abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133720639

________________________________________________________________________________

Weer een donderdagavond, weer een avondje Europa League. In de meest onaangename stadions en in spookstadions worden er weer fantastische wedstrijden afgewerkt.

RTL7
18:00 Voorbeschouwing met Johan Derksen, Wilfred Genee en een mystery guest.
19:00 AZ - Maccabi Haifa
21:05 PFK Ludogorets - PSV
23:00 Nabeschouwingen en de samenvattingen
________________________________________________________________________________
quote:
AZ treedt donderdagavond in de thuiswedstrijd tegen Maccabi Haifa voor de Europa League met een ongewijzigd elftal aan. Trainer Dick Advocaat ziet geen aanleiding om zijn basisteam te veranderen dat afgelopen zaterdag begon aan het turbulente duel met Roda JC (2-2).
In die wedstrijd kregen Nick Viergever en Nemanja Gudelj al snel de rode kaart, waardoor de Alkmaarse ploeg ruim 70 minuten met negen man moesten spelen.

Gudelj kreeg een schorsing van drie duels, Viergever moet alleen in de komende uitwedstrijd tegen NEC (zondag) aan de kant blijven. Beide 'zondaars' krijgen van Advocaat donderdag tegen de Israëlische ploeg een herkansing.

AZ heeft nog 1 punt nodig in groep L om zich te kwalificeren voor de knock-outfase. Het eerste duel met Maccabi eindigde op 19 september in 0-1 voor de Alkmaarse ploeg, die toen nog onder leiding stond van trainer Gertjan Verbeek (nu coach van FC Nürnberg). AZ staat op 8 punten, evenals het PAOK van coach Huub Stevens. Maccabi en Sjachter Karagandy hebben beide nog maar 2 punten.

Ondanks de prima uitgangspositie wil Advocaat nog geen voorschot nemen op de komende duels zonder zijn ijzersterke middenvelder Gudelj. 'Ik heb net in de kleedkamer ook al tegen mijn spelers gezegd dat we ons eerst concentreren op de wedstrijd tegen Maccabi. Vrijdag gaan we dan naar NEC toewerken. Dan weten we dat we twee spelers moeten missen. Maar we kunnen het ons als AZ niet permitteren om te zeggen: we zien het wel. Als je er zo dichtbij bent, moet je op volle kracht ook proberen om door te komen.'

Advocaat wilde woensdag niets horen over een 'makkie' voor AZ tegen de huidige nummer 8 van de Israëlische competitie. 'Dan heb je zeker de eerste wedstrijd niet gezien?', reageerde hij fel als vanouds. 'Dat was een heel lastig duel, dat AZ uiteindelijk nogal gelukkig won. Maar dat maakt niet uit. Maccabi is gewoon een aardig voetballende ploeg. Dat kan voor ons ook weer voordelen geven, maar een walk-over wordt het zeker niet voor AZ.'

Advocaat sprak niettemin wel de verwachting uit dat zijn ploeg zich vroegtijdig zal verzekeren van overwinteren in de Europa League. Dat maakt meteen de resterende uitwedstrijd tegen PAOK op 12 december (om 21.05 uur in Griekenland) een stuk minder belangrijk. 'Thuis moet je gewoon een resultaat halen. Maar we spelen niet voor een punt. We gaan tegen Maccabi gewoon voor de winst. Dat doen we altijd.'

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)-Maccabi-Haifa.dhtml

quote:
Cocu houdt vast aan middenveld PSV

PSV wil donderdag bij het Bulgaarse Ludogorets een grote stap richting de volgende ronde van de Europa League zetten. Een goed resultaat in het koude Sofia zou ook betekenen dat de formatie uit Eindhoven zondag met het nodige vertrouwen naar de Kuip reist voor de papieren topper tegen Feyenoord.

Trainer Phillip Cocu liet woensdag tijdens een laatste persconferentie weten dat hij niet van plan is zijn middenveld te veranderen. „Want we creëren wel veel kansen in de wedstrijden”, zei hij. „Zo willen we graag spelen. We hebben gekozen voor een herkenbare speelstijl met dominant voetbal op het middenveld. Alleen het rendement is niet hoog genoeg.”

Maher en Toivonen
​Cocu koos de laatste duels voor de middenvelders Ola Toivonen, Adam Maher en Stijn Schaars. De 2 eerstgenoemde aanvallende middenvelders wekken nog niet de indruk dat ze goed op elkaar zijn ingespeeld. Door de aanwezigheid van de Zweed met een aflopend contract acteert Maher ook niet op zijn favoriete positie. „Maar als je zoals zaterdag tegen sc Heerenveen 75 procent balbezit hebt, dan is dat een goede basis”, zei Cocu. „Als ploeg moeten we daar gewoon meer rendement uit halen.”

PSV wacht in de eredivisie al 5 duels vergeefs op een zege. De laatste wedstrijd in de Europa League, voor eigen publiek tegen Dinamo Zagreb, werd wel gewonnen (2-0). De huidige nummer 8 van de eredivisie bekleedt daardoor de 2e plaats in de poule, met 3 punten achterstand op het al voor de volgende ronde gekwalificeerde Ludogorets. Tsjornomorets staat 3e met 3 punten minder dan PSV. De Oekraïners komen voor het afsluitende pouleduel nog op bezoek in Eindhoven.

Manolev
​Cocu mist nog steeds de geblesseerde Tim Matavz, Georginio Wijnaldum en Ji-Sung Park. Ook beide linksbacks Jetro Willems en Abel Tamata zijn geblesseerd achtergebleven in Eindhoven. Jorrit Hendrix start mogelijk links in de defensie maar Cocu heeft ook Stanislav Manolev meegenomen naar Sofia, waar het de afgelopen dagen al flink heeft gesneeuwd. De supporters van Ludogorets lopen nog niet warm voor de krachtmeting met PSV. De Bulgaarse club heeft nog maar 2000 kaartjes voor het duel verkocht. Zo’n 100 van hen hopen op een zege van PSV.
______________________________________________________________________________________

Bron: NOS Teletekst
pi_133720641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft AZ überhaupt een sfeervak?
Jazeker
pi_133720649
quote:
Het hele stadion is een sfeervak
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:25:57 #4
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_133720652
quote:
Het uitvak
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 28 november 2013 @ 20:26:11 #5
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133720663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Zelfs ik ben al 3 keer geweest _O-
Ik heb helemaal geen tijd om naar voetbalwedstrijden te gaan, ik zit 24/7 bij een concert bijna :P

quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:35 schreef Dagoduck het volgende:
25 jan - Vanderbuyst, Poppodium Romein Leeuwarden
8 feb - Kaiser Chiefs, Tivoli Utrecht
7 mei - Seasick Steve, Paradiso Amsterdam
15 mei - Savages, Melkweg Amsterdam
23 mei - Allah-Las, Melkweg Amsterdam
2 jun - Lucinda Williams, Paradiso Amsterdam
5 jun - Neil Young & Crazy Horse, Ziggodome Amsterdam (vp. Los Lobos)
8 jun - Neil Young & Crazy Horse, Vorst Nationaal Brussel (vp. Los Lobos)
28 jun - Patti Smith, Paradiso Amsterdam
12 jul - Neil Young & Crazy Horse, Lanxess Arena Keulen
17 jul - Neil Young & Crazy Horse, Les Arénes de Nîmes (vp. Patti Smith)
21 aug - System of a Down, Ziggodome Amsterdam (vp Hawk Eyes)
11 sep - Soundgarden (vp. Graveyard), HMH Amsterdam
20 sep - Tony Joe White, Paradiso Amsterdam
14 okt - Seasick Steve, Oosterpoort Groningen
26 okt - De Staat (vp. Ian Clement), Melkweg Amsterdam
26 okt - Liquicity DnB; Hybrid Minds, Maduk, S.P.Y., Feint, Paradiso Amsterdam
9 nov - Queens of the Stone Age, Tivoli Utrecht
26 nov - Queens of the Stone Age, Ziggodome Amsterdam

Verder nog in de kroeg hier:
12 jan - Maslov + Chasing Faith, De Engel Den Helder
15 maa - Healthy Junkies(UK), Jamestown, Progress, De Engel Den Helder
20 jun - Mister & Mississippi, Willemsoord Den Helder
22 jun - What Came From The Sea(NOR), De Engel Den Helder
30 jul - Top Buzzer (UK), Bliksem Den Helder
31 aug - Desert storm & Rentap, De Engel Den Helder
21 sep - Ilydaen & The K, De Engel Den Helder
27 sep - ¡Pendejo!, Doublestone, Gigatron2000, Let’s Build An Empire, De Engel Den Helder
28 sep - HOboken Division, De Engel Den Helder
14 nov - Big Jeezus Truck (CA), De Engel Den Helder
15 nov - Volture, Mytholic, Sandstone, Lord Volture, De Engel Den Helder

Instores:
7 feb - Traumahelikopter, Concerto Amsterdam
9 feb - Jacco Gardner, Sounds Haarlem
9 feb - Vox Von Braun, Concerto Amsterdam
10 maa - Mozes & The Firstborn, Sounds Haarlem
20 apr - Seasick Steve, Concerto Amsterdam
20 apr - Maison Du Malheur, Plaatboef Rotterdam
21 sep - Jacqueline van der Griend, North End Haarlem

Festivals:
14-16 jun - Pinkpop (Queens of the Stone Age, Masters of Reality, Kings of Leon, Jimmy Eat World, Palma Violets, Graveyard, Miles Kane, The Gaslight Anthem, Thirty Seconds To Mars, Puggy, Bastille, Die Antwoord, Alt-J, Kensington, The Vaccines, Will and the People, Green Day, The Killers)
15-17 aug - Pukkelpop (The Prodigy, Eminem, Deftones, Nine Inch Nails, Skunk Anansie, Eels, Foals, Franz Ferdinand, Bombino, Architects, Lamb of God, Opeth*, James Blake, Puggy, Noah & The Whale, Chuck Ragan*, In The Valley Below, Factory Floor, Mala (in Cuba), The Black Heart Rebellion, Raketkanon, Mintzkov*, Noisettes, Alabama Shakes, Triggerfinger, Deap Vally, Goose*, San Cisco, The Knife*, Paul Kalkbrenner*, The Family Rain, Bosnian Rainbows*, SOHN, Doctor P*, Wilkinson*, Polaroid Fiction, Miles Kane, Surfer Blood, Parquet Courts, Godspeed You! Black Emperor, Imagine Dragons (*niet volledige show) )
31 aug - Last Minute Summer Event (Desert Storm, Rentap, Two Shakes of a Lamb’s Tail, Bullerslug, Dystopia, Hard Time Killing, Route North, The Journey Men, Battles of 1977, Mr. Emptyhead, K-Liber ) Den Helder

En nog een boekpresenatie met een avond vol Neil Young covers:

20 nov - Boekpresentatie Constant Meijers – Forever Young; The Forever Young band (o.a. Kim Haworth, Ferdinand Bakker, Henk Koorn) Freek de Jonge, Jelle Paulusma, Ad Vanderveen, Laurens Joensen – Melkweg Amsterdam

Kim Haworth is de drummer die drumt op de studioversie van A Horse With No Name van America :P

Dat was het wel, nog één concert dit jaar in de planning:
3 dec - Savages, Paradiso Amsterdam

Queens of the Stone Age in Tivoli Utrecht was het beste concert van dit jaar, en een van de beste concerten van alle concerten waar ik heen ben geweest de afgelopen jaren (waarschijnlijk blijft Foo Fighters op Pinkpop 2011 deze net voor). Verder had Neil Young in Brussel er veel meer zin in dan in Amsterdam en speelde hij een aantal nummers die hij al jaren (eentje zelfs 20 jaar, zelfs een verzoeknummer van een fan naast mij op de eerste rij) niet had gespeeld :D En hij speelde met veel meer plezier. Seasick Steve blijft geweldig om live te zien, dit was helemaal geweldig in Concerto waar niet meer dan 40 man in die ruimte paste terwijl hij op festivals voor 60.000 man heeft gespeeld _O_ System of a Down was gaaf om een keer live te zien, al was het concert wat aan de korte kant met 1 uur en 15 minuten het was wel 1 uur en 15 minuten stampen en bewegen en los gaan! Queens of the Stone Age op Pinkpop was ook geweldig maar als ik het nu bekijk niets vergeleken met Tivoli en Ziggo Dome. Graveyard is mijn ontdekking van dit jaar, wat een geweldige band en muziek! Heel Pukkelpop was een geweldige ervaring, veel gezien en bij Bombino was ik gewoon een uur lang in trance, 40 graden in die tent :D En er waren nog meer bands heel goed op Pukkelpop, maar te veel om op te noemen :P Het was al met al een geweldig jaar wat muziek betreft. Black Sabbath vanavond had ik ook nog wel heen gewild maar ik vind de kaarten wat duur :D

Hier een HD (met professioneel geluid) opname van QotSA in Tivoli _O_ Stond ik dus vooraan, iets links van het midden.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 28 november 2013 @ 20:26:17 #6
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_133720672
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb wel twee van deze t-shirts:

[ afbeelding ]

Ik zou al sinds 2007 of zo een keer met m'n vader naar AZ - Ajax oid. :P Nog nooit van gekomen, m'n geld gaat op aan concerten...
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb wel twee van deze t-shirts:

[ afbeelding ]

Ik zou al sinds 2007 of zo een keer met m'n vader naar AZ - Ajax oid. :P Nog nooit van gekomen, m'n geld gaat op aan concerten...
Snel maar eens met het AZ-topic afspreken om te gaan dan. :P
  donderdag 28 november 2013 @ 20:26:30 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133720683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:25 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Jazeker
Ben-side :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 28 november 2013 @ 20:26:57 #9
306109 francoisdublanc
pi_133720705
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:26 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ben-side :P
Ja inderdaad.

In topwedstrijden is het altijd zeker wel leuk.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:27:02 #10
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133720707
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:26 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

[..]

Snel maar eens met het AZ-topic afspreken om te gaan dan. :P
Ik was bijna naar AZ - PAOK gegaan...
pi_133720717
quote:

[..]

Ik heb helemaal geen tijd om naar voetbalwedstrijden te gaan, ik zit 24/7 bij een concert bijna :P

[..]

bedankt voor deze bijdrage
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_133720719
Stijn waarom ga je wel naar AZ en niet naar Ajax?
pi_133720738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef hafcfan het volgende:
Ik ben naar AZ - Ajax geweest in juli.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:27:37 #14
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_133720739
quote:

[..]

[..]

Hoezo ga je steeds 4x naar dezelfde heen dan?
  donderdag 28 november 2013 @ 20:27:48 #15
306109 francoisdublanc
pi_133720750
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik was bijna naar AZ - PAOK gegaan...
Tja, mischien wil Toefjes wel met je. :D
pi_133720755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef hafcfan het volgende:
Hou eens op met je geklier over Ajax, die spelen helemaal niet vandaag. Afgelopen dinsdag was je muisstil.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:27:55 #17
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133720758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:26 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ja inderdaad.

In topwedstrijden is het altijd zeker wel leuk.
Ik heb jaaaaaaren terug wel een clubkaart angevraagd en gekregen dus kan wel tickets kopen..
pi_133720765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hou eens op met je geklier over Ajax, die spelen helemaal niet vandaag. Afgelopen dinsdag was je muisstil.
:')
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 20:28:26 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_133720786
quote:

[..]

[..]

Jemig. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 28 november 2013 @ 20:28:32 #20
306109 francoisdublanc
pi_133720789
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb jaaaaaaren terug wel een clubkaart angevraagd en gekregen dus kan wel tickets kopen..
Ik ook, loopt dit jaar weer af denk ik!
pi_133720791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

:')
:D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:28:46 #22
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133720801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoezo ga je steeds 4x naar dezelfde heen dan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fan
pi_133720810
celiokieden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 november 2013 @ 20:29:14 #25
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_133720815
Sierd voegt echt wat toe als commentator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo