abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133639028
Hoii allemaal,

Ik zit er al heel lang over na te denken om een nieuwe laptop te kopen.
vooral gericht op het foto bewerken. heeft iemand tips waar ik op moet letten.
hij moet vooral makkelijk mee te nemen. en qwa prijs 800,- euro

alvast bedankt
pi_133639368
Hey Floopsje,

Ik zou even op tweakers kijken als ik jou was :)

http://tweakers.net/revie(...)de-oktober-2013.html

Groetjes
pi_133639399
Die van december (voor de laptop) komt er als het goed is ook aan :)

Over het algemeen zit je op Tweakers wel goed!
pi_133639559
Simpel, die 14 inch acer uit de bestbuy van tweakers. Voor een vriend ook uitgezocht.

inmiddels kunnen bevestigen dat het scherm, erg goed is, en dat in een ultrabook met dedicated GPU.

lijkt me een kwestie van 175,- bovenop je budget en je zit helemaal goed.
It's you my love, you who are the stranger
pi_133639611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:53 schreef Inverted_World het volgende:
Simpel, die 14 inch acer uit de bestbuy van tweakers. Voor een vriend ook uitgezocht.

inmiddels kunnen bevestigen dat het scherm, erg goed is, en dat in een ultrabook met dedicated GPU.

lijkt me een kwestie van 175,- bovenop je budget en je zit helemaal goed.
http://tweakers.net/revie(...)ties-en-prijzen.html

Deze wordt bedoelt :) Mooi ding inderdaad, ben je voor de eerste 5 jaar weer goed onder de pannen!
pi_133640235
Let er wel op dat er een goed scherm in zit, anders kom je met de kleuren in de knoei!!!

niet in je prijsklassen maar de Lenovo w530 heeft een licht sensor welke automatisch je display aan past

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2013 13:17:10 ]
pi_133640440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:55 schreef Inscriviti het volgende:

[..]

http://tweakers.net/revie(...)ties-en-prijzen.html

Deze wordt bedoelt :) Mooi ding inderdaad, ben je voor de eerste 5 jaar weer goed onder de pannen!
Inderdaad, zat ff mobiel op fok dus was lastig linkje erbij zoeken :P
It's you my love, you who are the stranger
pi_133640510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
Let er wel op dat er een goed scherm in zit, anders kom je met de kleuren in de knoei!!!

niet in je prijsklassen maar de Lenovo w530 heeft een licht sensor welke automatisch je display aan past
Of even een Spyder ertegenaan hangen :) Gisteren ook even bij mijn twee schermen gedaan, weer een wereld van verschil!
pi_133641247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:

de hel op aarde... schermen die automatisch hun helderheid aanpassen aan de omgeving }:|

Gelukkig kan je dat bijna altijd uitzetten
pi_133644132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:24 schreef Inscriviti het volgende:

[..]

Of even een Spyder ertegenaan hangen :) Gisteren ook even bij mijn twee schermen gedaan, weer een wereld van verschil!
Ik heb er wel eens aan zitten denken om er 1 te kopen, maar heb het uiteindelijk anders opgelost, vond een spyder toch wat aan de dure kant.

Als ik foto's laat afdrukken bij profotonet dan stuur ik soms ook een extra foto mee met daarop een aantal basis kleuren (CMYK en een kleuren waaier). vervolgens als de afdrukken binnen zijn houd ik die sheet langs mijn monitor en stel de kleuren in dat ze overeen komen met de foto.

Poorman's solution, maar ik ben dan ook geen officiele fotograaf :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2013 15:37:37 ]
pi_133644320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:37 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Ik heb er wel eens aan zitten denken om er 1 te kopen, maar heb het uiteindelijk anders opgelost, vond een spyder toch wat aan de dure kant.

Als ik foto's laat afdrukken bij profotonet dan stuur ik soms ook een extra foto mee met daarop een aantal basis kleuren (CMYK en een kleuren waaier). vervolgens als de afdrukken binnen zijn houd ik die sheet langs mijn monitor en stel de kleuren in dat ze overeen komen met de foto.

Poorman's solution, maar ik ben dan ook geen officiele fotograaf :)
Aye als het ook werkt, prima toch? :) Ik gebruik hem ook alleen omdat we er één op mijn werk hebben slingeren!
pi_133644339
Een echt accuraat Ips scherm is zeker de prijs waard. De lenovo w530 met het goede scherm is een optie voor een kleine laptop.

De Dell Precision en Hp Elitebooks met de IPS schermen zijn echter het beste. Ook qua rest van de hardware. Aan de andere kant ook niet goedkoop ook.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133653240
Staar je niet alleen blind op het scherm. Ook bijv. geheugen is best belangrijk als je fotosoftware als bijv Lightroomgebruikt. Ik vond dat niet vooruit te branden met slechts 4 gb geheugen... Zeker als je een camera hebt die nogal forse RAW-bestanden uitskotst (in de orde van > 25mb)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_133654327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:31 schreef polariteit het volgende:
Staar je niet alleen blind op het scherm. Ook bijv. geheugen is best belangrijk als je fotosoftware als bijv Lightroomgebruikt. Ik vond dat niet vooruit te branden met slechts 4 gb geheugen... Zeker als je een camera hebt die nogal forse RAW-bestanden uitskotst (in de orde van > 25mb)
Eens, maar als je een beeldscherm hebt dat continu verloopt qua kleuren (en die zijn er genoeg) dan heb je niets aan een snelle laptop...

Probleem is dan ook een beetje dat bij dergelijke zaken goedkoop=duurkoop wel opgaat. Dat betekent uiteraard niet dat je gelijk de duurste MacBook pro moet kopen, maar bezuinigen op een laptop met goedkoop beeldscherm of een met te weinig RAW (of trage processor) daar ga je niet gelukkig van worden!
pi_133654879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:54 schreef Uncle het volgende:

[..]

Eens, maar als je een beeldscherm hebt dat continu verloopt qua kleuren (en die zijn er genoeg) dan heb je niets aan een snelle laptop...

Probleem is dan ook een beetje dat bij dergelijke zaken goedkoop=duurkoop wel opgaat. Dat betekent uiteraard niet dat je gelijk de duurste MacBook pro moet kopen, maar bezuinigen op een laptop met goedkoop beeldscherm of een met te weinig RAW (of trage processor) daar ga je niet gelukkig van worden!
Klopt helemaal. Ik bedoelde mijn post ook als 'EN/EN' en niet 'OF/OF'

OFzoiets :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_133655034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:03 schreef polariteit het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik bedoelde mijn post ook als 'EN/EN' en niet 'OF/OF'

OFzoiets :D
Soms is het gewoon even fijn om het eens te zijn ^)
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2013 @ 20:14:13 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133752895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:33 schreef floopsje het volgende:
Hoii allemaal,

Ik zit er al heel lang over na te denken om een nieuwe laptop te kopen.
vooral gericht op het foto bewerken. heeft iemand tips waar ik op moet letten.
hij moet vooral makkelijk mee te nemen. en qwa prijs 800,- euro

alvast bedankt
Elke laptop van die prijs is geschikt
pi_133752958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:14 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Elke laptop van die prijs is geschikt
Echt gewoon helemaal niet. Je zit eerder aan 3x die prijs met zelfs dan kans op een miskoop.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2013 @ 20:18:14 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133753036
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:15 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Echt gewoon helemaal niet. Je zit eerder aan 3x die prijs met zelfs dan kans op een miskoop.
Onzin, ik heb een laptop 3 jaar geleden gekocht voor 700 en daar doe ik zowel video als fotobewerking op en dat kan ook tegelijk. Het is een Asus van de MM, dus anno 3 jaar later kun je er vanuit gaan dat elke laptop van 800 euro gewoon geschikt is. Ze hebben allemaal genoeg geheugen, opslag enzovoort
pi_133753297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Onzin, ik heb een laptop 3 jaar geleden gekocht voor 700 en daar doe ik zowel video als fotobewerking op en dat kan ook tegelijk. Het is een Asus van de MM, dus anno 3 jaar later kun je er vanuit gaan dat elke laptop van 800 euro gewoon geschikt is. Ze hebben allemaal genoeg geheugen, opslag enzovoort
Die laptop heeft dus om te beginnen al een scherm waarvan de kleuren wild inaccuraat zijn. Afhankelijk van hoe je je hoofd beweegt verschillen te kleuren. Zelfs in de perfecte hoek is het ongeveer 60% van sgrb. Succes met het bewerken van je kleuren.

Ook is het twijfelachtig of je qua snelheid echt goed kan bewerken. Ik krijg met 32gb ram al problemen met out-of-memory errors. Met een Quadro K4000m heb ik al vaak problemen dat de videokaart het niet bijhoudt. En met een recente i7 heb ik al renders van een paar dagen, of foto exports van een paar uur.

Je moet écht niet bezuinigen op je audio-visuele workstation. Picasa en paint gaan een mediamarkt laptop inderdaad draaien. Fatsoenlijk bewerken kan er gewoon écht niet mee. Waarom zouden ze anders workstation laptops verkopen?
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2013 @ 20:27:14 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133753343
Ik lever met deze laptop al drie jaar werk af waar ik mijn brood mee verdien dus zo erg zal t wel niet zijn.
pi_133753612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik lever met deze laptop al drie jaar werk af waar ik mijn brood mee verdien dus zo erg zal t wel niet zijn.
Er zijn veel slechte fotografen. En vroeger verdiende iemand ook zijn brood met deze foto:

Toch is dat anno 2013 technisch onacceptabel qua kwaliteit.

Ik zeg niet dat jij een slechte fotograaf bent. Je techniek tijdens het maken van de foto kan perfect zijn.

Desondanks kan je niet met droge ogen zeggen dat het bewerken van foto's op een goedkoop TN paneel een goed idee is. Ik verwacht dat de kleuren op mijn scherm lijken op de print. Blauw moet bijvoorbeeld niet ineens groen worden.

Maar als je geduld hebt en een externe IPS monitor koopt zou het technisch kunnen. Of je er gelukkig van wordt is opnieuw een tweede.

Het ligt trouwens ook aan je workflow. Als je jpeg schiet en alleen cropt op de computer is het natuurlijk een ander verhaal dan als je met enorme RAW bestanden een timelapse maakt ofzo...
pi_133753677
Maar mijn computer gebruikt dagelijks 28GB ram. Met 4gb zou mijn huidige workflow niet mogelijk zien.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2013 @ 20:41:02 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133753866
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:35 schreef Roadtrip het volgende:

Het ligt trouwens ook aan je workflow. Als je jpeg schiet en alleen cropt op de computer is het natuurlijk een ander verhaal dan als je met enorme RAW bestanden een timelapse maakt ofzo...
Dan laat je je laptop lekker renderen.
pi_133754070
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dan laat je je laptop lekker renderen.
Lol als jij daar het geduld voor hebt...

Voor mij is de maximale render 48 uur. Langer dan dat laat ik iets niet doorgaan.

Ik moet mijn laptop ook elke dag meenemen naar de universiteit. Het is dan niet praktisch als er nog een render open staat.

Ik spendeer mijn tijd ook liever aan de fotografie zelf. Het vastleggen van dingen. Nabewerken en renderen is een noodzakelijk kwaad.

Maar iedereen zijn ding. Als jij een maand wilt wachten op een render of liever achter de computer zit be my guest. Ik denk alleen niet dat de TS een dergelijke oplossing zoekt.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2013 @ 21:11:11 #26
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133755287
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:45 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Lol als jij daar het geduld voor hebt...

Voor mij is de maximale render 48 uur. Langer dan dat laat ik iets niet doorgaan.

Mijn maximale render is 90 minuten. Maar ik maak dan ook geen timelapsen van rawfiles. Sowieso, doe je dat met een jpg lijkt me.
pi_133759054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Mijn maximale render is 90 minuten. Maar ik maak dan ook geen timelapsen van rawfiles. Sowieso, doe je dat met een jpg lijkt me.
Met een pauper laptop wel ja.
pi_133769228
Ok, iets met een knuppel in een hok...

Waarom wil je perse een laptop voor fotobewerking als je budget zo beperkt is? Als je serieus fotobewerking wil doen is een goed scherm imo belangrijker dan de hardware. Je wil immers een constante en reproduceerbare kwaliteit hebben op je scherm. Een simpel TN scherm wat in de meeste laptops zit is daar gewoon niet goed voor geschikt.
Ik wacht liever een paar seconden dan dat achteraf blijkt dat mijn hele kleurweergave niet juist is en ik dus opnieuw zou moeten beginnen.

Mijn advies zou zijn, of spaar door voor een laptop met een goed IPS scherm, of koop een los IPS scherm wat je er aan hangt als je bezig gaat. Ik neem aan dat je niet in de auto ingewikkelde bewerkingen gaat zitten doen immers.

Voor de rest, alles met minimaal 8GB, een moderne i5 of i7 en een snelle HDD/SSD is prima geschikt.
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 12:03:07 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133770620
TS, laat je niet gek maken, een goede laptop van rond de 800 is gewoon goed, calibreer je scherm en doe na je bewerking een controle op je televisie, usb stick erin, tv op neutrale stand zetten. Werkt prima.
pi_133771140
Eindcontrole op je TV... :') _O-

Ja, dan heb je idd altijd een goed en constant reproduceerbaar resultaat :W
pi_133773569
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:27 schreef SunChaser het volgende:
Dat is het verschil tussen pro en amateur ook denk ik, pro = goed genoeg zolang de klant tevreden is, en jij daardoor je centen pakt en winst maakt is het prima.
Als amateur wil je zo goed als je je kan veroorloven, en dat kan ook meer kosten dan het oplevert. Het is immers hobby, en hobbies kosten geld.

Een laptop met een beetje fatsoenlijk TN paneel is overigens prima fotobewerken, als je hem maar kalibreert met een spyder of een i1. Maar het fijnste werkt het toch echt wel als je thuis gewoon een groot (gekalibreerd) ips scherm aan je laptop kan hangen.

Qua specs zit je met 800 euro voor een laptop wel goed, als je er maar genoeg geheugen (minimaal 8gb) in prakt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 15:30:22 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133775134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:11 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen pro en amateur ook denk ik, pro = goed genoeg zolang de klant tevreden is, en jij daardoor je centen pakt en winst maakt is het prima.

Als je fotografeert voor de krant kun je nog zo perfecte kleuren hebben, het is altijd weer afwachten hoe het wordt gedrukt, dat verschilt per keer, zelfs per krant. Voor internet publicatie geldt in principe hetzelfde omdat iedereen zijn scherm anders heeft qua calibratie of instellingen. En zelfs voor magazines gaat er nog een beeldredactie overheen.

Dus tenzij je zelf bewerkt en het eindstation bent voor abri's of posters is een laptop van 800 euro gewoon prima voor fotobewerking.
pi_133775282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
Eindcontrole op je TV... :') _O-

Ja, dan heb je idd altijd een goed en constant reproduceerbaar resultaat :W
Dit inderdaad. Ze verdient ook echt haar geld met fotografie.
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 15:39:44 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133775293
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:39 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

pi_133775316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:30 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Als je fotografeert voor de krant kun je nog zo perfecte kleuren hebben, het is altijd weer afwachten hoe het wordt gedrukt, dat verschilt per keer, zelfs per krant. Voor internet publicatie geldt in principe hetzelfde omdat iedereen zijn scherm anders heeft qua calibratie of instellingen. En zelfs voor magazines gaat er nog een beeldredactie overheen.

Dus tenzij je zelf bewerkt en het eindstation bent voor abri's of posters is een laptop van 800 euro gewoon prima voor fotobewerking.
Een goede krant verwacht foto's die qua kleur acceptabel zijn.

Natuurlijk gaat er kwaliteit verloren tijdens het drukken. Maar wanneer je bron verkeerd is gaat er 2x kwaliteit verloren.

Anders is het vermoorden van iemand ook ok. Diegene gaat uiteindelijk toch dood, dus het maakt niet uit hoe en wanneer.
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 15:41:58 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133775333
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:41 schreef Roadtrip het volgende:

Anders is het vermoorden van iemand ook ok. Diegene gaat uiteindelijk toch dood, dus het maakt niet uit hoe en wanneer.
OMFG :')
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 15:43:37 #37
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133775358
TS, laat je niet gek maken, een laptop van 2400 euro heb je niet nodig voor fotobewerken. Let op intern geheugen, opslag, processor. Kijk en vergelijk en succes met je aankoop.
pi_133775717
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:39 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ahh, dus op het moment dat iemand fotografie als hobby heeft dan is een beeld wat niet kleurecht is, over of onderbelicht is geen probleem om bijvoorbeeld op internet te plaatsen?
Onzin natuurlijk.
pi_133776280
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:03 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ahh, dus op het moment dat iemand fotografie als hobby heeft dan is een beeld wat niet kleurecht is, over of onderbelicht is geen probleem om bijvoorbeeld op internet te plaatsen?
Onzin natuurlijk.
Juist wel. Dat is niet alleen belangrijk voor amateurs, maar zeker voor professional.

Sunchaser zegt dat ze haar brood verdient met fotografie. Ook beweert ze dat je prima op een laptop die 3 jaar geleden ¤800 kostte foto's kan bewerken. En dat ze de kleuren van de foto's op haar televisie controleert.

Ik vind dit een slecht advies. En ik heb een sterk vermoeden dat ze een pseudo-fotograaf is. Of in ieder geval totaal geen verstand heeft van post processing.

Ik probeer duidelijk te maken dat een goed scherm juist wél belangrijk is. En dat het advies van Sunchaser vind ik dus pure onzin.
pi_133776442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Juist wel. Dat is niet alleen belangrijk voor amateurs, maar zeker voor professional.

Sunchaser zegt dat ze haar brood verdient met fotografie. Ook beweert ze dat je prima op een laptop die 3 jaar geleden ¤800 kostte foto's kan bewerken. En dat ze de kleuren van de foto's op haar televisie controleert.

Ik vind dit een slecht advies. En ik heb een sterk vermoeden dat ze een pseudo-fotograaf is. Of in ieder geval totaal geen verstand heeft van post processing.

Ik probeer duidelijk te maken dat een goed scherm juist wél belangrijk is. En dat het advies van Sunchaser vind ik dus pure onzin.
Je hebt dus niet de moeite genomen om te kijken wie Sunchaser echt is.
1 tip kijk eens in het fotoboek....
pi_133776479
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:33 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Ah ze is gewoon een troll?

Ik heb te veel vertrouwen voor Fok!.
pi_133776519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

^O^
pi_133776580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:33 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Dus dan is alles per definitie juist en tevens correct? Omdat iemand een boterham ermee verdient en foto's mag maken voor FOK...
pi_133776718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:39 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Dus dan is alles per definitie juist en tevens correct? Omdat iemand een boterham ermee verdient en foto's mag maken voor FOK...
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je met "goedkopere" spullen , zoals Sunchaser gebruikt, je ook een goed resultaat behaald en dat dit dus ook voor publicatie geschikt is in meerdere media.
pi_133776751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:35 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ah ze is gewoon een troll?

Ik heb te veel vertrouwen voor Fok!.
Koekje van eigen deeg.
pi_133777008
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:47 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je met "goedkopere" spullen , zoals Sunchaser gebruikt, je ook een goed resultaat behaald en dat dit dus ook voor publicatie geschikt is in meerdere media.
Ik ontken niet dat je "acceptabele" resultaten zou kunnen behalen op die manier, maar ik zou het iig nooit aanraden in een geval als deze, omdat mijn visie en ervaring daarin behoorlijk verschilt.
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 17:04:29 #47
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133777091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:00 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat je "acceptabele" resultaten zou kunnen behalen op die manier, maar ik zou het iig nooit aanraden in een geval als deze, omdat mijn visie en ervaring daarin behoorlijk verschilt.
Het is gewoon een advies dat kort door de bocht is, dat je alleen goede resultaten haalt met een laptop van 2400 euro. Dat is net zo dom als zeggen, oh je wilt filmen, dan heb je een C300 nodig van 16.000 euro, de rest is troep.
pi_133777227
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het is gewoon een advies dat kort door de bocht is, dat je alleen goede resultaten haalt met een laptop van 2400 euro. Dat is net zo dom als zeggen, oh je wilt filmen, dan heb je een C300 nodig van 16.000 euro, de rest is troep.
Ik noem nergens een prijs, iig, Ik zeg dat een laptop in die prijscategorie verre van ideaal is qua beeldweergave om fatsoenlijk en reproduceerbaar materiaal te maken, en TS imo beter even kan doorsparen voor een laptop met een IPS scherm ( welke je al hebt rond de ¤1000 ipv ¤2500 die jij noemt ) of een los IPS scherm eraan hangt om tot een constante factor te komen.
pi_133777232
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het enige verschil hier is dat het letterlijk niet mogelijk is nauwkeurig foto's te bewerken op een TN paneel. Fysiek onmogelijk. Je kan dan nog beter helemaal niet bewerken.
  Redactie Frontpage zaterdag 30 november 2013 @ 17:20:10 #50
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133777443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:10 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het enige verschil hier is dat het letterlijk niet mogelijk is nauwkeurig foto's te bewerken op een TN paneel. Fysiek onmogelijk. Je kan dan nog beter helemaal niet bewerken.
Fysiek onmogelijk nog wel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')