abonnement Unibet Coolblue
pi_133550974
Een hele goede vriend van mij vroeg mij gister om advies en ik was zelf erg nieuwsgierig of jullie een antwoord wisten. Dat zou hem heel erg kunnen helpen, maar wij willen geen misdaad begaan ofzo. Btw hij heeft geen idee dat ik dit op FOK plaats maar misschien wisten jullie wel het antwoord. (ik heb geen verstand van juridische zaken en daarom ga ik juist naar jullie.)

Het verhaal (en misschien vergeet ik een paar dingen).
Hij legde mij uit dat zijn Opa al voor de oorlog veel geld had opgespaard (die opa had aandelen in shell en wekte zijn hele leven fulltime over de wereld) en op de een bank in Duitsland of Zwitserland ofzo had vast gezet. Toen hij in Nederland kwam (rond 1970 ik weet niet meer precies) kon hij nog geen Nederlands en had dat geld vastgezet voor zijn kleinkinderen en is hier tot de dag van vandaag niet meer aan gekomen. De Nederlandse regering weet hier ook niets van en hij heeft het nooit aangegeven. Het stond daar maar al die tijd. Ondertussen heeft die opa zorg gekregen en pensioen.

Nu heeft dus die opa al die jaren als een ''arme stakker'' geleefd en gaat hij blijkbaar zeer waarschijnlijk dood (hij heeft een hart aanval gehad hoorde ik, en kanker) en wil hij heel graag dat geld naar zijn kleinkinderen sturen zodat die er nog mee kunnen studeren. Een van die kleinkinderen is dus mijn vriend en hij zat hier gister radeloos naast mij.

Hier is de kicker.
Omdat zijn opa dus al die jaren het geld niet heeft aangegeven zou hij misschien in de gevangenis komen of al dat geld worden afgepakt. Mijn vriend wist niet waarom hij dit nooit had aangegeven. Ook al heeft die opa dit dus eerlijk verdient en waarschijnlijk ook gewoon belasting over betaald, zou dit geld allemaal afgepakt worden en hij misschien in de gevangenis belanden als die opa het aangaf (misschien heb ik het verkeerd, ik heb geen idee hoe het werkt, misschien is er wel niets aan de hand)

Mijn vriend liet mij weten dat het over een heel groot bedrag ging... ik heb geen idee hoeveel..

Is er geen manier om dit via de Duitse bank over te maken als gift ofzo of via iemand anders?? en hier gewoon de standaard Nederlandse belasting over te betalen ofzo. Zo krijgt de Nederlandse regering nog steeds zijn geld lijkt mij.

Het gaat hier dus, nog niet, over een erfenis. Als het geld word aangegeven krijg hij het waarschijnlijk zei die ook niet als erfenis.

Ik heb geen idee of hij dit verhaal heeft verbogen of dat het waar is. Maar als jullie leuke mensen SUPER advies geven en hij kan er daardoor niets mee dan is dat niet onze fout!

Dit is een moeilijke vraag en ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt of wat de details zijn. Ik probeer gewoon een vriend te helpen.
(tbh de rede dat ik dit post is omdat hij mij zou trakteren op een cruise als hij het geld ooit kreeg dus that got met interested)

Oke, ik zal het hem doorgeven dat hij zijn opa maar eens moet inlichten zodat die het gewoon netjes aangeeft.

[ Bericht 97% gewijzigd door Five_Horizons op 26-11-2013 12:52:14 ]
pi_133551095
Wat een warrig verhaal dit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_133551162
Tijd geleden kon je dat nog aangeven zonder boete. Maar alsje al die jaren geld van de overheid vangt terwijl je in het buitenland nog een paar miljoen hebt staan zal dat wel verekend worden. + boete + belasting.
:]
pi_133552111
Normaal gaat dat niet zomaar maar toevallig ken ik iemand met een bankrekening in Nigeria en daar gelden bijzondere wetten. Als het geld daarnaartoe wordt overgemaakt zorg ik dat het goed terechtkomt zonder dat jullie daar belasting over hoeven te betalen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:51:34 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133552401
In Duitsland goud/zilver kopen en hier weer verkopen. Of gewoon cash opnemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_133552554
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef vraagjess1 het volgende:
Een van die kleinkinderen is dus mijn vriend en hij zat hier gister radeloos naast mij.
:')
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:47:10 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133556933
Dus als ik het even samenvat; opa is in Nederland belastingplichtig. Hij heeft echter een grote som geld en/of effecten op een buitenlandse rekening, en heeft hierover nooit vermogensbelasting betaald.

Hij is nu bang dat wanneer hij een gift verstrekt aan zijn kleinkinderen, hij alsnog een naheffing krijgt.

Ik zou zeggen, neem contact op met een fiscalist. Die kan voor je uitrekenen wat de naheffing kost (als die van toepassing is).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133557075
Is het cash op te nemen? Zo ja, dat doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:24:25 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133558231
Voor zover ik weet kan de Belastingdienst tot 5 jaar terug belasting naheffen over het niet opgegeven vermogen + een vergrijpboete van max 300% van de daarover te betalen belasting opleggen, maar er lopen hier vast mensen rond die het beter/duidelijker kunnen uitleggen :P
pi_133558363
Niet grappig en fraude :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_133558419
Wel begrijpelijk dat je hiervoor een kloon aanmaakt
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:09:10 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133634195
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef vraagjess1 het volgende:
Oke, ik zal het hem doorgeven dat hij zijn opa maar eens moet inlichten zodat die het gewoon netjes aangeeft.
[ Bericht 92% gewijzigd door vraagjess1 op 23-11-2013 23:42:06 ]
Grapjas, OP wissen mag niet op Fok.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133639499
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:24 schreef hugecooll het volgende:
Voor zover ik weet kan de Belastingdienst tot 5 jaar terug belasting naheffen over het niet opgegeven vermogen + een vergrijpboete van max 300% van de daarover te betalen belasting opleggen, maar er lopen hier vast mensen rond die het beter/duidelijker kunnen uitleggen :P
In dit geval kunnen ze zelfs 12 jaar terug.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')