Hij is in ieder geval efficiënt.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:55 schreef Cara het volgende:
Dit is gewoon proberen maximaal te profiteren van de huidige situatie.
Tuurlijk. Maar op tv komen en racisme roepen is leuk.quote:Op donderdag 28 november 2013 04:49 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af; Is het gewoon niet een dagelijkse gang, dat persoonlijke voorkeur voorkomt binnen elke organisatie?
Bedrijven hebben nu eenmaal de vrijheid om aan te nemen, wie zij het beste vinden tussen de groep collega's. Denk niet dat dit alleen voor racisme geldt, maar ook voor leeftijd, gezondheid, persoonlijke verzorging, geslacht tot aan geaardheid. Pas je niet in het beeld, dan kom je echt niet in aanmerking voor de baan. Triest dat het nu zo pijnlijk naar boven komt, maar ik lees niks nieuws en weet dat dit vrijwel bij elk bedrijf gebeurd.
Nou ja, in een afwijzingsmail zetten dat je iemand niet wilt omdat hij zwart is, is natuurlijk gewoon racisme. En dat mag je dus niet doen. Dus dat je daarvoor op je vingers wordt getikt is logisch. En het bedrijf heeft het blijkbaar bij de verkeerde persoon geflikt.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:08 schreef znarch het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar op tv komen en racisme roepen is leuk.
Ik vind die Jeffrey maar een vervelend mannetje.quote:Op donderdag 28 november 2013 09:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bedankt. Lijkt mij persoonlijk ook geen vreemde actie. Maar dit zal wel worden gezien als ' een slaatje slaan uit'.
De sollicitant is gewoon per ongeluk in de CC gezet oid, heeft niets met een afwijzingsmail te maken.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, in een afwijzingsmail zetten dat je iemand niet wilt omdat hij zwart is, is natuurlijk gewoon racisme. En dat mag je dus niet doen. Dus dat je daarvoor op je vingers wordt getikt is logisch. En het bedrijf heeft het blijkbaar bij de verkeerde persoon geflikt.
Dus iemand met een andere huidskleur aannemen vanwege die andere huidskleur (ook nog om de goede reclame ws) is geen racisme ????quote:Op donderdag 28 november 2013 09:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nu gaat hij juist wel een stageplek vinden. Hij zei gisteren bij Latenight dat hij al 1 of meerdere emails daarover heeft gekregen. Allemaal bedrijven die hem juist hierom wel aan willen nemen. Als een soort statement, "wij zijn niet racistisch/kleur maakt bij ons niet uit" etc.
Hij mag het eisen. Of hij het krijgt is een tweede.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:19 schreef Cara het volgende:
[..]
De sollicitant is gewoon per ongeluk in de CC gezet oid, heeft niets met een afwijzingsmail te maken.
Er is gewoon zoals altijd iets achter iemands rug om gezet en nu heeft die iemand dat per ongeluk gehoord.
Prima, daar moet je dan voor op de blaren zitten, maar dat wil niet zeggen dat die andere persoon gelijk een zak geld verdient.
Dit gebeurt dagelijks, sollicitant A is te oud, sollicitant B is een vrouw, dus die nemen we niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, lijkt mij dat daarmee de zaak klaar is.
Er zal ook wel eens zoiets gebeuren bij een witte medelander en daar wordt dan niet zo een ophef over gemaakt.
Het lijkt wel of we het rascisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken, mensen relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.
Nvm.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Sja, als misdrijven door allochtonen altijd een incident is, waarom is dit het dan niet? Of scheer je nu alle blanke werkgevers over 1 kam en zijn ze allemaal racistisch?quote:
Nou ja, mocht het wèl schering en inslag zijn en de baas wist ervan en deed niks of deed mee.... Dan kan ik me voorstellen dat een medewerker die op staande voet ontslagen wordt wegens het uitkomen daarvan, een boekje open zal doen.quote:
Ja, maar die neger moet toch ergens geld vandaan halen, mooie aanleiding voor hem. Lalala geld.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Er zal ook wel eens zoiets gebeuren bij een witte medelander en daar wordt dan niet zo een ophef over gemaakt.
Het lijkt wel of we het racisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken, mensen relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.
Omdat het een foutje was. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet als een dramaqueen reageren.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij mag het eisen. Of hij het krijgt is een tweede.
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de beweegredenen om de man die het verstuurde niet op staande voet te ontslaan wegens het in ernstig diskrediet brengen van de goede naam van het bedrijf en het versturen van racistische emails.
quote:Op donderdag 28 november 2013 11:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ja, maar die neger man moet toch ergens geld vandaan halen, mooie aanleiding voor hem. Lalala geld.
Waarom?quote:
In deze context heeft het woord 'neger' een nare bijklank, imho.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom?
Iemand een neger noemen is geen racisme, iemand niet aannemen omdat hij een neger is wel.
Tja. Containers vol vuurwerk laten ontploffen in een woonwijk in Enschede is ook "een foutje". Een verpleegster de schuld geven van allerlei sterfgevallen is ook "een foutje".quote:Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Cara het volgende:
[..]
Omdat het een foutje was. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet als een dramaqueen reageren.
Wat een kulargument.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja. Containers vol vuurwerk laten ontploffen in een woonwijk in Enschede is ook "een foutje". Een verpleegster de schuld geven van allerlei sterfgevallen is ook "een foutje".
Om de e-mail naar buiten te sturen, ja. Bummer, maar het verandert weinig aan de afwijzing om z'n huidskleur.quote:
Waarom is de zaak hiermee klaar? De afgewezen sollicitant heeft aangifte gedaan. Ik ben erg benieuwd naar de afloop van deze zaak.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Zo'n eentje die de kwestie helemaal gaat uitmelkenquote:Op donderdag 28 november 2013 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind die Jeffrey maar een vervelend mannetje.
Ik vind dit echt zo'n onzin.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Om de e-mail naar buiten te sturen, ja. Bummer, maar het verandert weinig aan de afwijzing om z'n huidskleur.
Precies.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |