Aangezien ik geen games meer speel, en mijn ex partner niet aan mac kon wennen, echter ik vind het super. De reden dat ik retina neem over een bijv normale macbook pro of macbook air is gewoon de scherpte van het scherm!quote:
Haha dat snap ikquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:09 schreef MaikelS het volgende:
[..]
Aangezien ik geen games meer speel, en mijn ex partner niet aan mac kon wennen, echter ik vind het super. De reden dat ik retina neem over een bijv normale macbook pro of macbook air is gewoon de scherpte van het scherm!
Qua budget valt de 15" er ook gewoon buiten helaas.... Want naast de 13" zou er een airport met 2TB moeten komen voor opslag.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:12 schreef Flauntease het volgende:
[..]
Haha dat snap ik![]()
Het ging mij meer om de grootte. Ik heb zelf de Retina 15''. 13 is wel écht klein, en 15 is overal nog prima mee te nemen in een tas. Ook is 15 veel fijner om op te werken, vooral als je foto/videobewerking moet doen voor school/werk. Ook is een groter scherm fijner qua scripting en webdevelopment/debugging. Websites zijn veel fijner te bouwen op een groter scherm.
Maargoed, dat is mijn straatje, daarom heb ik een 15''.Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar toch raad ik de 15'' aan ipv 13''.
Durf ik niet te zeggen.. heb het nooit gemeten. Maar met de schijnen goed ingesteld in Freenas geloof ik dat het uitkwam op 35~ watt tijdens gebruikquote:Op zaterdag 23 november 2013 10:45 schreef Elvander het volgende:
Een van de fijne dingen van een nas is de energiezuinigheid.
Hoeveel gebruikt dit apparaat?
Staat genoteerd. Vind het echter nog wel aan de lage kant. Alleen de 3 schijven kosten al meer.quote:
Staat ook genoteerd!!quote:
Hangt er vanaf wat je allemaal voor modules gebruikt, maar de meeste hebben aan een paar GB al meer dan genoeg. FreeNas zonder ZFS heeft aan 1GB al genoeg.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:53 schreef weigerambtenaar het volgende:
Hoeveel RAM heb je eigenlijk echt nodig voor een NAS?
Het word gebruikt voor caching. Op het moment dat ik het omlaag zet naar 1 module, merk ik het direct! Je moet ongeveer 1GB geheugen per 1TB aanhouden. Dan zit je altijd goed.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je allemaal voor modules gebruikt, maar de meeste hebben aan een paar GB al meer dan genoeg. FreeNas zonder ZFS heeft aan 1GB al genoeg.
Dank voor je bod.. zal er zeker over nadenken! Komt in ieder geval in de buurt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:15 schreef Solomon het volgende:
Ik wil graag 400 euro bieden voor je nas, ik ben bereid hem op te halen in Rosmalen.
Originele hdd nog in het bezit, ligt in de kast! 650 genoteerd... ook daar komt het in de buurt!!quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:23 schreef dan13lv het volgende:
650 voor de laptop geboden, heb je de originele hd nog?
Hoi Maikel,quote:Op zondag 1 december 2013 00:50 schreef MaikelS het volgende:
Voor 450 @ NAS en 700 @ laptop mogen ze mee, voor minder houd ik ze hier.
Geen probleem. Stuur maar een DM!quote:Op maandag 2 december 2013 08:57 schreef Solomon het volgende:
[..]
Hoi Maikel,
Ik ga er een dagje over nadenken! Laat het je vanavond horen
Heb geen meter, maar hij staat niet in standby... je zet de hdd's in standby bij xx tijd niet gebruik, echter de nas zelf gaat niet in standby uit zichzelf.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:08 schreef Djurres het volgende:
Hoeveel stroom verbruikt de nas in standby mode?
Dat bedoel ik idd, wat verbruikt ie dan ong.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:32 schreef MaikelS het volgende:
[..]
Heb geen meter, maar hij staat niet in standby... je zet de hdd's in standby bij xx tijd niet gebruik, echter de nas zelf gaat niet in standby uit zichzelf.
Peak Read/Write Sequential Watts: 6.0Wquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:32 schreef Djurres het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd, wat verbruikt ie dan ong.
Zoals ook via PM gemeld heb ik helaas besloten mijn bod in te trekken, mijn behoefte aan een nas is toch vrij beperkt. Veel succes met de verkoopquote:Op woensdag 4 december 2013 10:36 schreef MaikelS het volgende:
In contact met iemand via tweakers die de laptop voor 700 wil overnemen. Heb hem akkoord gegeven over de prijs! Tot nader bericht is de laptop dus gereserveerd!
Voor de nas heeft Solomon van mij een bericht gehad dat bij voor 425 weg mag... Zijn bod was 400 en 450 was mijn vraagprijs... De gulle middenweg dus!
Mocht er animo zijn voor de nas zonder schijven, dan:quote:Op woensdag 4 december 2013 21:32 schreef Sjechov het volgende:
Ik heb eventueel belang bij de schijven.
Laat maar horen mocht het los kunnen.
Nee... kan aan een 4s 32gb voor 250 euro komen... Ruilen is voor mij dubbel verlies aangezien ik hem ook nog maar eens zie te verkopen!quote:Op donderdag 5 december 2013 14:24 schreef angel008 het volgende:
nog steeds niet de nas ruilen tegen mijn iphone?
Voor de nas zonder schijven wil ik hem wel ruilen!quote:Op donderdag 5 december 2013 14:24 schreef angel008 het volgende:
nog steeds niet de nas ruilen tegen mijn iphone?
als je er 1 disk bijdoet is het een deal!quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:10 schreef MaikelS het volgende:
[..]
Voor de nas zonder schijven wil ik hem wel ruilen!
Komt qua prijs niet overheen... Ben bereid (mits ik hem in mijn verhuisdozen kan vinden, een 2TB disk erbij te doen!quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:03 schreef angel008 het volgende:
[..]
als je er 1 disk bijdoet is het een deal!
als jij ff zoekt ga ik er ff over nadenkenquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:19 schreef MaikelS het volgende:
[..]
Komt qua prijs niet overheen... Ben bereid (mits ik hem in mijn verhuisdozen kan vinden, een 2TB disk erbij te doen!
70 euro per stuk. is toch wel een vaste prijs... das 30 euro per schijf goedkoper dan nieuwprijs.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:36 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik heb eventueel wel vergaande interesse in je schijven, minimaal twee maar wellicht drie!
Die schijf vind ik wel... Weet in welke doos hij zit.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:26 schreef angel008 het volgende:
[..]
als jij ff zoekt ga ik er ff over nadenken
Schijf gevonden! Ik hoor het wel!quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:26 schreef angel008 het volgende:
[..]
als jij ff zoekt ga ik er ff over nadenken
Jouw keuze! Effectief zou je bij mij 2 schijven betalen, en 3 krijgen. Ze kosten immers 105 euro per stuk!quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:53 schreef Sjechov het volgende:
Ik laat het nog even lopen (die schijven).
Ben het nog wel nodig, maar dan koop ik liever nieuw gezien het prijsverschil.
Succes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |