Toen ik nog rookte, was je 3,40 kwijt. In guldens.quote:Op zondag 17 november 2013 20:20 schreef Woelwater het volgende:
pakje shag, zomaar ¤8,80.. Is toch nie normaal meer, is meer dan 20 gulden..
Dzjee, toen werd de tabak nog geplukt door Zwarte Pieten zeker?quote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toen ik nog rookte, was je 3,40 kwijt. In guldens.
eens, vers fruit zou veel goedkoper moeten zijnquote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Vers fruit.
Verder valt het reuze mee in Nederland. Ga eens in Frankrijk boodschappen doen. Faillissementje on the go.
Wat lomp is, ongezond eten is juist goedkoop. Elke dag frituren is behoorlijk goedkoper dan elke dag een knappe voedzame maaltijd op tafel zetten.quote:Op zondag 17 november 2013 20:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
eens, vers fruit zou veel goedkoper moeten zijn
Camel 10pack voor 1 gulden zoveel volgens mij....quote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
erg he?quote:Op zondag 17 november 2013 20:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat lomp is, ongezond eten is juist goedkoop. Elke dag frituren is behoorlijk goedkoper dan elke dag een knappe voedzame maaltijd op tafel zetten.
Vroeger was patat met 70 cent in guldens.quote:Op zondag 17 november 2013 20:20 schreef Woelwater het volgende:
pakje shag, zomaar ¤8,80.. Is toch nie normaal meer, is meer dan 20 gulden..
Waar heb ik het over vroegerquote:Op zondag 17 november 2013 20:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Vroeger was patat met 70 cent in guldens.
Vroeger was het salaris ook een derde nu.
Wat nu?
Gadverdamme, chicks met shag.quote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen de 2 jongsten op het kdv vers fruit. Jen krijgt wel appeltje of banaan ofzo mee. Nu de mandarijnen weer lekker zijn haal in die in huis. Maar het grootste deel van het jaar heb ik geen vers fruit in huis.quote:Op zondag 17 november 2013 20:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
erg he?Ik eet liever veel fruit, groenten en dat soort rommel maar soms is het gewoonweg te duur
Maak dat de kat wijs.quote:
hier precies hetzelfdequote:Op zondag 17 november 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen de 2 jongsten op het kdv vers fruit. Jen krijgt wel appeltje of banaan ofzo mee. Nu de mandarijnen weer lekker zijn haal in die in huis. Maar het grootste deel van het jaar heb ik geen vers fruit in huis.
Omdat het over boodschappen gaat die veel te duur zijn.. De bedragen van bekeuringen zijn bijv. ook niet normaal meer, dat wil toch niet zeggen dat ze vroeger wel normaal waren.quote:Op zondag 17 november 2013 20:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom benoem je de prijs dan? Hoe weet je anders dat het 'niet normaal meer is'?
1 euro 29quote:Op zondag 17 november 2013 20:18 schreef spierbal het volgende:
Dus wat zou jij een redelijke prijs vinden voor de Pommes DUchess?
En dat blijkt waaruit?quote:Op zondag 17 november 2013 20:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Omdat het over boodschappen gaat die veel te duur zijn.
Ik vind juist het fruit duur. Een bakje met iets van 20 frambozen erin bij de hoogvliet voor 3 fucking euroquote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef Perenijsje het volgende:
Alledaagse boodschappen zoals koffie, thee, brood, aardappelen, rijst, pasta, verse groenten, zuivel en eieren hebben naar mijn mening een zeer acceptabel prijsniveau.
Het meeste fruit is ook prima geprijsd, even afgezien van de meer exotische vruchten. De Jonagold appelen zijn bijvoorbeeld vaak in de aanbieding voor 1 Euro per kilo en de prijs van de bananen ligt rond de 1,50 Euro per kilo (Dole, Chiquita..).
Daarnaast kun je vaak bij een boer of teler ook goedkoop aan groenten of fruit komen, maar dan moet je er wel iets meer moeite voor doen.
Zaken die wel erg duur kunnen zijn; kruiden, bepaalde soorten vlees, vis of gevogelte en noten.
Bramen, frambozen, aardbeien, enzovoorts kun je vaak veel voordeliger halen op de markt of bij de boer/teler. Frambozen zijn over het algemeen wel aan de prijs. Het zal te maken hebben met het feit dat het nogal een kwetsbaar product (vervoer) is en dat de kwaliteit heel erg wisselend (veel afval/afgekeurde exemplaren) is.quote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik vind juist het fruit duur. Een bakje met iets van 20 frambozen erin bij de hoogvliet voor 3 fucking euro
nee! da's wel enorm duurquote:Op zondag 17 november 2013 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren superlekkere mandarijntjes geproefd op de markt. Oh zo zoet.
Waren ze 5 euro voor 10
Whut! Was de schil van goud ofzoquote:
Op zondag 17
november 2013 23:28 schreef
FutureFairytale het
volgende:
Gisteren superlekkere mandarijntjes geproefd op de markt. Oh zo zoet.
Waren ze 5 euro voor 10
Idd... Nederlandse supermarkten zijn zo ongeveer de goedkoopste van heel Europa. Helaas merk je dat ook aan de kwaliteit van het vlees, vis en de groenten.quote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Vers fruit.
Verder valt het reuze mee in Nederland. Ga eens in Frankrijk boodschappen doen. Faillissementje on the go.
Dit, dus.quote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Idd... Nederlandse supermarkten zijn zo ongeveer de goedkoopste van heel Europa. Helaas merk je dat ook aan de kwaliteit van het vlees, vis en de groenten.
Aan je geboortejaar te zien weet je hoe studenten er in die tijd bijliepen.quote:Op maandag 18 november 2013 08:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Inclusief tuinbroek en een pittig kort kapsel misschien?
Vlees en vleeswaren uit de supermarkt zijn echt gewoon goedkope bende. Vis koop je sowieso niet in de supermarkt, dat is gewoon niet te eten.quote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Idd... Nederlandse supermarkten zijn zo ongeveer de goedkoopste van heel Europa. Helaas merk je dat ook aan de kwaliteit van het vlees, vis en de groenten.
Onzinquote:Op zondag 17 november 2013 20:55 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben in m'n eentje vaak bij een gemiddelde afhaal goedkoper uit dat dan ik alle ingrediënten bij een supermarkt haal. Plus dat heel veel verse dingen vaak wat groter verpakt zitten waardoor ik ook nog een eten moet weggooien.
Goh wat raar in novemberquote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik vind juist het fruit duur. Een bakje met iets van 20 frambozen erin bij de hoogvliet voor 3 fucking euro
ja idd dat is hier ookquote:Op maandag 18 november 2013 11:32 schreef leeell het volgende:
sinds ik verhuisd ben valt het reuze mee, groenten en fruit bij de turkse groenteboer, vlees bij de slager om de hoek. kruiden bij de turkse supermarkt, brood bij de turkse bakker.
stuk goedkoper allemaal
Geen grotere supermarkt in een nabij gelegen groter dorp?quote:Op maandag 18 november 2013 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
Wij wonen in een dorp en ik zou blij worden van een appie
met een buurtsuper alleen is het echt heel erg duur.
Fruit hier is altijd absurd duur maar ik zie het inderdaad ook in de dingen als suiker etc.
quote:Op maandag 18 november 2013 12:03 schreef Pvoesss het volgende:
Alleen dezelfde ketenWij moeten echt 20 a 30 minuten rijden voor de boodschappen.
Dus we zitten ongeveer een uur in de auto totaal
quote:Op maandag 18 november 2013 12:03 schreef Pvoesss het volgende:
Alleen dezelfde ketenWij moeten echt 20 a 30 minuten rijden voor de boodschappen.
Dus we zitten ongeveer een uur in de auto totaal
alleen maar a merken ook dan?quote:Op maandag 18 november 2013 12:09 schreef Pvoesss het volgende:
Volendam heeft wel een wat grotere locatie dan wij hebben maar dan nog heb je geen keuze en hebben ze 1 soort kipfilet en pannenkoeken mix enzo
Ja sowieso is alles alleen A merken cola heeft als uitzondering dan ook 3es enzo maar daar heb je weinig aan. Zo hadden ze laatst geen bouillonblokjes of jus kuipjes alleen poeders.quote:Op maandag 18 november 2013 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
alleen maar a merken ook dan?
http://www.yenom.nl/supermarktaanbiedingen/quote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Alles van het merk Inteelt?quote:Op maandag 18 november 2013 12:09 schreef Pvoesss het volgende:
Volendam heeft wel een wat grotere locatie dan wij hebben maar dan nog heb je geen keuze en hebben ze 1 soort kipfilet en pannenkoeken mix enzo
Ok... ik zal het iets anders zeggen... Nederland heeft de goedkoopste supermarkten van heel West-Europa.quote:Op maandag 18 november 2013 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.yenom.nl/supermarktaanbiedingen/
http://bespaartest.yenom.(...)rkt-bespaartest.html
C:\fakepath\13boe041z017
http://sargasso.nl/voedse(...)uropees-perspectief/
Nederland zit dus net iets onder het gemiddelde.. zeker niet de goedkoopste.
plakjes of een homp kaas?quote:Op zondag 17 november 2013 23:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Fruit idd. Gelukkig is het mandarijnentijd en zijn die altijd wel ergens in de aanbieding.
En kaas.
Nooit in een Duitse Kaufland of Aldi geweest?quote:Op maandag 18 november 2013 12:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ok... ik zal het iets anders zeggen... Nederland heeft de goedkoopste supermarkten van heel West-Europa.
Ja, de prijzen zijn met 2/3 gestegenquote:Op maandag 18 november 2013 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de prijzen weer aan het stijgen zijn. Een paar maanden geleden was ik zo'n ¤30.- per week kwijt.. nu ¤50.-en mijn koopgedrag is niet veranderd.
Duitsland is anders. Daar koop je ook merken bij de liddl…quote:Op maandag 18 november 2013 12:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nooit in een Duitse Kaufland of Aldi geweest?
Dan zou ik lekker naar de jumbo gaan. Die is sowieso goedkoper dan de AH.quote:Op maandag 18 november 2013 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de prijzen weer aan het stijgen zijn. Een paar maanden geleden was ik zo'n ¤30.- per week kwijt.. nu ¤50.-en mijn koopgedrag is niet veranderd. Ik denk ook dat de afschaffing van de euroshopper en de invoering van de AH Basic hier mee te maken heeft. Hoog tijd voor een nieuw rondje prijzen vergelijken dus.
Daarom vraag ik me ook wel af hoe ze die prijzen vergelijken. Neem de Jumbo.. die zou zo goedkoop zijn volgens de reclames. Maar dat gaat alleen over de A merken. Zoek je gewoon de goedkoopste pizza, de goedkoopste aardappel e.d. dan zijn ze gewoon heel erg duur.quote:Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Duitsland is anders. Daar koop je ook merken bij de liddl…
Dat is het gene wat me nu tegenhoudt om de liddl in te lopen. Ik ga niet meerdere supermarkten af voor mn boodschappen. Veel dingen zijn prima te doen, maar ook een hoop niet waar ik graag een a merk voor wil.
Alleen met A merken. Verder is die juist veel duurder. Heb ik een 5 maanden geleden nog helemaal na gekeken (met AH. Lidl en Aldi bonnetjes door de Jumbo gelopen).quote:Op maandag 18 november 2013 12:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker naar de jumbo gaan. Die is sowieso goedkoper dan de AH.
Euroshopper past ook gewoon niet in het bereik meer van AH. Het is slechte kwaliteit eten, en AH heeft volgens mij geen intentie om te concurreren met aldi of liddl. Mensen die echt minder willen besteden en ook genoegen nemen met een mindere kwaliteit moeten daar zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook wel af hoe ze die prijzen vergelijken. Neem de Jumbo.. die zou zo goedkoop zijn volgens de reclames. Maar dat gaat alleen over de A merken. Zoek je gewoon de goedkoopste pizza, de goedkoopste aardappel e.d. dan zijn ze gewoon heel erg duur.
De prijzenvergelijkingen van Kassa gaan over de eigen merken.. en de euroshopper zat onder het AH eigen merk.. Ik denk dat dat ook de reden is dat de AH de euroshopper aan et afschaffen is; door het AH basic te noemen wordt het wel meegenomen in de vergelijking.
Vergelijkbare producten toch. Ze garanderen dat dezelfde producten bij hen goedkoper zijn. Als ze rekening zouden houden met alle pizza's, dan zouden ze A-merk pizza's goedkoper aan moeten bieden dan de goedkoopste pizza elders. Dat schiet natuurlijk niet echt opquote:Op maandag 18 november 2013 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook wel af hoe ze die prijzen vergelijken. Neem de Jumbo.. die zou zo goedkoop zijn volgens de reclames. Maar dat gaat alleen over de A merken. Zoek je gewoon de goedkoopste pizza, de goedkoopste aardappel e.d. dan zijn ze gewoon heel erg duur.
Of gewoon zorgen dat ze de goedkoopste pizza hebben zonder A merk.quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vergelijkbare producten toch. Ze garanderen dat dezelfde producten bij hen goedkoper zijn. Als ze rekening zouden houden met alle pizza's, dan zouden ze A-merk pizza's goedkoper aan moeten bieden dan de goedkoopste pizza elders. Dat schiet natuurlijk niet echt op
Maar dan zouden ze of (heel) erg op kwaliteit moeten inleveren, of de winstmarge aanzienlijk moeten verlagenquote:Op maandag 18 november 2013 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Of gewoon zorgen dat ze de goedkoopste pizza hebben zonder A merk.
En dat laatste is voor de aandeelhouders en CEO's (de rijkste 1%) geen optie.quote:Op maandag 18 november 2013 12:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze of (heel) erg op kwaliteit moeten inleveren, of de winstmarge aanzienlijk moeten verlagen
Het slaat dan ook nergens op om dat te doenquote:Op maandag 18 november 2013 13:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dat laatste is voor de aandeelhouders en CEO's (de rijkste 1%) geen optie.
Het zijn gewoon bedrijven die winst maken. Klaar..quote:Op maandag 18 november 2013 13:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het slaat dan ook nergens op om dat te doen
hejje et nou tegen mij of haar?quote:Op maandag 18 november 2013 13:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zijn gewoon bedrijven die winst maken. Klaar..
Je hoeft er niet te kopen als je dat niet wilt. Oh de Aldi familie is volgens mij ook erg rijk.
Meer een aanvulling van jouw post ja.quote:Op maandag 18 november 2013 13:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
hejje et nou tegen mij of haar?
okquote:Op maandag 18 november 2013 13:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Meer een aanvulling van jouw post ja.
jezus, zelfs mijn geboortedorp met 10k inwoners had een Albert Heijn en Hoogvlietquote:Op maandag 18 november 2013 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
Wij wonen in een dorp en ik zou blij worden van een appie
met een buurtsuper alleen is het echt heel erg duur.
Fruit hier is altijd absurd duur maar ik zie het inderdaad ook in de dingen als suiker etc.
Niet zeuren. Wij hebben hier alleen een bakker.quote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef leeell het volgende:
[..]
jezus, zelfs mijn geboortedorp met 10k inwoners had een Albert Heijn en Hoogvliet
Voor het eerst dak van Hoogvliet hoorquote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef leeell het volgende:
[..]
jezus, zelfs mijn geboortedorp met 10k inwoners had een Albert Heijn en Hoogvliet
Pijnboompitten bij de Xenos zijn niet heel veel goedkoper hoor. Heb laatst nog gekeken: 33,- de kilo. Bij Appie zit je op 35,- de kilo (het zakje uit het notenschap) en bij Aldi zit je ook op ongeveer die prijs. Dus op een klein bakje van 100 gram scheelt het misschien 10 cent.quote:
Is voornamelijk ZH, beetje UT en west-GLD. Mijn ervaring is dat ze stukken goedkoper zijn dan AH etc. Hebben een 20-30tal winkels dacht ik.quote:Op maandag 18 november 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Voor het eerst dak van Hoogvliet hoor
Aldi-aardappels: gisteren heb ik 5 kilo voor 2,89 ofzo gekocht. Is dus nog goedkoperquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:00 schreef RoelerMF het volgende:
Wij hebben een landwinkel op 10 minuten rijden. Elke week verse appels voor 89 cent de kilo, verse peren voor 1,25 de kilo. Aardappels (3 a 4 soorten) voor 69 cent de kilo en dan hebben ze nog tig soorten groente liggen voor een weggeefprijs.
ik 10 kilo voor 3,99quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Aldi-aardappels: gisteren heb ik 5 kilo voor 2,89 ofzo gekocht. Is dus nog goedkoper
Nicequote:Op dinsdag 10 december 2013 13:56 schreef PureEvil het volgende:
[..]
ik 10 kilo voor 3,99zo. lekker puh
Ja da's waarquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
NiceMaar tien kilo rot bij mij weg, dus dan is het alsnog te duur
Ja, met vijf personen kan ik het ookquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:58 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja da's waar![]()
Maargoed, paar keer stamppot maken en dan is 't ook weer op..... (we zijn hier met 5 personen)
Biefstuk is natuurlijk ook iets speciaals, maar rundvlees in het algemeen is een stuk duurder dan kip en varken (terwijl het juist van het grootste dier komt).quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:01 schreef Roadtrip het volgende:
Vis en biefstuk.
Zelfs iets simpels als garnalen zin bizar duur.
Ik meen dat voor de productie van één kilo rundvlees 10.000 liter water nodig is. Misschien is (rund)vlees juist veel te goedkoop.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:02 schreef silverhill het volgende:
[..]
Biefstuk is natuurlijk ook iets speciaals, maar rundvlees in het algemeen is een stuk duurder dan kip en varken (terwijl het juist van het grootste dier komt).
Vis koop ik eigenlijk alleen in de diepvries of in de aanbieding. En pas een combinatie van beide: Vier pangafilets in marinade voor 2 euro
Wat is daar mis mee. Doe ik nog elke dag en desnoods confronteer ik degene die eerder zei: "oh maar mijnheer...dat is MAAR....euro's " er mee zodat hij of zij dat domme gebagatelliseer de volgende keer achterwege laat.quote:
Als jij er vervolgens ook een inflatiecorrectie overheen gooit, helemaal niks.quote:
Maar de hamvraag is dan: Wat doe jij bij de Aldi als er een Lidl om de hoek zit?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef JohnB52 het volgende:
Aldi is laatste tijd ook stuk duurder geworden!
Eerst hadden ze slaatjes van 39 cent, en nu alleen maar per 4 voor 1,99
En die goedkoopste pizza's bij de aldi, Margarita, 3 voor 1,79, ik dacht dat ik t karton vergeten was er van onder te halen toen ze uit de oven kwamen!
Fruit is wel redelijk voordelig, maar moet je niet te lang mee wachten, anders rot t ook weg.
Nog een voordeel van de Aldi, sinds de Lidl hierom de hoek zit, is er vaak meer personeel dan klanten bij de Aldi, op is t ook rustig.
Ook seizoensfruit?quote:Op zondag 17 november 2013 20:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
erg he?Ik eet liever veel fruit, groenten en dat soort rommel maar soms is het gewoonweg te duur
Omdat de btw bv ook omhoog is gegaan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee. Doe ik nog elke dag en desnoods confronteer ik degene die eerder zei: "oh maar mijnheer...dat is MAAR....euro's " er mee zodat hij of zij dat domme gebagatelliseer de volgende keer achterwege laat.
bedacht ik mij laatst jaquote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ah wist ik niet. Ik koop vooral pitloze druiven en ja dat is prijzig. Nu is het mandarijnentijd en koop ik dat veel in. In Eind mei begin juni is het kersentijd en wordt dat veel ingeslagen.quote:
Dan maak je het toch gewoon zelf? Goedkoper(in dit geval) en ook nog lekkerder.quote:Op zondag 17 november 2013 20:15 schreef SunChaser het volgende:
TS begint
Pommes Duchess, aardappelmeel in vormpje gespoten, 2 euro 10 voor een zak bij de Digros. Is nog een goedkopere keten.
Het is dat het zo fucking lekker is maar 2 euro 10, das bijna 5 gulden voor aardappelmeel
Varkens vreten afval.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:15 schreef silverhill het volgende:
Ik redeneerde vanuit huis-tuin-en-keuken-logica dat hoe groter het dier, hoe groter het rendement en hoe lager de arbeidskosten.Want eigenlijk is het best raar dat varken goedkoper is dan kip, maar kip weer goedkoper is dan rund. Maar het is nu eenmaal zo, dus er zullen redenen voor zijn.
Nee, omdat ik dat in dit geval onzin vind. Zo kun je wel bij alles een inflatiecorrectie toepassen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als jij er vervolgens ook een inflatiecorrectie overheen gooit, helemaal niks.
Maar mijn vermoeden is dat je dat niet doet.
Eensch. Maar daarom koop ik altijd goed in als er aanbiedingen zijn in NL. Zoals vandaag...Pak koffie voor 2 euroquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nee, omdat ik dat in dit geval onzin vind. Zo kun je wel bij alles een inflatiecorrectie toepassen.
Supermarkten in Nederland prijzen vaak hun producten veel te hoog. Bij de beesten af soms als je dat vergelijkt met onze oosterburen bijvoorbeeld.
Als je A merken wilt is de AH idd erg duur. Dan is de Jumbo weer goedkoop. Maar wie goedkoop wil inslaan kijkt toch niet naar merken? Dan gaat het voor mij om de goedkoopste in zijn soort.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Interessant. Mensen roepen toch heel vaak dat je vooral niet je boodschappen bij de AH moet halen als je goedkoop wil/moet.
jumbo is écht NIET goedkoop.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je A merken wilt is de AH idd erg duur. Dan is de Jumbo weer goedkoop. Maar wie goedkoop wil inslaan kijkt toch niet naar merken? Dan gaat het voor mij om de goedkoopste in zijn soort.
Het brood is trouwens wel aanzienlijk duurder bij de AH. Dat ging van 3 voor 2 euro naar 2 voor 2 euro naar nu 2e voor de halve prijs. Scheelt je zo ¤0.70 per brood met de Lidl. Brood van de Lidl is wel droog en lijkt oud.
Ik kreeg de indruk dat ze puur op A merken dat wel zijn. DE koffie bij de AH en bij de Jumbo vergelijken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:37 schreef PureEvil het volgende:
[..]
jumbo is écht NIET goedkoop.
Brood van de lidl vind ik ook niet lekker en oud idd (bij de AH zelfde verhaal trouwens...) . Behalve dan dat maisbrood, dat is wel lekker![]()
Wat kost nou een gemiddeld brood? Ik betaal 1,39 bij de Jan linders. (Boerenbruin)
Jumbo varieert in prijs kwam ik achter, maar hangt ook ergens tussen de 1,25 en 1,45 dacht ik..
Ja ik heb geen AH in de buurt hier, dus daar kan ik niet over meepraten, maar zowiezo....Als je DE koffie hebt á 4/5 euro...(?) en huismerk koffie voor 4, of in de aanbieding zoals nu, voor 2 euro....Dan weet ik t wel hoorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat ze puur op A merken dat wel zijn. DE koffie bij de AH en bij de Jumbo vergelijken bijvoorbeeld.
Bruin brood bij de AH is ¤1.49 en tweede halve prijs maakt ¤1,12.- per brood.
Bruin brood Lidl ¤0.79
Ligt er maar aan wat je koopt, ik koop alzo weinig A-merken en dan maakt het allemaal niet extreem veel verschil.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Interessant. Mensen roepen toch heel vaak dat je vooral niet je boodschappen bij de AH moet halen als je goedkoop wil/moet.
Dan zijn we het toch eens?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:45 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja ik heb geen AH in de buurt hier, dus daar kan ik niet over meepraten, maar zowiezo....Als je DE koffie hebt á 4/5 euro...(?) en huismerk koffie voor 4, of in de aanbieding zoals nu, voor 2 euro....Dan weet ik t wel hoor![]()
Zowiezo koop ik weinig A merken, en de jumbo heeft weinig aanbiedingen, dus dan zou je waarschijnlijk bij een andere winkel alsnog goedkoper uit zijn dan bij de jumbo....(of je gaat gewoon naar duitsland)
Aardappelpuree Lidl ¤2.98 per kilo. AH ¤2.78 per kiloquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat je koopt, ik koop alzo weinig A-merken en dan maakt het allemaal niet extreem veel verschil.
Oftewel het compenseert elkaar uiteindelijk wel weer met een tas vol weekboodschappen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aardappelpuree Lidl ¤2.98 per kilo. AH ¤2.78 per kilo
Koffie Lidl ¤2,39, AH ¤1,99
Ik zou het overzicht erbij moeten pakken; staat in mijn pc, zit nu op de laptop.. deze had ik opgeschreven.
Het verschil vind ik persoonlijk wel dat Lidl echt hoge kwaliteit heeft en vaak heel lekker is. AH Basic vind ik persoonlijk vaak niet echt lekker en voelt kwalitatief lager aan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aardappelpuree Lidl ¤2.98 per kilo. AH ¤2.78 per kilo
Koffie Lidl ¤2,39, AH ¤1,99
Ik zou het overzicht erbij moeten pakken; staat in mijn pc, zit nu op de laptop.. deze had ik opgeschreven.
Grappig, dat heb ik andersom. Zo zie je maar hoe mensen en smaken verschillen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:36 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Het verschil vind ik persoonlijk wel dat Lidl echt hoge kwaliteit heeft en vaak heel lekker is. AH Basic vind ik persoonlijk vaak niet echt lekker en voelt kwalitatief lager aan.
Ja, dat is misschien ook meer persoonlijk. Lidl had bij kerst echt ziek lekkere luxe producten (lamshaasjesquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Grappig, dat heb ik andersom. Zo zie je maar hoe mensen en smaken verschillen.
Jij woont waar ik woon..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:40 schreef RickoKun het volgende:
Allemaal homo aanbiedingen bij de AH heijn en de Poiesz en de LIDL voor mensen die graag niet willen afvallen.
Jammer dat die gore kut JUMBO de SUper de Boer en de C1000 heeft overgenomen hier
Drie jumbo's hier en dan nog een AH, LIDL en POIESZ.
En die jumbo's zijn de allerduurste winkels evar.
Poiesz is inderdaad een stukkie verderopquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jij woont waar ik woon..
De Poiesz is net niet hier he![]()
Daar hebben ze iig wel de berenburg regelmatig in de aanbieding maar voor de rest ook niet echt.
En je baalt net zoals ik... echt gewoon 3 godkolere kutJumbo's
In frankrijk is het fruit echter wel rijp en lekker.quote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Vers fruit.
Ga naar de Aldi, de garnalen komen allemaal bij koelewijn vandaanquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef Roadtrip het volgende:
Garnalen uit het koelvak. Echt 5 euro voor een klein bakje.
Terwijl garnalen helemaal niet zo luxe zijn.
Ook het Ah excellent biefstuk in prijs verhoogd.
Gek he, dat die duur zijn in de winter.quote:
Ik betaal liever 3 euro teveel dan dat ik naar de Aldi fietsquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga naar de Aldi, de garnalen komen allemaal bij koelewijn vandaan
Toch is het balen. Het lijkt wel alsof al het lekkere eten duur is. Ik ga echt geen appel eten bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek he, dat die duur zijn in de winter.
Alsof dat die in de zomer wel goedkoop zijnquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek he, dat die duur zijn in de winter.
Ik heb anders altijd groente/fruit voor een goede prijs hoor? Hier in Duitsland....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:26 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vond de boodschappen in Duitsland toch echt een heel stuk duurder dan hier, vooral groente was onbetaalbaar. Volgens mij valt NL nog altijd best wel mee qua de prijzen van de dagelijkse boodschappen.
Als je peren een week laat liggen zijn ze anders prima. Daar moet je bij het meeste fruit in NL helaas standaard vanuit gaan, pas na een week is het rijp. Behalve misschien echt in het seizoen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In frankrijk is het fruit echter wel rijp en lekker.
Heb in NL in geen jaren een rijpe peer gevonden, heb ik het nog niet over de perzikken, kiwi's etc
Nee stel je voor, een appel....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
[..]
Toch is het balen. Het lijkt wel alsof al het lekkere eten duur is. Ik ga echt geen appel eten bijvoorbeeld...
Roadtrip kan je het beste negeren...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee stel je voor, een appel....
Feitelijk hetzelfde in elk land denk ik. De groenten van het seizoen zijn het goedkoopst, zeker als ze in het land zelf verbouwd worden. Gelukkig verkopen veel fruittelers zelf ook hun eigen fruit, meestal goedkoper en altijd betere kwaliteitquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:22 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik heb anders altijd groente/fruit voor een goede prijs hoor? Hier in Duitsland....
Bloemkool 39 cent tot 1 euro...
sla 50 cent
andijvie 80 cent
tomaten 1 euro de kilo
appels 1,35/1,45 de kilo (toevallig net nog naar gekeken)
Mandarijnen, 77 cent de kilo (aanbieding)
Peren 2,50 de kilo geloof ik.. (vond ik wel prijzig?)
eea wel afhankelijk van het seizoen natuurlijk
Het spijt me, maar ik eet eten omdat het lekker is. Omdat het leuk is. Omdat ik er voldoening uit haal.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het gezegde 'smaken verschillen' ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het spijt me, maar ik eet eten omdat het lekker is. Omdat het leuk is. Omdat ik er voldoening uit haal.
Een appel vind ik geen lekker eten. Ik lust het. Toch ga ik het niet eten, ik heb er nooit zin in.
Er zijn dagen dat ik niets eet omdat ik nergens trek in heb.
We leven niet meer in de jungle of sub-sahara Afrika. Er is geen reden waarom we simpel eten moeten eten.
Kap eens ff met leuke topics te verzieken met je onzin!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het spijt me, maar ik eet eten omdat het lekker is. Omdat het leuk is. Omdat ik er voldoening uit haal.
Een appel vind ik geen lekker eten. Ik lust het. Toch ga ik het niet eten, ik heb er nooit zin in.
Er zijn dagen dat ik niets eet omdat ik nergens trek in heb.
We leven niet meer in de jungle of sub-sahara Afrika. Er is geen reden waarom we simpel eten moeten eten.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:56 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het gezegde 'smaken verschillen' dom stinkdier?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:56 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het gezegde 'smaken verschillen' dom stinkdier?
Inderdaad. Op die opmerking reageer ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De Aldi weet ik nog niet (zal er vandaag op letten) maar de diepvries garnalen van de Lidl zijn per kilo duurder dan die van de AH. Ik was daar ook verbaasd over.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga naar de Aldi, de garnalen komen allemaal bij koelewijn vandaan
wat houdt je tegen?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 05:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bij de Appie durven ze gerust ¤ 5,- te vragen voor een maaltijdsalade. Dat is 12 gulden ffs!
Kun je beter zelf een krop sla kopen, een fles dressing en wat andere groente.
Ik begrijp het inderdaad ook niet. Ik ben zuiniger gaan doen met mijn boodschappen en geef alsnog ¤300 per maand uit. In mijn eentje.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:18 schreef Jurk het volgende:
Wat is zo'n beetje het bedrag wat uit wordt gegeven aan boodschappen dan?
Ik lees hier dat iemand 50 euro al veel vindt, maar ik neem aan dat je dan alleen bent?
En doe je al je boodschappen dan in 1 winkel?
Ik ga zelf 1 keer per week naar de AH, 1 keer per maand naar de Lidl (vooral voor wc papier), 2 keer per week naar de bakker, 1 keer per week naar het kaasboertje, 1 keer per week naar de Turk, de visboer (of naar de visafslag als het in het seizoen is), de notenkraam, de reformwinkel en de fruitteler. Als ik onder de 200 euro blijf, ben ik blij.
300 euro in je eentje de teringquote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik begrijp het inderdaad ook niet. Ik ben zuiniger gaan doen met mijn boodschappen en geef alsnog ¤300 per maand uit. In mijn eentje.
Maar als je luxe, divers eten eet wordt het natuurlijk wel duurder dan als je elke dag droge rijst eet.
Dan vind jij het geen optie? Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Niet als het vijf euri moet kosten.
Dat ik geen 5 euro voor een salade ga betalen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan vind jij het geen optie? Wat bedoel je?
Maar er zijn ook kant-en-klaar salades voor 2 a 2,50 te vinden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat ik geen 5 euro voor een salade ga betalen.
De goedkoopste salade bij de AH is drie euro.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:00 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Maar er zijn ook kant-en-klaar salades voor 2 a 2,50 te vinden.
Bij lidl zijn ze goedkoperquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
De goedkoopste salade bij de AH is drie euro.
Bij Hema ook, maar ik heb het over de AH.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:03 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Bij lidl zijn ze goedkoper
Je gaat geen 5 euro voor een salade betalen. Dat is je hele punt. Maar ze zijn overal goedkoper te krijgen, zelfs bij de AH. Dus ik snap je punt niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Bij Hema ook, maar ik heb het over de AH.
Maar mensen die beter op hun centen letten, geen 10 energiedrankjes per dag drinken, geen wekelijkse restaurant bezoekjes hebben en niet een paar maal per jaar op verre vakanties gaan en ook geen behoefte hebben aan de duurste kleding en (opname) apparatuur, hebben dan ook niet de financiële problemen die jij wel hebt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik begrijp het inderdaad ook niet. Ik ben zuiniger gaan doen met mijn boodschappen en geef alsnog ¤300 per maand uit. In mijn eentje.
Maar als je luxe, divers eten eet wordt het natuurlijk wel duurder dan als je elke dag droge rijst eet.
Mijn ervaring is dat ik het vaak zelf niet goedkoper kan maken. Neem een blik erwtensoep van ¤0,68 voor een liter. Aan het spek alleen ben je dat al bijna kwijt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:05 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet gewoon zo min mogelijk dingen kant- en klaar kopen. Als je het zelf maakt weet je wat erin zit, het kost helemaal niet zo veel meer tijd (een salade dan) en het is stukken goedkoper. En vaak ook nog eens lekkerder.
Sorry, te laat gelezen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:29 schreef Mirjam het volgende:
Kan de fittie tussen Roadtrip en Ouder1, en de rest zich voortzetten via de postduif?
Wat begrijp je niet aan de titel van dit topic?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:07 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Je gaat geen 5 euro voor een salade betalen. Dat is je hele punt. Maar ze zijn overal goedkoper te krijgen, zelfs bij de AH. Dus ik snap je punt niet.
Ah, dat is waar, my bad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de titel van dit topic?
Daar zit dan ook veel minder vlees in, en veel meer chemische rotzooi.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik het vaak zelf niet goedkoper kan maken. Neem een blik erwtensoep van ¤0,68 voor een liter. Aan het spek alleen ben je dat al bijna kwijt.
Haha, LOL.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de titel van dit topic?
Nee, want van die produkten kun je wel 3 a 4x een maaltijdsalade bereiden. 4x een maaltijdsalade van de AH kopen kost je al gauw tussen de 12 en 20 euro. Je bent wellicht iets duurder uit als je het vergelijkt met één maaltijdsalade.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Haha, LOL.
Maarre.. over die salades. Je zegt zelf een maaltijdsalade te kunnen maken van een krop sla en wat sladressing? Dat is dan toch een side-salat en geen maaltijd salade?
In een maaltijdsalade zitten minimaal 3 soorten verse groenten, vlees, vis, ei of kaas en aardappels of pasta. Dan natuurlijk nog de dressing, vaak iets van nootjes of zaden, fruit, kruiden en soms nog croutons. Wanneer je exact dezelfde salade zelf maakt van verse ingrediënten dan ben je vaak alsnog duurder uit.
Tja. En salades zijn lastig in te vriezen. Ik blijf er bij dat je het voor dat geld niet lukt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, want van die produkten kun je wel 3 a 4x een maaltijdsalade bereiden. 4x een maaltijdsalade van de AH kopen kost je al gauw tussen de 12 en 20 euro. Je bent wellicht iets duurder uit als je het vergelijkt met één maaltijdsalade.
Oh dat lukt zeker wel hoor, gewoon een grote schaal pakken en in de koelkast doen. Blijft een week prima te eten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja. En salades zijn lastig in te vriezen. Ik blijf er bij dat je het voor dat geld niet lukt.
Had het over verse noordzee garnalen, diepvries garnalen zijn trouwens niet gelijk, kijk naar het formaatnummer. Hoe groter, hoe duurderquote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De Aldi weet ik nog niet (zal er vandaag op letten) maar de diepvries garnalen van de Lidl zijn per kilo duurder dan die van de AH. Ik was daar ook verbaasd over.
Bij de AH alles kopen en dan klagen dat je de hoofdprijs betaald, tja, blijf dat vooral doen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Bij Hema ook, maar ik heb het over de AH.
Dat is dus echt het eerste waar ik aan dacht toen ik dit topique zag... klagende ah klantjes. Zelfs de huil-lach smiley is voor hun te goed.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de AH alles kopen en dan klagen dat je de hoofdprijs betaald, tja, blijf dat vooral doen.
Vandaag 4 ons noordzeegarmalen meegenomen van de visboer, voor een tientje.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had het over verse noordzee garnalen, diepvries garnalen zijn trouwens niet gelijk, kijk naar het formaatnummer. Hoe groter, hoe duurder
Ik haal alleen produkten bij de Appie die nergens anders te krijgen zijn of wanneer ik geen zin heb om elke supermarkt af te struinen. Ik betaal geen 5 euri daar voor een maaltijdsalade, maar daarom mag ik er nog wel over klagen? Dat is tenslotte de bedoeling van dit topic. Draag zelf eens wat bij in plaats van anderen voor gek uit te maken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de AH alles kopen en dan klagen dat je de hoofdprijs betaald, tja, blijf dat vooral doen.
Zoals?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik haal alleen produkten bij de Appie die nergens anders te krijgen zijn of wanneer ik geen zin heb om elke supermarkt af te struinen. Ik betaal geen 5 euri daar voor een maaltijdsalade, maar daarom mag ik er nog wel over klagen? Dat is tenslotte de bedoeling van dit topic. Draag zelf eens wat bij in plaats van anderen voor gek uit te maken.
hehehehehe snobkattenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:35 schreef Ole het volgende:
Ik heb afgelopen week wel 100 euro bespaard met de hamsterweken![]()
Waarschijnlijk bij LIDL/ Aldi net zoveel kwijt geweest voor ongeveer hetzelfde. Maar ja, mijn snobistische katten eten alleen A-merken. Dus nu een kast vol met kattenvoer![]()
quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:35 schreef Ole het volgende:
Ik heb afgelopen week wel 100 euro bespaard met de hamsterweken![]()
Waarschijnlijk bij LIDL/ Aldi net zoveel kwijt geweest voor ongeveer hetzelfde. Maar ja, mijn snobistische katten eten alleen A-merken. Dus nu een kast vol met kattenvoer![]()
Sla 50 cent (seizoen)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Haha, LOL.
Maarre.. over die salades. Je zegt zelf een maaltijdsalade te kunnen maken van een krop sla en wat sladressing? Dat is dan toch een side-salat en geen maaltijd salade?
In een maaltijdsalade zitten minimaal 3 soorten verse groenten, vlees, vis, ei of kaas en aardappels of pasta. Dan natuurlijk nog de dressing, vaak iets van nootjes of zaden, fruit, kruiden en soms nog croutons. Wanneer je exact dezelfde salade zelf maakt van verse ingrediënten dan ben je vaak alsnog duurder uit.
Eerlijk is eerlijk: bij die salades zitten ook vaak reepjes kip, een plak geitenkaas, garnalen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:17 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Sla 50 cent (seizoen)
kilo tomaten 1 euro (je gebruikt denk de helft, dus dan wordt het 50 cent)
sla dressing 1,25
eieren 10 st. 1.35 (je gebruikt er 5, dus 68 cent)
zo'n bosje uien 40 cent
Klaar toch?
Zo maken wij salade.
( en ja, dan eten we er wel nog vlees bij idd, en aardappels. Maar 't ging hier alleen over die salade dacht ik..)
Oh en over die erwtensoep..... Als je die zelf maakt is ie gewoon veel lekkerder dan uit blik (aldus mijn man, ik hoef 't niet) En je kan het invriezen...
Qua kosten zal het niet veel verschil maken..
Geitenkaas kost ook geen flikker op zich. Kip moet je wel speciaal bakken, maar die kip bij die maaltijdsalade's is zo smakeloos dat dat geen gemis is als het er niet bij zit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: bij die salades zitten ook vaak reepjes kip, een plak geitenkaas, garnalen.
Goedkoopste prijsgarantie geldt alleen voor vergelijkbare a-merkenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:23 schreef JohnB52 het volgende:
Had laatst bij Jumbo geklaagd dat hun poffertjes 2.29 zijn en bij aldi en Lidl 1.59...
Na n week nog geen reactie gehad.
6 zekerheden dan maar?
Mwah. Een plak geitenkaas (wel een dikkere als in de salades) betaal je wel iets van 2 euro voor. En inderdaad, de kip is ook vaak niet bijzonder. Maar het zit er wel in, dus moet het ook betaald worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:23 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Geitenkaas kost ook geen flikker op zich. Kip moet je wel speciaal bakken, maar die kip bij die maaltijdsalade's is zo smakeloos dat dat geen gemis is als het er niet bij zit.
Ik weet niet waar je geitenkaas haalt, maar ik koop porties geitenkaas voor iets van 1,60 en daar kan je zeker 4 maaltijdsalades mee vullenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mwah. Een plak geitenkaas (wel een dikkere als in de salades) betaal je wel iets van 2 euro voor. En inderdaad, de kip is ook vaak niet bijzonder. Maar het zit er wel in, dus moet het ook betaald worden.
AH heeft ook een salade voor 2 euro. Gewoon sla met komkommersalade en selderijsalade. Kost minder, maar zit ook veel minder qua ingrediënten in.
Ahquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:28 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je geitenkaas haalt, maar ik koop porties geitenkaas voor iets van 1,60 en daar kan je zeker 4 maaltijdsalades mee vullen
Nou dan moeten ze een vergelijkbaar product hebben en dat hebben ze niet. Vroeger was dat wel zo.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:24 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Goedkoopste prijsgarantie geldt alleen voor vergelijkbare a-merken. Ik heb er gewerkt trouwens, je kan echt gratis producten krijgen en ze verlagen echt de prijs. Maargoed dat geldt dus alleen voor a-merken, huismerk van Jumbo is in vergelijking met andere supermarkten teringduur
.
Ik werkte er ongeveer 3 jaar terug, toen was het zo dat die regel alleen geld wanneer het product precies hetzelfde is (dus twee zakken poffertjes kun je niet vergelijken, tenzij het van hetzelfde merk is).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:30 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nou dan moeten ze een vergelijkbaar product hebben en dat hebben ze niet. Vroeger was dat wel zo.
Zelfs Albert heijn heeft goedkopere poffertjes.
En ik heb er ook gewerkt, nu bijna 15 jaar geleden.
Zelf maken... bijvoorbeeld dadels vullen met chorizo, plakje ontbijtspek er om en even bakken; goddelijk, daar kan geen supermarkt tegen op.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of van die tapas. Heerlijk zo'n spekrolletje met geitenkaas of een olijfje, maar als ik zie hoeveel het kost rij ik snel door...
Erg jammer!
Ja precies, dat is zeker zoquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:35 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Zelf maken... bijvoorbeeld dadels vullen met chorizo, plakje ontbijtspek er om en even bakken; goddelijk, daar kan geen supermarkt tegen op.
Vooraf een 12 uur laten wellen in wat port, goddelijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:35 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Zelf maken... bijvoorbeeld dadels vullen met chorizo, plakje ontbijtspek er om en even bakken; goddelijk, daar kan geen supermarkt tegen op.
Waarschijnlijk krijg je het maandag weer gratis meequote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Toen het prijskaartje van de vleeswaren bij de Jumbo niet klopte kregen we het gratis mee hoor. En ook de zes weken erna, aangezien ze vergaten het kaartje aan te passen...
oh dat ga ik eens proberen. Ik ben dol op port....quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vooraf een 12 uur laten wellen in wat port, goddelijk
We hebben het over maaltijdsalades; salades waar dus alles al in zit en niets naast wordt gegeten. Dus met jouw lijstje ben je er dan dus niet. Daarnaast; een salade met grote garnalen vergelijken met een salade met ei is natuurlijk appels met peren vergelijken.quote:
Wist ik toch niet? Want ik koop geen maaltijdsaladesquote:Op zondag 12 januari 2014 10:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We hebben het over maaltijdsalades; salades waar dus alles al in zit en niets naast wordt gegeten. Dus met jouw lijstje ben je er dan dus niet. Daarnaast; een salade met grote garnalen vergelijken met een salade met ei is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Zoals eerder gezegd ben ik nu weer bezig met het vergelijken van de prijzen bij diverse supermarkten en dan niet op basis van exact hetzelfde merk, maar op basis van het goedkoopste product. Dus de goedkoopste jonge kaas, het goedkoopste brood, de goedkoopste rookworst e.d. Daarbij reken ik de prijzen om naar standaard eenheden zoals 1 kg, 1 l, 1 stuk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat AH de duurste is, is allang niet meer vind ik. Als je naar plus, jumbo, c1000 gaat ben je hetzelfde kwijt voor een maaltijdsalade. Goed, 5 euro is prijzig maar dan zijn alle supers duur. M.u.v. aldi en lidl.
De AH is goedkoper dan de Aldi?quote:Op zondag 12 januari 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd ben ik nu weer bezig met het vergelijken van de prijzen bij diverse supermarkten en dan niet op basis van exact hetzelfde merk, maar op basis van het goedkoopste product. Dus de goedkoopste jonge kaas, het goedkoopste brood, de goedkoopste rookworst e.d. Daarbij reken ik de prijzen om naar standaard eenheden zoals 1 kg, 1 l, 1 stuk.
De tot nog toe vergeleken supermarkten (tot nog toe zo'n 50 produkten) van duur naar goedkoop:
1) Jumbo
2) Aldi
3) Lidl
4) AH
Dat is toch heel wat anders dan algemeen gedacht wordt, toch?
Dan zijn er wat uitzonderingen:
Vlees kan je het beste halen bij de Lidl en dan uit de vriezer, dan ben je het goedkoopste uit
Brood bij de Lidl al is dat kwalitatief veel minder dan dat van de AH
Wijn, bier en tabak(sartikelen) bij de Aldi
In die van AH zitten van die jumbo garnalen. Die is trouwens heerlijkquote:Op zondag 12 januari 2014 10:58 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Wist ik toch niet? Want ik koop geen maaltijdsalades![]()
Hoeveel garnalen zouden er trouwens in zo'n salade bak zitten? 4? 5?brengt je nog niet op 5 euro...
Ja dus. En niet op gevoel maar echt door de winkels in te gaan en de prijzen (per kilo, liter of stuk) te vergelijken.quote:
Lijstje !!!!!!quote:Op zondag 12 januari 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja dus. En niet op gevoel maar echt door de winkels in te gaan en de prijzen (per kilo, liter of stuk) te vergelijken.
Een stuk of 10, 12. Kosten bij de goedkoopste super dik ¤14.- de kilo.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:58 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Wist ik toch niet? Want ik koop geen maaltijdsalades![]()
Hoeveel garnalen zouden er trouwens in zo'n salade bak zitten? 4? 5?brengt je nog niet op 5 euro...
Moet je dan ook niet nog met een bewijs aankomen zetten? Ik heb het een keer geprobeerd en ik moest voldoen aan een aantal voorwaarden. Ik moest o.a. een kassabonnetje tonen, waarop het product met de lagere prijs stond dat ik diezelfde gekocht moest hebben (voor een niet-aanbiedingsprijs) bij een supermarkt binnen dezelfde gemeente.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:24 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Goedkoopste prijsgarantie geldt alleen voor vergelijkbare a-merken. Ik heb er gewerkt trouwens, je kan echt gratis producten krijgen en ze verlagen echt de prijs. Maargoed dat geldt dus alleen voor a-merken, huismerk van Jumbo is in vergelijking met andere supermarkten teringduur
.
Ik heb het nu niet uitgeprint liggen (gisteren weer bijgewerkt) maar kan dinsdag of zo wel wat vergelijkingen posten.quote:
Ja, maar die is wel heel lastig omdat die prijzen enorm schommelen terwijl de verschillen tussen de supers klein zijn. Zo waren de paprika's vorige week bij de AH het goedkoopst, nu bij de Aldi. Aangezien mijn lijstje niet elke week voor dezelfde artikelen vergelijkingen trekt (ik neem aanbiedingen niet mee in het overzicht) wordt groente en fruit dus lastig. Ik kijk er wel naar. Op de markt ben ik voor groente en fruit ook vaak niet echt veel goedkoper uit tenzij ik wacht tot het einde van de markt; dan gaan ze stunten met de prijzen. Tip: ga samen met iemand uit een ander gezin naar de markt; stunten doen ze vaak met grotere hoeveelheden en 2 of 3 kroppen sla is wat veel voor een klein gezin.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:14 schreef Vork het volgende:
Heb je überhaupt wel groente en fruit opgenomen in je prijsvergelijking?
Die prijsstunts bij de markt zijn sowieso op producten die nog beperkt houdbaar zijn. Meer kopen levert wel een voordeel op en onderhandelingsmogelijkheden zijn er niet in de supermarkt. Het voordeligst is om vooral met het seizoen mee te eten.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
Ja, maar die is wel heel lastig omdat die prijzen enorm schommelen terwijl de verschillen tussen de supers klein zijn. Zo waren de paprika's vorige week bij de AH het goedkoopst, nu bij de Aldi. Aangezien mijn lijstje niet elke week voor dezelfde artikelen vergelijkingen trekt (ik neem aanbiedingen niet mee in het overzicht) wordt groente en fruit dus lastig. Ik kijk er wel naar. Op de markt ben ik voor groente en fruit ook vaak niet echt veel goedkoper uit tenzij ik wacht tot het einde van de markt; dan gaan ze stunten met de prijzen. Tip: ga samen met iemand uit een ander gezin naar de markt; stunten doen ze vaak met grotere hoeveelheden en 2 of 3 kroppen sla is wat veel voor een klein gezin.
Klopt, ik vind de koffie van de Aldi en Lidl niet te pruimen. Gelukkig heeft AH nu een nóg goedkoper alternatief. Die ga ik proberen als ik die smerige Lidl koffie op heb.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mja, je neemt de goedkoopste artikelen van de supers ter vergelijking. Maar in hoeverre koop je alleen de goedkoopste artikelen? Ikke niet in ieder geval. Sommige dingen zijn gewoon echt niet te pruimen. Neem nou euroshopper (of nu basic) vissticks. Te ranzig voor woorden. En zo zullen er ook van zulke artikelen bij de aldi, lidl, etc zijn.
Dusja, AH kan de goedkoopste zijn, maar voor mij gaat dat iig niet op.
Ik zie anders exact dezelfde verpakkingen bij de Aldi en Lidl liggen.... En de AH heeft meer keuze; die is bij vooral de Aldi zeer beperkt. Ik ga wel naar (de sluitingstijd van) de markt.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:54 schreef Vork het volgende:
Maar wat groente en fruit betreft ben je bij AH vrijwel altijd duurder uit. Plus nog een zooi extra verpakkingsrommel.
Aubergines, courgettes, paprika's... allemaal los bij ah verkrijgbaar en vaak in zo'n groentecondoom of een knipsperend zakje. Aldi en Lidl hebben die los vaker zonder verpakking. Maar wat echt loont is om met je eigen tas naar de Turk om de hoek ofzo te gaan, want dat kan ook best veel schelen (afhankelijk van hoe goed ze inkopen).quote:Op zondag 12 januari 2014 11:57 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zie anders exact dezelfde verpakkingen bij de Aldi en Lidl liggen.... En de AH heeft meer keuze; die is bij vooral de Aldi zeer beperkt. Ik ga wel naar (de sluitingstijd van) de markt.
Dat zijn vreemd genoeg de biologische, de gewone zijn net zo verpakt als bij de Lidl en Aldi.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:00 schreef Vork het volgende:
[..]
Aubergines, courgettes, paprika's... allemaal los bij ah verkrijgbaar en vaak in zo'n groentecondoom of een knipsperend zakje.
En dan is de koffie dus weer duur...quote:Aldi en Lidl hebben die los vaker zonder verpakking. Maar wat echt loont is om met je eigen tas naar de Turk om de hoek ofzo te gaan, want dat kan ook best veel schelen (afhankelijk van hoe goed ze inkopen).
Wat betreft de koffie, de goudmerk van Aldi is best te zuipen. Zoek je een goede roodmerk koffie, dan weet ik het verder ook niet. Ik vind die meestal te bitter en vlak van smaak.
Goudmerk van de Aldi is spotgoedkoop en vreselijk lekkerquote:
Prijs? Die van de AH is ¤1,99 voor 500 gr.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goudmerk van de Aldi is spotgoedkoop en vreselijk lekker
Goudmerk?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Prijs? Die van de AH is ¤1,99 voor 500 gr.
Koffie. Ik vergelijk de goedkoopste producten, niet de duurdere. Bakje koffie blijft bakje koffie of het nu gezet is met goudmerk (duur) of met roodmerk (goedkoop). Ik kies ook geen champagne boven bubbeltjeswijn.quote:
Aldi goudmerk is geloof ik 2,29 voor een pond op het momentquote:Op zondag 12 januari 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Koffie. Ik vergelijk de goedkoopste producten, niet de duurdere. Bakje koffie blijft bakje koffie of het nu gezet is met goudmerk (duur) of met roodmerk (goedkoop). Ik kies ook geen champagne boven bubbeltjeswijn.
Maar, hoe duur is die koffie van jou nu en voor hoeveel gram?
Ik heb veel zakken zien liggen, maar heb niet naar bonen gezocht want die gebruik ik niet. Overigens blijkt uit mijn vergelijkingen de Aldi dus duur m.u.v. wijn, bier en tabak.quote:
Ligt er een beetje aan wat je vergelijkt, niet?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb veel zakken zien liggen, maar heb niet naar bonen gezocht want die gebruik ik niet. Overigens blijkt uit mijn vergelijkingen de Aldi dus duur m.u.v. wijn, bier en tabak.
Of het officieel is weet ik niet maar afaik is goudmerk 100% arabica en roodmerk een blend met of van robustaquote:Op zondag 12 januari 2014 12:29 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Misschien stomme vraag, maar wat is het verschil tussen goudmerk en roodmerk?
Of waarom je vergelijkt. Ik vergelijk om de prijs van mijn inkopen zo laag mogelijk te kunnen houden. Ik denk dat mensen die voor kwaliteit en merk in prijzen gaan vergelijken het beste naar de Jumbo kunnen gaan; die is in A merken idd goedkoop. Maar tja.. dan betaal je dus per mandje heel wat meer dan ik die niet naar dat soort dingen kijkt. Alleen als ik het echt niet lekker vind (zoals die Aldi/Lidl koffie) neem ik het op één na goedkoopste alternatief, wat niet gelijk een duurdere soort zoals goudmerk hoeft te zijn. Gelukkig heeft AH nu iets nog goedkopers.. ben benieuwd hoe die smaakt maar eerst moet die smerige koffie op, ik ga het niet weggooien.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je vergelijkt, niet?
Ik ben ook pas sinds 1-1-2014 weer begonnen en het is een jaar of 8 geleden dat ik het voor het laatst deed. Als mijn lijst (nu natuurlijk nog steeds groeiende) redelijk compleet is dan ga ik die ook naast aanbiedingen houden. Een aanbieding bij de ene super kan nog steeds duurder zijn dan de normale prijs van een andere super.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:43 schreef PureEvil het volgende:
Als je in de aanbieding koopt bespaar je ook wel het eea hoor.... Als er iets in de aanbieding is wat ik nodig heb, en het is lang houdbaar (of kan in de diepvries) Dan neem ik gewoon een voorraad mee.
Ik denk niet dat ik ooit zin ga hebben in het overtypen van de gehele lijst op FOK, voorbeelden kan ik tegen die tijd natuurlijk wel geven, heb ik eerder in dit topic ook gedaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:43 schreef PureEvil het volgende:
Maar wat ik al zei, ik ben erg benieuwd naar je lijst...
Je zei net dit:quote:Op zondag 12 januari 2014 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik ooit zin ga hebben in het overtypen van de gehele lijst op FOK, voorbeelden kan ik tegen die tijd natuurlijk wel geven, heb ik eerder in dit topic ook gedaan.
Dus, óf je schrijft het allemaal op in een schriftje oid, of je werkt het bij op de computer, en als dat laatste het geval is, dan kan je het toch zo kopieeren/plakkenquote:Op zondag 12 januari 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb het nu niet uitgeprint liggen (gisteren weer bijgewerkt) maar kan dinsdag of zo wel wat vergelijkingen posten.
Ja, maar ik vind ze persoonlijk niet heel erg lekker of zo.quote:
A) Je vroeg naar de lijst, de hele lijst dus.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Je zei net dit:
[..]
Dus, óf je schrijft het allemaal op in een schriftje oid, of je werkt het bij op de computer, en als dat laatste het geval is, dan kan je het toch zo kopieeren/plakken
Tja, ik kijk naar prijs kwaliteitsverhouding.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Of waarom je vergelijkt. Ik vergelijk om de prijs van mijn inkopen zo laag mogelijk te kunnen houden. Ik denk dat mensen die voor kwaliteit en merk in prijzen gaan vergelijken het beste naar de Jumbo kunnen gaan; die is in A merken idd goedkoop. Maar tja.. dan betaal je dus per mandje heel wat meer dan ik die niet naar dat soort dingen kijkt. Alleen als ik het echt niet lekker vind (zoals die Aldi/Lidl koffie) neem ik het op één na goedkoopste alternatief, wat niet gelijk een duurdere soort zoals goudmerk hoeft te zijn. Gelukkig heeft AH nu iets nog goedkopers.. ben benieuwd hoe die smaakt maar eerst moet die smerige koffie op, ik ga het niet weggooien.
¤2,29 of ¤1,99.. dat scheelt toch best wel. ¤0,30 per pak. Als je dat voor al je boodschappen doet scheelt je dat al snel ¤100.- per maand.
Ik kan hier vandaan niet zien hoe groot jouw lijst isquote:Op zondag 12 januari 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
A) Je vroeg naar de lijst, de hele lijst dus.
B) Die staat in een excel.. veel knippen en plakken dan dus
C) Die lijst staat op mijn pc, niet op mijn laptop (zit geen excel op) en ik heb geen zin in nu in de kou op het kantoortje te gaan zitten of daar te gaan stoken.
D) Maandag heb ik hem zelf nodig maar ben ik ook druk, net als dinsdag. Ik denk dat ik dinsdag wat vergelijkingen kan posten. Maar ik heb er dus al eerder een stel gepost.
Ik heb voor excel gekozen omdat dat gemakkelijk rekenen is en ik de lijst kan sorteren op alfabet wat gemakkelijker zoeken is op product. Tenslotte moet ik er straks mijn boodschappenlijstjes op indelen (doe ik nu dus maar deels omdat het nog niet compleet is).
Snap ik en als je het kunt betalen moet je dat vooral ook doen. Ik moet nu gaan kiezen tussen ingrijpende maatregelen in mijn levensstijl (water ipv koffie bijvoorbeeld) of verder gaan letten op de prijzen dan alleen binnen 1 winkel. Iets met dalende lonen/inkomsten en stijgende lasten en prijzen en zo...quote:Op zondag 12 januari 2014 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ik kijk naar prijs kwaliteitsverhouding.
Vroeger was het bij de ikea 250 gram voor 1,99 en dat is niet duur. Koffiebonen zijn duurder geworden.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:30 schreef PureEvil het volgende:
Volgens mij heeft elke supermarkt wel koffiebonen tegenwoordig. Altijd per kilo. tussen de 8 en 11 euro.
20 euro voor eten, in n hele week?quote:Op zondag 12 januari 2014 13:28 schreef sirdanilot het volgende:
^ Of je zorgt gewoon dat je een fatsoenlijke baan krijgt
Nee, met 15 euro a 20 euro per week moet je in je eentje echt wel uitkomen, inclusief koffie van een goed merk. Je moet gewoon vooral niet te veel koffie drinken. Ik denk wel eens te besparen op koffie, maar vervolgens drink ik dan vieze automatenkoffie en dat is eigenlijk duurder dan zelf koffie zetten.
Als je koffie op je werkt hebt, gratis, dan hoef je natuurlijk nooit zelf te zetten behalve in het weekend of voor visite.
Vind dat tamelijk prijzigquote:Op zondag 12 januari 2014 13:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vroeger was het bij de ikea 250 gram voor 1,99 en dat is niet duur. Koffiebonen zijn duurder geworden.
Deze week waren ze van DE zakken van 250 gram 3e gratis. Dus ¤2,75 korting.
Was dat maar zo makkelijk..quote:Op zondag 12 januari 2014 13:28 schreef sirdanilot het volgende:
^ Of je zorgt gewoon dat je een fatsoenlijke baan krijgt
Dat lijkt mij wel erg weinig.. en ik moet 4 monden (volwassen eters; pubers eten namelijk veel) voeden (+ een hond maar die eet ook restjes; dat scheelt). Ik was jaren zo'n ¤30 per week kwijt, nu ¤50.. dus tijd om in te grijpen. Ik denk dat het deels prijsverhogingen en deels die hogere BTW is.quote:Nee, met 15 euro a 20 euro per week moet je in je eentje echt wel uitkomen, inclusief koffie van een goed merk. Je moet gewoon vooral niet te veel koffie drinken. Ik denk wel eens te besparen op koffie, maar vervolgens drink ik dan vieze automatenkoffie en dat is eigenlijk duurder dan zelf koffie zetten.
Nee? Al heb ik een beetje een raar eetpatroon, dat wel. Ik eet 's avonds heel veel en overdag heel weinig. En ik eet niet elke dag thuis avondeten maar vaak elders, dat reken ik niet mee (of het is gratis).quote:Op zondag 12 januari 2014 13:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
20 euro voor eten, in n hele week?
Eet jij dan ook ontbijt en lunch op je werk gratis?
Als ik dat goed lees is een pak van 250 gram dus ¤2,75? Dan is dat ¤11.- de kilo. AH heeft koffie voor ¤3,98 de kilo. Is die betere smaak jou echt ¤7,02 meer de kilo waard?quote:Op zondag 12 januari 2014 13:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vroeger was het bij de ikea 250 gram voor 1,99 en dat is niet duur. Koffiebonen zijn duurder geworden.
Deze week waren ze van DE zakken van 250 gram 3e gratis. Dus ¤2,75 korting.
quote:Op zondag 12 januari 2014 13:40 schreef sirdanilot het volgende:
En ik eet niet elke dag thuis avondeten maar vaak elders
Tja, dat is vals spelen natuurlijk. Kan je dus niet als standaard geven voor een alleenstaande.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:28 schreef sirdanilot het volgende:
Nee, met 15 euro a 20 euro per week moet je in je eentje echt wel uitkomen, inclusief koffie van een goed merk
3,98 voor bonen?quote:Op zondag 12 januari 2014 13:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik dat goed lees is een pak van 250 gram dus ¤2,75? Dan is dat ¤11.- de kilo. AH heeft koffie voor ¤3,98 de kilo. Is die betere smaak jou echt ¤7,02 meer de kilo waard?
Ik heb een gezin van vier. Twee volwassenen en 2 pubers.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:29 schreef sirdanilot het volgende:
^ En met hoeveel mensen woon je dan, een gezin met 5 kinderen of zo?
Ik ga 1 à 2 keer per week naar de supermarkt, kom per week altijd onder de 20 euro uit voor m'n eentje, exclusief een paar basisdingetjes zoals wc papier, olie, kruiden e.d. die ik van mijn huisgenoten ""steel"" (ik betaal zat huur en zij hebben geen bezwaar en ze stelen ook wel eens wat van mij, een soort onbesproken regel dus). Daarnaast eet ik enkele keren per week bij andere mensen (1-3x, hangt er vanaf). Hier komt alleen bier in de kroeg en misschien wat vieze automatenkoffie (bij gebrek aan beter) bij.
Ik kook zo goedkoop omdat:
- ik eet NIKS uit pakjes/zakjes en zo min mogelijk uit potjes/blikjes. In uitzonderlijke gevallen misschien wat boullionpoeder of zo. Ik wil namelijk liefst zo min mogelijk hulpstoffen binnenkrijgen. Als je alles zelf maakt is het meestal goedkoper.
- ik eet niet elke dag vlees, vaak vega
- ik ben cheap en koop van de meeste dingen het goedkoopste merk of in de aanbieding. behalve bier en koffie dan
Dat hoor ik wel vaker, maar ik merk er maar weinig van. Volkens mij rekenen de lokale turken hier een soort autochtonentoeslag. De kwaliteit vind ik wat betreft houdbaarheid meestal ook niet zo heel geweldig.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:49 schreef Jurk het volgende:
Groente en fruit haal ik bij de Turk, dat scheelt behoorlijk met de AH.
quote:Op zondag 12 januari 2014 19:03 schreef CafeRoker het volgende:
Volkens mij rekenen de lokale turken hier een soort autochtonentoeslag.
Het zou best kunnenquote:Op zondag 12 januari 2014 19:03 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar ik merk er maar weinig van. Volkens mij rekenen de lokale turken hier een soort autochtonentoeslag. De kwaliteit vind ik wat betreft houdbaarheid meestal ook niet zo heel geweldig.
Uitzondering dan weer voor muntthee. 50ct voor een bosje munt is niet verkeerd.
Ja, zo kan ik het ook.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:40 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee? Al heb ik een beetje een raar eetpatroon, dat wel. Ik eet 's avonds heel veel en overdag heel weinig. En ik eet niet elke dag thuis avondeten maar vaak elders, dat reken ik niet mee (of het is gratis).
Maar voor echt maximum 30 euro zou het toch moeten lukken voor gemiddelde personen hoor.
Probleem met de Turk is hier mee dat hij blijkbaar zijn medewerkers rechtstreeks uit Turkije laat invliegen en ze nauwelijks Nederlands en/of Engels/Duits spreken en mijn Turks is nou ook niet van je het dus de communicatie is een beetje waardeloos.quote:
Met handen en voetenquote:Op zondag 12 januari 2014 20:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Probleem met de Turk is hier mee dat hij blijkbaar zijn medewerkers rechtstreeks uit Turkije laat invliegen en ze nauwelijks Nederlands en/of Engels/Duits spreken en mijn Turks is nou ook niet van je het dus de communicatie is een beetje waardeloos.
Dan is het nog moeizaam, zeker omdat op veel producten er alleen maar in het Turks opstaat wat het nu eigenlijk is en ze vergeten zijn om er in het Nederlands wat bij te zetten op het schap.quote:Op maandag 13 januari 2014 01:05 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Met handen en voeten
Te dure boodschappen:
Van die pakjes zakdoekjes, zijn eigenlijk enorm duur als je je bedenkt dat het alleen maar papier is. Ook in vergelijking tot bijvoorbeeld WC-papier krijg je veel minder papier voor je geld
Kijk eens op de ingredientenlijst, er zijn van die "kazen" die niet van melk zijn gemaakt, maar bv van plantaardige oliequote:Op maandag 13 januari 2014 12:50 schreef Copycat het volgende:
Ik koop altijd grote blikken schapenkaasschijven bij de Turkse supermarkt. Lekker voor in salades of bij een olijfje. Mooie eerlijkheid: "Dit merk is een stuk goedkoper, maar smaakt net zo goed als de dure die jij altijd koopt". Proef op de som genomen en was het er toch niet mee eens. Maar ik vind die eerlijkheid wel sieren,
Ook zaken als appels, munt, paprika, dolma's en kalkoenshoarma haal ik altijd bij 'De Turk'. De mijne spreekt gelukkig prima Nederlands, net als zijn medewerkers.
Verder koop ik vlees meestal bij de slager en kaas bij de kaasboer en doe ik de meest generieke boodschappen bij Lidl en haal ik specifieke (merk-)producten bij AH. En dat laatste scheelt enorm met toen ik nog alles uit gemakzucht bij AH haalde.
Ik zal het later eens checken, maar voor mij is de volle smaak hierbij leidend.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk eens op de ingredientenlijst, er zijn van die "kazen" die niet van melk zijn gemaakt, maar bv van plantaardige olie
De plakjes Goudse kaas die ze bij de Lidl verkopen is ook echt Goudse kaas in tegenstelling tot die van de Albert Heijn. Toch gek? Een Duitse discounter verkoopt echte Goudse kaas en Albert Heijn laat hem goedkoop in het buitenland maken onder noemer Gouda kaas. Volgens mij ook nog eens duurder dan bij de Lidl.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Daarom kan Albert Heijn ook nooit tippen aan de Lidl, hoe graag ze dat ook zouden willen.
Tja, toen ik in Nieuw Zeeland was hoorde ik van een grote kaasfabriek waar de medewerkers wisten te vertellen dat ze kaas voor AH maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
De plakjes Goudse kaas die ze bij de Lidl verkopen is ook echt Goudse kaas in tegenstelling tot die van de Albert Heijn. Toch gek? Een Duitse discounter verkoopt echte Goudse kaas en Albert Heijn laat hem goedkoop in het buitenland maken onder noemer Gouda kaas. Volgens mij ook nog eens duurder dan bij de Lidl.
Let er maar eens op. Die voorverpakte plakjes Goudse kaas van de Lidl hebben deze stempel:
[ afbeelding ]
http://www.goudaholland-kaas.nl
Is ie mooi van die andere kaas af!quote:Op maandag 13 januari 2014 12:50 schreef Copycat het volgende:
Ik koop altijd grote blikken schapenkaasschijven bij de Turkse supermarkt. Lekker voor in salades of bij een olijfje. Mooie eerlijkheid: "Dit merk is een stuk goedkoper, maar smaakt net zo goed als de dure die jij altijd koopt". Proef op de som genomen en was het er toch niet mee eens. Maar ik vind die eerlijkheid wel sieren
Goudse slaat meer op de methode dan op de oorsprong van de kaas. Volgens mij komt Goudse kaas uit Stolwijk, een dom gehucht vlakbij Gouda. Er zijn wel een paar kazen met beschermde status, maar helaas nog veel te weinigquote:Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder niets mis met die kaas, maar Gouda heeft nu eenmaal geen Appellation d'Origine Controle
quote:In Nederland geldt de beschermde oorsprongbenaming voor kaas: boeren-leidse kaas met sleutels, de Kanter, Noord-Hollandse Goudse kaas en Noord-Hollandse Edammer kaas en voor aardappelen: Opperdoezer Ronde. De Westlandse druif is geregistreerd als Beschermde geografische aanduiding (BGA). En Boerenkaas geniet Europese bescherming als gegarandeerde traditionele specialiteit (GTS).
Een slecht gemanaged bedrijf dat de schuld van het falen bij de Lidl neerlegt zie ikquote:Op maandag 13 januari 2014 17:48 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1388664
bronquote:Analisten somber over Ahold
In aanloop naar de kwartaalcijfers van Ahold tonen analisten zich somber over Albert Heijn en Ahold.
Analisten somber over Ahold
Analisten van de Rabobank verwachten dat Ahold in Nederland de identieke omzet sterker heeft zien dalen dan de markt. Inclusief de geconsolideerde winkels van C1000, zou Albert Heijn nog wel marktaandeel hebben gewonnen, meldt DFT.
Lidl
Albert Heijn heeft het moeilijk door concurrentie van Lidl en betere aanbiedingen van andere supermarkten, schrijft Rabobank. Hoewel het vierde kwartaal, waarin de feestdagen vallen, traditioneel een sterk kwartaal is voor AH, denkt de bank dat ook de winstmarge is gedaald. ING merkt op dat Albert Heijn ook de accijnsverhoging op tabaksproducten waarschijnlijk flink heeft gevoeld, aldus de krant.
Nou, 69 centquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:29 schreef Copycat het volgende:
Bij Lidl betaal je nog geen twee kwartjes voor een sixpack mineraalwater.
Je ziet wel wie hier echt op de kleintjes let! Ik ben niet zo kapot van puur mineraalwater, mix het meestal met de grenadine in glazen fles. Lekker!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:01 schreef Mirjam het volgende:
Nou, 69 cent
Ik haal ze altijd bij de Lidl, heerlijk geprijsd
Ik heb nu maar een 6 pack 1,5 liters gekocht. Die is dan maar 2 euroquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:26 schreef Mylene het volgende:
Bij Albert Heijn, deze flesjes zijn 50 eurocenten duurder geworden. Ze waren vorige week nog 1,07.
[ afbeelding ]
Campina Botergoud roomboter voor bakken&braden was vorige week 1,17 en nu 1,50.
En zo zullen er wel meer voorbeelden te zijn.
Ondertussen zijn analisten somber over Ahold.
[..]
bron
Moeten ze vooral zo doorgaan met producten in prijs te verhogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |