abonnement Unibet Coolblue
pi_133559728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:42 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ja maar ze zijn vaak toch niet echt.
hoe kan zo'n wall dan nep zijn? je moet de bitcoins toch op je account hebben staan voordat je er 1000 kan verkopen?
pi_133559927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:11 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hoe kan zo'n wall dan nep zijn? je moet de bitcoins toch op je account hebben staan voordat je er 1000 kan verkopen?
Klopt en daarom kan de bied juist wel nep zijn.
pi_133559942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:11 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hoe kan zo'n wall dan nep zijn? je moet de bitcoins toch op je account hebben staan voordat je er 1000 kan verkopen?
Je kan bijvoorbeeld een order zetten dat je 1000 BTC wil kopen voor $900 als de koers op $820 staat. Als veel mensen dit doen lijkt het alsof er bij die koers veel vraag is en zal de koers waarschijnlijk stijgen. Als de koers dan op ongeveer $880 staat bijvoorbeeld verkoop je wat Bitcoins en cancel je je order. De wall was dus nep. Hierdoor zakt de koers weer en kun je je Bitcoins weer terugkopen voor een lagere prijs.

Zo kun je als je een significant vermogen hebt de koers aardig beïnvloeden.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_133560017
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:17 schreef Neraice het volgende:

[..]

Je kan bijvoorbeeld een order zetten dat je 1000 BTC wil kopen voor $900 als de koers op $820 staat. Als veel mensen dit doen lijkt het alsof er bij die koers veel vraag is en zal de koers waarschijnlijk stijgen. Als de koers dan op ongeveer $880 staat bijvoorbeeld verkoop je wat Bitcoins en cancel je je order. De wall was dus nep. Hierdoor zakt de koers weer en kun je je Bitcoins weer terugkopen voor een lagere prijs.

Zo kun je als je een significant vermogen hebt de koers aardig beïnvloeden.
hmmm, dan zal ik nog maar eens wat extra geld op mn account zetten :P

overigens kan dit volgens mij niet, zo'n order wordt gewoon direct gevuld (op BTCe zijn geen limit orders). je kunt alleen zeggen dat je er 1000 koopt voor 700 als de koers op 800 staat.
pi_133560043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hmmm, dan zal ik nog maar eens wat extra geld op mn account zetten :P
Jij bent biljonair? :P
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_133560084
Hop hop naar de <650.
Forcefield City Bewoner
pi_133560090
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:21 schreef Neraice het volgende:

[..]

Jij bent biljonair? :P
mijn achternaam is winklevoss!
pi_133560510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:22 schreef roislecxe het volgende:
Hop hop naar de <650.
nee nee. up up up
pi_133560533
Aardig dat ie dat piekje even omhoog gooide. Daar stond mijn sell ergens te wachten. :s)
Forcefield City Bewoner
pi_133560688
Hoe laag zou die duiken voor hij terugloopt naar +/- 730... :P
Forcefield City Bewoner
pi_133560914
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:17 schreef Neraice het volgende:

[..]

Je kan bijvoorbeeld een order zetten dat je 1000 BTC wil kopen voor $900 als de koers op $820 staat. Als veel mensen dit doen lijkt het alsof er bij die koers veel vraag is en zal de koers waarschijnlijk stijgen. Als de koers dan op ongeveer $880 staat bijvoorbeeld verkoop je wat Bitcoins en cancel je je order. De wall was dus nep. Hierdoor zakt de koers weer en kun je je Bitcoins weer terugkopen voor een lagere prijs.

Zo kun je als je een significant vermogen hebt de koers aardig beïnvloeden.
Herkansing want je maakte een flinke fout :D
pi_133560926
Wisten jullie dat Mt. Gox staat voor Magic The Gathering Online Exchange?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133561028
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wisten jullie dat Mt. Gox staat voor Magic The Gathering Online Exchange?
ja
pi_133561178
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:47 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Herkansing want je maakte een flinke fout :D
Je hebt gelijk :') Ach het is al laat.

Het is uiteraard lager bieden om te kopen en hoger om te verkopen om het te laten lijken alsof er veel vraag is. Bij een sell wall laat je het bijvoorbeeld lijken alsof er veel aanbod is.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_133561181
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wisten jullie dat Mt. Gox staat voor Magic The Gathering Online Exchange?
Maar hoe spreek je het uit? :P

Ik zeg altijd mount gox, maar vraag me af of dat wel goed is.
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:55:16 #291
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133561216
Al die panic sellers ;(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133561227
Magic the Gathering lol heb hier nog een stapel liggen.
pi_133561385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:55 schreef WebBeestje het volgende:
Magic the Gathering lol heb hier nog een stapel liggen.
ik ook :P maar het schijnt allemaal niks meer waard te zijn, heb ik me laten vertellen.

zal ik kopen, zou de koers nog verder zakken... lastig!
pi_133561458
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:53 schreef Maxbet het volgende:
Ik zag het ja, maar dan nog. 200.000 BTC is veel meer dan ik had verwacht. Zeker voor een enkele exchange.
Valt nog wel mee lijkt me. Is ongeveer het volume wat daar in 4 dagen wordt verhandeld. Hoeveel bitcoins denk je dat daar in hun cold storage geparkeerd staan :)

Die shitload aan BTC is niet per se van hun zelf he. Waarschijnlijk alleen in hun beheer, wat mensen daar hebben geparkeerd.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133561524
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:55 schreef SosuaCafe het volgende:
Al die panic sellers ;(
Is dat niet een beetje het hele probleem van Bitcoin ? De waarde van valuta is gebaseerd op vertrouwen. Bij bitcoin weet je niet wie de markt beinvloeden, waar het geld is en is de waarde (nu) puur gebaseerd op speculatie.

Op het moment zie ik geen verschil met de bloembollenhandel van een paar eeuwen terug, maar ik laat me graag overtuigen.
  zondag 24 november 2013 @ 00:08:17 #296
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133561657
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje het hele probleem van Bitcoin ? De waarde van valuta is gebaseerd op vertrouwen. Bij bitcoin weet je niet wie de markt beinvloeden, waar het geld is en is de waarde (nu) puur gebaseerd op speculatie.

Op het moment zie ik geen verschil met de bloembollenhandel van een paar eeuwen terug, maar ik laat me graag overtuigen.
hier krijg je geen vieze vingers van. ;)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133561669
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje het hele probleem van Bitcoin ? De waarde van valuta is gebaseerd op vertrouwen. Bij bitcoin weet je niet wie de markt beinvloeden, waar het geld is en is de waarde (nu) puur gebaseerd op speculatie.

Op het moment zie ik geen verschil met de bloembollenhandel van een paar eeuwen terug, maar ik laat me graag overtuigen.
bitcoin is niet alleen valuta, het staat ook voor een compleet betaalsysteem met lage kosten, los van banken.

voor sommige regio's van de wereld is dit een uitkomst, omdat niet iedereen makkelijk beschikking heeft over een bankrekening (goed, je moet wel internet hebben).

er zijn ook mensen die meer vertrouwen hebben in bitcoin dan in euro's, dollars, etc. omdat er geen centrale bank is die even de persen aanzet om een paar miljard bij te drukken.
pi_133561806
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:08 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

bitcoin is niet alleen valuta, het staat ook voor een compleet betaalsysteem met lage kosten, los van banken.

voor sommige regio's van de wereld is dit een uitkomst, omdat niet iedereen makkelijk beschikking heeft over een bankrekening (goed, je moet wel internet hebben).

er zijn ook mensen die meer vertrouwen hebben in bitcoin dan in euro's, dollars, etc. omdat er geen centrale bank is die even de persen aanzet om een paar miljard bij te drukken.
Op het moment wordt het vooral gebruikt voor snelle winst en voor betalingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Het is veel te volatiel om als normaal betaalmiddel gebruikt te kunnen worden. Dat een paar bedrijven het nu accepteren als betaalmiddel is meer een gimmick, je kunt je bedrijfsvoering er niet op laten draaien.

Een overheid kan dan wel geld bijdrukken, dat zorgt er ook voor dat er enige stabiliteit en garantie is dat je geld nog wat waard is. Wat heeft iemand in de 3e wereld eraan dat z'n Bitcoin de ene dag 100 euro minder waard is dan de dag ervoor ?

Het lijkt vooral een munt voor speculaten.
pi_133561911
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Op het moment wordt het vooral gebruikt voor snelle winst en voor betalingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Het is veel te volatiel om als normaal betaalmiddel gebruikt te kunnen worden. Dat een paar bedrijven het nu accepteren als betaalmiddel is meer een gimmick, je kunt je bedrijfsvoering er niet op laten draaien.

Een overheid kan dan wel geld bijdrukken, dat zorgt er ook voor dat er enige stabiliteit en garantie is dat je geld nog wat waard is. Wat heeft iemand in de 3e wereld eraan dat z'n Bitcoin de ene dag 100 euro minder waard is dan de dag ervoor ?

Het lijkt vooral een munt voor speculaten.
Bitcoin is niet perse een munt.

Bitcoin is drie dingen: een betaalsysteem, een protocol waarop nieuwe innovatieve systemen gebouwd kunnen worden en het kan ook worden gebruikt als valuta.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133562014
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Op het moment wordt het vooral gebruikt voor snelle winst en voor betalingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
ik denk eerlijk gezegd dat het grootste deel van bitcoins gewoon in een wallet zit, en niet wordt gebruikt ter speculatie. kan ik weleens naar kijken, moet allemaal op te zoeken zijn.
quote:
Het is veel te volatiel om als normaal betaalmiddel gebruikt te kunnen worden. Dat een paar bedrijven het nu accepteren als betaalmiddel is meer een gimmick, je kunt je bedrijfsvoering er niet op laten draaien.
Alles is volatiel in de opstartfase. Als de acceptatie verbeterd, meer mensen bitcoins hebben, zal de volatiliteit afnemen.
quote:
Een overheid kan dan wel geld bijdrukken, dat zorgt er ook voor dat er enige stabiliteit en garantie is dat je geld nog wat waard is.
Bijdrukken zorgt er voornamelijk voor dat je geld minder waard is en dat banken gered worden, begrotingstekorten gedicht worden, etc. In feite is het een overheveling van kapitaal van arm naar rijk.
quote:
Wat heeft iemand in de 3e wereld eraan dat z'n Bitcoin de ene dag 100 euro minder waard is dan de dag ervoor ?
Bar weinig, maar ik verwacht dat het minder wordt.
quote:
Het lijkt vooral een munt voor speculaten.
Op het moment wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')