Hoe lang is ze al kanker vrij?quote:Op maandag 25 november 2013 14:47 schreef Gulmez het volgende:
Mijn moeder had baar moeder hals kanker die hebben ze eruit gepleurd en nu is ze weer beter maar je ben pas kanker vrij als je 5 jaar niet meer terug kom maar komt goed ik steun haar door het vuur
Ze is nog aan het herstellen, mag wel alweer boodschappen doen kwartiertje lopen maar nog geen zware dingen tillen, officieel heeft ze nog kanker ze moest eigenlijk bestraling worden alleen dat doet ze niet omdat de artsen al zeiden van dat het al weg is, maar voor zekerheid wouden ze het nog ff doen, wel fijn je weer te spreken heb fok wel beetje gemist haha!quote:
Godverdomme. Sterkte!quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:06 schreef Isabellaceline het volgende:
Even een lekker zeikverhaal voor jullie.
Liep al een maand of 3 met een soort moedervlekachtige bult tussen mijn borsten. Het viel me altijd al een beetje op dat het bultje af en toe van kleur en grootte veranderde, maar heb er nooit echt bij stil gestaan. Maar het zat me deze week niet lekker en ik ben naar de huisarts geweest.
De huisarts zei vrijwel direct dat hij vermoedt dat ik een melanoom heb, huidkanker. Hij heeft me doorverwezen naar een dermatoloog en ik kon diezelfde middag nog terecht.
De dermatoloog heeft het onderzocht met een dermatoscoop. Een soort vergrotende lens met verlichting. De dermatoloog bevestigde mijn huisarts zijn vermoeden.
Hij heeft het bultje onder lokale verdoving weggesneden en ik moet volgende week terugkomen zodat hij het randweefsel van 2 cm eromheen weg kan halen.
Het stuk huid is naar het lab gestuurd om te worden beoordeeld door de patholoog.
Ook moet ik naar de patholoog om te kijken of het uitgezaaiid is.
De overlevingskans van iemand met een melanoom is in NL 80%. Bij een uitzaaiing is de kans dat je geneest klein.
Voorlopig weet ik nog niks en is het afwachten in spanning.. Ik heb mijn vader pas geleden verloren aan kanker dus dat maakt het extra eng..
damn sterkte. ze halen dan je lymfeklieren weg en dan wachten ze af, elke 3 maanden een check.quote:Op maandag 25 november 2013 17:46 schreef Isabellaceline het volgende:
Vandaag moest ik terug om de hechtingen eruit te laten halen, en voor de uitslag.
De arts heeft me verteld dat er een tumor zit, huidkanker dus.
Volgende week moet ik terug. Dezelfde wond wordt opengemaakt en rondom het plekje wordt er 4 mm weggehaald om de overige kankercellen weg te halen. Dan wordt het weer allemaal onderzocht.. Morgen de derma bellen om ook de rest van mijn lichaam te onderzoeken, mogelijk moeten er 1 of meerdere lymfeklieren weggehaald worden maar daar kan ik nog niks over zeggen.. Ben blij dat ik zo snel de uitslag heb gekregen..
Uhhh ken anders iemand die 'n ver uitgezaaid melanoom overleefd heeft. Paar hevige operaties moeten ondergaan enzo maar hij leeft nog steeds volgens mij.quote:Op maandag 25 november 2013 19:56 schreef Manke het volgende:
[..]
damn sterkte. ze halen dan je lymfeklieren weg en dan wachten ze af, elke 3 maanden een check.
ik heb iemand gesproken die melanoom uitzaaiingen de hersenen had, het is helemaal weg door abrikozenpitten (zit een hoge dosis amygdaline in) doe er eens onderzoek naar, je kan beter nu handelen en zoeken naar alternatieven, alle middelen tegen melanoom zijn er om het leven gemiddeld een jaar te verlengen, geen een medicijn kan het genezen.
Sterkte.
weghalen is het enige dat werkt idd. M'n pa is erdoor overleden, weghalen hebben ze niet eens geprobeerd, ze naaiden hem meteen weer dicht.quote:Op maandag 25 november 2013 20:28 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Uhhh ken anders iemand die 'n ver uitgezaaid melanoom overleefd heeft. Paar hevige operaties moeten ondergaan enzo maar hij leeft nog steeds volgens mij.
Dankjewelquote:Op maandag 25 november 2013 19:56 schreef Manke het volgende:
[..]
damn sterkte. ze halen dan je lymfeklieren weg en dan wachten ze af, elke 3 maanden een check.
ik heb iemand gesproken die melanoom uitzaaiingen de hersenen had, het is helemaal weg door abrikozenpitten (zit een hoge dosis amygdaline in) doe er eens onderzoek naar, je kan beter nu handelen en zoeken naar alternatieven, alle middelen tegen melanoom zijn er om het leven gemiddeld een jaar te verlengen, geen een medicijn kan het genezen.
Sterkte.
Niet op de zaken vooruit lopen hé. Een klein tumorplekje op de huid betekent niet meteen dat het ongeneeslijk is en Isabellaceline dood gaat. En lymfeklieren onderzoeken is een standaard proces bij iedere vorm van kanker.quote:Op maandag 25 november 2013 19:56 schreef Manke het volgende:
[..]
Sterkte.
quote:alle middelen tegen melanoom zijn er om het leven gemiddeld een jaar te verlengen, geen een medicijn kan het genezen.
Geef eens wat meer info want dit is uniek namelijk.quote:ik heb iemand gesproken die melanoom uitzaaiingen de hersenen had, het is helemaal weg door abrikozenpitten.
Oja?quote:Op maandag 25 november 2013 20:33 schreef Manke het volgende:
[..]
weghalen is het enige dat werkt idd. M'n pa is erdoor overleden, weghalen hebben ze niet eens geprobeerd, ze naaiden hem meteen weer dicht.
bron:https://www.kanker.nl/bib(...)ndeling-bij-melanoomquote:Behandeling bij melanoom
U kunt de volgende behandelingen krijgen:
operatie
regionale perfusie
chemotherapie
bestraling
ze zegt dat er mogelijk lymfeklieren moeten worden weggehaald. Melanoom is de agressiefste kankersoort en als het uitgezaaid is waar het niet weggehaald kan worden dan werkt niks meer, meeste medicijnen zijn expirimenteel en werken alleen levensverlengend met gemiddeld een jaar, zoals "wondermiddel" yervoy.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Niet op de zaken vooruit lopen hé. Een klein tumorplekje op de huid betekent niet meteen dat het ongeneeslijk is en Isabellaceline dood gaat. En lymfeklieren onderzoeken is een standaard proces bij iedere vorm van kanker.
Hoe haal je het in je hoofd te adviseren aan de abrikozenpitten te gaan ipv behandeling door artsen.
En dan deze zin:
[..]![]()
De overlevingskans is 80% !!!!!
[..]
Geef eens wat meer info want dit is uniek namelijk.
*denkt aan de kwakzalvers van 20 jaar geleden met hun citroenthee, pianospelen en graseten behandelingen.
quote:Op zondag 1 december 2013 18:57 schreef Isabellaceline het volgende:
Jep. Het is uitgezaaiid. Woensdag beginnen met 1e chemo. En volgende week halen ze 3 lymfes weg.![]()
Als je dit trollt ben je wel echt ziek in je hoofdquote:Op zondag 1 december 2013 19:04 schreef HalveZware het volgende:
[..]
Enige wat er uit de kut van TS kan komen is een kleinere troll....
De kans dat je dit overkomt is kleiner dan de kans dat je dit trolt....quote:Op zondag 1 december 2013 19:08 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Als je dit trollt ben je wel echt ziek in je hoofd
True.quote:Op zondag 1 december 2013 19:09 schreef HalveZware het volgende:
[..]
De kans dat je dit overkomt is kleiner dan de kans dat je dit trolt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |