abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133563035
Al sinds mijn 16e ben ik op zoek naar een bijbaan en ik word tot op heden steeds afgewezen. Inmiddels ben ik 18 jaar en volg ik een hbo accountancy opleiding.

De reden is steeds dat ik er een betere kandidaat is met een beter profiel ed. Soms zelfs dat ik overgekwalificeerd ben..

Waar solliciteer ik naar? Elektronika winkels, kledingwinkels, telefoonwinkels (phone house ed.) en schoenenwinkels.

Solliciteren doe ik bovendien via internet. Elke keer als ik het in een winkel vraag, word ik naar het internet doorverwezen.

5-10 afgewezen is niet erg, maar 40-50 maal is beetje triest.

Heb tot op heden nog nooit gewerkt, maar wil het dolgraag en heb geld nodig.
pi_133563159
Kickje R&P
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_133563282
hoe ziet je CV eruit? Wat is je motivatie?
There are only 151 Pokémon.
pi_133563377
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:07 schreef Eenskijken het volgende:
hoe ziet je CV eruit? Wat is je motivatie?
Cv heeft bij mij een gewoon standaard opmaak met de koppen:

Persoonlijke gegevens
Opleidingen
Werkervaring (geen)
Talen/vaardigheden

En motivatie vertel ik waarom ik wil werken (geld om studie te bekostigen) en wat standaard tekst zoals "hopend op een positieve reactie" etc. Wat dan in totaal 20-30 zinnen zijn.
pi_133563657
18 en nog nooit gewerkt. Dat is best wel ernstig. Als je als 16 jarige al nergens werd aangenomen dan is er wat mis met je houding/uitstraling.
pi_133563783
Heb je je cv en motivatiebrieven al eens na laten kijken door anderen?
dag
pi_133563788
Je noemt winkels, naar wat voor functie solliciteer je dan? Want als verkoper oid is natuurlijk kansloos, daar zitten ze echt niet te wachten op iemand van 18. Solliciteer liever op functies die leeftijdsgenoten hebben. In de bezorging, bij de tnt of als afwassser oid.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_133563847
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 01:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Je noemt winkels, naar wat voor functie solliciteer je dan? Want als verkoper oid is natuurlijk kansloos, daar zitten ze echt niet te wachten op iemand van 18. Solliciteer liever op functies die leeftijdsgenoten hebben. In de bezorging, bij de tnt of als afwassser oid.
Ik ben met 19 begonnen in een winkel. (schoenen verkopen).
  zondag 24 november 2013 @ 01:35:41 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133563960
Ben je van buitenlandse komaf?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133564073
Solliciteer eens ergens anders dan alleen bij winkels. Koeriersdienst, magazijn/distributiecentrum, horeca weet ik veel.
  zondag 24 november 2013 @ 01:57:18 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133564695
Beter beschrijf je in je brieven waarom je precies bij dat bedrijf wil werken waar je solliciteert, wat je interessant lijkt aan de functie en waarom je denkt dat jij zo enorm geschikt bent i.p.v. 'voor het geld'. Dat is uiteindelijk waarom iedereen werkt, maar dat schrijf je niet in een sollicitatiebrief.
pi_133564756
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Cv heeft bij mij een gewoon standaard opmaak met de koppen:

Persoonlijke gegevens
Opleidingen
Werkervaring (geen)
Talen/vaardigheden

En motivatie vertel ik waarom ik wil werken (geld om studie te bekostigen) en wat standaard tekst zoals "hopend op een positieve reactie" etc. Wat dan in totaal 20-30 zinnen zijn.
wat natural herbs zegt, je moet niet zeggen dat je wil werken voor het geld, je moet zeggen dat je graag bij dat bedrijf wil werken omdat jij enthousiast bent en ervaring hebt met het onderwerp etc, dat soort dingen. Zeg wat je kennis en vaardigheden zijn en waarom dat bij die functie goed past. daar kijken ze naar.
There are only 151 Pokémon.
pi_133567958
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:22 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
18 en nog nooit gewerkt. Dat is best wel ernstig. Als je als 16 jarige al nergens werd aangenomen dan is er wat mis met je houding/uitstraling.
Houding/uitstraling via internet? :')
  zondag 24 november 2013 @ 10:54:12 #15
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133567982
Is voor jezelf werken een optie? Bied je diensten aan via marktplaats en doe voor mensen de belastingaangifte.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133568567
quote:
Solliciteren doe ik bovendien via internet. Elke keer als ik het in een winkel vraag, word ik naar het internet doorverwezen.
Via internet solliciteren is kut, als je al wordt aangenomen wil je die baan niet eens.

Een goede CV maken en ergens enthousiast voor zijn doet wonderen.

Verplaats je in de werkgever; wat zou jij willen als jij de baas was?

Uitzendbureaus binnenlopen met een goede CV en actieve werkhouding.

Tijdje vrijwilligerswerk gaan doen staat prachtig op je CV

vreemde taal studeren idem (op mijn CV staat japans, ik heb die taal ooit met een cursus weten te leren en mensen vinden het nog steeds heel opmerkelijk, laat zien dat je je horizon verbreed en verder denkt, blablabla)
pi_133568857
Probeer bij een administratiekantoor o.i.d. aan de slag te gaan. Heb je later ook nog wat aan.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_133568938
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Kirov het volgende:
Probeer bij een administratiekantoor o.i.d. aan de slag te gaan. Heb je later ook nog wat aan.
Kansloos. Kom je alleen via via binnen
pi_133569554
quote:
12s.gif Op zondag 24 november 2013 11:37 schreef cracktor het volgende:

[..]

Via internet solliciteren is kut, als je al wordt aangenomen wil je die baan niet eens.

Een goede CV maken en ergens enthousiast voor zijn doet wonderen.

Verplaats je in de werkgever; wat zou jij willen als jij de baas was?

Uitzendbureaus binnenlopen met een goede CV en actieve werkhouding.

Tijdje vrijwilligerswerk gaan doen staat prachtig op je CV

vreemde taal studeren idem (op mijn CV staat japans, ik heb die taal ooit met een cursus weten te leren en mensen vinden het nog steeds heel opmerkelijk, laat zien dat je je horizon verbreed en verder denkt, blablabla)
Als ik een werkgever was zou ik naar de opleiding kijken. Maar dan voldoe ik makkelijk aan.

Ik was zo vaak enthousiast maar na 30 afwijzingen wordt je wel erg gedemotiveerd.
pi_133569563
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Kirov het volgende:
Hoe kun je daar aan de slag gaan? Is toch kansloos?
pi_133569591
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Hoe kun je daar aan de slag gaan? Is toch kansloos?
Elke mongool kan boekhouden.

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:57 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Kansloos. Kom je alleen via via binnen
Een beetje investeren in je netwerk dan.
pi_133569692
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:26 schreef Kirov het volgende:

[..]

Elke mongool kan boekhouden.

[..]

Een beetje investeren in je netwerk dan.
Boekhouden is easy. Ik doe zelfs AC.
pi_133569741
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:31 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Boekhouden is easy. Ik doe zelfs AC.
Daarom. Vraag een docent of hij nog een adresje weet waar je kan solliciteren o.i.d. Of vraag bij een willekeurig bedrijf of je in het kader van je opleiding een paar dagen mee mag lopen, redelijke kans dat je blijft hangen voor zulk werk als je een beetje een goede indruk maakt.
pi_133569877
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 10:52 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Houding/uitstraling via internet? :')
solliciteren voor een bijbaantje via internet? :{
pi_133584807
Ben je wel voldoende representatief om in een winkel te kunnen werken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')