Ik denk dat ze wel realistisch zijn ja. Ik zou de gok in ieder geval niet wagen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
bedoel je dus hiermee te zeggen dat de snelheidscoderingen realistisch zijn en niet met een marge van 100% oid?
X punten in Flensburg is rijontzegging. Maar 41 te hard, toevallig ook nog werkzaamheden? 1 Ding dat ik weet in Duitsland. Als de Duitsers je voorbij komen zetten, ga mee. Gaan ze, zeker de wat burgerlijke bakken, in de ankers bij een snelheidsbeperking, ook mee. Uitrollen zoals wij doen, kennen ze daar niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zo uit mijn hoofd(heb het niet bij de hand) 41 te hard op de autobahn. is 160,-, 3 punten in Flensburg(whatever dat ook maar mag zijn..) en een maand rijontzegging. Vermoedelijk hebben ze dat verhoogd omdat ze mijn rijbewijs niet mogen innemen.
nope, geen werkzaamheden. Je hebt er 1 stuk waar je 100 mag, maar waar normaal 120 word gereden.. Ik reed er toen 140. Was nog op de zomerbanden, dus vrijwel geen tellerafwijking dus.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
X punten in Flensburg is rijontzegging. Maar 41 te hard, toevallig ook nog werkzaamheden? 1 Ding dat ik weet in Duitsland. Als de Duitsers je voorbij komen zetten, ga mee. Gaan ze, zeker de wat burgerlijke bakken, in de ankers bij een snelheidsbeperking, ook mee. Uitrollen zoals wij doen, kennen ze daar niet.
Prutser.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, geen werkzaamheden. Je hebt er 1 stuk waar je 100 mag, maar waar normaal 120 word gereden.. Ik reed er toen 140. Was nog op de zomerbanden, dus vrijwel geen tellerafwijking dus.
Serieus joh?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef eXplorer1 het volgende:
hoi iedereen,
Ik heb nu voor de winter Hankook Icebear winterbandjes eromheen liggen goed voor 190kmh Vmax, ik ga volgende week richting DE, ik heb wel aardig zin om mijn Vmax op te zoeken (240-250kmh). Zijn die snelheidscoderingen overdreven of echt reallistisch (dat ik ontploffende banden heb als ik mijn Vmax ga opzoeken).
Ik zou het gewoon doen. Die snelheidscodering is gewoon een marketingtrucje en slaat nergens op. Gas op die lolly! Als het mis gaat merk je het vanzelf, toch? En ze ploffen vast niet allemaal tegelijk...quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef eXplorer1 het volgende:
hoi iedereen,
Ik heb nu voor de winter Hankook Icebear winterbandjes eromheen liggen goed voor 190kmh Vmax, ik ga volgende week richting DE, ik heb wel aardig zin om mijn Vmax op te zoeken (240-250kmh). Zijn die snelheidscoderingen overdreven of echt reallistisch (dat ik ontploffende banden heb als ik mijn Vmax ga opzoeken).
Volgens mij proef ik de sarcasme in jouw post.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon doen. Die snelheidscodering is gewoon een marketingtrucje en slaat nergens op. Gas op die lolly! Als het mis gaat merk je het vanzelf, toch? En ze ploffen vast niet allemaal tegelijk...
En ik denk dat als je door je banden een ongeluk krijgt/schade maakt, je zeker zelf kan betalen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Volgens mij proef ik de sarcasme in jouw post.
anyhow, meeste dingen zijn overdreven (zoals chippen maakt je motor gelijk stuk of als je je wielen niet met een correct draaimoment vastdraait dat ze gelijk eraf vliegen) dus ik vroeg mij af of dat met de coderingen ook zo is.
ik had al wat topic's gezien hierover maar zat vol met die kut moraalridders.
Ik heb al een verhaal gelezen over die coderingen, was best interessant. Ik houd mijn snelheid op max 200kmh. Ik heb ook zomerbanden liggen waarmee ik Vmax kan rijden maar dat is niet slim in januari in DE. Dus helaas voor mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef monsterd. het volgende:
Tja als je het advies toch niet wil aannemen dan moet je het vooral gaan doen. Succes voor als je in de vangrail ligt.....
Volgens mij is het in Duitsland zelfs verplicht om een sticker in je gezichtsveld te hebben met daarop de max snelheid van de banden, op het moment dat dat lager ligt dan de max haalbare snelheid van je auto.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:43 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik heb al een verhaal gelezen over die coderingen, was best interessant. Ik houd mijn snelheid op max 200kmh. Ik heb ook zomerbanden liggen waarmee ik Vmax kan rijden maar dat is niet slim in januari in DE. Dus helaas voor mij.
Volgens mij proef je dat goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Volgens mij proef ik de sarcasme in jouw post.
Heeft niets met moraalridderen te maken. Die coderingen zijn er niet voor niets, anders zouden ze wel alles met de max. codering verkopen. Een band met Vmax 190 een keertje op 210 zetten voor een minuutje kan echt geen kwaad. Maar 250 zou ik niet doen.quote:anyhow, meeste dingen zijn overdreven (zoals chippen maakt je motor gelijk stuk of als je je wielen niet met een correct draaimoment vastdraait dat ze gelijk eraf vliegen) dus ik vroeg mij af of dat met de coderingen ook zo is.
ik had al wat topic's gezien hierover maar zat vol met die kut moraalridders.
Ik denk dat als je een ongeluk krijgt als je ruim boven de Vmax van de band rijdt (220+ dus), dat de betaling het minste van je zorgen isquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ik denk dat als je door je banden een ongeluk krijgt/schade maakt, je zeker zelf kan betalen.
Klopt. Er wordt overigens nooit op gecontroleerd, maar officieel moet het wel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Duitsland zelfs verplicht om een sticker in je gezichtsveld te hebben met daarop de max snelheid van de banden, op het moment dat dat lager ligt dan de max haalbare snelheid van je auto.
ik hou het wel op 200kmh max op de CC.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij proef je dat goed.
[..]
Heeft niets met moraalridderen te maken. Die coderingen zijn er niet voor niets, anders zouden ze wel alles met de max. codering verkopen. Een band met Vmax 190 een keertje op 210 zetten voor een minuutje kan echt geen kwaad. Maar 250 zou ik niet doen.
[..]
Ik denk dat als je een ongeluk krijgt als je ruim boven de Vmax van de band rijdt (220+ dus), dat de betaling het minste van je zorgen is
[..]
Klopt. Er wordt overigens nooit op gecontroleerd, maar officieel moet het wel.
Van jezelf, of van tegenliggers? Ik had vandaag weer een paar van die idioten. Met als toppunt een gare Astra F die echt amper op de weg scheen, maar wel vol in m'n smoel.quote:
Tegenliggers, ik begin er zelf nooit aan. Zulks een BMW waarvan ik dacht dat ie grootlicht voerde. Ik seinen, krijg ik nog grootlicht vol in mijn bakkes ookquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van jezelf, of van tegenliggers? Ik had vandaag weer een paar van die idioten. Met als toppunt een gare Astra F die echt amper op de weg scheen, maar wel vol in m'n smoel.
Altijd fijn, de sjonnies met hun twee tientjes xenonsetjes die hem ook nog eens niet afstellen. Een groot feestquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van jezelf, of van tegenliggers? Ik had vandaag weer een paar van die idioten. Met als toppunt een gare Astra F die echt amper op de weg scheen, maar wel vol in m'n smoel.
Ik zit serieus te overwegen om toch xenon te installeren. Als je een goed setje koopt, en de lampen goed af laat stellen heeft niemand daar last van.quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tegenliggers, ik begin er zelf nooit aan. Zulks een BMW waarvan ik dacht dat ie grootlicht voerde. Ik seinen, krijg ik nog grootlicht vol in mijn bakkes ook
Checken ze de rem-dikte niet dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:07 schreef daNpy het volgende:
Bij APK hoeven de wielen er niet af.......
Ze checken alleen of hij goed genoeg remt en niet teveel afwijking tussen links en rechts zit, als zit er nog 1mm voering op.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:00 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Checken ze de rem-dikte niet dan?
Oh dat zit wel goed, die remmentest heb ik 2 keer laten doen namelijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze checken alleen of hij goed genoeg remt en niet teveel afwijking tussen links en rechts zit, als zit er nog 1mm voering op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |