abonnement Unibet Coolblue
pi_133550974
Een hele goede vriend van mij vroeg mij gister om advies en ik was zelf erg nieuwsgierig of jullie een antwoord wisten. Dat zou hem heel erg kunnen helpen, maar wij willen geen misdaad begaan ofzo. Btw hij heeft geen idee dat ik dit op FOK plaats maar misschien wisten jullie wel het antwoord. (ik heb geen verstand van juridische zaken en daarom ga ik juist naar jullie.)

Het verhaal (en misschien vergeet ik een paar dingen).
Hij legde mij uit dat zijn Opa al voor de oorlog veel geld had opgespaard (die opa had aandelen in shell en wekte zijn hele leven fulltime over de wereld) en op de een bank in Duitsland of Zwitserland ofzo had vast gezet. Toen hij in Nederland kwam (rond 1970 ik weet niet meer precies) kon hij nog geen Nederlands en had dat geld vastgezet voor zijn kleinkinderen en is hier tot de dag van vandaag niet meer aan gekomen. De Nederlandse regering weet hier ook niets van en hij heeft het nooit aangegeven. Het stond daar maar al die tijd. Ondertussen heeft die opa zorg gekregen en pensioen.

Nu heeft dus die opa al die jaren als een ''arme stakker'' geleefd en gaat hij blijkbaar zeer waarschijnlijk dood (hij heeft een hart aanval gehad hoorde ik, en kanker) en wil hij heel graag dat geld naar zijn kleinkinderen sturen zodat die er nog mee kunnen studeren. Een van die kleinkinderen is dus mijn vriend en hij zat hier gister radeloos naast mij.

Hier is de kicker.
Omdat zijn opa dus al die jaren het geld niet heeft aangegeven zou hij misschien in de gevangenis komen of al dat geld worden afgepakt. Mijn vriend wist niet waarom hij dit nooit had aangegeven. Ook al heeft die opa dit dus eerlijk verdient en waarschijnlijk ook gewoon belasting over betaald, zou dit geld allemaal afgepakt worden en hij misschien in de gevangenis belanden als die opa het aangaf (misschien heb ik het verkeerd, ik heb geen idee hoe het werkt, misschien is er wel niets aan de hand)