quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
Niet aan het werk kunnen komen ligt toch echt aan jezelf.
Da's wel HEEL kort door de bochtquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
Op het moment dat je al 30 jaar werkeloos bent ligt dat toch echt aan jezelf hoor.quote:
Is dat zo? Waarom zou dat niet zo zijn?quote:
Bij de vuilnis ophaaldienst zoeken ze altijd wel mensenquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Stel, je komt in een beroerde tijd (met een dertien in dozijn opleiding) op de arbeidsmarkt. En stel, je hebt pech met de eerste paar sollicitaties. Dan ben je algauw een tijdje werkloos, en dan gaan je kansen alleen maar achteruit.
Genoeg fok!ers hier die inmiddels hun 50ste brief hebben verstuurd.
Zou het dan theoretisch kunnen dat je werkloosheid zó lang duurt dat je dus echt nooit meer aan de slag komt? Ook niet als de economie ooit weer aantrekt, omdat zo lang thuis zitten toch wel een stigma is?
Of komt er altijd, tussen nu en je pensioen altijd wel één klein kansje om toch weer in het arbeidsproces te geraken?
Ja dit. 700.000 werklozen plus alle niet officiële werklozen zoals niet rond kunnen komende ZZP'ers, mensen zonder recht op een uitkering etc. niet mee gerekend en 100.000 vacatures.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
Valt best mee.quote:
haha echt niet. Dat is een hele gewilde baan hoor (want ambtenaar). En tegenwoordig hebben ze veel minder mensen nodig dan een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:17 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Bij de vuilnis ophaaldienst zoeken ze altijd wel mensen
zodra er veel meer werklozen dan banen zijn heeft dat weinig met jezelf te makenquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom zou dat niet zo zijn?
Als je na 10 jaar werkeloosheid nog niet op het idee bent gekomen om werk te doen wat onder je opleidingsniveau of buiten je interessegebied ligt, wiens schuld is het dan dat je geen werk hebt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:18 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ja dit. 700.000 werklozen plus alle niet officiële werklozen zoals niet rond kunnen komende ZZP'ers, mensen zonder recht op een uitkering etc. niet mee gerekend en 100.000 vacatures.![]()
Ik ben nu al een poosje werkloos en bij een sollicitatiegesprek (telefoon, uitzendbureau voor een vacature waar ik op gereageerd had) was het eerste wat ze vroegen waarom ik al een paar maand werkloos was.. Dus het telt wel mee in elk geval.
Is dat zo? Zijn er 'dan kun je altijd nog wel x doen' baantjes? Ik hoor vaak dat mensen daar ook voor geweigerd worden(te duur, te Nederlands, overgekwalificeerd, enz).quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:17 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Bij de vuilnis ophaaldienst zoeken ze altijd wel mensen
En als er meer werkelozen dan vacatures zijn, is dat zeker ook je eigen schuld?quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je na 10 jaar werkeloosheid nog niet op het idee bent gekomen om werk te doen wat onder je opleidingsniveau of buiten je interessegebied ligt, wiens schuld is het dan dat je geen werk hebt?
Natuurlijk wel. Het ligt toch aan jezelf als andere mensen boven jou verkozen worden? Dan doe je dus blijkbaar iets fout.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zodra er veel meer werklozen dan banen zijn heeft dat weinig met jezelf te maken
Sjonge zeg, dat is wel heel simpel gesteld.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
Er staat niks over tien jaar in je post die ik citeerde.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je na 10 jaar werkeloosheid nog niet op het idee bent gekomen om werk te doen wat onder je opleidingsniveau of buiten je interessegebied ligt, wiens schuld is het dan dat je geen werk hebt?
Omdat je 15 bent zeker?quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef Waaghals het volgende:
al 15 jaar succesvol werkeloos
op naar de volgende vijftien
Dus omdat dat er niet instond mag ik het er niet over hebben?quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef Zapata het volgende:
[..]
Er staat niks over tien jaar in je post die ik citeerde.
nee dankjequote:Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat je 15 bent zeker?Ga ergens anders trollen.
Lol!quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat je 15 bent zeker?Ga ergens anders trollen.
Dan haal je toch de juiste papieren? En je hebt er geen controle op, natuurlijk niet. Als dat zo was had ik nu een goedbetaald luizenbaantjequote:Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef Sangha het volgende:
[..]
Sjonge zeg, dat is wel heel simpel gesteld.
Uiteraard heb je er invloed op, maar geen totale controle. Al heb je de papieren, of juist helemaal geen, en wil je van alles aanpakken, solliciteer je veel en ben je gemotiveerd, dan wil dat niet zeggen dat het je lukt. Eigenlijk het uitleggen niet waard...
http://www.vacatures.nl/vuilnisman-belader/quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn er 'dan kun je altijd nog wel x doen' baantjes? Ik hoor vaak dat mensen daar ook voor geweigerd worden(te duur, te Nederlands, overgekwalificeerd, enz).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |