abonnement Unibet Coolblue
pi_137009402
daarvoor dus een mistje maken met conditioner en water ;)
pi_137392911
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:48 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Ik heb vandaag iets gedaan met mijn haar, en ik MOET het met jullie delen. Ik heb before en after foto's.

Een week terug heb ik mijn haar geverfd; casting creme gloss "terracotta" een semi permanente haarkleuring. Ik was totaal niet tevreden met het resultaat. Veels te donker, met een vage roodbruine gloed. Normaal gebruik ik decolour van decolour, om ongewenste haarverf uit mijn haar te krijgen. Maar man dit spul stinkt zo erg naar rotte eieren dat ik zocht naar een alternatief. Ik wilde niet weer drie weken rondlopen met een stinkende walm om me heen. In de kruidvat is dit tegenwoordig ook te koop, color remover, oid. Goed, Uiteraard GEEN bleek, mijn haar is zeer poreus vanwege al dat verven constant jaren lang. Wat je ziet in de after foto is dan ook lichtelijk gebleekt haar, verlost van alle "build up".

Wanhopig ging ik aan de slag. Dit is wat ik heb gedaan (na veel research op internet)

Ongeveer 15 vitamine c ( a 1000 mg)tabletten gemalen door ze plat te stampen in een plastic zak.

In een bakje gegooid, head and shoulders shampoo toegevoegd Plus een stinkend overblijfsel van een zeer agressieve anti roos shampoo. (Dat laatste gebruik ik vaker om haarverf proberen te vervagen, zonder resultaat)

Vervolgens mixen. Daarna voeg ik er 5 theelepels kaneelpoeder aan toe. Het resultaat is een geelbruingroen smerig uitziend luchtig papje, ruikt lekker, dat scheelt.

In mijn licht bevochtigde haar gemasseerd, anderhalf uur in mijn haar gelaten, een plastic zak + handdoek eroverheen en een beetje hitte geisoleerd door er met mijn fohn 5 minuten lang in te blazen. (In de plastic zak waar mijn besmeurde haar in zat).

Eruit gespoeld onder de douche, nog nagewassen met head&shoulders. En wow... Zacht, ruikt lekker, en de ongewenste kleur is compleet weg.

Resultaat:


Before
[ afbeelding ]

After
[ afbeelding ]

Het daglicht heeft ook wel zo zijn effecten, mijn haar is een beetje rossig geworden, niet de ideale kleur, maaaar: jeej! :)

Ik hoop dat dit een redding is voor een aantal van jullie met mijnzelfde probleem. Niets zo vervelend als een kleur die verkeerd uitpakt, en al helemaal om vervolgens te moeten bleken.

Ik ben zeer enthousiast over het resultaat!!

Liefs, tiamat
Ik heb dit eergister geprobeerd, maar dan alleen met head and shoulders anti roos en normale vitamine c pillen. Ik kon mijn kaneel niet vinden. En ik kan zeggen: het is daadwerkelijk lichter geworden! Ik kreeg zelfs de vraag van een klasgenoot of ik mijn haar geverfd had omdat het lichter was!

Nu heb ik echter de smaak te pakken en nu probeer ik het opnieuw. Na nog meer research kwam ik erachter dat sommige mensen honing gebruikte (wat ook echt behoorlijk oplichtte) en andere mixten hun vitamine c met vaatwasmiddel (en dat resultaat zag er ook goed uit).

Momenteel zit ik dus weer met een handdoek op mijn hoofd. In mijn haar zit nu: vaatwasmiddel, head and shoulders anti roos, honing, kaneel en vitamine C (2 bruistabletjes en nog een zooitje normale). Ik heb een before foto gemaakt en als het werkt, post ik morgen before and after, als ik mijn haar heb verneukt, ren ik morgen naar de kapper.

tl;dr: Ik heb de methode van tiamat gebruikt en het werkt. (zelfs zonder de agressieve anti roos shampoo en kaneel)
#TeamMiley
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:49:40 #203
244933 trovey
Nachtoele
pi_137393391
Vaatwasmiddel lijkt me anders een behoorlijk agressief goedje om op je hoofd te doen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137394295
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:49 schreef trovey het volgende:
Vaatwasmiddel lijkt me anders een behoorlijk agressief goedje om op je hoofd te doen. :{
Het leek me in combinatie met de honing en de shampoo nog wel oke, en wij hebben van die speciale van dreft. Wacht, ik ga heel even kijken wat er allemaal in zit

edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze

Met aloe vera en komkommer. Ik kon niet echt wijzer worden uit de ingrediënten
#TeamMiley
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:19:34 #205
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_137394993
Dat is toch afwasmiddel?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:09:46 #206
244933 trovey
Nachtoele
pi_137397571
Handafwasmiddel is in ieder geval beter dan dat wat ik dacht namelijk vaatwasmiddel voor de afwasmachine want dat is heftig spul want je kunt er ook een aangekoekte frituurpan mee schoon krijgen. :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137398028
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef trovey het volgende:
Handafwasmiddel is in ieder geval beter dan dat wat ik dacht namelijk vaatwasmiddel voor de afwasmachine want dat is heftig spul want je kunt er ook een aangekoekte frituurpan mee schoon krijgen. :X
Oh nee, dat zou ik echt nooit in mijn haar smeren. Het is er trouwens nu uit en mijn haar voelde ietsje stugger dan normaal nadat het eruit was, maar toen ik daarna conditioner erin deed en het er weer uithaalde, voelde het weer normaal! Yay!
#TeamMiley
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:21:07 #208
244933 trovey
Nachtoele
pi_137398086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:19 schreef arachide. het volgende:

[..]

Oh nee, dat zou ik echt nooit in mijn haar smeren. Het is er trouwens nu uit en mijn haar voelde ietsje stugger dan normaal nadat het eruit was, maar toen ik daarna conditioner erin deed en het er weer uithaalde, voelde het weer normaal! Yay!
Handwaasmiddel is dan ook een flinke ontvetter dus dat het stugger gaat worden is niet meer dan normaal. ;) Gelukkig maar dat het dit dan is want ik schrok al . :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:25:12 #209
410626 NLjordi
Fotografie is kunst
pi_137408788
Allen,

Voor mijn danssport wil ik me haar anders als andere. Daarom het idee om mijn haar extreem te laten glimmen. (Zie voorbeeld foto)


Op de foto ziet het er uit dat je een soort van vers houd folie op je haar heb. Dit wil ik ook creëeren maar geen idee hoe :O
Een van jullie weet vast wel hoe dit te creëeren :) graag lees ik tips
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 maart 2014 @ 12:13:11 #210
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_137410032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:25 schreef NLjordi het volgende:
Allen,

Voor mijn danssport wil ik me haar anders als andere. Daarom het idee om mijn haar extreem te laten glimmen. (Zie voorbeeld foto)
[ afbeelding ]

Op de foto ziet het er uit dat je een soort van vers houd folie op je haar heb. Dit wil ik ook creëeren maar geen idee hoe :O
Een van jullie weet vast wel hoe dit te creëeren :) graag lees ik tips
Je plaatje doet het niet. Heb het geprobeerd te fixen, maar hij doet het simpelweg niet.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 maart 2014 @ 12:14:46 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_137410065
Ik zocht op 'hoogglans kapsel' en kom overal gewoon een wetlook tegen. Is dat wat je bedoelt?


I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:06:13 #212
410626 NLjordi
Fotografie is kunst
pi_137424664
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik zocht op 'hoogglans kapsel' en kom overal gewoon een wetlook tegen. Is dat wat je bedoelt?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat 1e plaatje bedoel ik idd 2e kan ik ook niet zien, maar wetlook met donker haar ziet er dan heel anders uit toch?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 maart 2014 @ 21:59:52 #213
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_137430665
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:06 schreef NLjordi het volgende:

[..]

Ja dat 1e plaatje bedoel ik idd 2e kan ik ook niet zien, maar wetlook met donker haar ziet er dan heel anders uit toch?
Dit is gewoon een wetlook.. dus veel gel enzo. En eventueel nog een extra glansproduct eroverheen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:01:37 #214
410626 NLjordi
Fotografie is kunst
pi_137434047
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:59 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dit is gewoon een wetlook.. dus veel gel enzo. En eventueel nog een extra glansproduct eroverheen.
Oke, ga samen met danspartner eens even wat proberen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 maart 2014 @ 23:13:01 #215
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_137434521
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:01 schreef NLjordi het volgende:

[..]

Oke, ga samen met danspartner eens even wat proberen
Succes! *O*
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_137520163
Help!

Ik heb blondeerspul in huis en ik heb een plukje geprobeerd.Het resultaat is in mijn ogen echt awesome. Het is wel behoorlijk ginger, maar niet dat je zegt "wtf, lelijk!" Mijn haar voelt niet als een bos stro, dus dat is een goed iets. Anyway, het is wel echt een stuk lichter dan het rood en het vloekt een beetje met elkaar.

Mijn idee was eerst om gewoon heel veel plukjes te doen en het dan weer een tijdje met rust te laten, ik ben alleen bang dat het oerlelijk wordt en dat ik dan er donkere verf overheen moet gooien en dat ik terug bij af ben.

Wat denken jullie? Kan ik het dan beter allemaal blonderen of zal ik toch gewoon plukjes doen?


Hier nog een foto om het verschil te laten zien. Het is niet zo oranje als op de foto btw. Tis meer een lichtbruin met een warme/oranje gloed.
#TeamMiley
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:25:24 #217
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137523608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:40 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik heb dit eergister geprobeerd, maar dan alleen met head and shoulders anti roos en normale vitamine c pillen. Ik kon mijn kaneel niet vinden. En ik kan zeggen: het is daadwerkelijk lichter geworden! Ik kreeg zelfs de vraag van een klasgenoot of ik mijn haar geverfd had omdat het lichter was!

Nu heb ik echter de smaak te pakken en nu probeer ik het opnieuw. Na nog meer research kwam ik erachter dat sommige mensen honing gebruikte (wat ook echt behoorlijk oplichtte) en andere mixten hun vitamine c met vaatwasmiddel (en dat resultaat zag er ook goed uit).

Momenteel zit ik dus weer met een handdoek op mijn hoofd. In mijn haar zit nu: vaatwasmiddel, head and shoulders anti roos, honing, kaneel en vitamine C (2 bruistabletjes en nog een zooitje normale). Ik heb een before foto gemaakt en als het werkt, post ik morgen before and after, als ik mijn haar heb verneukt, ren ik morgen naar de kapper.

tl;dr: Ik heb de methode van tiamat gebruikt en het werkt. (zelfs zonder de agressieve anti roos shampoo en kaneel)
Zou het ook werken als de kleur er al langer inzit? dus dat het niet pas gekleurd is.
Lijkt me wel makkelijk om op deze manier in ée'n keer van alle (tijd geleden aangebrachte verf) kleur af te zijn
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:51:53 #218
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137524654
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:02 schreef arachide. het volgende:
Help!

Ik heb blondeerspul in huis en ik heb een plukje geprobeerd.Het resultaat is in mijn ogen echt awesome. Het is wel behoorlijk ginger, maar niet dat je zegt "wtf, lelijk!" Mijn haar voelt niet als een bos stro, dus dat is een goed iets. Anyway, het is wel echt een stuk lichter dan het rood en het vloekt een beetje met elkaar.

Mijn idee was eerst om gewoon heel veel plukjes te doen en het dan weer een tijdje met rust te laten, ik ben alleen bang dat het oerlelijk wordt en dat ik dan er donkere verf overheen moet gooien en dat ik terug bij af ben.

Wat denken jullie? Kan ik het dan beter allemaal blonderen of zal ik toch gewoon plukjes doen?
[ afbeelding ]

Hier nog een foto om het verschil te laten zien. Het is niet zo oranje als op de foto btw. Tis meer een lichtbruin met een warme/oranje gloed.
Zou het zelf in één keer doen. Als het een mooie kleur is die je in de rest van je haar ook wilt hebben. Gewoon doen!
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_137525068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:25 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Zou het ook werken als de kleur er al langer inzit? dus dat het niet pas gekleurd is.
Lijkt me wel makkelijk om op deze manier in ée'n keer van alle (tijd geleden aangebrachte verf) kleur af te zijn
Ik heb het gedaan op haar wat 6 weken geleden geverfd was. Er kwam wel echt veel rood vanaf, maar een deel zat er ook echt in. Van welke kleur wil je naar welke kleur?
#TeamMiley
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:38:42 #220
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137526614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:03 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan op haar wat 6 weken geleden geverfd was. Er kwam wel echt veel rood vanaf, maar een deel zat er ook echt in. Van welke kleur wil je naar welke kleur?
Het is nou een soort van middenbruin met lichtere middenbruine plukken.
Maar ik zou weleens alle verf uit mijn haar willen.
Volgens mij was mijn haar lichtbruin, haha maar het is al zo lang geleden dat ik mijn echte kleur gezien heb :@ :P
Rayen 2½ jaar!
pi_137526914
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:38 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Het is nou een soort van middenbruin met lichtere middenbruine plukken.
Maar ik zou weleens alle verf uit mijn haar willen.
Volgens mij was mijn haar lichtbruin, haha maar het is al zo lang geleden dat ik mijn echte kleur gezien heb :@ :P
Het is een huis- tuin- en keuken middeltje, dat kan dat nooit doen. Er is 1 optie om alle haarverf uit je haar te krijgen: het laten uitgroeien
#TeamMiley
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:47:14 #222
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137527010
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:45 schreef arachide. het volgende:

[..]

Het is een huis- tuin- en keuken middeltje, dat kan dat nooit doen. Er is 1 optie om alle haarverf uit je haar te krijgen: het laten uitgroeien
Ja snap ik aan de ene kant ook wel maar ik vond de voor- en nafoto's van tiamat wel verbazend.
Van donkerbruin naar haast donkerblond
Rayen 2½ jaar!
pi_137527335
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:47 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja snap ik aan de ene kant ook wel maar ik vond de voor- en nafoto's van tiamat wel verbazend.
Van donkerbruin naar haast donkerblond
Ik denk dat dat vooral is omdat het net geverfd was
#TeamMiley
  roze woensdag 19 maart 2014 @ 12:20:08 #224
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137919322
Ok ik ben mijn paarse haar alweer zat. Aangezien het fout is uitgepakt (moest bruin-paars zijn) vervaagd dit wel snel en daar hadden ze me ook voor gewaarschuwd. Hoe krijg ik dit er het snelste uit? Ontkleuren wil ik wel niet meteen.
Your beauty never ever scared me.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 maart 2014 @ 22:53:49 #225
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_137986652
Eind december bij de kapper een spoeling laten doen maar ben er klaar mee. Hij wil er alleen niet uit. Had er sowieso al uit moeten zijn, :'(. Is wel echt een spoeling iig. Waarom vertrekt 'ie niet? :')
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 maart 2014 @ 23:13:33 #226
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_137987616
Stom haar. Had heel bewust voor een spoeling in plaats van verf gekozen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:38:17 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_137988840
Spoeling blijft in mijn poreuze haar vrijwel net zo goed en lang zitten als verf. Ligt aan Je haarstructuur en -kwaliteit hoe diep en vast het aan je haar hecht, kut is dat ;(

Ik word echt steeds grijzer, maar begin het wel grappig te vinden eigenlijk :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 21 maart 2014 @ 01:48:23 #228
244933 trovey
Nachtoele
pi_137992749
Ik hou niet van die grijze gloed bovenop }:| (een aantal plukjes net waar mijn natuurlijk haarscheiding valt) dus zondag de boel weer in de verf gezet na 3 maanden....kan ik er weer even tegen met tussendoor een kleurspoelingkje op die plekjes. :P Ik gebruik altijd warme blonde tinten dus lekker makkelijk om zelf te doen, weinig rommel en gesmeer. *O*

Overigens een tip: gebruik de haarverfmantel (1,00 euro) van de Wibra als je zelf kleurt (ligt bij de shampoo e.d.), werkt perfect, bedekt je hele lichaam tot over de heupen dus geen last van ongelukjes met de verf. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138130362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 01:48 schreef trovey het volgende:
Ik hou niet van die grijze gloed bovenop }:| (een aantal plukjes net waar mijn natuurlijk haarscheiding valt) dus zondag de boel weer in de verf gezet na 3 maanden....kan ik er weer even tegen met tussendoor een kleurspoelingkje op die plekjes. :P Ik gebruik altijd warme blonde tinten dus lekker makkelijk om zelf te doen, weinig rommel en gesmeer. *O*

Overigens een tip: gebruik de haarverfmantel (1,00 euro) van de Wibra als je zelf kleurt (ligt bij de shampoo e.d.), werkt perfect, bedekt je hele lichaam tot over de heupen dus geen last van ongelukjes met de verf. ;)
Ik had mijn grote teen anders laatst wel mooi zwart geverfd per ongeluk. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 24 maart 2014 @ 20:37:02 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_138130801
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:29 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik had mijn grote teen anders laatst wel mooi zwart geverfd per ongeluk. :')
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 24 maart 2014 @ 21:13:36 #231
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138132875
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:29 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik had mijn grote teen anders laatst wel mooi zwart geverfd per ongeluk. :')
:') :D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 17:18:40 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138300751
Ik overweeg toch mijn haar weer te bleken ( O-) ) omdat ik blijkbaar nogal vastzit aan de vage kleur die ik nu heb. Na mijn rood/bruine spoeling is het enige dat is overgebleven een kopertint. Maar ik haat kopertinten. En volgens de kapper wordt dit wel een gevalletje 'laten uitgroeien' en aangezien ik de kleur nu niet meer mooi vind, is dat dus mooi shit :'). Bovendien wil ik een lichtere haarkleur, maar dat kan pas als mijn haar weer licht is. Dat gaat dus eeuwen duren.

Eerder had ik het ook gebleekt, maar weinig aan verzorging gedaan en het werd dus nogal dood. Eeuwen gedaan over die uitgroei ;(. Dus ik ben er wel erg bang voor.
Nu overweeg ik het dus tòch weer: misschien als ik het goed verzorg, elke week maskertje etc. lukt het dan wel? Maar is het 2 jaar waard? Want dat ben ik minimaal kwijt om dat gebleekte weer uit te laten groeien. Aan de andere kant; ik ben waarschijnlijk ook 2 jaar kwijt om deze kleur kwijt te raken die ik nu heb. En die vind ik niet eens mooi, :'). Dan bleek ik het liever met een ander kleurtje die ik wel mooi vind eroverheen. Hmm.

Tevens gelijk een vraag: wat zijn nou echt goede haarmaskers? Ik vind die van Fuente echt chill, die krijg ik altijd bij de kapper. Maar die zijn zo'n 50 euro per pot van 150 ML dusja, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_138301824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik overweeg toch mijn haar weer te bleken ( O-) ) omdat ik blijkbaar nogal vastzit aan de vage kleur die ik nu heb. Na mijn rood/bruine spoeling is het enige dat is overgebleven een kopertint. Maar ik haat kopertinten. En volgens de kapper wordt dit wel een gevalletje 'laten uitgroeien' en aangezien ik de kleur nu niet meer mooi vind, is dat dus mooi shit :'). Bovendien wil ik een lichtere haarkleur, maar dat kan pas als mijn haar weer licht is. Dat gaat dus eeuwen duren.
Al wel een een color remover geprobeerd? Kruidvat heeft er eentje, maar er is ook een nieuwere variant die beter schijnt te werken. Moet wel besteld worden uit Engeland: http://decolourremover.com/decolour (Colour B4 is de oude variant). Werkt niet bij iedereen even goed maar toch veel succesverhalen :Y en bij lange na niet zo schadelijk als bleken. Van de kruidvat is natuurlijk wel een stuk goedkoper (9 euro normaal) en makkelijker te krijgen, maar met die oudere 'techniek' kan de kleur soms terug komen en bij die nieuwe niet, als ik het goed begrepen heb :P
Het heeft bij mij ooit zelfs een stukje henna weg gehaald, en donkerbruine verf was er helemaal uit. Dus dat spul kan nog best goed werken :) (was gewoon die van KV).

Sowieso kan het bleken van rode tinten nog wel eens lastig zijn. Ik heb zo mijn haar compleet gesloopt.... ik dacht, oh het is nog maar heel licht, dat gaat er nog wel uit. Maar niet dus, en toen was wel mijn haar verrot :') kon het toen echt elke 2/3 maand weer kort laten knippen want alles was stuk ;(

Product dat goed schijnt te werken bij verzorgen van gebleekt en beschadigd haar is Joico K Pak Reconstructor. Wel ook erg duur :X maar waren wel mensen waarbij het helemaal pluizig was geworden en dan zag het er na wat behandelingen iig weer normaal uit. Had ik dat maar wat eerder ontdekt :P De schade echt herstellen kan voor zover ik weet niet....
http://deepaishopaholic.b(...)eep-penetrating.html wel schade van permanent ipv bleken maar toch een mooi voorbeeldje :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:05:59 #234
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138302124
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
natuurlijk wel een stuk goedkoper (9 euro normaal) en makkelijker te krijgen, maar met die oudere 'techniek' kan de kleur soms terug komen en bij die nieuwe niet, als ik het goed begrepen heb :P
Ja die Kruidvatontkleurder heb ik al gebruikt, maar er is helaas weinig verschil, ;(. Colour B4 ken ik ook maar blijkbaar is dat een oudere variant. Ik weet niet of ik weer een ontkleurder wil gebruiken aangezien die van de Kruidvat zo goed als 0,0 heeft gedaan. Inderdaad, kopertinten etc. Maakt het lastig denk ik.

Hmm. Mja. Ik weet wel dat ook Aphogee two-step protein treatment erg goed schijnt te werken. Die schijnt zelfs zo hardcore en extreem te zijn dat je hem echt maximaal 1 x per maand/6 weken kan gebruiken. Je mag terwijl het spul droogt ook niet kammen of aanraken anders kan het zo afbreken (zo hard wordt het :o ). Maar het schijnt dus wel echt wonderen te doen. Het wordt veel gebruikt door donkere mensen maar ook veel door mensen die hun haar hebben gebleekt en dit schijnt echt een lifesaver te zijn? Die van Joico ziet er in het voorbeeld ook wel chill uit, maar dan is Aphogee volgens mij goedkoper :D.

Is het bleken van kopertinten echt zo lastig? ;(
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:06:37 #235
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138302141
Ik moet zeggen dat het niet onwijs rood is ofzo hoor. Maar het is gewoon niet mijn eigen kleur, dus misschien valt het dan mee qua bleken van roodtinten. Wacht, ik maak een pic.

Edit; pic van 10 dagen geleden gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_138302430
Zonde dat color remover niks deed :(, dan zou het idd goed kunnen dat die nieuwe variant ook niets doet (en bestellen daarvan is erg duur). Ik wil nog een keer testen of die mijn haar nog lichter kan krijgen maar de prijs :(

Een bleach bath kan eventueel ook nog, http://www.hairdyeforum.com/index.php?topic=91.0.
Maar het is lastig ja :{ wie weet heeft iemand anders nog een uitkomst!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:15:48 #237
365231 Fera
Fire & Blood
pi_138302432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:06 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik moet zeggen dat het niet onwijs rood is ofzo hoor. Maar het is gewoon niet mijn eigen kleur, dus misschien valt het dan mee qua bleken van roodtinten. Wacht, ik maak een pic.

Edit; pic van 10 dagen geleden gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het nu? Ik vind het nog best mooi. Eerder een soort blond. Kan ook aan de foto liggen, of m'n scherm. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:17:42 #238
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138302501
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:15 schreef Fera het volgende:

[..]

Dit is het nu? Ik vind het nog best mooi. Eerder een soort blond. Kan ook aan de foto liggen, of m'n scherm. :')
Ja, dat is het nu. Het staat ook best natuurlijk en veel mensen vinden het ook echt beter staan dan mijn eigen kleur, :'). Maar dat is ook logisch want nu heb ik wat contrast in mijn gezicht. Mijn eigen haarkleur is vrij grauw/peper&zout/as. Het is gewoon dat ik zelf een haat heb op kopertinten en het laatste vage stuk dat van die spoeling is overgebleven is dus een kopertint, :'). Just my luck. Ik vind het gewoon vreselijk vervelend en ik wil mijn haar een andere kleur. Ik had niet voor niets een spoeling, damnit :( .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:20:03 #239
365231 Fera
Fire & Blood
pi_138302573
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:17 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, dat is het nu. Het staat ook best natuurlijk en veel mensen vinden het ook echt beter staan dan mijn eigen kleur, :'). Maar dat is ook logisch want nu heb ik wat contrast in mijn gezicht. Mijn eigen haarkleur is vrij grauw/peper&zout/as. Het is gewoon dat ik zelf een haat heb op kopertinten en het laatste vage stuk dat van die spoeling is overgebleven is dus een kopertint, :'). Just my luck. Ik vind het gewoon vreselijk vervelend en ik wil mijn haar een andere kleur. Ik had niet voor niets een spoeling, damnit :( .
Dat is wel flink klote. Het is inderdaad best mooi, maar ja ... In zo'n geval is het niet belangrijk wat anderen vinden, je moet het zelf mooi vinden. :) Ik ben altijd wel huiverig met bleken, maar ik weet dat mijn vrij dikke haar best wel wat kan hebben. Maar met goede verzorging zou de schade wel mee moeten vallen ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:22:47 #240
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138302661
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:20 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat is wel flink klote. Het is inderdaad best mooi, maar ja ... In zo'n geval is het niet belangrijk wat anderen vinden, je moet het zelf mooi vinden. :) Ik ben altijd wel huiverig met bleken, maar ik weet dat mijn vrij dikke haar best wel wat kan hebben. Maar met goede verzorging zou de schade wel mee moeten vallen ...
Mja, ik heb zelf nogal fijn haar, :'). Maar misschien dat het meevalt als ik in het begin zo'n dikke, hardcore proteine treatment erin pleur, echt vaak laat bijknippen en moistureshampoos en maskers gebruik? Ik heb iemand in mijn lijst en die heeft het al zo lang/vaak gebleekt en het ziet er perfect uit. Bizar gewoon. Maar zij doet er dus ook heel veel aan.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_138302664
Schiet me ineens te binnen dat astinten wel zouden moeten helpen tegen rode tinten. Wie weet is daar nog wat meer info over te vinden :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:25:16 #242
365231 Fera
Fire & Blood
pi_138302733
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:22 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mja, ik heb zelf nogal fijn haar, :'). Maar misschien dat het meevalt als ik in het begin zo'n dikke, hardcore proteine treatment erin pleur, echt vaak laat bijknippen en moistureshampoos en maskers gebruik? Ik heb iemand in mijn lijst en die heeft het al zo lang/vaak gebleekt en het ziet er perfect uit. Bizar gewoon. Maar zij doet er dus ook heel veel aan.
Ik gooide er altijd wel veel maskers in en dan ook echt een paar uur laten trekken, zo nodig er mee gaan slapen. Voor mij gevoel werd het dan altijd wel een stuk beter. Het verschil met ongebleekt haar blijf je altijd houden, maar het zag er niet beroerd uit.

En inderdaad, wat Vixen zegt. Een astint zou nog wel eens kunnen helpen om het rood minder rood te maken. Heb ik ook eens van een kapster gehoord. :o
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:27:25 #243
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138302785
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Schiet me ineens te binnen dat astinten wel zouden moeten helpen tegen rode tinten. Wie weet is daar nog wat meer info over te vinden :Y
Oh! Ik zal even googlen, :). Kapster had het er ook over dat ik wel kan highlighten omdat het dan minder zichtbaar uitgroeit zegmaar. Maar stiekem wil ik een haarkleur die ik alleen kan bereiken door het te laten bleken en daar zit ook mijn dilemma (plus dat ik mijn huidige kleur nu echt begin te haten omdat hij weigert weg te gaan :D). Ik wil graag grijs. Of pastelroze, maar toch echt vooral grijs.
Zoiets (al weet ik dat dit pruiken zijn). Deze zijn wel redelijk grijsgrijs, maar grijs met een lila ondertoon zou ook wel mooi kunnen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:32:41 #244
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138302917
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik gooide er altijd wel veel maskers in en dan ook echt een paar uur laten trekken, zo nodig er mee gaan slapen. Voor mij gevoel werd het dan altijd wel een stuk beter. Het verschil met ongebleekt haar blijf je altijd houden, maar het zag er niet beroerd uit.

En inderdaad, wat Vixen zegt. Een astint zou nog wel eens kunnen helpen om het rood minder rood te maken. Heb ik ook eens van een kapster gehoord. :o
Even onder een spoiler en geen gezichten undso, maar dit is dus het haar van die ene waar ik het over had, _O_. Vaak gebleekt en later ook nog een pasteltint eroverheen. Maar het ziet er erg goed uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dit kon hebben (al is mijn haar lang niet zo lang, dik en mooi :') ) zou ik al veel minder twijfelen!

Hoe zou zoiets werken? Een astint tegen een roodtint?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:35:20 #245
365231 Fera
Fire & Blood
pi_138302991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Even onder een spoiler en geen gezichten undso, maar dit is dus het haar van die ene waar ik het over had, _O_. Vaak gebleekt en later ook nog een pasteltint eroverheen. Maar het ziet er erg goed uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dit kon hebben (al is mijn haar lang niet zo lang, dik en mooi :') ) zou ik al veel minder twijfelen!

Hoe zou zoiets werken? Een astint tegen een roodtint?
Het ziet er eetbaar uit, net een suikerspin. Maar wel mooi. O+

Zou alleen niet weten hoe je het voor elkaar krijgt vanaf het haar wat je nu hebt. Zal inderdaad wel bleken worden.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:36:11 #246
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138303018
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:35 schreef Fera het volgende:

[..]

Het ziet er eetbaar uit, net een suikerspin. Maar wel mooi. O+
Ja echt he, :'). Maargoed. Ik wil dus ook wel suikerspinzacht haar, :'). Haar lukt het blijkbaar wel als het gebleekt is en zo uniek zal ze vast niet zijn ;). Maar dan moet ik wel echt goed bezig :{.
Toch twijfel.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:38:00 #247
365231 Fera
Fire & Blood
pi_138303076
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja echt he, :'). Maargoed. Ik wil dus ook wel suikerspinzacht haar, :'). Haar lukt het blijkbaar wel als het gebleekt is en zo uniek zal ze vast niet zijn ;). Maar dan moet ik wel echt goed bezig :{.
Toch twijfel.
Gewoon even een week of twee over nadenken. Vaak zwakken de impulsieve gevoelens dan wel af. Maar als je het dan nog steeds wilt, dan wil je het ook écht. En dan moet je het ook gewoon doen. :7
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:45:11 #248
244933 trovey
Nachtoele
pi_138303304
Ik zie dit trouwens op een site staan over koperkleuren eruit krijgen, misschien kun je er wat mee. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:49:09 #249
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138303432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:45 schreef trovey het volgende:
Ik zie dit trouwens op een site staan over koperkleuren eruit krijgen, misschien kun je er wat mee. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks voor het meedenken! Head&Shoulders helaas ook al geprobeerd! ;(
Fuck Schwarzkopf met hun stomme professionele spoelingen! :(
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 maart 2014 @ 18:50:43 #250
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138303471
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:38 schreef Fera het volgende:

[..]

Gewoon even een week of twee over nadenken. Vaak zwakken de impulsieve gevoelens dan wel af. Maar als je het dan nog steeds wilt, dan wil je het ook écht. En dan moet je het ook gewoon doen. :7
Te ongeduldig ;(. Zal me niks verbazen als ik over 2 dagen m'n haar gebleekt heb en dan spijt heb ofzo (of niet natuurlijk 8-)) en er 2 jaar aan vast zit. Hoewel ik liever 2 jaar aan gebleekt haar vastzit dan aan deze koperkleur, tenzij tè droog/kapot/beschadigd door bleken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 19:40:41 #251
244933 trovey
Nachtoele
pi_138305122
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Thanks voor het meedenken! Head&Shoulders helaas ook al geprobeerd! ;(
Fuck Schwarzkopf met hun stomme professionele spoelingen! :(
Dan die combi van blondeer en shampoo proberen, klinkt in ieder geval minder heftig dan alleen bleken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:10:30 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138306142
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan die combi van blondeer en shampoo proberen, klinkt in ieder geval minder heftig dan alleen bleken. :P
hoe ziet dat blondeer eruit? Ben benieuwd.
En kun je met die blondeer-shampoo combi ook alleen wat (subtiele) highlights maken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:14:03 #253
244933 trovey
Nachtoele
pi_138306261
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Molo het volgende:

[..]

hoe ziet dat blondeer eruit? Ben benieuwd.
En kun je met die blondeer-shampoo combi ook alleen wat (subtiele) highlights maken?
Gewoon blondeermiddel uit een pakje mengen met shampoo begrijp ik uit het verhaal, even laten inwerken en gaan maar. :P Geen idee of je er ook highlights mee kan maken, overigens heb je daar wel speciale setjes voor met handige hulpmiddelen....al mislukte de eerste en enige keer dat ik het probeerde heftig bij mij...lang leve de haarverf die ik erna gebruikte, niets meer te zien van de falende poging. :P :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:04:03 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138314130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon blondeermiddel uit een pakje mengen met shampoo begrijp ik uit het verhaal, even laten inwerken en gaan maar. :P Geen idee of je er ook highlights mee kan maken, overigens heb je daar wel speciale setjes voor met handige hulpmiddelen....al mislukte de eerste en enige keer dat ik het probeerde heftig bij mij...lang leve de haarverf die ik erna gebruikte, niets meer te zien van de falende poging. :P :')
Ah, ik dacht dat je dit soort obscure zakjes uit de groothandel bedoelde, gezien je achtergrond ;)

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_138315561
Een toner of misschien zelfs een blauw shampoo kon ook nog wel eens helpen en is allicht wat haar vriendelijker. :)
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 30 maart 2014 @ 10:06:42 #256
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138320455
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:38 schreef MinderMutsig het volgende:
blauw shampoo
Dit ga ik ook nog even doen sowieso, maar ik denk dat mijn haar sowieso tè gekleurd is daarvoor. Ik heb 2 kappers (ben net verhuisd namelijk en de spoeling is gedaan bij mijn 'oude' kapper) en mijn 'oude' kapper noemt de tinten in mijn haar geeltinten en niet koper- en/of roodtinten. Dus in dat opzicht..
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 30 maart 2014 @ 13:20:54 #257
244933 trovey
Nachtoele
pi_138324699
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat je dit soort obscure zakjes uit de groothandel bedoelde, gezien je achtergrond ;)

[ afbeelding ]
Gezien mijn achtergrond :? Ik ben geen kapster hoor, heb dat van een site. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 30 maart 2014 @ 14:03:21 #258
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138325723


O+ O+. Ik wou dat ik er ook zo uit zou zien met een pastelroze bob, :').

In ieder geval; had er nog iemand tips voor echt goede voedende haarmaskers? Ik heb sowieso wel droog haar en het is altijd in desperate need of moisture! Dusja.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 30 maart 2014 @ 19:12:24 #259
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_138334893
Negermayo :Y
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 30 maart 2014 @ 20:35:18 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138337984
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Negermayo :Y
Deze vrouw weet O+

Al vind ik dit spul ook errrrg fijn, wel bomvol siliconen.



En als je de mogelijkheid hebt om naar Duitsland te gaan naar de DM, de Balea maskers en conditioners zijn ook erg fijn en super goedkoop.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 maart 2014 @ 20:36:06 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138338035
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Gezien mijn achtergrond :? Ik ben geen kapster hoor, heb dat van een site. ;)
Oh ik zie nu pas dat ik stukje voor je spoiler niet gelezen had :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 april 2014 @ 14:53:18 #262
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_138435890
Was hier laatst niet iemand die herbal dazzling shine zocht? Hier hebben ze nu superveel flessen bij de op=op.
pi_138606026
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef purebliss het volgende:
Was hier laatst niet iemand die herbal dazzling shine zocht? Hier hebben ze nu superveel flessen bij de op=op.
Op=Op O+

Zijn hier meer dames die zelf hun haren knippen? Ik werd het een beetje zat om steeds weer 30 euro neer te leggen voor een kapsel waar ik nooit tevreden over was, dus ben ik het zelf maar gaan doen. :') Knip met een uitdunschaar van de Kruidvat, werkt prima.

Tot nu toe iedere keer gelukt en ik ben er aardig handig in geworden!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 12:27:49 ]
  maandag 7 april 2014 @ 12:58:47 #264
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_138607102
Ik knip mijn haar bijna altijd zelf. Ga maar 1 keer in het jaar naar de kapper voor 'groot onderhoud XD'
  maandag 7 april 2014 @ 13:29:22 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138608299
Welke conditioners en haarmaskers zijn siliconenvrij?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 april 2014 @ 13:33:01 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_138608465
Ik ben in de rui man, niet normaal. Echt irritant.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_138609253
Ik ben continu in de rui.. altijd leuk met lang donker haar :')

Hier kost een knipbeurt, incl wassen en stylen 14 euro
Dus dat vind ik niet al te duur.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_138609551
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben continu in de rui.. altijd leuk met lang donker haar :')

Hier kost een knipbeurt, incl wassen en stylen 14 euro
Dus dat vind ik niet al te duur.
Ik durf nooit naar goedkope kappers. :')
Houd sowieso niet van kappers... Ik zeg altijd doe maar flink wat lagen, en dan eindig ik met alsnog amper verschil. Lekker zelf doen, hoge lagen, dikke bos. O+

Hoef er alleen maar mousse in de gooien en dan krijg ik dit


O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 14:03:58 ]
  maandag 7 april 2014 @ 14:06:02 #269
244933 trovey
Nachtoele
pi_138609658
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Welke conditioners en haarmaskers zijn siliconenvrij?
Ik heb ze van Yves Rocher en die werken zuinig en goed voor mij. :P Overigens maakt het bij mij niet zoveel uit of er siliconen inzitten of niet, litertje conditioner moet er toch altijd wel in met mijn dikke haar. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138609678
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik durf nooit naar goedkope kappers. :')
Houd sowieso niet van kappers... Ik zeg altijd doe maar flink wat lagen, en dan eindig ik met alsnog amper verschil. Lekker zelf doen, hoge lagen, dikke bos. O+

Hoef er alleen maar mousse in de gooien en dan krijg ik dit

[ afbeelding ]
[ afbeelding ] O+
Mja, als ze alleen hoeven bij te punten vind ik het persoonlijk nooit zo'n ramp :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_138609732
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mja, als ze alleen hoeven bij te punten vind ik het persoonlijk nooit zo'n ramp :P
Hoe heb jij je haar dan? Bij recht haar kan het wel maar bij lagen doen ze het toch wel op hun eigen manier en dan worden het weer de standaard lagen.
pi_138609784
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:08 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hoe heb jij je haar dan? Bij recht haar kan het wel maar bij lagen doen ze het toch wel op hun eigen manier en dan worden het weer de standaard lagen.
Het is niet helemaal recht en ook niet gelaagd.
Loopt aan de onderkant een beetje bol.
Zal even kijken of ik een foto kan uploaden vanavond.

Maar ik ga sowieso 4x per jaar naar de kapper, omdat ik bang ben dat het er snel onverzorgd uit gaat zien (dode punten etc) en toch blijft het best lang.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 7 april 2014 @ 14:10:51 #273
244933 trovey
Nachtoele
pi_138609826
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik durf nooit naar goedkope kappers. :')
Houd sowieso niet van kappers... Ik zeg altijd doe maar flink wat lagen, en dan eindig ik met alsnog amper verschil. Lekker zelf doen, hoge lagen, dikke bos. O+

Hoef er alleen maar mousse in de gooien en dan krijg ik dit

[ afbeelding ]
[ afbeelding ] O+
Ik durf nooit naar dure kappers toe, heb dan altijd het idee dat ze me zwaar zitten te besodemieteren :') ...ik hou het op ergens tussen goedkoop en duur. :P Overigens een jaar geleden voor het laatst geweest, heb niet zo snel last van gespleten punten e.d. want ik draag het meestal opgestoken en dat scheelt toch met slijtage van het haar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138609911
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Welke conditioners en haarmaskers zijn siliconenvrij?
Ik heb ff gezocht maar kijk eens hier naar.

[/url]http://www.modestyle.be/tag/haarmasker/[/url]
http://www.kiehls.nl/nl/s(...)ode=superbly%20smoot
pi_138612204
Wat doen die siliconen dan precies met je haar waardoor mensen ze er niet in willen hebben?
pi_138613550
siliconen kan opzich niet veel kwaad.
maar siliconen zijn alleen uit te wassen met wat agressievere stoffen zoals sulfaten. die sulfaten halen ook het huidvet van je hoofdhuid af. ik krijg daarvan bijvoorbeeld een hele droge en jeukende hoofdhuid.
dus als je de sulfaten wilt vermijden moet je siliconen ook vermijden.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Welke conditioners en haarmaskers zijn siliconenvrij?
alle waarbij geen ingrediënten staan die eindigen op -cone
  maandag 7 april 2014 @ 19:57:12 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138623940
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Op=Op O+

Zijn hier meer dames die zelf hun haren knippen? Ik werd het een beetje zat om steeds weer 30 euro neer te leggen voor een kapsel waar ik nooit tevreden over was, dus ben ik het zelf maar gaan doen. :') Knip met een uitdunschaar van de Kruidvat, werkt prima.

Tot nu toe iedere keer gelukt en ik ben er aardig handig in geworden!

Yep, ik. Laagjes of recht afknippen doe ik soms zelf. Veel geduld, veel heen en weer kammen tussen het knippen door (youtube filmpjes met tutorials zat qua voorbereiding) en een scherpe kappersschaar werken prima hier :)
Ik heb kort haar, maar wel krulhaar, dat maakt het wat makkelijker en maakt ook dat ik het de eerste keer wel aan durfde ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 7 april 2014 @ 20:54:16 #278
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_138626966
Ik heb laatst trouwens die krullenhandleiding eens doorgelezen, zijn hier veel mensen die dat toepassen?

En hebben jullie tips voor stylingproducten voor krullend haar? Ik heb het een tijdje met gel geprobeerd, maar daar werd het na die tijd niet zo zacht en pluisvrij van als op die foto.
  maandag 7 april 2014 @ 21:00:38 #279
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_138627352
Ik! Van standje whitney Houston in de nineties naar echteechtepluisvrijekrullen :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_138627420
quote:
We wassen ons haar dus allemaal verkeerd

04 april 2014 11:38

door Gigi van der Zwaan

Deze truc gaat ons veel kapsel-ergernissen besparen.
Blijkbaar doen we het dus helemaal verkeerd onder de douche. Conditioner ná de shampoo aanbrengen? Zo achterhaald. Wat we nu weten is dat conditioner aanbrengen vóórdat je in de weer gaat met shampoo veel slimmer is.

REVERSE SHAMPOOING
Jup, heel gek, maar het schijnt veel beter te zijn. Reverse Shampooing, zoals de nieuwe trend genoemd wordt, zorgt ervoor dat je haar veel meer volume heeft. Kenners durven zelfs te beweren dat het haast lijkt alsof je net een verse blow-out hebt gehad. Wow.

De theorie erachter? Wanneer je eerst je haar wast met shampoo en daarna pas conditioner in je lokken laat trekken, krijg je alles er nooit uitgewassen met alleen water. En laat nou net dat residu wat blijft zitten voor futloze, non-bouncy en zware lokken zorgen.

Wanneer je het proces omkeert krijgt je haar nog steeds alle hydraterende voordelen van de conditioner mee – wel even goed laten intrekken –, maar er blijven geen restjes zitten. Een simpele truc die veel verschil kan maken, vooral voor mensen met fijn haar.

Kortom: je weet wat je onder de douche te doen staat.
Bron: www.elle.nl

Iemand ervaring met deze methode? Werkt het of slaat het juist nergens op?
Ben benieuwd.

Ik was mijn haar met een supermilde elke dag shampoo van Etos eigen merk (zonder siliconen) en gebruik daarna conditioner van Yes to carrots (zonder siliconen en parabenen enzo). Werkt prima bij mij en heb enorm veel volume in mijn haar.. dus volgens mij heb ik bovenstaande methode niet "nodig" is zo mijn idee..
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  maandag 7 april 2014 @ 21:03:36 #281
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_138627551
Ohh wauww! Nou ik heb zeg maar heel veel slag in mijn haar, als ik er iets in doe heb ik heel veel krullen en had de hoop door deze methode toe te passen ik misschien nog iets meer/ minder pluis krijg.

Mag ik vragen welke producten jij allemaal gebruikt?
pi_138629556
waarom zou je conditioner volledig uit willen wassen? zeker als je geen siliconen gebruikt is dat nergens voor nodig.
pi_138634222
Dat is onzin.
Shampoo opent de haarschubben en maakt je haar vuil/vetvrij,
Conditioner zorgt dat de schubben zich weer sluiten waardoor je glanzend zacht haar krijgt.

Als je het andersom doet breng je dus eerst een lasgje om je haren en daarna moet je shampoo daar nog doorheen zien te werken wat maar half lukt, dus je hebt het effect van half schoon/half zacht. Waardoor je haar meer volume lijkt te hebben maar dat is logisch omdat de conditioner er half in zit.

Beter gewoon na het wassen alleen conditioner in de punten!


En nog ff over de blondeershampoo mix...niet doen hoor! Je moet wel heel gezond haar hebben wil het dat overleven :/
  maandag 7 april 2014 @ 23:34:22 #284
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_138635447
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:01 schreef MissJ het volgende:

[..]

Bron: www.elle.nl

Iemand ervaring met deze methode? Werkt het of slaat het juist nergens op?
Ben benieuwd.

Ik was mijn haar met een supermilde elke dag shampoo van Etos eigen merk (zonder siliconen) en gebruik daarna conditioner van Yes to carrots (zonder siliconen en parabenen enzo). Werkt prima bij mij en heb enorm veel volume in mijn haar.. dus volgens mij heb ik bovenstaande methode niet "nodig" is zo mijn idee..
Wat een onzin, conditioner legt sowieso alleen een laagje om een haar, om te voeden heb je een masker nodig.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:15:54 #285
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_138636907
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:03 schreef purebliss het volgende:
Ohh wauww! Nou ik heb zeg maar heel veel slag in mijn haar, als ik er iets in doe heb ik heel veel krullen en had de hoop door deze methode toe te passen ik misschien nog iets meer/ minder pluis krijg.

Mag ik vragen welke producten jij allemaal gebruikt?
Ik ben te lui om te typen, ik zal ff knippen/plakken vanaf m`n blog ;)

Het beste evenwicht krijg je als je een milde shampoo gebruikt zonder sls ( bijvoorbeeld yes to carrots, sebamed, Dr. Organic, Organix) en een conditioner zonder siliconen (bijvoorbeeld yes to carrots, Dr. Organic, Organix, Freedman, Inecto)

Vooral wat langer haar mag regelmatig een oppepper hebben in de vorm van een maskertje. Ik zweer bij Ultra Cholesterol van Softsheen Carson ( te koop bij Kruidvat en Etos)

Na het haren wassen gebruik ik altijd de xtra virgin olive oil hair milk van Pink XVO, te koop bij Kruidvat.

Vooral langer haar, en met name krullend haar kan daarnaast nog wel wat extra vet gebruiken. Kokosolie is uitermate geschikt, dit wordt door je haar opgenomen en verzorgt en geeft direct een mooie glans. Je hebt hier maar heel weinig van nodig, een doperwtje qua grootte is genoeg voor schouderlang haar.

Mijn persoonlijke favoriet is Monoï-olie van Yves Rocher. Deze olie is niet voor elk haartype geschikt, dit zul je voor jezelf uit moeten zoeken of dit het geval is. Deze olie is ook te gebruiken om je huid te verzorgen dus mocht het voor je haar niets zijn kun je hem altijd nog ergens anders voor inzetten.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:21:48 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138638150
Zeheg, wordt permanent vandaag de dag nog gedaan :@

Ik laat mijn pixie uitgroeien maar momenteel kan ik er zo weinig mee. Nu is het idee om bovenop en 1 zijkant krullen te doen (is nog niet zo lang trouwens, mijn pony kan bijvoorbeeld nog niet achter mijn oren maar is wel voorbij mijn wenkbrauwen inmiddels) en de andere kant weer kort laten knippen. Zijkanten kun je binnen 3 maanden achter je oren doen als het niet bevalt dus dat is kein problem en ik hou wel van opvallende shit (al zou ik dit zelf niet bepaald gewaagd vinden maar OK).

Ik heb veel en fijn steil haar. Kan niet echt ploatjes vinden van het kapsel dat ik bedoel.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 april 2014 @ 07:31:31 #287
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_138639166
Gewoon aan je kapper vragen of het kan met je haar. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 april 2014 @ 09:02:55 #288
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138640146
Hoe krijg je eigenlijk zo'n slag in je haar?

I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:06:20 #289
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_138640202
Zo zag mijn haar eruit toen t droger was en ik net uit de regen kwam :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 april 2014 @ 09:08:20 #290
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_138640240
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:06 schreef Harajuku. het volgende:
eruit toen t droger was en ik net uit de regen kwam :')
Ik kan moeilijk telkens in de regen gaan lopen he? :D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_138642844
Ok dan, jullie reacties zijn heel duidelijk, "reverse shampooing" is dus ontzettende onzin en zeker als je al siliconenvrije shampoo / conditioner gebruikt. Dan ga ik deze methode niet proberen (had toch al het idee dat het niet nodig is, want mijn haar ziet er prima uit en is altijd vol volume).
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 10 april 2014 @ 21:05:46 #292
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_138741142
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ik ben te lui om te typen, ik zal ff knippen/plakken vanaf m`n blog ;)

Het beste evenwicht krijg je als je een milde shampoo gebruikt zonder sls ( bijvoorbeeld yes to carrots, sebamed, Dr. Organic, Organix) en een conditioner zonder siliconen (bijvoorbeeld yes to carrots, Dr. Organic, Organix, Freedman, Inecto)

Vooral wat langer haar mag regelmatig een oppepper hebben in de vorm van een maskertje. Ik zweer bij Ultra Cholesterol van Softsheen Carson ( te koop bij Kruidvat en Etos)

Na het haren wassen gebruik ik altijd de xtra virgin olive oil hair milk van Pink XVO, te koop bij Kruidvat.

Vooral langer haar, en met name krullend haar kan daarnaast nog wel wat extra vet gebruiken. Kokosolie is uitermate geschikt, dit wordt door je haar opgenomen en verzorgt en geeft direct een mooie glans. Je hebt hier maar heel weinig van nodig, een doperwtje qua grootte is genoeg voor schouderlang haar.

Mijn persoonlijke favoriet is Monoï-olie van Yves Rocher. Deze olie is niet voor elk haartype geschikt, dit zul je voor jezelf uit moeten zoeken of dit het geval is. Deze olie is ook te gebruiken om je huid te verzorgen dus mocht het voor je haar niets zijn kun je hem altijd nog ergens anders voor inzetten.
Ok dankjewel! Zal binnenkort eens zoeken!
  donderdag 10 april 2014 @ 22:00:16 #293
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_138744436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk zo'n slag in je haar?

[ afbeelding ]
Bij mij door het te wassen zonder conditioner -dus klitten- en dan zonder te borstelen wat versteviger spuiten en drogen met föhn.
pi_138836031
Hebben jullie aanraders voor anti-roosshampoo?

Ik krijg ineens een ontzettende jeukende (hoofd)huid van andrelon en voorheen had ik dat nooit.

Zelfs de natuurlijk puur lijn zorgt voor jeuk :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_138836251
is het dan wel roos? of is het een droge/geïrriteerde hoofdhuid?

in het laatste geval, een shampoo die je hoofdhuid niet uitdroogt(wat anti roos shampoo's vaak wel doen) en een voedende conditioner/olie.
pi_138838797
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk zo'n slag in je haar?

[ afbeelding ]
Met nat haar dikke vlechten maken en t dan laten drogen.
  zondag 13 april 2014 @ 21:25:27 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_138844681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk zo'n slag in je haar?

[ afbeelding ]
Je hebt toch tegenwoordig van die 'net uit bed'-meuk voor je haar? :P Volgens mij kun je het dus gewoon in een potje kopen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_138844923
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:51 schreef loecje het volgende:
is het dan wel roos? of is het een droge/geïrriteerde hoofdhuid?

in het laatste geval, een shampoo die je hoofdhuid niet uitdroogt(wat anti roos shampoo's vaak wel doen) en een voedende conditioner/olie.
Er komen wel witte schilfertjes van mijn hoofd af
Ik denk dat het wel roos is? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 13 april 2014 @ 22:03:20 #299
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_138847572
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 18:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie aanraders voor anti-roosshampoo?

Ik krijg ineens een ontzettende jeukende (hoofd)huid van andrelon en voorheen had ik dat nooit.

Zelfs de natuurlijk puur lijn zorgt voor jeuk :{
Ik heb chronisch last van roos, maar het is nog nooit zo erg geweest als nu bij mij. :(
Probeer babyshampoo, dat is veel zachter voor je haar en hoofdhuid.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_138847638
in de volksmond wordt alles wat schilfert roos genoemd.
echter is roos een milde vorm van eczeem, vaak in combinatie met bepaalde gisten.

schilfertjes kunnen ook komen door overgevoeligheid voor een stof bijv. in je shampoo.
of bijvoorbeeld door een shampoo die niet alleen vuil maar ook het huidvet weghaalt. daardoor wordt de hoofdhuid droog en jeukerig. kan ook zijn dat je huid daardoor extra talg aanmaakt waardoor je hoofdhuid nog meer schilfert en juist vettig aanvoelt.
zo zijn er verschillende mogelijke oorzaken naast roos.

een milde (baby)shampoo en een goede voedende verzorging.
voor mij werkt sulfaatvrije shampoo erg goed. zodra ik weer een shampoo met sulfaten gebruik is het weer jeukerig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')