http://tweakers.net/revie(...)ties-en-prijzen.htmlquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:53 schreef Inverted_World het volgende:
Simpel, die 14 inch acer uit de bestbuy van tweakers. Voor een vriend ook uitgezocht.
inmiddels kunnen bevestigen dat het scherm, erg goed is, en dat in een ultrabook met dedicated GPU.
lijkt me een kwestie van 175,- bovenop je budget en je zit helemaal goed.
Inderdaad, zat ff mobiel op fok dus was lastig linkje erbij zoekenquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:55 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
http://tweakers.net/revie(...)ties-en-prijzen.html
Deze wordt bedoeltMooi ding inderdaad, ben je voor de eerste 5 jaar weer goed onder de pannen!
Of even een Spyder ertegenaan hangenquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
Let er wel op dat er een goed scherm in zit, anders kom je met de kleuren in de knoei!!!
niet in je prijsklassen maar de Lenovo w530 heeft een licht sensor welke automatisch je display aan past
de hel op aarde... schermen die automatisch hun helderheid aanpassen aan de omgevingquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
Let er wel op dat er een goed scherm in zit, anders kom je met de kleuren in de knoei!!!
niet in je prijsklassen maar de Lenovo w530 heeft een licht sensor welke automatisch je display aan past
Ik heb er wel eens aan zitten denken om er 1 te kopen, maar heb het uiteindelijk anders opgelost, vond een spyder toch wat aan de dure kant.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:24 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Of even een Spyder ertegenaan hangenGisteren ook even bij mijn twee schermen gedaan, weer een wereld van verschil!
Aye als het ook werkt, prima toch?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:37 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens aan zitten denken om er 1 te kopen, maar heb het uiteindelijk anders opgelost, vond een spyder toch wat aan de dure kant.
Als ik foto's laat afdrukken bij profotonet dan stuur ik soms ook een extra foto mee met daarop een aantal basis kleuren (CMYK en een kleuren waaier). vervolgens als de afdrukken binnen zijn houd ik die sheet langs mijn monitor en stel de kleuren in dat ze overeen komen met de foto.
Poorman's solution, maar ik ben dan ook geen officiele fotograaf
Eens, maar als je een beeldscherm hebt dat continu verloopt qua kleuren (en die zijn er genoeg) dan heb je niets aan een snelle laptop...quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:31 schreef polariteit het volgende:
Staar je niet alleen blind op het scherm. Ook bijv. geheugen is best belangrijk als je fotosoftware als bijv Lightroomgebruikt. Ik vond dat niet vooruit te branden met slechts 4 gb geheugen... Zeker als je een camera hebt die nogal forse RAW-bestanden uitskotst (in de orde van > 25mb)
Klopt helemaal. Ik bedoelde mijn post ook als 'EN/EN' en niet 'OF/OF'quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:54 schreef Uncle het volgende:
[..]
Eens, maar als je een beeldscherm hebt dat continu verloopt qua kleuren (en die zijn er genoeg) dan heb je niets aan een snelle laptop...
Probleem is dan ook een beetje dat bij dergelijke zaken goedkoop=duurkoop wel opgaat. Dat betekent uiteraard niet dat je gelijk de duurste MacBook pro moet kopen, maar bezuinigen op een laptop met goedkoop beeldscherm of een met te weinig RAW (of trage processor) daar ga je niet gelukkig van worden!
Soms is het gewoon even fijn om het eens te zijnquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:03 schreef polariteit het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik bedoelde mijn post ook als 'EN/EN' en niet 'OF/OF'
OFzoiets
Elke laptop van die prijs is geschiktquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:33 schreef floopsje het volgende:
Hoii allemaal,
Ik zit er al heel lang over na te denken om een nieuwe laptop te kopen.
vooral gericht op het foto bewerken. heeft iemand tips waar ik op moet letten.
hij moet vooral makkelijk mee te nemen. en qwa prijs 800,- euro
alvast bedankt
Echt gewoon helemaal niet. Je zit eerder aan 3x die prijs met zelfs dan kans op een miskoop.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:14 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Elke laptop van die prijs is geschikt
Onzin, ik heb een laptop 3 jaar geleden gekocht voor 700 en daar doe ik zowel video als fotobewerking op en dat kan ook tegelijk. Het is een Asus van de MM, dus anno 3 jaar later kun je er vanuit gaan dat elke laptop van 800 euro gewoon geschikt is. Ze hebben allemaal genoeg geheugen, opslag enzovoortquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:15 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Echt gewoon helemaal niet. Je zit eerder aan 3x die prijs met zelfs dan kans op een miskoop.
Die laptop heeft dus om te beginnen al een scherm waarvan de kleuren wild inaccuraat zijn. Afhankelijk van hoe je je hoofd beweegt verschillen te kleuren. Zelfs in de perfecte hoek is het ongeveer 60% van sgrb. Succes met het bewerken van je kleuren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Onzin, ik heb een laptop 3 jaar geleden gekocht voor 700 en daar doe ik zowel video als fotobewerking op en dat kan ook tegelijk. Het is een Asus van de MM, dus anno 3 jaar later kun je er vanuit gaan dat elke laptop van 800 euro gewoon geschikt is. Ze hebben allemaal genoeg geheugen, opslag enzovoort
Er zijn veel slechte fotografen. En vroeger verdiende iemand ook zijn brood met deze foto:quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik lever met deze laptop al drie jaar werk af waar ik mijn brood mee verdien dus zo erg zal t wel niet zijn.
Dan laat je je laptop lekker renderen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:35 schreef Roadtrip het volgende:
Het ligt trouwens ook aan je workflow. Als je jpeg schiet en alleen cropt op de computer is het natuurlijk een ander verhaal dan als je met enorme RAW bestanden een timelapse maakt ofzo...
Lol als jij daar het geduld voor hebt...quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan laat je je laptop lekker renderen.
Mijn maximale render is 90 minuten. Maar ik maak dan ook geen timelapsen van rawfiles. Sowieso, doe je dat met een jpg lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:45 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Lol als jij daar het geduld voor hebt...
Voor mij is de maximale render 48 uur. Langer dan dat laat ik iets niet doorgaan.
Met een pauper laptop wel ja.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Mijn maximale render is 90 minuten. Maar ik maak dan ook geen timelapsen van rawfiles. Sowieso, doe je dat met een jpg lijkt me.
Dat is het verschil tussen pro en amateur ook denk ik, pro = goed genoeg zolang de klant tevreden is, en jij daardoor je centen pakt en winst maakt is het prima.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik lever met deze laptop al drie jaar werk af waar ik mijn brood mee verdien dus zo erg zal t wel niet zijn.
Als je fotografeert voor de krant kun je nog zo perfecte kleuren hebben, het is altijd weer afwachten hoe het wordt gedrukt, dat verschilt per keer, zelfs per krant. Voor internet publicatie geldt in principe hetzelfde omdat iedereen zijn scherm anders heeft qua calibratie of instellingen. En zelfs voor magazines gaat er nog een beeldredactie overheen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:11 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen pro en amateur ook denk ik, pro = goed genoeg zolang de klant tevreden is, en jij daardoor je centen pakt en winst maakt is het prima.
Dit inderdaad. Ze verdient ook echt haar geld met fotografie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
Eindcontrole op je TV...![]()
![]()
Ja, dan heb je idd altijd een goed en constant reproduceerbaar resultaat
quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ze verdient ook echt haar geld met fotografie.
Een goede krant verwacht foto's die qua kleur acceptabel zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:30 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als je fotografeert voor de krant kun je nog zo perfecte kleuren hebben, het is altijd weer afwachten hoe het wordt gedrukt, dat verschilt per keer, zelfs per krant. Voor internet publicatie geldt in principe hetzelfde omdat iedereen zijn scherm anders heeft qua calibratie of instellingen. En zelfs voor magazines gaat er nog een beeldredactie overheen.
Dus tenzij je zelf bewerkt en het eindstation bent voor abri's of posters is een laptop van 800 euro gewoon prima voor fotobewerking.
OMFGquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:41 schreef Roadtrip het volgende:
Anders is het vermoorden van iemand ook ok. Diegene gaat uiteindelijk toch dood, dus het maakt niet uit hoe en wanneer.
Ahh, dus op het moment dat iemand fotografie als hobby heeft dan is een beeld wat niet kleurecht is, over of onderbelicht is geen probleem om bijvoorbeeld op internet te plaatsen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ze verdient ook echt haar geld met fotografie.
Juist wel. Dat is niet alleen belangrijk voor amateurs, maar zeker voor professional.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:03 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ahh, dus op het moment dat iemand fotografie als hobby heeft dan is een beeld wat niet kleurecht is, over of onderbelicht is geen probleem om bijvoorbeeld op internet te plaatsen?
Onzin natuurlijk.
Je hebt dus niet de moeite genomen om te kijken wie Sunchaser echt is.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Juist wel. Dat is niet alleen belangrijk voor amateurs, maar zeker voor professional.
Sunchaser zegt dat ze haar brood verdient met fotografie. Ook beweert ze dat je prima op een laptop die 3 jaar geleden ¤800 kostte foto's kan bewerken. En dat ze de kleuren van de foto's op haar televisie controleert.
Ik vind dit een slecht advies. En ik heb een sterk vermoeden dat ze een pseudo-fotograaf is. Of in ieder geval totaal geen verstand heeft van post processing.
Ik probeer duidelijk te maken dat een goed scherm juist wél belangrijk is. En dat het advies van Sunchaser vind ik dus pure onzin.
Ah ze is gewoon een troll?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:33 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Je hebt dus niet de moeite genomen om te kijken wie Sunchaser echt is.
1 tip kijk eens in het fotoboek....
quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Juist wel. Dat is niet alleen belangrijk voor amateurs, maar zeker voor professional.
Sunchaser zegt dat ze haar brood verdient met fotografie. Ook beweert ze dat je prima op een laptop die 3 jaar geleden ¤800 kostte foto's kan bewerken. En dat ze de kleuren van de foto's op haar televisie controleert.
Ik vind dit een slecht advies. En ik heb een sterk vermoeden dat ze een pseudo-fotograaf is. Of in ieder geval totaal geen verstand heeft van post processing.
Ik probeer duidelijk te maken dat een goed scherm juist wél belangrijk is. En dat het advies van Sunchaser vind ik dus pure onzin.
Dus dan is alles per definitie juist en tevens correct? Omdat iemand een boterham ermee verdient en foto's mag maken voor FOK...quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:33 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Je hebt dus niet de moeite genomen om te kijken wie Sunchaser echt is.
1 tip kijk eens in het fotoboek....
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je met "goedkopere" spullen , zoals Sunchaser gebruikt, je ook een goed resultaat behaald en dat dit dus ook voor publicatie geschikt is in meerdere media.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:39 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Dus dan is alles per definitie juist en tevens correct? Omdat iemand een boterham ermee verdient en foto's mag maken voor FOK...
Koekje van eigen deeg.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:35 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ah ze is gewoon een troll?
Ik heb te veel vertrouwen voor Fok!.
Ik ontken niet dat je "acceptabele" resultaten zou kunnen behalen op die manier, maar ik zou het iig nooit aanraden in een geval als deze, omdat mijn visie en ervaring daarin behoorlijk verschilt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:47 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je met "goedkopere" spullen , zoals Sunchaser gebruikt, je ook een goed resultaat behaald en dat dit dus ook voor publicatie geschikt is in meerdere media.
Het is gewoon een advies dat kort door de bocht is, dat je alleen goede resultaten haalt met een laptop van 2400 euro. Dat is net zo dom als zeggen, oh je wilt filmen, dan heb je een C300 nodig van 16.000 euro, de rest is troep.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:00 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat je "acceptabele" resultaten zou kunnen behalen op die manier, maar ik zou het iig nooit aanraden in een geval als deze, omdat mijn visie en ervaring daarin behoorlijk verschilt.
Ik noem nergens een prijs, iig, Ik zeg dat een laptop in die prijscategorie verre van ideaal is qua beeldweergave om fatsoenlijk en reproduceerbaar materiaal te maken, en TS imo beter even kan doorsparen voor een laptop met een IPS scherm ( welke je al hebt rond de ¤1000 ipv ¤2500 die jij noemt ) of een los IPS scherm eraan hangt om tot een constante factor te komen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is gewoon een advies dat kort door de bocht is, dat je alleen goede resultaten haalt met een laptop van 2400 euro. Dat is net zo dom als zeggen, oh je wilt filmen, dan heb je een C300 nodig van 16.000 euro, de rest is troep.
Het enige verschil hier is dat het letterlijk niet mogelijk is nauwkeurig foto's te bewerken op een TN paneel. Fysiek onmogelijk. Je kan dan nog beter helemaal niet bewerken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is gewoon een advies dat kort door de bocht is, dat je alleen goede resultaten haalt met een laptop van 2400 euro. Dat is net zo dom als zeggen, oh je wilt filmen, dan heb je een C300 nodig van 16.000 euro, de rest is troep.
Fysiek onmogelijk nog welquote:Op zaterdag 30 november 2013 17:10 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het enige verschil hier is dat het letterlijk niet mogelijk is nauwkeurig foto's te bewerken op een TN paneel. Fysiek onmogelijk. Je kan dan nog beter helemaal niet bewerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |