weet je, ik vind het best moeilijk om dit te zeggen, maar ik snap het écht niet, die gevoelens die sommigen van jullie hebben als een ander zwanger is "eerder dan ik" of "per ongeluk"
ik vind het ook een beetje naar overkomen, zo afgunstig. alsof je er meer recht op hebt dan een ander als je al langer bezig bent of als het moeilijk gaat

ik krijg soms uit de reacties het gevoel dat je het recht niet hebt om moeder te worden als het een ongelukje is of een one night stand, of als je niet eerst met ovulatietesten in de weer bent geweest ofzo...
Geloof me, als je net een miskraam hebt gehad dan snap ik wel dat je even niet zit te wachten op de confrontatie met een zwangere hoor! Maar in alle andere gevallen: wat maakt het nou uit wat er bij een ander gebeurt? dat staat toch los van jou? het maakt jouw kansen niet slechter... Ja, het is vervelend als het al een jaar niet lukt, maar dan nóg snap ik niet waarom het geluk van een ander je dan verdriet doet. Ik denk echt niet dat het komt omdat ik nog niet zo lang bezig ben, volgens mij denk ik er over anderhalf jaar nog steeds zo over...
Sorry als ik mensen voor het hoofd stoot, maar ik vind het een onprettige vibe en ik zit er al langer op te broeden hoe ik er iets over kon zeggen zodat ik niet steeds op mn tong bijt en het topic weer wegklik als er weer zo'n serie reacties voorbijkomt