Ik zie het als een golfbeweging. Althans daar ga ik van uit. Geschiedenis herhaalt zich iedere keer maar weer. Soms heb je inderdaad het gevoel dat men nooit iets leert van het verleden.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tot dat je in de toekomst niet meer aan de bak komt, met je goede bedoelingen.
Of ervaar jij niet dat de wereld wel in heel erg rap tempo een stuk sociaalDarwinistischer is geworden...?
Het gaat er natuurlijk om dat je een maatschappij wijsmaakt dat je zonder HBO niets waard bent. Dat is wel een ontwikkeling die je steeds vaker hoort. Het is tevens een gevaar omdat je het niveau van het hoger onderwijs gaat aanpassen op een dusdanig niveau dat meer mensen het HBO diploma gaan halen.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In welk opzicht is Nederland sociaal-darwinistischer geworden in jouw ogen?
Dat Nederlandse werknemers moeten concurreren met werknemers uit armere regio's?
Gelukkig word dat steeds harder aangepakt. Bij de aanleg van de tunnel(A2) onder Maastricht door is de aannemer nu de klos. Uiteindelijk was hij goedkoper uit geweest met NL medewerkers. Hij dacht door winkelnering Portugezen uit te kunnen kleden door ze verplicht in zijn huurwoningen te laten wonen(die nota bene uiteindelijk gesloopt worden) tegen extra hoge kosten iets waar NLers natuurlijk nooit intrappen. En dat is maar goed ook. Tja winkelnering doet me gelijk denken aan de veenwinning.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In schijnconstructies.
Dat er werkeloze MBO'ers op de bank zitten, en Moe-landers hier gewoon werk hebben.
En hun huisvesting betaald door de werkgever tegen woekerprijzen.
Stapel de stenen maar op stenenstapelaar.
Tsja, dat zijn alletwee onwenselijke ontwikkelingen, maar zouden MBO'ers (nog altijd de grootste groep) zich er werkelijk iets van aantrekken als ze een prima salaris, goede carriereperspectieven en dito beloning van werkgevers krijgen? Het lijkt me dat zo'n onterechte houding t.a.v. MBO'ers eenvoudig afgestraft wordt door de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om dat je een maatschappij wijsmaakt dat je zonder HBO niets waard bent. Dat is wel een ontwikkeling die je steeds vaker hoort. Het is tevens een gevaar omdat je het niveau van het hoger onderwijs gaat aanpassen op een dusdanig niveau dat meer mensen het HBO diploma gaan halen.
Dat is de afgelopen jaren al lang gebeurt. Met dien verstande dat er naar aanleiding van het Inholland schandaal wel is ingegrepen door de overheid en de eisen nu weer flink zijn aangetrokken.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om dat je een maatschappij wijsmaakt dat je zonder HBO niets waard bent. Dat is wel een ontwikkeling die je steeds vaker hoort. Het is tevens een gevaar omdat je het niveau van het hoger onderwijs gaat aanpassen op een dusdanig niveau dat meer mensen het HBO diploma gaan halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |