abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133731149
Iemand op die pagina post:

Ga zo door! Je hebt zo gelijk man. Ik zit nu nog op de middbare school en bij vakken als aardrijkskunde en geschiedenis kan je eigenlijk geen voldoendes halen zonder je linkse bril op te zetten. Een schande!

Hoe moet ik dit voor me zien?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133731162
Aah, nou komt de aap uit de mouw. Linkse theorieën zijn vals en die wil hij bestrijden. :')

Dat is nou niet bepaald een streven naar objectiviteit / neutraliteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 23:52:01 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 23:53:09 #83
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133731225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Ga zo door! Je hebt zo gelijk man. Ik zit nu nog op de middbare school en bij vakken als aardrijkskunde en geschiedenis kan je eigenlijk geen voldoendes halen zonder je linkse bril op te zetten. Een schande!

Bij Aardrijkskunde? Wat?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133731292
Freek vindt zichzelf veel te goed om op rechtse kritiek te reageren.
pi_133731364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En dat gezeik ook weer over links en rechts :')

Hij doet net alsof communisme centraal staat op de universiteit, maar het gaat hier gewoon om wat de rol van de overheid is in de samenleving en in hoeverre een overheid mag ingrijpen in de markt.

Hij is iemand die volgens mij vindt dat een overheid niet moet ingrijpen en dat de markt altijd voor de beste uitkomst zorgt. Als je dat soort ideeën aanhangt dan is alles dat daar niet mee overeenkomt al heel snel links.
Niet erkennen dat het ook rechtse en kapitalistische ideologie is de overheid het recht te geven bij marktfalen in te grijpen is absolutisme, ook wel liberaal fundamentalisme.
Die stroming noemt haar rechtsheid en kapitalistische ideologie als de enige ware rechtsheid.
pi_133731366
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Bij Aardrijkskunde? Wat?
Waarschijnlijk bij het onderwerp global warming, kan ik me zo voorstellen.
pi_133731465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:42 schreef Kansenjongere het volgende:
En wat is zijn oplossing? Linkse mensen een berufsverbot opleggen / monddood maken of rechtse mensen dwingen aan de universiteit te gaan werken?
Hij gaf geen oplossing.
Misschien wil hij affirmative action....
Een systeem van solliciterende rechtse docenten hebben de voorkeur ? Ook bij promotie natuurlijk.
Hij wilt dus dat de staat ingrijpt ? Vanwege marktfalen.
  donderdag 28 november 2013 @ 23:59:07 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133731474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:56 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bij het onderwerp global warming, kan ik me zo voorstellen.
Ah, dat is natuurlijk mogelijk. Dat was er nog niet toen ik aardrijkskunde kreeg, dus was even vergeten dat het er natuurlijk wel bij hoort.
pi_133731512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij gaf geen oplossing.
Een systeem van solliciterende rechtse docenten hebben de voorkeur ? Ook bij promotie natuurlijk
Dat klinkt een beetje in strijd met de kritiek die "rechts" normaliter heeft op positieve democratie.
pi_133731568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij gaf geen oplossing.
Een systeem van solliciterende rechtse docenten hebben de voorkeur ? Ook bij promotie natuurlijk.
Hij wilt dus dat de staat ingrijpt ? Vanwege marktfalen.
Hij gaf een oplossing : leerlingen op school Atlas Shrugged laten lezen ;)
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:02:36 #91
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_133731573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Volgens de Linkse Kerk zijn dingen als slavernij en andere vormen van onderdrukking slecht. Een schande!
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_133731574
Het is al lang geen geheim meer dan de meeste hogescholen en universiteiten bevolkt worden door linkse tot zelfs extreme linkse docenten en dito studenten en dat is in meerdere landen op dit continent zo, zeker als je vergelijkt met de USA waar dan bv. meer rechtsere opinies dominant zijn. Het is volgens mij serieus beginnen misgaan half de jaren 60 waarbij de ideologie van de Frankfurter Schule(culturee-lmarxisme zoals verwoord door de filosofen Adorno en vooral de onvermijdbare Herbert Marcuse) langzaam aan de basis begon te vormen voor de progressieve revolutie die in mei 1968 tot uitbarsting kwam. Niemand had ooit gedacht dat vanaf de jaren 70 onze maatschappij zo zou verlinksen op cultureel vlak. Het begin van de anti-autoritaire opvoedingsmethoden, de linkse dominatie van premiers zoals Den Uyl, de verlinksing en versofting van onze rechtsstaat, met als hoogtepunt de heksenjacht in de jaren 80 en 90 tegen extreem-rechts en nationalistische ideeën, vlaggetjesverboden op scholen en meer van die waanzin. Het ergste vind ik nog dat vele van die linkse theologen vandaag het neo-liberalisme omarmen zolang maar het culturele marxisme(tegen racisme, voor ongebreidelde immigratie, tegen laagopgeleiden)intact blijft. Dat anno 2013 de meeste PvdA-leden in elitaire peperdure Amsterdamse wijken als de Singel of de Nieuwe Herengracht wonen zegt mij voldoende. De kunstenaar en de allochtonen hebben al enkele decennia de stoere havenwerker verjaagd uit een partij als de PvdA ..Bekijk het maar zo....
pi_133731579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje in strijd met de kritiek die "rechts" normaliter heeft op positieve democratie.
Jaja dat is ook in tegenstrijd.... maar hij heeft die oplossing niet zo nadrukkelijk genoemd.
Hij wilde wel duidelijk dat de Kamer er over gaat praten.
Dat is dus marktfalen ... en de staat moet ingrijpen. Ook zo'n tegenstrijdigheid in zijn visie.

uit de OP
quote:
Laatst nog werd bij een college bestuurskunde verteld dat de overheid moet ingrijpen in de markt om een falen te voorkomen.
pi_133731608
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Tja, wat dat bij gaat dragen. Veel grotere bullshit is er niet te vinden. Althans, best een goed geschreven boek hoor, maar niet serieus te nemen als volwaardig politiek alternatief / maatschappij inrichting. Dat iemand van universitair niveau met die bagger aan komt zetten verbaasd mij hogelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:03:56 #95
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_133731611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Doet me denken aan een paar stromingen die ook zo'n belang hechten aan hun boekjes.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_133731612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Bluesdude het volgende:
Jaja dat is ook in tegenstrijd.... maar hij heeft die oplossing niet zo nadrukkelijk genoemd.
Hij wilde wel duidelijk dat de Kamer er over gaat praten.
Dat is dus marktfalen ... en de staat moet ingrijpen. Ook zo'n tegenstrijdigheid in zijn visie.
Je kan niet serieus menen dat er sprake is van een vrije markt in het onderwijs.
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:04:10 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133731618
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens de Linkse Kerk zijn dingen als slavernij en andere vormen van onderdrukking slecht. Een schande!
Jij hebt zeker les gehad van een vaardige docent?

Bij ons was het echt hilarisch, zo slecht was het. Het kwam er op neer dat we ons moesten schamen omdat we wit waren. :')
pi_133731661
Wij kregen bij aardrijkskunde les over de EU-subsidie op melkboeren en hoe dat leidt tot een melkoverschot en failliete boeren in Afrika. Dat was nog eens een docent, achteraf bezien. ^O^
pi_133731696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Igen het volgende:
Aah, nou komt de aap uit de mouw. Linkse theorieën zijn vals en die wil hij bestrijden. :')

Dat is nou niet bepaald een streven naar objectiviteit / neutraliteit.
Daar gaat het niet over. Een universiteit dient politiek neutraal te zijn dat wil zeggen, affiches zoals bv. ''extreem-rechts, Nooit Meer!'' horen niet thuis op een universiteit net zoals er ook geen affiche thuishoren zoals Eigen volk eerst!.
pi_133731710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je kan niet serieus menen dat er sprake is van een vrije markt in het onderwijs.
Nee, dat is maar goed ook. Sommige terreinen lenen zich niet voor een vrije markt. Zoals zorg en onderwijs bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')