Mijn vraag is of meer mensen hier ervaring mee hebben. Of het bedorven en dus niet eetbaar is, of wel eetbaar, kan ik zelf ook wel beoordelen maar ik vind het nogal vreemd dat die meuk zo stinkt. En als mensen mogelijke verklaringen hebben voor wat die lucht zou kunnen zijn ben ik ook wel benieuwd.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is de vraag nou?
Smaakt het goed?
- Ja: eten.
- Nee: niet eten.
Hoe moeilijk kan 't zijn.
Dat is echt smerig, die berengeur...quote:Op donderdag 21 november 2013 18:16 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is "berengeur", van varkens.
Heb het ook wel eens gehad met half-om-half gehakt.
http://www.vleesmagazine.(...)rst-zijn-VLS012294W/
Daarom eet ik alleen nog rundergehakt.
Als het nog houdbaar is zou ik het niet weggooien maar terugbrengen.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:42 schreef Greyson het volgende:
Weggooien. Al paar keer gehad. Was toen niet goed. Bij twijfel altijd weggooien.
Tering, je kan toch ook gewoon een beetje proeven of het nog goed is? Het is niet alsof je meteen dood neervalt.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:42 schreef Greyson het volgende:
Weggooien. Al paar keer gehad. Was toen niet goed. Bij twijfel altijd weggooien.
Daarom zeg ik ook, bij twijfel. Jantje.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tering, je kan toch ook gewoon een beetje proeven of het nog goed is? Het is niet alsof je meteen dood neervalt.
quote:Op donderdag 21 november 2013 18:08 schreef Musil het volgende:
- zag er qua kleur prima uit
- rook rauw ook niet echt
- was ook nog 6 dagen houdbaar.
- Geen bedorven lucht, ik kon het niet plaatsen.
- Het zit door een saus, paar keer geproefd en de saus smaakt op zich ok
quote:
quote:Op donderdag 21 november 2013 18:16 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is "berengeur", van varkens.
Heb het ook wel eens gehad met half-om-half gehakt.
http://www.vleesmagazine.(...)rst-zijn-VLS012294W/
Daarom eet ik alleen nog rundergehakt.
Oh thanks, als ik die beschrijving lees dan denk ik dat het inderdaad exact dat is! Weer een mysterie opgelostquote:Op donderdag 21 november 2013 18:30 schreef Sangha het volgende:
Waarschijnlijk gaat het idd om berengeur.![]()
Ik vind het zelf een naar penetrant luchtje, bah! Het komt van varkensvlees van niet gecasteerde mannelijke varkens door ophoping van bepaalde stoffen die bij verhitting vrijkomen. Meer hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Berengeur
Ja hoor! Maar ik heb het ook nog niet opquote:
Mooi zo. Voortaan geen vlees meer van de Appie voor jou?quote:Op donderdag 21 november 2013 19:12 schreef Musil het volgende:
Je proeft het gelukkig niet zo, en het gehakt heeft ook zo'n 1,5 uur in de saus staan sudderen dus de geur is ook voor 60% verdwenen. En staat nu in de oven (verse lasagne)
Vrees dat ik er nog wel eens vlees ga kopen, maar heb liever slager. Alleen niet altijd budgetquote:Op donderdag 21 november 2013 19:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mooi zo. Voortaan geen vlees meer van de Appie voor jou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |