Omdat het gewoon zo is. Als je hem niet had gekend dan had je 't niet eens gedaan, moet je nagaan.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat ik naar Denemarken zou verhuizen voor mijn vriend, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, hij is sowieso al van plan om naar Nederland te verhuizen, dus als wij niet naar Denemarken ga komt hij gewoon naar Nederland, dat staat er dus compleet los van.
En dan heb je na 4 jaar ineens wel een baan in Nederland omdat je een diploma (uit Denemarken) hebt?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dat kan gewoon.
http://studyindenmark.dk/
TS is geen 16 meer. Waarom zouden bedrijven iemand aannemen en normaal betalen die nog moet beginnen aan de opleiding?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:10 schreef Interv het volgende:
[..]
En dan heb je na 4 jaar ineens wel een baan in Nederland omdat je een diploma (uit Denemarken) hebt?
Je hebt toch ook werken-leren in Nederland? Krijg je betaald ook nog.
Succes ermee.
Maar dat betekend toch niet dat ik naar Denemarken zou verhuizen voor hem? Ik wist voor hem niet van de studiemogelijkheden in Denemarken dus dan had ik er nooit aan gedacht, samenwonen gaan we toch wel, of dat nu in Denemarken of Nederland is.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:07 schreef Interv het volgende:
[..]
Omdat het gewoon zo is. Als je hem niet had gekend dan had je 't niet eens gedaan, moet je nagaan.
Je kent hem 1,5 jaar. Jeetje hoor, wat is 1,5 jaar.
Nee, maar wel meer kans om een goede baan te vinden dan zonder diploma.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:10 schreef Interv het volgende:
[..]
En dan heb je na 4 jaar ineens wel een baan in Nederland omdat je een diploma (uit Denemarken) hebt?
Je hebt toch ook werken-leren in Nederland? Krijg je betaald ook nog.
Succes ermee.
Oh, de moeder van mijn beste vriendin is 50 of 51 jaar en vertelde me vorige week dat ze zo'n mbo zorg achtig iets gaat doen. Werken en leren, lijkt haar leuk.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
TS is geen 16 meer. Waarom zouden bedrijven iemand aannemen en normaal betalen die nog moet beginnen aan de opleiding?
Je gaat uiteraard voor hem. Als je hem niet kende was je heus niet gegaan om daar een studie te volgen als je had geweten hoe het daar gaat.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat betekend toch niet dat ik naar Denemarken zou verhuizen voor hem? Ik wist voor hem niet van de studiemogelijkheden in Denemarken dus dan had ik er nooit aan gedacht, samenwonen gaan we toch wel, of dat nu in Denemarken of Nederland is.
1,5 jaar is niet lang nee, maar waneer kan je wel zeker zijn van elkaar, bij mijn ex was ik 14 jaar en uiteindelijk gescheiden, wat is dan 14 jaar?
[..]
Nee, maar wel meer kans om een goede baan te vinden dan zonder diploma.
Werken-leren is nog schaarser dan een gewone baan , zeker als je 32 bent.
ONZ is verderop.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:23 schreef Interv het volgende:
Als je oud bent zoals jij is het nog moeilijker, lijkt me.
Ik heb zelden zo'n verschrikkelijk vooroordelend mens als jij meegemaakt, ongelofelijk gewoon.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:16 schreef Interv het volgende:
[..]
Oh, de moeder van mijn beste vriendin is 50 of 51 jaar en vertelde me vorige week dat ze zo'n mbo zorg achtig iets gaat doen. Werken en leren, lijkt haar leuk.
Ik geloof op zich sowieso niet in mensen die langere tijd werkloos thuis zitten. Er is altijd wel iets, desnoods schoonmaakwerk.
Gezien zijn eerdere berichten wel, maar dat er geen werk zou zijn, is dikke onzin. Desnoods ga je zelf iets doen, opzetten, etc.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelden zo'n verschrikkelijk vooroordelend mens als jij meegemaakt, ongelofelijk gewoon.
Maar het zal vast makkelijke typen zijjn zo vanaf je "high horse" achter een schermpje.
TS is der eigen bedrijfje kwijt geraakt, als je dat één keer hebt meegemaakt doe je dat niet snel nog een keer hoor.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gezien zijn eerdere berichten wel, maar dat er geen werk zou zijn, is dikke onzin. Desnoods ga je zelf iets doen, opzetten, etc.
Ik had zelfs iets opgezet maar dat is over de kop gegaan.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gezien zijn eerdere berichten wel, maar dat er geen werk zou zijn, is dikke onzin. Desnoods ga je zelf iets doen, opzetten, etc.
Vervelend, maar geen reden om lekker achterover te leunen en uit de staatsruif te vreten.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
TS is der eigen bedrijfje kwijt geraakt, als je dat één keer hebt meegemaakt doe je dat niet snel nog een keer hoor.
Ik krijg niks van de staat (alleen toeslagen maar ik heb geen uitkering of bijstand) dus daar hoef je je niet druk om te maken hoor, ik steel niks uit jouw portomoneetje,quote:Op donderdag 21 november 2013 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vervelend, maar geen reden om lekker achterover te leunen en uit de staatsruif te vreten.
Er zijn 1000en manieren om aan inkomen te komen zonder dat te hoeven. Zeker voor iemand in de kracht van haar leven, die blijkbaar wel gewoon naar Denemarken kan.
Mijn keuze staat overigens helemaal niet vast, ik neig meer naar niet doen dan wel doen maar ik ben op zoek naar informatie, geen vooroordelen van een tiener met grootheidswaan die te lam is om vragen te stellen eer te oordelen.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:23 schreef Interv het volgende:
[..]
Maar jouw keuze staat al vast want je maakt overal iets positiefs van en je verdedigt alles. Succes ermee en ik hoop dat het goed gaat komen.
Ik woon niet in Nederland, het gaat me om de houding. Met die houding gaan emigreren lijkt me sowieso een bar slecht plan.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik krijg niks van de staat (alleen toeslagen maar ik heb geen uitkering of bijstand) dus daar hoef je je niet druk om te maken hoor, ik steel niks uit jouw portomoneetje,
Welke houding? Iedere week zeker 20 sollicitatiebrieven versturen ( wil je ze van deze week zien? Is van een perenkwekerij, diverse schoonmaakbedrijven, diverse winkels, telecommunicatie en bij een tankstation), bij bedrijven langs gaan en haast om een baan smeken.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik woon niet in Nederland, het gaat me om de houding. Met die houding gaan emigreren lijkt me sowieso een bar slecht plan.
1 keer zit het tegen en opeens "is er geen werk". Nee, als je gaat zitten afwachten tot ze je binnenhalen niet. Er is zat werk, als je maar zoekt, wil en bereid bent om eisen bij te stellen. Voor kinderen zijn er altijd oplossingen als familie (je ex blijkbaar waar je een goede relatie mee hebt), etc.
Ik zou lekker op de zak van je vriend naar Denemarken gaan en es kijken hoelang ie het volhoudt.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Welke houding? Iedere week zeker 20 sollicitatiebrieven versturen ( wil je ze van deze week zien? Is van een perenkwekerij, diverse schoonmaakbedrijven, diverse winkels, telecommunicatie en bij een tankstation), bij bedrijven langs gaan en haast om een baan smeken.
Ondertussen wel nog zelfstandig werken maar helaas niet genoeg opdrachten kunnen krijgen om een gezin te onderhouden wegens moordende concurrentie en alleen voor twee kinderen zorgen.
Een ex die geen co-ouderschap wil ivm zijn werk en zijn vriendin haar werk.
Dus dan maar een verschrikkelijk moeilijk besluit nemen om een studie te volgen in het buitenland om mijn kansen op de markt te vergroten.
Fijn om te horen dat jij die niet in Nederland woont notabene het allemaal beter weet.
Je hebt gelijk, ik zou me in een hoekje moeten gaan schamen voor zo'n instelling,
Ik heb helemaal geen zorgopleiding gedaan... nou ja, eigenlijk wel, kleindierenverzorging maar daar is ook geen werk in te vinden. Het is haast allemaal vrijwilligerswerk in die branche.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou lekker op de zak van je vriend naar Denemarken gaan en es kijken hoelang ie het volhoudt.
Er is zat werk, als je maar wil. Blijkbaar wil je het, maar zoek je in de verkeerde hoek. Met een zorgopleiding (en een enorme zorgvraag in Nederland) op een tankstation gaan werken, nee, dat gaat niet werken natuurlijk.
Ik weet prima hoe Nederland rolt, dank je.
Dank je wel! Hier heb ik wat aan.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:29 schreef Gaoxing het volgende:
Heel praktisch zie ik zo snel twee beren: je verhuist, dus je huidige netwerk valt weg. Hoe ga je dat doen met opvang van de kinderen, zeker als er iets plotselings gebeurt? En ten tweede zul je, als je zo zeker weet dat je gaat terugkeren, het Nederlands van je kinderen moeten gaan bijhouden. Dat kost best veel tijd, en is niet goedkoop. De twee meest serieuze mogelijkheden zijn Edufax en Wereldschool.
Nog een derde beer: toch de taal. Ik kan je echt van harte aanbevelen de kinderen al een behoorlijke basis mee te geven voor je vertrekt. Vrienden van me zijn net naar Noorwegen verhuisd (maar niet vanuit NL) en hoewel de kinderen er op een internationale school zitten, voelen ze zich toch behoorlijk geïsoleerd. Je grootste uitdaging wordt het gemis van vriendjes en familie, en je dan nog meer buitengesloten voelen omdat iedereen een andere taal spreekt is vervelend.
Dat zijn mijn twee centen. Of het wel of niet verstandig is, kan ik je niet vertellen. Het is leuk en spannend, maar zonder meer ook een uitdaging voor vrijwel ieder kind. Ik heb de indruk dat jongetjes met een heel stevig sociaal netwerk er misschien nog wel de meeste moeite mee hebben. Wij zijn net van land verwisseld, en de kinderen doen het wonderwel. Maar het is niet makkelijk, zeker niet nu de 'honeymoon period' van een maand of 3 voorbij is, en alles wat spannend en nieuw was ook routine is geworden. Oudste is vrolijk, lief, gezeglijk en haalt hoge cijfers, maar moest een paar dagen geleden toch even huilen omdat ze iedereen zo mist. Een nieuw netwerk opbouwen kost tijd en moeite, en die zul je daar ook voor over moeten hebben.
Zo te zien is OUD even dicht wegens onderhoud ofzo en komt iedereen opeens hierquote:Op donderdag 21 november 2013 17:56 schreef Sauslepel het volgende:
Snap niet waar al die doemdenkers vandaan komen hier.
Volgens mij was KLB dicht. Dit zijn geen vaste OUDersquote:Op donderdag 21 november 2013 19:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zo te zien is OUD even dicht wegens onderhoud ofzo en komt iedereen opeens hier
Maar KLBers gaan niet zo lopen miepen over hoe slecht het wel niet is voor de kinderenquote:Op donderdag 21 november 2013 19:46 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Volgens mij was KLB dicht. Dit zijn geen vaste OUDers
Waar wonen jullie nu als ik vragen mag en hoe oud zijn jullie kinderen?quote:Op donderdag 21 november 2013 19:46 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Volgens mij was KLB dicht. Dit zijn geen vaste OUDers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |