abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:26:29 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133302193
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133302557
XM ik heb je spoiler gemist, maar ik begrijp de strekking. Dikke knuffel voor jou, Duuf en Noor :*. Dapper dat je eraan gaat werken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133303956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:51 schreef Shandaly het volgende:
En Femke 6 maanden!! *O* *O*
Mijn kleine meisje is gewoon half jarig!

vanavond post ik uitgebreider, beloofd!
Belofte maakt schuld...

Mijn meisje vandaag een half jaar... ik ben er de hele dag al een beetje door van slag, doet me meer dan ik dacht... Dat wordt nog wat als ze straks écht jarig is. Terugdenken over de dag 6 maanden geleden enzo... Dat ik alweer 16 weken aan het werk ben, even lang als m'n verlof... Dat mijn meisje van 3570 gram is gegroeit naar 6770 gram, alleen op míjn melk... Dat ze morgenmiddag haar allereerste groentehapje gaat krijgen... En dat ik zo vreselijk verliefd ben op dat kleine mensje dat nu heerlijk boven in haar bedje ligt te slapen... O+ O+

Facebookvriendinnetjes hadden 'm al gezien, maar ik had een verzamelingetje gemaakt van de 'op schoot bij grote broer'-foto's:

Belle, wat gaat je meisje toch hard! En wat zijn jullie toch een geweldig lief hippie-gezinnetje O+ Ik word altijd een beetje blij van jullie foto's, zo'n geweldige sfeer! Dat filmpje was trouwens ook ontzettend cute

LB, 7 maanden! Ben jaloers op dat haar... volgens mij gaat het nog maanden, misschien wel járen duren voordat Femmetje genoeg haar heeft om een lief speldje in te kunnen zetten... Bekertje is wel een goed plan trouwens, heb van Lars ook nog stapelbekertjes liggen (speelt hij zelfs nu nog mee, geniaal speelgoed!), eens kijken of Femke ze ook al interessant vindt.

En foto's van je kleintje in je eigen babykleren is natuurlijk helemaal geweldig... O+ Zal eens vragen of mijn moeder van mij nog iets bewaard heeft. (Verwacht het niet, want dan had ze het natuurlijk allang gezegd)

Omen, hoe's't nu met Riley? Stil zitten is ook niets... dan zie je niets!

quote:
17s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik was net de afwas aan het wegwerken, en ik kan zo gelukkig worden als ik de babylepeltjes in het bestekbakje zie liggen O+

Een kinderbestekje! In mijn keukenla!! O+
Gaaf he? Ik heb het ook met het kinderkapstokje in de gang... of de ienieminiekleertjes in de was...

XM :* Er is al zoveel gezegd... Is 100% ziekmelden geen optie? Je klinkt alsof je behoorlijk op een burnout aan het afstevenen bent. Succes en sterkte met de therapie :* En beterschap voor je kleine meisje. Het komt goed, echt!

Gulara, superposts! En je ondeugende pretletter O+ Nee is toch ook een grappig woord?

Hillie, veel plezier met het afdelingsuitje morgen! Hmm.. ik zie nu pas het tijdstip van je post... het was vast vandaag ;) Hoe is het geweest?

Ik moet er nog steeds een beetje om lachen Loj, als jij nachten van iemand anders zwaar noemt... maar wel ontzettend tof dat het bij jullie beter gaat! En dubbele cijfers! *G*

Spees, hoe is het met de vlekjes van Silvijn? Zijn het er al meer geworden? Of zijn ze inmiddels gewoon verdwenen? Waterpokken worden volgens mij wel echt blaasjes, (gevuld met vocht, wat zich lekker verspreid als je ze kapot krabt, vandaar de besmettelijkheid) (toch?) Lars heeft ze gehad toen hij 7 maanden oud was, had er niet veel last van, maar zag er gewoon niet uit. Eén dagje beetje koortsig, maar niet noemenswaardig ziek...

Ook/Wel* waterpokken bij AM, lees ik. Beterschap!

As, hoe is het nu bij jullie? En je kuitspier?

GotC, 1 maand! *G* (Ik had ook het idee dat jullie hier al veel langer waren... Tijd gaat blijkbaar toch niet zo snel) En ook al zo'n prachtige foto met zo'n kaart. Krijg bijna spijt dat wij die niet hebben... Herkenbaar stripje btw

Fieder, wauw! Daar staat al echt een hele vent zo bij die bank. Denk niet dat verkleurde flessenspenen weer ontkleurd zijn te krijgen, anders dan door nieuwe te kopen. Ik heb nog een paar van die VIA-bakjes licht-rozig omdat ik er ook hapjes (macaroni/spaghetti) in bewaarde in de vriezer. Ze ruiken niet, dus het zal wel prima zijn. Alleen de bv ziet er nu soms wat vreemd in uit ;)

Juud, wat een leuk resultaat voor een eerste naailes! (Gedurfd kleurtje ook, maar staat 'r goed (mits je de combinatie even negeert ;) ))

Pessie, wat knap van je hormonen! Wat hebben ze gehaakt? Misschien moet ik mijn SecretSanta eens laten weten dat ik misschien ook wel wil leren haken, maar nog niet zo goed durf...

Spirit, wat een heerlijke foto met die soepstengel O+ Dat mondje...

Venco, ze kan wel veel geluid maken ja. Soms klinkt het als huilen, maar als je dan gaat kijken in de box is ze hartstikke vrolijk aan het spelen. Raar kind.

KJ, nog maar 11 dagen tot z'n verjaardag?! Poeh... Zou wel leuk zijn, zo'n staand ventje op z'n verjaardag!

Pessie O+ wat zit ze er vrolijk bij zo op haar knietjes!

En de kleine bootwerker van Becky O+ Zoveel eet mijn peuter van 3,5 nog bijna niet!

Ik ben vast mensen vergeten, maar dan alvast voor iedereen *O*/ :* (* doorhalen wat niet van toepassing is)
pi_133304543
Shandaly monsterpost! En wat een lieve Femke-spam met een trotse grote broer!
pi_133310250
Wat is Femke lief! (En Lars ook natuurlijk) O+

Verder kan ik daar natuurlijk nooit tegenop Shandaly!

Maar ik heb netjes alles gelezen, alleen weet niet waar te beginnen..
Dus doe t zo.. O+ / :* / *O*

Slaapupdate (speciaal voor LE, lief dat je er naar vroeg)
T is nu al een week lang een sessie rond 22.00 en een sessie rond 2.30. Wel zijn we nog +/- anderhalf tot twee uur bezig voordat Ow weer rustig is. Maarja t is zo'n enorme verbetering met wat het was. Vriendje en ik gaan gewoon rond 21.00 al naar bed en slapen dus zeker 6 uur per nacht nu :) (Ow wordt dan rond 6.00 weer wakker)
Dus ik vind ook dat ik niet meer mag klagen. En ik kan er weer over praten zonder in t negatieve te blijven hangen.

We waren uitbehandeld bij de osteopaat (en overdag slapen is echt helemaal verbeterd). We hebben besloten om in januari het weer bij de ka neer te leggen. We hebben namelijk wel echt t gevoel dat hij 's nachts zich benauwder voelt, hij ademt heel oppervlakkig of juist heel zwaar. Verder hoest hij zichzelf meestal wakker en zit hij iedere ochtend onder het snot. Dus misschien is een verwijzing naar de knoarts toch geen slecht idee..

Verder is m'n vent deze week echt tof en vrolijk!
pi_133310348
Shandaly! Monsterpost 8-) En die foto is zooo lief! Lars is trouwens ook goed veranderd in die 6 maanden zeg O+

Mag ik even een *O* voor Isa? Ze heeft om 23:00 uur de laatste voeding gehad en was om 5:35 wakker en dronk toen maar 100 ml *O* Officieel dus geen nachtvoeding gehad vannacht!!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_133310397
Shandaly wat een scheetjes, mijn aandacht wordt stiekem getrokken door Lars die toch zo verandert en tegelijk hetzelfde blijft!

Loj, misschien een open deur, maar gebruik je al liters neusspray (baby zoutoplossing)? Want dat mag je tot in het oneindige gebruiken zoveel als je wilt. F is al bijna zijn hele leven verkouden en we gebruikten het dus bijna voor elke voeding. Vooral de laatste even goed sprayen voor de nacht. Telkens als we stoppen zit hij binnen de kortste keren vol en zonder speen wordt F niet relaxed (en met kan hij niet ademen dan). Ik heb soms ook het idee dat er misschien holtes open gaan waardoor hij lekkerder ligt.
Toevallig gaat het nu al twee dagen goed zonder, sssht...
Vermoedelijk probeer je dit allang en helpt het niet, maar voor het geval dat zeg ik het maar even!
De huisarts zei dat veel baby's bijna hun hele eerste jaar verkouden zijn.

Spirit spirit whoot whoot!!!! *O*
Komende nacht wordt ze vast dertig keer wakker :N
(Fokjinx O+)
pi_133310524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:32 schreef Phaidra het volgende:
XM ik heb je spoiler gemist, maar ik begrijp de strekking. Dikke knuffel voor jou, Duuf en Noor :*. Dapper dat je eraan gaat werken.
Mag ik ff +1 doen hierop?

Zooooo Shandaly :o wat een post
Kijk die grote broer nou O+ met zn zusje O+

Loj wat fijn dat het slapen overdag goed gaat! En dat jullie zo samen door de nachten komen. Goed idee om toch naar de ka terug te gaan.

Spirit lekker hoor *O*

Oh help ik ben een emotioneel wrak vandaag. De Sint komt vandaag aan en ik heb een kindje om het mee te vieren O+ :'( O+
hij slaapt waarschijnlijk tijdens de intocht en hij snapt er geen drol van maar toch
pi_133310558
Ohnee, wij gaan net fietsen als t op tv is! :'( en zelf komt hij hier pas 5 december een keer aankakken.
pi_133310578
Fieder je eerste Sinterklaas met kind! O+ Ik kan inmiddels zeggen dat Sinterklaas toch wel de tofste feestdag is als je kinderen hebt. Die verwachtingsvolle snoetjes als hij aankomt, de spanning als de schoen wordt gezet, de ingewikkelde vragen ('Hoe is Sinterklaas geboren?' 'Had hij toen ook al een baard?' 'Was dat niet lastig als hij aan de borst moest bij zijn moeder?'), en Het Ultieme: pakjesavond! *O*
pi_133310604
Shandaly, wat een lieve foto's O+
pi_133310629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:15 schreef L-E het volgende:
Fieder je eerste Sinterklaas met kind! O+ Ik kan inmiddels zeggen dat Sinterklaas toch wel de tofste feestdag is als je kinderen hebt. Die verwachtingsvolle snoetjes als hij aankomt, de spanning als de schoen wordt gezet, de ingewikkelde vragen ('Hoe is Sinterklaas geboren?' 'Had hij toen ook al een baard?' 'Was dat niet lastig als hij aan de borst moest bij zijn moeder?'), en Het Ultieme: pakjesavond! *O*
_O- _O- _O- Die vragen!!!
  zaterdag 16 november 2013 @ 08:38:19 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133310674
Hier hebben we er net 120mg pcm ingeduwd. Vanochtend dronk ze 120 bij de eerste voeding, nog minder dan de dagen hiervoor toen ze nog 140-150 dronk... Nu afwachten of ze over een uurtje wil drinken en zo ja, hoeveel. Nog minder dan gisteren kan gewoon echt niet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133310698
quote:
:D

Ik ga straks ook, maar dan in Hellevoetsluis. Bij ons komt hij volgende week pas en dan zijn we er niet.
Ik ga trouwens wel alleen met peuter. Rosalie heeft er niks aan en vaak is het heel lang wachten.

Ik heb Rosalie donderdag avond weer een klysma moeten geven. Bij het persen was het heel hard huilen met pijn en paniek in haar oogjes :'( zelfd mijn moeder huilde mee. Echt zo zielig. Was ook echt een harde bal weer.
Gelukkig gistermiddag bij mijn vriend had ze ook weer gepoept en vanmorgen om 06.00 had ze een verrassing :r
Echt alles onder.
Mouwen van dr romper waren toch veel te kort en was een stom model, dus die heb ik zo mrt de luier de kliko ingegooid. Daar ga ik geen moeite meer voor doen. Rest ligt in een sopje.
Ik hoop echt dat dit gaat veranderen.

En dan hieraan gerelateerd nog een vraag (Spees?): Stopt rijstewafel?
pi_133310732
En omdat het alweer een tijdje geleden is:

zaterdag 16 november 2013 @ 09:07:21 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133310855
Ach arme lieve Rosalie O+ lijkt me echt heel naar danic :{

Shandaly, jemig!!! _O_ En ik bedacht me gisteren dat ik alweer 4 maanden aan het werk ben, dat is dus meer dan de helft van E's leven :o Eigenlijk werd ik daar wel een beetje sip van... maarja doe je weinig aan he :')

Fieder, ik vind het ook zo geweldig! O+ Krijg straks wat vriendinnen met kindjes op bezoek (bijna 2 en bijna 3 jaar) en dan gaan we pepernoten bakken en de intocht kijken O+ E snapt er niks van, maar toch voor de foto's dan he oO<
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:09:28 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133310868
Overigens was ze vandaag om half 6 wakker geloof ik, dus echt een verbetering tov de rest van de week, maar ik ben tamelijk stuk nu :O Had me verheugd op lekker uitslapen met zn tweetjes in het grote bed, maar helaas is E verkouden en was ze daardoor klaarwakker...
pi_133310922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:45 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ben Spees dan wel niet, maar ik heb wel de ervaring van bij Sofie dat rijstewafel stopte bij haar.
*poef* nu is het weg
pi_133310988
Wat een ontzettend leuke foto Danic, maar wat naar van de klysma. Echt, arm klein meisje, pfffff. ;(

XM weer een spannend dagje ook, maar het eerste kwart zit erin!

quote:
Die vragen! _O- Daar kijk ik zooooo naar uit!
pi_133311017
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:45 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ga straks ook, maar dan in Hellevoetsluis. Bij ons komt hij volgende week pas en dan zijn we er niet.
Ik ga trouwens wel alleen met peuter. Rosalie heeft er niks aan en vaak is het heel lang wachten.

Ik heb Rosalie donderdag avond weer een klysma moeten geven. Bij het persen was het heel hard huilen met pijn en paniek in haar oogjes :'( zelfd mijn moeder huilde mee. Echt zo zielig. Was ook echt een harde bal weer.
Gelukkig gistermiddag bij mijn vriend had ze ook weer gepoept en vanmorgen om 06.00 had ze een verrassing :r
Echt alles onder.
Mouwen van dr romper waren toch veel te kort en was een stom model, dus die heb ik zo mrt de luier de kliko ingegooid. Daar ga ik geen moeite meer voor doen. Rest ligt in een sopje.
Ik hoop echt dat dit gaat veranderen.

Ik denk dat je dit allang hebt geprobeerd, maar voor de zekerheid gooi ik m er nog even in: karavam cevitam laxo? Sinds we dat aan saar geven, heeft ze zelden nog zoveel last met poepen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:29:52 #21
259886 pessie
pi_133311024
Je meisje danic O+ en wat sneu van dat poepen. Mbt rijstewafel. Het zou me niet verbazen, er zitten amper vezels in namelijk.

Nog even over sinterklaas. Peuter mag zijn schoen zetten en nu realiseerde ik me dat iknniets voor Lauren heb voor de schoen. Is dat gek? Op pakjes middag krijgt ze wel cadeautjes. (We gaan het de zondag ervoor vieren, lekker. S middags)
pi_133311031
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:29 schreef pessie het volgende:
Je meisje danic O+ en wat sneu van dat poepen. Mbt rijstewafel. Het zou me niet verbazen, er zitten amper vezels in namelijk.

Nog even over sinterklaas. Peuter mag zijn schoen zetten en nu realiseerde ik me dat iknniets voor Lauren heb voor de schoen. Is dat gek? Op pakjes middag krijgt ze wel cadeautjes. (We gaan het de zondag ervoor vieren, lekker. S middags)
Ik denk dat Lauren het geen ramp vindt, maar misschien is het wel gek voor je peuter dat zusje niets krijgt?
pi_133311077
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:29 schreef pessie het volgende:

Wij hebben wel iets kleins gekocht voor kyan. Een boekje ofzo.
Geen mogelijkheid om vandaag nog even langs de wibra/zeeman/action te gaan?
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:38:20 #24
259886 pessie
pi_133311119
Ik realiseerde me inderdaad dat het misschien gek is voor peuter. Maar even langs het dorp vandaag.
pi_133311155
Ik heb wat oude boekjes voor je meisjes ingepakt om in de schoen te stoppen. Meer voor M dan voor de meisjes inderdaad.

Rosalie O+ en wat sneu.

Hier echt het dieptepunt van de dramanachten gehad vannacht. Eerst zieke dreumes een paar keer uit bed gehad in de avond, toen maar pcm gegeven en toen sliep hij. Meisjes waren om 22:30 uur wakker dus op zich redelijke tijd voor late avondvoeding. Ik lag zelf net in bed en toen begon M te spoken, dus rond middernacht zat ik met hem beneden, om 01.00 uur begon D, om 02.00 uur J, om 03.00 uur M weer en na die tijd begonnen de meisjes en hielden ze niet meer op, ze wilden helemaal niks. Ik was ten einde raad want ook al bek- en bek af dus man heeft ze mee naar beneden genomen. Daar vielen ze op de mat in slaap :? Dus toch weer naar bed en uiteindelijk rond 5 uur zijn ze weer gaan slapen.

Soms sta ik dan op het punt om een all inclusive naar de zon te boeken. Voor 1 persoon.
pi_133311226
Rosalie O+ wat krijgt ze veel haar opeens
Wat vreselijk zielig van het poepen :'(

Oh ja als er peuters in huis zijn moeten baby's natuurlijk ook wat krijgen. Ik heb voor 5 dec wel veel kadootjes gekocht, maar die hij hij anders ook wel gekregen. Lekker goedkoop via marktplaats.

Kyara -O- :*
pi_133311274
Kyara wat een nacht. Pffff. Hopelijk kunnen jullie vandaag wat rust pakken. :*
pi_133311854
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:43 schreef Kyara het volgende:

Soms sta ik dan op het punt om een all inclusive naar de zon te boeken. Voor 1 persoon.
Herkenbaar gevoel.

Wat een onwijze rotnacht zeg!!! Hopelijk vandaag wel een goed ritme met wat bij-slaap tijd voor jou.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 16 november 2013 @ 10:46:38 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133311903
Pfoeoeoe Kyara :X

Hoe dan ook maar even naar bed vandaag. Desnoods jij en je man om beurten.
  zaterdag 16 november 2013 @ 10:48:28 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133311936
Jee kyara wat een nacht! Kan me je gedachte heeeel goed voorstellen.

Danic, wat sneu voor Rosalie! Op de foto is ze wel heel blij!

Hier om 8:30 de 120mg pcm gegeven en om 9:30 vloog er in minder dan 10 minuten 155 cc in. Ze heeft dus ergens pijn. Morgen weer zonder pcm proberen. Vandaag houden we een spiegel om te zien hoe het gaat. Als het morgen nou weer waardeloos is zonder pcm, dan mag maandag de huisarts zn hoofd er nog eens over buigen. Maar goed, eerst maar eens zien hoe deze dag verder gaat. Voir hetzelfde geld is het straks weer niks.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133312025
XM klinkt echt precies zoals tandjes hier altijd verlopen! Hopelijk zijn ze snel door. Fijn dat ze lekker dronk.

Oh mijn god Kyara wat een nacht. Succes, probeer wat slaap te pakken, hopelijk zijn de kinders ook moe van zo'n nacht en kan het hele gezin zo even dutten.

Hier begint het einde van het borstvoeden een beetje eraan te komen. Wel gek hoor. Overdag heeft ze het niet meer nodig lijkt het dus is het echt alleen 's ochtends en 's avonds. Die houden we er voorlopig in, en kijken we nu een paar nachten met de fles hoeveel ze eigenlijk 's nachts drinkt. Vannacht was dat maar 80cc! Dat vond ik best fijn, dat is niet zo veel dus misschien kan die er op den duur uit.

Baby snapt alleen nog steeeeeeds niets van flessen enzo. Ik geef haar nu steeds een slokje water door het zeg maar met een rietje in d'r mond te doen. Ze snapt gewoon echt niet wat ze met een tuitbeker of rietjesbeker moet doen. Tips zijn nog steeds welkom;)
pi_133312051
En je tetten passen zich dus gewoon aan? Magie vind ik het!
pi_133312074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:58 schreef Suikertante het volgende:
En je tetten passen zich dus gewoon aan? Magie vind ik het!
Die doen alles op commando! Door een hoepel springen, melk maken, vuur spuwen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 10:59:47 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133312077
Olf, duurt het bij jou dan ook zo $##///$- lang? Ik voel en zie echt wel al een scherp randje. Hoeveel verder moeten ze dan nog door?

En heb je de breastflow of calma al geprobeerd?
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:00:28 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133312088
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Je bent Katy Perry? :')
pi_133312124
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je bent Katy Perry? :')
Ssssht!
We proberen baby niet uit een gewone flesfles maar uit tuitbekers enzo te laten drinken. Gewone fles gaat wel oké met melk zolang ik het niet doe en het donker is en avond. :') dus dat is handig voor als ik avondjes weg ben.

Hier duurde tandjes soms maar 1 dag qua last en de langste fase was een dag of 9? Maar dat waren de boventanden en dat zijn echt een soort giant slagtanden. Ze komen wel vaak in duo's dus misschien komt er nog wel eentje stiekem?
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:08:03 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133312205
Ja het zijn er twee. De onderste voortanden. Eerst die koorts, maar die is echt weg sinds donderdag. Nou. We gaan kind maar eens ff wassen. Mag ook wel weer eens :@.
pi_133312310
Leuk, blote billen O+
(ja toch!)

Ohja Olf, ik kom deze week wel even kijken hoe ze door die hoepel springen. Ben gefascineerd.
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:37:15 #39
259886 pessie
pi_133312689
Olf, bij Nathan werkte de rietjesbeker van de HEMA goed. Dan knepen we erin en kwam er al wat uit. Hij had toen snel door dat asls je aan het rietje zuigt er iets in jhe. Mond komt.

Cm, misschien komen de 2 boven ook meteen door. Fijn dat ze vanochtend goed dronk iig!

Kyara :* sterkte vandaag. Mag ik mee naar de zon?
pi_133312947
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Mijn tetten doen dat allemaal nog niet. Ze springen alleen nog door een hoepel maar de rest -O-
pi_133313223
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 07:10 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly wat een scheetjes, mijn aandacht wordt stiekem getrokken door Lars die toch zo verandert en tegelijk hetzelfde blijft!

Loj, misschien een open deur, maar gebruik je al liters neusspray (baby zoutoplossing)? Want dat mag je tot in het oneindige gebruiken zoveel als je wilt. F is al bijna zijn hele leven verkouden en we gebruikten het dus bijna voor elke voeding. Vooral de laatste even goed sprayen voor de nacht. Telkens als we stoppen zit hij binnen de kortste keren vol en zonder speen wordt F niet relaxed (en met kan hij niet ademen dan). Ik heb soms ook het idee dat er misschien holtes open gaan waardoor hij lekkerder ligt.
Toevallig gaat het nu al twee dagen goed zonder, sssht...
Vermoedelijk probeer je dit allang en helpt het niet, maar voor het geval dat zeg ik het maar even!
De huisarts zei dat veel baby's bijna hun hele eerste jaar verkouden zijn.

Spirit spirit whoot whoot!!!! *O*
Komende nacht wordt ze vast dertig keer wakker :N
(Fokjinx O+)
Suikert! Vanavond logeert ze bij opa en oma 8-)
Sarcasme. Herken het.
pi_133313425
Hier duurt het na het doorkomen ook echt 2 of 3 dagen tot we weer een "normale" baby hebben. Wat ook nog goed helpt, bedacht ik me net, is zo'n bijtring met koelelement in de koelkast leggen. Isa gaat daar echt helemaal op los dan :D
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:19:39 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133313663
Ik denk dat ze donderdag echt doorkwamen, want toen was er echt geen land met haar te bezeilen. Was ook de eerste dag zonder koorts. Dus dan zouden we morgen/maandag weer een wat normalere Noor moeten hebben. Ik HOOP het. Bijtring hebben we maar vindt ze niet echt heel boeiend :?. Wel kwijlt ze redelijk vandaag. Er ging overigens net zo'n 80gr fruithap potje weer in. Rond 13:15 volgende voeding...
pi_133314437
Jaaa toch nog heel even gekeken O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133315681
O+

Hier ook gekeken met 2 baby's. Dreumes en man slapen dus even lady's only. Toch wel even een traantje weggepinkt hoor :@

Ik denk dat ik ook neusspray ga halen. J is echt megasnotterig, aan de borst moet ze soms echt even naar adem happen. En liggen is ook al niet leuk dus alleen op schoot of in de wipstoel.
pi_133316276
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit allang hebt geprobeerd, maar voor de zekerheid gooi ik m er nog even in: karavam cevitam laxo? Sinds we dat aan saar geven, heeft ze zelden nog zoveel last met poepen.
Ze is pas 7, 5 maand dus ik geef haar liever nog geen aanmaaklimonade.
Ze krijgt wel 2x per dag lactulose.
pi_133316459
Spirit O+ Wat een snoetje!

En GotC O+ Ook zo'n mooi jongetje!

Tof trouwens die foto's met die kaarten, we hebben ze ook, maar ik ben het tot nu toe elke keer vergeten en vind het ook weer zo loos om nu halverwege opeens te beginnen :')

Venco, hier ook hele klets en gil-salvo's! Vooral IEJIEJIEJIEJIEJIEEEE, dat zegt ze echt de hele dag, op alles O+

Wow KJ, je kleine jongetje alweer bijna 1! En spannend, ik denk ook wel dat staan voor z'n verjaardag gaat lukken!

Pessie O+ Wat een leuk meisje!

Becky :o Wat eet ze veeeel! En die foto O+

Gisteren onze spek gewogen en die is nu gewoon 8,3kg :o :o :o En dan beweegt ze ook nog wel zoveel!

Shandaly, megapost! Wat een heerlijke foto's, grote broer en kleine zus O+ En ook zo leuk om te zien hoe ze allebei groeien! Wat schrijf je lief over haar O+

Juud, wat een super tof jurkje!!! En wat staat het ook snoezig O+

XM, ik heb je verhaal gemist, maar :* Ik hoop zo dat je er een uitweg in gaat vinden!
Over tandjes, hier duurde het tandjesgedoe echt anderhalve maand -O- Toen waren ze door en nog geen week later begon het opnieuw. Nu wachten we op boventandjes *) Het lijkt dit keer wel iets minder heftig, misschien ook omdat we nu weten wat er is. Koude komkommer kan inderdaad ook helpen!

L-E, hoe tof, die Sinterklaas vragen :D Kan niet wachten tot ik ook kan gaan filosoferen met mijn kleine Pluis O+ Nu kunnen we het al uuuuuuren hebben over IEJIEJIEJIEJIEEEE *;

Ben je hier in het dorp geweest Fieder? Ik vind de intocht hier helemaal niet boeiend. Volgend jaar ga ik, zoals mijn ouders met ons vroeger ook deden, naar de intocht in Delft, die is zo leuk O+ M'n zusje die over een paar weken 15 ( :o ) wordt, die wil aankomend weekend ook weer hihi, dus dan gaan m'n ouders met d'r! Wie weet ga ik dan ook wel mee. Heeft wel altijd zo'n sfeertje!
Ik wilde de intocht op tv kijken vandaag, maar er kwamen allemaal Nin-oma's&opa's langs, dus ik heb hem maar afgezet. Volgens mij wordtie morgen herhaald (was vroeger in ieder geval altijd zo), dus dan kan ik hem misschien alsnog kijken!

Danic O+ Wat een moppie! Zo vreselijk sneu om te lezen over het poepen... :*

Jesos Kyara, wat een k#tnacht :'( Hoop dat je de dag doorkomt en aankomende nacht een beetje kan inhalen..

Olf met circustieten *O*

Fieder, zie nu je foto O+ *O*

Oeh Spirit, je baby uit logeren! Ga je zelf nog iets spannends doen?

En ik mag natuurlijk eigenlijk helemaal niet spammen, maar ik ben begonnen met mijn project (mede ook als onderdeel van therapie) supernatural dad over mijn supernatural lief met in zijn draagdoek mijn supernatural baby O+ Al mijn favo hobbies gecombineerd *O*
pi_133316504
En bedankt voor de info over de rijstewafel. Ik baal er wel van want ze verslind ze echt. Eens even een ander dingetje proberen dan.

En XM gelukkig is ze altijd vrolijk. Behalve bij zo'n dwarszittende poepbroek. Maar anders is ze heel goedlachs en vriendelijk voor iedereen.

Kyara jemig wat een nacht -O-
Daar zou ik ook zo'n reis voor maken :*
Hie gaat het nu met M?
pi_133316965
Zou volkomen beschuit iets voor haar kunnen zijn Danic?
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:26:57 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133317157
Ah belle, de liefde spat eraf O+

Ik heb de intocht wel gekeken en E ook! Zat met open mond naar de tv te kijken :D O+

Nu is het bezoek weer weg en ga ik proberen nog even een tukje te doen :O
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:28:10 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133317189
Kyara, spray werkt hier wel goed :Y ff sprayen, aanleggen en dan slikt ze het zo weg :9
pi_133317437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:19 schreef Olf het volgende:
Zou volkomen beschuit iets voor haar kunnen zijn Danic?
Geen idee. Zou dat al kunne gezien de droogte van beschuit en het gekruimel?
pi_133317444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:59 schreef bellelena het volgende:
En ik mag natuurlijk eigenlijk helemaal niet spammen, maar ik ben begonnen met mijn project (mede ook als onderdeel van therapie) supernatural dad over mijn supernatural lief met in zijn draagdoek mijn supernatural baby O+ Al mijn favo hobbies gecombineerd *O*
Oh my, wat een supermooie foto's..een heel zacht sfeertje! O+

maar euhm, is het niet 'to carry a baby' ipv 'to wear a baby'? 'to wear' = aantrekken, als in een trui aantrekken ;) toch?

edit: owh, nevermind, ik zie nu de uitleg over waarom het babywearing heet :)
pi_133317498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:35 schreef Juud-- het volgende:

[..]

Oh my, wat een supermooie foto's..een heel zacht sfeertje! O+

maar euhm, is het niet 'to carry a baby' ipv 'to wear a baby'? 'to wear' = aantrekken, als in een trui aantrekken ;)
Ja, je baby dragen is to carry, en met een stukje stof noem je het dan 'babywearing', maar dat is ook een beetje modern taalgebruik misschien (?), je hoort de frase tegenwoordig in ieder geval vaker als het over draagdoeken gaat!
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:38:30 #55
259886 pessie
pi_133317503
Belle, bijleespost O+ :D

Even naar de zeeman geweest. Ze hadden er een doos met 6 boekjes voor de allerkleinsten voor 2e. Ontzettend leuk en heel geschikt voor sinterklaas vind ik O+

Ridder, tof!
pi_133317684
Ik dacht bij het zien van shandalyh haar mooi collage huh die heb ik al gezien, ja op fb dus. Is het te merken dat ik daar pas net op zit?

danic dat is bijna geen baby meer. en wat zielig dat ze nog zo'n last van d'r ontlasting heeft.

fieder daar wordt al aandachtig gekeken zeg.

kyara poeh jouw nachten klinken ook echt zwaar.

loj ik kreeg de tip om luuf onder de voeten ipv op de borst te smeren dat zou helpen tegen het hoesten 's nachts. Bij ean uitgeprobeerd en die hoestte idd minder, nu is dat een dwarse peuter dus zo goed smeren kon ik niet.

hier morgen de intocht een van ons gaat er wel heen met ean. die keek net al heel geinteresseerd naar de tv ik verwacht morgen wel huilen want eng.

huiluurtje???? huilavond maak er maar van en huilochtend. wij kregen sac gisterenavond echt niet stil. alles nagegaan maar ze bleef maar krijsen, uiteindelijk is ze op mijn buik in slaap gevallen om 00:00 laatste fles gegeven en tot 05;30 in d'r bed geslapen daarna een fles 1,5 stil en toen weer krijsen :? Ik zou eigenlijk alleen met ean boodschappen gaan doen maar vriend vroeg of hij en sac aub meemochten tijdens de boodschappen is ze stil geweest en thuis bleef ze zo nu en dan mopperen. Ik ben dat echt niet gewend een ontevreden kind en dat ik niet kan achterhalen wat er is -O-
pi_133318839
Ff een nitwitvraag tussendoor... Hebben jullie elkaar allemaal als vriend op FB, of is er een groep ofzo? Sorry, klein buitensluit-trauma hier wat nog stamt van basis/middelbareschooltijd

Belle: Wat een mooie foto's maak je! Maar je hebt dan ook een fotogenieke dochter :* !

ps. Buikgriep heeft hier nu ook vriendlief te pakken, en die is natuurlijk heel zielug :N ! J. spuugt niet meer, maar wil ook opeens niet goed meer drinken... Aan de gang met druppels water en z'n favo thee dus. Hij slaap wel veel, gelukkig, lekker uitrusten, en is tussen de slaapjes vrolijk.
pi_133318943
mm ik zit pas net op fb en zo nu en dan krijg ik een vriendschapsverzoek en denk ik euh??? even kijken wie je bent mijn geheugen werkt nog niet zo goed.

arme vriend en j. Kun je iets van ors door zijn thee doen?
pi_133318977
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:43 schreef ferrari_rood het volgende:
mm ik zit pas net op fb en zo nu en dan krijg ik een vriendschapsverzoek en denk ik euh??? even kijken wie je bent mijn geheugen werkt nog niet zo goed.

arme vriend en j. Kun je iets van ors door zijn thee doen?
Ik zit al jaren op FB, maar weet de echte namen van mensen hier niet :? En dan wordt t lastig...

Ors niet in huis trouwens. Nu doen we af en toe ene paar happen fruithap uit een potje, en water en thee. Vanochtend heeft ie wel een volle papfles gedronken, en daarna nog wat thee, dus nog geen grote paniek.
pi_133318997
Ik ken ook bij lange na niet iedereen bij echte naam. sommige omdat ik ze ooit ontmoet heb/in de buurt wonen.
pi_133319147
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:28 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, spray werkt hier wel goed :Y ff sprayen, aanleggen en dan slikt ze het zo weg :9
Wat voor spray is dat dan?
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:58:54 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133319200
Ik heb de Otrivin babyspray, maar ik denk eigenlijk niet dat het heel veel uitmaakt... gewoon zoutoplossing.
pi_133319204
MM, ik heb best veel mensen op fb. Er zijn ook groepen voor meets en bv voor secret santa.
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:59:44 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133319217
Uiteraard werkte het net niet :') dus nog steeds niet geslapen helaas. E wel, op mijn arm lijkt er niks aan de hand te zijn.
pi_133319262
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:58 schreef Kyara het volgende:
MM, ik heb best veel mensen op fb. Er zijn ook groepen voor meets en bv voor secret santa.
Ben net toegevoegd aan de groep voor de januari-meet, al weet ik nog niet of ik dan kan (en durf)... En J. is technically speaking geen baby meer in januari...

Als jullie dus nu opeens vriendschapsverzoekjes krijgen van iemand die je niet kent, dan kan het dat ik dat ben...
pi_133319271
Zul je altijd zien.... Zoutoplossing heb ik geloof ik nog wel liggen.

Ik vraag me af of de meisjes nu minder ziek zijn als M door antistoffen in de bv.
pi_133319310
geen idee of dat zo is kyara hoop het wel voor je.
ean 2 dagen bv nooit ziek
sac geen bv nu al ziek
nichtjes een jaar lang zo goed als volledige bv heel veel ziek.

mm volgens mij komen er meer die dan eigenlijk geen baby meer hebben.
pi_133319356
Het is toch een babydreumesmeet ook?
pi_133319484
Ik dacht dat ze minder vatbaar zijn voor bepaalde virussen, maar of je een virus ook licht kan hebben weet ik eigenlijk niet.
En zoutoplossing for president ^O^
pi_133319489
Gotc dat plaatje van one year of parenting is heel leuk en herkenbaar :D

Venco die van mij kan ook zo gillen. Geniet ik zo erg van O+

Cwen *O* voor de elf weken. Ik snap dat je geen leven zonder haar meer kan voorstellen. Het lijkt echt of ze er altijd al is geweest hè? En hopelijk gaat het goed zonder infacol

Loj wat fijn dat het goed ging op het KDV. Hopelijk blijft het zo gaan :*

Zaïre ik ben benieuwd naar de foto's.
Drie maanden vind ik veels te vroeg voor bijvoeding. Lekker je eigen plan trekken daarin.

Spees met haar breezertaal :D
Ik heb geen vaatwasser. Ik vervang de spenen meestal als ze verkleuren en met wassen en uitkoken verkleurd blijven.

XM, ik hoop zo dat die tandjes door zijn en ze dan weer beter gaat drinken. Gelukkig dat ze wel fruithapjes eet waar ook water in zit. Arm moppie :*

Zaïre zo herkenbaar O+

Suiker ik doe altijd koud water in het flesje er warm dat op in de magnetron

Spees was ook die laatste pak poedermelk een grapje? Dat lijkt me namelijk echt een raar idee als je die opent

KJ spannend. Nog 11 dagen. Ik ben benieuwd of het lukt

Spirit ik was ook zo dom met het bedje schuin. Geen enkel moment gedacht dat je die pootjes omhoog kan doen :@

Pessie wat is ze leuk O+

Geen daily Olf -O-

XM je spoiler gemist. Ik snap wel de strekking. Echt :*

Mandy wat een stoere knul O+

Becky dat filmpje O+
En nog maar een maand voordat ze een dreumes is. Wat gaat het snel
Als Riley 1 is gaat ze over naar gewoon melk. Maar ik moet zeggen dat Riley alle eten lijkt te verdragen. Dat maakt het makkelijk

Speelgoed met geluid vindt Riley ook geweldig. Ik heb er geen last van

Shandaly met haar meisje van 6 maanden. En wat fijn dat de bv nog steeds zo goed gaat O+
Met mij gaat het iets beter. Alleen erg verkouden en wat vermoeider. Werkt dan niet mee dat Riley om 6.15 wakker was :D
En wat een lange post O+

Loj wat fijn dat de nachten beter gaan. Ik ben zo blij. Komt dit ook door de hulp van dat boek?

Spirit *O* voor de nacht

Fieder ik was oom zo emotioneel vandaag bij de Sinterklaasintocht. Zo lief die gezichten van die kindjes O+ (Riley sliep alleen. Dat was weer minder :D)

L-E die vragen O+

Danic wat zielig dat je weer een klysma moest geven :*
En wat een schatje is ze O+
Hoe vond je peuter de intocht?

LB half 6 is vroeg. Maar wel fijn dat het een verbetering is :*

Kyara wat een nacht :*
Ik hoop zo dat er wat verbetering komt in jouw nachten :*

Olf dat is zeker vreemd dat het eind van bv in zicht komt. Zal zeker even wennen zijn. :*
En wat een afgerichte borsten heb je. Die van mij doen niks. Die hangen maar wat rond

Fieder wat een lieve foto O+

Belle wat groeit ze goed O+
En je site is echt mooi O+

Ferrari een huilochtend is niet leuk :*

MM het is een baby/dreumes meet. Riley is nog net een baby geloof ik :D
pi_133319504
Ik kreeg net een vriendschapsverzoek :D O+
pi_133319542
Omen lief dat je het vraagt. Eva vond het helemaal niks _O- de pieten waren eng en zelfs pepernoten aanpakken durfde ze niet. Sinterklaas was ook niet leuk.
Opa bakkebaard wel _O-
Ik kwam niet meer bij.
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:22:32 #73
259886 pessie
pi_133319632
Mm, ik accepteer het alleen asls ik weet wie het zijn. Fieder heeft eerst een pm gestuurd bijvoorbeeld. Dus als ik namen tegernkom die ik niet ken dan blijven ze staan totdat ik het wel weet :P
pi_133319698
Als SS achter de rug is ga ik wel een beetje uitdunnen hoor :@
Ik lees hier meer belangrijke dingen over jullie dan daar en van de helft moet ik telkens opzoeken welke fokker erbij hoort!

Net een leuke fietstocht gemaakt, F vindt het echt leuk in dat karretje en heeft zich 3,5 uur vermaakt, tussendoor wel even pannenkoeken geluncht bij een café, F at wat brood en heeft de hele tent versierd O+

FR wilde je nog even beterschap wensen, en hopelijk gaat het snel weer bergopwaards!
pi_133319821
dank je suiker. en wat O+ dat F zo geniet van het fietsen.
Het komt hier wel goed ik haar verkouden zijn alleen echt heel erg. en dagt icm vroeg opmoeten is dat net wat zwaarder vind ik. Al mochten we van ean tot 07:30!!!! blijven liggen maar ik was toch al wakker omdat sac om 05:50 kwam.
pi_133319881
7:30 O+ Ik wil dat ook weer! We hadden het, maar ik deed te patserig. Nu is het dagelijks 6:00.
(vanmorgen 6:30, maar dat ga ik hier natuurlijk niet vertellen)
pi_133320022
06:30 is weer richting de 07:30 het begin is er.
pi_133320041
Zeg, over die meet he, komen er nog meer mensen voor de eerste keer? Ik ben een soort van sociale angsthaas als ik niemand ken :@ , en als iedereen dan elkaar al wel kent, durf ik al helemaal niet meer...

Of moet ik m'n vragen ergens anders stellen? Is er al ergens een meet-topic dat is gemist heb?

O, en beterschap voor alle zieken. Wij J. nog steeds vrolijk, vriendlief naar bed vertrokken, want ziek zwak en misselijk...
pi_133320052
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:44 schreef ferrari_rood het volgende:
06:30 is weer richting de 07:30 het begin is er.
Hier hielp leren tijgeren. Werd ie zo uitgeput van, dat ie opeens weer tot half 8 slaapt :z
pi_133320071
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:45 schreef mousemicky het volgende:
Zeg, over die meet he, komen er nog meer mensen voor de eerste keer? Ik ben een soort van sociale angsthaas als ik niemand ken :@ , en als iedereen dan elkaar al wel kent, durf ik al helemaal niet meer...

Of moet ik m'n vragen ergens anders stellen? Is er al ergens een meet-topic dat is gemist heb?

O, en beterschap voor alle zieken. Wij J. nog steeds vrolijk, vriendlief naar bed vertrokken, want ziek zwak en misselijk...
ik "ken" alleen danic en shandaly
pi_133320155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ik "ken" alleen danic en shandaly
Ja, maar ik dus helemaal niemand, en dat vind ik eng (de situatie, jullie niet he, ff voor de duidelijkheid).

Dat heb ik altijd als ik ergens alleen heen moet, vind ik niet leuk, probeer ik ook te vermijden, maar die meet lijkt me dan wel weer leuk, ook voor J. Ga ook niet graag alleen naar feestjes etc, spreek dan meestal met iemand af om samen te rijden, zodat ik niet alleen binnen hoef te komen... Socially awkward enzo :@
pi_133320164
quote:

Dat denk ik wel. Komt vast goed hoor. En anders eventueel met iemand samen gaan?
pi_133320377
Vorige keer kenden heel veel mensen nog niemand, was geen enkel probleem.

En tijgeren kan hij bijna, nu kijk ik er nóg meer naar uit!

Kyara, hoe gaat ie nu? Zit de moed er alweer een beetje in?
pi_133320512
Ik ga me mentaal voorbereiden op de meet... Misschien heb ik tegen januari genoeg moet verzameld :D.
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:11:04 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133320513
Klinkt tof F!

Om 16u weer pcm gegeven en er ging net weer ca 160 in. Ze staat nu met fruithap op 650 ongeveer. Dat is al meer dan gister en nog twee voedingen te gaan. Wel met uitwerkende pcm, dus even afwachten.

Morgen geven we weer geen pcm en dan benieuwd hoe het gaat. Ik probeer al de hele dag die tanden op de foto te zetten, maar dat lukt niet :').
pi_133320514
MM de vorige keer kende ik ook niemand. Ik ben ook zo'n angsthaas. Maar met een baby heb je altijd iets over te praten is mijn ervaring.
pi_133320558
Ik ken ook niemand hoor MM, maar eens moet de eerste keer zijn :) niet dat ik het niet eng vind hoor, maar ik denk dat ze me vast niet opvreten.
pi_133320583
Hee, ze lijkt aan de beterende hand te zijn XM? Fijn!!
pi_133320712
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:13 schreef Juud-- het volgende:
Ik ken ook niemand hoor MM, maar eens moet de eerste keer zijn :) niet dat ik het niet eng vind hoor, maar ik denk dat ze me vast niet opvreten.
Mijn baby vertrouw ik niet zo hoor :o
pi_133320720
Ik weet ook wel dat mijn angst waarschijnlijk helemaal niet rationeel is, maar ja, aard van t beestje... Komt vast goed. Nu nog een dag prikken dat ik ook kan ;)
pi_133320732
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:19 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Mijn baby vertrouw ik niet zo hoor :o
Haha, maar J. eet ook alles, ook moeders... :Y)
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:26:46 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133320899
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:14 schreef Juud-- het volgende:
Hee, ze lijkt aan de beterende hand te zijn XM? Fijn!!
Ja met pcm...
pi_133321008
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja met pcm...
In dit soort gevallen mag je blij zijn met PCM. Ik hoop dat het morgen ook goed gaat zonder met je moppie :*
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:33:48 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133321068
Ik ook.. Ik hoop maar dat het echt alleen de tandjes zijn en niks anders.. Maar dat is mijn onrustpiekerbrein.
pi_133321114
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ook.. Ik hoop maar dat het echt alleen de tandjes zijn en niks anders.. Maar dat is mijn onrustpiekerbrein.
:* voor jou
Dapper dat je hulp bent gaan zoeken.
pi_133321390
Je kunt je altijd verstoppen achter je baby ja O+

XM :*

Omen = lief O+

En voor de andere zieken :*

Kyara, Nin is nog maar 1 keertje een beetje ziek geweest laatst en nog nooit verkouden!
pi_133321492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:49 schreef bellelena het volgende:
Kyara, Nin is nog maar 1 keertje een beetje ziek geweest laatst en nog nooit verkouden!
Sssst, jinx het niet. Dat zei ik afgelopen woensdag ook tegen de leidster op KDV over J., en nu heeft ie al 2 dagen buikgriep ;(
pi_133322425
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:49 schreef bellelena het volgende:
Bij M viel het ook wel mee hoor, maar die is ongeveer de hele winter verkouden geweest.

Meisjes gaan natuurlijk ook niet naar een kdv maar M neemt natuurlijk wel de nodige virussen mee naar huis.... we zullen het zien...
pi_133322916
intocht van Sinterklaas kijken

mini pietje
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:58:55 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133322962
O+ O+ O+ Kyara, heeft je mini-pietje (D?) ook een Pietenzusje, of was die niet verkleed?

Hier komt morgen Sinterklaas in t dorp aan, hoop dat J. beter is, want dan melden we ons om half 12 bij een vriendin, om daar met 8 kinderen + ouders Sint te verwelkomen.
pi_133324104
O+ Echt te schattig!
Shirt-technisch gezien is het D ja... :') ik krijg t maar niet onder de knie
pi_133324692
MM, ah shit, ik hoop maar dat dat ons nog even bespaard zal blijven! Beterschap daar :* Zou wel leuk zijn als J. beter is morgen!

Kyara, ben benieuwd! Nin gaat ook niet naar een KDV inderdaad. En O+ O+ voor je meisjes, dat mini-pietje is super schattig!
pi_133324708
Dit was M's pietenmuts. Maar D is de enige die iets op haar hoofd laat..... het is dus inderdaad D

Wij gaan morgen ook naar de intocht. Maar de meiden blijven dan bij oma. Tenzij J weer zo huilerig is, dan mag ze mee in de doek.

ik kreeg vannacht ook van mijn man op mijn kop dat ik J in D's bed had gelegd. :@
pi_133324721
Minipietje O+
Luuk heeft 8 mnd bv gehad, en is nu al vaker ziek geweest dan Sofie in dr leventje, zij kreeg 6 weken bv.

Luuk was vanmiddag mee naar de intocht. Hij vond het geweldig. Was aan het klappen, en aan het zwaaien. Heeft ook nog staan dansen met zijn vader O+ O+
Hij was daarna wel helemaal moe, viel in de auto op de terugweg in slaap...
Hij was helemaal diep weg. Hij sliep door het uit de auto halen heen, door het naar huis lopen, de lift heen. Hij werd wakker toen ik hem zijn jas uit deed.

*poef* nu is het weg
pi_133324792
Helemaal vol van de indrukken O+ En hoe vertederend altijd weer he, die slapende kindjes O+
pi_133324930
Aaah, lief KJ O+
pi_133325114
Pietenkindjes!
Ik heb het op tv gekeken een stukje maar baby lijkt de tv wel gewoon niet te zien ofzo, het interesseert haar echt niets. Veel te druk met torens bouwen ennnnn...los staan! *O* nog geen volle minuten achter elkaar maar vandaag echt heel vaak 30 seconden ofzo. En ook niet omvallen maar daarna kalm gaan zitten. O+

Hier baby 1 keer ziek geweest, maar toen wel lang. Voor de rest is ze ook nooit echt verkouden tot op heden.

Mn baby is niet zon beste eter, maar heb net een lekker bieten-zoete bataat-banaanhapje gemaakt en het ging er goed in. *O*

Kyara, door jouw meisjes zou ik best ooit een tweeling willen, terwijl me dat eerst echt vreselijk leek. Maar ze zitten en liggen altijd zooooo gezellig samen. O+ O+

Suiker, je waddenfietstochtjes klinken echt idyllisch, wauw! Een extreme fotospam moet bij thuiskomst!
pi_133325153
Voor de volkskrantlezers, check het artikel op pagina 22 in het magazine. Vrouw die in 1953 in Friesland opeens een siamese tweeling baarde aaaah. Heel interessant om te lezen.
pi_133325325
Kyara wat een leuke foto's. En je minipietje O+

KJ wat leuk dat Luuk de intocht zo leuk vond. En die foto van hem. Hij lijkt dan gewoon echt weer baby O+

Olf wat goed van je meisje. *O*

Hier een filmpje van een ondeugende Riley O+

pi_133325353
Ik ga morgen even bij mijn moeder kijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:08 schreef Olf het volgende:
Kyara, door jouw meisjes zou ik best ooit een tweeling willen, terwijl me dat eerst echt vreselijk leek. Maar ze zitten en liggen altijd zooooo gezellig samen.
O+ O+

ik ben ook zo benieuwd of het zo blijft. Of ze zo naar elkaar toe blijven trekken. Want op basis van gedrag zijn ze echt een-eiig.
pi_133325394
Kyara je minipietje! Het bljiven van die mooie poppetjes O+

Riley :D Dat staat mooi op film!

Olf wat is je kleine goed bezig, staan! *O*
En meen je dat van de tv!? :o F wil echt niets liever dan tv kijken. En als hij wakker is en wij kijken tv moeten we dus echt het uitzicht blokkeren als we niet willen dat hij de hele tijd meekijkt. Hij heeft dus vandaag voor het idee vijf minuten meegekeken, hebben we toch nog een beetje samen gekeken :)

Ik ging kijken of ik dat artikel online kon vinden maar toen vond ik dit, indrukwekkend zeg O+
Een tweeling onder water, de kleintjes denken dat ze nog niet geboren zijn :'( O+
Edit, oke bij nader inzien geloof ik dat verhaal niet helemaal, maar het blijft bijzonder!

zaterdag 16 november 2013 @ 20:19:25 #112
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133325447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ja, maar ik dus helemaal niemand, en dat vind ik eng (de situatie, jullie niet he, ff voor de duidelijkheid).

Dat heb ik altijd als ik ergens alleen heen moet, vind ik niet leuk, probeer ik ook te vermijden, maar die meet lijkt me dan wel weer leuk, ook voor J. Ga ook niet graag alleen naar feestjes etc, spreek dan meestal met iemand af om samen te rijden, zodat ik niet alleen binnen hoef te komen... Socially awkward enzo :@
Herkenbaar ...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133325571
Riley eigenwijsje! Haha! Gewoon blijven proberen hoor ;)

Dat tweelingfilmpje ken ik ja, moooooi!
Kyara, ik doe dan een jongenstweeling, okee, dan hebben we spiegelgezinnen ;)

Nee die tv kijkt ze gewoon echt niet naar! Ipad enzo vindt ze wel heel aantrekkelijk, en pas had ik kikker voor haar opgezet en bleef ze wel 20 seconden kijken O-) maar als we zelf tv kijken (gebeurt niet heel veel als ze wakker is) zit ze gewoon met dr rug ernaar toe te spelen. Of ze werpt er 1 blik op als ze een raar geluid hoort.
pi_133325670
F is het laatste blokje vaak heel rustig en lijkt dan het liefst gewoon op zijn rug in de box te liggen en aan zachte doekjes en knuffeldingen te voelen O+
Hoewel hij deze vakantie wel ineens veel actiever lijkt te worden dus of dit nog steeds zo is als we thuiskomen weet ik niet.
Maar terug naar het onderwerp: als hij toch zichzelf ligt te knuffelen in de box dan kijken wij wel eens tv met het bord op schoot :9

Kikker heb ik nog nooit aangezet! Ik heb de hele dag al het dansliedje van Nijntje in mijn hoofd ("en maak ze mooi roooooond") }:|
pi_133325738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:25 schreef Suikertante het volgende:
F is het laatste blokje vaak heel rustig en lijkt dan het liefst gewoon op zijn rug in de box te liggen en aan zachte doekjes en knuffeldingen te voelen O+
Hoewel hij deze vakantie wel ineens veel actiever lijkt te worden dus of dit nog steeds zo is als we thuiskomen weet ik niet.
Maar terug naar het onderwerp: als hij toch zichzelf ligt te knuffelen in de box dan kijken wij wel eens tv met het bord op schoot :9

Kikker heb ik nog nooit aangezet! Ik heb de hele dag al het dansliedje van Nijntje in mijn hoofd ("en maak ze mooi roooooond") }:|
Ooooh dat klinkt superchill. Lekker, babies die zichzelf goed kunnen vermaken, vind ik zo fijn voor mezelf en ook voor baby :P
pi_133325844
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:18 schreef Suikertante het volgende:
k ging kijken of ik dat artikel online kon vinden maar toen vond ik dit, indrukwekkend zeg
Een tweeling onder water, de kleintjes denken dat ze nog niet geboren zijn
Edit, oke bij nader inzien geloof ik dat verhaal niet helemaal, maar het blijft bijzonder!
Het is twee-eiige tweeling dus die hebben in de baarmoeder nooit zo kunnen liggen. Maar lief is het wel.
pi_133325862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:25 schreef Suikertante het volgende:
Kikker heb ik nog nooit aangezet! Ik heb de hele dag al het dansliedje van Nijntje in mijn hoofd ("en maak ze mooi roooooond")
Klap in je handen
stamp op de grond

en bedankt }:|
pi_133326016
_O- Gedeelde smart..
pi_133326173
haha... geweldig dat liedje...
Lars vindt het stukje waarin Nijntje valt (2 sec ofzo) helemaal het einde ;) Hij kan het hele filmpje lang roepen "Kijk, KIJK, kijk! Die groene gaat zo vallen!"
Maar het blijft wel hangen idd ;)

Hier vanmiddag Femke haar allereerste hapje gegeven. Het is wortel geworden, was bij Lars ook het eerste, en hij vond het lekker toen. Femke vond het ook wel lekker geloof ik, ze wilde wel telkens meer, maar of ze ook echt veel heeft binnen gekregen betwijfel ik. Haar tongetje duwde het meeste ook weer zo naar buiten, ze heeft de techniek van eten naar binnen werken nog niet helemaal door... ;)
pi_133326309
KJ kijk m nou O+
Olf wat goed zeg! *O*
Shandaly toch wel even een momentje he?

Nijntje dansliedje? Durf ik...?
pi_133326421
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klap in je handen
stamp op de grond

'S middags vraagt Nijntje 'zeg tante trijn'
'Wil jij vandaag onze dansjuffrouw zijn?'
En tante zegt 'goed, ik doe het graag voor'
'Maar let heel goed op wantis best moeilijk hoor'

Twee pasjes naar voren en 1 pasje terug
Draai nu een rondje met de hand op je rug
Twee handjes omhoog en maak ze mooi roooooond
Klap in je handen, stamp op de grond

Enz enz

Graag gedaan
>:)
pi_133326453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:47 schreef Fieder het volgende:
KJ kijk m nou O+
Olf wat goed zeg! *O*
Shandaly toch wel even een momentje he?

Nijntje dansliedje? Durf ik...?
Ja, best wel... Net als de halve verjaardag gister... ik was er best veel mee bezig. En uiteraard sliep madam een gat in de middag, heb 'r uiteindelijk maar gewoon wakker gemaakt omdat het anders met ons avondeten weer in de soep liep.
Voor haar eerste keren, voor mij laatste keren :@
pi_133326584
Ik bedenk soms ook wel eens dat dit de laatste keer kan zijn. Want ik weet nog steeds niet zeker of er wel een tweede komt. Misschien wel, en de romantiek trekt me wel eens bijna over de ja-streep, maar dan denk ik de volgende dag "ohnee, haha!".
Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan. Ik geniet heel erg van F dus ik kan het niet beter doen dan dat.

Zoals jij nu alles beseft, dat lijkt me best wel emotioneel Shandaly! Wortelhapje O+ Als ze interesse heeft is het al heel wat toch? Gewoon morgen weer een keer het eerste hapje doen ;)
pi_133326616
Suiker, wat relaxed dat F. zich zo vermaakt rond het eten! Nin is rond die tijd vooral moe en wil alleen maar knuffelen, dus om te vermijden dat we dan tegelijk moeten knuffelen, eten en kind van ons bord plukken, eten wij tegenwoordig extreem vroeg, om half 5 of zo :P Okee, dat is misschien wat overdreven, maar we eten wel echt vroeg, half 6 meestal, zodat we rond 6 uur klaar zijn en nog een half uur met Nin kunnen knuffelen voordat we d'r in bed stoppen.

Olf, wowow! Een losstaande baby! En hoe tof dat ze ook gewoon weer ging zitten O+
Grappig trouwens dat ze de tv verder niet boeiend vindt. Hier staat ie overdag eigenlijk ook nooit aan, maar Nin vindt het super interessant als we iets voor d'r aanzetten. Ze is erg fan van TikTak en van Sesamstraat. Sesamstraat zetten we hier dus aan als wij gaan eten, zodat zij zich daarmee nog heel even vermaakt, omdat ze rond die tijd dus meestal echt al moe is geworden, maar nog net niet naar bed gaat.

Shandaly, spannend toch, dat allereerste hapje O+ Wat een lieve foto's O+ En het binnenkrijgen komt vast ook wel goed als ze d'r al zo van 'smulde'! Hier wordt ook nog steeds niet echt gegeten, vooral geproefd nog. Ze kijkt ook echt elke keer ongeveer weer even gek als we d'r iets geven :D Komkommer blijft favo hier trouwens! We hebben trouwens nog niets 'bewerkts' gegeven, alleen maar rauwe dingetjes ongepureerd.

Liedje van Nijntje, dat zegt me echt helemaal niets, maar dat kom ik vast ook een keer tegen over een poosje :P
pi_133326654
Suiker, dat heb ik ook heel erg! En soms maakt dat me dan ook wel eens emotioneel. Net als toen we het wiegje gingen opruimen (ook al gebruikten we het nooit). Of als ik dan weer eens kleertjes weg leg die ze niet meer past...

Vandaag zag ik op straat een mini-baby, toen leek Nin alweer zo wijs en kon ik me haast niet voorstellen dat het kleine-mini-baby-achtige echt al helemaal voorbij was hier.
pi_133326787
Shandaly je broer en zus spam O+
Gaaf om ze zo ook ouder te zien worden!
En je eetfoto's O+
bijzonder het zo'n eerste keer een groentehapje geven!

Loj wat fijn dat je ventje zo tof en vrolijk is deze week! En goed om te horen dat er verbetering zit in de nachten. Met kleine stapjes ga je ook vooruit!!

Spirit *O* voor doorslapende Isa! Fijn zeg!

XM fijn dat het wat beter lijkt te gaan!

Danic je meisje in de stoel O+
En zo sneu zeg dat niet kunnen poepen!

Kyara je nacht :')
Echt niet tof. Vandaag een beetje doorgekomen?
En kijk ze eens samen zitten daar! Tof zeg!

Fieder tof dat je met je kleine hebt gekeken!!

Belle wat een pracht toch je meisje met haar papa. I love it!

FR rot van Sac. Misschien toch een tandje of zo?

Ahhhh KJ die Luuk. Helemaal moe van alle indrukken!

Hihi die Riley! Ze luistert wel goed naar je 'nee' Omen.

Tv kijken: N kijkt alleen echt geïnteresseerd naar Tik Tak op tv. En laat ik dat zelf net een afgrijselijk programma vinden.....
Filmpjes van Nijntje op de iPad zijn hier ook the bomb!

Waterpokken zijn weg hier *O* (of in ieder geval allemaal ingedroogd) en mijn vrolijke meisje is ook weer terug!

Was net ff filmpjes uit de oude doos van mijn kids aan het kijken en kwam deze tegen. Lag zelf weer compleet in een deuk :D

Foetsie

[ Bericht 2% gewijzigd door Animalmix op 17-11-2013 20:33:51 ]
pi_133327036
1e hapjes voor Femke O+
En ik herken veel in wat je zegt.

Riley O+

En dat filmpje MM, dan ben je toch op slag weer vrolijk O+

M kijkt elke avond Het Zandkasteel en Nijntje (die nemen we steeds op). En op de laptop Pingu, de Nijntjes liedjes en soms Bumba.
pi_133327218
Hahahaha wat een lolbroeken Animal! _O- Echt leuk dat ze samen zulke pret hebben!
Probeer jij ons nou over te halen om een tweede te maken of lijkt dat maar zo? o|O

En over Nijntje, ik vind het leuk dat ik mee kan zingen, want dan verplaatst de aandacht op een gegeven moment naar mij :@ Ik had al eerder gezegd dat ik die rijm ook lekker vind lopen (ook in de boekjes).

Ik wist niet eens dat Tik Tak nog op TV was! Maar Nijntje vindt F leuker.
Ik las in een Ouders van nu (ofzo) dat je voor kinderen tot 2 het beste maximaal 10 minuten tv per dag kon aanhouden. Ik heb het idee dat bijna niemand zich daaraan houdt. Hoewel, ik wel denk ik nu nog wel :+ Maar de onderbouwingen vond ik wel logisch: het gaat van de andere speeltijd af en ook als wij dus tv kijken terwijl F in de box ligt dan verplaatst zijn geconcentreerde aandacht zich soms van een speeltje naar de tv. Terwijl dat geconcentreerd voelen en pakken juist heel leerzaam is.
Ik vind het een beetje een lastig iets, want als ik hem iets op de iPad laat zien ligt hij volledig ontspannen op zijn rug op mijn buik, handje omhoog naar mijn wang O+, ook als hij een beetje wild was wordt hij er heel rustig van. Maar hij houdt de concentratie niet langer dan vijf minuten vast, dus voorlopig zitten we hoe dan ook goed ;)
pi_133327853
Hier kijkt ze ook niet de hele tijd lang achter elkaar, maar korte stukjes. Tijdens het kijken staat ze heel schattig aan het tafeltje met wat blokjes te prutten. En dan tussendoor is ze weer met andere speeltjes bezig of kruipt ze naar ons of zo. En Tiktak hebben we op dvd, die kijkt ze soms op de computer. Daar kan ze best geconcentreerd naar kijken, maar ze speelt dan tijdens ook wel met wat spulletjes die er voor haar liggen.

Ze kijkt trouwens niet echt elke dag tv/computer hier. Soms 5 dagen achter elkaar niet en dan opeens heeft ze weer een paar dagen dat ze wat hangerig is en dat we het dus tijdens ons eten ergens even aan hebben staan. Ligt er dus een beetje aan hoe de mood is en hoe makkelijk wij ons er af willen maken :')
Als ze zelf lekker aan het spelen is, dan staat er niets aan verder, pas als ze in bed is. Nu nog niet eens, maar we gaan nu wel even iets kijken denk ik!
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:50:27 #131
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133328167
Ik doe even een +1 op AM's gigapost _O_

Hier is T. volgens mij niet helemaal lekker. Slaapt al bijna de hele dag, is erg rustig, wil alleen op ons slapen en heeft veel+vaak gedronken. Arme schat :{
pi_133328348
Klinkt wel als de ideale zieke, en dat bedoel ik positief! Zeker op een zaterdag O+
Maar ik hoop natuurlijk dat T snel weer opknapt :*
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:08:36 #133
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133328804
Het is ook stiekem wel lekker O+ Plakbaby O+
Maar ik hoop dat hij snel weer zichzelf is..
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:25:26 #134
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133329320
Beterschap voor T GotC

Deze foto moet ik even laten zien. Zo schattig, een babyslofje met schoencadeautje ...
Het cadeautje paste er niet in :p
De 2 oudste kids van (8> hebben hun schoen vanavond gezet en dan kon D niet achterblijven natuurlijk! :)

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133330151
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klap in je handen
stamp op de grond

Dansen met Nijntje is I's lievelingsliedje O+ O+

Maar inmiddels kan ik het liedje dromen en na 1x luisteren zit ik er 3 dagen mee in mijn hoofd :D :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133330706
Ik heb hem niet eens geluisterd en hij zit al in mijn hoofd...
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:08:14 #137
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133330777
Ik ken de melodie niet helaas, maar die zal vast wel op youtube te vinden zijn. Klusje voor morgenochtend.
pi_133330847
Het filmpje staat hierboven ergens Mandy. Dus ver hoef je niet te zoeken ;)
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:14:48 #139
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133331021
Dank je Kyara! Had de post al gelezen idd maar was het filmpje alweer vergeten. Kan ik dat nog gooien op een restant van zwangerschapsdementie? :p
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:15:20 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133331038
OW Kyara die foto's :D. Ik vind ze zo tof!

KJ, dat is nog eens een knockout piet :+

Olf, wat knap van je meisje! En nog lekker gegeten ook!

Omen, wat luistert ze goed naar jouw nee zeg :Y

Wij proberen het te vermijden dat Noor tv kijkt. Lukt niet altijd natuurlijk. Uitzicht vanuit de box hebben we geblokkeerd met het activity center en met een strategisch gevouwen deken. Verder kijken we eigenlijk ook weinig tv meer. Noor is onze tv :+. Maar vanavond wel ff heerlijk naar downton abbey gekeken O+

Shandaly, wow het eerste hapje! Ze doet het beter dan het gekokhals van Noor :').

En T. ziekjes.. Hopelijk knapt ie snel weer op GotC

Had even tik tak en het Nijntje filmpje op gezet, maar het boeide Noor niet echt geloof ik. Ze keek wel maar kon niet echt een reactie opmaken uit haar blik :').

Vandaag trouwens zo'n 950 op, inclusief potje. Aan melk ongeveer 870. Echt heel fijn! Wel dankzij de pcm denk ik. Ik vrees een beetje voor morgen zonder de pcm, maar ze heeft vandaag iig ruim voldoende binnen om een slechte dag te kunnen hebben. En als het verschil idd dag en nacht is, overleggen we maandag toch ff weer met de huisarts. Ik hoop dat dat niet nodig gaat zijn natuurlijk.

Eerste dag afbouwen ging ook goed :). Typte het net ook al in het bv-topic.. Word er toch een beetje emo van dat ze gewoon echt echt niet meer aan de borst gaat komen. Hoe suf dat ik daar nou nog last van heb na bijna 6 maand :{.
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:16:24 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133331077
Shandaly, gefeliciteerd met de halfjaardag! Lijkt me inderdaad best gek als je bij alles denkt dat het de laatste keer is. Wel van genieten he :) Leuke foto's!

Jammer Loj dat het nog steeds niet optimaal is. Maar wel fijn dat het al beter gaat en vooral dat jullie je er beter onder voelen. Het is in ieder geval een stap in de juiste richting!

Spirit fijn zeg, zo'n nacht zonder nachtvoeding! *O*

Leuk was de intocht he? Silvijn zat steeds te zwaaien naar Sinterklaas als die in beeld kwam!

Danic, ik zie nu pas je vraag. In principe is tegenwoordig de stelregel: er zijn geen stoppende voedingsmiddelen, er zijn stoppende eetpatronen. Je kan best een witte boterham eten als je voldoende voedingsvezels in de rest van je voeding hebt, maar als je alleen wit brood eet, kan dat stoppen. In rijstwafel zit een heel klein beetje voedingsvezel, maar niet veel. Als die rijstwafel wordt gegeten in plaats van bijvoorbeeld fruit of groente of een boterham, dan kan het zijn dat die vervanging wel stoppend werkt. Bij voldoende voedingsvezel hoort altijd voldoende vocht, anders kan het weer averechts werken. Maar bij baby's en kinderen kan er soms best nog iets anders spelen waardoor de darm niet optimaal werkt, wat moeilijk te achterhalen is. Lieve foto van R!

Kyara, wat een klotenacht. Ik hoop dat je inmiddels begonnen bent aan wat een veel betere nacht gaat blijken te zijn :)

Olf, echt tof, jouw boobtricks. :7

Doorkomen van tanden is, op 2 tanden na, echt een ellenlang proces hier -O- volgens mij zitten we nu al anderhalve maand te wachten op twee dikke steeds witter wordende hoektandknobbels. Met soms best veel pijn, maar vooral heel veel bijten en kwijlen.

Belle, ik vind de website heel mooi gemaakt!! ^O^

Omen, toch wel een vroege ochtend weer dus. Gelukkig gaat t wel al ietsjes beter met jou! En dat filmpje van Riley, leuk!! :)

MM, zoals gezegd, bij die vorige meet kenden maar heel weinig mensen iemand. Ik kende ook nog helemaal niemand maar het was gezellig en ik spreek er een paar zelfs nu on a daily basis :)

Kyara, die foto's van de meisjes! Superlief :) En Luuk-als-Piet ook O+

Super goed Olf, dat ze los staat! Dat lijkt me zo gek :D knap hoor!
Iedereen riep bij Silvijn steeds dat hij los zou lopen vóór het jaar, omdat hij al vroeg zat, optrok en om de tafel liep. Maar ondertussen loopt hij nog steeds alleen aan de hand en aan meubels en muren, los staan en los lopen vertikt ie hoor :+ Dus t lijkt me best wel gek om te zien zo in het begin, je baby helemaal los!

TV kijken hier niet bijzonder veel. Paar keer per week Sesamstraat. En een paar keer per week kijkt hij Bumba of Pocoyo ofzo op de laptop in de kinderstoel als ik iets boven moet doen waarbij een baby niet zo handig is.

Shandaly, ik geloof dat jij het vroeg, maar ik heb geen nieuwe vlekjes meer ontdekt bij Silvijn. Hij heeft nog steeds dezelfde en ze zijn niet anders of met meer geworden. En ik las dat waterpokken vrijwel altijd met malaise begint en dat is totaal niet aan de orde.
Net wel anderhalf uur malaise gehad maar dat lag aan ons, niet aan de vlekjes :')

Iedereen met zieke baby's: wederom beterschap en hopen op een betere dag morgen!
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:20:18 #142
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133331205
Mooi dat er geen extra vlekjes meer bijgekomen zijn bij Silvijn.

Ik kan me voorstellen dat dat best emo voor je is XM. Het is toch weer een soort tijdperk dat je afsluit.

Wat fijn dat Noor vandaag zoveel gedronken heeft XM!
pi_133331240
Het zijn nog relatief korte momentjes hoor, het losstaan, maar ziet er inderdaad gek uit! Het los lopen diirt vast nog wat maandjes want zodra ze door heeft dat ze los staat gaat ze zitten ;) Maar toch vind ik bij alle ontwikkelingen dat ze nogal random komen. Totaal niet mee bezig en hops ze doet iets.

Wat voor malaise gehad spees?

XM, goed gedronken heeft ze! En dat het na zes maanden nog pijnlijk is, lijkt me niet gek. Pas kwam er een collega achter dat ik nog voedde en er kwam meteen een verhaal boven van haar poging tot voeden acht (!) jaar geleden met nog enige emotie.
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:22:52 #144
381212 Gulara
From the future
pi_133331302
quote:

Ja ik! *O*

En mocht je erg verlegen zijn en niks durven te zeggen, dan kan ik ook voor twee (of drie, of vier :') ) mensen kletsen! :o :@
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:22:58 #145
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133331305
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:21 schreef Olf het volgende:
Het zijn nog relatief korte momentjes hoor, het losstaan, maar ziet er inderdaad gek uit! Het los lopen diirt vast nog wat maandjes want zodra ze door heeft dat ze los staat gaat ze zitten ;) Maar toch vind ik bij alle ontwikkelingen dat ze nogal random komen. Totaal niet bezig en hops ze doet iets.
Ook al zijn het korte momentjes Olf, het begin is er *O* !
pi_133333587
Gewoon komen hoor naar de meet MM! Ik vond t de vorige keer Ook heel spannend en kende niemand en durfde eigenlijk niet. en toen ging plots de airco van m'n auto stuk en kwam ik alsnog niet dus ofwel ik ken ook niemand tenzij Cwen komt

XM dat ze vandaag redelijk heeft gedronken. Probeer nu vertrouwen te hebben zonder pcm (makkelijk praten heb ik he :* )

Verder zag ik lieve pietjes en een ondeugende Riley O+

Tv wordt hier niet gekeken door Ow. Probeer dat nog zo lang mogelijk uit te stellen.

Knap zeg Olf!

Vlekjes bij Silvijn :s

Sinterklaas cadeautje bij Mandy.. Laat jr. Morgenochtend weten wat erin zat ;)

Hier een slapen Ow en ik een nachtje bij opa en oma. Mijn grote man is een weekend weg en zag de nacht alleen doorbrengen niet echt zitten met Ow z'n slaappatroon. Ondanks dat t wel beter gaat. Ben wel al met een tweede sessie bezig, maar heb hier een heerlijke schommelstoel! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 17-11-2013 03:11:20 ]
  zondag 17 november 2013 @ 06:36:18 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133336099
Ze drinkt nu nóg minde bij de eerste voeding :'(. Het glijdt af van 180 naar nu 80... Gister zonder PCM nog 120. Tandjes kunnen we gewoon aankomen en op drukken enzo, zonder dat ze pijn aangeeft.

Ik vrees voor de rest vd dag.
  zondag 17 november 2013 @ 07:12:58 #148
381212 Gulara
From the future
pi_133336219
XM, blegh stom inderdaad.
Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten.
Misschien wat fruit geven als ze dat lekker vindt?

En nogmaals wellicht ten overvloede. Pi drinkt soms ook echt belachelijk weinig.
En dan zwetend en wel bij >30 graden.

Het komt écht goed!

Sterkte vandaag! :*
pi_133336290
Mag ik ff jompelen zonder bij te lezen?

Manlief is een nachtje weg (met vrienden naar Amsterdam). Dus ik ben alleen thuis met de kids. Ik heb ze gisteren om half acht en acht uur in bed gelegd. En ze slapen nu nog!! :D *O*
(Dat doen ze normaal nooit....)
pi_133336312
Noor, luister eens wat Ow zegt:
Ow: Noor ga eens lekker drinken, dat vind je mama fijn! Hopelijk heb je vandaag geen pijn en wanneer krijg ik weer eens een mooie Noor foto te zien om er verliefd naar te staren? O+ Oja, ik moest van mijn mama zeggen :* voor jouw mama!

Gulara, is t daar nu 30 graden..." Dat wil ik ook!!! En ik zeg: meet in Australië ipv hier!

AM, wat fijn en knap!!! Lekker genieten!
pi_133336357
Animal, je weet wat je te doen staat! Nog wat weekendjes weg plannen voor je manlief! :+

Ik geloof dat er hier behoorlijk wat kletskousen zijn (gezien de snelheid van de topics), dus dat komt hoe dan ook goed op de meet ;)

XM als ze gister zo goed heeft gedronken kan er in één dag niet zoveel mis gaan zou je zeggen! Nouja, dat zou ík zeggen ;) Wat denk je zelf dat er nu aan de hand is eigenlijk?
  zondag 17 november 2013 @ 08:58:02 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133336537
Ik weet het niet.. ben zo vreselijk bang dat er iets heel erg mis is. Iets in haar buikje.
  zondag 17 november 2013 @ 09:10:24 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133336593
AM wat een heerlijkheid! *O*

Gulara, 30 graden. Ik ben vreselijk jaloers! Sowieso lijkt Australië me O+

XM, ik heb je spoiler van eergisteren niet gelezen maar dikke knuf voor jou, Duvel en Noor. Enorm goed en dapper dat je aan jezelf gaat werken. Ik hoop dat Noor weer lekker veel gaat drinken vandaag, al is het alleen al voor jou :*

Hier was T. echt niet lekker vannacht, heeft flink gespuugd en om 1:00 en 5:00 60cc gedronken. Ziet er nu wel een stuk vrolijker uit, dus dat is iig beter ^O^
  zondag 17 november 2013 @ 09:12:43 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133336616
Sneu GotC. Beterschap voor T.

Hier was het drinken om 23.00 - 03.30 - 05.30 en om 07:30 uur opstaan. Die van 23.00 uur is een avondvoeding, half 6 is al bijna ochtend dus maar 1 nachtvoeding *O*

en nu ga ik even een baby onder de eettafel vandaan plukken....
pi_133336644
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 09:12 schreef Kyara het volgende:
Sneu GotC. Beterschap voor T.

Hier was het drinken om 23.00 - 03.30 - 05.30 en om 07:30 uur opstaan. Die van 23.00 uur is een avondvoeding, half 6 is al bijna ochtend dus maar 1 nachtvoeding *O*

en nu ga ik even een baby onder de eettafel vandaan plukken....
We hebben precies dezelfde nacht gehad! Gezellig hoor, achteraf ;)

Nog een kort vraagje, is het normaal dat de middelste boventanden ver uit elkaar zitten en trekt dat bij als er meer tanden komen of kan ik vast gaan sparen voor de orthodontist? :+
pi_133336673
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 08:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet het niet.. ben zo vreselijk bang dat er iets heel erg mis is. Iets in haar buikje.
En als je op haar buikje drukt, reageert ze daar dan op? (en nu niet als een gek op haar buik gaan duwen natuurlijk :+)
Misschien voel je wel goed aan dat ze bijvoorbeeld wat misselijk is of last heeft van haar darmpjes, misschien kun je haar masseren of eerst een warm badje geven voor de fles (of valt ze dan in slaap?).
Als er iets echt vréselijk mis was, dan zou ze gister niet zo heerlijk veel hebben gedronken. Wat een sloot :D Dat hoef ik bij F echt niet te proberen!
pi_133336737
Olf, die tanden kunnen nog enorm bij trekken hoor, doe not wurrie! Hier begonnen ze prachtig, inmiddels zijn Kleuter zijn voorste boventanden over elkaar heen gegroeid en zie ik een overbeet die er twee jaar geleden bijv. nog niet was. Succes! :P

XM, wat hebben jullie met de huisarts afgesproken?

Beterschap voor T, Gotc!

Vandaag is het World Prematurity Day :) Dat jullie het even weten!
  zondag 17 november 2013 @ 09:38:31 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133336786
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 09:18 schreef Olf het volgende:
Nog een kort vraagje, is het normaal dat de middelste boventanden ver uit elkaar zitten en trekt dat bij als er meer tanden komen of kan ik vast gaan sparen voor de orthodontist?
Had M ook en volgens mij is dat wel redelijk aan het bijtrekken. Duurde wel even hoor...

Kijk (is nu bijna wegetrokken)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Kyara op 17-11-2013 09:44:53 ]
  zondag 17 november 2013 @ 09:45:33 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133336836
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:30 schreef L-E het volgende:
Vandaag is het World Prematurity Day Dat jullie het even weten!
Plaatje bij het praatje (ik haal ze straks weer weg)

SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door Kyara op 17-11-2013 10:37:00 ]
pi_133336853
XM mag ze niet nog een dagje pcm?
AM je man mag vaker weg dus?
Kyara wat een goede nacht zeg *O*
L heeft ook ruimte tussen zijn boventandjes

Kyara wat een indrukwekkende foto's
pi_133336931
Haha mooi dat die tanden nog kunnen bijtrekken, of dat naar de goede of verkeerde kant is merken we vanzelf ;)

Kyara, ik vind jouw meisjes er eigenlijk vanaf het begin heel goed uitzien, het zijn vooral de slangetjes die het spannend doen ogen. En je ziet natuurlijk wel dat ze licht zijn. Met 34 weken geboren toch? En hoe zwaar? Wel bijzonder hoe goed ze het nu doen zeg! Dat heb ik ook bij de foto's van D van Juus en de verhalen van LE. Die knappe kleintjes.
  zondag 17 november 2013 @ 10:03:53 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133336950
Ze zijn geboren met 33+4 en ze waren 1905 en 1935 gram. D was de zwaarste maar is de eerste dagen afgevallen naar 1700 gram. Ze zagen er inderdaad vrij snel goed uit. De wat meer akelige foto's van vak na de bevalling (smeer, blauw, zuurstof etc) die zal ik hier ook niet zo snel posten. Maar ze zijn ook nooit ziek geweest, alleen te vroeg en te klein.
pi_133336951
Kyara, ik vind jouw meisjes er echt enorm goed en gezond uitzien op de foto's!

Ik doe niet aan plaatjesbijpraatjes hier, maar mijn knappe prematuur straalt op FB O+
pi_133337267
Shandaly wat een leuke foto's. Lars zie je ook groter worden O+
Dat filmpje van Nijntje heb ik vanmorgen met Riley geluisterd. Ze vond hem erg leuk.
Het was hier erg vroeg ochtend. Om vijf uur werd ze huilend wakker. En vooral het huilen vind ik zo zielig. Meestal wordt ze vrolijk wakker

Animalmix wat een leuk filmpje O+

Spees fijn dat er geen vlekjes zijn bijgekomen.

Loj jammer dat er twee sessies waren. Maar jeej voor de schommelstoel

XM jammer dat het drinken niet goed gaat. Als het echt niet lukt zonder PCM gewoon geven hoor :*
En dat je zo vreselijk bang bent dat er iets mis is met haar. Wat moeilijk moet dat zijn. :*

Animalmix *O*

Kyara wat een lieve foto's, ondanks te vroeg geboren. Wat de anderen ook al zeiden ze zagen er meteen goed uit O+
  zondag 17 november 2013 @ 10:40:47 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133337331
Meer een foto van een bijzonder moment als dat het een 'mooie' foto is.
Gemaakt om 04.00 uur in de nacht, toen was ie een paar uur op de wereld en ik kon niet slapen, want adrenaline in mijn lijf en het ging toen nog niet zo goed met hem.
Dus toen ben ik naar hem toe gegaan en heb ik een uur naast hem gezeten. O+

En foto weer weg.....

[ Bericht 27% gewijzigd door Juud79 op 17-11-2013 11:53:37 ]
pi_133337846
Ik doe ook nog heel ff mee:

*En weg*

Hier 3 uur oud en nog zonder sonde en infuus O+

[ Bericht 28% gewijzigd door Loj op 17-11-2013 12:57:40 ]
  zondag 17 november 2013 @ 11:29:33 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133338043
Wat een bijzondere foto's Kyara, Juud en Loj. Wat het extra bijzonder maakt, is hoe groot en sterk jullie kindjes nu zijn O+
  zondag 17 november 2013 @ 11:31:26 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133338076
Pfoeiii die mini-mini's... O+ ;(

Mijn oppaskindje werd bij 34 weken gehaald, toen 1800 gram. Zo bizar om dat te bedenken als je de blakende kleuter ziet die hij is geworden O+

Verder hebben jullie heel veel interessants gekletst maar ik heb mn moeder op bezoek dus weinig reactie, sorry :@

Straks naar de eerste verjaardag van E's nichtje! *O* Wij gaan eerst, en vriendje en zijn jetlag komen vanaf Schiphol ook die kant op oO<
  zondag 17 november 2013 @ 11:53:37 #169
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133338460
Die mini mini's O+ ;( wel bijzonder dat ze nu zo groot en sterk zijn gegroeid.

Arme T. gelukkig gaat het nu weer beter.

Ik wist net dat zo'n kleine baby al zo kon kwijlen, vooral als ze ligt te knuisten is het :9~ _O-
  zondag 17 november 2013 @ 12:48:57 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133339508
Och, die ukkies... Heb ze bijna allemaal gemist, maar wel eens eerder gezien. Blijft zo bijzonder.

Fijn dat T. weer wat opgeknapt is!

Suiker, ik merk niks als ik op haar buikje druk. Heb wel het idee dat het wat helpt als we haar iets schuiner leggen. Dan gaat er iig wat in. Vanochtend was het 80 uit de fles en nog circa 40 uit een glaasje, voeding erna was 130 en nog 40 fruithap en net ging er 140 in, maar bliefde ze geen fruithap meer.

En wat vinden jullie, is dit al door of niet? Ik twijfel. Betere foto lukte niet :')

SPOILER
pi_133339639
Ja die lijken me door.
Heb je gevoeld? Het is vlijmscherp, dat voel je wel.
  zondag 17 november 2013 @ 12:55:51 #172
381212 Gulara
From the future
pi_133339707
Hoe heb je die foto überhaupt voor elkaar gekregen XM? :o
Mijnes doet z'n mond niet zo braaf open. Het lijkt inderdaad alsof ze door zijn. Je kunt er volgens mij ook met een theelepeltje op tikken. Als je geluid hoort, is het een *)

En 430ml nog voor 13u is al best veel toch? :o *O*

Minibaby's gemist. :*
  zondag 17 november 2013 @ 12:59:59 #173
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133339807
Ja, je voelt ze en hoort tikken idd :) Maar dan zou de last ervan toch ook weg moeten zijn?
  zondag 17 november 2013 @ 13:04:32 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133339900
Oh Gulara, ze huilde :@ :') anders is het mission impossible idd.
pi_133339983
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 12:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, je voelt ze en hoort tikken idd :) Maar dan zou de last ervan toch ook weg moeten zijn?
Nou dat hoeft niet altijd. Bij Rosalie is haar eerste boventandje nu door maar heeft er bij vlagen echt wel last van.
De rest van die tand wordt ook nog doorgeduwt dus het kan echt vervelend zijn.
Het is ook per kind zo verschillend. Bij eva merkte je niks van het doorkomen. Zelfs de laatste kiezen deze zomer waren geen probleem.
  zondag 17 november 2013 @ 13:11:20 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133340045
Ja het zijn idd vlagen. Ze kwijlt nog wel flink en zit nu een boekje op te eten :').
pi_133340176
Ik heb een verstandskies die elke maand wat millimeters pakt, dat is telkens weer een k*tgevoel :@

Twee tandjes! *O*
pi_133340389
De foto van Loj gemist

XM ik snap dat je meisje zo beroerd is met twee doorkomende tandjes. Arm moppie :*
  zondag 17 november 2013 @ 13:33:26 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133340543
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 09:18 schreef Olf het volgende:

[..]

Nog een kort vraagje, is het normaal dat de middelste boventanden ver uit elkaar zitten en trekt dat bij als er meer tanden komen of kan ik vast gaan sparen voor de orthodontist? :+
:D Dat vraag ik me dus ook wel eens af. Maar het komt meer voor lees ik. S heeft dat ook best wel erg:

SPOILER
Bedoel je zoiets?

Voor iedereen die het betreft: een 'fijne' prematurendag en geniet nog een beetje extra van jullie inmiddels sterke grote baby's!

Kyara, jouw kindjes hadden idd een mooi gewicht! Tante flappie en ik zijn van (exact?) dezelfde termijn en wij wogen ongeveer 1200 en 1300 gram. Maar ook al hadden J en D een mooi gewicht, er zijn natuurlijk een boel andere dingen die het pittig maken. En nu niets meer van te zien :)
pi_133340801
Alle foto's van de mini mini's gemist.
en nu ga ik mijn mini wakker maken voedingstijd :9
pi_133341026
XM, die zien er 'door' uit ja! En wat de rest ook zegt, kan best nog een beetje pijnlijk zijn, ook als ze al door zijn. :*

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 12:55 schreef Gulara het volgende:
Hoe heb je die foto überhaupt voor elkaar gekregen XM? :o
Mijnes doet z'n mond niet zo braaf open. Het lijkt inderdaad alsof ze door zijn. Je kunt er volgens mij ook met een theelepeltje op tikken. Als je geluid hoort, is het een *)

En 430ml nog voor 13u is al best veel toch? :o *O*

Minibaby's gemist. :*
Hihi, ik vroeg het me ook af, de tandjes van Nin zijn al ongeveer 2 weken door denk ik, maar nog niet gelukt om ze op de foto te krijgen. Terwijl je die echt al goed kunt zien! Zijn al hele tanden!

En ik zag ook nog hele kleine mini-babytjes, wat bijzonder!
Zelf heb ik een nichtje dat met 27 weken zwangerschap werd geboren, toen ik zelf zwanger was had mijn opa de videobeelden op een dvd gezet en hebben we dat nog zitten kijken, gek om te bedenken dat er zo'n babytje in mijn buik zat. Ze was echt nog doorzichtig en super klein en je zag dat borstkasje zo indeuken als ze ademde. Ik kon het me nog herinneren, want toen ter tijd was ik natuurlijk ook 'live' op bezoek geweest. Inmiddels is ze trouwens alweer 12 jaar en zit ze in de eerste klas!
pi_133341293
Die minimensjes... O+
Vooral het verhaal van Keshet heeft me toendertijd diep geraakt, aangezien ik toen zwanger was van Lars, en ongeveer gelijk met Keshet uitgerekend was... Het idee toen dat dat wat ik in mijn buik had, bij haar al buiten de buik moest zien te overleven... En nu is E. gewoon 3 maanden ouder dan Lars ;)
  zondag 17 november 2013 @ 14:06:57 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133341340
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:04 schreef Shandaly het volgende:
Die minimensjes... O+
Vooral het verhaal van Keshet heeft me toendertijd diep geraakt, aangezien ik toen zwanger was van Lars, en ongeveer gelijk met Keshet uitgerekend was... Het idee toen dat dat wat ik in mijn buik had, bij haar al buiten de buik moest zien te overleven... En nu is E. gewoon 3 maanden ouder dan Lars ;)
Gek is dat he. Dat had ik ook met mijn nicht. Die liep ongeveer tegelijk met mij, en ineens het telefoontje dat er weeën waren met 25 of 26w. Zo gek, dan ben je daar zelf totaaaal niet mee bezig en iemand met jouw termijn krijgt dat voor haar kiezen. Nu is hij idd 4 maanden ouder en het gaat ook met hem erg goed :)
pi_133345568
Ik gooi er nog even een, voor mij, gewetensvraag in: als je kind net Heul Veul heeft gegeten en alles is op, maar ze blijft met haar mond open zitten, stoppen jullie er dan meer in of moet ze wachten tot het volgende eetmoment? :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 17 november 2013 @ 16:48:27 #185
259886 pessie
pi_133346089
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:33 schreef Spirit82 het volgende:
Ik gooi er nog even een, voor mij, gewetensvraag in: als je kind net Heul Veul heeft gegeten en alles is op, maar ze blijft met haar mond open zitten, stoppen jullie er dan meer in of moet ze wachten tot het volgende eetmoment? :@
Ik zou er wat te drinken instoppen :P

Lauren heeft ook last van haar tandjes. Ik twijfel of het alleen de boven tanden zijn of ook de tanden aan weerszijden.
pi_133346153
Loop je weer te klooien met de iPad pessie? :P

Ze eet nu het klittenband van het speelkleed op :@

Ik vind dit zo ingewikkeld he :')
Sarcasme. Herken het.
pi_133346193
Drinken! Waarom denk ik daar niet aan? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_133347357
Spirit, alles in de mond stoppen en zo, is dat niet de leeftijd en dus normaal? Hier gebeurt het ook, maar het is hier geen teken van honger.
pi_133349533
Ja alles in de mond stoppen wel, maar als het laatste hapje op is en ze blijft met wijd open mond zitten en gaat dan protesteren als er niks meer komt, is iets anders. Drinken wilde ze niet (water), ma ar net ging er nog een grote fles melk in dus denk echt dat ze nog trek had... Ik vind het echt lastig, want ik zie dat ze iets dikker is geworden en ben bang dat ik haar teveel geef. Naja, woensdag cb :)
Sarcasme. Herken het.
  zondag 17 november 2013 @ 18:52:17 #190
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133349632
Ik heb datzelfde 'probleem' en vind het ook lastig. Ben zo bang hem teveel te geven. En dinsdag cb hier, dus ben benieuwd :+
  zondag 17 november 2013 @ 19:11:52 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133350137
Spleetje tussen de tanden met 1 jaar en met 2 jaar. Het is minder geworden, ondanks dat ze nog een speen heeft (bijna alleen met slapen en als ze slaapt doet ze hem uit). Ik denk wel dat speen/duimen heel veel uit maakt, sinds dat wij overdag de speen hebben weggelaten, nu al een half jaar ongeveer, zie je de tanden toch meer naar elkaar toe groeien. Al vind ik het super schattig staan....

Het heeft te maken met het lipbandje, je kind heeft een tongriem, die soms te strak staat en geknipt moet worden, maar ook een lipbandje bovenin, wat ook te strak kan staan of te dik is, dat zorgt voor een spleetje tussen de tanden.
Ow en dat weet ik pas sinds een week of drie, nooit geweten dat er een oorzaak voor was... niet dat ik het dan had laten knippen hoor.... :X

SPOILER
pi_133351542
Kindjes met spleetjes tussen hun tandjes O+

Vandaag was mijn zusje jarig. Dus daar geweest. Met Riley ging het allemaal lekker. Maar wij houden nu gezellig elkaar ziek geloof ik. Beide zijn we verkouden en aan het hoesten :o
pi_133352105
Zo'n spleetje ja Spees!

Even ego een foto van de eerste ontmoeting tussen baby en sint:

[ Bericht 69% gewijzigd door Olf op 18-11-2013 12:04:16 ]
  zondag 17 november 2013 @ 20:13:50 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133352174
Sterkte Omen. Eventueel extra vitamines slikken om je weerstand wat op te krikken?

Aaaaah, hoe vond ze het Olf?
Wij hebben de baby's lekker bij oma gelaten en zijn alleen met M geweest.
  zondag 17 november 2013 @ 20:16:14 #195
259886 pessie
pi_133352282
Juud wat schattig!

Golf, ook leuke foto O+

Spirit, aangezien jhe bang was te weinig te drinken te geven dacht ik, misschien wil ze liever drinken na het eten.
En ik drukte te snel op verzenden ja :P
pi_133352336
olf O+ mooie foto

omen beterschap.
pi_133352909
Olf wat een superfoto!! Jammer dat we t gemist hebben..

Krijgen we geen foto Kyara?
  zondag 17 november 2013 @ 20:31:31 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133352954
Wat leuk Olf! Ze kijkt haar ogen uit :D !
  zondag 17 november 2013 @ 20:34:59 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133353100
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 20:30 schreef Suikertante het volgende:
Krijgen we geen foto Kyara?
In het dreumestopic staan de foto's van M ;)
  zondag 17 november 2013 @ 20:47:03 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133353646
Drinken tussendoor moet ik ook wat vaker aan denken. Silvijn vraagt er ook echt niet om. Maar vandaag heeft hij een halve fles thee weggewerkt. Mijn snobje vindt de açaibes-thee (waarom heb ik die in huis?!) blijkbaar heerlijk.

Omdat ik hier nog maar 2 a 3 dagen ben, wil ik jullie nog mijn ochtendsillie met tweetyhaar opdringen. Gisteravond nogal wat drama gehad en uiteindelijk hebben we hem onder de douche gezet om te 'resetten', maar daardoor ging hij met nat haar slapen. Alleen al voor het resultaat in de ochtend wil ik zijn haar voortaan voor het slapen met een plantenspuit nat maken! O+

Ik vind dat Silvijn hier het broertje van LB's E lijkt
  zondag 17 november 2013 @ 20:48:26 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133353709
Ja inderdaad Spees! Cool haar hoor.
En al bijna dreumes :o O+
pi_133353716
Suiker Tik Tak is niet meer op tv. We hebben een dv.d. Volgens mij zeg ik hem laatst bij het Kruidvat voor 3 euro of zo.

GotC beterschap voor T. Zielig!

Lief Mandy die foto van het babyslofje O+

XM die tandjes lijken echt door. Maar N heeft er dan ook nog altijd een paar dagen last van. Geen idee waarom maar ik denk dat het nog gevoelig is of zo. Of dat het gek aanvoelt.

Kyara fijn van de redelijke nacht!

Spirit lastig als je kind geen grenzen aangeeft wat betreft eten. Kan je niet echt helpen, want N is niet zo'n grote eter.
Maar lijkt me dat het een keer genoeg is. Net als met de flessen.

Pff die kleine beebs (foto's wel gezien vandaag)...blij dat ze nu zo gezond en groot zijn alweer! (Wat mogen we toch blij zijn met al die apparatuur en deskundigheid van tegenwoordig)

Omen en Riley beterschap!

Juud super schattig inderdaad O+

Olf wat leuk die foto!

Spees hihi dat haar! (Hebben wij hier bij peuter ook. Iedere ochtend met een natte kam er doorheen en dan zit het weer een beetje.)
En wat een dreumes al zeg!

Hier was de intocht op een rottijd qua slaaptijden van de kids. Dus helaas niet geweest.

Oh Kyara mag ik trouwens toch een uitnodiging voor de facebookgroep van de meet? Als het een beetje uitkomt wil ik misschien toch wel komen.....
pi_133353892
Ze vond het heel leuk omdat er ook allemaal muziekbands voorbij kwamen, maar het hele concept Sint was natuurlijk niet echt overgekomen ;)

Spees! Boeeee wat moet dit topic zonder jou? :'( en knappe Silvijn met z'n mooie ochtendcoupe haha!
  zondag 17 november 2013 @ 20:53:51 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133354014
AM, ik heb je toegevoegd. Ik zag dat jij ook nog maar 11 dagen een baby hebt :o

Nou Olf, wij zijn er ook nog hoor!

Maar ik heb makkelijk praten ;)
  zondag 17 november 2013 @ 21:01:46 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133354515
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:51 schreef Olf het volgende:
Ze vond het heel leuk omdat er ook allemaal muziekbands voorbij kwamen, maar het hele concept Sint was natuurlijk niet echt overgekomen ;)

Spees! Boeeee wat moet dit topic zonder jou? :'( en knappe Silvijn met z'n mooie ochtendcoupe haha!
Jij moet er gewoon hourly's ingooien i.p.v. daily's en dan loopt het als een trein!
pi_133354520
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
AM, ik heb je toegevoegd. Ik zag dat jij ook nog maar 11 dagen een baby hebt :o

Nou Olf, wij zijn er ook nog hoor!

Maar ik heb makkelijk praten ;)
Ja jou ga ik m'n hele fokcarriere niet ontlopen qua topics ;) O+
  zondag 17 november 2013 @ 21:03:51 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133354648
Jawel, in 2016 wel :Y

en dan zit ik zielig en alleen in het rammelaartopic
pi_133354832
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 21:03 schreef Kyara het volgende:
Jawel, in 2016 wel :Y

en dan zit ik zielig en alleen in het rammelaartopic
Nee dan denk jij, oke, ook nog een kleintje erbij en zo waren daar: de Triplets. :+
  zondag 17 november 2013 @ 21:08:52 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133354932
Wohhh. Over 4 jaar zien we op TLC: The Kyara Stories. Fifteen Kids and Counting.
pi_133355093
_O-

Olf O+ Wat een troontje heeft ze daar joh! En de muziek die meer indruk maakte, super schattig!

Silverijntje O+ met z'n wilderige bos haren! Heerlijk om doorheen te woelen denk ik! En blijf nou hiehier Spees!

AM ook al weg over 11 dagen ?! :o
  zondag 17 november 2013 @ 21:12:51 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133355112
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Wohhh. Over 4 jaar zien we op TLC: The Kyara Stories. Fifteen Kids and Counting.
Zou dat nou veel opleveren?

* Kyara gaat het overwegen
  zondag 17 november 2013 @ 21:34:59 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133356623
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 21:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zou dat nou veel opleveren?

* Kyara gaat het overwegen
Ligt eraan wat je met 'veel' bedoelt denk ik! Geld niet, gok ik :P . Grijze haren wel!
  zondag 17 november 2013 @ 21:36:51 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133356776
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je met 'veel' bedoelt denk ik! Geld niet, gok ik :P . Grijze haren wel!
Ik denk in geld.... weet je hoeveel 3 kinderen eten joh!

nou ja, je weet waarschijnlijk wel hoeveel ze gemiddeld eten ;)
  zondag 17 november 2013 @ 21:44:11 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133357219
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik denk in geld.... weet je hoeveel 3 kinderen eten joh!

nou ja, je weet waarschijnlijk wel hoeveel ze gemiddeld eten ;)

Misschien hoort het bij de dreumesperiode, maar Silvijn wil de afgelopen week ineens zoveel meer lichamelijk contact! Niet dat hij het eerst pertinent niet wilde, maar hij had gewoon andere prioriteiten. Nu komt hij echt naar ons toe met zijn armpjes uitgestoken voor een omhelzing, hij houdt zijn wang tegen mijn wang, hij kriebelt met zijn nageltjes over onze armen en hij wil onze gezichten aaien. En, van een andere orde, hij wil steeds zijn fles in mijn mond duwen en zijn fiepje. En dan moet het ook echt op de goede manier, op zijn kop ofzo accepteert ie niet. En als ik dat dan doe; lachen! Ik vind het zo leuk *;

/de speesmonologen
  zondag 17 november 2013 @ 21:45:52 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133357313
Ooooh wat schattig Spees O+ O+ O+
pi_133357344
How cute O+ O+
  zondag 17 november 2013 @ 21:47:55 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133357434
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:44 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien hoort het bij de dreumesperiode, maar Silvijn wil de afgelopen week ineens zoveel meer lichamelijk contact! Niet dat hij het eerst pertinent niet wilde, maar hij had gewoon andere prioriteiten. Nu komt hij echt naar ons toe met zijn armpjes uitgestoken voor een omhelzing, hij houdt zijn wang tegen mijn wang, hij kriebelt met zijn nageltjes over onze armen en hij wil onze gezichten aaien. En, van een andere orde, hij wil steeds zijn fles in mijn mond duwen en zijn fiepje. En dan moet het ook echt op de goede manier, op zijn kop ofzo accepteert ie niet. En als ik dat dan doe; lachen! Ik vind het zo leuk *;

/de speesmonologen
Mag ik jouw Silvijn lenen, het lijkt me zo'n leuk jochie, en dan kan J. van alles van hem afkijken en leren O+
  zondag 17 november 2013 @ 21:50:59 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133357638
Hij is beschikbaar voor feesten, partijen en workshops O+
pi_133357648
Ohh wat schattig Spees O+ En z'n haar :D Ik zie E. er ook wel in terug idd.
  zondag 17 november 2013 @ 21:52:28 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133357779
Hoe is het met jou Lot? Einde van het jaar bijna in zicht... Dan zou je het iets rustiger krijgen toch?
pi_133358128
Goed onthouden :) Ik heb mijn diploma *O* Of nouja, ik moet 'm nog officieel krijgen over 2 weken maar alle studiepunten zijn binnen. Nu alleen nog vervolgopleiding afronden, 6 januari als het goed is. Maar dit is al een grote last van m'n schouders. Ook een dag minder werken vanaf december, daar kijk ik ook echt naar uit. Heerlijk lekker vaak thuis zijn bij J., ze doet echt zo snel zoveel nieuwe skills op nu!
  zondag 17 november 2013 @ 21:59:40 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133358328
Wat goed! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je daar enorm naar uitkijkt. Die laatste anderhalve maand vliegt vast voorbij, zo met de feestdagen tussendoor. *O* voor je diploma!
pi_133358583
Spees, zwijmel O+
Nin is de laatste dagen ook nog knuffeliger dan anders, ook bij m'n moeder laatst, zo ontzettend lief!

SPOILER
pi_133358591
Dankje! Hopelijk kan ik binnenkort ook weer wat frequenter meeposten hier, heb de boel hier zwaar verwaarloosd :P
pi_133358635
Ohh lief Belle! Daar zal je moeder vast ook heel blij mee zijn geweest O+
pi_133358690
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:04 schreef L0t.. het volgende:
Ohh lief Belle! Daar zal je moeder vast ook heel blij mee zijn geweest O+
Ja, een poosje wilde ze helemaal niet bij andere op schoot, dus m'n ouders 'misten' d'r al best wel. Mijn moeder was echt helemaal blij dat ze zo bij d'r kwam knuffelen *;

Enne, wat lekker dat je je opleiding hebt gehaald *O* én een dag minder werken, dus extra bij J. O+
  zondag 17 november 2013 @ 22:06:06 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133358740
Echt een mooie foto, je moeder kijkt ook zo gelukkig :)
  zondag 17 november 2013 @ 22:07:18 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133358807
Silvijn O+! (autocorrect maakte er dolfijn van :{w) Maar wat klinkt het lief zeg, die knuffels en kriebels en flessen-delen acties O+!

L0t wat fijn, lekker dagje minder werken en afronden die opleiding *O*

Belle, prachtige foto O+
pi_133358975
J. houdt trouwens ook erg van aan mijn gezicht zitten, maar dan met haar vingers in mijn neus of met haar hele hand in mijn mond en lekker mijn lip uitrekken :Y)
pi_133359631
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:10 schreef L0t.. het volgende:
J. houdt trouwens ook erg van aan mijn gezicht zitten, maar dan met haar vingers in mijn neus of met haar hele hand in mijn mond en lekker mijn lip uitrekken :Y)
+1
Maar favoriet blijft toch met die kleffe natte minivingertjes aan m'n haren trekken :X of mijn bril van m'n neus af trekken (ik loop ook continu m'n bril te poetsen door diezelfde vingertjes...)
  zondag 17 november 2013 @ 22:26:44 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133359995
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:10 schreef L0t.. het volgende:
Herkenbaar. Maar gelukkig hebben ze allebei een tweelingzus die dat nog wel geinig vindt :+

Mooi Belle O+

L0t, gefeliciteerd! Fijn dat de druk een beetje van de ketel is.
  zondag 17 november 2013 @ 22:32:14 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133360305
Omen, beterschap!

Olf, wat een leuke foto O+. Ze geniet echt volop zo te zien :Y

Spees, dat haar :D Meesterlijk! En dan nog meer knuffelen ook O+. Ik hoop dat Noor binnenkort ook eens aan dat armpjes uitsteken gaat beginnen, dat lijkt me zo tof!

Goed nieuws van l0t! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt :Y.

Belle ook al zo'n mooie foto.. Licht en kleur zijn bij jouw foto's altijd zo mooi! Wij maken echt te weinig foto's..

Noor is ook sinds kort zo'n peuteraar aan je gezicht, hoewel ze meest recent het meppen heeft ontdekt :').

En! Zes voedingen vandaag en ca. 830 aan melk en nog 90 gram fruithapje! We hebben het voedingskussen wat meer overeind gelegd en dat lijkt wel wat te doen dus. En geen pcm meer gegeven. Als de voeding morgenvroeg ook goed gaat, heb ik goede moed en lijkt het me niet nodig de huisarts nog te bellen.
pi_133360574
Ow je moeder en Nin belle O+ O+
pi_133360811
He, wat is het hier gezellig!

Fles en speen delen, dat klinkt echt superlief Spees :)

Animal ik ga gauw naar het kruidvat! Als hij open is. :P

L0t gefeliciteerd, wat ga jij een relaxte tijd tegemoet!

Belle wat een lieve foto zeg van je mams met je dochter (!!! Besef je wel hoe tof)

Kyara ohja 8)7 ik wilde laatst ook al vragen waarom ik niks van enf lees. Maar die heeft ook geen baby meer :D (daarnaast is ze geloof ik ook nogal intensief zwanger, maar dat terzijde)

Bril pakken: check. Hij kan dat nu ook heel onverwacht. Zo knap! }:|

We zijn net thuisgekomen en F was echt dolgelukkig. Het begon al beneden in de gang, waar ik een envelop uit mijn postvak pakte en daar ging hij verliefd naar lachen :? Maar vooral de katten kregen alle aandacht en zo'n stralend gezicht! In de box (moesten even uitpakken dus parkeerden hem direct even) was hij ineens zo behendig en doelgericht, we zijn maar 10 dagen weggeweest maar het lijkt wel een maand :o

Vakantiespam volgt morgen O+
pi_133360907
XM *O*
pi_133361841
XM, wat klinkt dat goed! Wat fijn ook dat zowel jij als Noor je weer wat beter voelen zo :*

Verder loop ik hier momenteel ook met een grote kras op m'n wang rond en eentje op m'n neus ;) Nin aait soms wat hardhandig nog :') En Nin O+ haren ook...

Suiker, jaaa super bijzonder he!
Ben benieuwd naar je spam! Wat hip dat F. jullie huis en katten nu echt zo herkent, dat ie ook echt thuiskomt O+
pi_133361929
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 22:37 schreef mrien het volgende:
Ow je moeder en Nin belle O+ O+
O+
  zondag 17 november 2013 @ 23:11:51 #238
381212 Gulara
From the future
pi_133362372
Spleettandmoppies. O+

Een schattige Olfbaby. O+

Stampertje Silvijn. O+ Knuffelkont!

Nin met oma. O+ Gaat het beter nu met andere mensen Belle?

L0t wat goed gefeliciteerd! En straks en extra dagje bij J. O+

Suiker, bijzonder hè, als ze dan als een nieuw kind weer in vertrouwde omgeving zijn. O+

XM! Wat goed. O+

Nu baal ik extra dat Pi geen tweelingbroertje/- zusje heeft. *voelt met tong aan de opengekrabde stukjes in onderkaak. ;(

Verder slecht bijgelezen. Ik duik even het speelkleed op voordat ik m'n kind in bed gooi! O+
  zondag 17 november 2013 @ 23:12:37 #239
381212 Gulara
From the future
pi_133362410
Ooh Belle je geeft het antwoord al. Slecht gelezen zei ik. :P :')

Maar fijn dat het beter gaat. O+
pi_133367652
L0t wat goed! Gefeliciteerd! *O*

Belle, geweldig lieve foto O+

En XM, wat fijn dat het tandjesleed wat afneemt. Goed onthouden voor volgende keer, want zo zal het vaker gaan ;)

Hier om 6 uur weer een wakker kind, dus weer geen nachtvoeding gedaan O+ Wel honderd keer wakker geweest, maar we hoefden er maar 1 keer uit voor het speentje, de andere keren viel ze na een paar keer herrie maken zelf weer in slaap O+

Ik vind het zo gek, op sommige punten is ze al zo groot, maar op andere doet ze ineens weer alsof ze een klein baby'tje is. Ze plast ook ineens weer tijdens verschonen, die nachtvoedingen en het slechte slapen... Raar kind :?
Sarcasme. Herken het.
pi_133367954
Spirit zijn er grote veranderingen gaande? Andere oppas of opvang, dat soort dingen? In "mensenkinderen" werd uitgelegd dat ze dan soms in een soort veilige modus schieten, een stapje terug doen.
Maar volgens mij zwieberen alle kinderen sowieso wel eens heen en weer. F is alweer een poos veel vroeger wakker dan daarvoor.

Wel lekker van je nacht trouwens! Zelf weer in slaap vallen is echt een van de beste baby-uitvindingen :Y
  maandag 18 november 2013 @ 08:34:43 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133368286
Klinkt als een fijne nacht Spirit :) Apart dat ze in sommige dingen weer een kleine baby is, maar wat Suiker zegt klinkt plausibel :Y

Hier een kwalitatief uitermate teleurstellende nacht. Hij kwam om 0:00, 2:00, 5:00 (prima), maar hij sliep elke keer pas 2 uur na z'n fles. Wakker wegleggen lukt nog niet, maar elke keer als ik 'm slapend weglegde werd meneer weer wakker om na 5 min te gaan+blijven huilen. Troosten in bed snapt hij ook nog niet :P
En gezien ik de nachtdienst had.. :Z
pi_133368414
Pfff.. Hoe ziet je dag er vandaag uit?
  maandag 18 november 2013 @ 08:55:17 #244
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133368452
Ik had wilde plannen, maar ik vind in huis rondhuppelen ook wel goed geloof ik. En eindelijk een dagje geen kraamvisite :9
pi_133368654
Lekker! Ik ook! :+
  maandag 18 november 2013 @ 09:17:34 #246
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133368666
Jij moet een vakantiefotospam bouwen! *O*
pi_133368695
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 07:53 schreef Suikertante het volgende:
Spirit zijn er grote veranderingen gaande? Andere oppas of opvang, dat soort dingen? In "mensenkinderen" werd uitgelegd dat ze dan soms in een soort veilige modus schieten, een stapje terug doen.
Maar volgens mij zwieberen alle kinderen sowieso wel eens heen en weer. F is alweer een poos veel vroeger wakker dan daarvoor.

Wel lekker van je nacht trouwens! Zelf weer in slaap vallen is echt een van de beste baby-uitvindingen :Y
Nope, niks vreemds aan de hand voor zover ik kan bedenken. Het is gewoon een raar kind O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 november 2013 @ 09:30:53 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133368814
GotC en Suiker, huppel ze vandaag!

Spirit, ik dacht dat ze soms ook wel eens een stapje terug doen om vervolgens ineens een grote stap vooruit te gaan. Zoiets staat wel in Oei ik groei.

Ik heb vooral een slaapkop. Gister is ze er rond 19:00 ingegaan. Toen eruit geplukt voor de voeding van 22u. 22:30 er weer in. Om 04:00 werd ze wakker en heeft ze een uurtje wat liggen murmelen. 06:00 voeding (163!), 07:00 weer erin en ik ga haar zo maar wakker maken voor de voeding van 10u. 8)7
pi_133368925
Men, ik wou dat Isa in het weekend eens zoveel sliep XM, konden wij ook eens uitslapen :D

En off-topic, maar mijn gebit is weer helemaal heel *O* Vorige keer werd ik nog half hysterisch bij het idee van verdoving, maar de gedachte dat ik 2 ruggenprikken en een keizersnede heb overleefd zonder piepen, maakte dat ik nu die vier kleine prikjes als een volwassene kon handelen :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 november 2013 @ 09:53:49 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133369098
Oh dat is fijn Spirit! Ik ben al aardig door de wol geverfd qua tandartsleed, dus ik kijk op als ik een keer géén wortelkanaal hoef :').

En ja, tis echt duidelijk geen ochtendbaby :'). Ik denk dat ik haar rond een uur of 12 weer naar bed jonas tot de voeding van 14:00 ofzo en dan rond 16u weer eventjes voor een kort slaapje. Maar misschien denkt mevrouw er anders over :Y).
pi_133369842
Hoe doen jullie dat toch? Fokken en een kleintje dat aandacht wil?
Ik probeer het echt wel bij te houden, maar ik faal ontzettend :P

Smorgens opstaan, knuffelen en een broodje eten ( sinds deze week, daarvoor kreeg ze nog een flesje in de ochtend ) dan douchen, aankleden, spelen, dan gaat ze even slapen en ga ik ondertussen speelgoed opruimen een was doen, strijken oid, na een uurtje is ze vaak alweer wakker,
dan aankleden, knuffelen, fruit eten, spelen naar buiten een uurtje wandelen, weer even spelen, broodje eten, spelen, weer even slapen ( 1,5 a 2 uur ) rijstwafel oid eten, en baby tv kijken ( dan doe ik vaak dingen voor het eten voorbereiden ) weer lekker spelen en dan komt papa meestal thuis dus dan ga ik koken, eten we, nog even knuffeltijd, avondwandeling en dan naar bed...

Dus overdag heb ik vrij wel geen tijd :P
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_133369915
Wij vertonen gewoon werkontwijkend gedrag Klums :P
Sarcasme. Herken het.
pi_133369964
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

In het dreumestopic staan de foto's van M ;)
Het blijft toch iets magisch hebben, soms misschien nog meer voor de volwassenen dan voor de kinderen! O+
pi_133370023
Haha ja ik werk maar 2 dagen per week en die zijn zo druk dat ik dan ook geen tijd heb :P
Misschien volgend jaar dus als m'n ouderschapsverlof afgelopen is en ik 3 dagen ga werken dat ik meer tijd heb ;)
pi_133370065
F is nu anderhalf uur wakker waarvan ik hem tien minuten een fruithapje heb gegeven. Verder vermaakt hij zich op het speelkleed. Dus dan heb ik tijd zat om te Fokken :+

Meestal ga ik natuurlijk ook even met hem knuffelen en spelen, maar vanmorgen had hij nogal veel aandacht nodig dus nu vind ik het niet erg dat hij zichzelf even vermaakt ;)
  maandag 18 november 2013 @ 10:53:50 #256
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133370093
Hier ook op het speelkleed idd. En kan iemand m'n kind ff uitleggen hoe ze weer van buik naar rug kan rollen? }:|
pi_133370142
Haha ja dan heb je wel tijd, hier ben ik zo een half uur kwijt met een fruithapje :)
En Lola tijgerd de hele kamer rond, dus moet haar de hele tijd in de gaten houden...
pi_133370149
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 10:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier ook op het speelkleed idd. En kan iemand m'n kind ff uitleggen hoe ze weer van buik naar rug kan rollen? }:|
Ja.
Lieeeeve lieve XM-telg. Zwaai maar heel hard naar je moeder :W , nog enthousiaster, zwiep die arm maar goed de hoogte in, nog verder, jaaaa, nog ieeeetsje verder, *FLOP*! 8-)
  maandag 18 november 2013 @ 10:58:21 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133370200
Ik doe gewoon alles op m'n mobiel :+
Nu bv ligt hij op m'n schoot, heb ik 1 hand op z'n speen en met de ander typ ik :')
pi_133370204
Hier zijn ze een uur of 2 a 3 wakker. En ze spelen ook veel op het kleed. Ze kunnen wel de hele dag willen knuffelen en op schoot zitten maar daarvan gaan ze nooit kruipen natuurlijk ;)
pi_133370209
Ik ben denk ik ook gewoon heel slecht in 2 dingen tegelijkertijd doen,
Zal wel door die teveel mannelijke hormonen komen :P
pi_133370231
Ow op schoot zitten doe ik ook zeker niet de hele dag, maar wel samen blokken toren bouwen ( nouja ik bouw en zij gooit hem om ) en dat soort dingen
  maandag 18 november 2013 @ 11:00:49 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133370245
Kruipen, rollen, fruithapjes.. tijd voor meer kleine baby's hier :D
pi_133370278
Daar heb ik dan weer een grote broer voor ;)

Sowieso kunnen al mijn kinderen heel goed zelf spelen. Heel soms mag ik meedoen. Meisjes entertainen elkaar. Zodra ik er bij kon liggen dan stoppen ze meteen met wat ze aan het doen zijn en kijken me verwijtend aan.

Boekjes lezen, liedjes zingen, schoot spelletjes en zo doen we wel heel veel. O+

En bv geven is natuurlijk al heel knuffelig O+
pi_133370368
Ach het is ook niet erg, maar soms zou ik willen dat ik wat meer mee kon posten :)
pi_133370555
Het is ook maar net hoe je het ingericht hebt. Ik post veel tussendoor want de laptop staat in de kamer en altijd aan.

En ik ben natuurlijk nu ook fulltime thuis dus voor mij geeft internet op sommige dagen het enige contact met volwassenen dat klinkt wel heel treurig zo :X
  maandag 18 november 2013 @ 11:18:55 #267
259886 pessie
pi_133370601
Ik heb ook weinig tijd hoor klums ;) . Ik scan een boel, onthou de foto's en reageer hier en daar. Maar idd, een kind is best intensief.
Nu ligt Lauren nog steeds te slapen (sinds 10 uur) en Nathan is op de psz.
  maandag 18 november 2013 @ 11:20:30 #268
259886 pessie
pi_133370639
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 11:16 schreef Kyara het volgende:
Het is ook maar net hoe je het ingericht hebt. Ik post veel tussendoor want de laptop staat in de kamer en altijd aan.

En ik ben natuurlijk nu ook fulltime thuis dus voor mij geeft internet op sommige dagen het enige contact met volwassenen dat klinkt wel heel treurig zo :X
Ik kan me dat in jouw geval goed voorstellen. Met 3 jonge kinderen is het nog een stuk lastiger de deur uitgaan dan dat ik heb met 1 baby en 1 peuter (en daarvan staat al regelmatig het zweet op MN voorhoofd als ik eindelijk de deur dicht trek).
pi_133370704
Ik lees vaak 's avonds bij en als ik vrij ben lees ik regelmatig bij. Maar nu ze kruipt wordt dat iets moeilijker merk ik.
Nu ben ik ziek thuis en mijn zus heeft Riley naar de opvang gedaan. Dus heb ik de hele ochtend geslapen. :@
pi_133370730
Ow Kyara dat kan ik me goed voorstellen ( klinkt niet treurig hoor ;) )
Het is ook meer dat er zoveel gepost word dat ik niet eens weet waar ik op zou moeten reageren...
Probeer wel veel me te lezen, maar dat geheugen van mij is behoorlijk aangetast door die zwangerschap :P ben bang dat dat ook nooit meer goed komt :')
pi_133370779
Joh, we zitten echt niet bij te houden wie waarop reageert!

Omen, voel je je iets beter?
  maandag 18 november 2013 @ 11:27:50 #272
259886 pessie
pi_133370803
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:23 schreef Omentielvo het volgende:
Ik lees vaak 's avonds bij en als ik vrij ben lees ik regelmatig bij. Maar nu ze kruipt wordt dat iets moeilijker merk ik.
Nu ben ik ziek thuis en mijn zus heeft Riley naar de opvang gedaan. Dus heb ik de hele ochtend geslapen. :@
Beterschap :* . Lekker slapen joh, wordt je weer beter van. Was je nou donderdag aan de beterende hand en ben je dit weekend door de volgende griep geveld?
pi_133370886
Ja. Donderdag leek het beter te gaan, maar toen begon ineens een verkoudheid. En Riley vond dit weekend een weekend om heel vroeg wakker te worden (6 uur en een keer 5 uur) dus uitrusten ging ook niet.
Dus nu weer ziek gemeld. En dat vind ik echt niet prettig, omdat ik al een week ziek ben. :@
pi_133371130
Dat klinkt niet tof! Beterschap
pi_133371442
Goedemorgen!! :W
Ik probeer me in het land van de levenden te begeven, valt niet mee :@

Belle, wat een prachtige foto. Je moeder kijkt heel gelukkig O+

Suiker, welkom thuis!!

XM, ze is vast aan het bijkomen van het ziek zijn. Hier gaat dat ook altijd met heel veel slapen. Fijn dat ze de goede kant opgaat!

Omen nog steeds ziek -O- Beterschap!

Spirit, na bevallen valt alles mee he? :D

Gefeliciteerd Lot! Goed gedaan!! *O*

Spees, wat klink je weer lekker verliefd. Schattig! En die foto O+

Gotc, zware nacht gehad dus. Hopelijk kan je tussendoor nog even gaan liggen.

Olf, ze ziet er diep onder de indruk uit!

Ik heb genoten van mijn zussenweekend, ik voel me nu alleen een wandelende zombie jongens. E. heeft afgelopen nacht een hele tijd liggen spoken, uiteindelijk maar een beetje water en een zetpilletje gegeven en toen ging ze slapen. Ze had geen koorts maar leek zich niet echt top te voelen. Ik voel ook wat bobbels onderin dus misschien toch iets van tandjes in aantocht, ik weet niet. Ze is al een paar dagen niet helemaal zichzelf in ieder geval.
E.
pi_133371538
Suiker waar is die fotospam nu?p
Spark lekker weggeweest wel een keer fijn zonder E of niet?
Lot woei knap hoor een studie icm een baby.

Hier ligt baby in bed en ik heb net een was opgehangen en flessen uitgekookt. Vanmorgen begonnen met uitzoeken van een kastjes oké ik hoef in 2014 geen shampoo te kopen voor vriend en mij, tandpasta ook niet gok ik :@
En ik heb ook nog wat schoongemaakt ook niet helemaal fitte vriend dus de wc maar goed schoon gemaakt.

Omen ook lekker van de regen in de drup ik snotter vrolijk met je meel sinds gisterenavond hoesten erbij nou leuk mag ik ook weer spugen -O-

En sac lijkt ergens toch op ean als baby moe is huilen en in d'r eigen bed willen liggen, dan nog even huilen en vervolgens zzzzzz. Ik vind alleen dat huilen zo zielig hè.
pi_133371609
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:27 schreef Suikertante het volgende:

Omen, voel je je iets beter?
Ik heb hier anders een keurige excel file hoor :{w

Er staat al een kruisje achter Klums naam :P
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 november 2013 @ 12:05:23 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133371709
Beterschap ferrari!

Klinkt goed je weekend Spark, heerlijk even eruit :). Lijkt me op die manier wel leuk om zussen te hebben :). Ik hoop dat E. weer snel de oude is. Ik vind het maar niks, zieke kindjes :{.

Kyara, herkenbaar :')

En ik geloof dat ik zojuist weer voor het eerst ongesteld ben geworden... Ik vind het heel gek, na bijna anderhalf jaar. Verklaart wel m'n koppijn van gister en wellicht ook deels m'n heftige reactie op alles. On the bright side, haaruitval lijkt wel gelijk iets minder.

En suiker, ze luistert niet naar je instructies :'). Huilen en wachten tot mamma of pappa je weer omdraait is hier nog steeds de manier. Om dan vervolgens binnen 5 minuten weer om te draaien }:| .
pi_133371928
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 12:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

En suiker, ze luistert niet naar je instructies :'). Huilen en wachten tot mamma of pappa je weer omdraait is hier nog steeds de manier. Om dan vervolgens binnen 5 minuten weer om te draaien }:| .
Mwehehe, dat heeft hier ook echt best lang geduurd (naja, relatief, want ze is natuurlijk 6 maanden). Echt tot brullen aan toe als je niet snel genoeg aan kwam hobbelen :D Om direct daarna weer terug te draaien inderdaad. Klein monster }:|

Hier is dat trouwens ook weer aan de gang, maar nu niet met omdraaien maar met kruipen. Ze wil vooruit, maar het lukt nog niet. Benen gaan vooruit, maar haar armen niet, dus dan stort ze facedown voorover. Of ze ligt woest op de grond met haar benen te trappen... ze wordt dan alleen rustig als ik haar ondersteun zodat ze soort van kan kruipen O+

Mijn man kwam trouwens met dit filmpje aan :D O+ Echt te grappig!!
https://www.facebook.com/(...)4925&type=2&theater.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 november 2013 @ 12:18:52 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133372014
Noor is 28/11 6 maand, maar ik zie haar nog niet snel van buik naar rug draaien. Het idee dat het überhaupt kán, is er nog niet eens. Kruipen wil ze ook wel, althans ze maakt bewegingen die ertoe zouden moeten leiden. Benen optrekken / hoog opdrukken. Maar dat je die twee moet combineren :{w. Het is of het een of het ander. Nouja komt vanzelf vast!
  maandag 18 november 2013 @ 12:26:44 #281
381212 Gulara
From the future
pi_133372224
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:27 schreef Suikertante het volgende:

Niet?! :o

*gaat turflijstje ritueel verbranden* :{
  maandag 18 november 2013 @ 12:35:49 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133372448
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 12:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor is 28/11 6 maand, maar ik zie haar nog niet snel van buik naar rug draaien. Het idee dat het überhaupt kán, is er nog niet eens. Kruipen wil ze ook wel, althans ze maakt bewegingen die ertoe zouden moeten leiden. Benen optrekken / hoog opdrukken. Maar dat je die twee moet combineren :{w. Het is of het een of het ander. Nouja komt vanzelf vast!
Check, deed J. ook. Komt goed, nu rolt ie al een tijdje, en tijgert ie ook. Te lui voor kruipen denk ik....
  maandag 18 november 2013 @ 12:37:13 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133372490
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:01 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik heb hier anders een keurige excel file hoor :{w

Er staat al een kruisje achter Klums naam :P
Shit, had ik toch trouwer moeten zijn... Staan er reprimandes op te lang niets van je laten horen, of systematisch niet reageren op bepaalde forummers?
pi_133372532
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:37 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Shit, had ik toch trouwer moeten zijn... Staan er reprimandes op te lang niets van je laten horen, of systematisch niet reageren op bepaalde forummers?
Uiteraard. Ik stuur op een bepaald moment mijn baby en hondje op je af
pi_133372549
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:37 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Bij te lang niets van je laten horen wordt je op alle mogelijke manieren gestalkt om ons er van te verzekeren dat alles nog wel goed is. We beginnen met DM, dan PM, dan facebook en daarna schakelen we over naar telefonisch geweld. Als laatste redmiddel sturen we Omen haar baby en sint bernard op je af.

Als je niet genoeg reageert krijg je meer kruisjes, en ze worden groter, en vet gedrukt en rood gemaakt. Dat is erg indrukwekkend. De excel lijst komt natuurlijk in de OP.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 november 2013 @ 12:43:09 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133372659
Omen, Spirit, ik beloof hierbij plechtig beterschap...

O, enne laat die Sint Bernard maar komen, mijn kat lust m rauw })
pi_133373111
Ik ga heus geen medelijden hebben met mensen met turflijstjes en excellijsten! :{w

Het rollen lukte voor het eerst omdat hij op zijn buik sliep. Als hij niet wilde slapen wilde hij naar de mobile kijken dus van buik naar rug ging redelijk snel. Andersom doet hij nog helemaal niet zo lang.

Spirit, dat kruipen is exact hoe het hier nu ook gaat! Hoewel de faceplants niet meer zo vaak voorkomen, hij stort zich nu iets geleidelijker ter aarde.
pi_133373683
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Bij te lang niets van je laten horen wordt je op alle mogelijke manieren gestalkt om ons er van te verzekeren dat alles nog wel goed is. We beginnen met DM, dan PM, dan facebook en daarna schakelen we over naar telefonisch geweld. Als laatste redmiddel sturen we Omen haar baby en sint bernard op je af.

Als je niet genoeg reageert krijg je meer kruisjes, en ze worden groter, en vet gedrukt en rood gemaakt. Dat is erg indrukwekkend. De excel lijst komt natuurlijk in de OP.
_O-
pi_133373738
Vakantiefotospam! *O*

Je ziet echt niks van de omgeving _O- Maar als hij met omgeving op de foto staat dan staat een van ons er ook altijd superherkenbaar op! Dus ik heb het maar bij F en zijn verschillende vervoersmiddelen gelaten ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door Suikertante op 18-11-2013 13:30:47 ]
pi_133373749
Wat een heerlijke spam!! O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133373771
SUIKER!! HIJ ZIT IN EEN WINKELWAGEN!!

Ik MOET nu met Isa naar de supermarkt, gewoon omdat zij dat ook kan en dat had ik nog niet eens bedacht!!!!!!!!!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133373789
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
SUIKER!! HIJ ZIT IN EEN WINKELWAGEN!!

Ik MOET nu met Isa naar de supermarkt, gewoon omdat zij dat ook kan en dat had ik nog niet eens bedacht!!!!!!!!!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ik houd wel minstens een handje vast hoor, anders lazert hij om in de bocht O+
Geen uren zo gaan winkelen dus, maar hij vond het tof jonguh!

P.S. Het winterpak houdt 'm ook lekker op z'n plek!
pi_133373847
Wat een toffe spam. O+
  maandag 18 november 2013 @ 13:34:42 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133373964
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:29 schreef Omentielvo het volgende:
Wat een toffe spam. O+
Dat! Ziet eruit als een geslaagde tijd!
  maandag 18 november 2013 @ 13:39:18 #295
381212 Gulara
From the future
pi_133374076
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:25 schreef Suikertante het volgende:
Vakantiefotospam! *O*

Je ziet echt niks van de omgeving _O- Maar als hij met omgeving op de foto staat dan staat een van ons er ook altijd superherkenbaar op! Dus ik heb het maar bij F en zijn verschillende vervoersmiddelen gelaten ;)
O+

Wordt ie nou elke keer nóg leuker suiker? Hoe kan dat nou? :?
pi_133374084
Kijk F. dan O+ Ik heb echt een zwak voor hem hoor, hij is zó leuk!!
E.
pi_133374186
Suiker je vakantiespam is super tof! O+

Omen en FR beterschap!

Hier net telefoontje van opvang dat we vanaf 1 februari terecht kunnen in de nieuwe plaats waar we gaan wonen. Op dinsdag en donderdag voor twee kids! Zo fijn! Hoef ik maar een half maandje op en neer te rijden.
(Had eerst een andere gebeld, maar die had wachtlijsten tot eind 2014 :D? En dan zeggen ze dat het slecht gaat met de opvang?)
pi_133374229
Mooie spam suiker. En zitten in een winkelwagen is zo leuk hè.
  maandag 18 november 2013 @ 13:44:51 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133374233
F *; O+ !
pi_133374689
Oohhh kiek die kleine F. dan O+ O+
Die foto waarop hij naar die pannenkoek kijkt zo van.. O+ :Y)
pi_133375177
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')