quote:Lees: ik eikel mag overal parkeren zonder wielklem te krijgen... Ik mag drinken achter het stuur, ik word niet aangehouden etc. etc.
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:29 schreef static het volgende:
Corps Diplomatique...
quote:Zo'n kenteken probeer ik al jaren te krijgen...
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:30 schreef D-Devil het volgende:[..]
Lees: ik eikel mag overal parkeren zonder wielklem te krijgen... Ik mag drinken achter het stuur, ik word niet aangehouden etc. etc.
quote:Wat betekend de cd op een geel zwarte kentekenplaat eigenlijk?
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:29 schreef static het volgende:
Corps Diplomatique...
quote:Zou wel geniaal zijn
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:32 schreef Kreator het volgende:[..]
Zo'n kenteken probeer ik al jaren te krijgen...
Was laatst nog 1 bij Wielklem & Co.
quote:Alleen dat gedeelte van die wielklem klopt geloof ik, ze kunnen wel gewoon boetes e.d. krijgen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:30 schreef D-Devil het volgende:[..]
Lees: ik eikel mag overal parkeren zonder wielklem te krijgen... Ik mag drinken achter het stuur, ik word niet aangehouden etc. etc.
quote:Diplomaat worden.
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:34 schreef HenkieSpankie het volgende:
mmmm das mooi makkelijk.. Waar kan je ze bestellen? :-)
quote:Hetzelfde
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:33 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Wat betekend de cd op een geel zwarte kentekenplaat eigenlijk?
quote:CD zuigt zwaar, ze mogen in ieder geval niet worden aangehouden...
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:37 schreef DrMarten het volgende:[..]
Hetzelfde
quote:Gamma.
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:45 schreef Sinat het volgende:
Ze krijgen wel hun parkeerbonnen, maar geen wielklemmen.Bron. Wielklem en Co.
Koninklijke familie
Maar ik zag die cd nummerborden heelvaak op de a44 (toen ik nog in leiden werkte) al die diplomaten die vanuit den haag en wassneaar naar schiphol gingen he
jat zo'n cd kentekenplaat en schroef hem op je auto!
niet te lang anders ben je de lul!
De letters waren geel en de achtergrond was zwart. Ook gewoon een NL kenteken !!!
[edit]
Op een site kan je van een kenteken de afgiftedatum herleiden. Dat was bij deze auto:
Datum afgifte kenteken
GJ-13-D
is op kenteken gezet in september 1980
Wat ik nu niet begrijp is dat het een gloednieuwe peugeot 206 is ???
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Nucleo op 02-10-2002 08:37]
quote:Volgens mij is dat een tijdelijk kenteken. Als de auto bv geimporteert is dan duurt het even voordat het kenteken op je eigen naam komt te staan, in die tijd krijg je zo'n nummerbord.
Op woensdag 2 oktober 2002 08:33 schreef Nucleo het volgende:
Ik zag laatst bij mij in de buurt ook een gek kenteken. Kan iemand mij vertellen wat dit is. GJ-13-D ?????De letters waren geel en de achtergrond was zwart. Ook gewoon een NL kenteken !!!
quote:Maar die gozer zie ik er echt al een hele tijd inrijden !?!?!?!
Op woensdag 2 oktober 2002 08:35 schreef pr0f het volgende:[..]
Volgens mij is dat een tijdelijk kenteken. Als de auto bv geimporteert is dan duurt het even voordat het kenteken op je eigen naam komt te staan, in die tijd krijg je zo'n nummerbord.
quote:Tijdelijke zijn tegenwoordig wit met zwart
Op woensdag 2 oktober 2002 08:35 schreef pr0f het volgende:[..]
Volgens mij is dat een tijdelijk kenteken. Als de auto bv geimporteert is dan duurt het even voordat het kenteken op je eigen naam komt te staan, in die tijd krijg je zo'n nummerbord.
Misschien is ie opnieuw op kenteken gezet??
quote:same
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:33 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Wat betekend de cd op een geel zwarte kentekenplaat eigenlijk?
quote:Zoek een weinig gebruikte auto van een "Arabisch Emiraat" met een ambassade hier, of zoiets.
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:32 schreef Kreator het volgende:[..]
Zo'n kenteken probeer ik al jaren te krijgen...
Was laatst nog 1 bij Wielklem & Co.
ps de boetes gaan niet opvallen tussen de normale stroom die ze krijgen.
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 08:33 schreef Nucleo het volgende:De letters waren geel en de achtergrond was zwart. Ook gewoon een NL kenteken !!!
[edit]
Die inverted NL kentekens zijn NAVO platen...dus ga in het leger als je er een wil hebben.
Op een site kan je van een kenteken de afgiftedatum herleiden. Dat was bij deze auto:Datum afgifte kenteken
GJ-13-D
Wat ik nu niet begrijp is dat het een gloednieuwe peugeot 206 is ???[/edit]
quote:kan ook nog een buitenlands CD kenteken zijn geweest
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:44 schreef HenkieSpankie het volgende:
Heb de RDW gemaild en die zeggen dat dit kenteken niet bekend is in Nederland.
Ook de vraag wat de nieuwe kentekenreeks word konden ze niet beantwoorden
quote:Deze kentekens worden volgens mij afgegeven voor buitenlandse strijdkrachten, gelegerd bij het AFCENT in Brunssum.
Op vrijdag 4 oktober 2002 19:22 schreef Alkaline het volgende:
als we hier toch bezig zijn wat is dit kenteken:wat is dit voor kenteken?
quote:De pa van een goeie vriend van me heeft een Rolls Silver Spur II en die hebben ergens van die diplomaten vlaggetjes (met hun eigen "familiewapen" erop) gekocht voor voorop de auto
Op woensdag 2 oktober 2002 08:44 schreef sig000 het volgende:[..]
Zoek een weinig gebruikte auto van een "Arabisch Emiraat" met een ambassade hier, of zoiets.
Vervals dat kenteken en koop net zo een " Benz" of Bmw .
Hul je in woestijn-kledij en geen agent durft je nog aan te houden.ps de boetes gaan niet opvallen tussen de normale stroom die ze krijgen.
Das ook wel vet
Stijlloos maar wel grappig
was een volvo S...40 ofzo..
quote:Is van een in Duitsland gestationeerde Nederlandse militair!
Ik zag laatst bij mij in de buurt ook een gek kenteken. Kan iemand mij vertellen wat dit is. GJ-13-D ?????De letters waren geel en de achtergrond was zwart. Ook gewoon een NL kenteken !!!
[edit]
Op een site kan je van een kenteken de afgiftedatum herleiden. Dat was bij deze auto:
Datum afgifte kenteken
GJ-13-D
En dat groene CD-kenteken is van een Diplomaat in Brussel.
K - 00 - 56
Zwarte letters op een gele achtergrond. Een BMW 740, gisteren zien rijden.
quote:fout u gaat niet door voor de broodrooster, is precies andersom, zwarte plaat gele letters is in NL gestationeerde duitser, ik woon in budel en we hebben hier een duitse legerplaats rijden dus enorm veel auto's daarmaa rond, ze krijgen weer ene normaal duits kenteken als ze terug gaan
Op maandag 7 oktober 2002 17:49 schreef Peewee het volgende:[..]
Is van een in Duitsland gestationeerde Nederlandse militair!
En dat groene CD-kenteken is van een Diplomaat in Brussel.
quote:Die heeft mijn vriendin ook achter op haar auto (incl het bij behoorende witte plaatje met zwarte letters
Op maandag 4 november 2002 10:47 schreef mvt het volgende:
Vind trouwens een CH sticker op de achterkant van je auto ook wel stoer.
quote:Laat me raden, als jij haast hebt pak je die auto.
Op maandag 4 november 2002 15:57 schreef FastDevil het volgende:[..]
Die heeft mijn vriendin ook achter op haar auto (incl het bij behoorende witte plaatje met zwarte letters
)
quote:Zoals eerder gezegd: AFCENT
Op vrijdag 4 oktober 2002 19:22 schreef Alkaline het volgende:
als we hier toch bezig zijn wat is dit kenteken:wat is dit voor kenteken?
Oftewel buitenlandse militairen die op een NAVO basis in nederland werken. Ligt er hier een in de buurt dus ik zie ze overal...
quote:hmm....voor het kentekenen de niet aankomende bekeuringen is het wel handig ja, maar als ik haast heb pak ik toch liever mijn Seat Leon 1.8 20VT ipv haar Toyota Corolla 1.3
Op maandag 4 november 2002 15:59 schreef mvt het volgende:[..]
Laat me raden, als jij haast hebt pak je die auto.
quote:Zit wat in ja.
Op maandag 4 november 2002 16:06 schreef FastDevil het volgende:[..]
hmm....voor het kentekenen de niet aankomende bekeuringen is het wel handig ja, maar als ik haast heb pak ik toch liever mijn Seat Leon 1.8 20VT ipv haar Toyota Corolla 1.3
quote:De (amerikaanse) vriend van mijn zusje heeft ook AF, hij zegt echter dat het voor American Forces staat, hij werkt voor het Amerikaanse leger.
Op maandag 4 november 2002 16:04 schreef uniekje het volgende:
Zoals eerder gezegd: AFCENTOftewel buitenlandse militairen die op een NAVO basis in nederland werken. Ligt er hier een in de buurt dus ik zie ze overal...
quote:Een geflipte Brit (auto rijd links op de eg en nummerborden worden in Engeland op veilingen verkocht)
Op maandag 4 november 2002 16:20 schreef Tjabbo het volgende:
Nog een raar nummerbord:Iemand een idee?
quote:Nee, ze is Zwitserse (CH is landaanduiding voor Zwitserland
Op maandag 4 november 2002 16:10 schreef mvt het volgende:[..]
Zit wat in ja.
Wat doet je vriendin eigenlijk dat ze een Corps Honnoraire (of hoe je dat schrijft) sticker heeft.
quote:Wel grappig dat het 2 verschillende BMW's zijn. De bovenste is een 7-serie geloof ik, de onderste een 3-serie
Op maandag 4 november 2002 16:20 schreef Tjabbo het volgende:
Nog een raar nummerbord:Iemand een idee?
quote:Dan pass mij ff die 'drie serie' die op die foto staat (de onderste wel te verstaan) dan krijg je van mij een drie serie naar keuze bij de dealer accoord?
Op maandag 4 november 2002 17:33 schreef Threepio het volgende:
Wel grappig dat het 2 verschillende BMW's zijn. De bovenste is een 7-serie geloof ik, de onderste een 3-serie
En ff ontopic ik zal laatst twee Mercedes E klasses rijden met blauw licht (zo'n kleefding) en als kenteken iets van ZL-cijfercijfer-LetterLetter Ik dacht WTF?
quote:blauw licht? bedoel je uit de koplampen soms? Dat heet Xenon.
Op maandag 4 november 2002 18:29 schreef dr_bob het volgende:[..]
Dan pass mij ff die 'drie serie' die op die foto staat (de onderste wel te verstaan) dan krijg je van mij een drie serie naar keuze bij de dealer accoord?
En ff ontopic ik zal laatst twee Mercedes E klasses rijden met blauw licht (zo'n kleefding) en als kenteken iets van ZL-cijfercijfer-LetterLetter
Ik dacht WTF?
Dat nrbord is wel vaag dan..
quote:2 Sjonnies met neonlampen
Op maandag 4 november 2002 18:29 schreef dr_bob het volgende:
twee Mercedes E klasses rijden met blauw licht (zo'n kleefding)
quote:Euhhh nou niet om te flamen maar in mijn usericon zie je een E270 CDI W211 avantgarde en daar rij ik nogwel eens in. Daar zitten Xenon lampen in dus DAT verschil dat snap ik nog wel
Op maandag 4 november 2002 18:41 schreef Threepio het volgende:blauw licht? bedoel je uit de koplampen soms? Dat heet Xenon.
Dat nrbord is wel vaag dan..
Het waren twee donkergroene E klasses vier personen erin, in pak. Beide hadden een 'oud' kenteken en hadden op het dak een magneetlamp. Die de recherche hier nog wel eens gebruikt maar dan op een halfbakken VW Polo.
quote:Waarom een M3 inruilen voor een andere M3????
Dan pass mij ff die 'drie serie' die op die foto staat (de onderste wel te verstaan) dan krijg je van mij een drie serie naar keuze bij de dealer accoord?
quote:Staat voor AFCENT/AFNORTH is een onderdeel van de NAVO. In Brunssum zijn namelijk ook britten en duitsers gestationeerd.
Op maandag 4 november 2002 16:10 schreef Dagootje het volgende:[..]
De (amerikaanse) vriend van mijn zusje heeft ook AF, hij zegt echter dat het voor American Forces staat, hij werkt voor het Amerikaanse leger.
maar gezien de algemene arrogantie van de ammies zouden ze heel erg graag willen dat het voor American Forces staat maar dat doet het dus lekker niet
quote:Dat noemen we een zwaailicht
Op maandag 4 november 2002 20:04 schreef dr_bob het volgende:[..]
Euhhh nou niet om te flamen maar in mijn usericon zie je een E270 CDI W211 avantgarde en daar rij ik nogwel eens in. Daar zitten Xenon lampen in dus DAT verschil dat snap ik nog wel
Anders kun je hier volgens mij beter niet posten.
Het waren twee donkergroene E klasses vier personen erin, in pak. Beide hadden een 'oud' kenteken en hadden op het dak een magneetlamp. Die de recherche hier nog wel eens gebruikt maar dan op een halfbakken VW Polo.
ik snapte et al niet
quote:Omdat het een M5 is misschien?
Op maandag 4 november 2002 20:06 schreef mvt het volgende:Waarom een M3 inruilen voor een andere M3????
quote:Verrek, net niet goed genoeg gekeken, maar ze lijken wel enorm veel op elkaar
Op maandag 4 november 2002 21:47 schreef dr_bob het volgende:[..]
Omdat het een M5 is misschien?
maar het is iig niet dezelfde BMW als die daarboven (dat is dus wel een 7-serie), daar ging het om
quote:Die komt uit zeeland
En ff ontopic ik zal laatst twee Mercedes E klasses rijden met blauw licht (zo'n kleefding) en als kenteken iets van ZL-cijfercijfer-LetterLetter
Ik dacht WTF?
quote:Dank voor jullie massale reacties...
Op maandag 4 november 2002 10:31 schreef k_man het volgende:
OK, nieuwe vraag: wat is dit voor iets:K - 00 - 56
Anyway, volgens een vriendelijk mailtje van de RDW hebben Nederlandse kentekens altijd zes posities en was dit waarschijnlijk een auto uit Luxemburg.
quote:Volgens mij zitten deze nummerplaten op auto's van de Kmar Koninklijke Marechaussee
Op maandag 4 november 2002 10:31 schreef k_man het volgende:
OK, nieuwe vraag: wat is dit voor iets:K - 00 - 56
quote:Haha, op een Opel Manta!
Op woensdag 2 oktober 2002 08:29 schreef Befkoning_nr2 het volgende:
tip voor ongestoord parkeren voor bijv. dagje amsterdam;jat zo'n cd kentekenplaat en schroef hem op je auto!
niet te lang anders ben je de lul!
quote:4 cijfers - 2 letters. Zag er gisteren een meerijden (grijs kenteken)
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:44 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ook de vraag wat de nieuwe kentekenreeks word konden ze niet beantwoorden
dus eh 43-54-BD
quote:Die zijn toch zo op?
Op woensdag 13 november 2002 17:06 schreef RAMA1980 het volgende:[..]
4 cijfers - 2 letters. Zag er gisteren een meerijden (grijs kenteken)
dus eh 43-54-BD
Ik snap nog steeds niet dat ze een kenteken aan de auto toekennen, ipv aan de eigenaar. en dan nog per regio verdelen. Nu weet je alleen wanneer de auto op kenteken is gezet,.. en dat staat ook in de papieren
quote:Volgens mij zijn die allang geweest! Eerst hadden ze alle reeksen met 4 cijfers en 2 letters volgemaakt, en toen die vol waren gingen ze over op reeksen met 2 cijfers en 4 letters, die nu nog steeds gebruikt worden.
Op woensdag 13 november 2002 17:06 schreef RAMA1980 het volgende:[..]
4 cijfers - 2 letters. Zag er gisteren een meerijden (grijs kenteken)
dus eh 43-54-BD
quote:Als de letters WIT waren geweest en de achtergrond zwart, dan is het idd een NATO/NAVO kenteken waar Nederlandse militairen die in Duitsland werken mee mogen rijden. We hebben er zelf één, dus ik weet het zeker!
[edit]
Datum afgifte kenteken
GJ-13-D
Prima kenteken overigens: boetes zijn vaak niet te achterhalen, geen wegenbelasting en diesel op de bon!!
quote:
quote:AFNORTH tegenwoordig. AFNORTH in Noorwegen is opgeheven dus is AFCENT AFNORTH. (Allied Forces North btw)
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:49 schreef Cobol het volgende:[..]
Deze kentekens worden volgens mij afgegeven voor buitenlandse strijdkrachten, gelegerd bij het AFCENT in Brunssum.
quote:CD-kentekens bestaan nog steeds en zijn voorbehouden aan diplomaten. BN-kentekens zijn voor niet-ingezetenen, overig personeel van ambassades en bijv. mensen werkzaam bij het Tribunaal in Den Haag (dacht ik)
Op donderdag 11 december 2003 16:40 schreef HenkieSpankie het volgende:
Wat leuk dat mijn topic nog bestaat
Ik zat laatst ergens op een terrasje en toen kwam er een kerel voorbij met het kenteken BN-29-78 (oid) hij reed een paar rondjes, en ik wilde weten wat voor 'n kentken dat was dus ik hield 'm aan en vroeg het keurig. NOu die vent kon amper engels maar ik kon er uit afleiden dat het de nieuwe Corps Diplomatique kentekens waren.
quote:Je bedoelt net als in Duitsland ? Daar mag je ook nog es een woord van maximaal drie letters in het kenteken zetten. Mijn vader heeft mijn achternaam, maar dan zonder van der op zijn nummerbord!
Op woensdag 27 november 2002 12:32 schreef Peewee het volgende:[..]
Die zijn toch zo op?
Ik snap nog steeds niet dat ze een kenteken aan de auto toekennen, ipv aan de eigenaar. en dan nog per regio verdelen. Nu weet je alleen wanneer de auto op kenteken is gezet,.. en dat staat ook in de papieren
quote:NL nato kentekens (heb er zelf 1 gehad !) eindigen altijd op een N !
Op zaterdag 30 november 2002 16:45 schreef PluizZzje het volgende:[..]
Als de letters WIT waren geweest en de achtergrond zwart, dan is het idd een NATO/NAVO kenteken waar Nederlandse militairen die in Duitsland werken mee mogen rijden. We hebben er zelf één, dus ik weet het zeker!
je kan het verder herkennen aan:
2 letters (stukje wit, GEEN streepje) 3 cijfers (stukje wit) en nog één letter.
De auto MOET overigens wel een NL-sticker hebben.Prima kenteken overigens: boetes zijn vaak niet te achterhalen, geen wegenbelasting en diesel op de bon!!
Zou dat Koninlijk Vervoer geweest zijn ofzo ?
quote:Alle K-nummers zijn van de (Koninklijke) land- of luchtmacht. Militair dus.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:39 schreef RaTz het volgende:
Ik zag vrijdag in Driebergen een zwarte Volvo S80 rijden (best dik uitgevoerd), met het kenteken KV-00-01 of KV-01-00(iets in die richting iig).
Zou dat Koninlijk Vervoer geweest zijn ofzo ?
quote:Helaas.... Diplomatieke onschendbaarheid hebben die lui...
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:34 schreef static het volgende:[..]
Alleen dat gedeelte van die wielklem klopt geloof ik, ze kunnen wel gewoon boetes e.d. krijgen.
Sverige = Zwedenquote:Op maandag 1 maart 2004 16:38 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand misschien van welk land de afkorting S is? Met van die eu sterretjes etc erbij. Ik dacht zelf slovenie ofzo maar dat hoort pas vanaf mei geloof ik bij de eu dus dat zou toch niet kunnen toch ?!
Geen Nederlander. Is slechts een tijdelijk nummerbord geloof ikquote:Op donderdag 29 januari 2004 12:11 schreef genman het volgende:
En wat is GN dan. Je ziet soms ook kentekens met deze letters. Hier was ook iets mee aan de hand volgens mij?
Daar wou ik nou net wat over vragen!quote:Op woensdag 3 maart 2004 10:56 schreef _mark_ het volgende:
In Breda zit de Koninklijke Militaire Academie, daar rijden veel auto's/busjes/ed.. rond met Kx-xx-xx nummerborden. Het zijn overigens vooral Peugeot's (306/307/406/607)
BOT dus kennelijk. Nooit van gehoord, wat is dat voor 'n instantie? Is daar een website van? Ben nu wel nieuwschierig... En hebben die speciale nummerborden?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:50 schreef itsontoday het volgende:
Ik reed laatst 's nachts op een geparkeerde m5 af, zodat mijn koplampen zijn grille verlichten, toen zag ik achter de grille, twee blauwe koplampen (politielampen). Dus ik bleef staan kijken, maar zag niks in de auto (donkere ramen), dus ik wou uitstappen, ging het grootlicht aan, toen ben ik maar weggereden. Nummerbord kan ik me niet meer herinneren, maar was geen normaal nummerbord. Wit ofzo. Wat kan dit zijn geweest?
Het waren duidelijk politiekoplampen, geen neon ofzo.
maar die boetes hoeven ze niet te betalen toch?quote:Op dinsdag 1 oktober 2002 19:34 schreef static het volgende:
Dat lijkt me ook wel iets voor mijquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:26 schreef Ballebek het volgende:
Maat van mij werkt "ergens" en heeft ook een CD nummerbord terwijl hij heen diplomaat is.
Hij krijgt binnenkort een andere auto met een BN kenteken...
dan pas je wel op als je met haar / hem meegaat naar huisquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:31 schreef bassieVL het volgende:
in duitsland zie je inderdaad wel grappig kentekens:
Mercedes E-serie met als nummerplaat: S - OA 500
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |