Sorry, maar dat vind ik discriminatie. Alleen al het woord neger een nare bijbetekenis geven.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
In deze context heeft het woord 'neger' een nare bijklank, imho.
Je kunt als blanke echt wel Marten Luther King spelen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef DS4 het volgende:
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wordt nog erger als ze hem gewoon aangenomen hadden terwijl ze hem liever niet willen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Met dwang bereik je niks. Geef mensen vrijheden. Mensen mogen denken en vinden wat ze willen.
Met verboden en geboden krijg je niet de meest plezierige samenleving geloof ik.
Als ik Pietje wil en niet die ander, dan mag ik Pietje toch gewoon?
Kun jij niet op GeenStijl in hoaxes blijven trappen?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef 3-voud het volgende:
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?
Ja precies. Niet dat het daarmee okay is maar de ophef is overdreven.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit gebeurt dagelijks, sollicitant A is te oud, sollicitant B is een vrouw, dus die nemen we niet.
Geen enkele werkgever kijkt alleen naar competenties (waarop deze jongen mede is afgewezen)
Daar ga jij niet over. Dus laat dit soort opmerkingen maar achterwege.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?
Klopt. Maar mijn vrijheid van meningsuiting gebruik ik graag.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Dus laat dit soort opmerkingen maar achterwege.
Nou nee. Als die dolle mina's geen ophef hadden gemaakt dat vrouwen, nou ja, laat ook maar.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:43 schreef eight het volgende:
[..]
Ja precies. Niet dat het daarmee okay is maar de ophef is overdreven.
Jij zou het wel pikken? Jij zou je braaf laten nemen? Terwijl je degene die dat doet bij zijn ballen vast hebt?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:49 schreef Webschip het volgende:
Ik begrijp best dat die jongen ontdaan is als je zo'n mailtje krijgt...
Maar als hij het nou slimmer had aangepakt, dan had hij wat lacherig voor de camera gereageerd van hoe dom iemand kan zijn om per ongeluk zo'n mail te sturen.![]()
Dit ipv zo'n halszaak ervan te maken met juridische stappen te dreigen tegen dat bedrijf..
Ik denk dat hij, na uitgebreid op de TV te zijn geweest, en de oproep bij SBS6, dat hij een aanmerkelijk meer kans zou maken op alsnog een stage ipv te lopen dreigen met juridische stappen
De Wilde jokt hier. Alleen met het cv konden ze niet weten of de sollicitant donker is. Ze hebben wel degelijk even moeten speuren op het net (waarschijnlijk facebook).quote:Op donderdag 28 november 2013 08:58 schreef Cara het volgende:
De medewerker die de mail verstuurde, ontvangt bedreigingen en duikt onder. Inmiddels is hij op non-actief gezet. 'Dit is de grootste fout van zijn leven. Het is duidelijk een racistische opmerking. Hij heeft even snel naar het cv gekeken en deze belachelijke reactie aan mij gegeven. Hij heeft diepe spijt,' zegt De Wilde.
Janken helpt niet. Wat wil hij dan? Schadevergoeding?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij zou het wel pikken? Jij zou je braaf laten nemen? Terwijl je degene die dat doet bij zijn ballen vast hebt?
De ZP discussie is hier niet mee vergelijkbaar. Dit is namelijk wèl een discussie over echt racisme.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef gelly het volgende:
Het is wel een beetje apart dat figuren die zelf nauwelijks hinder ondervinden van discriminatie of racisme voor anderen wel even moeten bepalen dat ze zeuren of overdreven reageren. Of het nu in deze discussie is of de zwarte Pieten discussie.
Weet ik veel wat hij wil. Als hij kan aantonen dat hij schade heeft geleden door dit voorval zal de rechter hem gewoon een schadevergoeding toekennen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Janken helpt niet. Wat wil hij dan? Schadevergoeding?
Of wil hij gewoon ergens lekker stage lopen. Om straks succesvol deel te nemen?![]()
Tja.
Idd, dit is met de intentie om iemand te benadelen op basis van zijn huidskleur. En dit moet dan ook gewoon aangepakt worden.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ZP discussie is hier niet mee vergelijkbaar. Deze discussie is namelijk wèl een discussie over echt racisme.
Dat lijkt me dus ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, dit is met de intentie om iemand te benadelen op basis van zijn huidskleur. En dit moet dan ook gewoon aangepakt worden.
Hij zocht zelf de pers...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet ik veel wat hij wil. Als hij kan aantonen dat hij schade heeft geleden door dit voorval zal de rechter hem gewoon een schadevergoeding toekennen.
Als hij dat kan aantonen, waarom zou dat niet kunnen? Msschien kost het hem een extra jaar. Dat is niet gratis.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Webschip het volgende:
Schade: door afwijzing stageplaats?
Het zal hoe dan ook niet veel zijn, zo'n claimcultuur als in de VS kennen wij niet, en dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij zocht zelf de pers...
Schade: door afwijzing stageplaats?
Het toont wel aan dat alles in regels en wetjes is verankerd door big government in dit land.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zal hoe dan ook niet veel zijn, zo'n claimcultuur als in de VS kennen wij niet, en dat is maar goed ook.
Er was nog een tweede reden van zijn afwijzing: te weinig computerkennis/ervaring op zijn cv... volgens dat mailtje...Dus los van het lullige argument had ie de plek denk ik ook niet gekregen.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als hij dat kan aantonen, waarom zou dat niet kunnen? Msschien kost het hem een extra jaar. Dat is niet gratis.
Ik zou gewoon dat hele bedrijf naar de kloten willen helpen als mij zoiets overkwam en ik denk dat het die jongen ook gaat lukken.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
Er was nog een tweede reden van zijn afwijzing: te weinig computerkennis/ervaring op zijn cv... volgens dat mailtje...Dus los van het lullige argument had ie de plek denk ik ook niet gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |