abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133375192
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133375422
Oeps, sorry Omen, ik had niet gezien dat ik het topic haast sloot :@

Ergernis: afgelopen week gebeld met het KDV hoe het precies gaat lopen als E. straks naar de opvang gaat..of er nog iets van een wen-dagje ofzo moet komen. "E.? Oh, maar die is helemaal niet ingeschreven hoor! Ik zal eens kijken..*rammelderammel op de computer* Neehoor, niks bekend. Tja..lastig…". Ik bleef er zowat in! Gelukkig hadden een we een kopie van het ondertekende contract, maar dat had ze dus niet ontvangen en ze praatte ook echt op zo'n toon alsof we nu een Heel Groot Probleem hadden. Net toen ik zowat niet goed werd, zei ze: 'maar het komt wel goed hoor, want we hebben plek zat'. Pppfff mens, ik zag al helemaal voor me dat ik E. straks nergens naar toe zou kunnen brengen.
pi_133375454
Jeetje Juud, soms zou je iemand ook het liefst door de telefoon trekken he? -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_133375476
Jemig Juud, wat een muts! :o gelukkig dat het wel geregeld wordt.

Bedankt voor jullie leuke reacties op de fotospam! O+
Zit nog helemaal na te pretten. Ben al zovaak op Vlie geweest maar had niet verwacht dat we nu zoveel op pad zouden zijn! Draagzak en fietskar zijn echt ideaal! ^O^
pi_133375506
Ja indd, toen ik zei dat ze me een halve hartaanval bezorgde, lachte ze ook nog zo een beetje van..huhuhuhuh dat was niet de bedoeling hoor.
}:|
pi_133375539
Hebben jullie een beetje goed weer gehad Suiker?? Zo leuk, met je baby op vakantie O+
pi_133375599
Nou, wisselvallig eigenlijk, maar als hij zo'n pak aanheeft en in de draagzak zit wordt hij amper nat. En warme chocolademelk drinken en opwarmen is ook heel romantisch O+
Die fietskar heeft een soort tent dus daar zit hij ook droog. Ik was wel superblij dat ik dat pak bij me had, hij heeft het echt niet koud gehad. Maar zelf zijn we wel een paar keer natgeregend!

Het was trouwens ongeveer 23950232932035239203121244 keer zo leuk als toen hij 2,5 maand was. Ik ben verliefd op F van 7 maanden *;
pi_133375719
Ah nou jullie waren dan iig goed voorbereid op wisselvallig weer..
Verliefd zijn op je eigen kind, bestaat er iets mooiers dan dat!? O+
( O+ is trouwens echt de beste smiley ever, ik mis 'm gewoon echt ZO vaak tijdens whatsappen..)
pi_133376035
Geweldige spam Suiker O+ Ziet er heerlijk uit, zo lekker uitwaaien. (Helaas is mijn man niet echt van het buitenleven, en al helemaal niet als het weer niet meezit, dus wij zouden een week binnen hebben gezeten. Of ik trek er alleen op uit met de kindjes. (Soms he.. sóms.. voel ik me net een alleenstaande moeder met 3 kinderen))

Femmetje heeft gister weer een wortelhapje gehad, en volgens mij heeft ze nu al door hoe het werkt! *O* Het hele bakje was leeg, en - ok, er zat een hoop op haar gezicht, d'r slab en de tafel - maar er is ook best een hoop in dat bekkie verdwenen. En vanochtend een prachtige oranje poepluier als bewijs! (Toch gek he, dat je als moeder kunt staan jubelen bij een poepluier... :@ )

AM, fijn dat je al zo snel bij het nieuwe kdv terecht kunt. En lekkere prutsers bij jullie, Juud... Dat ze toch niet doorhebben dat je ontzettend schrikt van zoiets...

Femke kon hier als eerste van buik naar rug rollen. Als echte buikslaper was ze daar niet van gediend trouwens. Inmiddels kan ze het andersom, van rug naar buik, maar dan weer terugrollen doet ze bijna nooit meer... ze vindt het wel prima op d'r buik blijkbaar O+
Gaat het weer een beetje beter met je meisje nu, XM? En sterkte met ongesteld zijn enzo.. (Ben al 15 maanden niet meer ongesteld geweest zelf, en het bevalt me prima ;)
  maandag 18 november 2013 @ 14:44:43 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133376082
Toffe spam suiker! Waar heb je dat pak vandaan? Klinkt als een fijne vakantie iig.

Juud- das spannend! Fijn dat het goed gaat komen.

Spirit _O-

AM, fijn dat dat geregeld is!
pi_133376486
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 14:44 schreef pessie het volgende:
Toffe spam suiker! Waar heb je dat pak vandaan? Klinkt als een fijne vakantie
In twee maten van Bodpa! T is van Lindex, momenteel hebben ze mooie effen.

En Shandaly dat is stom zeg. Maar jullie gaan weer zwemmen, dat hebben wij nog nooit (!) gedaan!
Wel balen als het soms voelt alsof je er alleen voor staat. Hebben jullie het daar wel eens over? Hier is alles echt 50/50 dus ik kan het me altijd slecht voorstellen, maar heb natuurlijk superveel geluk met een thuiswerkende vriend.
pi_133376614
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 14:57 schreef Suikertante het volgende:

[..]

In twee maten van Bodpa! T is van Lindex, momenteel hebben ze mooie effen.

En Shandaly dat is stom zeg. Maar jullie gaan weer zwemmen, dat hebben wij nog nooit (!) gedaan!
Wel balen als het soms voelt alsof je er alleen voor staat. Hebben jullie het daar wel eens over? Hier is alles echt 50/50 dus ik kan het me altijd slecht voorstellen, maar heb natuurlijk superveel geluk met een thuiswerkende vriend.
Mijn man werkt in Barendrecht en we wonen bij Utrecht. Die vertrekt om half 9 en is om half 8 thuis. Dan liggen de kinderen al gevoed en gewassen in bed. Omdat ik de hele dag, elke dag, thuis ben doe ik ook zo veel mogelijk het huishouden. 2 dagen in de week gaan de kinderen naar de Opa's en Oma's en dan ga ik aan de studie. 's nachts (en 's avonds want hij slaapt om 10 uur al) laat ik hem liggen want hij moet er uit om te werken. Eerst thuis voor hij vertrekt. Dus ik heb vaak het gevoel alles alleen te moeten doen. Maar ivm geen baan kan het niet anders.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133376908
Lijkt me ook niet alles Tally, natuurlijk ook omdat je geen keuze hebt want geen baan, maar ik zou gillend gek worden als ik Isa iedere dag, dag en nacht, alleen moest verzorgen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_133377012
Vanaf welke leeftijd begonnen jullie met de kindjes onder een babygym en dergelijke te leggen?
  maandag 18 november 2013 @ 15:22:05 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133377152
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:17 schreef ymme het volgende:
Vanaf welke leeftijd begonnen jullie met de kindjes onder een babygym en dergelijke te leggen?
Vanaf een kleine 2 maanden. Maar toen waren we ook al druk aan het oefenen vanwege voorkeurshouding/fysiotherapie. Hij vond het ook meteen superleuk!

Liefdesverklaring van Suiker O+ !
pi_133377197
Mij lukt het ook altijd maar net om bijgelezen te komen en dat zal vanaf volgende week wel moeilijker worden als ik weer ga werken want tijdens werktijd geen (bijna geen) mogelijkheid om op de pc of telefoon bij te lezen..

Suiker wat een mooie spam en het klinkt ook als een super vakantie!

Tally dat klinkt inderdaad alsof je het alleen moet doen, lijkt me wel zwaar maar wel fijn dat het zo allemaal te bolwerken is.

Hier zit ik er even een beetje door heen :{ volgende week maandag weer werken en Eline drinkt helaas nog steeds niet uit de fles. Voor morgen maar een afspraak gemaakt met m'n leidinggevende om eens te bespreken zijn wat de opties zijn om haar te gaan voeden (zal erg moeilijk zijn want als ik van m'n werk af ga moet er een andere leidinggevende voor mij in de plaats komen, en die is gewoon niet standaard aanwezig en kan niet verwachten dat iemand voor mij een uurtje op en neer komt ofzo). Maar goed m'n baas wou wel mee brainstormen en zou ook een andere collega van mij eens vragen om mee te denken.. Pfff wordt er even een beetje moedeloos van en ik weet dat ze het niet expres doet en dat het voor haar zeker net zo frustrerend is dat die vles in eens weer bij haar mond komt waar ze niks mee kan, en daar voel ik me dan ook weet schuldig over..

Probeer wel elke voeding weer met positieve energie er in te stappen hoor, maar baar mate de tijd verstrijkt vind ik dat steeds moeilijker..
Morgenavond komt ook de logopedist weer langs, hoop weer op nieuwe tips.
pi_133377339
Och Hillie, dat geeft wel stress.. Je hebt waarschijnlijk alle soorten flessen enzo al geprobeerd? Want anders heb ik nog wel een Nubyfles (ik weet even geen specs, maar zo één die op een borst lijkt) die je zo mag hebben. Hopelijk kan je LG met je meedenken!

@babygym: is het al de bedoeling dat kindjes vanaf een maand of 2 naar dingen gaan grijpen? E. ligt wel heel ingespannen naar haar mobile te kijken, maar grijpen doet ze nog niet..behalve dan naar mijn haar en oorbellen.
pi_133377382
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133377435
Wat een leuke fotospam Suiker! En je ziet hem echt genieten! O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Het was trouwens ongeveer 23950232932035239203121244 keer zo leuk als toen hij 2,5 maand was. Ik ben verliefd op F van 7 maanden
Ja maar, ja maar, hij IS toch nog maar 2,5 maand :o :o
7 maanden :X

Mijn man gaat om half 7 's ochtends de deur uit en komt om half 7 's avonds thuis. Gelukkig net op tijd om even te helpen om de kinderen op bed te leggen. En morgen en overmorgen is hij heel laat thuis. Hopelijk nog wel op tijd voor de late avondvoeding, anders moet ik die ook nog alleen doen. Ik vind het vooral pittig als ik het hele avondritueel alleen moet doen, dus incl 3 kinderen naar bed brengen.
  maandag 18 november 2013 @ 15:33:23 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133377462
Hier pas vanaf een maand of 4-4,5 écht interesse in de babygym en speelgoed. Daarvoor boeide het madam geen fluit.

Hillie, dat is idd niet fijn.. Welke flessen heb je al geprobeerd?

Ik vind in m'n eentje er op uit ook lastig, maar het wordt wel steeds meer nodig. Ze wil nu echt geëntertaind worden, zelf spelen is leuk, maar niet te lang :'). Zwemmen heb ik ook nog nooit gedaan. Ga ik niet doen ook, want ik heb geen badkleding en ik krijg het al Spaans benauwd bij het idee van in badkleding moeten :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133377468
Ik moet door de weeks alles alleen doen :)
Maar in de weekenden doet mijn man dan ook heel veel!
pi_133377599
Vandaag bij de logopediste geweest (nav vroeggeboorte, onderdeel van het follow-up programma). Ze was heel tevreden. We moesten opnoemen wat ze op een dag allemaal aten en ze was hoogst verbaast dat ze nog een avondfles kregen. Toen was ik dus nog niet eens bij de nachten aangekomen..... Ze wilde nog tips geven hoe we ze uit een rietje konden laten drinken maar dat konden ze blijkbaar al. J dronk zo uit het rietje water weg, ze wilde het alleen niet doorslikken, maar het water door een rietje zuigen vond ze wel heel leuk (om dat vervolgens het water weer uit haar mond te laten lopen). D had er iets meer moeite mee maar lukte uit. Toch maar een rietjesbeker voor ze kopen dus. Uit een bekertje drinken vond J ook leuk maar ze wilde steeds zelf vast houden dus dat schoot nog niet op.

We hoeven alleen nog maar terug voor de laatste afspraak met gecorrigeerd 18 maanden voor de taalontwikkeling.
pi_133377656
Hil, het is misschien een stomme opmerking hoor, maar als uit de fles echt niet lukt, kun je dan niet cupfeeden? Het is een gekledder en veel werk, maar dan krijgt ze in ieder geval iets binnen als jij op je werk bent. Ik geloof trouwens dat hier nog een kindje was dat amper dronk op het kdv... maar ik weet niet meer wie :')
Sarcasme. Herken het.
pi_133377669
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:12 schreef Spirit82 het volgende:
Lijkt me ook niet alles Tally, natuurlijk ook omdat je geen keuze hebt want geen baan, maar ik zou gillend gek worden als ik Isa iedere dag, dag en nacht, alleen moest verzorgen :@
Op dagen als vandaag haat ik het. Een plakbaby die de hele dag door huilt. Een peuter die gisteravond over dr nek ging en vandaag nog wat hangerig is en veel aandacht wil. Vandaag zouden ze naar Opa en Oma gaan maar wegens omstandigheden kon het niet. Mn man heeft zich verslapen vandaag (de kindjes werden pas om half 10 wakker!) dus komt hij nog later thuis :')

Normaal baal ik er ontzettend van dat ik geen werk heb maar vind ik het wel fijn om bij de kindjes te zijn.

Om 16:00 uur begint de drukte en dat stopt net voor hij binnen komt :')

Maar in het weekend O+ schop ik hem zn nest uit voor de fles. Doet hij van alles met peuter en probeert hij te helpen in de huishouding O+ de baby echter doet hij weinig mee :') want mama weg betekend heul hard en overstuur huilen. De baby dan. Na een half uur papa ook hoor :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133377677
Ik ga morgen voor het eerst babyzwemmen en ik heb geen idee. Shandaly, hoe gaat dat precies? Hoe neem je je kind mee naar binnen? Gewoon op de arm? En dan, waar laat je je kind als je zelf je kleding uit moet trekken? En hoe lang van te voren ben je dan in het zwembad voor zo'n klasje? En ik zie ook altijd leuke zwembad foto's, neem je dan gewoon je spullen mee naar binnen? Denk het wel he, want wil ook iets van een badjasje voor J meenemen om haar meteen uit het water in te wikkelen.

#babyzwemnoob :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')