sasquatsch | donderdag 28 november 2013 @ 23:29 |
Het overzicht van het Silly Season 2014 in volgorde van het constructeurskampioenschap 2013. bold = bevestigd italic = onwaarschijnlijk Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2016) Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Nico Rosberg (contract t/m 2015) Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Gerucht: Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Romain Grosjean (contact t/m 2014) Pastor Maldonado (contact t/m 2014) Gerucht: McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Kevin Magnussen (contract t/m 2014) Gerucht: Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Adrian Sutil (contract t/m 2013) Paul Di Resta (contract t/m 2014) Gerucht: Nico Hulkenberg, Sergio Perez, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde, Robin Frijns Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Sergei Sirotkin (contract t/m 2014?) Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Gerucht: Adrian Sutil, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014) Daniil Kvyat (contract t/m 2014) Gerucht: Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Felipe Massa (contract t/m 2015?) Valtteri Bottas (contract t/m 2015?) Gerucht: Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2014) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 29-11-2013 18:51:02 (Maldonado/Grosjean bevestigd) ] | |
ElmarO | donderdag 28 november 2013 @ 23:36 |
Hier overigens mijn bron voor 'Brawn naar FIA':
| |
Gramulanion | vrijdag 29 november 2013 @ 17:05 |
Maldonado bevestigd bij Lotus. | |
Bluurgh | vrijdag 29 november 2013 @ 17:09 |
Joepie ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 november 2013 @ 17:13 |
Pfffffff ![]() | |
Nattekat | vrijdag 29 november 2013 @ 17:19 |
Nog niet van die brokkenpiloot verlost ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 november 2013 @ 17:22 |
Is natuurlijk maar afwachten wat voor auto ze volgend jaar hebben maar als die net zo goed is als dit jaar dan kan hij dus veel meer bepalende schade aanrichten | |
M.Melandri | vrijdag 29 november 2013 @ 17:24 |
Verwacht helemaal niks van Lotus, ze zitten diep in de problemen. Ohnee...Quantum gaat ze als enige team op de grid schuldenvrij maken ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 29 november 2013 @ 17:24 |
Tsja, het was of dit of volgend jaar geen Lotus aan de start, en Grosjean was dit jaar toch wel een waardevolle aanvulling. Dat er dan maar een pannenkoek met een smak geld naast moet zitten, het zij zo... | |
Geralt | vrijdag 29 november 2013 @ 17:25 |
Toch zonde dat The Hulk dat stoeltje niet krijgt ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 november 2013 @ 17:25 |
Die kans is inderdaad groot, zullen toch de grote jongens zijn die vooraan staan | |
Ferry_76 | vrijdag 29 november 2013 @ 17:27 |
Aldus RTL GP op Facebook. | |
sasquatsch | vrijdag 29 november 2013 @ 18:21 |
Niet alleen Lotus, ook Sauber, want de Russen schijnen vooralsnog niet met geld over de brug te komen. Sauber zou zelfs openstaan voor een verkoop van het team. | |
Beach | vrijdag 29 november 2013 @ 18:35 |
Maldonado ![]() | |
Funzel | vrijdag 29 november 2013 @ 18:35 |
Met die brokken viel het dit jaar best wel mee. | |
Beach | vrijdag 29 november 2013 @ 18:43 |
Ach ja lekker makkelijk toch. Zeiken op Grosjean en Maldonado dat ze altijd maar crashen. Let maar op; dit gaat de Verstappen grindbak grapjes achterna. | |
Nattekat | vrijdag 29 november 2013 @ 19:10 |
Grosjean is aardig gegroeid dit seizoen, Maldonado is echt niks gegroeid en heeft zijn titel vrij recentelijk nog eer aangedaan. En iemand die al 3 jaar in de F1 zit en wordt verslagen door een rookie hoort niet in een topteam. | |
Ferry_76 | vrijdag 29 november 2013 @ 19:16 |
Dat was sabotage hoor, anders was Pastor natuurlijk makkelijk voor Bottas geëindigd! ![]() ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 29 november 2013 @ 19:21 |
Was het maar waar, dan waren er tenminste nog grindbakken..... | |
Fer | vrijdag 29 november 2013 @ 21:00 |
Volgens mij was Maldo echt wel sneller dan Bottas, tot het laatste gedeelte van dit seizoen toen ie niet meer gemotiveerd was. Dus hij is snel, heeft de centen, misschien kunnen ze bij Lotus aan die knikker in zijn kop werken. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 november 2013 @ 22:35 |
Oh nou dan is het goed. ![]() Bij Giedo werden prestaties in het tweede deel van het tweede seizoen hier op fok juist aangegrepen om aan te geven waarom hij toch echt beter is dan Pic. Punt is dat je het maar net zo kan interpreteren als je wil. | |
M.Melandri | vrijdag 29 november 2013 @ 22:51 |
Alle priveteams hebben problemen. Mede ook de schuld van RBR wat zich niet aan de RRA heeft gehouden de afgelopen jaren, daardoor werden andere teams zoals Lotus gedwongen om meer uit te geven om toch bij de top aan te haken. | |
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 22:53 |
zeker, maar aan de andere kant heeft Red Bull ook wel weer gelijk als het stelt dat als je wint je veel kritiek krijgt. | |
Gramulanion | dinsdag 3 december 2013 @ 16:06 |
Hulkenberg officieel naar Force India | |
SiGNe | woensdag 4 december 2013 @ 03:02 |
Over silly season én een nieuw tijdperk gesproken, Red Bull heeft wel een leuke conceptwagen ontworpen, eentje die laat zien hoe een gesloten F1 wagen eruit zou kunnen zien. De Red Bull X 2014: ![]() ![]() Hebben ze gemaakt voor Gran Turismo 6, voor GT5 hadden ze in 2010 ook al een model gemaakt, de X 1 ![]() http://www.topgear.com/uk(...)-revealed-2013-12-03 | |
Geralt | woensdag 4 december 2013 @ 07:06 |
Lastig banden wisselen. ![]() | |
Rossdale | woensdag 4 december 2013 @ 09:32 |
Beetje futuristische Le Mans auto ![]() | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 10:25 |
Hulkenberg bevestigd bij Force India. Wachten is op Perez i guess. Kortom voor Giedo zijn er geen betere opties dan Caterham . | |
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 10:37 |
Zolang er plekken open zijn bij Force India en Sauber zijn dat de betere opties. Maar ik verwacht inderdaad dat hij bij Caterham blijft. Er zijn nog 6 plekken open: Caterham: 2 Sauber: 2 Force India: 1 Marussia: 1 | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 10:42 |
Force India plek 2 gaat zeer wrs wel naar Perez. Ik zie hem niet terug gaan naar Sauber en Marussia of Caterham zijn mindere opties. Caterham gokje 1 stoeltje voor Giedo , 1 Vrije plek want Pic gaat eruit. Sauber , Esteban blijft want dikke sponsor, dus 1 vrije plek ? | |
Marks | woensdag 4 december 2013 @ 10:44 |
In het kader van mijn ´´onderzoek´´ of de F1 vroeger echt beter was, kijk ik nu de race op estoril uit 1994 (in etappes, als ik even tijd heb...) Opvallend, op 55 van de 70 ronden wordt gemeld dat er tot nu toe SLECHTS 7 ! uitvallers zijn. ![]() Zoveel heb je nu amper na 2 races ![]() Verder is het verschil tussen de snelle wagens, Williamsen, Ferrari´s, met de langzaamsten erg groot waardoor het inhalen van achterblijvers een wel erg groot issue lijkt. En racebepalend. Meer dan tegenwoordig en meer zoals bij de WEC. Maar qua race zou dit afgelopen jaar zeker geen hoogvlieger zijn geweest... Oja, Verstappen maakt behoorlijk gehakt van JJ Lehto in de andere Benetton ![]() | |
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 10:56 |
Als FI Perez had willen hebben hadden ze dat wel tegelijk met Hulkenberg bekend gemaakt zoals ze tot nog toe elk jaar deden. Dat ze dat niet gedaan hebben betekent dat de tweede coureur nog niet rond is. DIt kan Perez zijn, maar ook Sutil of Van der Garde. Of misschien nog wel iemand anders. Daarnaast hebben Perez en Gutierrez dezelfde sponsor, dus is het nog maar de vraag of die voor beide coureurs bij verschillende teams wil betalen. Sowieso loopt het contract van Telmex af bij Sauber. Ik heb het idee dat dat een driejarig contract was, en Gutierrez een noodoplossing was omdat Perez naar McLaren ging, die geen Telmex sponsoring naast Vodafone wil hebben. Telmex zal waarschijnlijk met Perez verder gaan (of dat nu bij Sauber is of Force India). Dat betekent het einde van Gutierrez of beide moeten bij Sauber gaan rijden. | |
Peterselieman | woensdag 4 december 2013 @ 10:58 |
Over Frijns doet het gerucht de ronde dat hij in beeld is bij Porsche voor hun LMP1-project | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 11:00 |
Mooie conclusie ![]() Alleen Guitierrez word al zn hele leven lang gesponsord door Telmex ook zn rookie en junior programma's zijn betaald door Telmex , zou kunnen dat ze niet 2 teams tegelijk willen voorzien van Sponsor geld idd . En dan zal idd gekozen worden voor Perez. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 4 december 2013 @ 11:21 |
| |
Ferry_76 | woensdag 4 december 2013 @ 11:32 |
Is het zand strooien alvast begonnen?: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/12_december/131202_Crisismanagement_bij_RedBull.xml
| |
Marks | woensdag 4 december 2013 @ 11:42 |
Tja.... leuk, maar als individu komt je prestatie minder naar boven dan bij een formule klasse. En zo lekker schijnt het nog niet te gaan met de Porsche, al hoeft hij natuurlijk ook nog niet klaar te zijn. Maar soepel schijnt de ontwikkeling zeker niet te gaan. Ook is het onduidelijk of ze wel alle (alsof het er al zoveel zijn..) races mee gaan doen. | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 12:22 |
Sowieso als die niet nu in de f1 komt of ovals is het klaar met de "grote" carriere dingen. | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 12:22 |
voorlopig is die nu rondjes aan het rijden op Zandvoort, aldus zn twitter. | |
Ferry_76 | woensdag 4 december 2013 @ 14:59 |
Een betaalde carriere als fabrieksrijder van Porsche is ook zeker niet slecht, maar waarschijnlijk niet direct zijn eerste optie. | |
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 15:18 |
Schumacher en Bruno Senna reden ook Le Mans Series voordat ze in de F1 kwamen, net zoals Albers en Di Resta DTM reden voor hun F1 carriere. Dus als Frijns in een van die klassen goed presteert is nog alles mogelijk. | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 15:21 |
Niet als die geen sponsor vind . ik wil niet negatief doen , maar het ziet er gewoon qua f1 niet erg positief voor hem uit , geeft niks kan een prima carriere in de autosport hebben maar f1 gaat het gewoon niet worden. | |
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 15:29 |
Dat is wel een voorwaarde, ja. Of hij moet alsnog worden opgepikt door een team. | |
Joene | woensdag 4 december 2013 @ 15:55 |
Dan was die wel al opgepikt ![]() | |
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 16:02 |
Weet ik niet. Hij heeft Red Bull afwezen, andere teams zitten al vol met coureurs op zijn niveau. Sauber heeft hem opgepikt, maar moest hem vanwege financiële redenen laten gaan. En misschien kan een LMS of DTM team dat banden heeft met de F1 nog wat betekenen. Bijvoorbeeld als hij gaat rijden voor Porsche en Porsche gaat motoren leveren voor de F1 of zo. Of als hij voor Mercedes DTM gaat rijden. Maar zeer waarschijnlijk is dat allemaal niet. | |
M.Melandri | woensdag 4 december 2013 @ 17:09 |
Schumacher reed wel vaker meer dan een minuut weg bij de rest in de regen, ook in een matige auto zoals in 1996. | |
Mexicanobakker | woensdag 4 december 2013 @ 18:14 |
Maar niet zo extreem als die race, de Ferrari was in 2001 al heel erg goed (wordt vaak vergeten tov 2002 en 2004) maar had toen nog zo nu en dan wat mankementjes, en McLaren was dat jaar iets minder beroerd. | |
M.Melandri | woensdag 4 december 2013 @ 18:25 |
Had ook geluk met de SC periode daardoor was het gaat weer dicht, Monaco 1997 bijv reed hij ook bijna een minuut weg. | |
Ferry_76 | woensdag 4 december 2013 @ 18:41 |
Largest winning margin (laps) 2 laps Spain 1969 Spanish Grand Prix (United Kingdom Jackie Stewart from New Zealand Bruce McLaren) Australia 1995 Australian Grand Prix (United Kingdom Damon Hill from France Olivier Panis) Largest winning margin (time) 4 min 54.0 sec Belgium 1963 Belgian Grand Prix (United Kingdom Jim Clark from New Zealand Bruce McLaren) 5 minuten voorsprong, of twee hele ronden, en dan klagen we over 30 seconden voor Vettel. | |
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 20:29 |
Gutierrez in gesprek met Caterham
| |
Marks | donderdag 5 december 2013 @ 00:24 |
Dat is iemand die PRO vd Garde is. Ik maak me dan ook niet zo druk, er zijn zoveel gesprekken. Alonso en Mclaren zijn ook al weer in verband gebracht voor volgend jaar, vanwege een ontmoeting tussen Witmarsh en Alonso. Zo gaat dat... | |
Marks | donderdag 5 december 2013 @ 11:04 |
En toen met iets van 10 ronden te gaan stond er een Benetton in de grindbak. Ik dacht, dat is vast Verstappen en een van de redenen waarom er zoveel grindbakgrappen over hem gemaakt zijn. Maar nee, het was Lehto.... Die Benetton was gewoon puur gemaakt voor Schumacher zijn niet alledaagse rijstijl en de andere Benetton coureurs moesten het er maar mee doen... Verstappen werd keurig 5e, vlak achter nr 4 Barrichello. | |
JohnB52 | donderdag 5 december 2013 @ 18:34 |
Nog 100 dagen! | |
sasquatsch | vrijdag 6 december 2013 @ 12:16 |
Antonio Felix da Costa samen met Sebastien Buemi test/reserverijders Red Bull.
| |
Fiorano | vrijdag 6 december 2013 @ 15:22 |
Dat gaat ie dan doen naast z'n DTM zitje bij BMW | |
Funzel | zaterdag 7 december 2013 @ 13:35 |
Kan die volgend jaar Vergne vervangen. | |
JohnB52 | maandag 9 december 2013 @ 12:23 |
Perez heeft ook andere auto gevonden...![]() | |
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 16:25 |
Nu Perez bevestigd is bij Force India zijn er nog 5 plaatsen te vergeven. Bij 2 bij Sauber en Caterham en 1 bij Marussia. Daarvan is Sauber het beste team, dus zijn er veel coureurs in gesprek met Sauber voor een zitje, waaronder beide voormalige Force India coureurs Sutil en Di Resta. Maar ook beide Caterham coureurs Van der Garde en Pic en Max Chilton worden hier genoemd. Gutierrez lijkt intussen verder te kijken dan alleen Sauber en is bij Caterham gesignaleerd. Het volledige overzicht tot nu toe: Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2016) Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Nico Rosberg (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Gerucht: Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Romain Grosjean (contact t/m 2014) Pastor Maldonado (contact t/m 2014) Gerucht: McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Kevin Magnussen (contract t/m 2014) Gerucht: Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Nico Hulkenberg (contract t/m 2015?) Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2015?) Gerucht: Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Sergei Sirotkin (contract t/m 2014?) Esteban Gutierrez Gerucht: Adrian Sutil, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde, Paul di Resta, Max Chilton, Charles Pic Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014) Daniil Kvyat (contract t/m 2014) Gerucht: Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Felipe Massa (contract t/m 2015?) Valtteri Bottas (contract t/m 2015?) Gerucht: Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2014) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns, Esteban Gutierrez bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk | |
Funzel | donderdag 12 december 2013 @ 17:40 |
Force India heeft een mooi duo nu. ![]() | |
Tarado | donderdag 12 december 2013 @ 17:42 |
Vind je? Ik vind die Perez niet zo'n geweldenaar | |
Funzel | donderdag 12 december 2013 @ 17:43 |
Ik schat hem in ieder geval hoger in dan Sutil en ook wel Di Resta. | |
Tarado | donderdag 12 december 2013 @ 17:49 |
Een beetje hetzelfde niveau is mijn inschatting, maar wie weet gaat hij me verrassen | |
LWD-Godius | donderdag 12 december 2013 @ 18:36 |
Als Perez wat meer constant presteert dan vind ik hem meer het niveau Hulkenberg dan Sutil/DiR. Maar omdat hij meestal wisselvallig presteert hangt hij er een beetje tussenin. | |
Waffle | donderdag 12 december 2013 @ 18:46 |
Ben benieuwd hoe Perez het naast Hulkenberg doet. Niets ten nadele van Perez, maar ik hoop dat Huldenberg hem om de oren rijdt en laat zien hoe dom de grote teams zijn om hem niet als coureur aan te nemen. | |
ElmarO | donderdag 12 december 2013 @ 19:21 |
Vind het ook geen geweldenaar, maar ik denk wel dat Force India er in zijn geheel op vooruit is gegaan. Ben in ieder geval benieuwd hoe ze het daar gaan doen. | |
Marks | donderdag 12 december 2013 @ 22:11 |
Maar: Sutil zei ook 100% zeker ergens te rijden, maar dat hij nog niet kon zeggen waar.... Kan het alleen nergens weer vinden waar ik het gelezen heb.. Naar de huidige situatie vertaald zeg ik Sauber. En vd Garde bij Caterham, of toch gewoon andersom. En, ik schat Sutil ook zeer hoog in. Vergeet niet dat hij zelfs naar een podium leek te gaan bij de eerste race van dit jaar. Maar door die belachelijke, comptetitievervalsende bandenwisseltruc van Pirelli na Silverstone kon hij geen potten meer breken. En Perez is gewoon zeker niets beters. Werkelijk belachelijk dat we dit aan Withmarsh te danken hebben, die zo nodig een goed praatje heeft gedaan voor Perez. Als hij echt zo goed is, had hem dan zelf gehouden ![]() | |
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 22:36 |
Sutil zei inderdaad voor 100% zeker te gaan rijden, waarschijnlijk Sauber. Maar dat neemt niet weg dat Giedo daarnaast kan rijden, want het is nog helemaal niet zeker dat Sirotkin gaat rijden voor Sauber. En Gutierrez lijkt ook elders te gaan kijken en is al bij Caterham gezien. Perez deed het de laatste races aardig, maar Whitmarsh wilde dat ook Magnussen F1 ervaring op deed. Hij wilde hem eerst bij een ander team stallen, maar die trok zich later terug waardoor Whitmarsh besloot om Magnussen naar McLaren te halen ipv Perez. Blijkbaar zien ze in Magnussen een groter talent. (En ik in Frijns een nog groter talent want die versloeg Magnussen vorig jaar. ![]() | |
Funzel | vrijdag 13 december 2013 @ 10:22 |
Alsof die Sutil zo goed is. | |
JohnB52 | vrijdag 13 december 2013 @ 12:06 |
Die doet niet onder voor Perez vind ik hoor! | |
Meike26 | vrijdag 13 december 2013 @ 12:47 |
Hmm, Perez is veel meer een bijtjertje... Sutil kan goed een handdoek in de ring gooien. Heb ik Perez de afgelopen 2 jaar nog niet zien doen. Méér ook dan zijn teamgenoot Button, hoe goed ik hem ook vind, het is een mooi-weer rijder. Perez wil en zal altijd presteren en dat vind ik wel leuk aan hem. Zoe je ook aan zijn hele rijstijl. Zelfs na een drive-through blijft hij de hoop en vechtlust houden op punten. | |
sasquatsch | vrijdag 13 december 2013 @ 13:16 |
Van der Garde zou deze week op bezoek zijn geweest bij Sauber.
| |
Rossdale | vrijdag 13 december 2013 @ 13:17 |
Button is juist een slecht-weer rijder ![]() Maar klopt, Perez vind ik echt wel een goede rijder. Toont veel pit, beetje een kubica/villeneuve | |
Sinister-D- | vrijdag 13 december 2013 @ 13:17 |
Sutil is imho zo'n grijs muisje. Buiten beeld zijn puntjes netjes sprokkelen, en als die in beeld komt is het een negatieve actie. 'N Heidfeld 2 ![]() | |
Marks | vrijdag 13 december 2013 @ 14:43 |
Heidfeld, dat verhaal is helemaal vreemd waarom die weg moest destijd bij Lotus... Petrov had na het ontslag van Heidfeld iets van 5 races nodig voordat hij pas evenveel punten als Nick had ![]() Moraal van mn verhaal: Heidfeld was/is F1 waardig, Sutil is dat ook. | |
Rossdale | vrijdag 13 december 2013 @ 14:48 |
Dat is niet vreemd, dat draaide gewoon om de roebels | |
sasquatsch | vrijdag 13 december 2013 @ 15:38 |
Sutil naar Sauber.
| |
Meike26 | vrijdag 13 december 2013 @ 15:41 |
Mooie swap tussen Hulk en Sutil... Hoop dat ze beide van hun beste kant (kunnen laten) zien volgend jaar ![]() | |
Nattekat | vrijdag 13 december 2013 @ 15:45 |
Tsss ![]() | |
Rossdale | vrijdag 13 december 2013 @ 15:46 |
Meh, Sutil is nou echt zo'n racer die ik niet zou missen in de F1... net als Massa eigenlijk. Ik vind het jammer dat beide zich toch weer in een ander team gewurmd hebben. | |
Meike26 | vrijdag 13 december 2013 @ 16:21 |
Ben het er wel mee eens ja, maar teams willen zekerheid, zeker in een jaar als 2014 wat komen gaat. Ik hoop dat die Russen zich afzijdig houden bij Sauber. Dan kan het nog wel eens zo zijn dat Giedo zomaar word aangekondigd bij het team. Ik zou het ook niet vervelend om hem bij Caterham te blijven zien zitten, maar iedereen weet dat Sauber een goede vooruitgang is ![]() Hoop dat het niet lang meer gaat duren.. ![]() | |
Fer | vrijdag 13 december 2013 @ 17:32 |
Tijdens de races ben ik meer onder de indruk van Mrs Sutil, dan Andrian zijn prestaties op de baan. Maar misschien doet iets anders goed, zoals ontwikkeling van de auto. Force India staat dit jaar voor Sauber, weet zeker dat het volgend jaar niet anders is. | |
JohnB52 | vrijdag 13 december 2013 @ 17:36 |
Om eerlijk te zijn, ben je iedereen best snel vergeten in de formule 1, bijvoorbeeld Kubica, die miste ik vorige 2 jaar ook niet echt... | |
Funzel | vrijdag 13 december 2013 @ 19:33 |
Mwah Heidfeld schat ik toch een stuk hoger in. Die deed wel meer dan 'buiten beeld zijn puntjes netjes sprokkelen'. | |
Geralt | vrijdag 13 december 2013 @ 19:51 |
Niet? Ik wel. Samen met Kimi had hij Lotus tot grote hoogte kunnen brengen ![]() Jammer dat die nooit meer F1 gaat rijden naar hoe het er momenteel uit ziet ![]() Volgens mij komend seizoen wel een stapje omhoog naar het echte werk in de rally ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 13 december 2013 @ 19:53 |
Ik denk, in de categorie ''als'' en ''wat als'', dat Raikkonen nooit gevraagd zou zijn geworden door Boullier mocht Kubica dat ongeluk niet hebben gehad..... | |
ElmarO | vrijdag 13 december 2013 @ 20:01 |
Indien Kubica dat ongeluk niet had gehad, had hij denk ik al bij Ferrari gezeten naast Alonso. En hadden ze al veel eerder afscheid genomen van Massa. | |
Geralt | vrijdag 13 december 2013 @ 20:09 |
Wat als en dan en misschien ja. ![]() | |
Waffle | vrijdag 13 december 2013 @ 23:22 |
Denk niet dat Lotus en Kimi en Kubica kon betalen ![]() | |
Rossdale | vrijdag 13 december 2013 @ 23:29 |
Lotus kon alleen kimi al niet betalen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 december 2013 @ 00:01 |
Mwah. Hij had duidelijk potentie, maar was toch ook een soort Maldonado. Teveel domme acties. Nu hij rally rijdt is het ook weer de ene na de andere crash. | |
Peterselieman | zaterdag 14 december 2013 @ 00:05 |
qua stevige crashes is Malledonna een beginneling vergeleken met Kubica | |
Funzel | zaterdag 14 december 2013 @ 13:15 |
Maar Kubica reed er meestal geen anderen af. | |
Sinister-D- | zaterdag 14 december 2013 @ 13:52 |
Kubica prefereert dan ook kwaliteit, Maldonado kwantiteit ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 14 december 2013 @ 14:10 |
Op die enorme klapper in Canada kan ik van Kubica zo niet veel crashes opnoemen, alleen een crash met Vettel in Australie geloof ik. Rallywagens heeft hij wel al genoeg plat gereden. | |
Peterselieman | zaterdag 14 december 2013 @ 15:16 |
die neem ik ook mee ja ![]() | |
Nober | zaterdag 14 december 2013 @ 15:55 |
Ik geloof er niet in maar kan Van der Garde alsnog naar Sauber? | |
DenS | zaterdag 14 december 2013 @ 16:02 |
Ja, alleen Sutil is bevestigd. | |
Ferry_76 | zaterdag 14 december 2013 @ 16:23 |
Er zal veel vanaf hangen wat Telmex gaat doen; als ze Perez bij FI gaan sponsoren zal Gutierrez er wel uit gaan denk ik. En ook hangt er veel af van de Russen en of die nog over de brug gaan komen.Zo ja, dan zal Petrov of misschien toch Sirotkin instappen. Mochten zowel de Russen als de Mexicanen afhaken dan kan v/d Garde misschien toch beter bij Caterham blijven, want dan raakt het geld in Hinwil snel op ben ik bang... Van alleen het Medion geld van Sutil en McGregor van Giedo kan je geen team runnen. | |
sasquatsch | zaterdag 14 december 2013 @ 18:52 |
Maar wel kampioen in de WRC2 ondanks zijn crashes. En volgend jaar WRC. | |
Sinister-D- | zaterdag 14 december 2013 @ 19:52 |
je zou ook kunnen stellen dat ie altijd op het randje rijdt. En zo nu en dan gaat ie er weleens overheen. | |
Peterselieman | maandag 16 december 2013 @ 22:01 |
er gaan geruchten dat Giedo van der Garde bij Sauber getekend heeft en nog deze maand gepresenteerd zal worden. In ieder geval mogen we hem al feliciteren, want hij is vandaag in het huwelijksbootje gestapt met Denise Boekhoorn | |
caspervc | maandag 16 december 2013 @ 22:08 |
Zou mooi zijn Peterselieman! Kan die zich bewijzen naast Sutil. Voor beiden een nieuw team, Guido geen rookie meer, ik zeg: Trrrrappen met dat HOK! | |
aesop | maandag 16 december 2013 @ 22:56 |
Hoe goed is Sauber volgend jaar als ze zo krap bij kas zitten? Hoe verhoudt zich hun budget met dat van bv Caterham? | |
Funzel | maandag 16 december 2013 @ 23:07 |
Ik zie Caterham nog niet met het budget van Red Bull een betere wagen bouwen dan Sauber. | |
Marks | maandag 16 december 2013 @ 23:36 |
Krap bij kas zitten deed ook Lotus dit seizoen en die hadden toch een beste wagen. Net als Sauber eigenlijk. En Sauber is nooit echt slecht geweest, ik denk dat het een goede stap opwaarts is. Beter dan dat Williams dat zou zijn geweest. | |
M.Melandri | maandag 16 december 2013 @ 23:39 |
Ja omdat Lotus wel uitgaven deed van een topteam, vandaar ook een verlies van 86 miljoen. ![]() | |
sasquatsch | maandag 16 december 2013 @ 23:50 |
Geschatte budgetten over 2013* Ferrari 250 miljoen pond Red Bull 235 miljoen pond Mercedes 160 miljoen pond McLaren 160 miljoen pond Lotus 130 miljoen pond Force India 100 miljoen pond Sauber 90 miljoen pond Williams 90 miljoen pond Toro Rosso 70 miljoen pond Caterham 65 miljoen pond Marussia 51 miljoen pond *Budget figures are from Dieter Rencken's 'The True Cost of Formula 1' for Autosport (paywall protected). | |
M.Melandri | dinsdag 17 december 2013 @ 00:02 |
Je kunt weinig met deze cijfers, nu lijkt het nog alsof Lotus het meest uit ieder geïnvesteerde pond weet te halen. Alleen geven ze dus structureel veel meer uit dan was begroot. Bij Mercedes en Red Bull smeren ze de extra kosten uit over andere onderdelen van het bedrijf. | |
Meike26 | dinsdag 17 december 2013 @ 08:34 |
Die cijfers zeggen inderdaad weinig. Caterham heeft bijvoorbeeld lang niet zoveel geld problemen als Lotus en Williams is financieel gezien misschiel wel het gezondste team op de grid door hun kers/hybride programma voor onder andere Porsche, Volkswagen en meer. | |
Joene | dinsdag 17 december 2013 @ 13:48 |
Chilton vrijwel rond met Marussia aldus de teambaas. | |
Joene | dinsdag 17 december 2013 @ 13:48 |
Dus Marussia heeft ook geen zitjes meer. | |
sasquatsch | donderdag 19 december 2013 @ 11:13 |
Volgens GPUpdate is Giedo nog steeds in gesprek met de drie teams die een stoeltje vrij hebben, Sauber, Caterham en nu ook Marussia.
| |
Geralt | donderdag 19 december 2013 @ 11:54 |
Nogal logisch, een overstap van het ene achterhoede team naar het andere achterhoedeteam wat nog slechter is gaat je carrière geen goed doen lijkt me zo. Ik hoop nog steeds op Sauber ![]() | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 12:25 |
Lijkt me raar Marussia gezien Chilton op punt van tekenen staat. en Bianchi al getekend heeft, | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 12:27 |
ik hoop dat die gewoon lekker blijft zitten , denk dat dat beter is dan een evt matig seizoen bij sauber. Nieuw team ,nieuwe mensen etc. | |
Meike26 | donderdag 19 december 2013 @ 12:50 |
Dat gevoel heb ik er ook bij. Met de komende regelwijzigingen zie ik het nog wel gebeuren dat Caterham een sprong kan maken naar de middenmoot. Denk dat het wat betreft innovatie en visie bij Caterham aan niets ontbreekt. Puur budgetair kan het nog wel beter natuurlijk, maar zeker geen straf om 2e jaar Caterham te gaan rijden. Maar toch, Sauber en de kans om Sutil te verslaan... wellicht 1 of 2 keer zicht op podium? Wow, die kans moet ie wel grijpen ! | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 12:52 |
Ja maar de kans dat sauber een podium rijpe wagen weet te ontwikkelen met deze changes van komend seizoen acht ik niet groter dan die van Caterham. Ik gok dat blijven bij je race engineer , een stabiele basis etc , meer doet voor Giedo dan weer opnieuw misschien een tegenvallend jaar en klaar zijn in de f1 ? | |
Tarado | donderdag 19 december 2013 @ 12:53 |
Ik vind Sauber toch een stapje omhoog + heeft hij een betere teammaat om te verslaan | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 12:53 |
Hoe weet je dat ? Er is nog geen zitje vergeven van Caterham. Bovendien sauber heeft ook redelijke financial issue's. | |
Tarado | donderdag 19 december 2013 @ 12:56 |
Ben ik misschien wat voorbarig over de teammaat Sauber is qua organisatie gewoon verder dan Caterham | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 12:57 |
Nou dat vraag ik me serieus wel af, ze hebben meer ervaring Ja , ze hebben net als caterham ook geen geld. Ze hebben wel een dikke windtunnel van bmw . | |
Tarado | donderdag 19 december 2013 @ 12:59 |
We gaan het zien maar tot nu toe hebben ze toch betere resultaten gehaald dan Caterham in de tijd dat ze beiden mee doen en die windtunnel komt ook wel goed van pas. | |
Geralt | donderdag 19 december 2013 @ 12:59 |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54885 Kansen slinken voor Giedo bij Sauber. | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 13:03 |
Dat is naar mijn idee ook logisch Caterham/lotus is maar 3/4 jaar terwijl Sauber al zolang mee doet als ik formule 1 kijk. | |
Tarado | donderdag 19 december 2013 @ 13:06 |
Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen van die nieuwe teams, maar goed nu met die nieuwe regels begint iedereen op 0 en wie weet verandert de pikorde, bovenin zie ik niet veel veranderen, kan alleen maar hopen dat Ferrari en Mercedes een minimaal gelijkwaardige auto als RBR bouwen. | |
sasquatsch | donderdag 19 december 2013 @ 13:08 |
Kansen bij Caterham voor Giedo slinken ook, nu Marcus Ericsson geld meebrengt.
| |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 13:08 |
Positief dat Mercedes in elk geval 2 key engineers bij Redbull heeft weggekaapt, jammer dat ze pas in juni vrij komen. Dus die doen pas mee voor seizoen 2015. | |
Funzel | donderdag 19 december 2013 @ 14:48 |
Zul je zien dat hij alsnog overal naast valt. | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 15:05 |
Daar begint het aardig op te lijken ja. En als dat gebeurt zie je maar weer dat Nederland vanwege sponsoring nooit groot zal worden in f1. Niet dat ik van der garde nou zo een super talent vind overigens. | |
SiGNe | donderdag 19 december 2013 @ 15:06 |
Tja, er zijn een hoop goede (betere) rijders die nu nog een stoeltje zoeken en hoe wanhopiger hoe meer moeite ze doen om dat stoeltje te krijgen. En voor Guido is het denk ik ook wel lekker, hij is net getrouwd, laat 'm lekker genieten van het geld van z'n schoonvader.. | |
SiGNe | donderdag 19 december 2013 @ 15:13 |
Er zijn anders een aantal best grote Nederlandse F1 sponsors, Randstad en McGregor bijv. en vroeger ook ING en Shell. Alleen sponsoren die teams en niet individuele coureurs. Best zonde want daardoor hebben sommige goede Nederlandse coureurs maar weinig kans op een stoeltje in de F1. Het makkelijkste is tegenwoordig als je een rijke schoonvader hebt: Van der Garde, Christiaan Albers, Robert Doornbos... alle 3 een schoonvader met miljoenen op de bank. | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 15:14 |
Ik denk niet dat die het lekker vind als die geen stoeltje heeft , want alle andere "klassen" is het seizoen al begonnen straks. | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 15:15 |
Het is ook veel interresanter om een team te sponsoren voor je exposure dan een coureur. | |
sasquatsch | donderdag 19 december 2013 @ 15:32 |
McGregor sponsort wel degelijk individuele coureurs naast het Williams team. o.a. Tom Coronel en Giedo van der Garde (maar dat is dus van zijn schoonvader). | |
Tarado | donderdag 19 december 2013 @ 15:36 |
Shell is toch niet gestopt? | |
Joene | donderdag 19 december 2013 @ 15:43 |
Neee Shell sponsort Ferrari ![]() | |
Marks | donderdag 19 december 2013 @ 15:44 |
Allemachtig... Je hebt echt geen idee wat het is om coureur te zijn, dan wil je gewoon racen. Echt genieten van het geld kan dan niet. En zoveel betere rijders die een stoel zoeken zijn er niet. Hij is de enige van de achterhoedeteams die afgelopen jaar echt een paar keer iets opzienbarends (in positieve zin) liet zien, met p3 in q1 Spa als hoogtepunt voor mij. Hij was de ENIGE van de achterhoede coureurs die wat durfde te proberen en het betaalde uit. Daar maakte hij voor mij het verschil met de zoveelste nieuwe coureur zoals Pic, Chilton, Perez, Di Resta, Vergne en Ricciardo dat voor mij zijn. Die zijn wat mij betreft te licht voor de F1 (want koningsklasse!) terwijl Giedo net het voordeel van de twijfel krijgt gezien zijn progressie. Na een half jaar is hij al zijn teamgenoot de baas die een jaar extra ervaring had. Dat zegt genoeg. | |
Funzel | donderdag 19 december 2013 @ 15:57 |
Maar Ricciardo rijdt wel mooi voor Red Bull nu. | |
Tarado | donderdag 19 december 2013 @ 17:09 |
Mwa leuk dat je hem terug wil zien volgend jaar en dat wil ik ook wel hoor maar je verhaal vind ik niet overtuigend, hoop dat hij zelf een beter verhaal heeft. | |
SiGNe | donderdag 19 december 2013 @ 18:32 |
Die goede posities waren puur toevalstreffers, die P3 in Q1 kwam omdat ie net op tijd de juiste banden had terwijl andere teams nog op intermediates reden, in Q2 waren de kansen voor iederen weer gelijk en werd ie om z'n oren gereden met rondetijden die 3-4 seconden lager waren dan de rest. Z'n hoogst gehaalde plek, P13, dit jaar kwam ook alleen doordat anderen uit waren gevallen/van de baan waren gereden, ook toen zat ie weer 3-4 seconden achter P12. Meestal weet ie alleen z'n teamgenoot en de Marussia's voor te blijven en als ie hoger dan P18 eindigt dan ligt dat aan uitvallers. Ik ga 'm ook niet ophemelen omdat ie toevallig een Nederlander is, wat dat betreft is de enige Nederlander waar ik ooit een beetje fan van was Jos Verstappen maar die liet ook vaak genoeg echt dingen zien op de baan, vooral als het regende was ie erg goed. En ik snap verder best dat een coureur alleen maar wil racen, kijk bijv naar Kimi.. die bemoeit zich zelfs amper met de pers en promotie. Alleen zie ik veel liever een coureur met echt hart voor de sport en een met echt talent achter het stuur kruipen dan een gozer die racen wel leuk vind en dat met behulp van z'n schoonvader weet te financieren. Sirotkin zal ik waarschijnlijk ook nooit fan van worden, 18 jarig gastje met amper ervaring die even een stoeltje weet te kopen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sergej_Sirotkin Ik hou van rijders zoals bijv Jenson Button.. die doet het misschien niet zo heel erg goed in het kampioenschap maar ondanks een slechte wagen weet ie hoog te eindigen door andere strategiën. In de regen doet ie het ook altijd erg goed. Of een rijder als Kimi Raïkonnen, erg technische rijder die lekker z'n gang gaat en een mooie rijstijl heeft. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 december 2013 @ 10:32 |
Dat ligt ook weer een beetje aan het soort coureur, zijn status, het achterland dat hij vertegenwoordigd en op welke markt de sponsoring zich richt. Een bedrijf dat zich vrijwel exclusief richt op de interne markt doet er wellicht beter aan om een bekende coureur van de eigen nationaliteit te sponsoren (zie KPN en Doornbos destijds, of Deutsche Vermögensberatung en Schumacher). Maar ING stapte de F1 in voor wereldwijde sponsordoeleinden, dan is een team interessanter. En dat geldt nou eenmaal voor veel Nederlandse multinationals; in de Nederlandse markt ligt maar een klein deel van hun omzet. | |
Marks | vrijdag 20 december 2013 @ 11:09 |
Ik heb daar vaker over nagedacht en kom er toch steeds bij uit dat dit eigenlijk grote onzin is. Niet dat ik jou daarop aanval nu, maar dat dit de reden zou zijn voor NL bedrijven. Het punt is dat ook een NL coureur overal bekendheid kan krijgen. Immers, Alonso heeft niet alleen Spaanse fans en Vettel niet alleen Duitse. Het kan zeker gebeuren dat als er een zeer goede NL coureur is, bijvoorbeeld Frijns..., met een stoeltje bij ik zeg iets geks als Ferrari, ook zeer veel Italiaanse fans kan krijgen en daarvoor goed kan zijn voor de Italiaanse of in het geval van Ferrari gewoon wereldwijde markt. | |
Tarado | vrijdag 20 december 2013 @ 11:25 |
Een coureur uit NL moet gewoon zo goed zijn dat ze niet om hem heen kunnen, in die categorie zit v/d Garde niet. | |
sasquatsch | vrijdag 20 december 2013 @ 11:29 |
VDG misschien niet, maar imho Frijns wel. Helaas blijkt geld toch belangrijker dan talent. | |
sasquatsch | vrijdag 20 december 2013 @ 12:17 |
En we kunnen een volgende naam toevoegen aan het lijstje kandidaten bij Caterham. Kamui Kobayashi is gespot.
| |
Sally | vrijdag 20 december 2013 @ 13:03 |
Jeuj, Kamui ![]() ![]() Maareh... Ga's weg daar, Japanner! We willen wel een Nederlander bij een fatsoenlijk team zien, natuurlijk! ![]() @sas: je hebt een dm met link zo, heb Rush gezien afgelopen week ![]() | |
Joene | vrijdag 20 december 2013 @ 13:05 |
kijk naar doornbos ![]() | |
Tarado | vrijdag 20 december 2013 @ 13:16 |
Dat denk ik ook maar die moet dan net de kans krijgen om het te laten zien in F1 en met dat eerste jaar een contract verdienen. | |
sasquatsch | vrijdag 20 december 2013 @ 13:34 |
Volgens Adam Cooper wordt de Caterham line-up Kobayashi / Ericsson. ![]() Kobayashi neemt ervaring en sponsorgeld mee en Ericsson is een rookie met sponsorgeld.
| |
Sally | vrijdag 20 december 2013 @ 13:35 |
![]() | |
Marks | vrijdag 20 december 2013 @ 13:50 |
Lol.. Kobacrashi. Wat een afgang, die is gewogen en te licht bevonden voor de F1 leek me toch duidelijk. Of zit er een grotere heer achter die graag volle tribunes wil straks op Suzuka? | |
wimderon | vrijdag 20 december 2013 @ 15:43 |
Kobayashi zou wat mij betreft een prima keus zijn ![]() | |
Funzel | vrijdag 20 december 2013 @ 18:22 |
Vind ik ook wel prima. Leuke rijder om te zien. Niet dat hij bij Caterham nou zoveel in de spotlights zal rijden. | |
JohnB52 | vrijdag 20 december 2013 @ 18:23 |
Nou, lekker crashen met Bianchi moet toch wel een paar keer lukken? | |
Funzel | vrijdag 20 december 2013 @ 18:25 |
Hoezo Bianchi? Heeft vorig seizoen amper brokken gemaakt. In de GP2 wel ja, maar dat is al lang geleden. | |
sasquatsch | vrijdag 20 december 2013 @ 18:30 |
Maar afgelopen jaar wel weer een paar keer in aanvaring gekomen met Giedo. ![]() | |
Funzel | vrijdag 20 december 2013 @ 18:32 |
Was meer Chilton toch. | |
sasquatsch | vrijdag 20 december 2013 @ 18:41 |
Die was er ook bij betrokken, ja. | |
Funzel | vrijdag 20 december 2013 @ 18:54 |
Ja ik vind dat gehaat op Bianchi vanwege zijn crashes met Giedo altijd zo kinderachtig. | |
aesop | vrijdag 20 december 2013 @ 19:24 |
Ik begin me toch wel zorgen te maken om Giedo's plekje. Duurt wel lang allemaal, ondanks zijn goedgevulde portemonnee en een aardig debuutseizoen. Houdt hij de Caterhamboot zelf af omdat hij nog hoopt op Sauber? Of lopen Sauber en Caterham warm voor anderen waardoor de banden met Marussia zijn aangehaald? Het kamp vd Garde klinkt in elk geval minder overtuigd dan enkele weken gelden over een stoeltje. | |
Joene | vrijdag 20 december 2013 @ 19:40 |
het begint er aardig op te lijken dat er ondanks goede 2e helft seizoen en redelijk sponsor pakket idd geen plek meer is voor giedo. Jammer | |
SiGNe | vrijdag 20 december 2013 @ 19:54 |
Koba is wel een erg technische rijder en is ook erg snel, beter dan VDG ook imho. Wat dat betreft een verstandige beslissing om hem voorrang te geven boven VDG. Ericsson ken ik verder niet maar kennelijk kan ie meer geld voor z'n stoeltje betalen dan VDG en dan is het de overweging of je het risico neemt dan Ericsson een kut-rijder is of dat je minder geld aanneemt van een iets meer ervaren (maar niet echt goede) coureur. Als Koba goed rijdt dan kunnen ze ergens komen maar dan is er wel geld nodig en met een rijder als Ericsson heb je dat geld en kan je duidelijker voor een 1e en 2e rijder kiezen. Ik denk dus dat het een verstandige beslissing is van Catherham. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 21 december 2013 @ 05:58 |
Om dat soort uitspraken echt te kunnen doen zou je eerst een gedegen marktonderzoek moeten raadplegen over het effect en het bereik van verschillende soorten sponsoring. En reken maar dat iedere grote sponsor die actief is in de F1 dat uitgebreid heeft laten doen. Met Alonso noem je meteen een coureur van de 'buitencategorie'; wereldwijde naamsbekendheid en voormalig wereldkampioen, dat is maar voor een heel select clubje weggelegd. Niet te vergelijken met een jonge onbekende gelukszoeker als bijv. Frijns. Een groot team sponsoren is gegarandeerde maximale exposure vanaf dag 1, nationale sentimenten spelen daar echt geen rol bij. | |
JDx | zaterdag 21 december 2013 @ 06:23 |
Ga weg. | |
JohnB52 | zaterdag 21 december 2013 @ 07:33 |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111935 http://www.autosport.com/news/report.php/id/111936 Zo, dat gaat m niet meer worden voor Vdg vrees ik :-( | |
Funzel | zaterdag 21 december 2013 @ 10:18 |
In de GP2 kon Ericsson heel snel zijn, maar soms ook vrij anoniem rijden. Hij had wel vaak pech, want hij stond bijna altijd wel vooraan de grid. Hij deed het in elk geval beter dan bijv Pic in de GP2. | |
sasquatsch | zaterdag 21 december 2013 @ 11:55 |
De vraag is of Chilton bij Marussia blijft, en niet wordt vervangen door Van der Garde of Pic (of een ander).
| |
Funzel | zaterdag 21 december 2013 @ 15:28 |
Nou goh Marussia, dan rijd je sowieso het hele jaar op de achterste startrij. | |
Peterselieman | dinsdag 24 december 2013 @ 11:58 |
op dit moment lijkt het erop dat Van der Garde en Ericsson de coureurs bij Caterham zullen zijn in 2014 | |
#ANONIEM | dinsdag 24 december 2013 @ 12:30 |
En Koba dan? ![]() | |
Marks | dinsdag 24 december 2013 @ 12:49 |
Hoort niet in f1 | |
Beach | dinsdag 24 december 2013 @ 12:58 |
Helemaal mee eens. Als je een podium haalt in je thuisrace hoor je gewoon niet in de F1 thuis. | |
Marks | dinsdag 24 december 2013 @ 13:17 |
Daar liet hij zien veel te kunnen. De echte toppers echter, weten op wat voor manier dan ook dit beste uit zichzelf te halen ook als het niet om een thuisrace gaat. Let wel, de F1 zou toch echt de beste coureurs moeten willen hebben. Er zijn al genoeg uitzonderingen zoals Massa, Pic, Chilton, Vergne en Perez. | |
JohnB52 | dinsdag 24 december 2013 @ 13:25 |
Gaat Vdg ook niet halen ![]() | |
Nattekat | dinsdag 24 december 2013 @ 13:26 |
Dat is wat jij denkt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 december 2013 @ 13:29 |
Geen enkele Nederlandse coureur zal dat lukken. Stelletje amateurs. ![]() | |
H_T | dinsdag 24 december 2013 @ 15:06 |
Volgend jaar hebben ze niet meer de Cosworth achterin liggen he, wellicht scheelt dat genoeg om voor Caterham te komen | |
Funzel | dinsdag 24 december 2013 @ 15:08 |
Tja de grid is nou eenmaal 22 man groot. Perez Massa Kobayashi zijn prima coureurs om tot de 22 te komen. | |
Joene | dinsdag 24 december 2013 @ 15:14 |
de matige prestaties waren zeker niet aan de cosworth te wijten hoor. Die motor was echt niet veel mis mee | |
JohnB52 | dinsdag 24 december 2013 @ 15:24 |
99,987% zeker . Wilde je wedden? | |
Joene | dinsdag 24 december 2013 @ 15:31 |
was het maar zo een feest . Een vernieuwd Zandvoort met F1 ![]() | |
Fer | dinsdag 24 december 2013 @ 17:42 |
Guitierez en Sutil bij Sauber, vraag me af of er 2014 een Caterham of Marrusia voor komt. Denk ieder geval dat Toro Rosso en Williams er weinig moeite mee zullen hebben. Force India wellicht een kansje op 5e plek? | |
JohnB52 | dinsdag 24 december 2013 @ 18:21 |
Heel misschien Redbull Ferrari Lotus McLaren Mercedes Al heb ik twijfel of Lotus goed meekomt. | |
Teubster | donderdag 26 december 2013 @ 09:22 |
Ja bij Lotus is het geld toch echt een probleem (geweest) en dat heeft de ontwikkeling van de wagen voor 2014 zeker geen goed gedaan. Daarnaast is hun beste coureur weg. Het zou me dus verbazen als ze met de top mee kunnen. | |
Nober | donderdag 26 december 2013 @ 11:44 |
Beste coureur weg? Grosjean is er nog, kreeg ook gewoon de status van nummer 1 toen duidelijk werd dat Kimi vertrok. PVDSA-Honda in 2015? Dag Lotus. En welkom Johnny Cecotto Jnr. | |
sasquatsch | woensdag 8 januari 2014 @ 23:22 |
Frijns is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen
| |
Marks | donderdag 9 januari 2014 @ 12:56 |
Interessant, misschien als testrijder? | |
Joene | donderdag 9 januari 2014 @ 13:27 |
Laten we eerst maar is afwachten of er uberhaupt 1 nederlander aan de start komt dit jaar. | |
Nattekat | donderdag 9 januari 2014 @ 13:44 |
Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij nog een kans had in de F1, mooi nieuws dus ![]() | |
Joene | donderdag 9 januari 2014 @ 13:59 |
Ik verwacht eigenlijk geen nederlander in de f1. | |
Nattekat | donderdag 9 januari 2014 @ 14:00 |
Belg ![]() | |
Joene | donderdag 9 januari 2014 @ 14:02 |
Nee die zeker niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 januari 2014 @ 17:57 |
Caterham zal waarschijnlijk morgen bekend gaan maken wie in ieder geval een van de zitjes in zal gaan nemen | |
SiGNe | donderdag 9 januari 2014 @ 18:37 |
Wat hadden ze dan moeten doen, Grosjean 2 laten en Maldonado 3? En met Maldonado hebben ze ook zeker geen slechte 2e rijder in huis gehaald. Geld mag dan een probleem zijn maar qua rijders zitten ze best goed. | |
sasquatsch | donderdag 9 januari 2014 @ 19:25 |
Ik las binnenkort, niet perse morgen | |
Ferry_76 | donderdag 9 januari 2014 @ 19:38 |
Als ze nog aan de eerste tests deel willen nemen, moeten ze toch wel binnen twee weken een besluit nemen.. ![]() | |
sasquatsch | donderdag 9 januari 2014 @ 19:42 |
Van der Garde werd vorig jaar 4 dagen voor de eerste test bekend gemaakt. Dus hebben ze nog even tijd. Al zeiden ze dit jaar niet zo lang te willen wachten. ![]() | |
Funzel | vrijdag 10 januari 2014 @ 10:47 |
Nou Frijns en Giedo erin hop hop Nee het zal wel Kobayashi/Ericsson worden dan ![]() | |
Joene | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:03 |
Waar had je die info vandaan ? | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:08 |
Twitter, alleen ik was iets te snel met morgen. Het zal in de komende dagen gebeuren | |
Joene | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:09 |
ik wou net zeggen het enige wat ik lees is komende dagen... en Kamui ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:49 |
Chilton zal bij Marussia blijven Chilton blijft bij Marussia | |
sasquatsch | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:53 |
Dan is het maar te hopen dat Giedo of Robin voor Caterham gaat rijden, naast een ervaren rijder. Want dat is wat Caterham al heeft bevestigd dat ze in ieder geval een ervaren coureur willen. | |
Marks | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:23 |
Je kan giedo toch ook als ervaren beschouwen. En wat heb je nu aan ervaring, in mijn ogen juist minder met nieuwe regels. | |
Sinister-D- | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:32 |
das ook voor het eerst dat Marussia met de 2 zelfde coureurs start als het jaar voordien ![]() | |
Joene | maandag 13 januari 2014 @ 20:16 |
Nog 16 dagen en dan begint de test. Nog steeds wachten op caterham .... | |
DenS | maandag 13 januari 2014 @ 20:20 |
Geen goed gerucht voor Giedo of Frijns: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55400 | |
Joene | maandag 13 januari 2014 @ 20:30 |
nee kobayashi is wel on pole | |
sasquatsch | maandag 13 januari 2014 @ 20:41 |
Kobayashi misschien wel, maar Ericsson is nog maar de vraag. In tegenstelling tot eerdere berichten schijnt Ericsson geen (grote) sponsor achter zich te hebben staan en zou nog steeds in onderhandeling zijn met Caterham volgens zijn manager. De 6 miljoen van Kobayashi lijkt me te weinig voor Caterham om twee coureurs van te laten rijden. Dus ik verwacht dat de tweede coureur ook flink wat geld (> 10 miljoen?) mee zal moeten nemen, dus acht ik op dit moment de kans voor Van der Garde groter. | |
DenS | maandag 13 januari 2014 @ 20:45 |
Dacht dat Caterham na de laatste GP van afgelopen jaar zei: "We komen snel met nieuws" Niet dus ![]() | |
Ferry_76 | maandag 13 januari 2014 @ 20:56 |
Hoe vaak heeft Kobayashi het afgelopen jaar in een F1 wagen gezeten? Volgens mij één keer in Moskou in een oude wagen, die hij vervolgens in een muur hing.. Voor zijn ervaring hoeft Caterham het niet te doen, de huidige rijders hebben meer ervaring met de banden dan Kobayashi, en het lijkt erop dat Giedo ook meer geld mee kan brengen. Bovendien vond ik Kamui altijd behoorlijk wild in zijn auto, een rijstijl die komend jaar denk ik niet gaat werken. | |
Wertha | maandag 13 januari 2014 @ 21:03 |
Ik zie het ook niet zitten in Kobayashi. Veel kamikaze. Was leuk geweest voor je jaren '90 en '00. Inmiddels, met die Pirelli meuk, werkt het enkel maar tegen je. | |
Marks | maandag 13 januari 2014 @ 21:51 |
Ik vind sowieso dat hij zijn kansen heeft gehad. Maar, zoals altijd, zullen er zomaar grote touwtjestrekkers kunnen bijspringen om alsnog 10 mln voor Koba op te hoesten, zijn aanwezigheid is namelijk van groot belang voor Japan met race op Suzuka. | |
Marks | dinsdag 14 januari 2014 @ 13:53 |
Lijkt dus zo te zijn.. . | |
Funzel | dinsdag 14 januari 2014 @ 13:58 |
Opzich nog niet zo heel slecht. | |
sasquatsch | dinsdag 14 januari 2014 @ 14:04 |
Ik lees net dat Ericsson alsnog 100 miljoen Zweedse kronen (=11 miljoen euro) tot zijn beschikking heeft gekregen, dus de kans wordt groter dat hij rijder bij Caterham wordt.
| |
DenS | dinsdag 14 januari 2014 @ 14:24 |
Ligt eraan wat VdG mee brengt naar Caterham, plus al 2 jaar ervaring binnen het team. We zullen zien. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 januari 2014 @ 14:29 |
Zestien keer rijden, dat is heden ten dage niet slecht voor een testrijder. Moeten ze wel die testsessies gaan halen. | |
Marks | dinsdag 14 januari 2014 @ 14:40 |
Blijft raar (al weet ik wel waar het om gaat, geld) dat Frijns niet mag racen en Ericsson wel, terwijl Frijns eerder kampioen was en ook in een GP2 auto mooie dingen heeft laten zien. Ik hoop overigens gewoon dat Giedo gaat rijden, wat ik nog steeds aannemelijk acht gezien zijn zeer goede band met Cyril Abiteboul (ofzoiets) en natuurlijk toch wat sponsoring van Boekhoorn. En niet in de laatste plaats ook nog eens zijn prestaties van deel II 2013. ![]() Dus ik denk: vdG (ervaring wat ze wilden, vergeet niet dat hij ook al in GP2 2012 seizoen voor Caterham reed! En toen in F1 ook enkele vrijdagen al mocht doen, hij hoort dus toch echt bij Caterham en van Kobayashi kan ik dat niet zeggen) en Ericcson, talent wat ze wilden. | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 08:42 |
Ron Dennis terug bij mclaren als directeur..... Voorlopig Whitmarsh nog teambaas , maar ik denk zomaar dat Ron gaat proberen de vrije Ross Brawn naar Mclaren te halen , volgend jaar de Honda Motor en Ross Brawn als teambaas van mclaren ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:23 |
Dat zijn nu leuke berichten ![]() En Frijns kan dan nog een jaartje rondrijden in de GP2 voor Caterham, en misschien kan daar dan weer meer uit voortkomen ![]() | |
Nattekat | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:32 |
Mijn Duits is wat gebrekkig, staat dat nou dat dat de beste optie is? | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:41 |
Dit is de belangrijkste zin: "Gemäss unseren Recherchen läuft das so" -> "Volgens ons onderzoek zit het zo". Dus bronnen/speculatie. Dan wordt het Kobayashi en Van der Garde coureurs voor ¤ 9 en ¤ 15 miljoen, en Frijns testrijder voor ¤ 6 miljoen. Pic wordt dan testcoureur van Lotus. | |
Peterselieman | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:43 |
jup. Ze verwachten dat het zo zal gaan | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:47 |
Testcoureur van Lotus, dat lijkt me wel de minst gewilde F1 stoel. Want als er een coureur niet gaat rijden, zie Kimi vorig jaar, dan is het geen garantie dat jij in mag vallen. ![]() | |
Racerblade | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:52 |
Daarom is er ook een verschil tussen reservecoureur en testcoureur. Valsecchi is zover ik weet nooit in de positie geweest om eventueel een coureur te vervangen, logisch dat Lotus dan voor een betere optie kiest. Denk dat na het fiasco dat Badoer heet ieder team iets voorzichtiger is met het selecteren van een reservecoureur, trouwens. | |
Peterselieman | vrijdag 17 januari 2014 @ 14:54 |
je moet tegenwoordig de auto al een beetje kennen wil je er wat mee kunnen. Ferrari trok in 2009 toen ook Fisico aan om Badoer te vervangen en hoewel Fisichella beter scoorde dan zijn landgenoot had ook hij veel moeite om te wennen aan die knakenbak | |
Meike26 | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:08 |
Daarom vraag ik mij ook af, stel dus dat Kobayashi in die Caterham komt te rijden ipv Giedo, naast Ericson... dan heb je ook weer zo'n F1 coureur die er een jaar tussenuit is geweest en bovendien met 1 van de belangrijkste reglementswijzigingen te maken heeft. Zijn gevoel wat hij had van F1 wagens, heeft ie niets meer aan want zoals Button ook al zei, word het de eerste testdagen één pot nat / hilarisch om te zien. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:14 |
Valsecchi, die arme jongen heeft verdomme hendig wat geld betaald voor een Lotus-bodywarmer en een pitspass ![]() | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:40 |
Giedo rijdt gewoon voor Caterham, voor mij is dat wel 90% zeker | |
Meike26 | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:12 |
Ja ik denk zelf ook wel dat hij gewoon rijd, maar je weet het nooit. Het kan net een half miljoen verschil zijn waarop ze voor Koba en Ericson gaan. Zelf denk ik ook wel dat de ervaring en good will die ze van/met Giedo hebben, dat ze verder met hem willen gaan. Maar er hoeft maar één manager te zijn die een betere babbel heeft en het avontuur is over voor GvdG | |
JohnB52 | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:44 |
Anders zou Giedo nu ook niet op trainingskamp zijn denk ik. | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:47 |
Ook dat ja, MET caterham trainer | |
SiGNe | vrijdag 17 januari 2014 @ 18:21 |
Én rijden in de simulator.. en die simulatoren laten je redelijk voelen hoe het is om in de echt wagen te rijden, incl G-krachten. 't is weliswaar een computeranimatie en dat zal voorlopig nog niet de resolutie hebben die "echt" is maar qua gevoel komt het wel overeen. Ik weet dat Ferrari en Red Bull simulatoren gebruiken die ook voor de opleiding van straaljagerpiloten gebruikt worden. Hoe het met de simulator van Lotus zit weet ik niet maar een "kleine" simulator laat je ook prima voelen hoe het is om met een F1 wagen te racen, al hebben die iets minder G-krachten (max 2G geloof ik) Wat mij overigens wel vaak opvalt als je filmpjes ziet van coureurs in een simulator: ze rijden allemaal in hun eentje op de baan, lap-practice. Maar je ziet nooit beelden waarbij ze ook echt racen, in moeten halen en ingehaald worden. Ook zie je ze nooit de pits in rijden voor nieuwe banden. Is dat gewoonweg niet interessant om te laten zien of oeffenen ze daar niet op in de simulator? | |
Meike26 | vrijdag 17 januari 2014 @ 18:29 |
Het is veel meer bedoeld om de auto en banden af te stellen, dan een race te simuleren. Het heeft denk ik gewoon geen zin om een race te simuleren omdat je dan toch iets 'onechts' hebt waarbij je tegen AI rijdt en niet tegen echte coureurs. De reactie van een software-coureur is heel steriel ten opzichte van een echte coureur. Het heeft dus geen zin om dat te trainen, inderdaad lap-practise, wagenafstellingen en uithoudingsvermogen. Volgens mij heeft Alonso vorig jaar iets van 4 uur achter elkaar in de simulator gezeten en was bek af na die dag. Geen idee eigenlijk of ze ook met temperaturen in de simulator-unit werken ? Zodat je voorbereid bent op een warme of klamme race ? | |
ElmarO | vrijdag 17 januari 2014 @ 18:38 |
En als ik het goed begreep heeft hij nog steeds zijn salaris over 2013 niet gehad. Het zit die jongen ook niet mee. ![]() | |
4-elements | vrijdag 17 januari 2014 @ 18:56 |
Wat ik me bij bovenstaande speculatie vooral afvroeg: hoe komt Frijns plots aan 6 miljoen euro sponsorgeld? Dat lijkt mij niet realistisch. Sowieso is dat Duitse artikel één grote speculatie. Het enige wat inderdaad hoop geeft, is dat Giedo fanatiek aan het trainen is zonder dat hij zich druk loopt te maken over komend seizoen. Was mij ook al opgevallen op Twitter. | |
SiGNe | vrijdag 17 januari 2014 @ 18:59 |
Of het onecht bij een race voelt ligt ook aan de programmeurs natuurlijk. De AI van racespellen voor de PC wordt ook steeds beter en bij straaljagers maken ze ook gebruik van AI tegenstanders. Temperaturen werken ze ook mee, baantemperatuur, luchtvochtigheid en al dat soort zaken wordt rekening mee gehouden. Al gaan ze denk ik niet de temperatuur van de simulatorzaal verhogen om de coureur voor te bereiden als je dat bedoelt. Dan zouden ze ook een flinke douche boven de simulator moeten zetten om een regenrace te simuleren ![]() Ik vraag me trouwens ook af of ze in volledige outfit in zo'n simulator zitten, dus ook met helm op. Helm is niet nodig in de simulator opzich maar een helm op je kop geeft ook meer G-krachten op het hoofd en de nek. | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:08 |
Daar stond ik ook van te kijken. Een maand geleden had hij 0 euro sponsorgeld. En geen management meer. Het enige wat ik afgelopen week las is dat hij een nieuw managementteam heeft. Waar die 6 miel vandaan komt ineens is mij een raadsel. Maargoed, het kan natuurlijk ook zo zijn dat men pas iets bekend maakt op het moment dat de deal rond is. Staat vrij lullig als je roept dat je een coureur sponsort en die dan vervolgens niet rijdt. ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:09 |
En in de E21 demoruns gedaan, en tijdens de pre-season en young drivers test mogen rijden.... Maar eh, post-icon niet gezien '' ![]() ![]() | |
SiGNe | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:10 |
Oh, daar let ik nooit zo op, die icons... Maar zie het dan als aanvulling ![]() 't was in elk geval een mooie aanzet om het ook over de simulatoren te hebben. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:13 |
Betalen om te mogen rijden en in teamkledij rond te lopen, vervolgens niet mogen rijden bij de beste kans die je ooit gehad hebt, en dan ook nog verwachten betaald te worden ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:15 |
Ik wil zo een simulator thuis met 3 grote schermen en die in de lucht hangt zegmaar. Jaren terug op een bedrijvenbeurs in zo een ding gezeten en die limburgerse homo die in de porsches rijdt/reed verslagen. Die was daar niet blij mee. Ik was 2 seconden sneller. En snelste van de hele beurs. Dat ding kostte 100.000 euro als je hem nieuw zou moeten kopen volgens het bedrijf wat daar stond met dat ding. Stond allemaal matig ingesteld met auto clutch en abs en tc en alles vol erin. Dat wilde hij er niet af zetten omdat dat dan te lastig was voor andere mensen. 2de dag nog een paar keer gereden en omdat hij zag dat ik toch best wat skills had vroeg ie of ik tegen het einde van de dag terug wilde komen om nog wat rondjes te vlammen; hij zou dan alles uit zetten en de FFB vol erin gooien. Niet normaal. Ik wil dat ding nog altijd hebben. In mijn garage. Niet dat ik een garage heb overigens en dat komt goed uit, want ik heb ook geen ton ![]() ![]() Dat was wel de vetste simulator waar ik ingezeten had ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:16 |
=edit= Phil Bastiaans; ik was zn naam even kwijt. | |
sasquatsch | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:20 |
Hij heeft al een tijdje nieuw management voor de commerciële aspecten. Misschien dat zij een (of meer) sponsor(en) gevonden hebben. Pas deze week is bekend dat hij ook nieuw management heeft voor de sportieve kant, die al langer voor hem bezig is blijkbaar. En meteen gaat het gerucht dat hij testrijder wordt bij Caterham. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:38 |
Phil Bastiaans ![]() ![]() ![]() | |
Beach | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:40 |
Misschien heeft Frijns contact met Quantum? ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:40 |
Inderdaad. Kwal eerste klas. Was ook not amused toen, dat weet ik nog goed ![]() ![]() Lulhannes ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:49 |
Ook een leuk schermpje, heb ik pas bij staan kijken: http://www.aviationmegast(...)nt_id=355&art=118162 Met drie beamers erop gaf dat een prachtig beeld! Maar ook hier geen geld en ruimte genoeg.. | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:59 |
In een van de voorbeschouwingen dit jaar (Geen idee meer of het RTL of de BBC was) mocht Rocky in de simulator plaatsnemen, en Vettel de plek van Rocky innemen, maar de RBR sim staat gewoon stil. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:05 |
fixed. Was trouwens de BBC ![]() | |
Wertha | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:05 |
De simulator van RBR beweegt wel degelijk. Het is maar net hoe ze hem instellen. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:07 |
Hier dan meer een bewijs dat dat RBR ding wel degelijke op een hydraulische installatie staat ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:14 |
Het zal voor een beginner misschien ook wel makkelijker zijn als dat ding niet beweegt. In ieder geval minder zwaar. ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:47 |
Dat denk ik ook. Als ik dat ding waar ik in zat toen, wat ook hydraulisch was, vergelijk tussen de setup waar iedereen mee reed en waar ik later op de dag mee reed dat was een wereld van verschil qua ervaring en beweging en kracht en alles. ![]() | |
H_T | vrijdag 17 januari 2014 @ 22:29 |
Edit: Ho verkeerde topic. Had in het Dakar-topic moeten zijn ![]() [ Bericht 94% gewijzigd door H_T op 17-01-2014 22:35:07 ] | |
SiGNe | zaterdag 18 januari 2014 @ 04:10 |
Er zijn rijders die zo'n ding thuis hebben staan, Vettel en Alonso in elk geval (hebben dat ook bevestigd ooit (Olav Mol zal het weleens tijdens een race als feitje hebben genoemd of ik had het ergens op internet gelezen.). En opzich, met zo'n salaris als die gasten verdienen dan is zo'n simulatortjes van een ton natuurlijk peanuts, dan moet het wel minstens een custom versie zijn. Zelfs Wibi Sourjadi heeft een simulator staan in z'n huis, weliswaar niet 3D (beweegt niet) maar 't is wel een halve F1 wagen (cockpit met voorwielen en vleugel) en 3 schermen, hij is nog best goed ook. Wat ik me nu opeens zit te bedenken.. met die curved TV's van tegenwoordig dan kan je in feite ook in groot rond scherm hebben. Maar aangezien dat best een groot oppervlak is, waarom dan niet in het vizier van de helm bouwen? Dan zit de coureur echt helemaal "in" de wagen. Soort Occulus Rift.. Op die manier kan je die simulatoren ook kleiner en goedkoper maken. Zullen we crowdfunden? ![]() | |
SiGNe | zaterdag 18 januari 2014 @ 04:18 |
Valt me op dat die simulatoren ook de naam van de coureur op de zijkant hebben staan, lijkt er dus op dat ze een stuk of 4 van die dingen hebben staan, voor elke rijder 1 (1e,2e, reserve- en testrijder). Op die manier zou je dan ook een race en het inhalen kunnen oeffenen. | |
JohnB52 | zaterdag 18 januari 2014 @ 09:07 |
Of ze plakken het er op, omdat ze gaan filmen. Die kans lijkt me groter... | |
Meike26 | zaterdag 18 januari 2014 @ 09:35 |
Meeste teams in F1, rally en toerwagens maken gebruik trouwens van een simulator van Nederlandsche bodem. Cruden is een behoorlijk grote en betrouwbare naam als het gaat om full simulation, daarnaast maken ze ook al jaren simulators voor de luchtmacht en hadden ze een tijd geleden (zover ik van twitter begreep)ook een beroemde stuntvlieger op bezoek die 'iets nieuws' zocht om zijn stunts mee te oefenen. Zelf vind ik het overigens maar niets, zo'n bewegende sim. Laat mij maar lekker in de stoel zitten met hopelijk een keer een uitbreiding met buttkickers. In combinatie met een iets duurdere racestoel : ![]() ![]() | |
Geralt | zaterdag 18 januari 2014 @ 10:48 |
Dat snap ik nou niet Meike; zo een hydraulische simulator voegt toch echt een compleet nieuwe dimensie toe. En om de kosten wat te drukken kan je straks gewoon ipv 3 dikke FullHD schermen gewoon de oculus rift op je knarretje zetten. Scheelt toch weer een beetje geld ![]() | |
Fer | zaterdag 18 januari 2014 @ 10:48 |
Zou het zelf ook nog willen ervaren, dat achterover hellen voelt als optrekken. Maar dit is trouwens een ook leuke simulator, die hebben ze volgens mij ook allemaal in huis staan. ![]() | |
Meike26 | zaterdag 18 januari 2014 @ 11:23 |
Alonso zeker en Sutil ook, Schumacher had er ook 1. Schumi en Verstappen waren volgens mij de pioniers op dit gebied, eind jaren 90 al volgens mij. @Geralt, ik heb ooit ook op een beurs in zo'n '3D sim' gezeten en ik vond het alleen maar afleiden en irritant. Ik had niet het idee dat ik accelereerde, maar gewoon opsteeg uit de hal. Ook het gemis van DE duw in de rug vond ik een groot gemis. Daarom dat ik die stoel ook zo leuk vind misschien, die juist dat gevoel simuleert. En voor krap ¤ 2600,- een stuk beter betaalbaar dan zo'n heel hydraulisch systeem in je garage of kelder. | |
Geralt | zaterdag 18 januari 2014 @ 12:06 |
Ja dat is waar. Ongeveer 25x betaalbaarder ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 18 januari 2014 @ 13:08 |
Da's geen sim, maar een apparaat om de nekspieren te trainen (Al zal een handige knutselaar er misschien wel een sim van kunnen maken. ![]() Afgelopen jaar op het flightsim weekend nog wat voorbeelden gezien van full motion platforms die natuurlijk met wat andere hard- en software ook prima gebruikt kunnen worden voor racesims: ![]() Gezellig met z'n tweetjes: ![]() Compleet zelf gebouwd: ![]() ![]() Leuk schermpje er bij: ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 18 januari 2014 @ 13:15 |
Volgens Instagram zit Charles Pic nu ook in de bergen, maar of dat met het team of met Giedo is..? | |
aesop | zaterdag 18 januari 2014 @ 13:24 |
15 miljoen zou VdGarde meenemen, dat is me een bedrag. En dan nog geen zekerheid over een stoeltje? En 6 miljoen voor een testzitje van Frijns? Ik vind het niet heel geloofwaardig, en zolang er niks officieel is, ga ik er van uit dat de onderhandelingen nog lopen, en we nog steeds moeten vrezen voor een jaar zonder Nederlanders in de paddock. | |
Fer | zaterdag 18 januari 2014 @ 15:06 |
Kwam vroeger Jos met zijn 1M van Marlborro, wel genoeg voor een Arrows die P13 wel deed. | |
Toekito | zaterdag 18 januari 2014 @ 15:09 |
maart weten we het pas zeker ![]() | |
SiGNe | zaterdag 18 januari 2014 @ 15:19 |
nee, de 28e geloof ik al, bij de wintertest in elk geval. Voor ze die test mogen rijden moeten ze eerst de coureurs inschrijven voor het seizoen. | |
JohnB52 | zaterdag 18 januari 2014 @ 16:08 |
Dat waren guldens he. | |
SiGNe | zaterdag 18 januari 2014 @ 17:47 |
Die waren toen nog een stuk meer waard dan de huidige Euro inderdaad... ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 10:31 |
Volgens het Italiaanse Autosprint zou de line-up van Caterham bestaan uit Kobayashi en Ericsson, dus geen Van der Garde.
| |
franklop | maandag 20 januari 2014 @ 10:32 |
Denk dat we gewoon af moeten wachten ![]() | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 10:50 |
Kobayashi is wel een zekerheidje denk ik met zn 15 miljoen. | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 11:03 |
Het wordt al steeds meer voor Kobayashi. Eerst was het 6 miljoen, vorige week 9 miljoen en nu al 15 miljoen. Ik dacht dat die 15 miljoen van Van der Garde was. Ericsson zou (volgens Zweedse kranten) 100 miljoen Zweedse kronen hebben, wat neerkomt op zo'n 12 miljoen euro. | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 11:37 |
Speedweek denkt nog steeds dat Van der Garde de tweede coureur wordt en wel om drie redenen: • HIj neemt net zoveel geld mee als Ericsson (15 miljoen), • Hij heeft een jaar ervaring bij Caterham, • De Nederlandse markt is voor de F1 belangrijker dan de Zweedse markt. | |
Funzel | maandag 20 januari 2014 @ 19:04 |
Valt weinig voor te zeggen dus, gaat gewoon afwachten worden. | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 20:31 |
Net een officieel statement dat PIC niet rijdt sowieso vanaf caterham , en dat ze morgen de lineup bekend gaan maken. Maja gezien het verwijderen van Mcgregor is het einde verhaal gok ik. | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 20:38 |
Ik lees het ook
| |
franklop | maandag 20 januari 2014 @ 20:39 |
Maar apart dat ze alleen statement over Pic geven | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 21:27 |
ja alsof giedo nog kans maakt ![]() | |
Sinister-D- | maandag 20 januari 2014 @ 21:50 |
pessimist ![]() Je laatste 5 posts zijn niets anders als "boehoe ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 20-01-2014 21:56:01 ] | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 07:29 |
Nee het verdwijnen van Mcgregor is een positief iets ![]() ![]() ![]() ![]() | |
franklop | dinsdag 21 januari 2014 @ 07:50 |
vd Garde geeft persco om 10.00 uur. | |
DenS | dinsdag 21 januari 2014 @ 07:50 |
Giedo geeft vandaag om 10u een persconferentie in Amsterdam. Telegraaf meldt dat Frijns 3e rijder wordt. | |
Meike26 | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:33 |
Wel apart dat Giedo uitgerekend op de 21e, zijn geluk getal, nieuws gaat melden. Slechts nieuws brengen op de dag die je geluk zou moeten brengen ?? Ik houd nog hoop ![]() | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:35 |
We zullen het zien, ik hoop dat die blijft. | |
Rossdale | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:44 |
Caterham zou toch pas vanavond de line-up bekend maken? Het zou gek zijn als Giedo met zijn eigen persconferentie nog snel even eerder hetzelfde nieuws zou willen melden. Ik vrees dat hij volgend jaar in een andere klasse uit gaat komen ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:51 |
Ja dat zal het zijn! | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:01 |
Dit is ook wat men zegt op twitter als die een zitje zou hebben zou die gewoon de persco van Caterham afwachten. | |
DenS | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:08 |
Iemand op Twitter: OFICIAL: Sauber anuncia a Giedo van der Garde como piloto reserva y probador en 2014 #F1 | |
Tarado | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:08 |
Lijkt me ook, jammer | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:09 |
Nou das een fikse stap voorwaarts wel ![]() ![]() | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:28 |
http://www.sauberf1team.c(...)des-sauber-f1-teams/ Goed de laatste stuiptrekking van Giedo in f1. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:05 |
Hij zou nu gegarandeerd een aantal vrijdagen en testdagen mogen rijden. Dat had Frijns niet. Maar een sportieve achteruitgang is het wel. Nu maar hopen dat hij laat zien beter te zijn dan Sutil of Gutierrez tijdens de testen en dan volgend jaar (of misschien dit jaar al) instappen bij het team. Dan is het wel weer een vooruitgang. | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:08 |
Het is te hopen dat de mexicaanse vinketering toeslaat bij Sauber idd. | |
Bart-Willem | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:23 |
Dat dacht ik dus ook al. En hoe zit het met die Sirotkin? Die zou derde coureur zijn (eerst tweede coureur) maar nu uiteindelijk toch niets wegens sponsors ofzo? Raar team met nog raardere verhalen. Ik zou er m'n handen niet aan gebrand hebben eerlijk gezegd. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:25 |
Di Resta gaat terug naar de DTM en wordt reserverijder voor Mercedes F1. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:29 |
Het volledige overzicht tot nu toe: Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #1 Sebastian Vettel (contract t/m 2016) #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Test: Sebastien Buemi, Antonio Felix Da Costa Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) #6 Nico Rosberg (contract t/m 2015) Test: Paul di Resta Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Test: Pedro de la Rosa Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #8 Romain Grosjean (contact t/m 2014) #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2014) Test: Marco Sorensen?, Charles Pic?, Davide Valsecchi? McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: #22 Jenson Button (contract t/m 2014) #20 Kevin Magnussen (contract t/m 2014) Test: Gary Paffet? Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015?) #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2015?) Test: Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: #99 Adrian Sutil (contract t/m 2014) #21 Esteban Gutierrez (contract t/m 2014) Test: Giedo van der Garde, Sergei Sirotkin Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #25 Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2014) Test: Sebastien Buemi, Antonio Felix Da Costa Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015?) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015?) Test: Daniel Juncadella? Susie Wolff? Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: #17 Jules Bianchi (contract t/m 2014) #4 Max Chilton (contract t/m 2014) Test: Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #? Kamui Kobayashi #? Marcus Ericsson Test: Robin Frijns? [b]bold = bevestigd[/b | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:30 |
Vol |