Cv heeft bij mij een gewoon standaard opmaak met de koppen:quote:Op zondag 24 november 2013 01:07 schreef Eenskijken het volgende:
hoe ziet je CV eruit? Wat is je motivatie?
Ik ben met 19 begonnen in een winkel. (schoenen verkopen).quote:Op zondag 24 november 2013 01:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Je noemt winkels, naar wat voor functie solliciteer je dan? Want als verkoper oid is natuurlijk kansloos, daar zitten ze echt niet te wachten op iemand van 18. Solliciteer liever op functies die leeftijdsgenoten hebben. In de bezorging, bij de tnt of als afwassser oid.
wat natural herbs zegt, je moet niet zeggen dat je wil werken voor het geld, je moet zeggen dat je graag bij dat bedrijf wil werken omdat jij enthousiast bent en ervaring hebt met het onderwerp etc, dat soort dingen. Zeg wat je kennis en vaardigheden zijn en waarom dat bij die functie goed past. daar kijken ze naar.quote:Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Cv heeft bij mij een gewoon standaard opmaak met de koppen:
Persoonlijke gegevens
Opleidingen
Werkervaring (geen)
Talen/vaardigheden
En motivatie vertel ik waarom ik wil werken (geld om studie te bekostigen) en wat standaard tekst zoals "hopend op een positieve reactie" etc. Wat dan in totaal 20-30 zinnen zijn.
Houding/uitstraling via internet?quote:Op zondag 24 november 2013 01:22 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
18 en nog nooit gewerkt. Dat is best wel ernstig. Als je als 16 jarige al nergens werd aangenomen dan is er wat mis met je houding/uitstraling.
Via internet solliciteren is kut, als je al wordt aangenomen wil je die baan niet eens.quote:Solliciteren doe ik bovendien via internet. Elke keer als ik het in een winkel vraag, word ik naar het internet doorverwezen.
Kansloos. Kom je alleen via via binnenquote:Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Kirov het volgende:
Probeer bij een administratiekantoor o.i.d. aan de slag te gaan. Heb je later ook nog wat aan.
Als ik een werkgever was zou ik naar de opleiding kijken. Maar dan voldoe ik makkelijk aan.quote:Op zondag 24 november 2013 11:37 schreef cracktor het volgende:
[..]
Via internet solliciteren is kut, als je al wordt aangenomen wil je die baan niet eens.
Een goede CV maken en ergens enthousiast voor zijn doet wonderen.
Verplaats je in de werkgever; wat zou jij willen als jij de baas was?
Uitzendbureaus binnenlopen met een goede CV en actieve werkhouding.
Tijdje vrijwilligerswerk gaan doen staat prachtig op je CV
vreemde taal studeren idem (op mijn CV staat japans, ik heb die taal ooit met een cursus weten te leren en mensen vinden het nog steeds heel opmerkelijk, laat zien dat je je horizon verbreed en verder denkt, blablabla)
Hoe kun je daar aan de slag gaan? Is toch kansloos?quote:Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Kirov het volgende:
Probeer bij een administratiekantoor o.i.d. aan de slag te gaan. Heb je later ook nog wat aan.
Elke mongool kan boekhouden.quote:Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Hoe kun je daar aan de slag gaan? Is toch kansloos?
Een beetje investeren in je netwerk dan.quote:Op zondag 24 november 2013 11:57 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Kansloos. Kom je alleen via via binnen
Boekhouden is easy. Ik doe zelfs AC.quote:Op zondag 24 november 2013 12:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Elke mongool kan boekhouden.
[..]
Een beetje investeren in je netwerk dan.
Daarom. Vraag een docent of hij nog een adresje weet waar je kan solliciteren o.i.d. Of vraag bij een willekeurig bedrijf of je in het kader van je opleiding een paar dagen mee mag lopen, redelijke kans dat je blijft hangen voor zulk werk als je een beetje een goede indruk maakt.quote:Op zondag 24 november 2013 12:31 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Boekhouden is easy. Ik doe zelfs AC.
solliciteren voor een bijbaantje via internet?quote:Op zondag 24 november 2013 10:52 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Houding/uitstraling via internet?
Dit moet je echt veranderen. Staat heel kansloos.quote:Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Cv heeft bij mij een gewoon standaard opmaak met de koppen:
Persoonlijke gegevens
Opleidingen
Werkervaring (geen)
Talen/vaardigheden
En motivatie vertel ik waarom ik wil werken (geld om studie te bekostigen) en wat standaard tekst zoals "hopend op een positieve reactie" etc. Wat dan in totaal 20-30 zinnen zijn.
Blijkbaar niet dus..quote:Als ik een werkgever was zou ik naar de opleiding kijken. Maar dan voldoe ik makkelijk aan.
Ik was zo vaak enthousiast maar na 30 afwijzingen wordt je wel erg gedemotiveerd.
Opleiding doet er toch helemaal niet toe voor een simpel bijbaantje, joh. Of had je echt verwacht al ergens in de accountancy o.i.d. aan de slag te kunnen?quote:Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Als ik een werkgever was zou ik naar de opleiding kijken. Maar dan voldoe ik makkelijk aan.
Ik was zo vaak enthousiast maar na 30 afwijzingen wordt je wel erg gedemotiveerd.
Echt kansloos... Dit vult niet op mijn CV.. Dat is gewoon zwaar vmbo werk.quote:Op maandag 25 november 2013 13:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Opleiding doet er toch helemaal niet toe voor een simpel bijbaantje, joh. Of had je echt verwacht al ergens in de accountancy o.i.d. aan de slag te kunnen?
Richt je op baantjes als afwasser, inpakker, vakkenvuller en andere echte jongerenbaantjes.
ja ga ff kieskeurig doen, dat staat goed op je cvquote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Echt kansloos... Dit vult niet op mijn CV.. Dat is gewoon zwaar vmbo werk.
Ohw wacht je wil je CV vullen. Dan moet je toch even beginnen met basis baantjes werkgevers houden ervan als je een beetje werkervaring hebt. Heb voldoende mensen bij ons weg zien gaan naar verkoper/horeca. Maar ze hadden wel werkervaring en konden met leidinggevende omgaan. Ik vond het jammer dat ze weggingen maar begreep de keuzes ook. Jij hebt dat nog niet bewezen dus eerst daar eens beginnen....quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Wel ook ontluchten he? die cv..quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Is de vraag waarom je nog nooit bent aangenomen ook beantwoord, je vind jezelf overgekwalificeerd of ergens te goed voor. (hoe is een wonder, gezien je geen werkervaring hebt)quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
staat zo slecht niet op je cv. Allicht beter dan een leegte.quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Heel slim als je accountant wilt wordenquote:Op maandag 25 november 2013 12:11 schreef BlueMagic het volgende:
Zelfde probleem hier met een bijbaantje zoeken. Ga eens op zoek naar zwart werk/callcenters, wordt je 100% zeker aangenomen. Heb je wat zakcentjes, en kan je ondertussen zoeken naar een goed baantje.
Entreebanen noemen ze dat wel, om intern door te stromen of om de juiste arbeidsethos te kweken.quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
ja ja ja, oke, zie dat TS zijn CV wilt vullen. oke, dan is het beter om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heel slim als je accountant wilt worden
Lekker boeiendquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heel slim als je accountant wilt worden
Ik weet niet hoe het zit met je studententijd, maar als je zoiets flikt als RA mag je je bij de tuchtrechter verantwoorden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Lekker boeiendLaten we niet roomser dan de paus gaan doen
In je studententijd ben je nog niet ingeschreven in het register en dus niet gebonden aan de VGC. Bovendien ken ik zat mensen die bijna RA zijn die klusjes thuis (bv verbouwing/straatje leggen) ook (deels) zwart laten uitvoeren. Daarom zeg ik, niet roomser dan de paus zijnquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zit met je studententijd, maar als je zoiets flikt als RA mag je je bij de tuchtrechter verantwoorden.
Na mijn masterstudie heb ik ook gewoon ongeschoold werk gedaan omdat ik geen werk kon vinden. Het is beter dan dat je niks doet.quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Sowieso je zelf te goed vinden voor bepaald werkquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:24 schreef Legatus het volgende:
[..]
Na mijn masterstudie heb ik ook gewoon ongeschoold werk gedaan omdat ik geen werk kon vinden. Het is beter dan dat je niks doet.
Ik zou het persoonlijk nooit doen. Maar dat komt omdat ik sowieso tegen zwart werken ben. En het gaat niet alleen om de pakkans (want ze vragen inderdaad geen loonstrook op), maar het gaat ook om integriteit. Het is een persoonlijke keuze om dit te gaan doen, maar heel verstandig vind ik het niet als je accountant (of een ander beroep met een maatschappelijke functie) wilt worden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:20 schreef ejfaar het volgende:
[..]
In je studententijd ben je nog niet ingeschreven in het register en dus niet gebonden aan de VGC. Bovendien ken ik zat mensen die bijna RA zijn die klusjes thuis (bv verbouwing/straatje leggen) ook (deels) zwart laten uitvoeren. Daarom zeg ik, niet roomser dan de paus zijn
Daarnaast kun je zwart werk gewoon op je CV zetten. Net alsof je loonstrookje opgevraagd wordt.
Heb zelf ook weleens zwart gewerkt, was toen 12-13 maar tochquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk nooit doen. Maar dat komt omdat ik sowieso tegen zwart werken ben. En het gaat niet alleen om de pakkans (want ze vragen inderdaad geen loonstrook op), maar het gaat ook om integriteit. Het is een persoonlijke keuze om dit te gaan doen, maar heel verstandig vind ik het niet als je accountant (of een ander beroep met een maatschappelijke functie) wilt worden.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik roomser dan de Paus ben hoorMaar ik vind belastingfraude wel serieus en zou er toch 3x over nadenken. Maar dat ben ik. Nogmaals, het is je eigen keuze.
Volgens mij kan je met die leeftijd niet eens legaal werkenquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:41 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Heb zelf ook weleens zwart gewerkt, was toen 12-13 maar toch
Kloptquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met die leeftijd niet eens legaal werken
Toen ik 13 was heb ik folders bezorgd. Er werd niet moeilijk over gedaan omdat het een bijbaan was.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met die leeftijd niet eens legaal werken
Inderdaad, ik ken genoeg studenten die bij een supermarkt werken en daarna beter werk vinden omdat ze werkervaring hebben opgedaan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:24 schreef Legatus het volgende:
[..]
Na mijn masterstudie heb ik ook gewoon ongeschoold werk gedaan omdat ik geen werk kon vinden. Het is beter dan dat je niks doet.
Dan ook niet huilie doen dat je al jaren geen bijbaan kan vinden.quote:Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dan ook niet huilie doen dat je al jaren geen bijbaan kan vinden.![]()
Ik heb vanaf 4 vwo tot in het laatste jaar van m'n geneeskundestudie achter de kassa gezeten, werk is werk.
Hahaha dan ben ik wel heel benieuwd wat er bij dit persoon uit gaat komen dan:P een bezorgservice waar je zelf mag komen halen want meneer is geen VMBO'r natuurlijkquote:
En dan afgewezen wordenquote:
Kebabtentjequote:Op woensdag 27 november 2013 08:49 schreef Q35A814 het volgende:
[..]
Hahaha dan ben ik wel heel benieuwd wat er bij dit persoon uit gaat komen dan:P een bezorgservice waar je zelf mag komen halen want meneer is geen VMBO'r natuurlijk
Ja dag. Je houding/uitstraling via het internet is wel degelijk te vinden want je lijkt me nu al een sukkelquote:Op zondag 24 november 2013 12:31 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Boekhouden is easy. Ik doe zelfs AC.
Ligt eraan. Er wordt nog wel gezocht naar C++/C# developers.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:49 schreef Zihuatanejo het volgende:
Het is crisis: er zijn gewoon teveel kandidaten voor bijna elke baan.
Wel mooie toekomstplannen:quote:
Beetje verwarde jongen ben je wel: geen werk, wel werk..quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:02 schreef BroodjeKebab het volgende:
Op dit moment ben ik 18 jaar en ben ik een eerstejaarsstudent hbo-student. Mijn plan is om na mijn hbo-opleiding een fulltime baan te vinden en direct op mijzelf te gaan wonen. Dit zal dus rond mijn 21ste á 22ste leeftijd zijn.
Weet niet helemaal wat we hier nou van moeten geloven.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:36 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
vooral omdat dit een hobby is, naast mijn gebruikelijke dingen die ik doe (zoals school, werk etc).
Dit topic is dan ook gestart in 2013quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:19 schreef Chloroform het volgende:
Grappig, in een ander topic had je wel werk en ben je op zoek naar een auto van 9k.
PTA / Beginnersauto (student)
Oke, maar het blijft een klagende jankerd.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dit topic is dan ook gestart in 2013Dus hij kan in 2014 best werk gevonden hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |