abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:28 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133648703
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Goede training voor het geheugen. :P
Het scheelt dat ik m nog wel eens tegenkom in de voorbereiding.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133649493
De post wordt voortaan ook meer naar de dinsdag verschoven (van donderdag),wie dat briljante idee heeft gehad zal wel weer achter een bureau zitten.
Dinsdag dus meer post plus h.a.h.
pi_133649593
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:46 schreef tntster het volgende:
De post wordt voortaan ook meer naar de dinsdag verschoven (van donderdag),wie dat briljante idee heeft gehad zal wel weer achter een bureau zitten.
Dinsdag dus meer post plus h.a.h.
Ja, dat levert natuurlijk weer een lekkere besparing op. Bij ons hebben ze op de donderdagen ineens zo'n 20% van de uitvoeringstijden afgehaald
pi_133650266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

3 zakken post voor 1 wijk is toch ook niet zo veel? En zeker als je er wat van die dikke boeken en wat pakjes bij hebt zitten, dan is 3 tassen haast niks. Ik had 4 tassen post en dat vond ik vrij weinig eigenlijk.
Hangt af van de grootte van de wijk. Ik had vandaag 3 wijken van elk ongeveer 1.45, en per wijk had ik 4 a 5 tassen post, en 2 tassen hah. Dat is voor een relatief kleine ochtendwijk best veel.

En als ik zag wat andere mensen hadden was ik nog spekkoper. Bij het uitladen van de container telde ik zelfs 9 tassen post voor 1 wijk! :o
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133650454
Ik zie hier nu ook interessante dingen gebeuren trouwens wat betreft de tijden voor de wijken. Het lijkt erop dat ze die alleen aanpassen voor degenen die er over klagen en de rest krijgt gewoon alsnog de oude normtijd.

Wijk A krijgt mijn collega bijvoorbeeld sinds kort op dinsdag en zaterdag 2u10, terwijl ik nog de oude 2u krijg. Wijk D kreeg mijn collega op een gegeven moment op dinsdag 2u, en ik 1u30 op zaterdag. Na aan de bel te trekken daarover, kreeg ik ook 2u. Maar een andere collega krijgt vervolgens de zaterdag erna doodleuk weer maar 1u30. Dus nu krijgt niet iedereen die een bepaalde wijk loopt nog evenveel uitbetaald als 'norm' tijd 8)7

Het gaat hier overigens om wijken waar de oude normtijd ook echt gewoon te krap voor is.... niet dat een ander het wel gewoon in die tijd uit kan voeren of zo.
Mensen betalen wat ze werken zou beter zijn, maar zolang ze met normtijden proberen te werken is dit natuurlijk gewoon slecht...

[ Bericht 6% gewijzigd door VixenFromHell op 26-11-2013 19:28:05 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_133650561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hangt af van de grootte van de wijk. Ik had vandaag 3 wijken van elk ongeveer 1.45, en per wijk had ik 4 a 5 tassen post, en 2 tassen hah. Dat is voor een relatief kleine ochtendwijk best veel.

En als ik zag wat andere mensen hadden was ik nog spekkoper. Bij het uitladen van de container telde ik zelfs 9 tassen post voor 1 wijk! :o
Ja, klopt, maar omdat hij/zij zei dat er 3 tassen huis aan huis waren voor die wijk ging ik er vanuit dat het geen hele kleine wijk was
pi_133667019
Goedemorgen!
pi_133667294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie hier nu ook interessante dingen gebeuren trouwens wat betreft de tijden voor de wijken. Het lijkt erop dat ze die alleen aanpassen voor degenen die er over klagen en de rest krijgt gewoon alsnog de oude normtijd.

Wijk A krijgt mijn collega bijvoorbeeld sinds kort op dinsdag en zaterdag 2u10, terwijl ik nog de oude 2u krijg. Wijk D kreeg mijn collega op een gegeven moment op dinsdag 2u, en ik 1u30 op zaterdag. Na aan de bel te trekken daarover, kreeg ik ook 2u. Maar een andere collega krijgt vervolgens de zaterdag erna doodleuk weer maar 1u30. Dus nu krijgt niet iedereen die een bepaalde wijk loopt nog evenveel uitbetaald als 'norm' tijd 8)7

Het gaat hier overigens om wijken waar de oude normtijd ook echt gewoon te krap voor is.... niet dat een ander het wel gewoon in die tijd uit kan voeren of zo.
Mensen betalen wat ze werken zou beter zijn, maar zolang ze met normtijden proberen te werken is dit natuurlijk gewoon slecht...
bij de post geldt nog steeds : wat niet weet wat niet deert :)
pi_133667342
Hedenmorgen was ik met de hond in het bos,en bij toeval kwam ik een
"collega" tegen, ja geloof het of niet,deze had de nacht daar door gebracht in z n kloffie van de post.
(zwerver)
Compleet met fietstassen en hah zakken,even gekeken of er nog post te bezorgen viel,
het bedrijf is totaal de weg kwijt met de aanname van personeel.
pi_133667533
Daldagen worden volgend jaar nóg minder. Bezorgers worden gestimuleerd om extra wijken te nemen of een daldag vrij te nemen en de vrijdag bijvoorbeeld 3 of 4 wijken te lopen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 november 2013 @ 10:06:33 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133668738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:33 schreef ophaling10 het volgende:
Hedenmorgen was ik met de hond in het bos,en bij toeval kwam ik een
"collega" tegen, ja geloof het of niet,deze had de nacht daar door gebracht in z n kloffie van de post.
(zwerver)
Compleet met fietstassen en hah zakken,even gekeken of er nog post te bezorgen viel,
het bedrijf is totaal de weg kwijt met de aanname van personeel.
dat kan niet de bedoeling zijn ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133689568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:50 schreef Deezertje het volgende:
Daldagen worden volgend jaar nóg minder. Bezorgers worden gestimuleerd om extra wijken te nemen of een daldag vrij te nemen en de vrijdag bijvoorbeeld 3 of 4 wijken te lopen.
Alle dagen worden volgend jaar nog minder, dus uiteraard de daldagen ook. Vraag me wel af hoe ze die bezorgers dan extra wijken kunnen geven, want er zijn toch niet ineens meer wijken beschikbaar? Of hebben ze bij jullie zo'n tekort aan mensen dat er altijd tig wijken onbezet zijn?
pi_133689863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Alle dagen worden volgend jaar nog minder, dus uiteraard de daldagen ook. Vraag me wel af hoe ze die bezorgers dan extra wijken kunnen geven, want er zijn toch niet ineens meer wijken beschikbaar? Of hebben ze bij jullie zo'n tekort aan mensen dat er altijd tig wijken onbezet zijn?
Geen flauw idee, wijken zijn inderdaad allemaal bezet hier. Enige wat ik gehoord heb is dat postbezorgers per 1 januari vóór fulltimers gaan en dat ze de voltijdwerkers liever vandaag dan morgen kwijt zijn (over loyaliteit gesproken....). Per 1 januari 2014 zijn er hier weer een hoop 'overcompleet' verklaard en vervolgens pikken de postbezorgers je wijk/werk dus in...
pi_133701185
Goedemorgen!
  donderdag 28 november 2013 @ 05:57:37 #165
264694 blanket
its human nature
pi_133701190
Goedemorgen :)
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_133701220
Goedemorgen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_133708399
Erg druk vandaag
  donderdag 28 november 2013 @ 13:51:31 #168
264694 blanket
its human nature
pi_133709033
Ik liep om 12 uur de toko uit. Weekend. Heb zaterdag vrij. Dus ik heb weekend :)
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_133712014
Allemachtig wat een chaos was het hier. Normaal gesproken kan ik mijn tassen op donderdag om 11:30 ophalen op het depot, maar het komt steeds vaker voor dat de wijk nog niet klaar is en dat er gevraagd word of ik hem zelf wil zetten. De laatste voorbereider liep om 13:30 de deur uit.
pi_133712441
Gelukkig geeft ons bedrijf het voorbeeld hoe je post hoort te ontvangen en mee om te gaan: zowel folder PvPostNL als die envelop van de OR met presentje volledig (onherstelbaar) verkreukeld en verscheurd en de rest van de post zag er ook niet al te best uit... veel enveloppen waren van de achterkant gewoon open. Als ik lees van de chaos hierboven zal het wel weer lekker snel door de HSM zijn gegaan en in de tassen gepropt.

Die TV is trouwens niks, want is geen Full HD, maar HD Ready. Kan je beter 50 euro meer uitgeven...
pi_133713231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:02 schreef Deezertje het volgende:

Die TV is trouwens niks, want is geen Full HD, maar HD Ready. Kan je beter 50 euro meer uitgeven...
En die hoofdtelefoon; heb er even (nou ja, best lang) naar gezocht, maar volgens mij is degene die ik uiteindelijk op de site vond een ander type (goedkoper qua adviesprijs) dan die in de folder.

Herstel: nu wel (.nl)

[ Bericht 2% gewijzigd door posje op 29-11-2013 15:37:37 ]
pi_133715776
Ik ging vandaag een pakje wegbrengen naar ons lokaal postpunt.
Mevrouw draait netjes de sticker met 3s code uit en ik krijg een bon. Vervolgens ben ik onderweg naar de deur en hoor ik achter me "kijk <naam> nu hier eens naar". Dus ik kijk achterom en zie haar dus naar mijn pakketje wijzen en ophouden voor geroepen persoon.

Zwaar wtf moment. Nu is er aan de buitenkant van zo'n doos niet veel te zien, maar ik geloof niet dat ik het erg gepast vind dat een hele winkel kan zien wat ik verstuur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_133716024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef V__L_N het volgende:
Mevrouw draait netjes de sticker met 3s code uit en ik krijg een bon. Vervolgens ben ik onderweg naar de deur en hoor ik achter me "kijk <naam> nu hier eens naar". Dus ik kijk achterom en zie haar dus naar mijn pakketje wijzen en ophouden voor geroepen persoon.

Zwaar wtf moment. Nu is er aan de buitenkant van zo'n doos niet veel te zien, maar ik geloof niet dat ik het erg gepast vind dat een hele winkel kan zien wat ik verstuur.
Nou, wat zei ze toen je er iets van zei?
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_133716190
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef V__L_N het volgende:

Wat was er zo speciaal aan jou doos dan? :) Toch geen seksshop retourzending ofzo? ;)

Nog leuker: tegenwoordig kan je online al verzendetiket maken, betalen en uitprinten. Alleen als je 'm dan inlevert bij een supermarkt kunnen ze moeilijk doen. Supermarkt verdient namelijk per verkocht pakketje (label) dus als jij het via de site al klaarmaakt verdienen ze (de winkel) niks aan je. Zelfde als pakketbezorger na 2x niet thuis, krijgt ook niks... Maar goed dat hoort schijnbaar bij de ondernemersconstructie van PostNL en 9 vd 10 mensen zullen wel gewoon bij de balie een pakketje laten verzenden.
pi_133716840
Er was niet zoveel bijzonders aan de doos. Was gewoon een bol.com retour doos. Daarom was het dubbel vaag. Misschien moest die ander het leren ofzo.

Heb niks gezegd trouwens. Maar vroeg me echt wel af wat er met de privacy gebeurd is tegenwoordig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')