abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133338753
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 17-11-2013 18:01:56 ]
pi_133338760
Zo. Jij mag wel een TT, slanke den!
pi_133339698
Goed gedaan Tink! *O*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_133339867
Tink _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_133340263
Mijn ei muffins zitten in de oven.
Uit 10 eieren haal je 9 'muffins' maar dan zijn ze wel tot de rand toe gevuld.

Ik denk dat dit wel een lekker vullend iets wordt.
pi_133340997
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:51 schreef kwakz0r het volgende:

Waar ik echt problemen mee heb ik als iets anders gaat dan mijn planning. Voor de klas gebeurt dat voortdurend en kan ik t heel erg goed loslaten tegenwoordig, maar daarbuiten is het daardoor erger geworden. Dingen als te laat van mn werk gaan en dan niet zelf meer kunnen/willen koken, maar ook niet willen dat vriendje het doet omdat hij het niet precies zal doen zoals ik bedacht had. Gelukkig duurt die weerstand meestal maar 10 minuten, dan stop ik met miepen en maak ik het nieuwe plan mijn plan en dan is t ok (does that make sense?)
Heel herkenbaar, hoor. Het is bij mij ook een controleding en het zijn eigenlijk licht autistische trekjes. Ik ben een controlfreak en kan er moeilijk mee omgaan als dingen onduidelijk zijn of als ze niet gaan zoals ik bedacht had. Ik ben gebaat bij overzicht, regelmaat en planning. Dat doe ik met m'n eten dus ook zoveel mogelijk zo. En mijn rigiditeit helpt me dus enorm bij het afvallen. Als ik een regel voor mezelf bedenk, dan wil ik immers alles eraan doen om me aan die regel te houden.

Trouwens, ik denk inderdaad dat véél mensen in zekere mate 'last' hebben van dwanggedachten en/of -handelingen. Of het geclassificeerd wordt als OCD hangt af van de ernst, dus hoeveel tijd het per dag in beslag neemt en in hoeverre het je relaties en bijvoorbeeld je werk in de weg zit. Daarom praat ik er meestal ook niet over, want dan moet ik gaan uitleggen dat ik het meer dan gemiddeld heb en dat wil ik helemaal niet. Ik zie mezelf niet als een aandoening maar als iemand met een rigide karakter die houdt van herkenbare systemen.

Ik vind het wel heel interessant om al die eigenaardigheden te lezen. :D Ik denk dat er ook wel iets van het wezen van de mens aan ten grondslag legt, dat houden van herkenbare patronen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 17-11-2013 14:06:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_133341638
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:21 schreef Patoshik het volgende:
Mijn ei muffins zitten in de oven.
Uit 10 eieren haal je 9 'muffins' maar dan zijn ze wel tot de rand toe gevuld.

Ik denk dat dit wel een lekker vullend iets wordt.
Dat was een succes! Erg lekker en heel luchtig. Dat gaan we zeker nog eens maken. :)
Alleen wel goed laten afkoelen in de oven (ik trok die van mij direct los :P) want anders storten ze direct in.

[ Bericht 12% gewijzigd door Patoshik op 17-11-2013 14:26:33 ]
pi_133342436
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, hoor. Het is bij mij ook een controleding en het zijn eigenlijk licht autistische trekjes. Ik ben een controlfreak en kan er moeilijk mee omgaan als dingen onduidelijk zijn of als ze niet gaan zoals ik bedacht had. Ik ben gebaat bij overzicht, regelmaat en planning. Dat doe ik met m'n eten dus ook zoveel mogelijk zo. En mijn rigiditeit helpt me dus enorm bij het afvallen. Als ik een regel voor mezelf bedenk, dan wil ik immers alles eraan doen om me aan die regel te houden.

Trouwens, ik denk inderdaad dat véél mensen in zekere mate 'last' hebben van dwanggedachten en/of -handelingen. Of het geclassificeerd wordt als OCD hangt af van de ernst, dus hoeveel tijd het per dag in beslag neemt en in hoeverre het je relaties en bijvoorbeeld je werk in de weg zit. Daarom praat ik er meestal ook niet over, want dan moet ik gaan uitleggen dat ik het meer dan gemiddeld heb en dat wil ik helemaal niet. Ik zie mezelf niet als een aandoening maar als iemand met een rigide karakter die houdt van herkenbare systemen.

Ik vind het wel heel interessant om al die eigenaardigheden te lezen. :D Ik denk dat er ook wel iets van het wezen van de mens aan ten grondslag legt, dat houden van herkenbare patronen.
oh, zeker. het schijnt ook dat kinderen er veel vaker (meer) last van hebben omdat ze simpelweg minder begrijpen van de wereld en houvast/veiligheid zoeken in regels en rituelen. (maar misschien verzin ik dat en heb ik het nergens gelezen :') )

mij helpt het niet met afvallen merk ik, ik kan het daar nog niet voor "inzetten". Ik merk wel dat ik in de stress raak als ik me niet aan een voornemen houd, maar het gevolg is dan meestal dat ik de onvrede daarover ook nog een wegeet, met een "morgen kan het niet meer" gevoel. er zit vaak een soort urgentie achter mijn eetgedrag, alsof het mijn laatste kans is. ik kan ook heel obsessief over eten zijn als ik niet weet wat ik te eten zal krijgen (op een kamp, een congres, etc.) en daardoor als een soort "voorschot" alvast "in-eten" want je weet maar nooit.... Gekkies 8)7

verder heb ik net heel hard zitten huilen, want ik heb gisteren de hele dag en de halve avond toetsen zitten nakijken, en vandaag weer, en ik bedacht me ineens dat we vanavond een repetitie hebben die ik niet mag missen dus dat ik het ten eerste misschien niet af krijg, en ten tweede moet gaan douchen en aankleden en op tijd koken (gaat vriendje doen), en ten derde geen "me-time" heb dit weekend. :') ik weet niet wat het is met eind november, maar vorig jaar was ik rond deze tijd echt compleet overspannen en een huilend wrak.../dagboek

ik zwaai dus weer af, pauze is voorbij!
Kwak
pi_133342597
Tink, jij heldin! Net als BE trouwens, met de zevenheuvelenloop.

Kwakzor, nog een maandje, dan heb je kerstvakantie :*.

Vandaag staat in het teken van CLEAN ALL THE THINGS hier, want mien god, wat heb ik dat verzaakt vorige week :').
pi_133346740
TS? Zou ik in de OP mogen?
Als het goed is, is dit het juiste linkje naar mijn ticker: http://swtc.lilyslim.com/4Qujbbw.png
pi_133346782
Ik kijk rijkhalzend uit naar de kerstvakantie ja. De maand november is echt ronduit belachelijk druk...
Kwak
pi_133346943
Doei slankies :W nu echt vakantie-tijd hier. Sta bij de bushalte. .... laat t avontuur maar beginnen *O*
pi_133346957
Heeeeeeeeeeeeeel veel plezier, d-e! *O* *O* *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_133346963
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:07 schreef SilverSjoiis het volgende:
TS? Zou ik in de OP mogen?
Als het goed is, is dit het juiste linkje naar mijn ticker: http://swtc.lilyslim.com/4Qujbbw.png
Blauwtjes, wie wil dit even doen? Sta nu met een backpack van 13 kg op mn rug te wachten.
pi_133347072
Veel plezier eend! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_133347450
Veel plezier DE! *O*
pi_133347535
Heel veel plezier DE!
pi_133347653
Eend! Veel vakantieplezier!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 17 november 2013 @ 18:02:12 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133348260
Done SilverSjois!

De! Fijne vakantie!

[ Bericht 81% gewijzigd door BE op 17-11-2013 18:10:12 ]
pi_133348297
Enjoy eendje
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_133350343
Ik ben een beetje bang voor de weegschaal morgen :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 17 november 2013 @ 19:30:01 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133350596
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eend! Veel vakantieplezier!!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 17 november 2013 @ 19:39:29 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133350857
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een beetje bang voor de weegschaal morgen :@
Buiten de lijntjes geraakt?
pi_133350973
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 19:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Buiten de lijntjes geraakt?
Mja, het was gepland en ook echt niet compleet belachelijk ofzo, dus echt buiten de lijntjes ook weer niet. Maar ik ben wel bang voor een veel hoger getal en dat ik dan toch denk "wassetnietwaaaaaaaard"!
  zondag 17 november 2013 @ 19:51:46 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133351230
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja, het was gepland en ook echt niet compleet belachelijk ofzo, dus echt buiten de lijntjes ook weer niet. Maar ik ben wel bang voor een veel hoger getal en dat ik dan toch denk "wassetnietwaaaaaaaard"!
Oh ja, dat had ik gelezen ja.
Niet over nadenken dan joh! Je hebt er toch echt van genoten? En je ging zo hard, 't ken wel lijen toch?
Niemand wordt dik van een keertje veel eten, jij ook niet. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')