SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Allemaal wel oke. Multi-vitamines zullen bijna niks voor je doen tenzij je ergens deficiënt in bent. Zolang je maar redelijk gevarieerd eet zit je wel goed en heb je een multi niet echt nodig. Hou zelf 2 stuks fruit aan per dag en 200gr groente als minimum. Mocht je het toch kopen zou ik een goedkoop merk nemen van de trekpleister.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:09 schreef D. het volgende:
Zit er veel kwaliteitsverschil in de verschillende multi-vitamines, of zijn ze allemaal wel 'oké'?
Kort gezegd: Een multi kan geen kwaad, maar doet ook weinig voor je. Gelukkig zijn ze redelijk goedkoop voor zo'n ¤10 kan je een jaar multi supplementeren..Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Mooi kut! Toen ik 3 maanden geleden m'n schouder uit de kom heb weten te werken bij judo, is er blijkbaar ook iets beschadigt bij de bandjes die je AC-gewricht op z'n plek houden. Nu steekt m'n sleutelbeen omhoog en doen alle duw bewegingen belachelijk veel pijnDoe nu al 3 weken geen chestday meer, vandaag poging gedaan tot schouders maar na 1 oefening liep ik al half scheldend door de zaal. Wat biceps en triceps werk gedaan en stond na 20 min weer buiten
,,/![]()
Ik eet niet zo gevarieerd als ik zou moeten, dus de moeite van het toevoegen lijkt mequote:Op donderdag 21 november 2013 22:42 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Allemaal wel oke. Multi-vitamines zullen bijna niks voor je doen tenzij je ergens deficiënt in bent. Zolang je maar redelijk gevarieerd eet zit je wel goed en heb je een multi niet echt nodig. Hou zelf 2 stuks fruit aan per dag en 200gr groente als minimum. Mocht je het toch kopen zou ik een goedkoop merk nemen van de trekpleister.
Kort gezegd: Een multi kan geen kwaad, maar doet ook weinig voor je. Gelukkig zijn ze redelijk goedkoop voor zo'n ¤10 kan je een jaar multi supplementeren..
We zullen eens een drogisterij binnen duiken![]()
![]()
20 min. AMRAP
Scaled:
50 Wall Balls
40 Russian KB Swing 24/32 kg
30 Down-Ups
20 Pull Ups
100 DUBS
1x 445 reps...dus op het laatste 45 DUBS
Had na de eerste keer nog energie en moest toch tellen voor de ander.
2e keer ging al beter..480 reps.
Dus volle ronde...lekkere trainingen men merk meteen al dat mijn conditie vooruit gaat.![]()
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).quote:Op donderdag 21 november 2013 22:09 schreef D. het volgende:
Zit er veel kwaliteitsverschil in de verschillende multi-vitamines, of zijn ze allemaal wel 'oké'?
In een enkele multi krijg je nooit van alles de aanbevolen hoeveelheid binnen, dan zou je wel een heel grote pil moeten slikken voor een goede dosis. Ook voor de verschillende B-vitamines geldt prijsverschil, waardoor van de duurdere vormen vaak minder in een multi zit.
Orthoca verkoopt goede multi's, maar ze zijn erg duur. Wel wetenschappelijk onderbouwd. Beter kijk je welke vitamines/mineralen je als aanvulling op jouw eetpatroon en met jouw trainingsdoelen in het achterhoofd het hardst nodig hebt en kies je ipv 1 multi die je zonder te weten wat het voor je doet wegslikt, voor supplementen die echt iets toevoegen. Of je kijkt hoe je je voeding kunt aanpassen om het daaruit te halen.
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.crap in = crap out![]()
Hm, me er toch maar eens even verder in verdiepen danquote:Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).
In een enkele multi krijg je nooit van alles de aanbevolen hoeveelheid binnen, dan zou je wel een heel grote pil moeten slikken voor een goede dosis. Ook voor de verschillende B-vitamines geldt prijsverschil, waardoor van de duurdere vormen vaak minder in een multi zit.
Orthoca verkoopt goede multi's, maar ze zijn erg duur. Wel wetenschappelijk onderbouwd. Beter kijk je welke vitamines/mineralen je als aanvulling op jouw eetpatroon en met jouw trainingsdoelen in het achterhoofd het hardst nodig hebt en kies je ipv 1 multi die je zonder te weten wat het voor je doet wegslikt, voor supplementen die echt iets toevoegen. Of je kijkt hoe je je voeding kunt aanpassen om het daaruit te halen.
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.
Mijn magnesium wilde ik trouwens uit zma gaan halen![]()
![]()
En jouw gewicht groeit mee?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Daamn, gewicht gaat snel omhoogSquat nu gewoon van 40 naar 60KG in 2 trainingen
![]()
![]()
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.If not now, then when.![]()
Waarom nuttig je sowieso zoveel caffein dan brah. Wat is er gebeurd met je Chai thee en rietmelasse-sessies?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.![]()
Heel vaak. Bloedsuiker die ff daalt.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.
Wat dextrose nemen helpt.![]()
Ga dan net iets harder. Doe het alleen als ik energie tekort kom - wat nu elke dag is door het reizen incl. rooster - en op SQ, DL en BP dagen. Verder geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:46 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom nuttig je sowieso zoveel caffein dan brah. Wat is er gebeurd met je Chai thee en rietmelasse-sessies?Het is alleen op cafeďne-dagen, anders niet. Dus dat is het denk ik niet. Het is ook niet dat ik er last van heb of zo.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:46 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Heel vaak. Bloedsuiker die ff daalt.
Wat dextrose nemen helpt.
Jouw sig trouwens.Dat filmpje is zo masterlijk.
If not now, then when.![]()
Alleen als ik niet genoeg gegeten heb voor het trainenquote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.![]()
![]()
Check. Gisteren precies hetzelfde. Bij mij kwam het door de 5x10x67.5kg squatquote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.
Ik krijg overigens nooit echt pump in m'n benen. Wel tering erge DOMS, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het benen-DOMS."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Haha. Ik moest deadliften, gelukkig liep het niet zo af:quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Check. Gisteren precies hetzelfde. Bij mij kwam het door de 5x10x67.5kg squat
Ik krijg overigens nooit echt pump in m'n benen. Wel tering erge DOMS, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het benen-DOMS.
I agree. Vorige week was mijn deload week. In de deload week doe ik eigenlijk bijna niks, alleen de main lift en nog een andere oefening die veel spieren pakt. Beide licht. Afgelopen maandag dus weer keihard er tegenaan en vandaag nog spierpijn gehad, vooral in de IT band. Die moet ik dan ook nodig losmaken op de foam. De IT band losmaken is wel het meest pijnlijk though.
If not now, then when.![]()
Hebben we hier ook een meningsverschil overquote:Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.
Zie een multi-vitamine meer als een het kan geen kwaad, maar levert niet wat je wil. Want tekorten los je vaak niet op met een multi, aanpassingen in dieet of een los supplement gebruiken is effectiever.
Zoals de Vitamine D (3) welke je zelf al aangeeft die compenseer je niet genoeg met de hoeveelheid extra in een multi. Het zou verstandiger zijn om deze apart te supplementeren. Met de 200IU die in een standaard multi zit red je het niet, voor de meeste mensen is 1000 tot 2000IU benodigd om sufficiënt te zijn.
Magnesium is ook vaak deficiënt, echter is dit makkelijk op te lossen in het dieet van een sporter. Vooral omdat deze groep een hogere kcal target heeft. Dan is het simpel om extra noten, zuivel en blad groentes toe te voegen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
![]()
Niet normaal dit. 475kg. Hij gaat omhoog alsof het niks is
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Altijd zo'n gevoel als ik deadlift day heb.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je moet vit D ook niet uit een multivitamine willen halen.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: