PSV, Ajax en Feyenoord. Veruit de grootste clubs in Nederland. Als iedereen los z'n TV rechten zou moeten verkopen, zouden de verschillen tussen Ajax, Feyenoord en PSV (in die volgorde) immens zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Voor wie is dat van belang? Het boeit mij namelijk geen fuck of Ajax en PSV nou wel of geen CL spelen. Helemaal totaal niks. Als ik daarvoor een tripje naar Boekarest of een midweekse wedstrijd in de Veste(toen nog Arke) op moet geven wordt ik wel giftig. Is trouwens ook het sentiment wat er bij de meeste kleine clubs leeft.
No shit, maar niet door een of ander onheilig plan met een stel Belgen waar ik totaal niet op zit te wachten. Als Ajax, PSV en Feyenoord de rechten in hun uppie willen verkopen zoeken ze ook maar een competitie waar ze met hun drietjes lekker kunnen voetballen. Kijken hoe leuk dat voor ze is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
PSV, Ajax en Feyenoord. Veruit de grootste clubs in Nederland. Als iedereen los z'n TV rechten zou moeten verkopen, zouden de verschillen tussen Ajax, Feyenoord en PSV (in die volgorde) immens zijn.
Je kunt alvast beginnen met giftig worden dan. Twente heeft zich flink in de schulden gewerkt. Dachten een topclub te kunnen worden, maar bleken toch wat kleingeld tekort te komen! In alle ijver zal de transferrechten van de spelers al verkocht aan investeerders. Kortom: geen geld, spelers moeten verkocht worden, geld gaat naar de investeerders en daarna dus nog steeds geen geld. Twente gaat wat passen op de plaats moeten maken.
Bundesliga of een combinatie met België, best leuk hoor. Voor supporters van die clubs vast leuker dan voor de 94e keer RKC-uit of Excelsior-thuis. Voor sponsors ook interessanter: grotere markt. Qua TV-gelden ook interessant: je vangt meer en deelt met constructieve ploegen. De zeikende kneusjes laat je het zelf uitzoeken. Wellicht dat Omroep Twente of TV Limburg de rechten wil kopen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:09 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
No shit, maar niet door een of ander onheilig plan met een stel Belgen waar ik totaal niet op zit te wachten. Als Ajax, PSV en Feyenoord de rechten in hun uppie willen verkopen zoeken ze ook maar een competitie waar ze met hun drietjes lekker kunnen voetballen. Kijken hoe leuk dat voor ze is.
Net alsof ze meteen in de Bundesliga komenquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bundesliga of een combinatie met België, best leuk hoor. Voor supporters van die clubs vast leuker dan voor de 94e keer RKC-uit of Excelsior-thuis. Voor sponsors ook interessanter: grotere markt. Qua TV-gelden ook interessant: je vangt meer en deelt met constructieve ploegen. De zeikende kneusjes laat je het zelf uitzoeken. Wellicht dat Omroep Twente of TV Limburg de rechten wil kopen.
Nou, dat zal niet via de Regionalliga gaan. Die zullen direct in de Bundesliga in willen stromen. Anders heeft het geen nut. Het zijn voorbeelden. PSV, Ajax en Feyenoord zijn dat delen een keer beu.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:27 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Net alsof ze meteen in de Bundesliga komen, dat wordt via de regionalliga's omhoog, als Duitsland daar al mee instemt. Net alsof die supporters zitten te wachten op Cercle uit in plaats van RKC trouwens. Alsof ze bij Ajax liever tegen Club spelen dan AZ. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt.
Cercle? Die mogen al blij zijn als ze in de 2de klasse van de beneliga kunnen blijven.quote:Net alsof ze meteen in de Bundesliga komen, dat wordt via de regionalliga's omhoog, als Duitsland daar al mee instemt. Net alsof die supporters zitten te wachten op Cercle uit in plaats van RKC trouwens. Alsof ze bij Ajax liever tegen Club spelen dan AZ. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt.
Ik lees prima. Als Ajax, PSV en Feyenoord zich aansluiten in België gaan ze nog steeds wedstrijden vergelijkbaar met Ajax-RKC moeten spelen. Ze leveren vervolgens AZ, Heerenveen, FC Twente etc. in voor A'lecht, Luik en Brugge. Ben benieuwd hoe interessant ze dat vinden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, dat zal niet via de Regionalliga gaan. Die zullen direct in de Bundesliga in willen stromen. Anders heeft het geen nut. Het zijn voorbeelden. PSV, Ajax en Feyenoord zijn dat delen een keer beu.
Cercle? Lees je weer eens slecht? Ajax - Standard is hoger niveau dan Ajax - RKC. De gemiddelde supporter ligt er niet nachten wakker van als Ajax niet meer tegen RKC speelt. Ik denk dat jij jezelf voor de gek houdt en ik weet zeker dat je heel slecht leest.
Dom argument want Westerlo en Cercle zouden nooit in een Beneliga zitten.quote:Ik kan hier wel een heel pleidooi houden tegen die BeNeliga maar PBateman heeft alles al gezegd wat ik ook zou zeggen.
Door die liga zouden clubs als NAC,Utrecht enz dus nooit meer spelen tegen Ajax en Feyenoord.
In plaats daarvan tegen Westerlo,Cercle Brugge en dat soort ongein. Leuk man..
Heb ik het nog niet eens over de uitwedstrijden. Leuk man,zo'n combi naar Brugge en Anderlecht.
Ja,voor de tv kijker en de sponsor maakt dat geen reet uit.
Eigenlijk was ik ook al afgehaakt toen Halcon verontwaardigd was over het feit dat de CL een gedrocht werd genoemd..
Volgens mij had ik het eerder voor een BeNe-Liga met de beste Nederlandse en de beste Belgische teams. Dan worden AZ, Heerenveen en Twente niet ingeleverd. Dordrecht, Excelsior en NAC wel.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:41 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik lees prima. Als Ajax, PSV en Feyenoord zich aansluiten in België gaan ze nog steeds wedstrijden vergelijkbaar met Ajax-RKC moeten spelen. Ze leveren vervolgens AZ, Heerenveen, FC Twente etc. in voor A'lecht, Luik en Brugge. Ben benieuwd hoe interessant ze dat vinden.
NAC en Utrecht ook niet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:59 schreef xodox het volgende:
[..]
Dom argument want Westerlo en Cercle zouden nooit in een Beneliga zitten.
Voordat je allerlei halve waarheden gaat roepen zou je je toch wat beter moeten verdiepen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt alvast beginnen met giftig worden dan. Twente heeft zich flink in de schulden gewerkt. Dachten een topclub te kunnen worden, maar bleken toch wat kleingeld tekort te komen! In alle ijver zal de transferrechten van de spelers al verkocht aan investeerders. Kortom: geen geld, spelers moeten verkocht worden, geld gaat naar de investeerders en daarna dus nog steeds geen geld. Twente gaat wat passen op de plaats moeten maken.
Het ging hier even over het specifieke geval waarin de top3 hun tv-inkomsten niet meer wilden delen en ze maar op moesten tiefen. Hier lees jij niet goed.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het eerder voor een BeNe-Liga met de beste Nederlandse en de beste Belgische teams. Dan worden AZ, Heerenveen en Twente niet ingeleverd. Dordrecht, Excelsior en NAC wel.
Exact dit, en dit begrijpen alleen supporters van een club en niet de casual volgers (die voor een Beneliga zijn).quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:41 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Naar mezelf kijkende heb ik het meeste plezier beleeft aan tripjes met Twente naar Tallin,St Petersburg,Moskou en Kalmar. Onvergetelijk.
Er gaan dan echt wel wat clubs mee. Aanhaken bij de top 3 levert immers veel meer inkomsten op dan niet aanhaken bij de top 3.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:22 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het ging hier even over het specifieke geval waarin de top3 hun tv-inkomsten niet meer wilden delen en ze maar op moesten tiefen. Hier lees jij niet goed.
Volgens mij is dat 25 a 30%, maar goed... er is geld binnengehaald, om gaten op te vullen kennelijk en transferrechten van spelers zijn verpatst. Een aantal van die spelers zijn qua salaris te duur voor FC Twente en bij verkoop gaat een deel naar Doyen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 04:03 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Voordat je allerlei halve waarheden gaat roepen zou je je toch wat beter moeten verdiepen.
Twente heeft schulden ja. Schulden die vooral bestaan door een hypotheek op het stadion. Dat stadion wordt versneld afgelost zodat het uiteindelijk in eigen bezit is en alle inkomsten daarvan rechtstreeks in de voetbalbegroting kan worden gestopt. Nu even wat minder leuk, uiteindelijk een mooie fundering voor een gezonde toekomst.
Wat die spelers betreft. Ze hebben niet de gehele transferrechten verkocht en ook niet van alle spelers. Enkel een percentage van die rechten. En dat percentage is verschillend per speler maar in ieder geval nooit meer dan 20%. Op Corona na, die is voor 70% van investeerders.
De laatste keer dat Ajax meer tv-geld voor zichzelf wilde hebben de overige Eredivisie-clubs ermee gedreigd om dan de wedstrijden tegen die club te boycotten. Dat zal nu niet anders zijn. Gelukkig maar, solidariteit is een groot goed.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er gaan dan echt wel wat clubs mee. Aanhaken bij de top 3 levert immers veel meer inkomsten op dan niet aanhaken bij de top 3.
Laatst genoemde was max. 20%. In de rest van je verhaal heb je enigszins gelijk. Het zijn de topsalarissen voor spelers die het niet waard waren die ons genekt hebben. Spelers als Ruiz en Kufo vielen prima binnen budget. 6 ton voor Cabral en 6 voor Fernandes niet. Om er eens wat te noemen. D'r moet nu nog een kleine stap teruggedaan worden. Bjelland, Castaignos, Schilder, Bengtsson, Rendla, Cabral en Fernandes daar moet de club nog vanaf. Al zit het erin dat ook Ziyech, Ebecilio en Mokotjo vertrekken. Vind het allemaal wel prima, belangrijkste is dat er in de organisatie nu orde op zaken wordt gesteld.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 25 a 30%, maar goed... er is geld binnengehaald, om gaten op te vullen kennelijk en transferrechten van spelers zijn verpatst. Een aantal van die spelers zijn qua salaris te duur voor FC Twente en bij verkoop gaat een deel naar Doyen.
Als er structureel minder wordt gepresteerd, zullen er minder TV-gelden worden ontvangen, minder sponsorgelden, een lagere recette, etc. Twente heeft boven haar stand geleefd en heeft dat op kunstmatige wijze vol proberen te houden.
Munsterman heeft de achterban lang wijs kunnen maken dat het allemaal ging om boekhoudkundige trucjes en dat er geld genoeg was. Dat blijkt nu simpelweg niet het geval te zijn. FC Twente moet forse stappen terugzetten.
De CPM-waarde is er inmiddels al uit gesloopt. De verdeling gaat sinds op basis van prestaties. De extra TV-gelden zijn ook vooral bij Ajax, PSV en FC Twente terechtgekomen. Twente zal wegvallen uit dat rijtje.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:16 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
De laatste keer dat Ajax meer tv-geld voor zichzelf wilde hebben de overige Eredivisie-clubs ermee gedreigd om dan de wedstrijden tegen die club te boycotten. Dat zal nu niet anders zijn. Gelukkig maar, solidariteit is een groot goed.
Ik heb percentages van 25 a 30% gelezen, maar goed, laten we het erop houden dat een deel van z'n transferrechten niet bij FC Twente liggen. Ook hebben een aantal spelers bij FC Twente nu een salaris dat FC Twente in principe niet meer kan betalen / een salaris dat te zwaar op de begroting drukt. Die spelers zal FC Twente moeten verpatsen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:41 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Laatst genoemde was max. 20%. In de rest van je verhaal heb je enigszins gelijk. Het zijn de topsalarissen voor spelers die het niet waard waren die ons genekt hebben. Spelers als Ruiz en Kufo vielen prima binnen budget. 6 ton voor Cabral en 6 voor Fernandes niet. Om er eens wat te noemen. D'r moet nu nog een kleine stap teruggedaan worden. Bjelland, Castaignos, Schilder, Bengtsson, Rendla, Cabral en Fernandes daar moet de club nog vanaf. Al zit het erin dat ook Ziyech, Ebecilio en Mokotjo vertrekken. Vind het allemaal wel prima, belangrijkste is dat er in de organisatie nu orde op zaken wordt gesteld.
Dat is helemaal niet op kunstmatige wijze gegaan. Tot en met 2010 werd er gewoon goed beleid gevoerd, voor weinig ingekocht maar wel allemaal raak. Vanaf 2010/2011 hebben trainers teveel te zeggen gekregen en heeft Munsterman de nodige prestige-strijdjes gevoerd om spelers. Kregen wissels ook ineens salarissen die eerst alleen voor de basis weggelegd waren. Nu gaat het weer terug naar voor weinig scouten. Niks mis mee m.i. Waar we dan eindigen de komende seizoenen zien we dan wel. Een aantal spelers heeft inderdaad een te hoog salaris en de staf is te groot. Tegen 2016 zijn die salarissen allemaal uit de boeken. Wat opvolgers betreft maak ik me alleen zorgen over de opvolging van Bjelland. Op het middenveld zijn we al voorzien.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb percentages van 25 a 30% gelezen, maar goed, laten we het erop houden dat een deel van z'n transferrechten niet bij FC Twente liggen. Ook hebben een aantal spelers bij FC Twente nu een salaris dat FC Twente in principe niet meer kan betalen / een salaris dat te zwaar op de begroting drukt. Die spelers zal FC Twente moeten verpatsen.
Als de genoemde spelers vertrekken (en die kans is best groot) dan zullen daar mindere spelers voor terug gaan komen. FC Twente kan immers minder uitgeven dan in het verleden. Minder geld uitgeven aan transfersommen, salarissen en tekengelden betekent onder aan de streep spelers met minder kwaliteit.
Het is vergelijkbaar met AZ. Op kunstmatige wijze aangehaakt bij de top. Dat is meestal niet vol te houden.
Relevantie van dat eerste zie ik niet helemaal. Ajax zal best zonder Heracles en Cambuur kunnen, als er helemaal niemand meer tegen je voetbalt wordt het echter moeilijk om nog kaarten te verkopen e.d. Daarom hebben we hier ook een verdeling van de tv-gelden gekregen waar solidariteit iets meer voorop staat. Gelukkig maar, anders krijg je zo'n competitie als in Spanje die pas interessant wordt vanaf plek 3 en lager.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
De CPM-waarde is er inmiddels al uit gesloopt. De verdeling gaat sinds op basis van prestaties. De extra TV-gelden zijn ook vooral bij Ajax, PSV en FC Twente terechtgekomen. Twente zal wegvallen uit dat rijtje.
Ajax kan in principe best zonder Cambuur en Heracles. Heracles en Cambuur wat minder goed zonder Ajax.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |