Dat is ook niet bepaald een goed voorbeeld hé. Juist door de hefboom worden de krachten bij een WC verdeeld. Risico is ook niet dat het uit de muur komt zetten, maar dat het hele zooitje om buigt. op het punt waar de plank op de muur zit.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:04 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hangtoiletten hangen ook aan draadeindes, dus het is geen probleem.
Veel hangt af van de dikte van de draadeinde, hoe ver je de draadeinde in de plank en muur doet en waar je zwaartepunt ligt. Voorkom dat het als een soort hefboom gaat fungeren.
en ter indicatie voor TS, dat werkte goed?quote:Op woensdag 20 november 2013 20:10 schreef bleiblei het volgende:
Bij de planken die bij ons aan de muur hingen waren 2cm dik rondstaal gebruikt waarvan er 3 stukken staal per plank van 1.20m lang gebruikt waren
Was de plank 1,20 lang of het rondstaal? En hoe zat het rondstaal in de muur?quote:Op woensdag 20 november 2013 20:10 schreef bleiblei het volgende:
Bij de planken die bij ons aan de muur hingen waren 2cm dik rondstaal gebruikt waarvan er 3 stukken staal per plank van 1.20m lang gebruikt waren
Rondstaal lengte geen idee, diameter schat ik 2cm, misschien een mm of 2 dunner. Ik weet niet hoe ver dat spul in de plank zat.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Was de plank 1,20 lang of het rondstaal? En hoe zat het rondstaal in de muur?
geel is voor 8.8 staal. normaal is 4.8 staal, dat maakt verschil in de treksterkte. Maar of je daar bij zo'n plankje last van hebt? De plank is 50 mm dit, dus koop dan gewoon 2 mm meer diameter draadeinde. Volgens mij is 8.8 (en hoger) meer als je een hal bouwt en de architect het specificeert.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:04 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Let wel op welke soort draadeinden je koopt. Je hebt extra stevige met geloof ik gele zijkanten maar die zijn dan ook meteen dubbel zo duur ofzo.
Dat is toch niet sterker? Alleen roestvast??quote:
Ik heb dat zo gedaan, en dan heb ik de draadeinden niet eens verlijmd, maar er gewoon los in.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:18 schreef Nora.. het volgende:
- Gat boren in muur en in plank, draadijzer met bouwlijm in muur bevestigen, plank erop schuiven. En dan een stuk of 5 per plank. Is volgens klusboy dus niet sterk genoeg.
2800mm dus dat gaat doorzakken.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:43 schreef GrumpyFish het volgende:
Het komt in een nis, toch? Hoe breed is die nis?
Als het niet te breed is, kun je dan niet een gleuf in de planken frezen, latjes aan de muur, en plank erover schuiven?
Dan wel idd.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:09 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
2800mm dus dat gaat doorzakken.
juist wel sterker,quote:Op donderdag 21 november 2013 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is toch niet sterker? Alleen roestvast??
Hier zie ik wel wat in, al zal ik het best moeilijk vinden een stukje uit de plank te halen. En misschien kan ik er wat mee in combinatie met het draadeindenplan.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:19 schreef WaVe het volgende:
Ik zou aan de zijkanten (en afhankelijk van hoe breed de plank wordt ook in het midden) een stukje uit de plank halen, in de nis op de muur vuren latjes vastschroeven en dan de plank op de latjes leggen (dat valt dan in de uitsparingen die je in de plank hebt gemaakt. Volgens mij zijn de planken die TS wil ook van vuren, dus dat zie je nauwelijks.
Lijkt me wel te doen als je een loeiharde en sterke muur hebt.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:52 schreef Nora.. het volgende:
Vond toevallig deze: http://www.probeslag.nl/p(...)ing/schapdrager-1609
Die zou volgens de beschrijving deze planken kunnen dragen, is er iemand die het me toch zou afraden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |