Duitsland is al bijna klaar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:08 schreef niels0 het volgende:
Het zal tijd worden. Nederland loopt zwaar achter.
quote:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:08 schreef niels0 het volgende:
Het zal tijd worden. Nederland loopt zwaar achter.
Germany’s Energiewende bodes ill for the country’s European leadershipquote:
Geen fabel. Maar deze investeringen worden geloof ik gedaan zodat ooit, in de toekomst, deze energie wel rendabel wordt. Maar eerst moeten wij er krom voor liggen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:15 schreef Elan het volgende:
Windenergie is toch zelden echt rendabel of zo? Of was dat een fabeltje?
18 miljard, damn.
Rendabel wanneer het genoeg waait, is dit niet het geval moeten we alsnog bij onze buren aankloppen. Waait het te hard, mogen we hopen dat we er vanaf komenquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Geen fabel. Maar deze investeringen worden geloof ik gedaan zodat ooit, in de toekomst, deze energie wel rendabel wordt. Maar eerst moeten wij er krom voor liggen.
Wel eens gehoord van 'externe kosten'?quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:15 schreef Speedball het volgende:
[..]
Germany’s Energiewende bodes ill for the country’s European leadership
http://www.economist.com/(...)ip-tilting-windmills
Inderdaad, deze investeringen moet je doen als je economie op orde is en niet omdat Europa daar regels over heeft.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Geen fabel. Maar deze investeringen worden geloof ik gedaan zodat ooit, in de toekomst, deze energie wel rendabel wordt. Maar eerst moeten wij er krom voor liggen.
Jaren geleden had je ook de discussie rondom extreem dure en 'onnodige' telecomnetwerken, uiteindelijk maken we er allemaal dankbaar gebruik van.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Conventionele energie wordt meer gesubsidieerd dan duurzame energie, vriend.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:06 schreef Speedball het volgende:
Klacht: Minister Kamp die eerst 3 maar nu 18 miljard over 5 jaar tijd wil investeren in ''groene'' energie, windmolens om precies te zijn.
Uw energie rekening beste FOK!ers zal deze investering gaan bekostigen.
Probleem zit ook in oppervlakte die je nodig hebt....hoeveelheid verloren energie bij transport en voor benodigde zeldzame aardmetalen die nodig zijn (en vooral in Iran te vinden zijn)quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef Kloetje het volgende:
[..]
Rendabel wanneer het genoeg waait, is dit niet het geval moeten we alsnog bij onze buren aankloppen. Waait het te hard, mogen we hopen dat we er vanaf komen
Enig idee hoeveel wij nu naar Rusland, Algerije en het Midden-Oosten overmaken? Of dacht je dat hun Ferrari's en Lamborghini's niet door ons betaald werden?quote:
Daar werken die mensen hard voor, jij communist.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel wij nu naar Rusland, Algerije en het Midden-Oosten overmaken? Of dacht je dat hun Ferrari's en Lamborghini's niet door ons betaald werden?
show me the numbers, vriendquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Conventionele energie wordt meer gesubsidieerd dan duurzame energie, vriend.
Dit ligt 100x genuanceerderd (uiteraard).quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef Kloetje het volgende:
[..]
Rendabel wanneer het genoeg waait, is dit niet het geval moeten we alsnog bij onze buren aankloppen. Waait het te hard, mogen we hopen dat we er vanaf komen
Natuurlijk, maar hier komt het wel op neer dacht ikquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit ligt 100x genuanceerderd (uiteraard).
Als jij je nu eerst zou lezen en dan pas antwoord scheelt weer een hoop internet co2quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:21 schreef Igen het volgende:
Maar ik heb wel een idee hoor TS. Als je nou gewoon alle CO2-uitstoot en al het kernafval dat bij jouw energieverbruik hoort gewoon in je eigen achtertuin bewaart, dan hoor je mij nergens meer over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |