In twee maten van Bodpa! T is van Lindex, momenteel hebben ze mooie effen.quote:Op maandag 18 november 2013 14:44 schreef pessie het volgende:
Toffe spam suiker! Waar heb je dat pak vandaan? Klinkt als een fijne vakantie
Mijn man werkt in Barendrecht en we wonen bij Utrecht. Die vertrekt om half 9 en is om half 8 thuis. Dan liggen de kinderen al gevoed en gewassen in bed. Omdat ik de hele dag, elke dag, thuis ben doe ik ook zo veel mogelijk het huishouden. 2 dagen in de week gaan de kinderen naar de Opa's en Oma's en dan ga ik aan de studie. 's nachts (en 's avonds want hij slaapt om 10 uur al) laat ik hem liggen want hij moet er uit om te werken. Eerst thuis voor hij vertrekt. Dus ik heb vaak het gevoel alles alleen te moeten doen. Maar ivm geen baan kan het niet anders.quote:Op maandag 18 november 2013 14:57 schreef Suikertante het volgende:
[..]
In twee maten van Bodpa! T is van Lindex, momenteel hebben ze mooie effen.
En Shandaly dat is stom zeg. Maar jullie gaan weer zwemmen, dat hebben wij nog nooit (!) gedaan!
Wel balen als het soms voelt alsof je er alleen voor staat. Hebben jullie het daar wel eens over? Hier is alles echt 50/50 dus ik kan het me altijd slecht voorstellen, maar heb natuurlijk superveel geluk met een thuiswerkende vriend.
Vanaf een kleine 2 maanden. Maar toen waren we ook al druk aan het oefenen vanwege voorkeurshouding/fysiotherapie. Hij vond het ook meteen superleuk!quote:Op maandag 18 november 2013 15:17 schreef ymme het volgende:
Vanaf welke leeftijd begonnen jullie met de kindjes onder een babygym en dergelijke te leggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Ja maar, ja maar, hij IS toch nog maar 2,5 maandquote:Op maandag 18 november 2013 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Het was trouwens ongeveer 23950232932035239203121244 keer zo leuk als toen hij 2,5 maand was. Ik ben verliefd op F van 7 maanden
Op dagen als vandaag haat ik het. Een plakbaby die de hele dag door huilt. Een peuter die gisteravond over dr nek ging en vandaag nog wat hangerig is en veel aandacht wil. Vandaag zouden ze naar Opa en Oma gaan maar wegens omstandigheden kon het niet. Mn man heeft zich verslapen vandaag (de kindjes werden pas om half 10 wakker!) dus komt hij nog later thuisquote:Op maandag 18 november 2013 15:12 schreef Spirit82 het volgende:
Lijkt me ook niet alles Tally, natuurlijk ook omdat je geen keuze hebt want geen baan, maar ik zou gillend gek worden als ik Isa iedere dag, dag en nacht, alleen moest verzorgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet naar waar jij gaat.quote:Op maandag 18 november 2013 15:42 schreef L0t.. het volgende:
Waar ga je Kyara? Meestal kun je gewoon eerst jezelf omkleden, baby mee in de maxi cosi naar het zwembad en daar hebben ze dan van die omkleedtafels enzo zodat je rustig je baby om kunt kleden. En je eigen spullen gewoon in een kluisje en maxi cosi en handdoeken/babyzooi gewoon mee naar binnen idd.
Ik heb met M 1x gezwommen en toen was mijn man er bij. En daarna paste ik niet meer in mijn badpak met mijn zwangere tweelingbuikquote:Op maandag 18 november 2013 15:43 schreef Spirit82 het volgende:
Hahaha Kyara, jij komt op mij altijd zo alwetend over wat betreft kinderen Leuk om jou ook eens dit soort "noob" vragen te zien stellen Mijn ervaring is 1x zwemmen in centerparcs Daar heb je hokjes met een aankleedkussen dat helemaal ingebouwd is zodat je kind geen kant op kan terwijl jij je om kan kleden
Winkelcentrum. Daar wat winkelen en zo. Intratuin lichtjes en visjes kijken. En M vond de kinderboerderij ook al snel leuk hoor. Beetje spelende kindjes en beestjes kijken.quote:Op maandag 18 november 2013 16:04 schreef L0t.. het volgende:
k vind het soms nog wel lastig om iets te bedenken om met haar te gaan doen als ik alleen ben omdat ze nu nog niet echt iets 'leuk' vindt zoals een kinderboerderij of speeltuin ofzo, daar kijk ik wel hel erg naar uit om dat soort dingen met haar te kunnen gaan doen. Ik zorg wel dat ik elke dag even met haar naar buiten ga een stukje wandelen of boodschappen doen maar daar vind ik in m'n eentje meestal niet zoveel aan iig niet nu het weer koud wordt. Wat doen jullie allemaal voor activiteiten met jullie baby?
Gohquote:Op maandag 18 november 2013 16:10 schreef Spirit82 het volgende:
Kijk die blijerd daar dan zitten!Verbaast het je als ik zeg dat ik praktisch dezelfde schoentjes heb voor Isa?
![]()
Ah, dat gaat wel zo'n beetje hetzelfde als hier idd. Bizar hoe snel een dag voorbij gaat zonder dat je eigenlijk iets boeiends uitvoert hequote:Wat wij doen op een vrije dag is vooral klusjesZoals boodschappen doen, of even wat dingetjes halen in de stad. Tussendoor zijn we veel tijd kwijt met eten en wat knuffelen en ze slaapt natuurlijk ook nog minimaal 2x. En als ze dat allemaal niet doet, speelt ze op de grond, kijken we sesamstraat, of stoeien we op het grote bed. Het naar bed brengen duurt ook zeker een half uur met omkleden, boekje lezen enzo. En dan is de dag alweer vol!!
Dank je maar dat vind ik zelf niet. En een groot gedeelte komt door werk onzekerheid. Van alleen vriend zijn salaris redden we het niet en dan kan ik de meiden niet geven wat ze nodig hebben, iedereen heeft een baan enz enz boehoe janken erg gezellig ben ik dus not.quote:Op maandag 18 november 2013 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ferrari, noem je jezelf nou een mislukking? Doe niet zo raar! Je hebt weer een pittige zwangerschap gehad en bevalling en je doet het hartstikke goed! Volgens mij ben jij een hartstikke toffe mams!
Ja kan wel natuurlijk maar ik vond de MC toch wel heel hndig tijdens het omkleden enzo. Zou niet zo goed weten waar ik haar dan anders moest laten..quote:Op maandag 18 november 2013 16:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Niet naar waar jij gaat.
Ik had eigenlijk gehoopt die MC in de auto te kunnen laten.... dat ding is zo loei en loeizwaar met baby...
Ze is 40 gram zwaarder als Noortje op dezelfde leeftijd.quote:Op maandag 18 november 2013 16:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Snelle Isabel zeg. 11mnd is snel maar toch niet megasnel? Ik liep zelf ook met 11mnd. En ik zie wel meer spekjes dan bij Noortje klopt dat?
Niet veel verschil dus. Duidelijk zusjesquote:Op maandag 18 november 2013 16:35 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ze is 40 gram zwaarder als Noortje op dezelfde leeftijd.
Isabel 11 maanden 8160 gram 74 cm
Noortje 11 maanden 8120 gram 74 cm.
hoezo zusjes
En nee ze is niet retesnel, ze liep bij 10,5 maand, wel snel, maar retesnel is lopen bij 9 maanden of zo.
Ik had ook al iets getypt in het bv-topic, maar ik wilde je hier ook nog even een hart onder de riem steken. Rot is flesweigeren he? M deed het ook en ik heb me ook erg zorgen gemaakt voor ik aan het werk moest. Maar uiteindelijk viel het best erg mee. Ik heb besloten het maar gewoon te proberen en als het echt absoluut niet ging, ouderschap verlof op te nemen, maar dat is nooit nodig geweest. Over het algemeen kunnen kinderen wel wat hebben en is het het belangrijkste dat ze over de dag heen een beetje vocht binnenkrijgen zodat ze niet uitdrogen. Het echte voeden komt dan 's avonds, 's nachts en 's ochtends wel als ze weer bij jou is. M kreeg in het begin overdag van 9 tot half 6 ongeveer 100-150 ml melk binnen. Wat hier heel prima werkte was een spuitje van de apotheek, melk aanmaken met biobim, kind in de wipstoel en dan kleine beetjes in zijn wangzak spuiten. Maar één van de leidsters liet hem uit een beker drinken, dat was ook een prima oplossing. Hij was verder prima tevreden overdag en dronk gewoon extra als hij weer thuis was. Op een gegeven moment begon hij wel af te vallen, toen hij een maand of 4 was, en toen heb ik weer een extra nachtvoeding ingelast en 'dwangvoederen'quote:Op maandag 18 november 2013 15:23 schreef hilliebillie het volgende:
Hier zit ik er even een beetje door heenvolgende week maandag weer werken en Eline drinkt helaas nog steeds niet uit de fles. Voor morgen maar een afspraak gemaakt met m'n leidinggevende om eens te bespreken zijn wat de opties zijn om haar te gaan voeden (zal erg moeilijk zijn want als ik van m'n werk af ga moet er een andere leidinggevende voor mij in de plaats komen, en die is gewoon niet standaard aanwezig en kan niet verwachten dat iemand voor mij een uurtje op en neer komt ofzo). Maar goed m'n baas wou wel mee brainstormen en zou ook een andere collega van mij eens vragen om mee te denken.. Pfff wordt er even een beetje moedeloos van en ik weet dat ze het niet expres doet en dat het voor haar zeker net zo frustrerend is dat die vles in eens weer bij haar mond komt waar ze niks mee kan, en daar voel ik me dan ook weet schuldig over..
Probeer wel elke voeding weer met positieve energie er in te stappen hoor, maar baar mate de tijd verstrijkt vind ik dat steeds moeilijker..
Morgenavond komt ook de logopedist weer langs, hoop weer op nieuwe tips.
Kettinkje misschien ja. Daar hou ik van en sinds de bevalling draag ik er geen meer.quote:Op maandag 18 november 2013 19:21 schreef Juud-- het volgende:
Wat voor sierraad overweeg je? Een ketting is dat meestal he, ik dacht tenminste dat ik onlangs een reclame ervan zag langskomen in een of ander tijdschrift. Ik heb er geen, maar da's meer omdat ik geen kettinkjes draag. Ik ben wel zo'n ordinair type met tattoo's (), mogelijk laat ik de geboortedatum van mijn dochter een keer tatoeëren.
Ik zie het helemaal voor mequote:Op maandag 18 november 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik vind met 1 al uitdaging genoeg. En wil dan elke week met een ander kind gaan zwemmen.
Nee, ben aan het rondkijken. Alleen ontbreekt het geld nog een beetje. Misschien met mijn verjaardag (in juni pas.quote:Op maandag 18 november 2013 19:23 schreef Juud-- het volgende:
Nou, dan doe je dat toch?Heb je al iets op het oog?
Zo staan wij er ook in inderdaad. We kiezen er bewust voor om beide parttime te werken, de optie dat 1 van de 2 fulltime werkt is er wel maar we willen beide niet zo veel bij de jongetjes weg zijn. Ik zou zelf ook heel ongelukkig worden van mijn man zo weinig zien hoor.quote:Op maandag 18 november 2013 17:41 schreef Olf het volgende:
Ik denk dat het twee verschillende onderwerpen zijn, ofwel het meer in het algemeen alleen voor staan (en dan snap ik niet hoe dat zo ver heeft kunnen komen) ofwel dat mensen er voor kiezen dat de een veel met het kind is en de ander niet maar dat die dan vooral voor het inkomen zorgt. Dat zou ook mijn keuze niet zijn en gelukkig wil mn vriend ook zoveel mogelijk van dochter meemaken maar dat is nog een keuze in overeenstemming.
Mijn man is veel weg maar ik heb niet het gevoel dat ik er alleen voor sta. Dat hij veel weg is komt nou eenmaal omdat hij ver van huis werkt. En aangezien de banen niet voor het oprapen liggen, is dichterbij huis werken ook geen optie. Maar hij neemt wel de late voeding op zich en 's nachts gaat hij er ook altijd uit als ik een meisje aan het voeden ben en de andere wordt wakker. En in het weekend is het wel 50/50. Maar als de een meer thuis is dan de ander, dan lijkt het me logisch dat degene die het meeste thuis is ook de meeste zorgtaken op zich neemt.quote:Op maandag 18 november 2013 17:16 schreef Olf het volgende:
Ik wilde ook nog reageren op de mensen die een relatie hebben maar het gevoel hebben alleen te staan. Dat kan toch niet? Vinden jullie het niet heel onaantrekkelijk dat vriend niet uit zichzelf gewoon 50/50 bijdraagt? Dat hoeft dus niet allebei precies de helft van kinderverzorging te zijn maar gewoon qua totaal? Dit is dus niet tegen de mensen waarbij man doordeweeks 24/5 weg is door werk. Maar serieus, ik vind het een fundamentele feature van relatie dat we het gewoon samen bolwerken.
quote:Op maandag 18 november 2013 19:50 schreef L-E het volgende:
Verder niet bijgelezen, dat doe ik later. Vandaag EMDR gehad, dus doodmoe nu en de kopie van mijn medisch dossier opgehaald, inclusief longfoto's waar ik nog steeds van schrik. Maar ik heb een toffe baby, dus alles komt goed!
Ik heb er eentje gekregen van mijn oma bij de geboorte van mijn eerste dochterquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie trouwens een sieraad van je kind? Zogenaamd 'mama-sieraad'? (zo schijnen ze genoemd te worden).
Ik overweeg er 1tje, lijkt mij best speciaal eigenlijk.
En ga je ook iets halen voor je 2e dochter?quote:Op maandag 18 november 2013 19:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gekregen van mijn oma bij de geboorte van mijn eerste dochter
quote:Op maandag 18 november 2013 19:50 schreef L-E het volgende:
Verder niet bijgelezen, dat doe ik later. Vandaag EMDR gehad, dus doodmoe nu en de kopie van mijn medisch dossier opgehaald, inclusief longfoto's waar ik nog steeds van schrik. Maar ik heb een toffe baby, dus alles komt goed!
quote:Op maandag 18 november 2013 19:27 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me
Mag je straks voor de diploma zwemmen en geef je twee kids op en de juffies dan verbaasd: 'Oh waren het twee'
De hele post +1!!quote:Op maandag 18 november 2013 20:05 schreef L0t.. het volgende:
[..]Lijkt me erg heftig, dat EMDR, was dit je tweede sessie? En dat komt ook helemaal goed met zo'n liefdevol gezin om je heen!
Loj, ik zou me niet zo'n zorgen maken als hij gewoon goed drinkt en plast. Als het een buikgriepje is kun je toch niet zoveel doen behalve wachten tot het over gaat.
J. begint trouwens al echt driftbuitjes te krijgen, met echt Heel Hard, Heel Boos schreeuwen. Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen maar had het nog niet echt verwacht met 7 maanden
Ring kan ook wel ja. Kom online wel veel dezelfde ontwerpen tegen.quote:Op maandag 18 november 2013 20:05 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb in een sieradenatelier gewerkt en daar was een keer een vrouw die een zilveren ring had gekocht met drie verschillende edelstenen erin, een grote voor haar man en twee kleine voor haar kinderen. Toen raakte ze nog een keer zwanger en heeft ze er nog eentje bij laten zetten
Heb er helemaal niet meer aan gedacht maar nu je het zegt: ik vind het wel mooi ja
Ik wil proberen of ik haar naam er bij kan laten zetten.quote:Op maandag 18 november 2013 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
En ga je ook iets halen voor je 2e dochter?
quote:Op maandag 18 november 2013 20:07 schreef Suikertante het volgende:
[..]
De hele post +1!!
Deze vakantie ineens, in de kinderstoel huilen, hoofd achterover gooien en met de handen op tafel slaan(maar dan snel en met een boos gezicht)
Oh, ik heb nog nooit gekeken! Zal eens kijken of ik een soortgelijke zie.quote:Op maandag 18 november 2013 20:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ring kan ook wel ja. Kom online wel veel dezelfde ontwerpen tegen.
Liefquote:Op maandag 18 november 2013 17:27 schreef Suikertante het volgende:
Kyara, ik ga gewoon nog een keer zeggen dat me dat echt heel vermoeiend lijkt en dat ik het echt knap vind hoe monter je er meestal onder bent. Ik denk dat ik misschien een heleboel dingen naast het moederschap wel tijdelijk op zou geven, om maar niet dat gevoel te krijgen dat je nergen aan toe komt.
Op basis van wat ze overdag eten zou een avondfles niet nodig hoeven zijn. Dat idee. Vond het CB trouwens ook al.quote:Op maandag 18 november 2013 17:27 schreef Suikertante het volgende:
Kyara is het de bedoeling dat ze helemaal geen fles meer krijgen? Er zijn toch heel veel kinderen die nog een fles krijgen op die leeftijd?
quote:Op maandag 18 november 2013 19:27 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me
Mag je straks voor de diploma zwemmen en geef je twee kids op en de juffies dan verbaasd: 'Oh waren het twee'
De vrouw die hem ontworpen heeft had er een zilveren en gouden versie van. Deze vond ik mooi zat. Wua prijs en ook omdat ik op dat moment allemaal zilver droeg.quote:
Biobim is de enige rijstebloem die redelijk schijnt te mengen met moedermelk. De natuurwinkel heeft het. Er staat op dat het pas vanaf vier maanden mag, maar de logopedist vertelde dat ze in overleg met de kinderdiëtiste soms al vanaf de geboorte adviseren. Kan geen kwaad.quote:Op maandag 18 november 2013 20:27 schreef hilliebillie het volgende:
Met een cupje of spuitje heb ik nog niet geprobeerd wel met een lepeltje maar dan slikt ze het niet door (vitamines van een lepeltje slikt ze ook niet altijd door maar laat ze via haar mondhoek weglopen, zo ook als we het via het flesje een beetje melk er in spuiten, dit slikt ze grootst deel van de tijd niet door. Dus ben benieuwd wat ze dan met een cupje of spuitje doet. Misschien van de week ook eens proberen.
Biobim ken ik niet, dadelijk eens op zoeken maar mogen ze dat al hebben als ze nog net geen drie maanden zijn?
Morgen eens overleggen met de logopediste dan voor biobim.quote:Op maandag 18 november 2013 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Biobim is de enige rijstebloem die redelijk schijnt te mengen met moedermelk. De natuurwinkel heeft het. Er staat op dat het pas vanaf vier maanden mag, maar de logopedist vertelde dat ze in overleg met de kinderdiëtiste soms al vanaf de geboorte adviseren. Kan geen kwaad.
En wat betreft het kdv, ze hoeven er ook niet per se ervaring mee te hebben want er is geen truukje ofzo waar kinderen opeens wel gaan drinken. Veel geduld en een beetje inventiviteit is wel heel prettig. Mijn kdv had geloof ik ook niet eerder met dit bijltje gehakt maar ik heb ze helemaal de vrije hand gegeven en ze kwamen met hele goede en bruikbare strategieën.
Ellie ook! Haar nekje is dan wel lekker warm, dus koud heeft ze het niet. Ik heb ook bijna altijd koude handen, dus ze heeft het niet van een vreemde!quote:Op maandag 18 november 2013 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Over kou gesproken, Noor heeft echt heeeel veel, bijna altijd, koude handjes en voetjes. Herkenbaar?
Oh ja, die hebben we ook wel eens gekeken. Uit dezelfde serie!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |