quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:40 schreef Richie2000 het volgende:
Ze hebben gelijk, als je wilt inburgeren dan moet je klagen, net zoals een echte Nederlander!
quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:54 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Alle asielzoekers zijn hetzelfde.
WAUW, stop eens met generaliseren mensen, en beoordeel per individu, damn.
Correctie, als EU-land.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:25 schreef RetRy32 het volgende:
OK man, je bent als Europees land eenmaal verplicht dit soort mensen toe te laten en een fatsoenlijke verblijfplaats te geven.
Ik erger mij meer aan pownews dat met ons belastinggeld debiele mensen loopt te fokken.
Wat is nu het moraal van dit verhaal?quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik hou niet van mensen die over het paard getild zijn en of dit nu rijkeluiskindertjes zijn uit Bussum en Wassenaar of asielzoekers of desnoods Duindorp-Tokkies die alleen tevreden zijn met zo'n platte televisiebuis en niet met een normale televisie maakt weinig verschil.
In de maanden mei tot en oktober douchen wij thuis met koud water, de verwarming gaat alleen aan als het echt vriest (nu dus niet) en we wassen zoveel mogelijk op de hand, ondanks dat we wel een wasmachine hebben. Deze gebruiken we eigenlijk voornamelijk voor beddengoed, maar sokken, ondergoed, truien e.d. wassen we met de hand, omdat dit elektriciteit bespaard.
We hebben een vaste telefoonlijn en niemand van ons heeft een domme iPad/pod/tablet/smartfoon of andere troep. Ik heb een oude computer met normaal beeldscherm - dus niet een plat beeldscherm - en een mp3 speler van 4Gb en een goede fiets die me 320 euro gekost heeft (maar goed ik fiets ook zo'n 70 kilometer per dag soms). Nieuwe kleren koop ik wellicht een maal per 5 jaar, wellicht nog minder.
Je kan makkelijk leven zonder wasmachine, zonder koelkast is mogelijk in de winter, maar wel moeilijker in de zomer inderdaad. Een wasmachine, een televisiebuis, een computer, domme smartfoons en mp3spelers zijn overbodige luxeartikelen, die zoals het bijvoeglijk naamwoord al doet vermoeden, overbodig zijn.
Gelukkig zijn niet alle asielzoekers zo en ik vermoed ook wel wat knip en plakwerk van Pownieuws.
Een vriend van me heeft bijna 2 ton op zijn bank staan, maar leeft ongeveer net als ik. Hij heeft wel een eigen woning, geërfd, maar fietst alles, draagt oude kleren en heeft ook een wasmachine, maar doet het meeste op de hand. Het is een fijne gozer en ik kan heel goed met hem opschieten. Mensen met materiële wensen kunnen wat mij betreft oprotten, over het paard getilde mensen idem dito.
Wees tevree met kleine dingen,quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is nu het moraal van dit verhaal?
Beetje lastig voor de wat minder Zen onderlegde onder ons, helemaal als je nagaat dat de maatschappij de mate van succes nogal laat afhangen van wat je bezit, en hier een consumtief competitiecircus als maatschappij voor heeft opgetuigd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wees tevree met kleine dingen,
met het vlindertje dat stoeit,
met de vogeltjes die zingen,
met de kleine bloem die bloeit
Wee tevree met kleine dingen,
met de regen en de zonneschijn,
wees tevree met kleine dingen
en je zult gelukkig zijn,
We zouden een Zen-meester naar Duinrell kunnen sturen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Beetje lastig voor de wat minder Zen onderlegde onder ons, helemaal als je nagaat dat de maatschappij de mate van succes nogal laat afhangen van wat je bezit, en hier een consumtief competitiecircus als maatschappij voor heeft opgetuigd.
Nee, dit kan nooit moeilijk zijn, je hebt gelijk!
Ik snap je punt over het besparen, maar je leeft zo wel heel armoedigquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik hou niet van mensen die over het paard getild zijn en of dit nu rijkeluiskindertjes zijn uit Bussum en Wassenaar of asielzoekers of desnoods Duindorp-Tokkies die alleen tevreden zijn met zo'n platte televisiebuis en niet met een normale televisie maakt weinig verschil.
In de maanden mei tot en oktober douchen wij thuis met koud water, de verwarming gaat alleen aan als het echt vriest (nu dus niet) en we wassen zoveel mogelijk op de hand, ondanks dat we wel een wasmachine hebben. Deze gebruiken we eigenlijk voornamelijk voor beddengoed, maar sokken, ondergoed, truien e.d. wassen we met de hand, omdat dit elektriciteit bespaard.
We hebben een vaste telefoonlijn en niemand van ons heeft een domme iPad/pod/tablet/smartfoon of andere troep. Ik heb een oude computer met normaal beeldscherm - dus niet een plat beeldscherm - en een mp3 speler van 4Gb en een goede fiets die me 320 euro gekost heeft (maar goed ik fiets ook zo'n 70 kilometer per dag soms). Nieuwe kleren koop ik wellicht een maal per 5 jaar, wellicht nog minder.
Je kan makkelijk leven zonder wasmachine, zonder koelkast is mogelijk in de winter, maar wel moeilijker in de zomer inderdaad. Een wasmachine, een televisiebuis, een computer, domme smartfoons en mp3spelers zijn overbodige luxeartikelen, die zoals het bijvoeglijk naamwoord al doet vermoeden, overbodig zijn.
Gelukkig zijn niet alle asielzoekers zo en ik vermoed ook wel wat knip en plakwerk van Pownieuws.
Een vriend van me heeft bijna 2 ton op zijn bank staan, maar leeft ongeveer net als ik. Hij heeft wel een eigen woning, geërfd, maar fietst alles, draagt oude kleren en heeft ook een wasmachine, maar doet het meeste op de hand. Het is een fijne gozer en ik kan heel goed met hem opschieten. Mensen met materiële wensen kunnen wat mij betreft oprotten, over het paard getilde mensen idem dito.
Maar juist dit genereert geluk.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:25 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Ik snap je punt over het besparen, maar je leeft zo wel heel armoedig
Dat beeld wordt geschetst mede dankzij PowNewsquote:Op vrijdag 22 november 2013 00:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alsof een dik betalende campinggast wel altijd meteen op zijn wenken wordt bediend. Waarom dan wel zo'n arrogant zeikmannetje dat alleen zeurt en geen greintje dankbaarheid toont, en erop uit is om zoveel mogelijk te profiteren.
Helemaal waar, maar voor je zover bent dan ben je wel wat uurtjes kwijt aan levensreflectie en zelfreflectie..quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
We zouden een Zen-meester naar Duinrell kunnen sturen.Wordt iedereen Boeddhist, is het gelijk een stuk vredelievender.
En ook wel een optie voor in de kansenwijken als Duindorp of Escamp.
Want niet dat wat je bezit is belangrijk, maar hetgeen je bent.![]()
Mij boeit al die rommel niet, ik word niet gelukkig van domme smartfoons, televisies en andere rotzooi.
Een paar miljoen jaar in de regel.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar voor je zover bent dan ben je wel wat uurtjes kwijt aan levensreflectie en zelfreflectie..
Het enigste probleem is nog het tot uitvoer brengen in een wereld die niet Zen en of Tao is.. De rest is vrij makkelijkquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Een paar miljoen jaar in de regel.![]()
Slechts na miljoenen reïncarnaties bereikt men echt het niveau van Zen of Tao. Ik zal ook nog duizenden malen moeten terugkomen voordat ik dit niveau bereikt heb. Elke incarnatie hoop ik iets verder te komen.
Een wandeling van Fryslan naar Laos begint immers met een stap.
Volgens mij heb je gewoon niks kunnen maken van je leven. Had dan doorgestudeerd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dat is lastig inderdaad.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het enigste probleem is nog het tot uitvoer brengen in een wereld die niet Zen en of Tao is.. De rest is vrij makkelijk
Ik had inderdaad wel graag een studie afgerond, ik ben dol op kennis.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon niks kunnen maken van je leven. Had dan doorgestudeerd.
En wat kun je daar uiteindelijk mee doen en hoeveel vraag is daar naar?quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In Fryslan of Nederland is een studie niet te bekostigen voor me, maar wellicht dat ik in het buitenland kan gaan studeren. Ik denk erover Portugese taal en literatuur te gaan studeren in een Portugeestalig land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |