Bij Aardrijkskunde? Wat?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Iemand op die pagina post:
Ga zo door! Je hebt zo gelijk man. Ik zit nu nog op de middbare school en bij vakken als aardrijkskunde en geschiedenis kan je eigenlijk geen voldoendes halen zonder je linkse bril op te zetten. Een schande!
Hoe moet ik dit voor me zien?
Niet erkennen dat het ook rechtse en kapitalistische ideologie is de overheid het recht te geven bij marktfalen in te grijpen is absolutisme, ook wel liberaal fundamentalisme.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En dat gezeik ook weer over links en rechts![]()
Hij doet net alsof communisme centraal staat op de universiteit, maar het gaat hier gewoon om wat de rol van de overheid is in de samenleving en in hoeverre een overheid mag ingrijpen in de markt.
Hij is iemand die volgens mij vindt dat een overheid niet moet ingrijpen en dat de markt altijd voor de beste uitkomst zorgt. Als je dat soort ideeën aanhangt dan is alles dat daar niet mee overeenkomt al heel snel links.
Hij gaf geen oplossing.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:42 schreef Kansenjongere het volgende:
En wat is zijn oplossing? Linkse mensen een berufsverbot opleggen / monddood maken of rechtse mensen dwingen aan de universiteit te gaan werken?
Ah, dat is natuurlijk mogelijk. Dat was er nog niet toen ik aardrijkskunde kreeg, dus was even vergeten dat het er natuurlijk wel bij hoort.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:56 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bij het onderwerp global warming, kan ik me zo voorstellen.
Dat klinkt een beetje in strijd met de kritiek die "rechts" normaliter heeft op positieve democratie.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij gaf geen oplossing.
Misschien wil hij affirmative action....
Een systeem van solliciterende rechtse docenten hebben de voorkeur ? Ook bij promotie natuurlijk
Hij gaf een oplossing : leerlingen op school Atlas Shrugged laten lezenquote:Op donderdag 28 november 2013 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij gaf geen oplossing.
Misschien wil hij affirmative action....
Een systeem van solliciterende rechtse docenten hebben de voorkeur ? Ook bij promotie natuurlijk.
Hij wilt dus dat de staat ingrijpt ? Vanwege marktfalen.
Volgens de Linkse Kerk zijn dingen als slavernij en andere vormen van onderdrukking slecht. Een schande!quote:Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Iemand op die pagina post:
Ga zo door! Je hebt zo gelijk man. Ik zit nu nog op de middbare school en bij vakken als aardrijkskunde en geschiedenis kan je eigenlijk geen voldoendes halen zonder je linkse bril op te zetten. Een schande!
Hoe moet ik dit voor me zien?
Jaja dat is ook in tegenstrijd.... maar hij heeft die oplossing niet zo nadrukkelijk genoemd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje in strijd met de kritiek die "rechts" normaliter heeft op positieve democratie.
quote:Laatst nog werd bij een college bestuurskunde verteld dat de overheid moet ingrijpen in de markt om een falen te voorkomen.
Tja, wat dat bij gaat dragen. Veel grotere bullshit is er niet te vinden. Althans, best een goed geschreven boek hoor, maar niet serieus te nemen als volwaardig politiek alternatief / maatschappij inrichting. Dat iemand van universitair niveau met die bagger aan komt zetten verbaasd mij hogelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hij gaf een oplossing : leerlingen op school Atlas Shrugged laten lezen
Doet me denken aan een paar stromingen die ook zo'n belang hechten aan hun boekjes.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hij gaf een oplossing : leerlingen op school Atlas Shrugged laten lezen
Je kan niet serieus menen dat er sprake is van een vrije markt in het onderwijs.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Bluesdude het volgende:
Jaja dat is ook in tegenstrijd.... maar hij heeft die oplossing niet zo nadrukkelijk genoemd.
Hij wilde wel duidelijk dat de Kamer er over gaat praten.
Dat is dus marktfalen ... en de staat moet ingrijpen. Ook zo'n tegenstrijdigheid in zijn visie.
Jij hebt zeker les gehad van een vaardige docent?quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens de Linkse Kerk zijn dingen als slavernij en andere vormen van onderdrukking slecht. Een schande!
Daar gaat het niet over. Een universiteit dient politiek neutraal te zijn dat wil zeggen, affiches zoals bv. ''extreem-rechts, Nooit Meer!'' horen niet thuis op een universiteit net zoals er ook geen affiche thuishoren zoals Eigen volk eerst!.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Igen het volgende:
Aah, nou komt de aap uit de mouw. Linkse theorieën zijn vals en die wil hij bestrijden.
Dat is nou niet bepaald een streven naar objectiviteit / neutraliteit.
Nee, dat is maar goed ook. Sommige terreinen lenen zich niet voor een vrije markt. Zoals zorg en onderwijs bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:04 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Je kan niet serieus menen dat er sprake is van een vrije markt in het onderwijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |