Hij zag ze vliegen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:08 schreef alors het volgende:
Ik denk dat BJ gister op de F-side stond.
Heel matig nummer inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:30 schreef Bronson het volgende:
Waarom wordt dit nog zo vaak gedraaid?
Wordt gemiddeld nog zo'n 1 keer per week gedraaid!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel matig nummer inderdaad.
311x sinds de introductie van de muziekstatistieken, zo ongeveer dus. Iets meer zelfs.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Bronson het volgende:
[..]
Wordt gemiddeld nog zo'n 1 keer per week gedraaid!
Slaat toch nergens op?
Ik moet houden van zoals bloed dat doet?quote:
Patriottisme in de oorlog.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik moet houden van zoals bloed dat doet?
Leg dat eens uit, want hoe doet bloed dat dan?
Dat gaat zo:quote:Op woensdag 27 november 2013 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik moet houden van zoals bloed dat doet?
Leg dat eens uit, want hoe doet bloed dat dan?
Ik heb nog wat uitleg toegevoegdquote:Op woensdag 27 november 2013 10:39 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Compleet duidelijk. Bedankt
Ik zal er vanmiddag even voor gaan zitten.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik heb nog wat uitleg toegevoegd
Een bloedstollend verhaalquote:Op woensdag 27 november 2013 10:41 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zal er vanmiddag even voor gaan zitten.
Cold Shoulder en Hometown Gloryquote:
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik moet haar cd's nog ritueel door midden breken.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Cold Shoulder en Hometown Glory
Grootste deel van 19
Dit nummer
21![]()
![]()
![]()
![]()
Snap ik, maar Cold Shoulder is oprecht nog altijd een heel fijn nummer.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik moet haar cd's nog ritueel door midden breken.
Sowieso CD's van Adele hebbenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik moet haar cd's nog ritueel door midden breken.
Dit.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Cold Shoulder en Hometown Glory
Grootste deel van 19
Dit nummer
21![]()
![]()
![]()
![]()
Waren gratisquote:Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sowieso CD's van Adele hebben!
Koekoek.
Ik ga even masturberen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:39 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat gaat zo:
[ afbeelding ]
Tijdens dit proces vermindert de vloeibaarheid van het bloed tot er uiteindelijk een stolsel gevormd wordt. Als eerste stap wordt de stof protrombineactivator gevormd. Deze stof zorgt ervoor dat protrombine, dat zich in het bloedplasma bevindt, omgevormd wordt tot het actieve trombine. Op zijn beurt katalyseert trombine de vorming van fibrinedraden uit fibrinogeen. Deze fibrinedraden dichten de vaatbeschadiging tot het vat definitief gerepareerd kan worden. Deze voorstelling is slechts zeer beperkt gehouden. In realiteit spelen er meer dan dertig substanties een rol bij bloedstolling. Stoffen die de bloedstolling stimuleren worden procoagulantia genoemd. Stoffen die de bloedstolling tegengaan worden anticoagulantia genoemd. Of het bloed al dan niet stolt hangt af van de balans tussen beide factoren. Onder normale omstandigheden helt de balans over naar de anticoagulantia zodat het bloed vloeibaar wordt gehouden. Hoe het hierboven geschetste proces plaatsvindt wordt onderstaand meer gedetailleerd besproken.
De stolling kan op twee manieren plaatsvinden:
Intrinsiek: dit is een proces dat in het laboratorium waargenomen wordt en is daarmee een goede maat voor de functionaliteit van de stolling in het lichaam. In het lichaam heeft de intrinsieke route een versterkende werking op de extrinsieke route;
Extrinsiek: hierbij wordt, onder invloed van weefselfactor dat uitgescheiden wordt door beschadigde cellen, de stolling geactiveerd. In het lichaam wordt de bloedstolling geïnitieerd door de extrinsieke route. De uitgescheiden weefselfactor noemt men Tissue Factor (TF), factor III of weefseltromboplastine.
Hieronder worden beide routes kort toegelicht. In de intrinsieke route start de stollingscascade bij Factor XII (FXII). Dit molecuul bindt aan negatief geladen oppervlaktes zoals kaoline, elaginezuur en dextraansulfaat. FXII wordt hierdoor geactiveerd tot FXIIa. FXIIa activeert vervolgens FXI tot FXIa. FXIa gaat vervolgens een complex aan met andere moleculen en dit complex activeert FIX tot FIXa. Factor IXa activeert in complex met FVIIIa, calcium en fosfolipiden, FX tot FXa. FXa activeert in complex met FVa, calcium en fosfolipiden protrombine tot trombine. Het trombine zet fibrinogeen om in fibrinemonomeren en deze monomeren polymeriseren tot een groot netwerk (het stolsel).
In de extrinsieke route komt Tissue Factor (TF) vrij uit de beschadigde endotheelcellen. TF bindt aan FVII en vormen samen een complex. Dit complex kan FX activeren tot FXa. FXa vormt samen met FVa, calcium en fosfolipiden een complex. Op dit punt komen de extrinsieke en intrinsieke route samen. Het FXa-FVa-calcium-fosfolipiden complex zet namelijk protrombine om in trombine. De route verloopt dan verder zoals beschreven onder de intrinsieke route.
Zowel de intrinsieke als de extrinsieke weg komen uiteindelijk uit bij FX. Vanaf hier vindt een gemeenschappelijk proces plaats waarbij FX met FV, calciumionen en fosfolipiden het protrombineactivator vormt. Deze stof katalyseert de omvorming van het inactieve protrombine naar het actieve trombine. Trombine zorgt er weer voor dat fibrinogeen omgezet kan worden naar fibrine. Fibrine-eiwitten plakken aan elkaar tot draden en hechten zich ook aan de wondranden. Dit vindt plaats mede doordat trombine voor de activatie van factor XIII (= fibrine stabiliserende factor) zorgt waardoor het geheel stevig samengekleefd wordt. Bloedcellen worden in dit netwerk gevangen. Vervolgens krimpt het fibrinenetwerk, waardoor de wondranden naar elkaar toegetrokken worden en de bloedcellen klem worden gezet. Dit samentrekken vindt plaats onder invloed van de contractiele eiwitten actine en myosine die aanwezig zijn in de bloedplaatjes (analoog aan het samentrekken van een spiercel, waar actine en myosine ook aanwezig zijn). Tijdens dit proces wordt de vaatwand verder gerepareerd door vrijgifte van de platelet-derived growth factor (PDGF) door de bloedplaatjes. Deze groeifactor zorgt voor verdere reparatie van de vaatwand.
Heb je daar ook een afbeelding bij nodig?quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 10:53 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Heb je daar ook een afbeelding bij nodig?
M'n fiets is pasgeleden gestolenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Als ik een lijstje maak, wil iemand dan voor mij naar de markt fietsen?
Ja hij is ook wel redelijk fout.quote:
Niets mis met Razorlight.quote:
Britpophater SC is terugquote:Op woensdag 27 november 2013 11:45 schreef SilentChaos het volgende:
Nog zo'n baggerplaat
Razornicht
Oooooh ooooh ooooooooooh OOOOOOOOOOOOOOOOOH!
Klopt. Deze valt ver buiten de boot.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niets mis met Razorlight.
Maar dit is wel een kutnummer.
subtitleseekerquote:Op woensdag 27 november 2013 10:20 schreef Bronson het volgende:
Wat een anuszooi dat bierdopje.com er mee stopt.
Baggerband imhoquote:
Before I Fall To Piecesquote:
Wire to wire is helemaal een draak van een plaatquote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Before I Fall To PiecesEn Wire to Wire
quote:Op woensdag 27 november 2013 11:50 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wire to wire is helemaal een draak van een plaat
quote:Op woensdag 27 november 2013 11:50 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
quote:
Raap me op.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:50 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
ach, is toch al bijn a afgelopenquote:
Wat? WAAAAT?quote:
en geen toppop3quote:
quote:
Dat is wel zeker ja. Ekdom is het afgelopen jaar enorm ingekaktquote:
Liar Liar nog meer..quote:Op woensdag 27 november 2013 12:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Formidable in LB. Alsof die normaal niet gedraaid wordt.
Dit was beter dan dat vreselijke Talk Dirty.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:21 schreef SilentChaos het volgende:
Talk Dirty is echt een bazenplaat, maar dit
Ik vonnum ook wel leuk.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit was beter dan dat vreselijke Talk Dirty.
WAT EEN DRAMA, WAT EEN DRAMAquote:Op woensdag 27 november 2013 12:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Weet niet wat ze met het fietsenhok uitgespookt hebben, maar mijn fiets zag eruit alsof het in een modderbad was gedompeld. Kon ik eerst mijn fiets schoonmaken.
Ja, want nu kan ook nog eens mijn jas wassen. Roze jas + modder gaat niet zo goed samen.quote:
Meid, het is wat.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja, want nu kan ook nog eens mijn jas wassen. Roze jas + modder gaat niet zo goed samen.
Ja dat denk ik al constant bij die reclamequote:Op woensdag 27 november 2013 13:07 schreef alors het volgende:
Hahah die titels die genoemd wordenSandra van Nieuwland, Borsato.... Nou dan heb je echt géén passie voor muziek.
Ja, leuk.quote:
Dan moet je ook geen soep als lunch nemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Owja ik ging lunchen
Mijn hele dag loop in de soep.
Ook datquote:
Ik ook en ik houd niet eens van HJ.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik krijg opeens zin in Hertog Jan. Lekker nummer overigens.
Beste standaard NL bier. Maar ik drink niet meerquote:Op woensdag 27 november 2013 13:27 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ook en ik houd niet eens van HJ.
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:27 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ook en ik houd niet eens van HJ.
Maar ook niet minderquote:Op woensdag 27 november 2013 13:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beste standaard NL bier. Maar ik drink niet meer
Wat drink je dan?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik vind het te zacht van smaak.
De laatste weken Jupiler, maar dat haalt de Belg.quote:
Jupiler is ook topquote:Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
De laatste weken Jupiler, maar dat haalt de Belg.
quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Maar opzich doe ik niet moeilijk over bier. Alcohol=alcohol
Klopt. Maar 25 cl ipv 33.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:31 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Jupiler is ook topalleen zijn die flesjes zo klein
Alcoholistje hoor.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Maar opzich doe ik niet moeilijk over bier. Alcohol=alcohol
#anthem #sr13 #3fmquote:
Ik heb wat in te halenquote:Op woensdag 27 november 2013 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alcoholistje hoor.
Pauperbier drinken om dronken te worden doe je toch maar tot je achttiende?
Je bent nu in je scharrelperiode?quote:
Omdat het scharrelen niet lukt?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je bent nu in je scharrelperiode?
Waarom kun je dan alsnog #teampandapunt representen?
Datquote:Op woensdag 27 november 2013 13:36 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Omdat het scharrelen niet lukt?
Ik hoor het verhaal van de authentieke FOK!ker.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:36 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:36 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een van de redenen wrm ik ooit een FOK!account heb aangemaakt.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hoor het verhaal van de authentieke FOK!ker.
Om te scharrelen?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:41 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een van de redenen wrm ik ooit een FOK!account heb aangemaakt.
Bestond Fok!Dating nog maarquote:
Nee, dat het scharrelen maar niet wil lukken. Ik zocht lotgenoten.quote:
Helaas beland je door deze lotgenoten in een vicieuze cirkel, heb ik wel eens gemerktquote:Op woensdag 27 november 2013 13:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee, dat het scharrelen maar niet wil lukken. Ik zocht lotgenoten.
Achja. Ik ben wel gehecht aan mijn vrijheid moet ik zeggenquote:Op woensdag 27 november 2013 13:44 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Helaas beland je door deze lotgenoten in een vicieuze cirkel, heb ik wel eens gemerkt
Ook herkenbaarquote:Op woensdag 27 november 2013 13:45 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Achja. Ik ben wel gehecht aan mijn vrijheid moet ik zeggen
Laat 'verkapt' maar weg hoor.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:49 schreef Bronson het volgende:
Ondanks verkapt request wel een heel goed verkapt request.
Wel een beetje jammer dat er zo expliciet 'eat' in voor komt, terwijl de 3 DJ's niks mogen eten.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:54 schreef Pino112 het volgende:
Dit kan wel eens het anthem worden. Lekker hossen.
Ik ben voor.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:54 schreef Pino112 het volgende:
Sapjes? Dat is soms niet echt drinken.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:55 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Wel een beetje jammer dat er zo expliciet 'eat' in voor komt, terwijl de 3 DJ's niks mogen eten.
Van mij mag het.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:54 schreef Pino112 het volgende:
Ik hou het vandaag bijquote:
Dat snap ikquote:
Wist je dat nietquote:Op woensdag 27 november 2013 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah, reissue is vlak terug geweest dus. Daarom zoveel gedraaid.
Ik vermoedde het wel, maar dacht dat ie een maandje terug al reissued was.quote:
Enrique heeft hier niets mee te maken.quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 14:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Enrique heeft hier niets mee te maken.
quote:
Gister was ik het vergeten halverwege, dus telling klopt nietquote:Op woensdag 27 november 2013 14:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gisteren ook al, dus kap er maar weer mee.
Rubbereend.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:54 schreef SilentChaos het volgende:
Wie gaat er van hier naar Das Coen und Sanderfest trouwens?
<-- heeft ook 2 kaartenquote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 15:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Alvast heelveel plezier gewenst
ik zou met een collega gaan, maar hij kan niet. Misschien dat ik ze dus in de verkoop gooi als ik voor morgenmiddag niks weetquote:Op woensdag 27 november 2013 15:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah, eigenlijk wilde je dus gewoon aankondigen dat je ook heengaat.
Ik ookquote:
quote:
Ik heb goed gelunchtquote:
Gezellig.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:16 schreef SilentChaos het volgende:
Met een beetje geluk haal ik de 6 vandaag
Ik hou je opde hoogte!
vast niet expresquote:Op woensdag 27 november 2013 16:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Samsung is wat vergeten in haar advertentie
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |