Het scheelt dat ik m nog wel eens tegenkom in de voorbereiding.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Goede training voor het geheugen.
Ja, dat levert natuurlijk weer een lekkere besparing op. Bij ons hebben ze op de donderdagen ineens zo'n 20% van de uitvoeringstijden afgehaaldquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:46 schreef tntster het volgende:
De post wordt voortaan ook meer naar de dinsdag verschoven (van donderdag),wie dat briljante idee heeft gehad zal wel weer achter een bureau zitten.
Dinsdag dus meer post plus h.a.h.
Hangt af van de grootte van de wijk. Ik had vandaag 3 wijken van elk ongeveer 1.45, en per wijk had ik 4 a 5 tassen post, en 2 tassen hah. Dat is voor een relatief kleine ochtendwijk best veel.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
3 zakken post voor 1 wijk is toch ook niet zo veel? En zeker als je er wat van die dikke boeken en wat pakjes bij hebt zitten, dan is 3 tassen haast niks. Ik had 4 tassen post en dat vond ik vrij weinig eigenlijk.
Ja, klopt, maar omdat hij/zij zei dat er 3 tassen huis aan huis waren voor die wijk ging ik er vanuit dat het geen hele kleine wijk wasquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hangt af van de grootte van de wijk. Ik had vandaag 3 wijken van elk ongeveer 1.45, en per wijk had ik 4 a 5 tassen post, en 2 tassen hah. Dat is voor een relatief kleine ochtendwijk best veel.
En als ik zag wat andere mensen hadden was ik nog spekkoper. Bij het uitladen van de container telde ik zelfs 9 tassen post voor 1 wijk!
bij de post geldt nog steeds : wat niet weet wat niet deertquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie hier nu ook interessante dingen gebeuren trouwens wat betreft de tijden voor de wijken. Het lijkt erop dat ze die alleen aanpassen voor degenen die er over klagen en de rest krijgt gewoon alsnog de oude normtijd.
Wijk A krijgt mijn collega bijvoorbeeld sinds kort op dinsdag en zaterdag 2u10, terwijl ik nog de oude 2u krijg. Wijk D kreeg mijn collega op een gegeven moment op dinsdag 2u, en ik 1u30 op zaterdag. Na aan de bel te trekken daarover, kreeg ik ook 2u. Maar een andere collega krijgt vervolgens de zaterdag erna doodleuk weer maar 1u30. Dus nu krijgt niet iedereen die een bepaalde wijk loopt nog evenveel uitbetaald als 'norm' tijd
Het gaat hier overigens om wijken waar de oude normtijd ook echt gewoon te krap voor is.... niet dat een ander het wel gewoon in die tijd uit kan voeren of zo.
Mensen betalen wat ze werken zou beter zijn, maar zolang ze met normtijden proberen te werken is dit natuurlijk gewoon slecht...
dat kan niet de bedoeling zijn ...quote:Op woensdag 27 november 2013 08:33 schreef ophaling10 het volgende:
Hedenmorgen was ik met de hond in het bos,en bij toeval kwam ik een
"collega" tegen, ja geloof het of niet,deze had de nacht daar door gebracht in z n kloffie van de post.
(zwerver)
Compleet met fietstassen en hah zakken,even gekeken of er nog post te bezorgen viel,
het bedrijf is totaal de weg kwijt met de aanname van personeel.
Alle dagen worden volgend jaar nog minder, dus uiteraard de daldagen ook. Vraag me wel af hoe ze die bezorgers dan extra wijken kunnen geven, want er zijn toch niet ineens meer wijken beschikbaar? Of hebben ze bij jullie zo'n tekort aan mensen dat er altijd tig wijken onbezet zijn?quote:Op woensdag 27 november 2013 08:50 schreef Deezertje het volgende:
Daldagen worden volgend jaar nóg minder. Bezorgers worden gestimuleerd om extra wijken te nemen of een daldag vrij te nemen en de vrijdag bijvoorbeeld 3 of 4 wijken te lopen.
Geen flauw idee, wijken zijn inderdaad allemaal bezet hier. Enige wat ik gehoord heb is dat postbezorgers per 1 januari vóór fulltimers gaan en dat ze de voltijdwerkers liever vandaag dan morgen kwijt zijn (over loyaliteit gesproken....). Per 1 januari 2014 zijn er hier weer een hoop 'overcompleet' verklaard en vervolgens pikken de postbezorgers je wijk/werk dus in...quote:Op woensdag 27 november 2013 21:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Alle dagen worden volgend jaar nog minder, dus uiteraard de daldagen ook. Vraag me wel af hoe ze die bezorgers dan extra wijken kunnen geven, want er zijn toch niet ineens meer wijken beschikbaar? Of hebben ze bij jullie zo'n tekort aan mensen dat er altijd tig wijken onbezet zijn?
En die hoofdtelefoon; heb er even (nou ja, best lang) naar gezocht, maar volgens mij is degene die ik uiteindelijk op de site vond een ander type (goedkoper qua adviesprijs) dan die in de folder.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:02 schreef Deezertje het volgende:
Die TV is trouwens niks, want is geen Full HD, maar HD Ready. Kan je beter 50 euro meer uitgeven...
Nou, wat zei ze toen je er iets van zei?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik ging vandaag een pakje wegbrengen naar ons lokaal postpunt.
Mevrouw draait netjes de sticker met 3s code uit en ik krijg een bon. Vervolgens ben ik onderweg naar de deur en hoor ik achter me "kijk <naam> nu hier eens naar". Dus ik kijk achterom en zie haar dus naar mijn pakketje wijzen en ophouden voor geroepen persoon.
Zwaar wtf moment. Nu is er aan de buitenkant van zo'n doos niet veel te zien, maar ik geloof niet dat ik het erg gepast vind dat een hele winkel kan zien wat ik verstuur.
Wat was er zo speciaal aan jou doos dan?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik ging vandaag een pakje wegbrengen naar ons lokaal postpunt.
Mevrouw draait netjes de sticker met 3s code uit en ik krijg een bon. Vervolgens ben ik onderweg naar de deur en hoor ik achter me "kijk <naam> nu hier eens naar". Dus ik kijk achterom en zie haar dus naar mijn pakketje wijzen en ophouden voor geroepen persoon.
Zwaar wtf moment. Nu is er aan de buitenkant van zo'n doos niet veel te zien, maar ik geloof niet dat ik het erg gepast vind dat een hele winkel kan zien wat ik verstuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |