abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:43:35 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411465

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133411501
haha die TT :D

Je jat mijn moment om een topic te openen, maar mooie TT, had het niet zo mooi kunnen bedenken :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:09 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411658
Mooi naamtopic hé?

Ik denk dat lang trainen 's winters goed is voor coureurs ook als ze maar 2 of 3 uur hoeven te koersen.

-lager vet% dus meer power
-betere conditie dus eerder hersteld van intervaltrainingen
-meer zitvlees; minder kans op blessures door overbelasting
-minder snel ziek
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:51:35 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411697
En dat ik er in een criterium eind augustus word afgereden Patroon kwam omdat ik na de Marmot 4 weken lang geen klap meer op de fiets heb uitgevoerd naast mijn werk.
pi_133411779
:*

Nee, zit ook zeker positieve dingen aan, maar denk dat 4u duur meer dan genoeg is als max duur wedstrijd 2uren is, dat lees je ook wel in de theorieën, max 2x de duur van een wedstrijd.. Er gaan meer wegen naar Rome, al wil ik dat soms niet geloven _O-
pi_133411792
Zo, ik ben een titanium frame armer. Was echt in 5 minuten gepiept... fotootjes laten maken en binnenkort fysio (voor een pink :') maar goed wil m wel graag weer kunnen buigen)

Ze waren niet zo blij dat ik toch was gaan fietsen... Vroeg of het nu dan wel kan, en zou nu geen probleem meer moeten zijn. wel nog iets kwetsbaarder dan een gezond gewricht. Maar moest maar gewoon niet vallen (deed ik ook met dat frame zei ik nog... Maar was aan dovemansoren besteed)

Dus.
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:56:23 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411841
Ja dan beter 3x 4 uur in de week dan 2x 6uur. Al vraag ik me af of dat nu zoveel uithaalt. Ik geloof wat je aan tijd investeerd in je sport dat haal je eruit qua resultaat, natuurlijk niet als je alleen maar in D1 rijd maar je snapt mss het punt wel.
pi_133411857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ja dan beter 3x 4 uur in de week dan 2x 6uur. Al vraag ik me af of dat nu zoveel uithaalt. Ik geloof wat je aan tijd investeerd in je sport dat haal je eruit qua resultaat, natuurlijk niet als je alleen maar in D1 rijd maar je snapt mss het punt wel.
Yep we zijn het wel eens, daar hebben we het wel eerder over gehad. Beter vaker en iets korter, dan 2x en veel langer...herhaling.
pi_133411864
Ja moet ik nou komende tijd alleen D1 rijden of niet? :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:57:59 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411886
Variatie is prestatie muzas.
pi_133411889
Zou ik wel doen ja, en ik weet het toch beter :P
pi_133411908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
Variatie is prestatie muzas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:58 schreef Patroon het volgende:
Zou ik wel doen ja, en ik weet het toch beter :P
:')
pi_133411965
Er gaan meerdere wegen richting Rome..

Mijn plan is om nu tot feb rustig in D1 te pedellen met eind januari wat meer blokjes D2 erbij. Ga nu max 2uur om, in december af en toe 3u met de ploeg en verder nog 2u max, dan pas vanaf januari doorbouwen qua uren. Dan vanaf feb trainingskoersen en meer interval training. eind maart wil ik een week naar Mallorca, zo hoop ik eind april klaar te zijn voor de eerste officiele koers. Omloop door het land van Kleine Hein.
pi_133411971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi naamtopic hé?

Ik denk dat lang trainen 's winters goed is voor coureurs ook als ze maar 2 of 3 uur hoeven te koersen.

-lager vet% dus meer power
-betere conditie dus eerder hersteld van intervaltrainingen
-meer zitvlees; minder kans op blessures door overbelasting
-minder snel ziek
Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.
Die rit van ons door Zeeland vorig jaar, was gewoon een toffe dag :)

Maar zo te zien had ik dus meer lange ritten moeten maken, want ik zit vandaag ziekig thuis...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_133411987
Naamtopicalert!

Man, die Patroon heeft ook altijd geluk!
pi_133411993
Ik wil vooral niet zo veel inleveren deze winter... Zo in augustus/september begon ik een beetje leuk te fietsen, zij het nog wat traag...

Geen zin om dalijk weer te moeten starten met na 40km met 21km/h compleet kapot te zijn.
pi_133412015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:02 schreef Oksel het volgende:
Naamtopicalert!

Man, die Patroon heeft ook altijd geluk!
Je bedoelt gelijk ;) :P
pi_133412021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.
Die rit van ons door Zeeland vorig jaar, was gewoon een toffe dag :)

Maar zo te zien had ik dus meer lange ritten moeten maken, want ik zit vandaag ziekig thuis...
Gericht trainen kan ook heel leuk zijn :) Beetje aan een schema houden is voor mij geen moeten.
pi_133412022
haha Guus gelijk :D
pi_133412087
Lange ritten duren zo lang.

Ik ga binnenkort de Goldrush survivalrace doen, 4 uur lang dit soort werk:

pi_133412111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
:*

Nee, zit ook zeker positieve dingen aan, maar denk dat 4u duur meer dan genoeg is als max duur wedstrijd 2uren is, dat lees je ook wel in de theorieën, max 2x de duur van een wedstrijd.. Er gaan meer wegen naar Rome, al wil ik dat soms niet geloven _O-

De 1e die ik ga rijden is 80km dus dat valt wel mee maar daarna is er een al van 120km
Haters gonna hate.
pi_133412169
oke, jullie fietsen dan nog best lange koersen, wist ik niet!

Deze TT zal wel smullen zijn voor Buzz _O-
pi_133412172
Ik rijd in het weekend 1 lang vanaf 4 uur tot 6 uur en eentje korter 2 uur tot 3 uur.
Misschien dat ik later nog 4/4 ga rijden. Maar zoals ik al zei wil ik in december al intervallen dus doe ik dat gecombineerd met lange korte trainingen.

Verder nog naar de sportschool en erbij wat hardlopen, voor de 1e keer dat ik dit ga doen, kan al een half uur lopen zonder de dag erna spierpijn te hebben van het lopen dus dat gaat wel goed. Ik krijg veel cursussen van werk en dan kan de fiets niet mee en wil ik dit als alternatief doen in de avond.
Haters gonna hate.
pi_133412194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Patroon het volgende:
oke, jullie fietsen dan nog best lange koersen, wist ik niet!

Deze TT zal wel smullen zijn voor Buzz _O-
Ja sommige koersen zijn best lang. Criteriums 60km soms 70km. Maar in België vanaf 70km tot 120km. De UCI wedstrijden gaan tot 140km.
Haters gonna hate.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:22:45 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133412555
Van lange trainingen 's winters krijg je imo ook een hardere kop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')