twitter:SportmphMark twitterde op donderdag 28-11-2013 om 09:00:17Ross leaving Merc. Expect to see him in an FIA role soon. See my Autsport column today. reageer retweet
twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7 reageer retweet
Maldonado bevestigd bij Lotus.twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:51Lotus confirm that @Pastormaldo will join @RGrosjean in 2014 #skyf1 reageer retweet
Is natuurlijk maar afwachten wat voor auto ze volgend jaar hebben maar als die net zo goed is als dit jaar dan kan hij dus veel meer bepalende schade aanrichtenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:19 schreef Nattekat het volgende:
Nog niet van die brokkenpiloot verlost
Verwacht helemaal niks van Lotus, ze zitten diep in de problemen. Ohnee...Quantum gaat ze als enige team op de grid schuldenvrij makenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is natuurlijk maar afwachten wat voor auto ze volgend jaar hebben maar als die net zo goed is als dit jaar dan kan hij dus veel meer bepalende schade aanrichten
Die kans is inderdaad groot, zullen toch de grote jongens zijn die vooraan staanquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verwacht helemaal niks van Lotus, ze zitten diep in de problemen. Ohnee...Quantum gaat ze als enige team op de grid schuldenvrij maken
Aldus RTL GP op Facebook.quote:Het management van Giedo van der Garde hecht eraan om recente berichten in diverse media te ontkrachten over de vermeende intentie van Marcel Boekhoorn, de aanstaande schoonvader van Giedo van der Garde, in aandelen van Force India te investeren. Daar is geen sprake van. Datzelfde geldt voor eerdere geruchten over een investering in aandelen van het Williams F1 Team. Een investering in een Formule 1-team past nadrukkelijk niet in het investeringsprofiel van Boekhoorn M&A, het investeringsvehikel van Marcel Boekhoorn. Bovendien staat de verwerving van een minderheidsbelang in een F1-team los van het verkrijgen van een racestoeltje voor Van der Garde. Dat zijn immers volledig gescheiden trajecten.
Giedo heeft afgelopen seizoen een uitstekend debuut gemaakt in de Formule 1 en is daar het Caterham-team van eigenaar Tony Fernandes zeer erkentelijk voor. De relatie met het team is uitstekend en de gesprekken over volgend jaar verlopen dan ook in een goede sfeer. De uitkomst van deze gesprekken blijft vooralsnog onzeker. Behalve met Caterham heeft het management van Giedo van der Garde ook contacten met diverse andere geïnteresseerde teams. Alle ontwikkelingen op de rijdersmarkt worden momenteel nauwlettend in de gaten gehouden.
Het staat wel vast dat Van der Garde ook in 2014 weer kan rekenen op de steun van zijn loyale sponsors McGregor, Regus, Cashper en Beelen.
Niet alleen Lotus, ook Sauber, want de Russen schijnen vooralsnog niet met geld over de brug te komen. Sauber zou zelfs openstaan voor een verkoop van het team.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verwacht helemaal niks van Lotus, ze zitten diep in de problemen. Ohnee...Quantum gaat ze als enige team op de grid schuldenvrij maken
Met die brokken viel het dit jaar best wel mee.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is natuurlijk maar afwachten wat voor auto ze volgend jaar hebben maar als die net zo goed is als dit jaar dan kan hij dus veel meer bepalende schade aanrichten
Grosjean is aardig gegroeid dit seizoen, Maldonado is echt niks gegroeid en heeft zijn titel vrij recentelijk nog eer aangedaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:43 schreef Beach het volgende:
Ach ja lekker makkelijk toch. Zeiken op Grosjean en Maldonado dat ze altijd maar crashen.
Let maar op; dit gaat de Verstappen grindbak grapjes achterna.
Dat was sabotage hoor, anders was Pastor natuurlijk makkelijk voor Bottas geëindigd!quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:10 schreef Nattekat het volgende:
En iemand die al 3 jaar in de F1 zit en wordt verslagen door een rookie hoort niet in een topteam.
Was het maar waar, dan waren er tenminste nog grindbakken.....quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:43 schreef Beach het volgende:
Ach ja lekker makkelijk toch. Zeiken op Grosjean en Maldonado dat ze altijd maar crashen.
Let maar op; dit gaat de Verstappen grindbak grapjes achterna.
Oh nou dan is het goed.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:00 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Maldo echt wel sneller dan Bottas, tot het laatste gedeelte van dit seizoen toen ie niet meer gemotiveerd was.
Alle priveteams hebben problemen. Mede ook de schuld van RBR wat zich niet aan de RRA heeft gehouden de afgelopen jaren, daardoor werden andere teams zoals Lotus gedwongen om meer uit te geven om toch bij de top aan te haken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen Lotus, ook Sauber, want de Russen schijnen vooralsnog niet met geld over de brug te komen. Sauber zou zelfs openstaan voor een verkoop van het team.
Beetje futuristische Le Mans autoquote:Op woensdag 4 december 2013 03:02 schreef SiGNe het volgende:
Over silly season én een nieuw tijdperk gesproken, Red Bull heeft wel een leuke conceptwagen ontworpen, eentje die laat zien hoe een gesloten F1 wagen eruit zou kunnen zien.
De Red Bull X 2014:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hebben ze gemaakt voor Gran Turismo 6, voor GT5 hadden ze in 2010 ook al een model gemaakt, de X 1
[ afbeelding ]
http://www.topgear.com/uk(...)-revealed-2013-12-03
Force India plek 2 gaat zeer wrs wel naar Perez.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
Zolang er plekken open zijn bij Force India en Sauber zijn dat de betere opties.
Maar ik verwacht inderdaad dat hij bij Caterham blijft.
Er zijn nog 6 plekken open:
Caterham: 2
Sauber: 2
Force India: 1
Marussia: 1
Als FI Perez had willen hebben hadden ze dat wel tegelijk met Hulkenberg bekend gemaakt zoals ze tot nog toe elk jaar deden. Dat ze dat niet gedaan hebben betekent dat de tweede coureur nog niet rond is. DIt kan Perez zijn, maar ook Sutil of Van der Garde. Of misschien nog wel iemand anders.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:42 schreef Joene het volgende:
[..]
Force India plek 2 gaat zeer wrs wel naar Perez.
Ik zie hem niet terug gaan naar Sauber en Marussia of Caterham zijn mindere opties.
Caterham gokje 1 stoeltje voor Giedo , 1 Vrije plek want Pic gaat eruit.
Sauber , Esteban blijft want dikke sponsor, dus 1 vrije plek ?
Mooie conclusiequote:Op woensdag 4 december 2013 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als FI Perez had willen hebben hadden ze dat wel tegelijk met Hulkenberg bekend gemaakt zoals ze tot nog toe elk jaar deden. Dat ze dat niet gedaan hebben betekent dat de tweede coureur nog niet rond is. DIt kan Perez zijn, maar ook Sutil of Van der Garde. Of misschien nog wel iemand anders.
Daarnaast hebben Perez en Gutierrez dezelfde sponsor, dus is het nog maar de vraag of die voor beide coureurs bij verschillende teams wil betalen. Sowieso loopt het contract van Telmex af bij Sauber. Ik heb het idee dat dat een driejarig contract was, en Gutierrez een noodoplossing was omdat Perez naar McLaren ging, die geen Telmex sponsoring naast Vodafone wil hebben.
Telmex zal waarschijnlijk met Perez verder gaan (of dat nu bij Sauber is of Force India). Dat betekent het einde van Gutierrez of beide moeten bij Sauber gaan rijden.
quote:Op woensdag 4 december 2013 10:44 schreef Marks het volgende:
In het kader van mijn ´´onderzoek´´ of de F1 vroeger echt beter was, kijk ik nu de race op estoril uit 1994 (in etappes, als ik even tijd heb...)
Opvallend, op 55 van de 70 ronden wordt gemeld dat er tot nu toe SLECHTS 7 ! uitvallers zijn.
![]()
Zoveel heb je nu amper na 2 races![]()
Verder is het verschil tussen de snelle wagens, Williamsen, Ferrari´s, met de langzaamsten erg groot waardoor het inhalen van achterblijvers een wel erg groot issue lijkt. En racebepalend. Meer dan tegenwoordig en meer zoals bij de WEC.
Maar qua race zou dit afgelopen jaar zeker geen hoogvlieger zijn geweest...
Oja, Verstappen maakt behoorlijk gehakt van JJ Lehto in de andere Benetton
SPOILER: semi-offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
quote:‘Ik denk dat we momenteel ergens tussen milde paniek en crisismanagement verkeren’, aldus Newey, die grapte dat hij nog wel zo’n zes maanden nodig heeft met de ontwikkeling van de nieuwe RB10. ‘De reglementen van volgend jaar zijn een ingrijpende wijziging, waaronder een zeer complexe krachtbron. Ik denk dat dit voor veel teams, waaronder Red Bull, een hele grote uitdaging is.’
Tja.... leuk, maar als individu komt je prestatie minder naar boven dan bij een formule klasse.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Over Frijns doet het gerucht de ronde dat hij in beeld is bij Porsche voor hun LMP1-project
Sowieso als die niet nu in de f1 komt of ovals is het klaar met de "grote" carriere dingen.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja.... leuk, maar als individu komt je prestatie minder naar boven dan bij een formule klasse.
En zo lekker schijnt het nog niet te gaan met de Porsche, al hoeft hij natuurlijk ook nog niet klaar te zijn. Maar soepel schijnt de ontwikkeling zeker niet te gaan. Ook is het onduidelijk of ze wel alle (alsof het er al zoveel zijn..) races mee gaan doen.
voorlopig is die nu rondjes aan het rijden op Zandvoort, aldus zn twitter.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Over Frijns doet het gerucht de ronde dat hij in beeld is bij Porsche voor hun LMP1-project
Een betaalde carriere als fabrieksrijder van Porsche is ook zeker niet slecht, maar waarschijnlijk niet direct zijn eerste optie.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:22 schreef Joene het volgende:
Sowieso als die niet nu in de f1 komt of ovals is het klaar met de "grote" carriere dingen.
Schumacher en Bruno Senna reden ook Le Mans Series voordat ze in de F1 kwamen, net zoals Albers en Di Resta DTM reden voor hun F1 carriere.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Sowieso als die niet nu in de f1 komt of ovals is het klaar met de "grote" carriere dingen.
Niet als die geen sponsor vind . ik wil niet negatief doen , maar het ziet er gewoon qua f1 niet erg positief voor hem uit , geeft niks kan een prima carriere in de autosport hebben maar f1 gaat het gewoon niet worden.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schumacher en Bruno Senna reden ook Le Mans Series voordat ze in de F1 kwamen, net zoals Albers en Di Resta DTM reden voor hun F1 carriere.
Dus als Frijns in een van die klassen goed presteert is nog alles mogelijk.
Dat is wel een voorwaarde, ja. Of hij moet alsnog worden opgepikt door een team.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Niet als die geen sponsor vind . ik wil niet negatief doen , maar het ziet er gewoon qua f1 niet erg positief voor hem uit , geeft niks kan een prima carriere in de autosport hebben maar f1 gaat het gewoon niet worden.
Dan was die wel al opgepiktquote:Op woensdag 4 december 2013 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is wel een voorwaarde, ja. Of hij moet alsnog worden opgepikt door een team.
Weet ik niet. Hij heeft Red Bull afwezen, andere teams zitten al vol met coureurs op zijn niveau. Sauber heeft hem opgepikt, maar moest hem vanwege financiële redenen laten gaan.quote:
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]Schumacher reed wel vaker meer dan een minuut weg bij de rest in de regen, ook in een matige auto zoals in 1996.SPOILER: semi-offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar niet zo extreem als die race, de Ferrari was in 2001 al heel erg goed (wordt vaak vergeten tov 2002 en 2004) maar had toen nog zo nu en dan wat mankementjes, en McLaren was dat jaar iets minder beroerd.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Schumacher reed wel vaker meer dan een minuut weg bij de rest in de regen, ook in een matige auto zoals in 1996.
Had ook geluk met de SC periode daardoor was het gaat weer dicht, Monaco 1997 bijv reed hij ook bijna een minuut weg.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar niet zo extreem als die race, de Ferrari was in 2001 al heel erg goed (wordt vaak vergeten tov 2002 en 2004) maar had toen nog zo nu en dan wat mankementjes, en McLaren was dat jaar iets minder beroerd.
Largest winning margin (laps) 2 laps Spain 1969 Spanish Grand Prix (United Kingdom Jackie Stewart from New Zealand Bruce McLaren)quote:Op woensdag 4 december 2013 17:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Schumacher reed wel vaker meer dan een minuut weg bij de rest in de regen, ook in een matige auto zoals in 1996.
quote:Het Silly Season is in volle gang. Diverse toprijders hebben nog geen zitje terwijl het aantal beschikbare plaatsen kleiner wordt. Door de aankondiging van Nico Hulkenberg bij het Force India F1 Team, zijn er in de middenmoot slechts twee stekjes vrij: bij Sauber en bij datzelfde Force India. De algemene verwachting is dat Sergio Perez overstapt naar het Indiase team, terwijl Adrian Sutil vertrekt naar de Zwitsers. In dat geval is het einde verhaal voor Paul di Resta en Esteban Gutierrez. Eerstgenoemde lijkt een overstap naar Amerika te overwegen, maar hoe zit het met de jonge Mexicaan?
Telmex, de grote geldschieter van Gutierrez, verklaarde afgelopen maand: “We gaan de komende weken gesprekken voeren met Sauber, maar er is geen twijfel over mogelijk dat er volgend jaar twee Mexicanen op de Formule 1-grid staan. Wanneer dat niet het geval is, moeten wij onze betrokkenheid in de F1 heroverwegen.” Het ziet ernaar uit dat Telmex de samenwerking met het Zwitserse team gaat beëindigen, aangezien er geen plek lijkt voor Gutierrez.
Britse media melden inmiddels dat de Mexicaan afgelopen week op gesprek is geweest bij Caterham. Daar zou hij gesproken hebben met teambaas Cyril Abiteboul over de mogelijkheden voor 2014. Algemeen bekend is dat het achterhoedeteam gebruik maakt van betalende rijders. Giedo van der Garde en Charles Pic namen afgelopen seizoen beiden een flinke zak geld mee. De goede prestaties van de Nederlander in de tweede helft van het seizoen zijn echter geen garantie op een langer verblijf. Bovendien heeft Gutierrez in Telmex een interessante en rijke sponsor. Volgend jaar dus toch twee Mexicanen op de grid?
Het bezoek van Gutierrez aan het hoofdkwartier van Caterham leidt ertoe dat nog een naam toegevoegd kan worden aan de lijst met opties voor 2014. Giedo van der Garde en Robin Frijns worden regelmatig genoemd, net als Heikki Kovalainen en Marcus Ericsson.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |