Nee, een mechanische ventilatie hoeft niet altijd in combinatie te zijn met warmteterugwinning.quote:Op zondag 17 november 2013 12:13 schreef xaban06 het volgende:
Is een mechanische ventilatie hetzelfde als een WTW systeem?
De eigenaar is er verantwoordelijk voor.quote:Op zondag 17 november 2013 23:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
gelukkig heb ik mn eigen MVbox...en ben ik er ook zelf de baas over
alleen nu nog eens uitvogelen wie er nou verantwoordelijk is om dat ding schoon te maken
Of de huurder.quote:Op maandag 18 november 2013 00:06 schreef cvboer het volgende:
[..]
De eigenaar is er verantwoordelijk voor.
huurtent. echter de regels spreken elkaar zo als bij alles hier tegen..quote:Op maandag 18 november 2013 00:06 schreef cvboer het volgende:
[..]
De eigenaar is er verantwoordelijk voor.
In het algemeen zullen ze wel zeggen dat er geen onderhoud benodigd is, of dat de unit simpel door de bewoner zelf schoongemaakt kan worden.quote:Op maandag 18 november 2013 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
huurtent. echter de regels spreken elkaar zo als bij alles hier tegen..
zal wel weer een ritje kantoor worden voor duidelijkheid
Een goed binnenklimaat is noodzakelijk, vooral voor je eigen gezondheid. Je moet er dus voor zorgen dat je dezelfde hoeveelheid verse lucht binnenkrijgt als er wordt afgezogen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:32 schreef Think_Pad het volgende:
Ik moet zeggen dat ik inmiddels al aardig gek wordt van het ventilatiesysteem.
Hij zuigt sowieso te hard, als ik alle ramen en ventilatieroosters dicht heb dan knalt de voordeur gewoon naar binnen als je hem open doet. Ook fluiten m'n kunststof kozijnen omdat er daarlangs lucht naar binnen wordt gezogen. En bij het ventilatierooster boven m'n woonkamerruit voel je de wind naar binnen waaien. Onderdruk dus. Als ik een raam in de slaapkamer open zet zijn gelijk al die problemen weg
En kooklucht blijft erg lang hangen in de woonkamer.
Op zich is dat al irritant, maar volgens mij vreet dit ook gas. Zit nu op 5,5 a 6,5m3 per dag. En dat voor een huisje van 56m2 uit 1988En verwarming staat maar op 19 graden, niet eens 23 ofzo
zelfs op zn laagste stand? ik heb hem eigenlijk altijd op zn laagste stand, tenzij: Douchen & Koken op 3, en minimaal 30 min naloop. in de slaapkamer altijd het ventilatie roostertje op een kiertje, woonkamer idem.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:32 schreef Think_Pad het volgende:
Hij zuigt sowieso te hard, als ik alle ramen en ventilatieroosters dicht heb dan knalt de voordeur gewoon naar binnen als je hem open doet. Ook fluiten m'n kunststof kozijnen omdat er daarlangs lucht naar binnen wordt gezogen. En bij het ventilatierooster boven m'n woonkamerruit voel je de wind naar binnen waaien. Onderdruk dus. Als ik een raam in de slaapkamer open zet zijn gelijk al die problemen weg
Op zich is dat al irritant, maar volgens mij vreet dit ook gas. Zit nu op 5,5 a 6,5m3 per dag. En dat voor een huisje van 56m2 uit 1988En verwarming staat maar op 19 graden, niet eens 23 ofzo
Dat kan dus niet. Enige wat ik in huis heb zijn buizen die naar de afzuigunit op het dak gaan. Anders had ik er wel een schakelaar tussen gezet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:48 schreef DerekB het volgende:
Ik zou bij zo iets de draden los halen, uit die rommel.
welkom in een flatquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:32 schreef Think_Pad het volgende:
Je hebt van Bison kleine tubetjes hittebestendige siliconenkit (High Temp; zwart tubetje)quote:Op zondag 2 februari 2014 18:14 schreef Think_Pad het volgende:
Kan ik dit op de een of andere manier dichtmaken? Zat al te denken aan kit, maar moet natuurlijk wel beetje warmtebestendig zijn. Anders de onderhoudsmonteur maar even vragen. Maar heb zo'n idee dat die er zich niet druk om kan maken.
Een goede installateur zal zich er wel degelijk druk om maken.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:14 schreef Think_Pad het volgende:
Vanmiddag nog even op jacht geweest naar tochtende kieren e.d.
Ik merkte dat het bij de rookgasafvoer van de ketel ook als een gek tocht (kaars uitgeblazen en erbij gehouden en rook werd gelijk weggezogen):
http://imgur.com/oTW2evi
http://imgur.com/XrIXfmS
Het tocht volgens mij tussen die oude (loden?) buis en de rookgasafvoer in.
Kan ik dit op de een of andere manier dichtmaken? Zat al te denken aan kit, maar moet natuurlijk wel beetje warmtebestendig zijn. Anders de onderhoudsmonteur maar even vragen. Maar heb zo'n idee dat die er zich niet druk om kan maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |