abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133704501
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Verrek, de neger wil geld zien.
Dat bedrijf staat met de broek op de enkels. Nou. Buk dan ook maar even.
pi_133704655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:55 schreef Cara het volgende:
Dit is gewoon proberen maximaal te profiteren van de huidige situatie.
Hij is in ieder geval efficiënt.
pi_133704673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 04:49 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af; Is het gewoon niet een dagelijkse gang, dat persoonlijke voorkeur voorkomt binnen elke organisatie?
Bedrijven hebben nu eenmaal de vrijheid om aan te nemen, wie zij het beste vinden tussen de groep collega's. Denk niet dat dit alleen voor racisme geldt, maar ook voor leeftijd, gezondheid, persoonlijke verzorging, geslacht tot aan geaardheid. Pas je niet in het beeld, dan kom je echt niet in aanmerking voor de baan. Triest dat het nu zo pijnlijk naar boven komt, maar ik lees niks nieuws en weet dat dit vrijwel bij elk bedrijf gebeurd.
Tuurlijk. Maar op tv komen en racisme roepen is leuk.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133704735
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:08 schreef znarch het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar op tv komen en racisme roepen is leuk.
Nou ja, in een afwijzingsmail zetten dat je iemand niet wilt omdat hij zwart is, is natuurlijk gewoon racisme. En dat mag je dus niet doen. Dus dat je daarvoor op je vingers wordt getikt is logisch. En het bedrijf heeft het blijkbaar bij de verkeerde persoon geflikt.
pi_133704840
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bedankt. Lijkt mij persoonlijk ook geen vreemde actie. Maar dit zal wel worden gezien als ' een slaatje slaan uit'.
Ik vind die Jeffrey maar een vervelend mannetje.
pi_133704892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou ja, in een afwijzingsmail zetten dat je iemand niet wilt omdat hij zwart is, is natuurlijk gewoon racisme. En dat mag je dus niet doen. Dus dat je daarvoor op je vingers wordt getikt is logisch. En het bedrijf heeft het blijkbaar bij de verkeerde persoon geflikt.
De sollicitant is gewoon per ongeluk in de CC gezet oid, heeft niets met een afwijzingsmail te maken.
Er is gewoon zoals altijd iets achter iemands rug om gezet en nu heeft die iemand dat per ongeluk gehoord.
Prima, daar moet je dan voor op de blaren zitten, maar dat wil niet zeggen dat die andere persoon gelijk een zak geld verdient.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_133705008
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nu gaat hij juist wel een stageplek vinden. Hij zei gisteren bij Latenight dat hij al 1 of meerdere emails daarover heeft gekregen. Allemaal bedrijven die hem juist hierom wel aan willen nemen. Als een soort statement, "wij zijn niet racistisch/kleur maakt bij ons niet uit" etc.
Dus iemand met een andere huidskleur aannemen vanwege die andere huidskleur (ook nog om de goede reclame ws) is geen racisme ????

Overigens gaat het bij die bedrijven net zo hoor, wie zullen we nu aannemen. laten we nu maar een Turk aannemen bv. Zelf meegemaakt (Ik werkte bij dat bedrijf toen)
pi_133705019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:19 schreef Cara het volgende:

[..]

De sollicitant is gewoon per ongeluk in de CC gezet oid, heeft niets met een afwijzingsmail te maken.
Er is gewoon zoals altijd iets achter iemands rug om gezet en nu heeft die iemand dat per ongeluk gehoord.
Prima, daar moet je dan voor op de blaren zitten, maar dat wil niet zeggen dat die andere persoon gelijk een zak geld verdient.
Hij mag het eisen. Of hij het krijgt is een tweede.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de beweegredenen om de man die het verstuurde niet op staande voet te ontslaan wegens het in ernstig diskrediet brengen van de goede naam van het bedrijf en het versturen van racistische emails.
pi_133705036
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.

Er zal ook wel eens zoiets gebeuren bij een witte medelander en daar wordt dan niet zo een ophef over gemaakt.

Het lijkt wel of we het racisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken. Mensen, relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Misty_eyes op 28-11-2013 11:32:56 ]
pi_133705088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, lijkt mij dat daarmee de zaak klaar is.

Er zal ook wel eens zoiets gebeuren bij een witte medelander en daar wordt dan niet zo een ophef over gemaakt.

Het lijkt wel of we het rascisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken, mensen relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.
Dit gebeurt dagelijks, sollicitant A is te oud, sollicitant B is een vrouw, dus die nemen we niet.
Geen enkele werkgever kijkt alleen naar competenties (waarop deze jongen mede is afgewezen)

Misschien hebben ze wel hele slechte ervaringen gehad met zo'n type.
pi_133705096
quote:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Nvm. :')
  donderdag 28 november 2013 @ 11:31:23 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133705170
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een soort doofpot zeg maar.
Sja, als misdrijven door allochtonen altijd een incident is, waarom is dit het dan niet? Of scheer je nu alle blanke werkgevers over 1 kam en zijn ze allemaal racistisch?

Man zat fout, berispen of ontslaan oid en klaar idd. Waarom heb je recht op geld voor zoiets als dit?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_133705186
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een soort doofpot zeg maar.
Nou ja, mocht het wèl schering en inslag zijn en de baas wist ervan en deed niks of deed mee.... Dan kan ik me voorstellen dat een medewerker die op staande voet ontslagen wordt wegens het uitkomen daarvan, een boekje open zal doen.
pi_133705200
quote:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.

Het lijkt wel of we het racisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken, mensen relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.
Ja, maar die neger moet toch ergens geld vandaan halen, mooie aanleiding voor hem. Lalala geld.
60 HRC
pi_133705212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij mag het eisen. Of hij het krijgt is een tweede.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de beweegredenen om de man die het verstuurde niet op staande voet te ontslaan wegens het in ernstig diskrediet brengen van de goede naam van het bedrijf en het versturen van racistische emails.
Omdat het een foutje was. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet als een dramaqueen reageren.
pi_133705216
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:32 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ja, maar die neger man moet toch ergens geld vandaan halen, mooie aanleiding voor hem. Lalala geld.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:34:11 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133705244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Waarom?

Iemand een neger noemen is geen racisme, iemand niet aannemen omdat hij een neger is wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_133705272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom?

Iemand een neger noemen is geen racisme, iemand niet aannemen omdat hij een neger is wel.
In deze context heeft het woord 'neger' een nare bijklank, imho.
pi_133705294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Cara het volgende:

[..]

Omdat het een foutje was. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet als een dramaqueen reageren.
Tja. Containers vol vuurwerk laten ontploffen in een woonwijk in Enschede is ook "een foutje". Een verpleegster de schuld geven van allerlei sterfgevallen is ook "een foutje".

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 11:36:40 ]
pi_133705352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tja. Containers vol vuurwerk laten ontploffen in een woonwijk in Enschede is ook "een foutje". Een verpleegster de schuld geven van allerlei sterfgevallen is ook "een foutje".
Wat een kulargument.
Zet je nou het per ongeluk uitlekken van een interne mail gelijk aan alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord?
pi_133705376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Cara het volgende:

[..]

Omdat het een foutje was.
Om de e-mail naar buiten te sturen, ja. Bummer, maar het verandert weinig aan de afwijzing om z'n huidskleur.
pi_133705408
quote:
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Waarom is de zaak hiermee klaar? De afgewezen sollicitant heeft aangifte gedaan. Ik ben erg benieuwd naar de afloop van deze zaak.

Verder: wat een hoop treurige onverbloemd racistische posts in dit topic. Als je hoop in de mensheid niet al...
pi_133705417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind die Jeffrey maar een vervelend mannetje.
Zo'n eentje die de kwestie helemaal gaat uitmelken :')

Ik vind het gedoe ver doorgeschoten.
pi_133705452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om de e-mail naar buiten te sturen, ja. Bummer, maar het verandert weinig aan de afwijzing om z'n huidskleur.
Ik vind dit echt zo'n onzin.
Stel je voor dit is de email:
'Ten eerste hij was veel te oud,
Ten tweede hij had geen ervaring met computers'

Dan is het afwijzing om zijn leeftijd, dus leeftijdsdiscriminatie.
Had de persoon dan ook moeten worden ontslagen? Is de ene discriminatiesoort erger dan de ander?
pi_133705462
quote:
Precies.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')