abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149591579
Sorry als ik iets te enthousiast ben, maar heb nog 2 mooie filmpjes gevonden

Toch net iets anders dan Heracles of Excelsior uit hé. ;)
  donderdag 12 februari 2015 @ 02:41:34 #177
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149591655
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Groter dan wat?
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar lijkt hij niet op te doelen.
Spanje . Groter dan Spanje
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 12 februari 2015 @ 04:44:41 #178
436595 Sked
Zonnestraal
pi_149592108
Beneliga lost niks op, beleid en tactisch inzicht lost dingen op.

In het meest gunstige geval is het commercieel interessant, maar België heeft ook slechts elf miljoen inwoners en daarbij moet je nog bedenken dat je aanhangers van ploegen verliest die in lagere divisies acteren en ondertussen heb je wel extra reiskosten en de onmogelijkheid voor uitsupporters.

We moeten het in eigen land zoeken, niet in andere landen
pi_149592846
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:41 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[..]

Spanje . Groter dan Spanje
Nee. Spanje vangt in een jaar meer dan NL in tien jaar. De verdeling is daar door de manier van verkopen anders. Dat willen ze aan gaan passen. Ook nu vangt een subtopper overigens substantieel meer dan de Nederlandse en Belgische top.
pi_149593669
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Spanje vangt in een jaar meer dan NL in tien jaar. De verdeling is daar door de manier van verkopen anders. Dat willen ze aan gaan passen. Ook nu vangt een subtopper overigens substantieel meer dan de Nederlandse en Belgische top.
Op basis van de BNP cijfers van 2013, is de economische potentie van Nederland en België samen groter dan die van Spanje. Verder zou in theorie een sterkere eerste en tweede divisie, meer kijkers trekken en dus ook garant staan voor meer inkomsten.

Reisafstanden is in mijn ogen ook nog wel te overbruggen, we hebben het over België en Nederland samen. Dat is nog steeds een kleiner oppervlakte dan Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië, Portugal etc.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:39:52 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149593821
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 04:44 schreef Sked het volgende:
Beneliga lost niks op, beleid en tactisch inzicht lost dingen op.

In het meest gunstige geval is het commercieel interessant, maar België heeft ook slechts elf miljoen inwoners en daarbij moet je nog bedenken dat je aanhangers van ploegen verliest die in lagere divisies acteren en ondertussen heb je wel extra reiskosten en de onmogelijkheid voor uitsupporters.

We moeten het in eigen land zoeken, niet in andere landen
Nou. Brussel is toch snel een 125 kilometer van Eindhoven vandaan. Guttegut :')

Sowieso is het de grootste flauwekul die ik ooit heb gehoord. Het is immers maar net afhankelijk van waar je woont. Buiten dat. Hoe doen ze dat in godsnaam in andere landen? :') Duitsland, Spanje, Italie, Frankrijk, Engeland, Polen, Zweden etc.? :') Daar gaan uitsupporters ook gewoon hoor. Hell, ik zit soms bijna 3 uur in de bus om een uitwedstrijd van m'n topklasser te bekijken. En die bus zit gewoon vol hoor.

Wat een gemekker.

En Belgie 'slechts' 11 miljoen inwoners.. Je verdubbelt je markt bijna man. Je gaat van 17 naar 28. Zeg nu niet dat dit amper verschil maakt _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_149593878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:30 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Op basis van de BNP cijfers van 2013, is de economische potentie van Nederland en België samen groter dan die van Spanje. Verder zou in theorie een sterkere eerste en tweede divisie, meer kijkers trekken en dus ook garant staan voor meer inkomsten.

Reisafstanden is in mijn ogen ook nog wel te overbruggen, we hebben het over België en Nederland samen. Dat is nog steeds een kleiner oppervlakte dan Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië, Portugal etc.
BNP zegt niet zo heel veel natuurlijk. Frankrijk heeft een hoger BNP dan de UK en ongeveer het dubbele van Spanje. Australië en Canada hoger dan Spanje. Het BNP is niet één op één te vertalen naar de krachtsverhoudingen in het voetbal.

De reistafstanden zijn peanuts. Over 400 km moet je als voetbalclub niet zeuren, vind ik. Of Ajax nu naar Kerkrade moet of naar Genk, dat maakt het verschil echt niet.

In de lagere klassen kun je het ook wat meer op regio indelen, dus geen FC Emmen tegen Virton of Volendam tegen Cercle Brugge. Op lager niveau is voetbal toch ook vooral local business.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:46:24 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149593922
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:30 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nouja, met voetbal kijken we natuurlijk niet naar de economische potentie maar naar het aantal inwoners. Economie wordt pas belangrijk wanneer relatief weinig mensen geld voor voetbal beschikbaar hebben. Anders waren Braziliaanse en Mexicaanse clubs ook grootmachten.

Enfin, je maakt je competitie zoveel interessanter voor de buitenlandse markt. Vaak krijg je daar enkel de absolute toppers te zien. Dat aantal wedstrijden verdubbel je bijna.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:51:32 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149594022
En inderdaad, heel zuur voor de Excelsiortjes van de wereld. Maar die hebben toch al geen bestaansrecht. Je moet je eigen ontwikkeling niet af laten hangen van wat provinciaalse sentimenten en wat clubjes die toch maar als lood aan je been hangen. Al is dat een proces dat lange tijd in beslag zal nemen. Eerst maar eens beginnen met een gezamenlijke bekercompetitie.
pi_149594239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:51 schreef Dven het volgende:
En inderdaad, heel zuur voor de Excelsiortjes van de wereld. Maar die hebben toch al geen bestaansrecht. Je moet je eigen ontwikkeling niet af laten hangen van wat provinciaalse sentimenten en wat clubjes die toch maar als lood aan je been hangen. Al is dat een proces dat lange tijd in beslag zal nemen. Eerst maar eens beginnen met een gezamenlijke bekercompetitie.
Voor kleinere clubs is voetbal toch local business. Je ziet dat ook bij topklassers en in de Belgische 3e klasse. Die willen helemaal niet promoveren. Katwijk - Quick Boys vinden ze leuker dan FC Emmen - Katwijk en Hoogstraten speelt liever tegen Turnhout en Capellen dan tegen Boussu-Dour of Virton.

Een paar clubs zitten er net tussenin, clubs als Excelsior, Cambuur en zo. Die zullen dan promoveren en degraderen. Niets mis mee.
pi_149594347
Ondertussen heeft FOX nog steeds niet de Belgische rechten en blijft er een groot verschil tussen de Nederlandse en Belgische tarieven
pi_149594373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor kleinere clubs is voetbal toch local business. Je ziet dat ook bij topklassers en in de Belgische 3e klasse. Die willen helemaal niet promoveren. Katwijk - Quick Boys vinden ze leuker dan FC Emmen - Katwijk en Hoogstraten speelt liever tegen Turnhout en Capellen dan tegen Boussu-Dour of Virton.

Een paar clubs zitten er net tussenin, clubs als Excelsior, Cambuur en zo. Die zullen dan promoveren en degraderen. Niets mis mee.
Voetbal is sowieso local business, op die paar elite clubs, die in NL of BE niet te vinden zijn, na.

Alleen figuren die af en toe eens op teletext kijken zullen het niet met me eens zijn...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2015 @ 10:05:58 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149594387
quote:
provinciaalse sentimenten
dei provinciaalse sentimenten hebben wel stemrecht. Dat heb je gezien bij de kunstgrasdiscussie.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149594458
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Ondertussen heeft FOX nog steeds niet de Belgische rechten en blijft er een groot verschil tussen de Nederlandse en Belgische tarieven
Tja, het gaat niet gebeuren natuurlijk. Ik heb de Eredivisie lang verdedigd, maar moet toch toegeven dat het slechter en slechter wordt (zonder einde in zicht).
pi_149594466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

BNP zegt niet zo heel veel natuurlijk. Frankrijk heeft een hoger BNP dan de UK en ongeveer het dubbele van Spanje. Australië en Canada hoger dan Spanje. Het BNP is niet één op één te vertalen naar de krachtsverhoudingen in het voetbal.

Natuurlijk, maar er werd gesproken over economische potentie, niet over huidige inkomsten :+

Verder heeft een deel ook te maken met de gekte van het land. Engelsen zijn gewoon gek van voetbal. Australiërs en Canadezen hebben andere nationale sporten en dus sowieso niet te vergelijken. En volgens mij is in Frankrijk voetbal ook niet met eenzelfde afstand volksport nummer 1 als hier in Nederland(België durf ik niet te zeggen, daar weet ik te weinig van).

Het BNP en inwonersaantallen verklaren maar een deel van de sponsorinkomsten. Lokale sponsoren zijn bereid meer te bieden, als zij verwachten dat hun eigen afzetmarkt daardoor wordt vergroot. Dit leidt tot meer inkomsten waardoor, waarschijnlijk, het niveau van de clubs omhoog gaat. Dit trekt dan ook weer grotere sponsoren aan, omdat zij denken dat de gehele wereld zit te wachten op een potje voetbal tussen twee grote teams. Het niveau zal dan ook niet gigantisch verbeteren binnen een seizoen.

Verstandig beleid van de topclubs, zou wel het niveau kunnen verhogen binnen 10 jaar. Zodra een BeNeLiga er zou komen, MOET het niveau door hen omhoog gehaald worden. Missen zij de boot door slecht beleid, dan zakt een BeNeLiga verder weg dan beide competities nu doen, omdat er dan geen internationale EN nationale interesse meer is. Mocht de Liga er komen, denk ik echter dat verstand niet gebruikt gaat worden, zoals vaker in het voetbal. Het zal geld smijten worden het eerste seizoen, waardoor clubs meteen in de problemen raken. Dat zou wel echt funest zijn voor het voetbal.

quote:
De reistafstanden zijn peanuts. Over 400 km moet je als voetbalclub niet zeuren, vind ik. Of Ajax nu naar Kerkrade moet of naar Genk, dat maakt het verschil echt niet.

In de lagere klassen kun je het ook wat meer op regio indelen, dus geen FC Emmen tegen Virton of Volendam tegen Cercle Brugge. Op lager niveau is voetbal toch ook vooral local business.
Zelf zou ik een voorstander zijn van een nieuw eerste en tweede niveau. De hoogste divisie zou dan bestaan uit de beste clubs van beide competities en de nieuwe tweede divisie uit de andere clubs(minus degraderende clubs, plus promoverende clubs). De derde divisies zouden dan gewoon nationaal kunnen blijven, net als nu. Voor de supporters en clubs is dat veel beter.
pi_149594586
Die BeNeLiga gaat er echt niet komen, ik denk dat dat plan definitief de nek is omgedraaid nu in Nederland begonnen gaat worden met de 2e divisie. Zoiets besluit je niet om dan vlak daarna ineens alles te intergreren met Belgie...

Ik zou het ook erg jammer vinden, wat boeien mij die Belgische clubs nu.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:14:57 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149594593
Local business is sowieso nonsens. Voor de zuidelijke helft van het land is Belgie een prima afzetmarkt. Andersom idem. Niet voor niets is Belgie handelspartner nummer 2.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:15:57 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149594614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:14 schreef TheVulture het volgende:
Die BeNeLiga gaat er echt niet komen, ik denk dat dat plan definitief de nek is omgedraaid nu in Nederland begonnen gaat worden met de 2e divisie. Zoiets besluit je niet om dan vlak daarna ineens alles te intergreren met Belgie...

Niemand heeft gezegd dat het binnen een jaar moet gebeuren.

Maar zoals gezegd, eerst een bekercompetitie tussen de twee. Die kan prima naast beide (beker)competities bestaan.
pi_149594653
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Die deal met MP&Silva is toch niet heel slecht? 60 a 70 mio per jaar en er spelen 16 i.p.v. 18 clubs op het hoogste niveau. Dat geldt tot 2020 dus tot die tijd zal Fox de rechten waarschijnlijk niet kopen. België geeft ook nauwelijks TV-gelden weg aan de 2e klasse. In Nederland doen ze dat volgens mij wel.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:19:54 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149594703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die deal met MP&Silva is toch niet heel slecht? 60 a 70 mio per jaar en er spelen 16 i.p.v. 18 clubs op het hoogste niveau. Dat geldt tot 2020 dus tot die tijd zal Fox de rechten waarschijnlijk niet kopen. België geeft ook nauwelijks TV-gelden weg aan de 2e klasse. In Nederland doen ze dat volgens mij wel.
Sowieso een beetje hoogmoed. Een paar jaar geleden vingen de Belgen nog meer dan de Nederlanders :')
pi_149594827
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:09 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er werd gesproken over economische potentie, niet over huidige inkomsten :+

Verder heeft een deel ook te maken met de gekte van het land. Engelsen zijn gewoon gek van voetbal. Australiërs en Canadezen hebben andere nationale sporten en dus sowieso niet te vergelijken. En volgens mij is in Frankrijk voetbal ook niet met eenzelfde afstand volksport nummer 1 als hier in Nederland(België durf ik niet te zeggen, daar weet ik te weinig van).

Het BNP en inwonersaantallen verklaren maar een deel van de sponsorinkomsten. Lokale sponsoren zijn bereid meer te bieden, als zij verwachten dat hun eigen afzetmarkt daardoor wordt vergroot. Dit leidt tot meer inkomsten waardoor, waarschijnlijk, het niveau van de clubs omhoog gaat. Dit trekt dan ook weer grotere sponsoren aan, omdat zij denken dat de gehele wereld zit te wachten op een potje voetbal tussen twee grote teams. Het niveau zal dan ook niet gigantisch verbeteren binnen een seizoen.
Dat dus. Het hangt van veel factoren af. Pay TV is in de VS bijvoorbeeld iets normaals, in Nederland nog altijd een vies woord. Zo heb je wel meer factoren. In Italië heb je bv. dramatische stadions en veel geld. Dat zal ook niet altijd uitnodigen om te gaan kijken. Dan heb je in veel landen nog andere populaire sporten, etc. BNP zegt me niet veel eigenlijk.

Nederland en België zouden ook de gokmarkt op elkaar af moeten stemmen. Dat is nu niet het geval. Gokbedrijven lijken toch voor een groot deel van de sponsorinkomsten te moeten gaan zorgen.

quote:
Verstandig beleid van de topclubs, zou wel het niveau kunnen verhogen binnen 10 jaar. Zodra een BeNeLiga er zou komen, MOET het niveau door hen omhoog gehaald worden. Missen zij de boot door slecht beleid, dan zakt een BeNeLiga verder weg dan beide competities nu doen, omdat er dan geen internationale EN nationale interesse meer is. Mocht de Liga er komen, denk ik echter dat verstand niet gebruikt gaat worden, zoals vaker in het voetbal. Het zal geld smijten worden het eerste seizoen, waardoor clubs meteen in de problemen raken. Dat zou wel echt funest zijn voor het voetbal.

[..]
Ook in het buitenland voeren vele clubs verstandig beleid. Soms krijg je de indruk dat sommige mensen denken dat in Nederland geweldig uitgekiend beleid wordt gevoerd en dat clubs in het buitenland maar wat doen. De waarheid ligt m.i. wat genuanceerder.

Als zo'n Liga er komt, dan zullen er wel teams zichzelf vergalopperen. Ajax en PSV niet, maar wel clubs die zich net wel of net niet kwalificeren. Net niet kwalificeren betekent voor clubs als Heerenveen, NAC en FC Utrecht immers dat ze niet meer tegen Ajax, PSV en Feyenoord spelen, maar alleen nog maar tegen Go Ahead, Cambuur, Dordrecht en Lierse of zo.

Overigens loopt de Belgische voetbalbond niet zo lang te soepen met clubs die er een boeltje van maken. Die krijgen simpelweg geen licentie meer voor de 1e of 2e klasse. Failliet gaan en/of terug naar 3e klasse is in België niet alleen voorbehouden aan clubjes als AGOVV, Veendam en RBC, maar ook aan volksclubs als d'n Beerschot en KV Mechelen.

quote:
Zelf zou ik een voorstander zijn van een nieuw eerste en tweede niveau. De hoogste divisie zou dan bestaan uit de beste clubs van beide competities en de nieuwe tweede divisie uit de andere clubs(minus degraderende clubs, plus promoverende clubs). De derde divisies zouden dan gewoon nationaal kunnen blijven, net als nu. Voor de supporters en clubs is dat veel beter.
Ik zou 'n hoogste niveau doen, een gezamenlijke bekercompetitie en onder het hoogste niveau al 2 regionale klassen van bv. 12 clubs. Na een volledig schema zet je de beste 6 van elke reeks bij elkaar en de slechtste 6 en laat je ze nog 'n keer een competitie afwerken.
pi_149595176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Sowieso een beetje hoogmoed. Een paar jaar geleden vingen de Belgen nog meer dan de Nederlanders :')
:Y

Op de UEFA coëfficiëntenlijst gaat België Nederland ook voorbij. De hoogmoed van veel Nederlanders is dus nergens voor nodig. Gezamenlijk zouden ze overigens Oekraïne makkelijk moeten kunnen pakken. Rusland en misschien zelfs Frankrijk zou, in een goede flow, ook haalbaar kunnen zijn.
pi_149595702
quote:
Eredivisie krijgt gemiddeld 83,3 miljoen over 12 jaar

83,3 / 18 = 4,63 miljoen euro gemiddeld per jaar per club

JPL krijgt 70 miljoen euro gemiddeld (tot 2020)

70 / 16 = 4,38 miljoen euro gemiddeld per jaar per club

Verhoudingsgewijs (17 miljoen inwoners vs 11 miljoen inwoners) ontvangt de Belgische competitie dus eigenlijk meer. Daar zitten de play offs natuurlijk voor iets tussen.
pi_149595824
quote:
Met je eigen ontwikkeling bedoel je in feite de ontwikkeling van de top3 toch? Want dat alles wat daaronder zit nooit meer Europa ingaat neem je ook even niet mee. De arrogantie in deze post is verder sowieso al stuitend.
pi_149595971
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:10 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Met je eigen ontwikkeling bedoel je in feite de ontwikkeling van de top3 toch? Want dat alles wat daaronder zit nooit meer Europa ingaat neem je ook even niet mee. De arrogantie in deze post is verder sowieso al stuitend.
Ja, so what? Waarom zou FC Utrecht Europa in moeten gaan om dan te verliezen van de kampioen van Luxemburg of waarom zou je ADO Den Haag een verliespost moeten aansmeren? Want dat is een voorrondewedstrijdje in Azerbeidzjan nu eenmaal.

Europa is helemaal niet boeiend voor kleinere clubs. Dat was het, vroeger, toen je kon loten tegen Liverpool, Real Madrid of AC Milan. Dat is het nu, waar je de eerste 6 wedstrijden, als je al zo ver komt, speelt tegen clubs waar de gemiddelde supporter nog nooit van heeft gehoord, niet meer. Ook kunnen de avonturen van kleinere clubs, de grote clubs directe plaatsing voor de CL kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')