abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133716659
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Ggirl 12 november
DevilsAndDust 18 november
Tennisballetje 20 november
OzBunyip 21 november
IsabellaMariaAnna 30 november
Kwakz0r 6 december
Mrs. Peel 7 december
Dottey 7 december
Gewoonmezelf87 9 december
Dyre 13 december
MevrouwCactus 15 december
Cholula 19 december
Risu 27 december
Blob87 28 december

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Blob87 (08-2013)
DagenNachtdromer (08-2013)
DevilsAndDust (10-2013)
Dottey (04-2013)
Dyre (12-2012)
Fee-nix (06-2013)
Gewoonmezelf87 (05-2013)
Ggirl (03-2013)
IsabellaMariaAnna (07-2013)
Kwakz0r (10-2013)
Little_Miss_Naughty (09-2013)
LuDann (09-2013)
Marel88 (06-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
NotTheSame (05-2013)
Naena (08-2012)
Ongeduldig (06-2013)
Risu (04-2013)
Rana83 ( 05-2013)
Skittles (07-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwCactus op 29-11-2013 09:31:11 ]
pi_133716671
Oeh is het gelukt?
  donderdag 28 november 2013 @ 18:42:02 #3
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_133716704
Yup hij doet het *O* hoe is het met je?

Oh ships.... Nu weet ik niet hoe je moet quoten uit het andere topic :D
  donderdag 28 november 2013 @ 18:43:37 #4
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_133716744
Dan maar ff zo....

De overige eicellen worden in de vriezer gedaan en hopelijk blijven ze daar zitten voor een eventuele 2e ;)
Mocht het zover zijn dan kunnen ze een voor een ontdooid worden en als ze het ontdooi proces door staan dan kunnen ze worden teruggeplaatst. Helaas gaat het ontdooien niet altijd goed.
pi_133717166
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:42 schreef dobbey het volgende:
Yup hij doet het *O* hoe is het met je?

Oh ships.... Nu weet ik niet hoe je moet quoten uit het andere topic :D
Ik heb wat steken onderin mijn buik, maar dat lijkt me niet gek. Net een beetje bloed in mijn inlegkruisje, maar dat is ook niet gek. Het fijne is dat ik vandaag de afwas niet hoef te doen, want dat mag niet van de dokter ;)

De cryo's worden bewaard voor een tweede poging, een tweede kind hoeven we niet ;) Daar hebben we de ruimte niet voor, zowel in huis als in ons leven.
pi_133717380
nieuwe NOD 27 december
Kerstkadootje graag.

Even teruglezen..
  donderdag 28 november 2013 @ 19:05:06 #7
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_133717421
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik heb wat steken onderin mijn buik, maar dat lijkt me niet gek. Net een beetje bloed in mijn inlegkruisje, maar dat is ook niet gek. Het fijne is dat ik vandaag de afwas niet hoef te doen, want dat mag niet van de dokter ;)

De cryo's worden bewaard voor een tweede poging, een tweede kind hoeven we niet ;) Daar hebben we de ruimte niet voor, zowel in huis als in ons leven.
Oh sorry... Ik denk ik breng het positief :@
Probeer veel (water) te drinken daar mee voorkom je een eventuele overstimulatie en helpt de eierstokken weer tot rust te komen. Vandaag en morgen lekker rustig aan doen en ik duim voor een goede cel deling ^O^
pi_133717568
Ik ben al een stuk wijzer geworden, dank jullie.
En SQ de reden dat ik misschien een weekje door wil testen is de onregelmatigheid in mijn cycli. Ik had ook niet verwacht zo 'vroeg' een eisprong te hebben ( rond dag 21). Dat zou dus ook betekenen dat mijn nod een week eerder zou zijn.
pi_133718288
Nou, heb een hele discussie gemist zag ik. Daar ben ik niet zo rouwig om eerlijk gezegd.
De hele reden waarom ik verdrietig word als er weer iemand zwanger is, komt gewoon doordat ik geconfronteerd word met mijn eigen 'falen' als het ware. 8 maanden is geen eeuwigheid, maar dat lijkt het wel. En anderen mogen best zwanger worden hoor. :)

Goed nieuws bij cactus zag ik. Vervelend dat je er last van hebt, maar gelukkig is het nu weer voorbij en kan je lekker de afwas aan een ander overlaten.
pi_133718359
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vind dat jij vandaag lekker vertroeteld moet worden! ;)
S. 2014
J. 2016
pi_133730993
Echt hoor, als je in dit topic al niet eens meer mag hopen (en dus soms hypochonderen en symptomen zien die er niet zijn) en niet verdrietig of stiekem jaloers mag zijn als het niet lukt of lang duurt, wat mag je hier dan nog wel zeggen? Daar is het topic toch voor? Anders hoef je alleen maar je NOD te komen melden en of je wel of niet ongesteld danwel zwanger bent geworden, meer valt er dan niet te bespreken. Ik vind al dat gedoe eromheen juist leuk!

MevrouwCactus, ik hoop dat je personeel hebt dat de afwas voor je kan doen? ;)
pi_133733441
Kak! Net helemaal in het moment vergeten om beschermd te ehh... gymnastieken :@ Even erover gesproken later.. Vriend is heel casual ("nou, dan kun je deze maand al zwanger worden, wat dan nog?!") en ik ben gelijk in tweestrijd, want slik nog maar kort foliumzuur en heb nog zeker 3 feestjes gepland staan waar wijn gedronken wordt :X Nou ja, eerst slapen. Truste dames :*

Trouwens, Mevrouw Cactus, even alle respect voor je mooie oogst en voor je donor-eitjes en natuurlijk voor jou!
pi_133733866
Cactus.. wat een prachtige score! En wat fijn dat je ook donor bent. Hoop dat je snel weer honderd bent en de boel goed kunt ontvangen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_133733891
Betreft alles, niets of een beetje posten..

Het topic is er voor ieder en daar zijn gewoon verschillende behoeftes in mbt tot uiten, van je af schrijven en lezen..

Zelf lees ik als ik er geen behoefte aan heb alle posts uitvoerig en soms echt letter voor letter, waar ik meeleef met de ander zijn dagelijkse innerlijke gevechten of gekke humoristische hypochonderen.

Het gek maken, daar heb ik niemand voor nodig, dat kan ik al prima zelf.
Het kalm en nuchter en redelijk nadenken gaat ook prima zelf alleen wat minder snel...

Momenteel heb ik voor mijzelf gekozen niet te veel ermee proberen bezig te zijn...dat viel niet mee, maar nu wel goed onder controle. Manlief wilt zelfs even een pauze om alles op een rij te krijgen en weer te genieten.. want dat gedoe van alles bijhouden en staafjes plassen weegt toch stiekem zwaar.

Het gevoel van oooohhhh nee zij zwanger! Heb ik soms.. ik ben oprecht blij voor vriendinnetjes als ze twee streepjes hebben geplast, maar ergens steekt het ook. Niet omdat ik het ze niet gun.. maar omdat de faalangst en de zorgen of het allemaal wel goed zal gaan en daarna dan doorsijpelen.

Ach.. we komen er wel allemaal :*
Ieder op zijn eigen tempo ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 29 november 2013 @ 07:52:24 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_133734459
Lieverds, er is nergens gezegd dat men niet mag hypochonderen of mag hopen.
Sowieso is mogen niet aan de orde. Omdat een aantal mensen aangeven daar soms wat moeite mee te hebben?

Maar goed. Ben zelf eigenlijk ook wel klaar met het onderwerp.
disclaimer
pi_133734788
Mag mijn NOD op 28 dec?
pi_133735804
Dan weer ontopic ;)

Gisteravond weer best veel last van m'n liezen, zeurt nu ook een beetje. En vanochtend af en toe gemene steken in mijn onderbuik. Verder niks geks eigenlijk. Eerst het weekend maar afwachten, heb de nod in mijn app nu op maandag.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:53:18 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133736006
Ok, ontopic dan maar weer :). Ik probeer weer een beetje aan te haken.

Stand van zaken :+. 9 september gestopt met de pil, daarna een keurige cyclus met duidelijke eisprong (33 dagen), vervolgens een iets minder nette cyclus, zit nu op dag 48 maar, op dag 42 heb ik weer een duidelijke eisprong gehad. Ik voel 'm en je ziet het in m'n temperatuur goed terug. Dit ei is ook benut :+ dus nu ben ik in afwachting van wat komen gaat. Mijn NOD (al wil ik die niet in de OP en hou ik me daar ook niet aan vast) is 3 december.

Zoals ik al zei, ik hou niet van hypochonderen maar ik voel me toch een beetje gek. M'n buik rommelt en doet van alles en ik ben behoorlijk moe. Waarschijnlijk een griepje dus :') ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 29-11-2013 09:59:27 ]
pi_133736585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:47 schreef Ongeduldig het volgende:
Echt hoor, als je in dit topic al niet eens meer mag hopen (en dus soms hypochonderen en symptomen zien die er niet zijn) en niet verdrietig of stiekem jaloers mag zijn als het niet lukt of lang duurt, wat mag je hier dan nog wel zeggen? Daar is het topic toch voor? Anders hoef je alleen maar je NOD te komen melden en of je wel of niet ongesteld danwel zwanger bent geworden, meer valt er dan niet te bespreken. Ik vind al dat gedoe eromheen juist leuk!

MevrouwCactus, ik hoop dat je personeel hebt dat de afwas voor je kan doen? ;)
Tuurlijk, maar ik mag toch in dit topic ook wel gewoon zeggen dat ik afgunst een nare emotie vind en het niet begrijp? Ik zeg nergens dat je het niet mag posten, of zelfs maar dat je niet jaloers mag zijn, maar ik had het gevoel dat ik begrip moest tonen voor iets wat ik niet begrijp en dat niet kon uitleggen zonder een shitstorm te veroorzaken :@.

Verder is dit topic juist voor al die dingen die jij zegt, ga er vooral mee door, ik doe het zelf ook (zo had ik gisteren ineens buikpijn maar moet pas over een week ongesteld worden en ik had vanmorgen ineens een kin vol puistjes die ik nooit heb normaal gesproken)...
Kwak
pi_133736621
Ja eh ik had nog niet verder gelezen. Sorry.
Kwak
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:24:29 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_133736678
hehehe, toch is het wel fascinerend om te zien wat er gebeurt als je veel vrouwen in een kleine ruimte zet. _O-
disclaimer
pi_133739522
Nou de innerlijke storm is hier gelukkig weer gaan liggen. Ik zou met liefde nu mijn NOD toevoegen aan de lijst, maar ik heb nog altijd geen idee ;) Daarnaast zou het (en ik en mijn eieren) wel erg sterk zijn als het in 1 x raak zou zijn zo vlak na het stoppen met de pil. Pfoe :@
pi_133742367
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
hehehe, toch is het wel fascinerend om te zien wat er gebeurt als je veel vrouwen in een kleine ruimte zet. _O-
Alle vrouwen zijn draken! })

Eerlijk is eerlijk... ik ook hoor ;)
pi_133742497
Ik ben eigenlijk een beetje bang om te hypochonderen nu, juist omdat ik me precies hetzelfde voel als vorige maand. En ik ben zo bang dat ik mezelf loop gek te maken.
Maar ik vind ze wel leuk om ze van anderen te lezen, soms denkend ja hoor das wel heel vergezocht. En soms ook mee spannend vinden van whoooo zou het? :Y
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:37:55 #25
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133742831
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:12 schreef Bloesem. het volgende:
Kak! Net helemaal in het moment vergeten om beschermd te ehh... gymnastieken :@ batsen. Even erover gesproken later.. Vriend is heel casual ("nou, dan kun je deze maand al zwanger worden, wat dan nog?!") en ik ben gelijk in tweestrijd, want slik nog maar kort foliumzuur en heb nog zeker 3 feestjes gepland staan waar wijn gedronken wordt :X Nou ja, eerst slapen. Truste dames :*

Fixed that for ya :P. En maak je het toch ff een beetje spannend deze maand, haha. Maar t zou wel knap zijn idd, zwanger van 1x onbeschermde sex terwijl je geen idee hebt wanneer je eisprong is. Maar t zou kunnen ;).

En IMA, Soesa, Kwakz0r en DND lekker aan t hypochonderen ;). Spannend, hoor dames! Ik hoop t voor jullie allemaal! En Soesa, fijn dat jullie het ei weer goed hebben benut!

Hier komt manlief weer bijna (zondag) thuis, wiehoe! Week in Amerika geweest dan. Dat wordt welkom-terug-ik-heb-je-zo-gemist-laten-we-een-baby-maken-sex :+ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')