Ik vind het nogal verbazend dat jij je collega's wel eens "nigger" of "nigga" noemt en tegelijk (terecht) kritiek hebt op het handelen van de man die het bericht heeft opgesteld.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:52 schreef Xa1pt het volgende:
Context maakt fout weer goed? Waar beweer ik dat? Hoe wil je dom ouwehoeren met een collega gaan vergelijken met een werkgever die iemand vanwege z'n huidskleur weigert?
bij discriminatie zit er een gevolg aan het gestelde…. je bent een neger, dus je krijgt de baan niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik vind het nogal verbazend dat jij je collega's wel eens "nigger" of "nigga" noemt en tegelijk (terecht) kritiek hebt op het handelen van de man die het bericht heeft opgesteld.
Heb je daar moeite mee?
Dus iedereen oppakkenquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik stel het volgende vast:
1.Hij die in de uitoefening van een beroep of bedrijf personen discrimineert wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht, of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twee maanden of geldboete van de derde categorie.
Mijn zoon is ook afgewezen vanwege gebrek aan ervaring. Dat kon ik al zien aankomen toen ik op google keek om wat voor firma het ging. Hij solliciteerde daar overgens in opdracht van zijn school.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
De bedoeling van een stage is toch ervaring opdoen?
Dus dat argument lijkt me helemaal niet te kloppen.
Als je jouw opsomming vergelijkt met de wet dan zie je dat de huidskleur er niet bij hoort. Logisch want de huidskleur heeft geen invloed op functioneren.quote:
Huidskleur is een van de kenmerken van een ras.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je jouw opsomming vergelijkt met de wet dan zie je dat de huidskleur er niet bij hoort. Logisch want de huidskleur heeft geen invloed op functioneren.
Dus iemand een nikker noemen zonder dat er een gevolg bij komt kijken is dus geoorloofd?quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef Re het volgende:
[..]
bij discriminatie zit er een gevolg aan het gestelde…. je bent een neger, dus je krijgt de baan niet.
Nikker was vroeger een normaal Nederlands woord, toen werd het neger en nu is het "gekleurde medelander". Wat je ook zegt sommige mensen vinden het altijd discriminerend.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:33 schreef DrMabuse het volgende:
Dus iemand een nikker noemen zonder dat er een gevolg bij komt kijken is dus geoorloofd?
Je ziet zelf het verschil niet tussen die 2?quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik vind het nogal verbazend dat jij je collega's wel eens "nigger" of "nigga" noemt en tegelijk (terecht) kritiek hebt op het handelen van de man die het bericht heeft opgesteld.
Heb je daar moeite mee?
Een "normaal" Nederlands beledigend woord.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nikker was vroeger een normaal Nederlands woord, toen werd het neger en nu is het "gekleurde medelander". Wat je ook zegt sommige mensen vinden het altijd discriminerend.
Dus je moet gewoon PC mens zeggen, maar dat is weer discriminerend voor (zoog)dieren
quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nikker was vroeger een normaal Nederlands woord, toen werd het neger en nu is het "gekleurde medelander". Wat je ook zegt sommige mensen vinden het altijd discriminerend.
Dus je moet gewoon PC mens zeggen, maar dat is weer discriminerend voor (zoog)dieren
Zijn die collega's zwart?quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je ziet zelf het verschil niet tussen die 2?
Oke dan.quote:
Wat is nu in godsnaam je punt?quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:57 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Oke dan.
Je noemt je zwarte collega's als je zit te dollen niggers en nigga's , oftewel nikkers.
Dan is dat duidelijk.
Wanneer je gekleurde medelander zegt, maak je ook bewust onderscheid. En het is zo generaliserend als de pest, aangezien 'gekleurd' van alles kan betekenen. Dat wordt 'medelander' vind ik daarom nog veel discriminerender dan iets anders, omdat het juist in het leven geroepen is om die zeer grote groep die totaal niet generaal is, te generaliseren als een 'andere groep'. Niets politiek correct aan dus. Overigens wordt er zo veel gezeken op politieke correctheid dat het woord 'correct' helemaal verziekt is terwijl er niets mis is met de normen van juistheid aan te houden. Verder is tegenwoordig alles dat als politiek correct aan te merken is, per definitie electoraal onhandig, waarmee die term sowieso niet meer klopt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Op je gebrekkige ict-kennis afgewezen worden door iemand die het verschil niet kent tussen 'reply' en 'forward'... Wie snapt er nou niks van ict?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jeffrey is dan niet alleen afgewezen op zijn huidskleur, maar ook op zijn facebook image en kennis van ict.
Google eens op immateriële schadevergoeding...quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft alleen geen kwantificeerbare schade opgelopen omdat in de mail óók staat dat hij sowieso niet in aanmerking komt want geen ervaring in de ICT.
En meetbare schade oplopen is toch een intrinsieke eigenschap van een "schadevergoeding".
Kunnen allerlei redenen voor zijn. Alsof de medewerker deze mail met opzet naar deze neger heeft gestuurd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Op je gebrekkige ict-kennis afgewezen worden door iemand die het verschil niet kent tussen 'reply' en 'forward'... Wie snapt er nou niks van ict?
Weet bijna zeker van wel, wanneer het gedeeld zou worden via social media.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Echt niet.....
En al helemaal niet als er stond van "Ten eerste, dude is ouwe lul".
Dat is het echte probleem ook niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vind 'zwarte' veel erger klinken dan 'neger'.
'Donker gekleurde (neger)' is op zichzelf ook helemaal niet racistisch.
Wat een rare reactie. Snap je mijn post niet of zo?quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Kunnen allerlei redenen voor zijn. Alsof de medewerker deze mail met opzet naar deze neger heeft gestuurd.
Snap jij mijn antwoord wel?quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Snap je mijn post niet of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |