abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145817339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

Mont Vernier in de rit naar Saint-Jean-de-Maurienne
Dat ziet er steil uit _O_
leven zoals het leven is
pi_145817682
quote:
[ afbeelding ]

Garantie voor mooie plaatjes.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:49:25 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_145819126
quote:
[ afbeelding ]

ONderdeel van de Col Du Chaussy

http://www.klimtijd.nl/beklimming/col-du-chaussy

Let wel, slechts de eerste paar kilometers worden beklommen, de rest niet
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:57:40 #154
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_145819427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Dat wordt een mooi weekend, 's zaterdags in Utrecht en 's zondags in Rotterdam kijken.
Vul bij mij ook maar de maandag etappe erbij aan.
Denk dat het die 1e 2 dagen dringen wordt langs Nederlandse wegen.
België zijn ze het iets meer 'gewoon'
Net efkes anges
pi_145823163
De tweejaarlijkse etappe naar Gap :O

Voor de rest wel een mooi parcours. Ik ben erg blij dat de saaie eerste week sinds een paar jaar flink opgewaardeerd is. Wel is de balans een beetje zoek met 3 (!) aankomsten op een muur, veel bergetappes die bijna allemaal boven finishen en nauwelijks tijdritkilometers.

Een extra (klim-)tijdrit ipv de etappes naar Valence of Gap, een leuke aankomst beneden à la Morzine en een meer gevarieerde heuvelrit à la Sheffield hadden het nog beter gemaakt. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

De bonificaties in week 1 vind ik wel een goede toevoeging. En gelukkig niet weer 20-12-8 zoals vroeger, maar 10-6-4. Geeft toch een extra dimensie aan de koers.
  Trouwste user 2022 woensdag 22 oktober 2014 @ 17:35:28 #156
7889 tong80
Spleenheup
pi_145823167
Eén na laatste rit op de Alpe D' Huez _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145824016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:29 schreef Wombcat het volgende:
Ziet er wel aardig uit.

De bergetappes:
[ afbeelding ]

Cauterets rijden ze niet helemaal tot boven, da's wel jammer:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zie er prima uit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 oktober 2014 @ 18:08:49 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_145824093
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_145824281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:46 schreef Columbiafan het volgende:
Amper 14 kilometer individuele tijdrit zou een rotschande zijn, TDF onwaardig :r
Zelfs 42 kilometer is belachelijk weinig :N De Tour hoort gewoon twee lange individuele tijdritten te hebben (minstens 100 kilometer tijdrit).
inderdaad.

Dat gekunstelde met bonificaties in de eerste week is ook lachwekkend.
pi_145824755
Prima Tour dit keer ^O^
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:38:24 #161
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145825173
Ook de puntentelling voor de groene trui gaat op de schop. Er wordt meer waarde gehecht aan etappezeges. Dit waarschijnlijk om het Sagan moeilijker te maken. De details worden later bekend gemaakt.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_145826057
Ik denk alleen dat Mollema veel te kort schiet om een etappe als die naar alpe d'huez te winnen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_145826509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:38 schreef 4-elements het volgende:
Ook de puntentelling voor de groene trui gaat op de schop. Er wordt meer waarde gehecht aan etappezeges. Dit waarschijnlijk om het Sagan moeilijker te maken. De details worden later bekend gemaakt.
Denk dat dat weinig helpt, Sagan scoort in de lastigere ritten zoveel meer dat Kittel (en ook Cavendish) waarschijnlijk alsnog kansloos zijn als ze alle vlakke ritten winnen.. Tenzij Sagan er een paar keer bij gaat liggen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:16:11 #164
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145826591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Denk dat dat weinig helpt, Sagan scoort in de lastigere ritten zoveel meer dat Kittel (en ook Cavendish) waarschijnlijk alsnog kansloos zijn als ze alle vlakke ritten winnen.. Tenzij Sagan er een paar keer bij gaat liggen.
Bovendien zijn er niet al te veel kansen op massasprints komende Tour.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_145827043
quote:
Na de bekendmaking van het volledige parcours van de Tour de France van 2015 gaat het bij Wilco Kelderman nog meer kriebelen. De 23-jarige renner van Belkin maakt volgend jaar in Utrecht, niet ver van zijn woonplaats Veenendaal, zijn debuut in La Grande Boucle.

"Zelfde provincie, dat maakt het extra speciaal", aldus Kelderman. "Ik heb er super veel zin in. Eigenlijk kijk ik er al twee jaar naar uit. Ik had liever nog een lange tijdrit gehad, maar de start met een korte tijdrit in Utrecht is ook mooi. Tijdritten liggen mij wel."

Na de eerste etappe in Utrecht gaat de Tour verder met de tweede rit van Utrecht naar het Zeeuwse Neeltje Jans. "Jammer dat ze niet wat verder de kant van Veenendaal opkomen, richting Arnhem. Dat had een mooie etappe kunnen worden, met heuveltjes. Die ken ik heel goed natuurlijk. Hoe dan ook staan er hopelijk veel familie en vrienden langs de kant."

In de vierde etappe van Seraing (België) naar Cambrai (Frankrijk) komen de kasseien terug. "Met die kasseien heb ik geen ervaring", aldus Kelderman. "Dat wordt spannend, maar wel iets om naar uit te kijken. Altijd mooi om te zien."

Kelderman reed dit jaar namens Belkin de Giro d'Italia (7de) en de Vuelta a España (14de) en rijdt volgend jaar voor het eerst de Tour. "De Giro was mijn hoofddoel en die ging heel goed", aldus Kelderman. "Zevende in het klassement en ik kon bergop zelfs nog aanvallen. Van de Vuelta had ik meer verwacht. In de laatste week herstelde ik niet meer. Dat had ook met het lange seizoen te maken. Uiteindelijk was de veertiende positie in het eindklassement nog redelijk goed."

Volgend jaar wordt de Tour de France het hoofddoel van Kelderman. "De Giro ga ik in ieder geval niet rijden. Ik heb veel zin in de Tour en dan zien we wel verder of de Vuelta nog in het programma past. Daar hebben we nog niet over gesproken."

Met ook Robert Gesink en Laurens ten Dam heeft LottoNL, de opvolger van Belkin, meerdere troeven voor het algemeen klassement. De Tour zit vol klimkilometers en de twintigste etappe gaat naar de 'Nederlandse berg' Alpe d'Huez, ook nieuw voor Kelderman.

"We hebben op papier drie goede renners voor het klassement", aldus Kelderman. "Laurens heeft het in de afgelopen jaren heel goed gedaan, Robert heeft in de Vuelta bewezen dat hij op de weg terug is. We weten nog niet echt wat het plan wordt. Een vrije rol kan, maar we moeten kijken hoe we er dan voorstaan."

"Het is een mooi, maar wel lastig parcours", besluit Kelderman. "Zeker niet in mijn nadeel. Maar eigenlijk maakt het parcours me niet zoveel uit. Als ik in vorm ben, gaat klimmen sowieso goed."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 oktober 2014 @ 19:29:05 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_145827114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:16 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Bovendien zijn er niet al te veel kansen op massasprints komende Tour.
inderdaad, vier sprintritten zijn maximaal 200 punten, dat is vast niet genoeg. Ik zie Kittel niet jagen op de tussensprints
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_145829261
Tof dat ze weer over de kasseien gaan, en dan niet een los straatje met wat klinkers, maar gewoon weer een echte kasseienrit. En als ze in Bretagne nou een mooie heuvelrit neerleggen kunnen ze daar ook nog wat onverharde wegen bijdoen. :+

Rest van de route ziet er ook mooi uit (heeft Pau een ongelimiteerd Tour-budget??). Wel jammer van dat gegoochel met die boni-seconden in de eerste week.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_145829282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Degenkolb is de enige die Sagan (in normale doen) van het groen zou kunnen houden, maar die mag lekker knechten voor Kittel :')
pi_145829910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:21 schreef Pepersaus het volgende:
Tof dat ze weer over de kasseien gaan, en dan niet een los straatje met wat klinkers, maar gewoon weer een echte kasseienrit. En als ze in Bretagne nou een mooie heuvelrit neerleggen kunnen ze daar ook nog wat onverharde wegen bijdoen. :+

Rest van de route ziet er ook mooi uit (heeft Pau een ongelimiteerd Tour-budget??). Wel jammer van dat gegoochel met die boni-seconden in de eerste week.
Vind ik ook doe dan in de hele tour boni's. 10'' is i.i.g. beter dan die 20'' van vroeger.
leven zoals het leven is
pi_145834429
quote:
Tof dat ze weer over de kasseien gaan, en dan niet een los straatje met wat klinkers, maar gewoon weer een echte kasseienrit.
Tour van dit jaar gemist?
quote:
(heeft Pau een ongelimiteerd Tour-budget??).
In de Pyreneën zijn niet zo heel veel plaatsen waar je een tour-peloton makkelijk in de omgeving kwijt kunt.Pau is er één van.
pi_145834959
Tof van de kasseien

Maar toch een kleine :'( want geen mons-en-pevele of Carrefour de l'Arbre
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 oktober 2014 @ 22:20:47 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_145835137
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tour van dit jaar gemist?

[..]

In de Pyreneën zijn niet zo heel veel plaatsen waar je een tour-peloton makkelijk in de omgeving kwijt kunt.Pau is er één van.
bovendien hebben ze daar een vliegveld dus is het logistiek gezien een stuk simpeler
DeLuna vindt me dik ;(
pi_145836444
quote:

Want Boom won afgelopen Tour de etappe naar Arenberg nadat 'ie over een paar klinkers was gereden? Gast! :')
pi_145837149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:45 schreef Hensie het volgende:

[..]

Want Boom won afgelopen Tour de etappe naar Arenberg nadat 'ie over een paar klinkers was gereden? Gast! :')
Er staat dan ook 'weer'.
pi_145837283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er staat dan ook 'weer'.
Met daarachter 'en dan niet een los straatje met wat klinkers', wat impliceert dat dat in het verleden wel zo was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')