Toen ik nog rookte, was je 3,40 kwijt. In guldens.quote:Op zondag 17 november 2013 20:20 schreef Woelwater het volgende:
pakje shag, zomaar ¤8,80.. Is toch nie normaal meer, is meer dan 20 gulden..
Dzjee, toen werd de tabak nog geplukt door Zwarte Pieten zeker?quote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toen ik nog rookte, was je 3,40 kwijt. In guldens.
eens, vers fruit zou veel goedkoper moeten zijnquote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Vers fruit.
Verder valt het reuze mee in Nederland. Ga eens in Frankrijk boodschappen doen. Faillissementje on the go.
Wat lomp is, ongezond eten is juist goedkoop. Elke dag frituren is behoorlijk goedkoper dan elke dag een knappe voedzame maaltijd op tafel zetten.quote:Op zondag 17 november 2013 20:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
eens, vers fruit zou veel goedkoper moeten zijn
Camel 10pack voor 1 gulden zoveel volgens mij....quote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
erg he?quote:Op zondag 17 november 2013 20:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat lomp is, ongezond eten is juist goedkoop. Elke dag frituren is behoorlijk goedkoper dan elke dag een knappe voedzame maaltijd op tafel zetten.
Vroeger was patat met 70 cent in guldens.quote:Op zondag 17 november 2013 20:20 schreef Woelwater het volgende:
pakje shag, zomaar ¤8,80.. Is toch nie normaal meer, is meer dan 20 gulden..
Waar heb ik het over vroegerquote:Op zondag 17 november 2013 20:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Vroeger was patat met 70 cent in guldens.
Vroeger was het salaris ook een derde nu.
Wat nu?
Gadverdamme, chicks met shag.quote:Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen de 2 jongsten op het kdv vers fruit. Jen krijgt wel appeltje of banaan ofzo mee. Nu de mandarijnen weer lekker zijn haal in die in huis. Maar het grootste deel van het jaar heb ik geen vers fruit in huis.quote:Op zondag 17 november 2013 20:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
erg he?Ik eet liever veel fruit, groenten en dat soort rommel maar soms is het gewoonweg te duur
Maak dat de kat wijs.quote:
hier precies hetzelfdequote:Op zondag 17 november 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen de 2 jongsten op het kdv vers fruit. Jen krijgt wel appeltje of banaan ofzo mee. Nu de mandarijnen weer lekker zijn haal in die in huis. Maar het grootste deel van het jaar heb ik geen vers fruit in huis.
Omdat het over boodschappen gaat die veel te duur zijn.. De bedragen van bekeuringen zijn bijv. ook niet normaal meer, dat wil toch niet zeggen dat ze vroeger wel normaal waren.quote:Op zondag 17 november 2013 20:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom benoem je de prijs dan? Hoe weet je anders dat het 'niet normaal meer is'?
1 euro 29quote:Op zondag 17 november 2013 20:18 schreef spierbal het volgende:
Dus wat zou jij een redelijke prijs vinden voor de Pommes DUchess?
En dat blijkt waaruit?quote:Op zondag 17 november 2013 20:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Omdat het over boodschappen gaat die veel te duur zijn.
Ik vind juist het fruit duur. Een bakje met iets van 20 frambozen erin bij de hoogvliet voor 3 fucking euroquote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef Perenijsje het volgende:
Alledaagse boodschappen zoals koffie, thee, brood, aardappelen, rijst, pasta, verse groenten, zuivel en eieren hebben naar mijn mening een zeer acceptabel prijsniveau.
Het meeste fruit is ook prima geprijsd, even afgezien van de meer exotische vruchten. De Jonagold appelen zijn bijvoorbeeld vaak in de aanbieding voor 1 Euro per kilo en de prijs van de bananen ligt rond de 1,50 Euro per kilo (Dole, Chiquita..).
Daarnaast kun je vaak bij een boer of teler ook goedkoop aan groenten of fruit komen, maar dan moet je er wel iets meer moeite voor doen.
Zaken die wel erg duur kunnen zijn; kruiden, bepaalde soorten vlees, vis of gevogelte en noten.
Bramen, frambozen, aardbeien, enzovoorts kun je vaak veel voordeliger halen op de markt of bij de boer/teler. Frambozen zijn over het algemeen wel aan de prijs. Het zal te maken hebben met het feit dat het nogal een kwetsbaar product (vervoer) is en dat de kwaliteit heel erg wisselend (veel afval/afgekeurde exemplaren) is.quote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik vind juist het fruit duur. Een bakje met iets van 20 frambozen erin bij de hoogvliet voor 3 fucking euro
nee! da's wel enorm duurquote:Op zondag 17 november 2013 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren superlekkere mandarijntjes geproefd op de markt. Oh zo zoet.
Waren ze 5 euro voor 10
Whut! Was de schil van goud ofzoquote:
Op zondag 17
november 2013 23:28 schreef
FutureFairytale het
volgende:
Gisteren superlekkere mandarijntjes geproefd op de markt. Oh zo zoet.
Waren ze 5 euro voor 10
Idd... Nederlandse supermarkten zijn zo ongeveer de goedkoopste van heel Europa. Helaas merk je dat ook aan de kwaliteit van het vlees, vis en de groenten.quote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Vers fruit.
Verder valt het reuze mee in Nederland. Ga eens in Frankrijk boodschappen doen. Faillissementje on the go.
Dit, dus.quote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Idd... Nederlandse supermarkten zijn zo ongeveer de goedkoopste van heel Europa. Helaas merk je dat ook aan de kwaliteit van het vlees, vis en de groenten.
Aan je geboortejaar te zien weet je hoe studenten er in die tijd bijliepen.quote:Op maandag 18 november 2013 08:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Inclusief tuinbroek en een pittig kort kapsel misschien?
Vlees en vleeswaren uit de supermarkt zijn echt gewoon goedkope bende. Vis koop je sowieso niet in de supermarkt, dat is gewoon niet te eten.quote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Idd... Nederlandse supermarkten zijn zo ongeveer de goedkoopste van heel Europa. Helaas merk je dat ook aan de kwaliteit van het vlees, vis en de groenten.
Onzinquote:Op zondag 17 november 2013 20:55 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben in m'n eentje vaak bij een gemiddelde afhaal goedkoper uit dat dan ik alle ingrediënten bij een supermarkt haal. Plus dat heel veel verse dingen vaak wat groter verpakt zitten waardoor ik ook nog een eten moet weggooien.
Goh wat raar in novemberquote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik vind juist het fruit duur. Een bakje met iets van 20 frambozen erin bij de hoogvliet voor 3 fucking euro
ja idd dat is hier ookquote:Op maandag 18 november 2013 11:32 schreef leeell het volgende:
sinds ik verhuisd ben valt het reuze mee, groenten en fruit bij de turkse groenteboer, vlees bij de slager om de hoek. kruiden bij de turkse supermarkt, brood bij de turkse bakker.
stuk goedkoper allemaal
Geen grotere supermarkt in een nabij gelegen groter dorp?quote:Op maandag 18 november 2013 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
Wij wonen in een dorp en ik zou blij worden van een appie
met een buurtsuper alleen is het echt heel erg duur.
Fruit hier is altijd absurd duur maar ik zie het inderdaad ook in de dingen als suiker etc.
quote:Op maandag 18 november 2013 12:03 schreef Pvoesss het volgende:
Alleen dezelfde ketenWij moeten echt 20 a 30 minuten rijden voor de boodschappen.
Dus we zitten ongeveer een uur in de auto totaal
quote:Op maandag 18 november 2013 12:03 schreef Pvoesss het volgende:
Alleen dezelfde ketenWij moeten echt 20 a 30 minuten rijden voor de boodschappen.
Dus we zitten ongeveer een uur in de auto totaal
alleen maar a merken ook dan?quote:Op maandag 18 november 2013 12:09 schreef Pvoesss het volgende:
Volendam heeft wel een wat grotere locatie dan wij hebben maar dan nog heb je geen keuze en hebben ze 1 soort kipfilet en pannenkoeken mix enzo
Ja sowieso is alles alleen A merken cola heeft als uitzondering dan ook 3es enzo maar daar heb je weinig aan. Zo hadden ze laatst geen bouillonblokjes of jus kuipjes alleen poeders.quote:Op maandag 18 november 2013 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
alleen maar a merken ook dan?
http://www.yenom.nl/supermarktaanbiedingen/quote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Alles van het merk Inteelt?quote:Op maandag 18 november 2013 12:09 schreef Pvoesss het volgende:
Volendam heeft wel een wat grotere locatie dan wij hebben maar dan nog heb je geen keuze en hebben ze 1 soort kipfilet en pannenkoeken mix enzo
Ok... ik zal het iets anders zeggen... Nederland heeft de goedkoopste supermarkten van heel West-Europa.quote:Op maandag 18 november 2013 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.yenom.nl/supermarktaanbiedingen/
http://bespaartest.yenom.(...)rkt-bespaartest.html
C:\fakepath\13boe041z017
http://sargasso.nl/voedse(...)uropees-perspectief/
Nederland zit dus net iets onder het gemiddelde.. zeker niet de goedkoopste.
plakjes of een homp kaas?quote:Op zondag 17 november 2013 23:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Fruit idd. Gelukkig is het mandarijnentijd en zijn die altijd wel ergens in de aanbieding.
En kaas.
Nooit in een Duitse Kaufland of Aldi geweest?quote:Op maandag 18 november 2013 12:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ok... ik zal het iets anders zeggen... Nederland heeft de goedkoopste supermarkten van heel West-Europa.
Ja, de prijzen zijn met 2/3 gestegenquote:Op maandag 18 november 2013 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de prijzen weer aan het stijgen zijn. Een paar maanden geleden was ik zo'n ¤30.- per week kwijt.. nu ¤50.-en mijn koopgedrag is niet veranderd.
Duitsland is anders. Daar koop je ook merken bij de liddl…quote:Op maandag 18 november 2013 12:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nooit in een Duitse Kaufland of Aldi geweest?
Dan zou ik lekker naar de jumbo gaan. Die is sowieso goedkoper dan de AH.quote:Op maandag 18 november 2013 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de prijzen weer aan het stijgen zijn. Een paar maanden geleden was ik zo'n ¤30.- per week kwijt.. nu ¤50.-en mijn koopgedrag is niet veranderd. Ik denk ook dat de afschaffing van de euroshopper en de invoering van de AH Basic hier mee te maken heeft. Hoog tijd voor een nieuw rondje prijzen vergelijken dus.
Daarom vraag ik me ook wel af hoe ze die prijzen vergelijken. Neem de Jumbo.. die zou zo goedkoop zijn volgens de reclames. Maar dat gaat alleen over de A merken. Zoek je gewoon de goedkoopste pizza, de goedkoopste aardappel e.d. dan zijn ze gewoon heel erg duur.quote:Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Duitsland is anders. Daar koop je ook merken bij de liddl…
Dat is het gene wat me nu tegenhoudt om de liddl in te lopen. Ik ga niet meerdere supermarkten af voor mn boodschappen. Veel dingen zijn prima te doen, maar ook een hoop niet waar ik graag een a merk voor wil.
Alleen met A merken. Verder is die juist veel duurder. Heb ik een 5 maanden geleden nog helemaal na gekeken (met AH. Lidl en Aldi bonnetjes door de Jumbo gelopen).quote:Op maandag 18 november 2013 12:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker naar de jumbo gaan. Die is sowieso goedkoper dan de AH.
Euroshopper past ook gewoon niet in het bereik meer van AH. Het is slechte kwaliteit eten, en AH heeft volgens mij geen intentie om te concurreren met aldi of liddl. Mensen die echt minder willen besteden en ook genoegen nemen met een mindere kwaliteit moeten daar zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook wel af hoe ze die prijzen vergelijken. Neem de Jumbo.. die zou zo goedkoop zijn volgens de reclames. Maar dat gaat alleen over de A merken. Zoek je gewoon de goedkoopste pizza, de goedkoopste aardappel e.d. dan zijn ze gewoon heel erg duur.
De prijzenvergelijkingen van Kassa gaan over de eigen merken.. en de euroshopper zat onder het AH eigen merk.. Ik denk dat dat ook de reden is dat de AH de euroshopper aan et afschaffen is; door het AH basic te noemen wordt het wel meegenomen in de vergelijking.
Vergelijkbare producten toch. Ze garanderen dat dezelfde producten bij hen goedkoper zijn. Als ze rekening zouden houden met alle pizza's, dan zouden ze A-merk pizza's goedkoper aan moeten bieden dan de goedkoopste pizza elders. Dat schiet natuurlijk niet echt opquote:Op maandag 18 november 2013 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook wel af hoe ze die prijzen vergelijken. Neem de Jumbo.. die zou zo goedkoop zijn volgens de reclames. Maar dat gaat alleen over de A merken. Zoek je gewoon de goedkoopste pizza, de goedkoopste aardappel e.d. dan zijn ze gewoon heel erg duur.
Of gewoon zorgen dat ze de goedkoopste pizza hebben zonder A merk.quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vergelijkbare producten toch. Ze garanderen dat dezelfde producten bij hen goedkoper zijn. Als ze rekening zouden houden met alle pizza's, dan zouden ze A-merk pizza's goedkoper aan moeten bieden dan de goedkoopste pizza elders. Dat schiet natuurlijk niet echt op
Maar dan zouden ze of (heel) erg op kwaliteit moeten inleveren, of de winstmarge aanzienlijk moeten verlagenquote:Op maandag 18 november 2013 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Of gewoon zorgen dat ze de goedkoopste pizza hebben zonder A merk.
En dat laatste is voor de aandeelhouders en CEO's (de rijkste 1%) geen optie.quote:Op maandag 18 november 2013 12:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze of (heel) erg op kwaliteit moeten inleveren, of de winstmarge aanzienlijk moeten verlagen
Het slaat dan ook nergens op om dat te doenquote:Op maandag 18 november 2013 13:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dat laatste is voor de aandeelhouders en CEO's (de rijkste 1%) geen optie.
Het zijn gewoon bedrijven die winst maken. Klaar..quote:Op maandag 18 november 2013 13:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het slaat dan ook nergens op om dat te doen
hejje et nou tegen mij of haar?quote:Op maandag 18 november 2013 13:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zijn gewoon bedrijven die winst maken. Klaar..
Je hoeft er niet te kopen als je dat niet wilt. Oh de Aldi familie is volgens mij ook erg rijk.
Meer een aanvulling van jouw post ja.quote:Op maandag 18 november 2013 13:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
hejje et nou tegen mij of haar?
okquote:Op maandag 18 november 2013 13:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Meer een aanvulling van jouw post ja.
jezus, zelfs mijn geboortedorp met 10k inwoners had een Albert Heijn en Hoogvlietquote:Op maandag 18 november 2013 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
Wij wonen in een dorp en ik zou blij worden van een appie
met een buurtsuper alleen is het echt heel erg duur.
Fruit hier is altijd absurd duur maar ik zie het inderdaad ook in de dingen als suiker etc.
Niet zeuren. Wij hebben hier alleen een bakker.quote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef leeell het volgende:
[..]
jezus, zelfs mijn geboortedorp met 10k inwoners had een Albert Heijn en Hoogvliet
Voor het eerst dak van Hoogvliet hoorquote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef leeell het volgende:
[..]
jezus, zelfs mijn geboortedorp met 10k inwoners had een Albert Heijn en Hoogvliet
Pijnboompitten bij de Xenos zijn niet heel veel goedkoper hoor. Heb laatst nog gekeken: 33,- de kilo. Bij Appie zit je op 35,- de kilo (het zakje uit het notenschap) en bij Aldi zit je ook op ongeveer die prijs. Dus op een klein bakje van 100 gram scheelt het misschien 10 cent.quote:
Is voornamelijk ZH, beetje UT en west-GLD. Mijn ervaring is dat ze stukken goedkoper zijn dan AH etc. Hebben een 20-30tal winkels dacht ik.quote:Op maandag 18 november 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Voor het eerst dak van Hoogvliet hoor
Aldi-aardappels: gisteren heb ik 5 kilo voor 2,89 ofzo gekocht. Is dus nog goedkoperquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:00 schreef RoelerMF het volgende:
Wij hebben een landwinkel op 10 minuten rijden. Elke week verse appels voor 89 cent de kilo, verse peren voor 1,25 de kilo. Aardappels (3 a 4 soorten) voor 69 cent de kilo en dan hebben ze nog tig soorten groente liggen voor een weggeefprijs.
ik 10 kilo voor 3,99quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Aldi-aardappels: gisteren heb ik 5 kilo voor 2,89 ofzo gekocht. Is dus nog goedkoper
Nicequote:Op dinsdag 10 december 2013 13:56 schreef PureEvil het volgende:
[..]
ik 10 kilo voor 3,99zo. lekker puh
Ja da's waarquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
NiceMaar tien kilo rot bij mij weg, dus dan is het alsnog te duur
Ja, met vijf personen kan ik het ookquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:58 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja da's waar![]()
Maargoed, paar keer stamppot maken en dan is 't ook weer op..... (we zijn hier met 5 personen)
Biefstuk is natuurlijk ook iets speciaals, maar rundvlees in het algemeen is een stuk duurder dan kip en varken (terwijl het juist van het grootste dier komt).quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:01 schreef Roadtrip het volgende:
Vis en biefstuk.
Zelfs iets simpels als garnalen zin bizar duur.
Ik meen dat voor de productie van één kilo rundvlees 10.000 liter water nodig is. Misschien is (rund)vlees juist veel te goedkoop.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:02 schreef silverhill het volgende:
[..]
Biefstuk is natuurlijk ook iets speciaals, maar rundvlees in het algemeen is een stuk duurder dan kip en varken (terwijl het juist van het grootste dier komt).
Vis koop ik eigenlijk alleen in de diepvries of in de aanbieding. En pas een combinatie van beide: Vier pangafilets in marinade voor 2 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |