Da's geen snelweg, maar een gemeentelijke weg. Wel vierbaans.quote:
In Rotterdam ook in 2010quote:Op donderdag 28 november 2013 18:10 schreef tong80 het volgende:
Mooi dat het een tijdrit is. Ik ga zeker. Den Bosch 96 was een feesie.
Alleen jammer dat het regende.
In Den Bosch was het veel slechter qua weer.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:28 schreef rubbereend het volgende:
En dan zondag finish op Neeltje Jans gok ik
[..]
In Rotterdam ook in 2010
quote:An important modification will appear this year on the final stage where a detour in Paris has been added, taking the riders to the top of the Butte Montmartre. The last points counting for the King of the Mountain classification of the 2015 Tour will be up for grabs precisely in front of the Basilique du Sacré-C½ur. This final climb, a 2nd cat. ascent, could even prove to be decisive in the battle for the polka-dot jersey.
Thierry Gouvenou who planned this novelty, details the difficulties of this new climb: “The pack will enter Paris from the east side and will then head to the 18th arrondissement (district). Once on the Boulevard de Rochechouart, the riders will take on the climb going up the Rue des Martyrs, then the Rue des Abbesses and eventually the tough Rue Lepic. It isn't a very long climb but it's steep and the streets are narrow. At the summit, the riders will be just by the famous Place du Tertre and will then turn towards the Sacré-C½ur where they will start the descent through the little streets of the Montmartre area. This detour will of course add to the excitement of the stage, especially if the climber's classification is still open. On the other hand, the pack will probably bunch up again just before the final circuit that the riders will enter from the north part, coming from the Avenue de l'Opéra”.
Ow, naja geen idee of dat een grap zou zijn eigenlijk? Geen idee hoe die weg eruit zietquote:
Misschien met aankomst op de muur van Geraardsbergen (nah, zal wel te weinig plaats zijn daar, maar zou wel leuk zijn).quote:Op zondag 13 april 2014 14:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als de aankomst in Zeeland is dan is de 2de etappe welicht door Vlaanderen?
quote:De Ronde van Frankrijk krijgt wellicht in 2015 de hoogste aankomst ooit. De organisatie zou een rit willen laten eindigen op de Col de la Bonette-Restefond, een beklimming tot een hoogte van 2800 meter. Verschillende Franse media denken dit te weten.
© ANP.
Het peloton koerste wel vaak over de Col de la Bonette-Restefond, zoals in 2008, maar het is nooit een aankomstplek geweest. Cyril Dessel won destijds deze etappe. In 2015 zal de rit op 20 juli worden gereden. Tot nu toe is de Galibier met 2654 meter de hoogste aankomstplek. Daar werd in 2011 gefinisht.
Het is nog geen voldongen feit dat de Alpenrit ook doorgang zal vinden. De passage door het nationale park Mercantour is een beschermd gebied. De lokale autoriteiten staan volgens de Franse media niet te springen om de komst van de Tour.
De 102de editie van de Tour de France start volgend jaar in Utrecht met een individuele tijdrit. De eerste etappe leidt de renners naar Neeltje Jans, een kunstmatig eiland tussen Schouwen-Duivenland en Noord-Beveland. In oktober maakt de ASO het definitieve parcours bekend.
Woensdag 22 oktoberquote:Op donderdag 4 september 2014 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
Welke datum wordt het parcours bekend gemaakt?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
Antwerpen. Een dag later wordt koers gezet naar Hoei, bekend als finishplaats van de Waalse Pijl. Op 8 juli wordt gestart in Seraing waarna de grens
Je kunt ook positief bekijken: de Tour blijft heel wat dagen in Nederland of op rijafstand. Ik ga zeker naar de tijdrit in Utrecht en zal ook een dag later ergens langs het parcours gaan kijken. Kan niet wachten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Natuurlijk..zo gaat het altijd. Heb je de start in eigen land, is het België dat er gewoon meer van profiteert dan wij.
En voor een deel Nederlanders is Antwerpen zelfs dichterbij dan Utrechtquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je kunt ook positief bekijken: de Tour blijft heel wat dagen in Nederland of op rijafstand. Ik ga zeker naar de tijdrit in Utrecht en zal ook een dag later ergens langs het parcours gaan kijken. Kan niet wachten.
Valt wel mee uiteindelijk. Etappe 1 en 2 zijn in Nederland. Etappe 3 van Antwerpen naar Huy en etappe 4 van Seraing naar Noord-Frankrijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Natuurlijk..zo gaat het altijd. Heb je de start in eigen land, is het België dat er gewoon meer van profiteert dan wij.
Qua beelden zal dat inderdaad wel goed zitten. Nu maar hopen dat er ook een goeie wind staat voor wat waaiers. Zelfs als alle ploegen die ver van tevoren aan zien komen, levert het nog steeds leuke koers op.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Die finish op Neeltje Jans zal vast en zeker spectaculaire 'Hollandse' beelden opleveren.
schijnt dus een extra etappe bij te komen. Etappe 3 van Antwerpen naar Antwerpen, etappe 4 van Antwerpen naar Huy en etappe 5 start in Seraing.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:26 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Valt wel mee uiteindelijk. Etappe 1 en 2 zijn in Nederland. Etappe 3 van Antwerpen naar Huy en etappe 4 van Seraing naar Noord-Frankrijk.
Een extra etappe in en rond Antwerpen lijkt me een beetje overdreven. Zeker omdat ze het Grand Départ niet hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
schijnt dus een extra etappe bij te komen. Etappe 3 van Antwerpen naar Antwerpen, etappe 4 van Antwerpen naar Huy en etappe 5 start in Seraing.
Ah, dat zou mooi zijn. Zo'n verkapte scheldeprijs als rit zit niemand op te wachten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:03 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Een extra etappe in en rond Antwerpen lijkt me een beetje overdreven. Zeker omdat ze het Grand Départ niet hebben.
Volgens Sporza zal er alleen in Antwerpen gestart worden.
http://sporza.be/cm/sporz(...)drie-dagen-in-belgie
Ja, niks mis mee. Denk ook dat de ASO het liefst zo snel mogelijk terug wil zijn in Frankrijk. Zeker omdat Bretagne op de planning staat, alvorens naar de Pyreneën te trekken. Een aankomst op de Muur van Huy zou mooi zijn! Is volgens mij nog nooit gebeurd in de Tour.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ah, dat zou mooi zijn. Zo'n verkapte scheldeprijs als rit zit niemand op te wachten.
1. Tijdrit
2. Sprint (misschien nog wat waaiers)
3. Heuvelritje
4. Frankrijk
Zou een prima begin zijn
Nee, maar ik mag toch wel hopenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zouden ze dat twee jaar achter elkaar aandurven?
Als ze vanuit Seraing starten? Lijkt me niet, dan moeten ze weer naar de andere kant, en dat is al een kilometer of 200.quote:
Als we de geruchten moeten geloven, gaan ze juist eerst naar de Pyreneën via Bretagne. Dus dan zouden ze na Seraing weer richting het westen moeten rijden. Niet heel praktisch, maar dan zullen er wel wat verplaatsingen aan te pas komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:53 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Als ze vanuit Seraing starten? Lijkt me niet, dan moeten ze weer naar de andere kant, en dat is al een kilometer of 200.
Lijkt me idd dat ze dat niet 2 jaar achter elkaar doen... Ze zullen dan wel richting Metz of Reims gaan... Als we daar van uit zouden gaan, dan lijkt het er op dat ze de Alpen als eerste gaan doen volgend jaar.
Boom gaat toch winnen!quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:41 schreef forzaudinese het volgende:
Ik hoop zo dat het waar is van kasseien in etappe 4 !![]()
![]()
Als ik kijk naar Parijs Roubaix 2014 dan komt de volgende strook het dichtste bij finish van etappe 4 in de TDF >>Quiévy (3,700 m) ++++ .Dat zou op ongeveer 16 a 18 km van de finish zijn in Cambrai.Maarja mischien nemen ze alleen wat makkelijke stroken om Contador en Froome te sparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |