Die misvatting bestaat alleen in de hoofden van sommige mensen. Het is dus geen regel. Net zoals er sommige mensen zijn die werkelijk sterk racistisch zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:55 schreef Oud_student het volgende:
2. Er is een misvatting dat alleen "blanken" anderkleurigen (rassen) discrimineren.
Lijkt me onzin. Waar baseer jij dit op?quote:3. Binnen de niet-blanke groep is er vaak een veel ernstiger vorm van discriminatie.
Snapt iemand het wel?quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Snap jij mijn antwoord wel?
Zoals een gebrek aan ICT-kennis.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Kunnen allerlei redenen voor zijn. Alsof de medewerker deze mail met opzet naar deze neger heeft gestuurd.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik zou mijn pc (vol met vertrouwelijke info) niet snel achterlaten bij een winkel die blijkbaar weinig waarde hecht aan secuur werken. Ook al kan het iedereen overkomen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Op je gebrekkige ict-kennis afgewezen worden door iemand die het verschil niet kent tussen 'reply' en 'forward'... Wie snapt er nou niks van ict?
Ik word er sowieso moe van dat ze dit gaan vergelijken. Jij wordt in niet-blanke landen geconfronteerd met mensen die puur op basis van een blanke huidskleur iemand negatief zullen bejegenen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Die misvatting bestaat alleen in de hoofden van sommige mensen. Het is dus geen regel. Net zoals er sommige mensen zijn die werkelijk sterk racistisch zijn.
Dit terwijl een hoop mensne doen alsof (bijna) iedereen doet alsof alleen blanken kunnen discrimineren op ras.
[..]
Lijkt me onzin. Waar baseer jij dit op?
Wellicht overgewaaid uit de VS. Ik hoop echt dat een rechter niet meegaat in zo'n eis om schadevergoeding. Te belachelijk voor woordenquote:Op donderdag 28 november 2013 10:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die afrekencultuur die we tegenwoordig kennen slaat nergens op. Elkaar aanspreken is prima, maar hallo... een beetje proportionaliteit mag ook wel.
Ik hoop het wel, maar dat de Facebook schade eraf wordt getrokken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht overgewaaid uit de VS. Ik hoop echt dat een rechter niet meegaat in zo'n eis om schadevergoeding. Te belachelijk voor woorden
bronquote:Ontslag
Koorndijk, die eerst op een schadevergoeding leek aan te sturen, gaf later aan dat hij alleen maar wil dat de bedrijfsleider ontslagen wordt. De Wilde is nog met een advocaat aan het bekijken welke verdere stappen hij tegen de op non-actief gestelde werknemer zal nemen.
Is dit omdat het juridisch niet mogelijk is of omdat hij daar toch niet achter sta of iets anders?quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:30 schreef Copycat het volgende:
Ik las net in de krant dat hij die schadevergoeding niet doorzet. Zal eens kijken of ik een online-versie kan vinden.
Gevonden:
[..]
bron
Nou, hij is er wel flink op vooruit gegaan ja.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:55 schreef deedeetee het volgende:
Goh de bedrijfsleider hoeft alleen maar ontslagen te worden en dan is meneer Koorndijk al tevreden ?
Wat een misselijke vent. Dus het hele gezin van die man mag er nu onder lijden dat hij een stommiteit uithaalde waar meneer Koorndijk nogal flink van heeft kunnen profiteren......
Die Koorndijk heeft er niet van geprofiteerd. En de man wordt niet aangeklaagd vanwege zijn stommiteit (het sturen van de mail naar de verkeerde persoon) maar voor zijn racisme. Dat is geen domme fout, naar iets wat hij bewust heeft gedaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:55 schreef deedeetee het volgende:
Goh de bedrijfsleider hoeft alleen maar ontslagen te worden en dan is meneer Koorndijk al tevreden ?
Wat een misselijke vent. Dus het hele gezin van die man mag er nu onder lijden dat hij een stommiteit uithaalde waar meneer Koorndijk nogal flink van heeft kunnen profiteren......
Inderdaad, maar kennelijk wel de normale gang van zaken in het bedrijf!quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die Koorndijk heeft er niet van geprofiteerd. En de man wordt niet aangeklaagd vanwege zijn stommiteit (het sturen van de mail naar de verkeerde persoon) maar voor zijn racisme. Dat is geen domme fout, naar iets wat hij bewust heeft gedaan.
Ik zie niet in hoe je zomaar die conclusie kunt trekken zonder dat je meer info hebt over dit bedrijf.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:20 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Inderdaad, maar kennelijk wel de normale gang van zaken in het bedrijf!
Omdat hij zich wel vrij genoeg voelt dat hij deze tekst/bewoordingen gebruikt richting zijn werkgever/eigenaar.
De term smartengeld is jou vreemd?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft alleen geen kwantificeerbare schade opgelopen omdat in de mail óók staat dat hij sowieso niet in aanmerking komt want geen ervaring in de ICT.
En meetbare schade oplopen is toch een intrinsieke eigenschap van een "schadevergoeding".
Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand zo'n verhaal gaat houden. Hoe moeilijk is het om iemand normaal te begroeten. Met dergelijke teksten neem je zelf het risico dat iemand aanstoot neemt en dus dat het bedrijf of jij in de problemen komt. Het is geen kwestie van discriminatie of racisme maar van normale omgangsvormen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je zomaar die conclusie kunt trekken zonder dat je meer info hebt over dit bedrijf.
Mijn man heeft eens een hoop gedoe gehad toen hij zonder verdere bedoelingen thuis- en verder iedere bekende - voor kameel uitmaakte. Zo van * hee kameel hoe gaat t ? *
Een collega van Noord- Afrikaanse afkomst vatte dit als een persoonlijk bedoelde racistische belediging op.... Mijn man werd op kantoor op het matje geroepen en kreeg behoorlijk de mantel uitgeveegd. Men kende hem goed en geloofde zijn verbaasde verklaring wel mja.. tegenwoordig mag je niet zomaar meer iets zeggen hé, dat is riskant. Nu zegt mijn man dus * hee badmuts *tot iemand dáár weer aanstoot aanneemt....
![]()
Ik vind dat het discriminatie en racisme gedoe van de laatste jaren niets goeds toevoegd. Het wordt er alleen maar beroerder door. Je bent bang om nog zomaar iets te zeggen en krijgt daardoor juist discriminerende en racistische gevoelens lijkt mij. Alles wordt zo snel hoog opgenomen en zaken worden veel te vlug op de spits gedreven. Dat komt natuurlijk ook wel door de sociale media. Het gaat op die manier razendsnel rond.
Ik heb daar zelf gewerkt... en kende gasten die ook rond die leeftijd zaten die daar werktequote:Op vrijdag 29 november 2013 12:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar omdat klikken kennelijk moeilijk is:
[..]
Zo vinden sommige mensen het ook vreemd dat ik bij een goeie vriend (of een van mijn broers) mijn telefoon opneem met "Hey slettebak"quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je zomaar die conclusie kunt trekken zonder dat je meer info hebt over dit bedrijf.
Mijn man heeft eens een hoop gedoe gehad toen hij zonder verdere bedoelingen thuis- en verder iedere bekende - voor kameel uitmaakte. Zo van * hee kameel hoe gaat t ? *
Een collega van Noord- Afrikaanse afkomst vatte dit als een persoonlijk bedoelde racistische belediging op.... Mijn man werd op kantoor op het matje geroepen en kreeg behoorlijk de mantel uitgeveegd. Men kende hem goed en geloofde zijn verbaasde verklaring wel mja.. tegenwoordig mag je niet zomaar meer iets zeggen hé, dat is riskant. Nu zegt mijn man dus * hee badmuts *tot iemand dáár weer aanstoot aanneemt....
![]()
Ik vind dat het discriminatie en racisme gedoe van de laatste jaren niets goeds toevoegd. Het wordt er alleen maar beroerder door. Je bent bang om nog zomaar iets te zeggen en krijgt daardoor juist discriminerende en racistische gevoelens lijkt mij. Alles wordt zo snel hoog opgenomen en zaken worden veel te vlug op de spits gedreven. Dat komt natuurlijk ook wel door de sociale media. Het gaat op die manier razendsnel rond.
ik zou maar oppassen, de huidige maatschappij is namelijk zo kleinzerig dat je daardoor wel eens in problemen zou kunnen komen..quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo vinden sommige mensen het ook vreemd dat ik bij een goeie vriend (of een van mijn broers) mijn telefoon opneem met "Hey slettebak"
Helemaal niet. Lees die mail nog eens.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:44 schreef Leandra het volgende:
Dat neemt niet weg dat in dit geval de sollicitant is afgewezen omdat hij een donker gekleurde (neger) is..... en dan is het wel duidelijk dat hij puur op huidskleur is afgewezen en dat is discriminatie.
Och, hij is zelf agentquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:44 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
ik zou maar oppassen, de huidige maatschappij is namelijk zo kleinzerig dat je daardoor wel eens in problemen zou kunnen komen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |