Nopequote:Op donderdag 28 november 2013 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
De medewerker zelf maakte het mailtje openbaar door het naar buiten te sturen.
Het mailtje werd pas bekend toen meneer de kleurling besloot om de mail op zijn facebook en twitter te publiceren. Hij had het ook intern kunnen oplossen met het bedrijf en pas over kunnen gaan tot publicatie bij uitblijven van excuses.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
De medewerker zelf maakte het mailtje openbaar door het naar buiten te sturen.
Een afspiegeling van werkend Nederland, ja zo hou je velen buiten de deur.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze in hun kleine lettertjes over het personeelsbeleid hebben staan dat ze streven naar een afspiegeling van de samenleving hadden ze er misschien mee weg kunnen komen.
Maar gezien het paniekvoetbal van de baas lijkt dat niet het geval te zijn.
Verkeerd. Hij heeft zijn neef erover vertelt en die neef heeft het gepubliceerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het mailtje werd pas bekend toen meneer de gekleurde besloot om de mail op zijn facebook en twitter te publiceren. Hij had het ook intern kunnen oplossen met het bedrijf en dan pas over kunnen gaan tot publicatie bij uitblijven van excuses.
Dit is idd van groot belang, eigenlijk is hij de eikel! Hoe durft hij een neger te zijn, bewijs te hebben van racisme en dan ook nog eens te klagen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
En het is natuurlijk wel allemaal normaal om zo'n medewerker en zijn gezin te bedreigen dat ze moeten onderduiken? Dat heeft Jeffrey ook op zijn geweten door de mail openbaar te publiceren.
Het geeft in ieder geval wel aan dat die de ballen verstand heeft van ICT. Welke idoot maakt er nou een foto van zijn beeldscherm?
Nee. Dat mailtje verlaat het bedrijf en komt bij iemand aan die niet bij dat bedrijf werkt. Dat deed de versturende partij. Dat zoiets een eigen leven gaat leiden is heel jammer, maar toch echt niet de schuld van de ontvanger.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het mailtje werd pas bekend toen meneer de kleurling besloot om de mail op zijn facebook en twitter te publiceren. Hij had het ook intern kunnen oplossen met het bedrijf en pas over kunnen gaan tot publicatie bij uitblijven van excuses.
Ga toch fietsen, schijnheiligerd. Dit gebeurt al jaren en echt niet alleen bij negers. Ouderen, moslims, christelijken, ateisten, buitenlanders worden allemaal om dubieuze redenen afgewezen. Ophef om niets. Storm in een glas chocomel.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is idd van groot belang, eigenlijk is hij de eikel! Hoe durft hij een neger te zijn, bewijs te hebben van racisme en dan ook nog eens te klagen.
De medewerker is op non-actief gesteld. Wat wil je nog meer dan? Het is normaal om na een racistische uitlating internetdetective te worden, de man zijn adres te achterhalen en zijn gezin te bedreigen, want meneer heeft per ongeluk een verkeerde grap gemaakt? Randdebiel.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:05 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou je als je zo gepiepelt wordt door een bedrijf nog medelijden met ze moeten hebben?
Precies, eigenlijk zouden we het moeten omarmen. Zeker wanneer het duidelijk te bewijzen is, dat is immers ijzersterke logica. En omdat het ook bij anderen gebeurd zou hij zich eigenlijk moeten schamen, hoe moeten die arme christenen zich nu wel niet voelen!quote:Op donderdag 28 november 2013 15:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, schijnheiligerd. Dit gebeurt al jaren en echt niet alleen bij negers. Ouderen, moslims, christelijken, ateisten, buitenlanders worden allemaal om dubieuze redenen afgewezen. Ophef om niets. Storm in een glas chocomel.
Ophef om echt wel iets.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, schijnheiligerd. Dit gebeurt al jaren en echt niet alleen bij negers. Ouderen, moslims, christelijken, ateisten, buitenlanders worden allemaal om dubieuze redenen afgewezen. Ophef om niets. Storm in een glas chocomel.
Wie zegt dat die Jeffrey dat deed? Die postte (of zijn neef) gewoon een mailtje dat door de het bedrijf werd verzonden. Is hij verantwoordelijk voor overspannen reacties? Dan is de medewerker zelf het ook omdat die dat mailtje schreef en verstuurde.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
De medewerker is op non-actief gesteld. Wat wil je nog meer dan? Het is normaal om na een racistische uitlating internetdetective te worden, de man zijn adres te achterhalen en zijn gezin te bedreigen, want meneer heeft per ongeluk een verkeerde grap gemaakt? Randdebiel.
... en je doet er alles aan dat actueel te houden.quote:
Was die mail trouwens niet vertrouwelijk?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie zegt dat die Jeffrey dat deed? Die postte (of zijn neef) gewoon een mailtje dat door de het bedrijf werd verzonden. Is hij verantwoordelijk voor overspannen reacties? Dan is de medewerker zelf het ook omdat die dat mailtje schreef en verstuurde.
De medewerker is door het bedrijf op non-actief gesteld en het bedrijf heeft excuses gemaakt. Is dat niet voldoende? Is dat een aanleiding om die man alsnog het leven zuur te maken voor een verkeerde uitlating en dat bedrijf ten gronde te richten, ook al is Jeffrey ook afgewezen op zijn kennis van ict? Leuk man.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie zegt dat die Jeffrey dat deed? Die postte (of zijn neef) gewoon een mailtje dat door de het bedrijf werd verzonden. Is hij verantwoordelijk voor overspannen reacties? Dan is de medewerker zelf het ook omdat die dat mailtje schreef en verstuurde.
Joh, heb je wat tegen assertieve negers of zo? Of ben je gewoon fan van de grote electronicaconcerns? Wat is je probleem? Dat bedrijf gaat goed de fout in, en nu maakt men gehakt van hun gedraai en gelul. Don't shoot the messenger.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
... en je doet er alles aan dat actueel te houden.
Ga eens gezond eten ofzo.
Dat bedrijf ging niet de fout in, maar de medewerker. Je doet net alsof er allemaal KKK-clanleden werken en er brandende kruizen voor het gebouw staan. Doe eens normaal man.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Joh, heb je wat tegen assertieve negers of zo? Of ben je gewoon fan van de grote electronicaconcerns? Wat is je probleem? Dat bedrijf gaat goed de fout in, en nu maakt men gehakt van hun gedraai en gelul. Don't shoot the messenger.
Nu wordt het helemaal een Topshow.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat bedrijf ging niet de fout in, maar de medewerker. Je doet net alsof er allemaal KKK-clanleden werken en er brandende kruizen voor het gebouw staan. Doe eens normaal man.
Soms zie je dat men bij onterechte ontvangst van een mailtje verzocht wordt het mailtje te wissen. Maar goed, dit gaat over de sollicitatie van die Jeffrey. Probeer dan maar vol te houden dat hij had moeten weten dat het mailtje niet voor hem was. Het gaat toch over hem? Kans is aanwezig dat hij gewoon dacht dat dit een echte afzegging was. Probeer maar wat anders te bewijzen.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was die mail trouwens niet vertrouwelijk?
Je ziet vaak als "handtekening" bij mailadressen van bedrijven dat de inhoud vertrouwelijk is..
Nou, als dit soort teksten blijkbaar kunnen is het toch niet alleen die ene medewerker hoor. Ik hoef zulke dingen echt niet in een mail te tikken naar een collega.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat bedrijf ging niet de fout in, maar de medewerker. Je doet net alsof er allemaal KKK-clanleden werken en er brandende kruizen voor het gebouw staan. Doe eens normaal man.
Dat doe ik helemaal niet. Alleen het gedraai van die directeur maakt het allemaal niet geloofwaardiger. Nu is het weer een "grapje". Dat zegt genoeg over de bedrijfscultuur. En waarom is de medewerker op non-actief gesteld als het slechts een "grapje" was?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Laat staan aan de directeur...quote:Op donderdag 28 november 2013 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, als dit soort teksten blijkbaar kunnen is het toch niet alleen die ene medewerker hoor. Ik hoef zulke dingen echt niet in een mail te tikken naar een collega.
Lekkere logica. Een bedrijf moet kapot omdat één individu er naderhand een racistische mening op nahoudt. Dan zullen we weinig bedrijven overhouden in Nederland.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal een Topshow.
En daarom ben je ook niet goed wijs.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Als iemand mij zo zou fucken zoals dat bedrijf bij die Jeffrey deed, dan zou ik ook geen moeite hebben met de ondergang van die BV.
Amen!quote:Op donderdag 28 november 2013 15:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En daarom ben je ook niet goed wijs.
Je hebt veel te veel vrij tijd merk ik.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Joh, heb je wat tegen assertieve negers of zo? Of ben je gewoon fan van de grote electronicaconcerns? Wat is je probleem? Dat bedrijf gaat goed de fout in, en nu maakt men gehakt van hun gedraai en gelul. Don't shoot the messenger.
Jij bent degene met de afwijkende mening, niet andersom.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten waarover ze grapjes maken. Heb jij en de rest geen bal mee te maken, moraalridder.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:32 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jij bent degene met de afwijkende mening, niet andersom.
Kennelijk kon die werknemer zo'n grap maken met zijn baas, dus er zijn meerdere mensen daar die het allemaal oké vinden. Dat bedrijf moet zichzelf verontschuldigen en verdedigen en ze moeten met iets beters komen dan "het was een grapje".
De medewerker is op non-actief gesteld en ze hebben zich verontschuldigd, dus wat zeur je nou, Quincy?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:32 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jij bent degene met de afwijkende mening, niet andersom.
Kennelijk kon die werknemer zo'n grap maken met zijn baas, dus er zijn meerdere mensen daar die het allemaal oké vinden. Dat bedrijf moet zichzelf verontschuldigen en verdedigen en ze moeten met iets beters komen dan "het was een grapje".
Hoi Quinsy.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:33 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Racisme met racisme bestrijden.
Dat jij je lekker slaafs laat naaien wil nog niet zeggen dat iedereen dat lekker vindt.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik heb zeker wat mee te maken, ik ben ook donker gekleurd (neger) en zo ga je niet met mensen om. Geef maar gewoon toe dat jij een racist bent en eigenlijk vind dat bedrijven mensen mogen afwijzen vanwege hun huidskleur.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten waarover ze grapjes maken. Heb jij en de rest geen bal mee te maken, moraalridder.
Ik word niet genaaid want ik ben blank.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat jij je lekker slaafs laat naaien wil nog niet zeggen dat iedereen dat lekker vindt.
Juist wel joh! Weet je niet dat er een grote Joodse complot is om de blanke ras te onderdrukken en uiteindelijk uit te roeien?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik word niet genaaid want ik ben blank.
quote:Op donderdag 28 november 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik word niet genaaid want ik ben blank zolderkamerautist.
Wut? Ben je zo'n verzuurde die tegen de hele wereld vecht?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat jij je lekker slaafs laat naaien wil nog niet zeggen dat iedereen dat lekker vindt.
Een theatershow is niet hetzelfde als een bedrijfsbeleid.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik word niet genaaid want ik ben blank.
Zullen we Hans Teeuwen ook maar kapotmaken voor zijn negergrappen in zijn shows?
quote:Op donderdag 28 november 2013 15:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een theatershow is niet hetzelfde als een bedrijfsbeleid.
Je weet dat dit een domme opmerking is... hoop ik?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een theatershow is niet hetzelfde als een bedrijfsbeleid.
Inderdaad, 3-voud. En dan nu speciaal voor jou: Een theatershow is precies hetzelfde als een bedrijfsbeleid.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je weet dat dit een domme opmerking is... hoop ik?
Nee, dat is gewoon zoquote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 15:43 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
DISCRIMINATIE! Hij gaat je aanklagen doordat je hem voor autist uitmaakt!
Inderdaad, ik heb al een topicreport gedaan. Ik ben blank, geen autist en ik heb ook geen zolder, laat staan een zolderkamer. Daarbij kent deze user mij niet persoonlijk dus gaat hij er gemakshalve maar van uit dat ik minderwaardig ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:43 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
DISCRIMINATIE! Hij gaat je aanklagen doordat je hem voor autist uitmaakt!
Moet je even uitleggen hoe dat precies een domme opmerking is.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik noem je gewoon een zolderkamerautist omdat je overkomt als een zolderkamerautist. Dat is alles. Als ik mij vergist heb, hey, je weet goed te doen alsof je er één bent. No hard feelings.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb al een topicreport gedaan. Ik ben blank, geen autist en ik heb ook geen zolder, laat staan een zolderkamer. Daarbij kent deze user mij niet persoonlijk dus gaat hij er gemakshalve maar van uit dat ik minderwaardig ben.
Maar het mooiste is nog wel dat Ulx precies dezelfde mentaliteit laat zien als de getroffen 'racistische' medewerker van het electronikabedrijf door mij voor een autist uit te maken. Derhalve is deze user dan ook totaal niet serieus te nemen in zijn opmerkingen en opvattingen.
Helaas we hebben je al op noactief gesteld maar we klagen de rest van de familie aan want die heeft er vast iets mee te maken.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik noem je gewoon een zolderkamerautist omdat je overkomt als een zolderkamerautist. Dat is alles. Als ik mij vergist heb, hey, je weet goed te doen alsof je er één bent. No hard feelings.
Resultaat is gelijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je even uitleggen hoe dat precies een domme opmerking is.
Ow, je staat dus aan mijn kant?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geef maar gewoon toe dat jij en Ruben W. twee handen op één buik zijn.
Mwah, een individu wegzetten op basis van zijn raciale achtergrond vind ik wel wat anders dan een beetje spelen met stereotypen.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ach, het is maar net wie zich dan beledigd "voelt" en hoe hard ie schreeuwt. Dan schreeuwen de bekende figuren op Fok wel mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mwah, een individu wegzetten op basis van zijn raciale achtergrond vind ik wel wat anders dan een beetje spelen met stereotypen.
Misschien kwam Jeffrey bij zijn stagegesprek of in zijn brief ook wel over als een luie neger. Weet jij veel. We horen nu maar één kant van het verhaal. Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik noem je gewoon een zolderkamerautist omdat je overkomt als een zolderkamerautist. Dat is alles. Als ik mij vergist heb, hey, je weet goed te doen alsof je er één bent. No hard feelings.
en ten tweede... wat is nu je punt?quote:
Ik hoor de directeur eerst roepen dat dit "absoluut niet kan" en dat de medewerker op non-actief staat. En vervolgens dat de medewerker maar een grapje maakte. Het komt allemaal nogal zwak over. Als gedraai. Erg onoprecht. Waarom zet je iemand op non-actief die een grapje maakt? Waarom ontsla je iemand die je bedrijf zo voor lul zet niet op staande voet? Racistische uitlatingen op de werkvloer zijn goede redenen voor ontslag.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Misschien kwam Jeffrey bij zijn stagegesprek of in zijn brief ook wel over als een luie neger. Weet jij veel. We horen nu maar één kant van het verhaal. Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.
Vandaar de excuses.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Misschien kwam Jeffrey bij zijn stagegesprek of in zijn brief ook wel over als een luie neger. Weet jij veel. We horen nu maar één kant van het verhaal. Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.
Dat probleem zie ik helemaal niet als probleem maar als uiterst wenselijk, nog beter is als zo ook niet meer gedacht wordt. Ik ben erg blij met dit voorval in elk geval en hoop dat ze binnen een paar maanden failliet zijn, een goede les.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.
Omdat de werkgever de medewerker persoonlijk kent. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen? Jij ziet gewoon een racist. Hoe moeilijk is het om je te verplaatsen in iemand waar je al jaren mee werkt? Die schop je er niet zomaar uit.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor de directeur eerst roepen dat dit "absoluut niet kan" en dat de medewerker op non-actief staat. En vervolgens dat de medewerker maar een grapje maakte. Het komt allemaal nogal zwak over. Als gedraai. Erg onoprecht. Waarom zet je iemand op non-actief die een grapje maakt? Waarom ontsla je iemand die je bedrijf zo voor lul zet niet op staande voet? Racistische uitlatingen op de werkvloer zijn goede redenen voor ontslag.
Hij weet van gekkigheid niet meer wat ie moet. In elk geval wordt de medewerker ontslaan nu een stuk lastiger zonder dat het geld kost maar waarschijnlijk weet hij ook al wel dat bij de ontslagaanvraag de hele vuile was naar buiten komt. Kort gezegd hij is grandioos de lul omdat men daar "grapjes" maakt.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor de directeur eerst roepen dat dit "absoluut niet kan" en dat de medewerker op non-actief staat. En vervolgens dat de medewerker maar een grapje maakte. Het komt allemaal nogal zwak over. Als gedraai. Erg onoprecht. Waarom zet je iemand op non-actief die een grapje maakt? Waarom ontsla je iemand die je bedrijf zo voor lul zet niet op staande voet? Racistische uitlatingen op de werkvloer zijn goede redenen voor ontslag.
Hey. Linkse politiestaat?quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad want weet ik veel hoeveel mensen die straks geen baan meer is zoveel beter om te leren dat een collega niet had mogen discrimineren.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat probleem zie ik helemaal niet als probleem maar als uiterst wenselijk, nog beter is als zo ook niet meer gedacht wordt. Ik ben erg blij met dit voorval in elk geval en hoop dat ze binnen een paar maanden failliet zijn, een goede les.
Jeffrey werd niet eens uitgenodigd op sollicitatie-gesprek, hij werd afgewezen vanwege zijn facebookprofiel.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 16:16 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jeffrey werd niet eens uitgenodigd op sollicitatie-gesprek, hij werd afgewezen vanwege zijn facebookprofiel.
Dat is wat ik ook zie. Helaas zijn de rechts-racistische Calimero's in dit topic nog niet zover. Maar ja, dan moet je intern maar gewoon je zaken op orde hebben. Dat is niet de schuld van die Jeffrey. Dit zou hoe dan ook wel een keer verkeerd zijn gegaan. Één boze werknemer die even een stapel mailtjes lekt en de rapen zijn ook gaar.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij weet van gekkigheid niet meer wat ie moet. In elk geval wordt de medewerker ontslaan nu een stuk lastiger zonder dat het geld kost maar waarschijnlijk weet hij ook al wel dat bij de ontslagaanvraag de hele vuile was naar buiten komt. Kort gezegd hij is grandioos de lul omdat men daar "grapjes" maakt.
Als jij een racistische collega hebt weet je nu wat je moet doen: Hem of haar even flink corrigeren, want voor je het weet ben je je baan kwijt dankzij die Nederlanders.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:14 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Inderdaad want weet ik veel hoeveel mensen die straks geen baan meer is zoveel beter om te leren dat een collega niet had mogen discrimineren.
Hou eens op met rechts te schande te maken, veel rechtse mensen zijn net zo hard tegen racisme en discriminatie.quote:
Nee, het hele bedrijf moet kapot!quote:Op donderdag 28 november 2013 16:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij een racistische collega hebt weet je nu wat je moet doen: Hem of haar even flink corrigeren, want voor je het weet ben je je baan kwijt dankzij die Nederlanders.
Okay. Als jij dat wilt.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, het hele bedrijf moet kapot!
Ja inderdaad en dat lukt ze helemaal zelf door erg grappig te zijn zonder oog te hebben voor wetten, mensenrechten en gevoelens van andere mensen.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, het hele bedrijf moet kapot!
Of er sprake is van laster zal de rechter dan ook beoordelen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:32 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Dat mag de rechter beoordelen.
Het invididu trad op namens het bedrijf.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij ziet duidelijk het verschil niet tussen een individu en een bedrijf.
Het blijven uitspraken van een individu in een interne mail.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het invididu trad op namens het bedrijf.
Hij heeft in ieder geval geen sollicitatiegesprek gehad, dus zij hebben hem niet eens gezien. En aan zijn naam kun je ook niet zien wat z'n huidskleur is. Zijn eigen theorie is dat ze hem op facebook hebben opgezocht, maar dat is verder ook helemaal niet belangrijk.quote:
Tijdens werktijd. Over werk, namens het bedrijf.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het blijven uitspraken van een individu.
Dat verschil is er inderdaad nauwelijks meer in dit geval omdat het duidelijk de bedrijfscultuur was, hiervoor kon het nog een erg domme actie van een mens zijn. Als dit echter gangbare interne grapjes zijn dan is het hele bedrijf schuldig en zeker de eigenaar/directeur.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij ziet duidelijk het verschil niet tussen een individu en een bedrijf.
Het is overigens algemeen bekend dat bij sollicitaties de naam eerst op de sociale netwerken erdoor wordt gehaald..quote:Op donderdag 28 november 2013 16:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval geen sollicitatiegesprek gehad, dus zij hebben hem niet eens gezien. En aan zijn naam kun je ook niet zien wat z'n huidskleur is. Zijn eigen theorie is dat ze hem op facebook hebben opgezocht, maar dat is verder ook helemaal niet belangrijk.
Intern.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tijdens werktijd. Over werk, namens het bedrijf.²
De mail begint ook met "heb nog even gekeken"quote:Op donderdag 28 november 2013 16:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is overigens algemeen bekend dat bij sollicitaties de naam eerst op de sociale netwerken erdoor wordt gehaald..
Jah. Alles wat jij hier neer pleurt is Fok ook verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tijdens werktijd. Over werk, namens het bedrijf.²
Ik breng mijn zaak te ruste.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah. Alles wat jij hier neer pleurt is Fok ook verantwoordelijk voor.
Je hoopt dat ze het niet menen maar het is gewoon niet goed te praten.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar ik weet dat ze het niet menen
Context vriend. Context.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hoopt dat ze het niet menen maar het is gewoon niet goed te praten.
Goeie vergelijking.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah. Alles wat jij hier neer pleurt is Fok ook verantwoordelijk voor.
De context is nu dat je je dommer voordoet dan goed is voor de discussie.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De context is toch de afkomst of ben je een luie donder die steelt?
Met als verschil dat mijn beschuldiging geen serieuze was.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of er sprake is van laster zal de rechter dan ook beoordelen.
Ja.²
Nee, de context is dat er grapjes worden gemaakt omdat jij blijkbaar Marokkaan bent en dat zijn geen positieve uitingen over Marokkanen. Waarom moet iemand dat maar accepteren en als grapje zien?quote:Op donderdag 28 november 2013 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De context is nu dat je je dommer voordoet dan goed is voor de discussie.²
Dat laat ik aan de rechters over.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:39 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Met als verschil dat mijn beschuldiging geen serieuze was.
En bij elk bedrijf is het meestal niet gewenst. De reden zal nu hopelijk duidelijk zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Intern.
Bij elk bedrijf worden grappen gemaakt over de rug van klanten/sollicitanten/medewerkers.
Dat juich ik alleen maar toe.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat laat ik aan de rechters over.²
Als er extreem gechargeerd wordt en er bij wordt gelachen als het wordt gezegd ben ik daarentegen niet zo dom om het niet als grapje te zien.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, de context is dat er grapjes worden gemaakt omdat jij blijkbaar Marokkaan bent en dat zijn geen positieve uitingen over Marokkanen. Waarom moet iemand dat maar accepteren en als grapje zien?
Daarom. Een zaak als deze kent alleen maar verliezers.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |