abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:55:37 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133746679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:55 schreef Oud_student het volgende:
2. Er is een misvatting dat alleen "blanken" anderkleurigen (rassen) discrimineren.
Die misvatting bestaat alleen in de hoofden van sommige mensen. Het is dus geen regel. Net zoals er sommige mensen zijn die werkelijk sterk racistisch zijn.

Dit terwijl een hoop mensne doen alsof (bijna) iedereen doet alsof alleen blanken kunnen discrimineren op ras.

quote:
3. Binnen de niet-blanke groep is er vaak een veel ernstiger vorm van discriminatie.
Lijkt me onzin. Waar baseer jij dit op?
Krekker is de bom!
pi_133746703
Als alle rassen zich zwart schminken, dan is er geen probleem meer. :)
pi_133746768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Snap jij mijn antwoord wel?
Snapt iemand het wel?
pi_133746769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Kunnen allerlei redenen voor zijn. Alsof de medewerker deze mail met opzet naar deze neger heeft gestuurd.
Zoals een gebrek aan ICT-kennis.
pi_133746837
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Op je gebrekkige ict-kennis afgewezen worden door iemand die het verschil niet kent tussen 'reply' en 'forward'... Wie snapt er nou niks van ict? :P
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik zou mijn pc (vol met vertrouwelijke info) niet snel achterlaten bij een winkel die blijkbaar weinig waarde hecht aan secuur werken. Ook al kan het iedereen overkomen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:17:44 #106
300718 Kenju
Say It!!??
pi_133747221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die misvatting bestaat alleen in de hoofden van sommige mensen. Het is dus geen regel. Net zoals er sommige mensen zijn die werkelijk sterk racistisch zijn.

Dit terwijl een hoop mensne doen alsof (bijna) iedereen doet alsof alleen blanken kunnen discrimineren op ras.

[..]

Lijkt me onzin. Waar baseer jij dit op?
Ik word er sowieso moe van dat ze dit gaan vergelijken. Jij wordt in niet-blanke landen geconfronteerd met mensen die puur op basis van een blanke huidskleur iemand negatief zullen bejegenen.
Mensen komen vaak aan met voorbeelden als kutMarokkanen die blanken als slachtoffer kiezen, terwijl dat zeker niet alleen blanken zijn, en gaat over domme straatcriminelen die achter alles aangaan dat niet tot 'hun eigen groepje' gerekend kan worden. Heeft dus weinig met racisme te maken. Verder zouden ze natuurlijk ook niet in dit land wonen. Een ander veel gehoord voorbeeld is Zuid-Afrika, waar men doodleuk de geschiedenis negeert waarin zwarten tot niet al te lang geleden als minderwaardige mensen werden gezien, in de meest letterlijke zin van het woord.

Dit praat de opstelling van die mensen natuurlijk niet goed, maar we moeten niet doen alsof in niet-blanke landen er net zo goed extreem-rechts fracties zijn die mensen het liefst inelkaar slaan op basis van alleen maar hun huidskleur. Het concept van de superioriteit van het eigen ras is echt iets dat de westerse, blanke beschaving verzonnen heeft.

Maar goed, sommige mensen zullen het nooit erkennen. We hebben hier al mensen zitten die doen alsof wat deze Jeffrrey overkomen is helemaal niet als racistisch gezien hoeft te worden in zo ongeveer de meest concrete vorm denkbaar....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:18:44 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133747247
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die afrekencultuur die we tegenwoordig kennen slaat nergens op. Elkaar aanspreken is prima, maar hallo... een beetje proportionaliteit mag ook wel.
Wellicht overgewaaid uit de VS. Ik hoop echt dat een rechter niet meegaat in zo'n eis om schadevergoeding. Te belachelijk voor woorden :N
Krekker is de bom!
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:26:24 #108
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133747463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wellicht overgewaaid uit de VS. Ik hoop echt dat een rechter niet meegaat in zo'n eis om schadevergoeding. Te belachelijk voor woorden :N
Ik hoop het wel, maar dat de Facebook schade eraf wordt getrokken.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:30:14 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133747567
Ik las net in de krant dat hij die schadevergoeding niet doorzet. Zal eens kijken of ik een online-versie kan vinden.

Gevonden:

quote:
Ontslag
Koorndijk, die eerst op een schadevergoeding leek aan te sturen, gaf later aan dat hij alleen maar wil dat de bedrijfsleider ontslagen wordt. De Wilde is nog met een advocaat aan het bekijken welke verdere stappen hij tegen de op non-actief gestelde werknemer zal nemen.
bron

[ Bericht 34% gewijzigd door Copycat op 29-11-2013 17:35:32 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:44:40 #110
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133747966
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:30 schreef Copycat het volgende:
Ik las net in de krant dat hij die schadevergoeding niet doorzet. Zal eens kijken of ik een online-versie kan vinden.

Gevonden:

[..]

bron
Is dit omdat het juridisch niet mogelijk is of omdat hij daar toch niet achter sta of iets anders?
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:55:54 #111
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_133748226
Goh de bedrijfsleider hoeft alleen maar ontslagen te worden en dan is meneer Koorndijk al tevreden ? :')

Wat een misselijke vent. Dus het hele gezin van die man mag er nu onder lijden dat hij een stommiteit uithaalde waar meneer Koorndijk nogal flink van heeft kunnen profiteren......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:58:22 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133748274
Hoe heeft hij daar precies van geprofiteerd? Hij was uit op landelijke bekendheid of zo?
Mooi hoe slachtoffer en dader verwisseld worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133748362
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:55 schreef deedeetee het volgende:
Goh de bedrijfsleider hoeft alleen maar ontslagen te worden en dan is meneer Koorndijk al tevreden ? :')

Wat een misselijke vent. Dus het hele gezin van die man mag er nu onder lijden dat hij een stommiteit uithaalde waar meneer Koorndijk nogal flink van heeft kunnen profiteren......
Nou, hij is er wel flink op vooruit gegaan ja.
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:03:28 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133748398
Ik vraag me trouwens af of een rechter dit een grond voor ontslag zou vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133748512
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:55 schreef deedeetee het volgende:

Die Koorndijk heeft er niet van geprofiteerd. En de man wordt niet aangeklaagd vanwege zijn stommiteit (het sturen van de mail naar de verkeerde persoon) maar voor zijn racisme. Dat is geen domme fout, naar iets wat hij bewust heeft gedaan.
pi_133748844
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:08 schreef kipknots het volgende:

[..]

Die Koorndijk heeft er niet van geprofiteerd. En de man wordt niet aangeklaagd vanwege zijn stommiteit (het sturen van de mail naar de verkeerde persoon) maar voor zijn racisme. Dat is geen domme fout, naar iets wat hij bewust heeft gedaan.
Inderdaad, maar kennelijk wel de normale gang van zaken in het bedrijf!
Omdat hij zich wel vrij genoeg voelt dat hij deze tekst/bewoordingen gebruikt richting zijn werkgever/eigenaar. ;)
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:37:06 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_133749272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:20 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Inderdaad, maar kennelijk wel de normale gang van zaken in het bedrijf!
Omdat hij zich wel vrij genoeg voelt dat hij deze tekst/bewoordingen gebruikt richting zijn werkgever/eigenaar. ;)
Ik zie niet in hoe je zomaar die conclusie kunt trekken zonder dat je meer info hebt over dit bedrijf.

Mijn man heeft eens een hoop gedoe gehad toen hij zonder verdere bedoelingen thuis- en verder iedere bekende - voor kameel uitmaakte. Zo van * hee kameel hoe gaat t ? *
Een collega van Noord- Afrikaanse afkomst vatte dit als een persoonlijk bedoelde racistische belediging op.... Mijn man werd op kantoor op het matje geroepen en kreeg behoorlijk de mantel uitgeveegd. Men kende hem goed en geloofde zijn verbaasde verklaring wel mja.. tegenwoordig mag je niet zomaar meer iets zeggen hé, dat is riskant. Nu zegt mijn man dus * hee badmuts * :') tot iemand dáár weer aanstoot aanneemt.... :D

Ik vind dat het discriminatie en racisme gedoe van de laatste jaren niets goeds toevoegd. Het wordt er alleen maar beroerder door. Je bent bang om nog zomaar iets te zeggen en krijgt daardoor juist discriminerende en racistische gevoelens lijkt mij. Alles wordt zo snel hoog opgenomen en zaken worden veel te vlug op de spits gedreven. Dat komt natuurlijk ook wel door de sociale media. Het gaat op die manier razendsnel rond.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:44:31 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133749460
Dat neemt niet weg dat in dit geval de sollicitant is afgewezen omdat hij een donker gekleurde (neger) is..... en dan is het wel duidelijk dat hij puur op huidskleur is afgewezen en dat is discriminatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:09:12 #119
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133750169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Deshain het volgende:

[..]

Klopt, hij heeft alleen geen kwantificeerbare schade opgelopen omdat in de mail óók staat dat hij sowieso niet in aanmerking komt want geen ervaring in de ICT.

En meetbare schade oplopen is toch een intrinsieke eigenschap van een "schadevergoeding".
De term smartengeld is jou vreemd?
pi_133751038
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je zomaar die conclusie kunt trekken zonder dat je meer info hebt over dit bedrijf.

Mijn man heeft eens een hoop gedoe gehad toen hij zonder verdere bedoelingen thuis- en verder iedere bekende - voor kameel uitmaakte. Zo van * hee kameel hoe gaat t ? *
Een collega van Noord- Afrikaanse afkomst vatte dit als een persoonlijk bedoelde racistische belediging op.... Mijn man werd op kantoor op het matje geroepen en kreeg behoorlijk de mantel uitgeveegd. Men kende hem goed en geloofde zijn verbaasde verklaring wel mja.. tegenwoordig mag je niet zomaar meer iets zeggen hé, dat is riskant. Nu zegt mijn man dus * hee badmuts * :') tot iemand dáár weer aanstoot aanneemt.... :D

Ik vind dat het discriminatie en racisme gedoe van de laatste jaren niets goeds toevoegd. Het wordt er alleen maar beroerder door. Je bent bang om nog zomaar iets te zeggen en krijgt daardoor juist discriminerende en racistische gevoelens lijkt mij. Alles wordt zo snel hoog opgenomen en zaken worden veel te vlug op de spits gedreven. Dat komt natuurlijk ook wel door de sociale media. Het gaat op die manier razendsnel rond.
Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand zo'n verhaal gaat houden. Hoe moeilijk is het om iemand normaal te begroeten. Met dergelijke teksten neem je zelf het risico dat iemand aanstoot neemt en dus dat het bedrijf of jij in de problemen komt. Het is geen kwestie van discriminatie of racisme maar van normale omgangsvormen.
pi_133751194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar omdat klikken kennelijk moeilijk is:

[..]

Ik heb daar zelf gewerkt... en kende gasten die ook rond die leeftijd zaten die daar werkte :P
Waz met jou!
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:36:37 #122
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133751225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zo vinden sommige mensen het ook vreemd dat ik bij een goeie vriend (of een van mijn broers) mijn telefoon opneem met "Hey slettebak" :')
pi_133751563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zo vinden sommige mensen het ook vreemd dat ik bij een goeie vriend (of een van mijn broers) mijn telefoon opneem met "Hey slettebak" :')
ik zou maar oppassen, de huidige maatschappij is namelijk zo kleinzerig dat je daardoor wel eens in problemen zou kunnen komen.. :')..

waar is de tijd gebleven dat je rond kon dollen zonder gevolgen.. het lijkt er op dat sinds die hele zwarte pieten kwestie het balletje aan het rollen heeft gezet.
Waz met jou!
pi_133751594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:44 schreef Leandra het volgende:
Dat neemt niet weg dat in dit geval de sollicitant is afgewezen omdat hij een donker gekleurde (neger) is..... en dan is het wel duidelijk dat hij puur op huidskleur is afgewezen en dat is discriminatie.
Helemaal niet. Lees die mail nog eens.
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:45:04 #125
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133751606
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:44 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

ik zou maar oppassen, de huidige maatschappij is namelijk zo kleinzerig dat je daardoor wel eens in problemen zou kunnen komen.. :')..
Och, hij is zelf agent :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')