abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2013 @ 15:48:13 #1
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_133677416

archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Game on!!
  woensdag 27 november 2013 @ 15:59:02 #2
381517 Zapata
held op sokken
pi_133677814

GW-5525A Black Dawn 25th Anniversary Edition.

Super blij mee, synced elke nacht met de atoomklok en ziet er fantastisch retro scifi uit.
En een stopwatch van 1000 uur.
  woensdag 27 november 2013 @ 16:32:29 #3
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_133678918
Net gebeld door Schaap, mijn Longines Master Collection Retrograde Moon phases staat in backorder tot sowieso eind dit jaar (en waarschijnlijk nog langer) en ik wacht al 2 maanden... ;( ;( ;( ;(
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_133679412
Maandje terug gekregen als kado, erg blij mee, zeker aangezien ik een tijd geleden mijn soortgelijke Armani horloge in de stad ben verloren, waarschijnlijk tijdens het uittrekken van mijn jas.

It's you my love, you who are the stranger
pi_133680849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:06 schreef x3ro het volgende:

[..]

[..]

Volgens Alfred van Juwelier Burger betreft het een Speedmaster in volledig originele staat, dus ook de wijzers en lunette. Kan namelijk zo 1-2-3 ook geen inconsistentie vinden met hoe ze horen uit te zien?

Overigens ook een mooie band dan Jackal. Enig idee wat deze via een omega dealer kosten?
Vergelijk de lume op de wijzers eens met de lume op de wijzerplaat. Het lijkt dat die op de wijzers is verouderd en de intensiteit voor een deel kwijt is geraakt (wat je zou verwachten na 32 jaar) en dat de lume op de plaat is bijgewerkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133680900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:50 schreef Inverted_World het volgende:
Maandje terug gekregen als kado, erg blij mee, zeker aangezien ik een tijd geleden mijn soortgelijke Armani horloge in de stad ben verloren, waarschijnlijk tijdens het uittrekken van mijn jas.

[ afbeelding ]
Ik zou geen modemerkhorloge of plakmerk kopen. Zowel geen Guess als Armani als Boss of Calvin Klein. Allemaal overpriced voor de merknaam. Zoals in het vorige topic al werd gezegd heb je in de categorie tot 400 Euro echt veel betere klokjes. :)
pi_133681032
:( Waarom staat Vostok niet in de OP? :(
pi_133681797
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou geen modemerkhorloge of plakmerk kopen. Zowel geen Guess als Armani als Boss of Calvin Klein. Allemaal overpriced voor de merknaam. Zoals in het vorige topic al werd gezegd heb je in de categorie tot 400 Euro echt veel betere klokjes. :)
Ik heb er geen verstand van en dat zal ongetwijfeld allemaal best zijn, beiden waren echter cadeautjes en ik was er blij mee. Ik oordeel puur op het uiterlijk, wat is " beter " aan een andere dan?
It's you my love, you who are the stranger
pi_133682501
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Vergelijk de lume op de wijzers eens met de lume op de wijzerplaat. Het lijkt dat die op de wijzers is verouderd en de intensiteit voor een deel kwijt is geraakt (wat je zou verwachten na 32 jaar) en dat de lume op de plaat is bijgewerkt.
Hmm hier moet ik dan nog eens over mailen, want bij mijn weten zou hij volledig origineel horen te zijn. Ondanks dat er geen enkele vorm van gloed wordt afgegeven door zowel de lume op de plaat alsook die op de wijzers, heeft de lume op de plaat een 'vollere' tint. Een dezer dagen schiet ik wat degelijkere plaatjes voor een beter beeld.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_133682799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:01 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van en dat zal ongetwijfeld allemaal best zijn, beiden waren echter cadeautjes en ik was er blij mee. Ik oordeel puur op het uiterlijk, wat is " beter " aan een andere dan?
Hogere kwaliteit, betere afwerking, complicaties, duurzamer uurwerk, kortom: meer waar voor je geld. Bij die merkklokjes betaal je alleen voor de merknaam en niet voor de techniek en kwaliteit (en design, hoewel over smaak niet te twisten valt).

Je hebt imho voor minder geld dan jij (waarschijnlijk) betaald hebt ook klokjes die kwalitatief gewoon bijzonder goed zijn. Bijvoorbeeld een Orient Mako voor nog geen 100 Euro (automaat, goede afwerking en duurzaam spul):

Zal even een foto van mijne maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 27-11-2013 18:45:25 ]
pi_133683052
  woensdag 27 november 2013 @ 18:59:23 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133683355
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:41 schreef Skv het volgende:
Inderdaad, en waar is Casio :( Zie er hier zat voorbij komen en vallen ook in alle prijsklassen tot ¤1000.. En zo'n fckng zakmessenmerk staat er wel in.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:05:05 #13
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133688933
De beloofde degelijkere plaatjes:

Een dezer dagen maar eens navragen omtrent de lumen op de plaat, echter alsnog enorm blij met mijn aanwinst :D Overigens iemand die mij adhv de foto's kan vertellen welke exacte band dit betreft?
Eigen schuld, plat hoofd
pi_133693469
Iemand bekend met het merk chotovelli?
http://chotovelli.com/collections/intergrale
Built for Speed
  woensdag 27 november 2013 @ 23:57:34 #15
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133697775
Lijkt wel echt op een relume. Wel gaaf zo'n 'stepped dial'
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 27 november 2013 @ 23:58:33 #16
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133697814
Band lijkt trouwens een 1171. Waarschijnlijk 633 aanzetten.
pi_133701645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef x3ro het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een dezer dagen maar eens navragen omtrent de lumen op de plaat, echter alsnog enorm blij met mijn aanwinst :D Overigens iemand die mij adhv de foto's kan vertellen welke exacte band dit betreft?
Mooie aanwinst! Ik ben niet zo van speedy's op staal, alleen om de pols ziet het er toch wel heel goed uit hoor !
  donderdag 28 november 2013 @ 11:11:31 #18
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133704749
Met wat zoekwerk, binnen beperkt budget maar wel 'bang for buck' kom ik dit tegen: Seiko SNZG15.

Voor ¤100-¤150 lijkt het me een horloge waar je bijna geen miskoop aan kunt doen.

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb zelf geen al te grote pols, iets van 17-18cm. Lastig om de maat te schatten.
Leuke aan deze vind ik dat-ie door de zwarte plaat ook heel goed andere bandjes kan hebben zonder dat het misstaat. Met een roodbruine tint is-ie ook leuk:

Dus ook wel geschikt voor een minicollectie NATO's denk ik.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:39:26 #19
238326 Worteltjestaart
pi_133705365
Hmm, aanvulling van hierboven.

De Seiko Aviator-serie lijkt er erg op, maar is net iets kleiner (37mm ipv 41mm).
Misschien iets geschikter voor een kleinere pols?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_133705560

[ Bericht 100% gewijzigd door CornflakesXL op 28-11-2013 11:50:49 ]
pi_133705614
[quote]0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef CornflakesXL het volgende:
Mijn eerste zelf gekochte horloge, wat vinden jullie ervan? De foto's heb ik niet zelf gemaakt.

pi_133709208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef x3ro het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi! _O_ Wat is de richtprijs voor deze geweest? Ik wil nog eens een Seamaster hebben, maar die liggen behoorlijk boven mijn budget.
pi_133709555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef CornflakesXL het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef CornflakesXL het volgende:
Mijn eerste zelf gekochte horloge, wat vinden jullie ervan? De foto's heb ik niet zelf gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi ding :Y
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_133709711
quote:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef CornflakesXL het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hebben ze 'm ook zonder datum? Ik vind dat venstertje wat storend door de grootte.
pi_133710062
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Hebben ze 'm ook zonder datum? Ik vind dat venstertje wat storend door de grootte.
Vind Seiko juist 1 van de mooiste datumaanduidingen hebben :P
Mooiste was geweest om dat venstertje bovenin te hebben ipv onderin
pi_133710090
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Geen idee. het enige wat er een beetje vreemd uitziet is dat het rechter nummertje wat dieper licht, maar dit is misschien standaard zo.
pi_133711424
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:57 schreef Jackal_Omega het volgende:
Lijkt wel echt op een relume. Wel gaaf zo'n 'stepped dial'
Excuus voor de lekenvraag, maar dan betreft het dus de originele plaat waarbij ze de uurmarkers opnieuw hebben gedaan?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
Band lijkt trouwens een 1171. Waarschijnlijk 633 aanzetten.
Aanzetten zijn idd 633's dus dan zal het idd wel een 1171 betreffen. Weet jij toevallig of de 1479 nog 'makkelijk' te krijgen is? Want deze is naar mijn weten gelijk aan die 1171, maar dan wat 'steviger'.

quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Mooi! _O_ Wat is de richtprijs voor deze geweest? Ik wil nog eens een Seamaster hebben, maar die liggen behoorlijk boven mijn budget.
Stond voor 2150,- op internet voor de klok zonder papieren en doos. Echter bleek ter plekke dat de doos er(al dien niet helemaal ingetaped) gewoon bij zat. Deze heb ik gelukkig ook weer helemaal mooi kunnen maken :D Ben eens verder gaan speuren en wanneer je deze prijs vergelijkt met andere Speedy's met cal 861 uit begin '70 is deze ook zéér redelijk te noemen.

edit: Bij dezelfde toko hebben ze overigens ook een 6-tal Seamasters in de categorie 1750-3000 euro.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_133711941
Even een post in het nieuwe topic zodat ik hem makkelijk terug kan vinden.
Gefeliciteerd met je aankoop x3ro, volgens mij zag ik hem op Driving-Fun ook al voorbij komen of verwar ik je nu met iemand anders? Al ben ik normaal geen liefhebber van bracelets, een Speedy, en helemaal een van die tijd hoort gewoon aan een stalen band. Zet dat NATO-idee gauw uit je hoofd! ;)
pi_133713182
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:43 schreef F10F30 het volgende:
Even een post in het nieuwe topic zodat ik hem makkelijk terug kan vinden.
Gefeliciteerd met je aankoop x3ro, volgens mij zag ik hem op Driving-Fun ook al voorbij komen of verwar ik je nu met iemand anders? Al ben ik normaal geen liefhebber van bracelets, een Speedy, en helemaal een van die tijd hoort gewoon aan een stalen band. Zet dat NATO-idee gauw uit je hoofd! ;)
Nope, ik ben die Franse hokken rijder van DF ;) En bedankt, ben er ook blij mee!

Mbt de band, daarom informeer ik nu ook maar eens naar de 1479 band :@
Eigen schuld, plat hoofd
pi_133714156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef x3ro het volgende:

[..]

Excuus voor de lekenvraag, maar dan betreft het dus de originele plaat waarbij ze de uurmarkers opnieuw hebben gedaan?

[..]

Aanzetten zijn idd 633's dus dan zal het idd wel een 1171 betreffen. Weet jij toevallig of de 1479 nog 'makkelijk' te krijgen is? Want deze is naar mijn weten gelijk aan die 1171, maar dan wat 'steviger'.

[..]

Stond voor 2150,- op internet voor de klok zonder papieren en doos. Echter bleek ter plekke dat de doos er(al dien niet helemaal ingetaped) gewoon bij zat. Deze heb ik gelukkig ook weer helemaal mooi kunnen maken :D Ben eens verder gaan speuren en wanneer je deze prijs vergelijkt met andere Speedy's met cal 861 uit begin '70 is deze ook zéér redelijk te noemen.

edit: Bij dezelfde toko hebben ze overigens ook een 6-tal Seamasters in de categorie 1750-3000 euro.
Pfoe, wat een bak met geld. :D Daar werk ik een maand voor _O-
pi_133714564
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Pfoe, wat een bak met geld. :D Daar werk ik een maand voor _O-
Ach het is ook net wat je leuk vind, ik moet er zelf immers ook voor sparen(student met parttime baan). De een gaat 2x maand naar een flink feestje, ik leg wat weg voor een klokje. En wanneer je eenmaal een begin hebt gemaakt qua klok die je in kunt ruilen, is het gat met je nieuwe grail ook een stuk kleiner. Denk overigens wel dat deze niet meer weg gaat en dat ik maar gewoon hard moet sparen voor een 2e. Dan duurt 't maar wat langer :+
Eigen schuld, plat hoofd
pi_133714632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:21 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ach het is ook net wat je leuk vind, ik moet er zelf immers ook voor sparen(student met parttime baan). De een gaat 2x maand naar een flink feestje, ik leg wat weg voor een klokje. En wanneer je eenmaal een begin hebt gemaakt qua klok die je in kunt ruilen, is het gat met je nieuwe grail ook een stuk kleiner. Denk overigens wel dat deze niet meer weg gaat en dat ik maar gewoon hard moet sparen voor een 2e. Dan duurt 't maar wat langer :+
Pfoe, ik wou dat ik (als werkende) geld over had ;)
pi_133714856
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Pfoe, ik wou dat ik (als werkende) geld over had ;)
De vriendin is gelukkig niet al te demanding :+

Iemand een webshop of link oid voor van dat spul om je plexie glaasje krasvrij mee op te poetsen?
Eigen schuld, plat hoofd
pi_133714907
Ik gebruik PolyWatch van Kish.nl
pi_133720562
Ik zit met een probleempje. Een aantal jaar terug (2010 of 2011 ofzo) heb ik bij de juwelier een mooie klok van Tommy Hilfiger gezien. Niet gekocht en daar heb ik spijt van. Nu kan ik hem echter nergens meer vinden. Geen idee welk type het is, maar als ik hem zie herken ik hem direct. Heb nog een foldertje gehad van Tommy horloges waar ie instond.

Iemand ideeën? Kan ik ergens oude collecties of folders terugzien?
  donderdag 28 november 2013 @ 21:28:29 #36
128384 mcwops
gat in je glas
pi_133723668
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:23 schreef mista het volgende:
Ik zit met een probleempje. Een aantal jaar terug (2010 of 2011 ofzo) heb ik bij de juwelier een mooie klok van Tommy Hilfiger gezien. Niet gekocht en daar heb ik spijt van. Nu kan ik hem echter nergens meer vinden. Geen idee welk type het is, maar als ik hem zie herken ik hem direct. Heb nog een foldertje gehad van Tommy horloges waar ie instond.

Iemand ideeën? Kan ik ergens oude collecties of folders terugzien?
google is your friend ;)
http://preview.tinyurl.com/po6e942
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  donderdag 28 november 2013 @ 23:18:13 #37
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133729604
Lijkt inderdaad op de originele plaat met gerelumede indexen. Stepped dial is dat de plaat afloopt naar beneden langs de indexen. Tot ongeveer 1971 gemaakt.
pi_133735791
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Hogere kwaliteit, betere afwerking, complicaties, duurzamer uurwerk, kortom: meer waar voor je geld. Bij die merkklokjes betaal je alleen voor de merknaam en niet voor de techniek en kwaliteit (en design, hoewel over smaak niet te twisten valt).
Wat natuurlijk ook kan, is dat je die jongen blij laat zijn met zijn cadeau.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_133736509
Hij vraagt toch wat het verschil is?
pi_133748505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef mcwops het volgende:

[..]

google is your friend ;)
http://preview.tinyurl.com/po6e942
No shit Sherlock! Daar kon ik m dus niet vinden ;)
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:50:56 #41
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_133760277
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:41 schreef Skv het volgende:
Mag Vostok Europe ook?

_O_
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_133769653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:50 schreef E.B.A.H. het volgende:

[..]

Mag Vostok Europe ook?

_O_
Wmb wel, maar dat is een heel ander merk (en een stuk duurder)! ;)
  Moderator zaterdag 30 november 2013 @ 12:28:37 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_133771157
Zo ziek als een hond maar 't toch niet kunnen laten om een klokje om te hebben :9

Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:23:21 #44
238326 Worteltjestaart
pi_133772516
Fraai Coolguy (en beterschap)! Dat blauw met witte plaat is altijd een mooie combi heb ik al gezien.

Ik heb gisteren bij monsterwatches een gemodificeerde aviator van Seiko besteld, iets andere wijzerplaat en 20mm lug iov 18mm, op zijn aanraden.

Contact was top, nu nog even geduld op zien te brengen :X O-) mijn eerste automaat.
pi_133773374
mooi ding coolguy
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_133781303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:28 schreef CoolGuy het volgende:
Zo ziek als een hond maar 't toch niet kunnen laten om een klokje om te hebben :9

[ afbeelding ]
Mooi, welk type is dit?
  Moderator zaterdag 30 november 2013 @ 20:06:00 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_133781773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:53 schreef mista het volgende:

[..]

Mooi, welk type is dit?
Longines 4x Retrograde uit de Master Collection.
  zondag 1 december 2013 @ 14:52:07 #48
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_133804448

Ik krijg de tritium tubes niet goed op de foto. Ik faal.

Met leren straps.

My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 22:34:09 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_133825306
Ennnnn vandaag weer een ander klokje om. Excuses voor de crappy telefoonfoto, maar 't moet maar even zo ;)

maandag 2 december 2013 @ 09:14:04 #50
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133834039
Voor mij vandaag deze

maandag 2 december 2013 @ 09:16:06 #51
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133834073
quote:

[ afbeelding ]
_O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133834113
quote:

[ afbeelding ]
Blijft een lust voor het oog :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_133834705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Longines 4x Retrograde uit de Master Collection.
Dat is een heel heel erg mooi klokje :Y *jaloers*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:34 schreef CoolGuy het volgende:
Ennnnn vandaag weer een ander klokje om. Excuses voor de crappy telefoonfoto, maar 't moet maar even zo ;)

[ afbeelding ]
Ruil die eens heel even snel voro die van gister! ;)
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 10:09:29 #54
16180 crew  CoolGuy
pi_133834999
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 09:53 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Dat is een heel heel erg mooi klokje :Y *jaloers*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ruil die eens heel even snel voro die van gister! ;)
Natuurlijk mag je dat vragen. Hij staat in de prijslijst voor ¤ 2.320 euro. Of dat binnen of buiten je budget valt mag je zelf bepalen maar ik ben wel benieuwd.

Die Hamilton is een lompe klok, zeker vergeleken met die Longines maar hij is wel lekker groot. T is een beetje een patsklok qua looks, eeen daar hou ik op zich wel van. ;)
pi_133835209
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat vragen. Hij staat in de prijslijst voor ¤ 2.320 euro. Of dat binnen of buiten je budget valt mag je zelf bepalen maar ik ben wel benieuwd.

Die Hamilton is een lompe klok, zeker vergeleken met die Longines maar hij is wel lekker groot. T is een beetje een patsklok qua looks, eeen daar hou ik op zich wel van. ;)
Wauw. Ja. Dat is op dit moment wel een beetje buiten budget voor een horloge. Het zal op dit moment bij dromen blijven. Wellicht bij speciale gelegenheid.

Dit is niet het klokje om mijn 2 tellende collectie uit te breiden. (Een Davis en een CalvinKlein).

Ja, is ook niet lelijk maar ik vind je Longines veel mooier.
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 11:07:52 #56
16180 crew  CoolGuy
pi_133836292
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 10:21 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wauw. Ja. Dat is op dit moment wel een beetje buiten budget voor een horloge. Het zal op dit moment bij dromen blijven. Wellicht bij speciale gelegenheid.

Dit is niet het klokje om mijn 2 tellende collectie uit te breiden. (Een Davis en een CalvinKlein).

Ja, is ook niet lelijk maar ik vind je Longines veel mooier.
Die Longines is ook veel mooier, maar eigenlijk zijn ze niet met elkaar te vergelijken. Ze zijn niet gelijk qua 'type' horloge als je begrijpt wat ik bedoel. Die Hamilton is overigens een stuk goedkoper, want ¤ 1.500, is te krijgen met witte wijzerplaat en leren band.

Daarnaast heeft Hamilton ook de Jazzmaster lijn die weer een stukje goedkoper is maar net zo goed veel bang for buck zijn, want automaat etc etc. Zo'n Hamilton is best het overwegen waard om jr collectie uit te breiden. ;)
  maandag 2 december 2013 @ 11:17:11 #57
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133836512
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 09:14 schreef Jackal_Omega het volgende:
Voor mij vandaag deze

[ afbeelding ]
Mooie diver, me likes! Wat is t exacte model? Zelf voor de Speedy nog naar een Breitling Avenger black steel zitten kijken, maar helaas wat buiten budget.
Eigen schuld, plat hoofd
  maandag 2 december 2013 @ 11:17:29 #58
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133836524
Iemand hier wel eens iets besteld bij mooihorloge .nl?

Ik wilde een horloge kopen waar er nog 1 van op voorraad was maar twijfelde steeds en ja hoor, gisteravond uitverkocht. Kon natuurlijk een verkooptrucje zijn omdat ik vaak het horloge aanklikte maar vandaag was ie trouwens weer te koop.
  maandag 2 december 2013 @ 13:04:42 #59
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133839448
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 11:17 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mooie diver, me likes! Wat is t exacte model? Zelf voor de Speedy nog naar een Breitling Avenger black steel zitten kijken, maar helaas wat buiten budget.
Dit is de M1 Avenger
pi_133851941
quote:
5s.gif Op maandag 2 december 2013 11:17 schreef penny-wise het volgende:
Iemand hier wel eens iets besteld bij mooihorloge .nl?

Ik wilde een horloge kopen waar er nog 1 van op voorraad was maar twijfelde steeds en ja hoor, gisteravond uitverkocht. Kon natuurlijk een verkooptrucje zijn omdat ik vaak het horloge aanklikte maar vandaag was ie trouwens weer te koop.
Ik heb wel eens cape cod doekjes bij mooihorloges gekocht, geen problemen met de afhandeling gehad. Maar ja het gaat dan ook om een relatief klein bedrag waar je ook geen garantie issues zal hebben.
  maandag 2 december 2013 @ 20:34:06 #61
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133854535
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik heb wel eens cape cod doekjes bij mooihorloges gekocht, geen problemen met de afhandeling gehad. Maar ja het gaat dan ook om een relatief klein bedrag waar je ook geen garantie issues zal hebben.
Heb hem besteld, we zullen het zien of ie aankomt..
pi_133856893
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Heb hem besteld, we zullen het zien of ie aankomt..
Heb ff opgezocht, ik had zondagavond bestelling geplaatst. Maandagochtend om 9 uur bestelling verwerkt. Dinsdag rond 5 uur afgeleverd. Heb je iig een indicatie hoe lang het duurt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:15:21 #63
238326 Worteltjestaart
pi_133871934
Hmm, ik wacht op respons van Monsterwatches... maar helaas geen witte rook nog :'(
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:46:58 #64
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_133874689
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is het typenummer van deze Seiko? Dit zou wel eens mijn volgend horloge kunnen worden :)
  woensdag 4 december 2013 @ 12:32:40 #65
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_133904906
Zelf een metalen polsbandje wat inkorten, is dat te doen voor een onhandig persoon zoals mijzelf of is het handiger even naar een juwelier te gaan?
The more debt, the better
pi_133905820
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:32 schreef flyguy het volgende:
Zelf een metalen polsbandje wat inkorten, is dat te doen voor een onhandig persoon zoals mijzelf of is het handiger even naar een juwelier te gaan?
Als je de tools hebt kan je dat prima zelf. Zo niet, dan zou ik even naar de juwelier gaan, het is een fluitje van een cent.
pi_133906006

Mijn broertje tipte mij de Orient Marshall. Na even rond te hebben gekeken wil ik er eigenlijk best wel eentje hebben. :@ Iemand ervaring hiermee? Ik heb een Mako en die bevalt perfect.
pi_133911078
Ik overweeg deze combinatie, kun je een nato er zo doorheen schuiven, of moet ik nog ergens op letten? En waar zou ik één nato het beste kunnen bestellen?

woensdag 4 december 2013 @ 21:58:39 #69
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133925244
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:51 schreef Quir het volgende:
Ik overweeg deze combinatie, kun je een nato er zo doorheen schuiven, of moet ik nog ergens op letten? En waar zou ik één nato het beste kunnen bestellen?

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Geen idee waar je nog op moet letten buiten de bandmaat. Zelf heb ik 'm van natostrapco.com en ben zeer te spreken over de kwaliteit, levering en afhandeling. Heb voorheen een andere nato bij een Nederlandse website gekocht en deze is toch echt een stuk minder in kwaliteit.
Eigen schuld, plat hoofd
  donderdag 5 december 2013 @ 07:51:02 #70
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133934384
Cheapestnatostraps.com schijnt ook wel goed te zijn. De mijne komen snel binnen, dan kan ik er wel iets over zeggen.
pi_133934906
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:13 schreef Skv het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn broertje tipte mij de Orient Marshall. Na even rond te hebben gekeken wil ik er eigenlijk best wel eentje hebben. :@ Iemand ervaring hiermee? Ik heb een Mako en die bevalt perfect.
nergens meer te koop, als iemand een look a like weet dan hou ik me aanbevolen. Vond al de Seiko Sarb017 maar die is een stuk duurder.
  donderdag 5 december 2013 @ 09:03:59 #72
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133935013
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 08:52 schreef Skv het volgende:

[..]

nergens meer te koop, als iemand een look a like weet dan hou ik me aanbevolen. Vond al de Seiko Sarb017 maar die is een stuk duurder.
Zie er op Ebay nog wel een paar staan.
pi_133938904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:46 schreef osmo het volgende:

[..]

Wat is het typenummer van deze Seiko? Dit zou wel eens mijn volgend horloge kunnen worden :)
Dat vind ik erg leuk om te horen :). Het nummer is SUR009P2 hij staat op de site van Seiko alleen daar ziet hij er niet echt uit zoals ik het echt.
pi_133942409
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie er op Ebay nog wel een paar staan.
waar dan? Ik zie alleen een zwarte staan.
  donderdag 5 december 2013 @ 14:01:57 #75
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133942666
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:54 schreef Skv het volgende:

[..]

waar dan? Ik zie alleen een zwarte staan.
Oh, als ik verder naar beneden scroll bij "meer verwante artikelen" staan er nog 4 of 5. Ook beetje andere prijzen dan die zwarte, nadeel is dat ze in Amerika liggen..

Deze bijvoorbeeld.

Of deze, mét labels

[ Bericht 11% gewijzigd door Woelwater op 05-12-2013 14:08:59 ]
pi_133944528
Thanks! :)
Wel treurig dat de klokjes 100 dollar kosten en je dan nog 50 extra kwijt bent aan verzenden en importeren. :{ Waardeloos.

[ Bericht 26% gewijzigd door Skv op 05-12-2013 15:00:34 ]
pi_133946852
Toch maar besteld *O*
  donderdag 5 december 2013 @ 18:35:32 #78
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_133952483
Ik heb vandaag m'n Tissot Perpetual Calendar ontvangen. Nu zit dit bandje veel te los rond m'n pols, is het mogelijk om dit vaster aan te spannen?

De gaatjes van het bandje zitten er gewoon voor de sier?

[ Bericht 18% gewijzigd door DeMessias op 05-12-2013 18:40:47 ]
pi_133955722
Zijn er ook dames hier :D?

Zoek eigenlijk zelf iets moois van rond de 400 euro oid. Heb het gevoel dat er veel horloges zijn van rond de 100-200 en veel van 750+ maar zie niet veel mooie dingen er tussenin..

En wil niet een enorme kast maar ook niet zo'n mini 'oma' horloge.

Vond deze Citizen erg mooi:

En volgens mij kwalitatief ook wel hoogwaardig.. Mee eens? Maar die is dus voor mannen en de breedte van de kast was ook iets te groot voor mijn pols.. Kan dus alleen bijna geen 'platte' vrouwenhorloges vinden. Iemand een idee?
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 19:59:54 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_133955843
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2013 19:57 schreef Breathtaking het volgende:

Zoek eigenlijk zelf iets moois van rond de 400 euro oid. Heb het gevoel dat er veel horloges zijn van rond de 100-200 en veel van 750+ maar zie niet veel mooie dingen er tussenin..

[ afbeelding ]

En volgens mij kwalitatief ook wel hoogwaardig.. Mee eens? Maar die is dus voor mannen en de breedte van de kast was ook iets te groot voor mijn pols.. Kan dus alleen bijna geen 'platte' vrouwenhorloges vinden. Iemand een idee?
Wat vindt je 'te groot'?
pi_133956010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 19:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat vindt je 'te groot'?
Bovenstaande is: Ø CA. 36MM
Dat is dus te groot, maar niet heel veel te groot, misschien een paar millimeter.

Hoogte CA. 4,8MM - dat is mooi O+ mag best iets dikker maar niet heel veel.
pi_133956058
Oh en dit klinkt waarschijnlijk verschrikkelijk maar ik wil eigenlijk niets met nep-bling :') dus als er diamantjes op zitten moeten ze echt zijn en anders gewoon niet.
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:07:31 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_133956206
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:03 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Bovenstaande is: Ø CA. 36MM
Dat is dus te groot, maar niet heel veel te groot, misschien een paar millimeter.

Hoogte CA. 4,8MM - dat is mooi O+ mag best iets dikker maar niet heel veel.
36mm is te groot? Oef, dat moet dus echt klein zijn ja. Ik zal eens gaan zoeken. Jij zegt 'ongeveer 400 euro'. Maar ja, is 500 euro ook nog ongeveer 400 of wat? Maw, wat is je budget echt? ;)

Oh en moet het een 'echt' horloge zijn of mag iets als Calvin Klein (naja, waar Ck op staat dan) ook?

Ik heb misschien iets?:

http://www.eugenevanbaal.(...)c235m1s6-smallsecond
pi_133956436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

36mm is te groot? Oef, dat moet dus echt klein zijn ja. Ik zal eens gaan zoeken. Jij zegt 'ongeveer 400 euro'. Maar ja, is 500 euro ook nog ongeveer 400 of wat? Maw, wat is je budget echt? ;)

Oh en moet het een 'echt' horloge zijn of mag iets als Calvin Klein (naja, waar Ck op staat dan) ook?
Ik heb een vrouwenpols :'( maar ik vind te klein dus ook niet mooi, dus misschien iets van 34mm oid.. En 500 is ook ongeveer 400 ja, haha. Als mijn perfecte horloge te koop zou zijn voor 600 zou ik het ook prima vinden.

En liever iets echts, maar als er een CK bestaat van dezelfde kwaliteit kan dat ook.

Thanks O+
pi_133956479
Mooi :Y maar misschien iets te klassiek.. En wil graag of een lichtgekleurd of een metalen bandje!

Edit: Oh en te klein zie ik nu. 36 mm was echt net iets te groot, dus 28mm is sowieso veel te klein. ;(

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2013 20:14:27 ]
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:13:57 #86
16180 crew  CoolGuy
pi_133956493
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:13 schreef Breathtaking het volgende:
Mooi :Y maar misschien iets te klassiek.. En wil graag of een lichtgekleurd of een metalen bandje!
http://www.fortis-watches(...)t=814&triggerart=882 ?
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:19:39 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_133956746
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:15 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

:N veel te lomp
't scheelt dat je niet veeleisend bent ;)
pi_133956799
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

't scheelt dat je niet veeleisend bent ;)
Hee, ik mag hopen dat jij ook veeleisend was over je eigen horloge(s)
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:22:03 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_133956836
quote:
12s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hee, ik mag hopen dat jij ook veeleisend was over je eigen horloge(s)
ja maar dat zijn herenhorloges, en ik hou van grote horloges en ik heb een iets ruimer budget dan jij :P

http://www.mido.ch/fr/content/m0012301111101 ?
pi_133956917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja maar dat zijn herenhorloges, en ik hou van grote horloges en ik heb een iets ruimer budget dan jij :P

http://www.mido.ch/fr/content/m0012301111101 ?
Heel mooi :D maar hoe duur is 'ie en waar te koop?
pi_133957011
Zie 'm alleen voor $950
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:27:57 #93
16180 crew  CoolGuy
pi_133957027
quote:
17s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:24 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Heel mooi :D maar hoe duur is 'ie en waar te koop?
Zo te zien niet in Nederland :{ Mido staat genoemd als merk in de OP, en staat daar geprijsd tussen de 400 en 600 euro. Maar ja, je kunt 'm dus niet in Nederland kopen. Wellicht wel online op hun site?
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:28:47 #94
16180 crew  CoolGuy
pi_133957057
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:27 schreef Breathtaking het volgende:
Zie 'm alleen voor $950
Ja, dollar, maar das 695 euro ofzo.
pi_133957167
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo te zien niet in Nederland :{ Mido staat genoemd als merk in de OP, en staat daar geprijsd tussen de 400 en 600 euro. Maar ja, je kunt 'm dus niet in Nederland kopen. Wellicht wel online op hun site?
Ja en dan 25% importbelasting betalen :') laatst ook al moeten doen voor een ring, niet echt een fijne bijkomstigheid.
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 20:32:36 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_133957200
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:31 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja en dan 25% importbelasting betalen :') laatst ook al moeten doen voor een ring, niet echt een fijne bijkomstigheid.
Details. ;)

Ik ga nog even verder zoeken, maar ik moet zo weg, dus als ze aan de deur staan zie je geen post meer van me :P
pi_133957220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Details. ;)

Ik ga nog even verder zoeken, maar ik moet zo weg, dus als ze aan de deur staan zie je geen post meer van me :P
Haha ja ik ga ook zo. Thanks en fijne avond :*
pi_133961175
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2013 19:57 schreef Breathtaking het volgende:

[ afbeelding ]

Balmain iets?
pi_133961217
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:58 schreef x3ro het volgende:

[..]

Geen idee waar je nog op moet letten buiten de bandmaat. Zelf heb ik 'm van natostrapco.com en ben zeer te spreken over de kwaliteit, levering en afhandeling. Heb voorheen een andere nato bij een Nederlandse website gekocht en deze is toch echt een stuk minder in kwaliteit.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 07:51 schreef Jackal_Omega het volgende:
Cheapestnatostraps.com schijnt ook wel goed te zijn. De mijne komen snel binnen, dan kan ik er wel iets over zeggen.
Zal daar alvast rondkijken, thanks
pi_133979462
Ik vind die F71-strap heel erg vet. Is ontworpen door een paar gasten van het WUS-forum.

http://natostrapco.com/pr(...)1-edition-nato-strap

_O_ Die bovenste foto heeft toevallig de Orient dit ik gisteren besteld heb.

[ Bericht 27% gewijzigd door Skv op 06-12-2013 14:47:45 ]
pi_133992434
quote:
5s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:01 schreef Quir het volgende:

[..]

Balmain iets?
Goede tip! Vind alleen de overgang van de kast naar het bandje meestal niet mooi..

Kwam op mijn zoektocht deze tegen O+ heeeeel mooi:

Vind die maanfase indicators ook echt heel gaaf :9! Alleen, waar is deze te koop? Zie 'm weer op nul Nederlandse sites ;( het is dus een Aerowatch Miss Luna nr 43938 AA04

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 19:38:11 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:31:35 #102
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133994974
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:37 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Goede tip! Vind alleen de overgang van de kast naar het bandje meestal niet mooi..

Kwam op mijn zoektocht deze tegen O+ heeeeel mooi:

[ afbeelding ]

Vind die maanfase indicators ook echt heel gaaf :9! Alleen, waar is deze te koop? Zie 'm weer op nul Nederlandse sites ;( het is dus een Aerowatch Miss Luna nr 43938 AA04
Niet naar de betrouwbaarheid van die sites gekeken, maar dit zijn er 3

http://yixx.nl/nl-nl/online/aerowatch-horloge_056-43938aa03

http://shop.hofland-juwel(...)orloge_056-43938aa03

http://www.saletime.nl/nl(...)s/aerowatch-horloges
pi_133995031
quote:
:D thanks!!! En ook nog eens veel goedkoper dan ik had verwacht.
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:24:34 #104
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133998839
Besteld. Ben benieuwd!
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:50:46 #106
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133999005
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:47 schreef Breathtaking het volgende:
Besteld. Ben benieuwd!
Welke site?
pi_133999257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:50 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Welke site?
Yixx.nl, volgens mij kwamen ze bij alle sites van die Hofland juwelier (waren sites die de restpartijen van juweliers verkopen). Het zal wel goed zijn, en indien dat niet zo is heb ik 14 dagen om 'm terug te sturen en mijn geld terug te krijgen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:03:48 #108
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133999687
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:55 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Yixx.nl, volgens mij kwamen ze bij alle sites van die Hofland juwelier (waren sites die de restpartijen van juweliers verkopen). Het zal wel goed zijn, en indien dat niet zo is heb ik 14 dagen om 'm terug te sturen en mijn geld terug te krijgen.
Ja, zal wel goed komen hoor. Wel leuk om te lezen dat het horloge wat je "heeeeel mooi" vindt zomaar te bestellen was ^O^
pi_133999740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, zal wel goed komen hoor. Wel leuk om te lezen dat het horloge wat je "heeeeel mooi" vindt zomaar te bestellen was ^O^
Ja daar was ik ook erg blij mee! Maar hoezo kon jij 'm wel vinden en ik niet? Ben meestal niet de slechtste googlegebruiker..
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:07:29 #110
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133999879
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:04 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja daar was ik ook erg blij mee! Maar hoezo kon jij 'm wel vinden en ik niet? Ben meestal niet de slechtste googlegebruiker..
Het is het type AA03 ipv AA04, kwam eerst alleen eentje met een bruin bandje tegen.

:D Oh, je hebt echt de laatste, staat gelijk niet meer op die 3 sites. oh, toch wel :@
pi_133999904
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:07 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het is het type AA03 ipv AA04, kwam eerst alleen eentje met een bruin bandje tegen.
Ahaaaa. Nou nogmaals dank voor de moeite! :*
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 22:18:49 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_134000403
Zo, nou, ik zit naar watch winders te kijken, maar das ook niet misselijk wat die krengen kosten zeg :{
pi_134001843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:07 schreef Woelwater het volgende:

[..]

:D Oh, je hebt echt de laatste, staat gelijk niet meer op die 3 sites. oh, toch wel :@
Bij mij zegt 'ie nu ook product niet gevonden.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:49:45 #114
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134001968
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:46 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Bij mij zegt 'ie nu ook product niet gevonden.
Op yixx nog wel, die andere site idd niet meer, is een goed teken toch..
pi_134002313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:49 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Op yixx nog wel, die andere site idd niet meer, is een goed teken toch..
Ja maar ook daar is de 'in winkelwagen' knop weg. Kom net deze foto's tegen:

Enige jammere is dat het een quartz is, maar denk dat 225 een hele goede deal is voor saffierglas en echte diamantjes etc.
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 23:01:40 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_134002519
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:56 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja maar ook daar is de 'in winkelwagen' knop weg. Kom net deze foto's tegen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Enige jammere is dat het een quartz is, maar denk dat 225 een hele goede deal is voor saffierglas en echte diamantjes etc.
225 en dan 8 echte diamantjes..? ehh..dat lijkt me...een beetje sterk? Wel een mooi horloge om te zien, absoluut. Ook tof om een vrouw in dit topic te zien :P
pi_134003001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

225 en dan 8 echte diamantjes..? ehh..dat lijkt me...een beetje sterk? Wel een mooi horloge om te zien, absoluut. Ook tof om een vrouw in dit topic te zien :P
Tsja, is toch echt waar (als ik de specs op internet zou moeten geloven in ieder geval). Die mini diamantjes kosten amper iets hoor ;) en hij was hiervoor 375

En ja gezellig O+ alleen natuurlijk maar weer de vraag of ik hierna nog 5 horloges ga kopen ofzo, haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 23:12:12 ]
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 23:13:25 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_134003070
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:11 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Tsja, is toch echt waar (als ik de specs op internet zou moeten geloven in ieder geval). Die mini diamantjes kosten amper iets hoor ;) en hij was hiervoor 375

En ja gezellig O+ alleen natuurlijk maar weer de vraag of ik hierna nog 5 horloges ga kopen ofzo, haha.
Gewoon kopen joh, straks maak je de overstap naar een automaat, etc etc, het is een virus dat je grijpt :7
pi_134003772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gewoon kopen joh, straks maak je de overstap naar een automaat, etc etc, het is een virus dat je grijpt :7
Ja en het vorige virus leidde tot zoiets

Dure hobby's :')
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 23:31:16 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_134003817
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:30 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja en het vorige virus leidde tot zoiets

Dure hobby's :')
Boeit niks :P Geld moet waaien ;) (jaja, de uitdrukking is dat geld moet rollen maar ik doe niet aan klein geld :7 )
pi_134004104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Boeit niks :P Geld moet waaien ;) (jaja, de uitdrukking is dat geld moet rollen maar ik doe niet aan klein geld :7 )
:') bitch please. Maar inderdaad, als je iets graag wil hebben moet je het gewoon kopen.
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 23:41:02 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_134004302
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:36 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

:') bitch please. Maar inderdaad, als je iets graag wil hebben moet je het gewoon kopen.
bitch please ook echt :') damn right dat je 't gewoon moet kopen :7
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:47:08 #123
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134011561
quote:
Dat ziet er op die speedy werkelijk top uit :D Waar heb je die leren strap vandaan if I may ask? Die digital camo strap heeft ook wel echt iets. Wel wat voor de zomer.

quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:11 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Al helemaal wanneer 't synthetische diamantjes betreft, die kosten al helemaal niets bij zo'n formaat.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_134014065
Waar koop ik bruinleren 2 piece nato bandjes? Heb alleen een oud topic op WUS gezien, maar die kosten 60 dollar.
pi_134014683
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:47 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat ziet er op die speedy werkelijk top uit :D Waar heb je die leren strap vandaan if I may ask? Die digital camo strap heeft ook wel echt iets. Wel wat voor de zomer.

[..]

Al helemaal wanneer 't synthetische diamantjes betreft, die kosten al helemaal niets bij zo'n formaat.
Nouja ik neem dus aan dat ze niet synthetisch zijn, dan zouden ze dat erbij moeten zetten. Zulke echte diamantjes kosten misschien een keer 5 euro per stuk, dat stelt niets voor.
pi_134018675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:10 schreef Skv het volgende:
Waar koop ik bruinleren 2 piece nato bandjes? Heb alleen een oud topic op WUS gezien, maar die kosten 60 dollar.
Is overigens hiervoor:

Heb een hele toffe glazen caseback van mijn broertje gekregen voor mijn verjaardag. Op mijn Scuba gezet, maar ik heb een normale bruinleren nato strap en dan zie je de back alsnog niet omdat die stomme nato er overheen zit. ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Skv op 08-12-2013 02:27:38 ]
pi_134033107
Deze laatst gekocht voor de casual fridays

pi_134042328
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Is overigens hiervoor:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb een hele toffe glazen caseback van mijn broertje gekregen voor mijn verjaardag. Op mijn Scuba gezet, maar ik heb een normale bruinleren nato strap en dan zie je de back alsnog niet omdat die stomme nato er overheen zit. ;(
Crown & Buckle al bekeken?

http://www.crownandbuckle.com/
  zondag 8 december 2013 @ 12:04:29 #129
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_134043161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:47 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat ziet er op die speedy werkelijk top uit :D Waar heb je die leren strap vandaan if I may ask? Die digital camo strap heeft ook wel echt iets.
Komen van cheapestnatostraps.com. Leren zijn 15 dollar per stuk excl tax en verzenden a 4 dollar
  zondag 8 december 2013 @ 12:54:30 #130
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_134044524
Ervaringen met Invicta?
Irene is bae <3
pi_134046747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:')
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_134046835
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:54 schreef Jiang153 het volgende:
Ervaringen met Invicta?
Prima affordable watch imo.
  Moderator zondag 8 december 2013 @ 14:36:01 #133
16180 crew  CoolGuy
pi_134047777
quote:
13s.gif Op zondag 8 december 2013 14:09 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

pi_134048237
quote:

Begrijp wat je bedoelt, ik voel me zoiets als naakt zonder horloge.

Longines maakt trouwens leuke klokjes voor een wat kleiner budget met toch een heel nette afwerking en vooral ook mooie wijzerplaten.
Het merk heeft niet meer de naam van vroeger, maar dat komt waarschijnlijk door positionering binnen de swatch group.
  zondag 8 december 2013 @ 17:58:16 #135
67670 Skv
Cynist.
pi_134053523
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:13 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Crown & Buckle al bekeken?

http://www.crownandbuckle.com/
Ja, maar voor zover ik zie geen tweedelige nato's. Alleen gewone tweedelige straps.
pi_134054417
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:54 schreef Jiang153 het volgende:
Ervaringen met Invicta?
Ja. Ik heb een 8926OB, in januari gekocht. Erg tevreden over, zeker gezien wat ik er voor heb betaald.

pi_134054660
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

zondag 8 december 2013 @ 19:35:10 #138
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_134056487
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2013 18:33 schreef Quir het volgende:

[..]

Ja. Ik heb een 8926OB, in januari gekocht. Erg tevreden over, zeker gezien wat ik er voor heb betaald.

[ afbeelding ]
Die zie ik nu ook! Ken zelf het merk niet en blijkbaar is de nieuwprijs 250 en nu 90
Irene is bae <3
pi_134057394
Neen, dat is een te hoge adviesprijs die ze aanhouden. Hij kost overal tussen de 90 en 120 euro.
pi_134059985
Zou voor een invicta ook zeker niet teveel geld neerleggen. Kwaliteit is ok maar meer ook niet. Je kan anders beter een seiko nemen voor dat geld heb je iets meer kwaliteit
pi_134062884
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:35 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Die zie ik nu ook! Ken zelf het merk niet en blijkbaar is de nieuwprijs 250 en nu 90
Waar is 'ie 90?
  zondag 8 december 2013 @ 21:58:47 #142
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134063823
quote:
Thanks, maar die site ziet eruit als een immense scam :P
  zondag 8 december 2013 @ 22:09:35 #144
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134064029
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Nah kom zo snel geen Radar of Kassa topics tegen over ze.. Zag hem ook op deze site:

http://www.fashionchick.nl/p/invicta-pro-diver-14969/21499617/

Twijfel alleen of dat hetzelfde horloge is.. Quartz ipv automatic ofzo
pi_134064099
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nah kom zo snel geen Radar of Kassa topics tegen over ze.. Zag hem ook op deze site:

http://www.fashionchick.nl/p/invicta-pro-diver-14969/21499617/

Twijfel alleen of dat hetzelfde horloge is.. Quartz ipv automatic ofzo
Hmm, toch wel een leuk alternatief voor een Submariner. Even over nadenken :D
  Moderator zondag 8 december 2013 @ 22:12:13 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_134064155
quote:
13s.gif Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Zit die opmerking je zo dwars? Jochie toch.
  zondag 8 december 2013 @ 22:18:41 #147
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134064516
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Kan alleen niet echt een juwelier vinden met streetview op de Kerkstraat 18 in Hank
pi_134065217
quote:
11s.gif Op zondag 8 december 2013 22:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Kan alleen niet echt een juwelier vinden met streetview op de Kerkstraat 18 in Hank
Z'n emailadres bevat ook een spelfout, beetje risky
  zondag 8 december 2013 @ 22:34:05 #149
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134065464
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:30 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Z'n emailadres bevat ook een spelfout, beetje risky
Maar je kan ook je parket door hem laten schuren, da's dan weer wel makkelijk..
pi_134065974
Let ook even op de bezels, er zijn twee verschillende uitvoeringen van. Die op die link verschilt van de afbeelding die ik heb gepost. Verder is er een (goedkopere) quartz variant, geloof dat die wat kleiner is.
pi_134066156
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar je kan ook je parket door hem laten schuren, da's dan weer wel makkelijk..
Wat? :D
  zondag 8 december 2013 @ 22:50:45 #152
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134066307
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:47 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Wat? :D
Het mobiele nummer en adres van Bobjuweliers is hetzelfde als die van Bobparket :9

http://www.bobparket.nl/contact.html
pi_134066517
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:50 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het mobiele nummer en adres van Bobjuweliers is hetzelfde als die van Bobparket :9

http://www.bobparket.nl/contact.html
Veelzijdige juwelier _O- :')
pi_134066523
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zit die opmerking je zo dwars? Jochie toch.
Nee, knulletje.
  Moderator zondag 8 december 2013 @ 23:08:56 #155
16180 crew  CoolGuy
pi_134067121
quote:
13s.gif Op zondag 8 december 2013 22:56 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Nee, knulletje.
Wat is je issue dan.
  zondag 8 december 2013 @ 23:10:56 #156
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_134067201
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 21:42 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Waar is 'ie 90?
Bij de Makro
Irene is bae <3
  zondag 8 december 2013 @ 23:19:37 #157
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134067525
quote:
13s.gif Op zondag 8 december 2013 22:56 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Nee, knulletje.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is je issue dan.
Jullie :')
  zondag 8 december 2013 @ 23:30:49 #158
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134067933
Wat is volgens jullie het mooiste automatisch horloge, klassieke stijl onder de 500?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 8 december 2013 @ 23:46:04 #159
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134068537
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 23:30 schreef Susteren het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste automatisch horloge, klassieke stijl onder de 500?
Tissot Visodate.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_134068844
Zit eraan te denken deze te kopen (om mee te beginnen :) )
pi_134068999
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:56 schreef Brampski92 het volgende:
Zit eraan te denken deze te kopen (om mee te beginnen :) )
[ afbeelding ]
Ik heb zelf vrijwel een identiek horloge, maar dan van Seiko. Zal morgen even typenummer opzoeken, je kan beter Seiko nemen dan Pulsar imo
  maandag 9 december 2013 @ 12:12:15 #162
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134076992
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is je issue dan.
Gok dat z'n issue samen hangt met je opmerking over dat geld moet waaien. Iets met afgunst en zuunige Friesjes :W

OT: Ondanks ziek straks ff plaatje van de Nato op de Speedy maken :Y
Eigen schuld, plat hoofd
pi_134086298
Even een nieuwe foto met de telefoon:

Ik zag de vingerafdruk pas te laat.
pi_134092502
Ik ben op zoek naar een mooi - liefst mechanisch - horloge van rond de 500 euro (mag ook iets hoger). Na een aantal jaren met een relatief simpele Festina/Seiko, wil ik nu de volgende 'stap' gaan maken. Qua stijl vind ik de Tissot Tradition Perpetual Calendar erg mooi. Klassiek, maar speels. Thanks alvast.

pi_134093098
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:28 schreef Fisherman het volgende:
Even een nieuwe foto met de telefoon:
[ afbeelding ]

Ik zag de vingerafdruk pas te laat.
Als je ooit nog een donatie persoon zoekt, mocht je collectie te groot worden. Ik hou me vooral aanbevolen.

Wat een mooi klokje zeg. Heel erg mooi _O_ En niet alleen om de naam die erop staat :D
pi_134099518
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:10 schreef Hatch22 het volgende:
Ik ben op zoek naar een mooi - liefst mechanisch - horloge van rond de 500 euro (mag ook iets hoger). Na een aantal jaren met een relatief simpele Festina/Seiko, wil ik nu de volgende 'stap' gaan maken. Qua stijl vind ik de Tissot Tradition Perpetual Calendar erg mooi. Klassiek, maar speels. Thanks alvast.

[ afbeelding ]
Deze krijg ik als het goed is deze week binnen, ben er momenteel al 5 weken op aan het wachten! :) (Weliswaar in het zwart.)
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 22:25:00 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_134099603
quote:

[ afbeelding ]
Ik heb deze van 't weekend toevallig om gehad. Hoewel mooi horloge vond ik 't toch niks. Hij was hoe dan ook te klein, geen glass bottom, t was 't gewoon eigenlijk net niet. Maar dat neemt niet weg dat 't wel een mooi ding is.
pi_134122132
Tot een paar jaar terug droeg ik eigenlijk altijd een horloge (geen speciale of dure overigens), maar had ik vaak het probleem dat als het bandje stuk ging, ze geen nieuwe meer konden bestellen of er geen normaal bandje op paste. Welke merken raden jullie aan (max rond 200 euro) waarbiij dat probleem waarschijnlijk niet speelt? En zijn er bepaalde zaken om op te letten om dat te voorkomen? Ik wil wel graag een leren bandje en geen schakelbandje of iets dergelijks.
pi_134123273
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 20:21 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Als je ooit nog een donatie persoon zoekt, mocht je collectie te groot worden. Ik hou me vooral aanbevolen.

Wat een mooi klokje zeg. Heel erg mooi _O_ En niet alleen om de naam die erop staat :D
Ik heb weleens meerdere klokjes tegelijk gehad, o.a. omega en breitling.
Op dit moment is dit mijn enige klok, er komt er nog wel een keer een bij, vooral van manufacture IWC ben ik erg gecharmeerd, zoals de nieuwe portuguese chrono classic.
Hier nog wat plaatjes:

dinsdag 10 december 2013 @ 19:53:37 #170
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_134126580
quote:

[ afbeelding ]
Deze heb ik nu. Ik raad je de Tissot Visodate aan. Die kan je kopen voor 455 euro.

pi_134131109
*O* Een Amerikaanse gozer gaat voor mij een tweedelige nato maken van bruin kangeroeleer, op maat gemaakt voor mijn pols. Dan heb ik officieel 3 keer zoveel uitgegeven aan het modden van mijn Vostok dan wat 'ie nieuw kostte :@

Heb hem gevraagd foto's te maken tijdens het proces. Updates volgen.
  woensdag 11 december 2013 @ 09:33:58 #172
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134141503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:23 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb weleens meerdere klokjes tegelijk gehad, o.a. omega en breitling.
Op dit moment is dit mijn enige klok, er komt er nog wel een keer een bij, vooral van manufacture IWC ben ik erg gecharmeerd, zoals de nieuwe portuguese chrono classic.
Hier nog wat plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer mooie klok zonder té erg op te vallen. Zelf moet onderstaande combi er nog een keer komen mits geld(Ja, incl leren strap :7) Heb er meerdere foto's intussen van gezien, iemand die ik ken rocked deze combo toevallig en het ziet er echt :D :D uit

Eigen schuld, plat hoofd
  woensdag 11 december 2013 @ 12:08:36 #173
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_134145287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:53 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Deze heb ik nu. Ik raad je de Tissot Visodate aan. Die kan je kopen voor 455 euro.

[ afbeelding ]
Visodate of LeLocle inderdaad _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_134161854
Nou, hij is binnen. Erg blij mee! En yixx.nl dus prima te vertrouwen.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 20:21:00 ]
pi_134162396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:33 schreef x3ro het volgende:

[..]

Zeer mooie klok zonder té erg op te vallen. Zelf moet onderstaande combi er nog een keer komen mits geld(Ja, incl leren strap :7) Heb er meerdere foto's intussen van gezien, iemand die ik ken rocked deze combo toevallig en het ziet er echt :D :D uit

[ afbeelding ]
Is ook een erg gaaf model, zeker als je van vintage houdt.
Toch geef ik de voorkeur aan saffier boven plexi, hoewel plexi wel veel mooier is voor het oog.
Ik heb wel een model met lugholes gehad, een gmt master. Hoort wel bij de oude modellen vind ik.
Het model wat je toont heeft verder ook een hele mooie matte nipple dial.
De ultieme versie hiervan is dan wel de milsub denk ik, die heeft vaste lugs.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 21:01:11 #176
16180 crew  CoolGuy
pi_134164050
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:19 schreef Breathtaking het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi klokje als je 'm zo om ziet. Goede keuze geweest ^O^
pi_134169388
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:19 schreef Breathtaking het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echte maanfase of dag/nacht indicator?
  donderdag 12 december 2013 @ 09:38:19 #178
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134181250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Is ook een erg gaaf model, zeker als je van vintage houdt.
Toch geef ik de voorkeur aan saffier boven plexi, hoewel plexi wel veel mooier is voor het oog.
Ik heb wel een model met lugholes gehad, een gmt master. Hoort wel bij de oude modellen vind ik.
Het model wat je toont heeft verder ook een hele mooie matte nipple dial.
De ultieme versie hiervan is dan wel de milsub denk ik, die heeft vaste lugs.
Zelf was ik ook altijd groot voorstander van saffier ipv plexi. Echter sinds ik m'n Speedy heb ben ik erachter gekomen dat met een beetje van die Polywatch in huis, het allemaal zo'n ramp nog niet is.

Overigens groot gelijk met een Milsub, ook een prachtige klok :Y
Eigen schuld, plat hoofd
  donderdag 12 december 2013 @ 21:50:44 #179
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134206655
Wat vindt men hier van een Certina DS Caimano?

Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 12 december 2013 @ 22:57:25 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134209950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:50 schreef Geelman het volgende:
Wat vindt men hier van een Certina DS Caimano?

[ afbeelding ]
Op zich een aardige stijl. Heeft wel wat weg van een Nomos, Bell & Ross of een Panerai. Enige puntje van kritiek zou voor mij de date zijn, die vind ik wat uit balans op de wijzerplaat.
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:46:01 #181
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_134219243
Aan de andere kant van het horlogespectrum:

Zo kan het dus ook. Voor nog 70 pagina's aan wanstaltigheid: http://www.miniinthebox.com/nl/herenhorloges_c4818
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_134222968
Lijkt wel van die vreselijke zooi van Diesel.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:33:40 #183
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_134224819
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:40 schreef Skv het volgende:
Lijkt wel van die vreselijke zooi van Diesel.
Dat dus :') Verschrikkelijk zeg haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_134231086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:38 schreef x3ro het volgende:

[..]

Zelf was ik ook altijd groot voorstander van saffier ipv plexi. Echter sinds ik m'n Speedy heb ben ik erachter gekomen dat met een beetje van die Polywatch in huis, het allemaal zo'n ramp nog niet is.

Overigens groot gelijk met een Milsub, ook een prachtige klok :Y
Op een speedy hoort inderdaad plexi en polywatch is zoals ik heb gelezen inderdaad een wondermiddel.
Ik moet wel zeggen, op een plexi mogen eigenlijk ook wel wat krasjes zitten, zolang je de tijd maar kan aflezen. Plexi geeft aan dat het horloge wel tegen een stootje kan, het is ook een stuk sterker dan saffierglas.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:06:31 #185
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134270560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Op een speedy hoort inderdaad plexi en polywatch is zoals ik heb gelezen inderdaad een wondermiddel.
Ik moet wel zeggen, op een plexi mogen eigenlijk ook wel wat krasjes zitten, zolang je de tijd maar kan aflezen. Plexi geeft aan dat het horloge wel tegen een stootje kan, het is ook een stuk sterker dan saffierglas.
Ik ben met zulke zaken helaas een beetje een perfectionist en stoor me daar dan enorm aan. Dat van sterker zijn klopt idd. Op zo'n Speedy plexi kan je met een hamer slaan zonder dat het barst(wanneer het glas los is that is).

Hier 2 telefoonplaatjes van vanmiddag met de nato strap

Eigen schuld, plat hoofd
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:07:37 #186
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_134286142
quote:
Leuke Breguet, lemania based toch?
Hoewel historisch correct, blijf ik de wijzers van de subdials vreemd vinden.
  zondag 15 december 2013 @ 21:50:13 #188
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_134308944
Klopt. Lemania 1350. Wordt wel exclusief voor Breguet gemaakt. En aangezien Lemania weer van Breguet is, is het een soort van manufactuur. Ach, de vorige generatie Patek chrono's hadden ook een verbouwde Lemania onder de kap.
pi_134311358
quote:
prachtig ding, ik vind ze alleen wel wat aan de prijs, die Breguets. Heb je er close ups van? :)
  maandag 16 december 2013 @ 07:43:36 #190
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134318081
quote:
Vet ding, ligt bij Burger ook een mooie van. Helaas worden ze niet zo enorm veel gekocht/gedragen want dit is toch echt prachtig :D

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:41 schreef Skv het volgende:

[..]

prachtig ding, ik vind ze alleen wel wat aan de prijs, die Breguets. Heb je er close ups van? :)
Daar krijg je dan wel een stuk horloge historie voor terug(gezien Breguete o.a. uitvinder is van de tourbillon) In mijn ogen zijn de prijzen wel 'te verwachten' en gelukkig bij lange na niet zo gek als bij PP :+ (waar de mooierds steevast rond de ton zitten)
Eigen schuld, plat hoofd
  maandag 16 december 2013 @ 07:59:26 #191
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_134318194
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 07:43 schreef x3ro het volgende:

[..]

Vet ding, ligt bij Burger ook een mooie van. Helaas worden ze niet zo enorm veel gekocht/gedragen want dit is toch echt prachtig :D

[..]

Daar krijg je dan wel een stuk horloge historie voor terug(gezien Breguete o.a. uitvinder is van de tourbillon) In mijn ogen zijn de prijzen wel 'te verwachten' en gelukkig bij lange na niet zo gek als bij PP :+ (waar de mooierds steevast rond de ton zitten)
Nog geen close-ups. Vond dit al dichtbij genoeg ;)

Qua prijs zit dit nieuw op het niveau van een Submariner date. Blijft een sloot geld maar alle andere modellen zijn echt een flink stuk duurder.
pi_134332303
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 07:59 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Nog geen close-ups. Vond dit al dichtbij genoeg ;)

Qua prijs zit dit nieuw op het niveau van een Submariner date. Blijft een sloot geld maar alle andere modellen zijn echt een flink stuk duurder.
De stalen marine met grote datum valt op zich ook nog wel mee, dacht iets rond de 11k.
Toch voor een uurwerk met alleen datum en een rubberen band flink aan de prijs.

De rest zit daar inderdaad een stuk boven en zijn ook vaak voorzien van een edelmetalen kast.
  maandag 16 december 2013 @ 17:53:17 #193
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_134335655
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De stalen marine met grote datum valt op zich ook nog wel mee, dacht iets rond de 11k.
Toch voor een uurwerk met alleen datum en een rubberen band flink aan de prijs.

De rest zit daar inderdaad een stuk boven en zijn ook vaak voorzien van een edelmetalen kast.
Dat bedoel ik. De Marine is bijna dubbel de prijs van deze. Koop ooit nog een La Tradition in witgoud. Vind dat zo'n geil horloge.
pi_134336678
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 17:53 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. De Marine is bijna dubbel de prijs van deze. Koop ooit nog een La Tradition in witgoud. Vind dat zo'n geil horloge.
Die vond ik in het echt juist heel erg tegenvallen.
Vorig jaar in Zurich erg vaak gezien. Misschien omdat ik niet zo van opengewerkte horloges houd.
Het is overigens wel een heel mooi elegant formaat.

In de prijsklasse rond de 15 tot 20k zou ik toch liever simpele patek kopen of anders een mooie edelmetalen IWC.
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:59:32 #195
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134356490
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die vond ik in het echt juist heel erg tegenvallen.
Vorig jaar in Zurich erg vaak gezien. Misschien omdat ik niet zo van opengewerkte horloges houd.
Het is overigens wel een heel mooi elegant formaat.

In de prijsklasse rond de 15 tot 20k zou ik toch liever simpele patek kopen of anders een mooie edelmetalen IWC.
In die prijsklasse kwam hier toch ook een mooie Nautilus van PP(Staal met blauwe plaat aub) :Y

quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 17:53 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

"
Óók mooi, doet me qua kast een beetje denken aan de klokjes van Lange & Söhne.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_134400051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:59 schreef x3ro het volgende:

[..]

In die prijsklasse kwam hier toch ook een mooie Nautilus van PP(Staal met blauwe plaat aub) :Y

Inderdaad een goede keuze. Hoewel er evenveel mensen hem liefhebben als afschuwen, vind ik de nautilus erg gaaf.
Een keer iemand tegengekomen die de versie met gangreserve aanduiding en maanstand bij had. In het echt zijn ze nog fraaier dan op de foto's. Zeker die blauwe plaat is heel bijzonder. Ik denk wel dat deze plaat er nog beter uitziet bij de datum only versie.
pi_134409254
Pakje uit de VS kwam binnen met mijn nieuwe orient!

Eerst dus klussen:

Metalen strap vervangen door een 'distressed' leren nato..

Naast zijn broertje (Blue Mako):

pi_134420313
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:13 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Echte maanfase of dag/nacht indicator?
Echte. Wie koopt er nou een dag/nacht ding :')

Maar ze hebben 'm verkeerd ingesteld dus moet nog even langs de juwelier. Geen idee hoe je dat goed afstelt, hij heeft nl geen pinnetje dat je er op twee/meerdere manieren uit kunt trekken.
pi_134421318
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Maar ze hebben 'm verkeerd ingesteld dus moet nog even langs de juwelier. Geen idee hoe je dat goed afstelt, hij heeft nl geen pinnetje dat je er op twee/meerdere manieren uit kunt trekken.
Drukkertje op de zijkant van de kast misschien?
pi_134421757
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:07 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Drukkertje op de zijkant van de kast misschien?
:N
pi_134422000
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

:N
Geen handleiding niks bij gehad?
pi_134422083
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:16 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Geen handleiding niks bij gehad?
Misschien te enthousiast weggegooid maar volgens mij niet.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:48:33 #203
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134428748
quote:
13s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:17 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Misschien te enthousiast weggegooid maar volgens mij niet.
Toch moet je hem gewoon met het knopje aan de rechterkant kunnen stellen. Misschien eerst los draaien ofzo, maar denk eigenlijk iets harder trekken.

http://www.aerowatch.com/(...)30-Calibre-43-EN.pdf
pi_134429895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Toch moet je hem gewoon met het knopje aan de rechterkant kunnen stellen. Misschien eerst los draaien ofzo, maar denk eigenlijk iets harder trekken.

http://www.aerowatch.com/(...)30-Calibre-43-EN.pdf
Ja ik heb er echt hard aan getrokken en geprobeerd te draaien etc maar het werkt niet.
  woensdag 18 december 2013 @ 23:11:21 #205
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134430278
quote:
11s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:05 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja ik heb er echt hard aan getrokken en geprobeerd te draaien etc maar het werkt niet.
Draait dat knopje wel gewoon vrij nu? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een tang nodig heb om hem los te krijgen, maar misschien lukt het als je je nagels tussen de kast en het knopje samen knijp.
pi_134430851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Draait dat knopje wel gewoon vrij nu? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een tang nodig heb om hem los te krijgen, maar misschien lukt het als je je nagels tussen de kast en het knopje samen knijp.
Tijd verzetten gaat prima. Maar heb zelfs met m'n tanden eraan getrokken maar geen beweging in te krijgen..
  woensdag 18 december 2013 @ 23:22:26 #207
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134431094
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:19 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Tijd verzetten gaat prima. Maar heb zelfs met m'n tanden eraan getrokken maar geen beweging in te krijgen..
Oh, maar de ene kant op draaien zou tijd verzetten zijn en de andere kant op de maanfase verzetten.
pi_134431200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh, maar de ene kant opdraaien zou tijd verzetten zijn en de andere kant op de maanfase verzetten.
Wat bedoel je met andere kant op? Beide richtingen draaien is toch gewoon de tijd?
  woensdag 18 december 2013 @ 23:25:43 #209
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134431421
quote:
5s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:23 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Wat bedoel je met andere kant op? Beide richtingen draaien is toch gewoon de tijd?
Maar dat knopje heeft maar 2 standen:

1 Neutrale stand: geen correctie
2 uitgetrokken positie: voor het instellen van uw horloge
en instellen van de maanfase.
pi_134431558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar dat knopje heeft maar 2 standen:

1 Neutrale stand: geen correctie
2 uitgetrokken positie: voor het instellen van uw horloge
en instellen van de maanfase.
Ah ik zie het al :') je moet gewoon oneindig veel uren vooruit draaien en dan draait de maan mee.
VREEMD. Je hoort eigenlijk de datum in te kunnen stellen voor precieze maanfase, maar goed.

Bedankt voor je hulp :*
  woensdag 18 december 2013 @ 23:29:41 #211
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134431706
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:27 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ah ik zie het al :') je moet gewoon oneindig veel uren vooruit draaien en dan draait de maan mee.
VREEMD. Je hoort eigenlijk de datum in te kunnen stellen voor precieze maanfase, maar goed.

Bedankt voor je hulp :*
Maar je kan de maand en jaar toch niet instellen? De maan staat toch niet elke maand op dezelfde datum op dezelfde stand?
pi_134432054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar je kan de maand en jaar toch niet instellen? De maan staat toch niet elke maand op dezelfde datum op dezelfde stand?
Volgens mij moet je op de dag van de volle maan (te vinden op internet maanfase kalenders, maar ook in mijn agenda bijvoorbeeld) de maanfase instellen op volle maan. En vanaf dan draait 'ie dus automatisch mee met de maanfases.

Maar weet niet hoe goed die dingen geprogrammeerd zijn, kan dus ook dat je simpelweg datum van de volle maan instelt (moet dan bijna wel op de dag zelf lijkt me maar not sure) en dat 'ie dan de maanfase daarop aanpast.
pi_134432125
Was overigens gisteren volle maan dus heb 'm exact in het midden laten komen (volle maan) en dan nog 24 uur verder gedraaid, moet wel zo goed als kloppen.
  woensdag 18 december 2013 @ 23:39:14 #214
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134432291
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:36 schreef Breathtaking het volgende:
Was overigens gisteren volle maan dus heb 'm exact in het midden laten komen (volle maan) en dan nog 24 uur verder gedraaid, moet wel zo goed als kloppen.
OK, mooi dat het voor elkaar is, scheelt weer bezoekje aan juwelier.. Zat al te kijken hoeveel tijd je nog had om hem te retourneren, maar is gelukkig niet nodig :+
pi_134432429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

OK, mooi dat het voor elkaar is, scheelt weer bezoekje aan juwelier.. Zat al te kijken hoeveel tijd je nog had om hem te retourneren, maar is gelukkig niet nodig :+
Hahaha :') dat was zuur geweest. Maar nee, all is solved.
pi_134432948
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hahaha :') dat was zuur geweest. Maar nee, all is solved.
Mooi horloge! ^O^
pi_134433086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Mooi horloge! ^O^
Thanks
pi_134451495
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Dat is heel normaal hoor, zeker bij GMT uurwerken is dat een hele normale complicatie.
Dus zo om te huilen is dat helemaal niet.....

Hieronder een paar voorbeelden:

pi_134452634
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:23 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dat is heel normaal hoor, zeker bij GMT uurwerken is dat een hele normale complicatie.
Dus zo om te huilen is dat helemaal niet.....

Hieronder een paar voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt mij vrij onlogisch omdat je maar naar buiten hoeft te kijken om dat te weten ;) maar of het normaal is of niet in de horlogewereld kan ik uiteraard niet beoordelen. De horloges die jij post zien er goed uit dus het zal ongetwijfeld normaal zijn ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 16:15:05 #220
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_134453414
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij onlogisch omdat je maar naar buiten hoeft te kijken om dat te weten ;) maar of het normaal is of niet in de horlogewereld kan ik uiteraard niet beoordelen. De horloges die jij post zien er goed uit dus het zal ongetwijfeld normaal zijn ;)
da gaat nie in een duikboot, bunker, op de noordpool, etc. Etc. Etc. ;)
pi_134461691
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Het is bedoeld om te zien of de zogenaamde "hometime" nacht of dag is, niet van de positie waar je op dat moment bent.
Bij een uurwerk waarbij je de datum beter niet rond 12 uur kan wisselen is het ook nog eens handig om te zien of het horloge nu 12 uur am of pm aangeeft.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:33:38 #222
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134479913

:9~

Prijs: ¤2.300,-

;(
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_134492917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:33 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]

Prijs: ¤2.300,-

;(
Tja het blijft een Japanse quartz.....

Dan voor iets meer toch veel liever een Grande Seiko als je perse iets Japans wil
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:29:18 #224
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134494567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:35 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Tja het blijft een Japanse quartz.....

Dan voor iets meer toch veel liever een Grande Seiko als je perse iets Japans wil
Is het een quartz? Wel mooie techniek als je het zo leest.
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:31:02 #225
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_134494631

350
Haha gay!
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:35:27 #226
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134494785
quote:
Fugly.
pi_134496350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:29 schreef Geelman het volgende:

[..]

Is het een quartz? Wel mooie techniek als je het zo leest.
Hoewel ik meer van de mechanische uurwerken ben, zit er inderdaad erg mooie techniek in sommige uurwerken van Seiko.
Deze versie is volgens mij een vrij ordinaire quartz met daaraan een gps gekoppeld.
Als je kijkt naar de spring drives van Seiko, die tegenwoordig volgens mij ook onder de Grande Seiko's vallen, dan zit daar een veel mooier stuk techniek in.

Een mechanisch uurwerk is eigenlijk niets anders dan een heel sterke opgewonden veer voor de aandrwijving en mechanische rem om de veer geleidelijk te laten ontspannen.
Dat mechanisme zijn de tandwielen, anker, ankerrad en balans onder andere.
Het mechanisme om de veer te laten ontspannen wordt aangedreven door de kracht van de veer, daardoor gaat het uurwerk lopen.
Het ontspannen van de veer gaat in een aantal stapjes per seconde, afhankelijk van het tikgetal.

Wat heeft Seiko nu gedaan? Seiko heeft op de spring drive een electronische rem gezet ipv een mechanische. Deze electronische rem is een soort slipkoppeling op basis van magnetisme. Deze koppeling zorgt ervoor dat de veer electronisch gecontroleerd ontspant, waardoor de wijzer zo mooi loopt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:48:23 #228
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134499077
Spring drive is wel heel mooi inderdaad. Kinetic vind ik ook een leuk systeem.

De Solar Astron is trouwens wel iets gecompliceerder dan een gewone kwarts. Hij wordt opgeladen door zonne-energie en geeft overal ter wereld de juiste tijd aan door het GPS-systeem. Daarnaast update het horloge zich elke dag zodat 'ie zeer accuraat is.

Althans, volgens het boekje. Klinkt toch wel mooi.

[ Bericht 36% gewijzigd door Geelman op 20-12-2013 20:27:36 ]
pi_134521818
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:48 schreef Geelman het volgende:
Spring drive is wel heel mooi inderdaad. Kinetic vind ik ook een leuk systeem.

[ afbeelding ]

De Solar Astron is trouwens wel iets gecompliceerder dan een gewone kwarts. Hij wordt opgeladen door zonne-energie en geeft overal ter wereld de juiste tijd aan door het GPS-systeem. Daarnaast update het horloge zich elke dag zodat 'ie zeer accuraat is.

Althans, volgens het boekje. Klinkt toch wel mooi.
Blijft een simpele quartz.
Ook de kinetic varianten zijn gewoon simpele quartz.
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:09:45 #230
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_134523244
Ik zit er aan te denken om een horloge aan te schaffen. Als sieraad. Maar ik weet dus echt niet wat ik wil. Wel wat ik mooi vindt. Bovendien moet het wel iets uitstralen en ik zal het maar eerlijk zeggen, moet een beetje status hebben. Maar horloge-technisch ben ik daar abslouut niet in thuis. Wie heeft er raad?

Jaeger-Lecoultre en Panerai enzo is sowieso alles dik boven de 1000 toch? Dat heb ik er niet voor over. Waar moet/kan ik wel naar kijken qua merk?
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:26:48 #231
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134523699
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Blijft een simpele quartz.
Ook de kinetic varianten zijn gewoon simpele quartz.
Hoeft niet erg te zijn. Als ik maar geen batterijtje hoef te vervangen.
pi_134524385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:09 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zit er aan te denken om een horloge aan te schaffen. Als sieraad. Maar ik weet dus echt niet wat ik wil. Wel wat ik mooi vindt. Bovendien moet het wel iets uitstralen en ik zal het maar eerlijk zeggen, moet een beetje status hebben. Maar horloge-technisch ben ik daar abslouut niet in thuis. Wie heeft er raad?

Jaeger-Lecoultre en Panerai enzo is sowieso alles dik boven de 1000 toch? Dat heb ik er niet voor over. Waar moet/kan ik wel naar kijken qua merk?
Maar hoeveel heb je er dan wel voor over? Iets boven de 1000, of iets boven de 100?
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:53:04 #233
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_134524453
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:49 schreef Quir het volgende:

[..]

Maar hoeveel heb je er dan wel voor over? Iets boven de 1000, of iets boven de 100?
350 - 750
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:57:13 #234
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134524568
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:53 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

350 - 750
Voor dat geld heb je wel een mooie Seiko, Tissot of Certina. Modemerken vallen vaak ook in die prijsklasse.
pi_134525140
Is er een horloge die:

Helemaal zwart is
Onder 150 euro
Staal
  zaterdag 21 december 2013 @ 15:34:43 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134525377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:53 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

350 - 750
Dan is een "status-sieraad" best lastig.
Mensen die statuszoekend zijn, geven meestal meer uit en de merken die zich daar op richten qua prijsklasse dus ook.
pi_134525485
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan is een "status-sieraad" best lastig.
Mensen die statuszoekend zijn, geven meestal meer uit en de merken die zich daar op richten qua prijsklasse dus ook.
Dat ligt er helemaal aan wie je dat idee wil geven
pi_134525521
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:38 schreef Quir het volgende:

[..]

Emigreren naar Sudan is dan een betere optie.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 21 december 2013 @ 15:45:18 #239
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134525645
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:22 schreef tennis_jongen het volgende:
Is er een horloge die:

Helemaal zwart is
Onder 150 euro
Staal
ja

Deze bijvoorbeeld
  zaterdag 21 december 2013 @ 15:57:58 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134525890
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:38 schreef Quir het volgende:

[..]

Status middels een horloge krijg je eigenlijk uitsluitend als het een bekend merk is, anders is het hooguit goedkeuring van de horloge-enthousiastelingen. Veel verder dan "Rolex" komt de gemiddelde Nederlander niet als je hem vraagt naar een mooi/duur/chique horlogemerk. Dus als je echt op zoek bent naar status en 350/750 wil uitgeven kan je beter je publiek met een replica een loer draaien.
pi_134526146
quote:
Oh ja en analoog
  zaterdag 21 december 2013 @ 16:21:57 #242
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134526488
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:07 schreef tennis_jongen het volgende:

[..]

Oh ja en analoog
Deze dan?
pi_134526796
quote:

Longines, sommige modellen vallen binnen je budget. Anders een tweedehandse Omega speedmaster automatic ofzo.
pi_134527002
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Status middels een horloge krijg je eigenlijk uitsluitend als het een bekend merk is, anders is het hooguit goedkeuring van de horloge-enthousiastelingen. Veel verder dan "Rolex" komt de gemiddelde Nederlander niet als je hem vraagt naar een mooi/duur/chique horlogemerk. Dus als je echt op zoek bent naar status en 350/750 wil uitgeven kan je beter je publiek met een replica een loer draaien.
Wat ik bedoel is dat wanneer hij het horloge met een nektasje wil combineren een modemerk het even goed zal doen.
pi_134527014
quote:

Status koop je niet met een horloge. Ik neem aan dat je bedoelt dat het een merk met klasse moet zijn. Wat klasse is, is voor iedereen verschillend. Doorgaans is dat een merk met een rijke historie en iets wat geassocieerd wordt met luxe. In dat opzicht kom je bij bijvoorbeeld een merk als Omega uit. Deze zitten list vanaf rond de 3k. Er is natuurlijk wel een korting op te bedingen, maar dan zal het nog ruim boven het nu gestelde budget blijven.

Het advies is dan ook om een leuke 2e hands Omega of iets dergelijks aan te schaffen.
Er worden vaak nog wel tijdloze modellen aangeboden voor leuke prijsjes. Let wel op de onderhoudshistorie.
pi_134527102
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Longines, sommige modellen vallen binnen je budget. Anders een tweedehandse Omega speedmaster automatic ofzo.
Longines is nou niet een merk wat doorgaans geassocieerd wordt met luxe. Ze maken wel leuke horloges en hebben ook een rijke historie.
Wat betreft de 2e hands omega ben ik het volledig eens, hoewel ik betwijfel of dat type wel binnen budget blijft.
  zaterdag 21 december 2013 @ 16:47:21 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134527125
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:42 schreef Quir het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat wanneer hij het horloge met een nektasje wil combineren een modemerk het even goed zal doen.
Mwah, een Dieseltje krijgt de handjes niet meer op elkaar ;).
  zaterdag 21 december 2013 @ 17:13:48 #248
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_134527851
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:42 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik denk dat een Emporio Armani of een Hugo Boss dan nog meer bewondering oogst dan een Omega.
pi_134528487
ik zie op chrono24 trouwens leuke Baume & Mercier staan bij een juwelier voor maar 750 euro.
Het merk is niet bij iedereen bekend en is ook wat minder luxe geworden dan voorheen.
Het is netzoals Longines een stuk lager in de markt gezet dan de naam die het merk voorheen had.
Toch maakt het merk ook nog echte tourbillons met echte Zwitserse prijzen, vergelijkbaar met een tourbillon van Jaeger Lecoultre.

Tegenwoordig is het een merk van de Richemont group, waar ook IWC, Vacheron Constantin, Piaget, Cartier, Jaeger Lecoultre en Panerai onder andere deel van uitmaken.
pi_134529181
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik denk dat een Emporio Armani of een Hugo Boss dan nog meer bewondering oogst dan een Omega.
Haha dat weet ik wel zeker. Dus het hangt er maar net vanaf van wie je die bewondering wil krijgen!
pi_134534972
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Longines is nou niet een merk wat doorgaans geassocieerd wordt met luxe. Ze maken wel leuke horloges en hebben ook een rijke historie.
Wat betreft de 2e hands omega ben ik het volledig eens, hoewel ik betwijfel of dat type wel binnen budget blijft.
In drachten staat er een te koop voor 1200e. Maar ja als je zoekt naar een merk waarbij iedereen associeert van luxe, dan praat je inderdaad over een ander categorie. Misschien toch maar voor de plakmerken gaan.
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:06:15 #252
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_134541051
Een vraag aan de kenners hier.

Wie weet wat de persoon op dit plaatje voor horloge draagt? (even achter een linkje ivm mogelijke copyright dingen).

Ik dacht zelf aan een Jaeger Lecoultre Extreme, maar het klopt toch niet helemaal met de knoppen aan de zijkant.
How can I make this topic about me?
pi_134543753
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

In drachten staat er een te koop voor 1200e. Maar ja als je zoekt naar een merk waarbij iedereen associeert van luxe, dan praat je inderdaad over een ander categorie. Misschien toch maar voor de plakmerken gaan.
Er zijn wel modellen van longines met een list prijs boven de 3k, maar dat zijn alleen edelmetalen modellen volgens mij. Ze hebben geen manufactuur uurwerken dacht ik.
In bepaalde landen was Longines lang geleden een vooraanstaand merk.
Eigenlijk zoals Piaget dat nu is, alleen is dat niet in Europa. Piaget is vooral groot in Azie.
Bij de overname van een bedrijf als de swatch group gaat eigenlijk bijna alle historie verloren.
Ze hebben ook niet echt een iconisch model.
Een overname kan zorgen voor een verandering van segment en doelgroep. Longines is toen verplaatst in het goedkopere segment onder Omega.
  zondag 22 december 2013 @ 17:40:59 #254
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_134567942
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

In Tilburg en omstreken toch al de nektas mocro's zien lopen met neppe Rolex Submariners. Zeker opgehaald op vakantie in het land van herkomst :')

[ Bericht 1% gewijzigd door x3ro op 22-12-2013 17:49:58 ]
Eigen schuld, plat hoofd
  zondag 22 december 2013 @ 21:52:47 #255
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_134581190
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Een vraag aan de kenners hier.

Wie weet wat de persoon op dit plaatje voor horloge draagt? (even achter een linkje ivm mogelijke copyright dingen).

Ik dacht zelf aan een Jaeger Lecoultre Extreme, maar het klopt toch niet helemaal met de knoppen aan de zijkant.
Mezelf quoten... maar ik heb het gevonden. Het is een Movado Museum® Chronograph.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 22-12-2013 22:05:30 ]
  zondag 22 december 2013 @ 21:54:32 #256
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134581315
Zijn er nog mooie vierkante horloges die wat groter zijn dan normaal? Bijna alles wat ik tegenkom is best klein eigenlijk..
pi_134583504
Even voor de kenners hier, ik wil binnenkort een nieuwe horloge kopen alleen ben ik een noob op dit gebied en ga ik vooral af op uiterlijk ipv specs.. Dus, is dit wat of betaal ik hier meer voor het merk ipv de kwaliteit? Deze kost ¤230.

''The root of suffering is attachment''
pi_134584204
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef E.B.A.H. het volgende:
Zijn er nog mooie vierkante horloges die wat groter zijn dan normaal? Bijna alles wat ik tegenkom is best klein eigenlijk..
Tja wat noem je mooi. Ken je Bell & Ross?
pi_134584313
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:28 schreef BestIEverHad het volgende:
Even voor de kenners hier, ik wil binnenkort een nieuwe horloge kopen alleen ben ik een noob op dit gebied en ga ik vooral af op uiterlijk ipv specs.. Dus, is dit wat of betaal ik hier meer voor het merk ipv de kwaliteit? Deze kost ¤230.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je betaalt hier absoluut heel veel meer voor het merk, maar als je het mooi vindt, moet je het gewoon kopen.
  zondag 22 december 2013 @ 22:45:31 #260
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134584596
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Tja wat noem je mooi. Ken je Bell & Ross?
Oh whoa, gelijk raak. Kende het nog niet.

Wauw _O_ Thanks. ^O^
  zondag 22 december 2013 @ 22:48:12 #261
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_134584773
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:45 schreef E.B.A.H. het volgende:

[..]

Oh whoa, gelijk raak. Kende het nog niet.

[ afbeelding ]

Wauw _O_ Thanks. ^O^
Die ziet er leuk uit.
  zondag 22 december 2013 @ 22:50:25 #262
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134584901
Ok, wacht. Deze is gewoon niet te betalen, tering. :{
  zondag 22 december 2013 @ 22:51:35 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134584989
Dat is sowieso voor een hoop mensen in dit topic belangrijke voorinformatie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 22 december 2013 @ 22:52:33 #264
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134585043
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:51 schreef eriksd het volgende:
Dat is sowieso voor een hoop mensen in dit topic belangrijke voorinformatie.
Sowieso. ;(
pi_134586587
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je betaalt hier absoluut heel veel meer voor het merk, maar als je het mooi vindt, moet je het gewoon kopen.
Wat is volgens jou dan een goed merk/goede horloge? M'n limiet is rond de 350 (ben ook maar een student ;()
pi_134586674
quote:
-Kunststof glas
-Mineraal glas
-Kristal glas
-Saffier glas
Is dit een reëel beeld van hardheid (van zacht naar hard) glas in een horloge? Ik ben als de dood dat er een kras op komt bij normaal gebruik, hij moet dus ertegen kunnen dat hij eens zachtjes ergens tegenaan komt. Welk glassoort is hiervoor geschikt?

bron: http://allesoverhorloges.nl/horlogeglas/
pi_134587146
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2013 23:22 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Is dit een reëel beeld van hardheid (van zacht naar hard) glas in een horloge? Ik ben als de dood dat er een kras op komt bij normaal gebruik, hij moet dus ertegen kunnen dat hij eens zachtjes ergens tegenaan komt. Welk glassoort is hiervoor geschikt?

bron: http://allesoverhorloges.nl/horlogeglas/
Saffier :)
pi_134587616
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:21 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan een goed merk/goede horloge? M'n limiet is rond de 350 (ben ook maar een student ;()
Het is maar net wat je wil. Je kan een horloge kopen van 1000 euro wat kwalitatief veel beter is, maar je ook iedere 5-10 jaar een service beurt moet geven van zo'n 300 euro. Of je betaalt 300 euro aan een horloge wat niet meer zal moeten kosten dan 50 euro, maar daarentegen ieder 2 jaar hooguit 2 tientjes kost voor een batterij en pakking vervangen en de rest van je leven meegaat. Wat versta je dan onder kwaliteit? Voor dat bedrag moet je gewoon een horloge kopen dat je leuk vindt, al betaal je meer voor het merk en design. Het is niet zo dat je uberhaupt iets merkt van de kwaliteit. Zeker niet in de prijsklasse waar je naar kijkt.
pi_134588961
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is maar net wat je wil. Je kan een horloge kopen van 1000 euro wat kwalitatief veel beter is, maar je ook iedere 5-10 jaar een service beurt moet geven van zo'n 300 euro. Of je betaalt 300 euro aan een horloge wat niet meer zal moeten kosten dan 50 euro, maar daarentegen ieder 2 jaar hooguit 2 tientjes kost voor een batterij en pakking vervangen en de rest van je leven meegaat. Wat versta je dan onder kwaliteit? Voor dat bedrag moet je gewoon een horloge kopen dat je leuk vindt, al betaal je meer voor het merk en design. Het is niet zo dat je uberhaupt iets merkt van de kwaliteit. Zeker niet in de prijsklasse waar je naar kijkt.
Voor mijn prijsklasse versta ik een horloge dat toch wel zo'n 2/3 jaar mee kan gaan. Ik weet wel wat ik kan verwachten met de horloges in mijn prijsklasse, maar wilde een idee krijgen of er misschien wat betere horloges zijn dan deze voor de prijzen die ik in gedachte had. Ik zou het liefst ook voor een Rolex of Omega kiezen maar daar heb ik het geld (nog) niet voor.
pi_134600817
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:04 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Voor mijn prijsklasse versta ik een horloge dat toch wel zo'n 2/3 jaar mee kan gaan. Ik weet wel wat ik kan verwachten met de horloges in mijn prijsklasse, maar wilde een idee krijgen of er misschien wat betere horloges zijn dan deze voor de prijzen die ik in gedachte had. Ik zou het liefst ook voor een Rolex of Omega kiezen maar daar heb ik het geld (nog) niet voor.
In de OP vind je een aardige indicatie van merken in bepaalde prijsklasses.
  maandag 23 december 2013 @ 13:43:48 #271
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_134604310
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:04 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Je zal tussen de 100 en de 300 euro niet snel horloges tegen komen die 2 a 3 jaar niet halen.
Wil je dat kaliber horloges hebben, sta je bij de grijper op de kermis.

Kortom, als je in de hoek van Seiko, Pulsar, etc. zit. gaat het sowieso goed. Maar ook merken als Guess, Diesel, Fossil etc. zou geen probleem op moeten leveren. Resteert de vraag "wat vind je mooi". Want de keuze is reuze ;) .
  maandag 23 december 2013 @ 14:14:32 #272
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_134605559
Ik zou graag een van deze twee willen:

Guess W0185G1

Guess W15522L2

Alleen ik kan ze nergens vinden :')
Irene is bae <3
  maandag 23 december 2013 @ 14:16:50 #273
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134605653
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Jiang153 het volgende:
Guess W0185G1
http://www.zyzou-kinderkl(...)isex_horloge_w0185g1

Andere kan ik niet vinden.
pi_134605687
  maandag 23 december 2013 @ 14:24:13 #275
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134605988
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Jiang153 het volgende:
Ik zou graag een van deze twee willen:

[ afbeelding ]

Guess W0185G1

[ afbeelding ]

Guess W15522L2

Alleen ik kan ze nergens vinden :')
Is dat een andere dan de U15061 dan?
  maandag 23 december 2013 @ 14:26:46 #276
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_134606099
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:24 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Is dat een andere dan de U15061 dan?
krijg nou wat, het is gewoon hetzelfde :'). Mijn bron is de officiele guess website dus....:P

Welke is mooier die eerste of de tweede?
Irene is bae <3
  maandag 23 december 2013 @ 14:31:06 #277
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134606235
quote:
12s.gif Op maandag 23 december 2013 14:26 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

krijg nou wat, het is gewoon hetzelfde :'). Mijn bron is de officiele guess website dus....:P

Welke is mooier die eerste of de tweede?
Die bovenste lijkt me wat functioneler met dagaanduiding en tachymeter, maar die 2e vind ik zelf persoonlijk mooier door verchroomde/glanzende cijfers, wat minder mat..
Maar welke jij zelf mooier vindt moet je natuurlijk zelf bepalen, jij gaat er mee rond lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 23-12-2013 14:39:53 ]
pi_134608254
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:50 schreef E.B.A.H. het volgende:
Ok, wacht. Deze is gewoon niet te betalen, tering. :{
Je laat ook wel een van de modellen zien van de collectie die in de haute horlogerie categorie vallen.

Volgens mij beginnen ze al rond de 2000 euro voor de 3wijzer modellen met datum.
  maandag 23 december 2013 @ 15:29:55 #279
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_134608587
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die bovenste lijkt me wat functioneler met dagaanduiding en tachymeter, maar die 2e vind ik zelf persoonlijk mooier door verchroomde/glanzende cijfers, wat minder mat..
Maar welke jij zelf mooier vindt moet je natuurlijk zelf bepalen, jij gaat er mee rond lopen.
Ikzelf vind ze allebei mooi, maar voorkeur gaat denk ik toch meer uit naar de glanzende versie. Dagaanduiding is niet zozeer nodig, en tachymeter weet ik niet wat het is :')
Irene is bae <3
  maandag 23 december 2013 @ 15:32:35 #280
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134608709
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:29 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ikzelf vind ze allebei mooi, maar voorkeur gaat denk ik toch meer uit naar de glanzende versie. Dagaanduiding is niet zozeer nodig, en tachymeter weet ik niet wat het is :')
http://allesoverhorloges.nl/tachymeter%E2%80%A8/

Oh, en je kan er bijvoorbeeld ook op aflezen hoeveel handelingen je kan doen per uur bij het aantal gemeten seconden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Woelwater op 23-12-2013 15:37:42 ]
pi_134632810
Ik heb mij een mooi klokkie aangeschaft vanavond :) Ben er best trots op. Is een beloning voor mijzelf :') Niet top of the bill, maar toch fijn door zoiets aan te schaffen het gevoel te hebben dat ik ook daadwerkelijk ergens voor werk.

pi_134634054
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb mij een mooi klokkie aangeschaft vanavond :) Ben er best trots op. Is een beloning voor mijzelf :') Niet top of the bill, maar toch fijn door zoiets aan te schaffen het gevoel te hebben dat ik ook daadwerkelijk ergens voor werk.

[ afbeelding ]

Mooi horloge :Y
pi_134669711
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef LangeJan het volgende:

[ afbeelding ]

is dat een big date complicatie? :)
pi_134670689
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:17 schreef Skv het volgende:

[..]

is dat een big date complicatie? :)
Er zit wel iets aan te komen ja het komende jaar :')
pi_134679996
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:46 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Er zit wel iets aan te komen ja het komende jaar :')
Ik bedoel of de datum uit twee losse schijven bestaat (een voor de tientallen en een voor de eenheden). ;)
pi_134686346
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik bedoel of de datum uit twee losse schijven bestaat (een voor de tientallen en een voor de eenheden). ;)
2 losse schijven zoals je omschrijft :)
pi_134702558
Ik heb dus deze: GW3000BB-1A G-Shock Aviation bestelt on Amazon en verwacht hem volgende week 8-)

Een bazen klokje zeg ik je :7
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  donderdag 26 december 2013 @ 01:59:36 #288
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134704966
quote:
17s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:43 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik heb dus deze: GW3000BB-1A G-Shock Aviation bestelt on Amazon en verwacht hem volgende week 8-)
[ afbeelding ]

Een bazen klokje zeg ik je :7
Mooi man ^O^ Altijd fijn om in dit topic te lezen dat iemand schaamteloos zegt een Casio besteld te hebben.. Heb zelf al een tijdje de GW-A1100-1AER op het oog.. Helaas vorige week weer een andere mooie zien staan en die besteld, dus die G-Shock zal wel weer een paar maandjes gaan duren voor die er komt.
pi_134705104
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Mooi man ^O^ Altijd fijn om in dit topic te lezen dat iemand schaamteloos zegt een Casio besteld te hebben.. Heb zelf al een tijdje de GW-A1100-1AER op het oog.. Helaas vorige week weer een andere mooie zien staan en die besteld, dus die G-Shock zal wel weer een paar maandjes gaan duren voor die er komt.
Ik was vroeger een horloge freak maar sinds de telefoons kwamen was ik daar van afgestapt, maar toen zag ik dus die G-Shock en ik was meteen verliefd ^O^
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  donderdag 26 december 2013 @ 02:14:40 #290
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134705368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:04 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Ik was vroeger een horloge freak maar sinds de telefoons kwamen was ik daar van afgestapt, maar toen zag ik dus die G-Shock en ik was meteen verliefd ^O^
Bij mij is het meer een beetje obsessief :@ Als ik eenmaal iets in mn hoofd heb bijt ik me er ook in vast. Ben gevallen voor Casio vanwege de degelijkheid van het merk en ben begonnen met een paar cheap ass horloges uit de Casio Collection (mn eerste was de F-91W :+ ), maar daarna zag ik steeds mooiere die ik ook wilde hebben.
  donderdag 26 december 2013 @ 15:12:49 #291
238326 Worteltjestaart
pi_134716410
Nou, ik zal in ieder geval bij dezen even de tip willen afgeven dat je bij Monsterwatches (Rob) geduld moet hebben.
Ik heb begin december contact gehad om een Aviator te bestellen, maar omdat hij die pas na 15-12 binnen zou krijgen raadde hij me een mooie mod aan op basis van een eerdere automaat.
Vervolgens hoor je niets meer, en na wat pushen van mijn kant in ieder geval meerdere keren de bevestiging gehad dat ik mijn Seiko vóór de feestdagen zou krijgen.

Niet dus... en dat meldt hij ook niet gewoon even, nee, hij negeert het gewoon. Terwijl hij gezien zijn facebook-pagina gewoon bezig is met verschillende projecten.

Helaas kom ik er dus achteraf achter dat dit zijn standaard werkwijze is. Raar voor een webshop hoor... als ik op mijn werk zo met klanten om zou gaan zou ik in de problemen komen.

Bezint eer ge begint bij Monsterwatches, dus...
pi_134716985
de g-shock mtg in helemaal zwart vind ik ook mooi maar 1000 euro :')
pi_134718381
Waar zou ik die rubber 'ring' los kunnen kopen? Is van mijn Casio uit halverwege de jaren 90. Helaas geknapt.

donderdag 26 december 2013 @ 16:46:18 #294
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134719205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:18 schreef Skv het volgende:
Waar zou ik die rubber 'ring' los kunnen kopen? Is van mijn Casio uit halverwege de jaren 90. Helaas geknapt.

[ afbeelding ]
Zie wel iets wat er een beetje op lijkt.
pi_134721109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie wel iets wat er een beetje op lijkt.
het is de originele strap dus die wil ik graag houden.. ben alleen op zoek naar die 'ring' om het reststuk van het bandje achter te schuiven :)

-edit- rest van de pagina was nog niet geladen, dank je!
  donderdag 26 december 2013 @ 17:47:56 #296
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134721204
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:44 schreef Skv het volgende:

[..]

het is de originele strap dus die wil ik graag houden.. ben alleen op zoek naar die 'ring' om het reststuk van het bandje achter te schuiven :)

-edit- rest van de pagina was nog niet geladen, dank je!
Alleen jammer dat degene die het meest in de buurt komt weer in Amerika ligt, dan zijn de verzendkosten 3 x de prijs van het artikel :')

Misschien een mailtje sturen naar Camtech of ze dat onderdeeltje los kunnen leveren, of evt prijsopgave voor origineel bandje. Hebben mij ook wel eens iets geleverd voor een Casio die niet eens in Europa verkrijgbaar is.
pi_134723200
Binnenkort mag ik deze omdoen :)

Breil DEEP TW1170
pi_134724410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:47 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Alleen jammer dat degene die het meest in de buurt komt weer in Amerika ligt, dan zijn de verzendkosten 3 x de prijs van het artikel :')

Misschien een mailtje sturen naar Camtech of ze dat onderdeeltje los kunnen leveren, of evt prijsopgave voor origineel bandje. Hebben mij ook wel eens iets geleverd voor een Casio die niet eens in Europa verkrijgbaar is.
Heb een aftermarket loop besteld in een Engelse webshop voor 3 pond inclusief verzenden! Wel een 'dichte', maargoed. Nu nog een batterij en hopelijk heb ik mijn klokje weer terug!
pi_134729073
ik ga binnenkort eindelijk mijn eerste vostok bestellen *O*

het word waarschijnlijk deze.
http://www.ebay.nl/itm/RU(...)&hash=item2c678a7e08

alleen nog even mijn paypal regelen, ik moet eerst een paar dagen wachten ofzo?

en dan een nato erop :9~
  donderdag 26 december 2013 @ 23:08:38 #300
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_134730367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 22:35 schreef -niemand- het volgende:
ik ga binnenkort eindelijk mijn eerste vostok bestellen *O*

het word waarschijnlijk deze.
http://www.ebay.nl/itm/RU(...)&hash=item2c678a7e08

alleen nog even mijn paypal regelen, ik moet eerst een paar dagen wachten ofzo?

en dan een nato erop :9~
Mooi ding _O_
  vrijdag 27 december 2013 @ 00:26:54 #301
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_134733132
Leuke dit hoewel ik de oude duiker op de plaat leuker vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')