abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:26:29 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133302193
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133302557
XM ik heb je spoiler gemist, maar ik begrijp de strekking. Dikke knuffel voor jou, Duuf en Noor :*. Dapper dat je eraan gaat werken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133303956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:51 schreef Shandaly het volgende:
En Femke 6 maanden!! *O* *O*
Mijn kleine meisje is gewoon half jarig!

vanavond post ik uitgebreider, beloofd!
Belofte maakt schuld...

Mijn meisje vandaag een half jaar... ik ben er de hele dag al een beetje door van slag, doet me meer dan ik dacht... Dat wordt nog wat als ze straks écht jarig is. Terugdenken over de dag 6 maanden geleden enzo... Dat ik alweer 16 weken aan het werk ben, even lang als m'n verlof... Dat mijn meisje van 3570 gram is gegroeit naar 6770 gram, alleen op míjn melk... Dat ze morgenmiddag haar allereerste groentehapje gaat krijgen... En dat ik zo vreselijk verliefd ben op dat kleine mensje dat nu heerlijk boven in haar bedje ligt te slapen... O+ O+

Facebookvriendinnetjes hadden 'm al gezien, maar ik had een verzamelingetje gemaakt van de 'op schoot bij grote broer'-foto's:

Belle, wat gaat je meisje toch hard! En wat zijn jullie toch een geweldig lief hippie-gezinnetje O+ Ik word altijd een beetje blij van jullie foto's, zo'n geweldige sfeer! Dat filmpje was trouwens ook ontzettend cute

LB, 7 maanden! Ben jaloers op dat haar... volgens mij gaat het nog maanden, misschien wel járen duren voordat Femmetje genoeg haar heeft om een lief speldje in te kunnen zetten... Bekertje is wel een goed plan trouwens, heb van Lars ook nog stapelbekertjes liggen (speelt hij zelfs nu nog mee, geniaal speelgoed!), eens kijken of Femke ze ook al interessant vindt.

En foto's van je kleintje in je eigen babykleren is natuurlijk helemaal geweldig... O+ Zal eens vragen of mijn moeder van mij nog iets bewaard heeft. (Verwacht het niet, want dan had ze het natuurlijk allang gezegd)

Omen, hoe's't nu met Riley? Stil zitten is ook niets... dan zie je niets!

quote:
17s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik was net de afwas aan het wegwerken, en ik kan zo gelukkig worden als ik de babylepeltjes in het bestekbakje zie liggen O+

Een kinderbestekje! In mijn keukenla!! O+
Gaaf he? Ik heb het ook met het kinderkapstokje in de gang... of de ienieminiekleertjes in de was...

XM :* Er is al zoveel gezegd... Is 100% ziekmelden geen optie? Je klinkt alsof je behoorlijk op een burnout aan het afstevenen bent. Succes en sterkte met de therapie :* En beterschap voor je kleine meisje. Het komt goed, echt!

Gulara, superposts! En je ondeugende pretletter O+ Nee is toch ook een grappig woord?

Hillie, veel plezier met het afdelingsuitje morgen! Hmm.. ik zie nu pas het tijdstip van je post... het was vast vandaag ;) Hoe is het geweest?

Ik moet er nog steeds een beetje om lachen Loj, als jij nachten van iemand anders zwaar noemt... maar wel ontzettend tof dat het bij jullie beter gaat! En dubbele cijfers! *G*

Spees, hoe is het met de vlekjes van Silvijn? Zijn het er al meer geworden? Of zijn ze inmiddels gewoon verdwenen? Waterpokken worden volgens mij wel echt blaasjes, (gevuld met vocht, wat zich lekker verspreid als je ze kapot krabt, vandaar de besmettelijkheid) (toch?) Lars heeft ze gehad toen hij 7 maanden oud was, had er niet veel last van, maar zag er gewoon niet uit. Eén dagje beetje koortsig, maar niet noemenswaardig ziek...

Ook/Wel* waterpokken bij AM, lees ik. Beterschap!

As, hoe is het nu bij jullie? En je kuitspier?

GotC, 1 maand! *G* (Ik had ook het idee dat jullie hier al veel langer waren... Tijd gaat blijkbaar toch niet zo snel) En ook al zo'n prachtige foto met zo'n kaart. Krijg bijna spijt dat wij die niet hebben... Herkenbaar stripje btw

Fieder, wauw! Daar staat al echt een hele vent zo bij die bank. Denk niet dat verkleurde flessenspenen weer ontkleurd zijn te krijgen, anders dan door nieuwe te kopen. Ik heb nog een paar van die VIA-bakjes licht-rozig omdat ik er ook hapjes (macaroni/spaghetti) in bewaarde in de vriezer. Ze ruiken niet, dus het zal wel prima zijn. Alleen de bv ziet er nu soms wat vreemd in uit ;)

Juud, wat een leuk resultaat voor een eerste naailes! (Gedurfd kleurtje ook, maar staat 'r goed (mits je de combinatie even negeert ;) ))

Pessie, wat knap van je hormonen! Wat hebben ze gehaakt? Misschien moet ik mijn SecretSanta eens laten weten dat ik misschien ook wel wil leren haken, maar nog niet zo goed durf...

Spirit, wat een heerlijke foto met die soepstengel O+ Dat mondje...

Venco, ze kan wel veel geluid maken ja. Soms klinkt het als huilen, maar als je dan gaat kijken in de box is ze hartstikke vrolijk aan het spelen. Raar kind.

KJ, nog maar 11 dagen tot z'n verjaardag?! Poeh... Zou wel leuk zijn, zo'n staand ventje op z'n verjaardag!

Pessie O+ wat zit ze er vrolijk bij zo op haar knietjes!

En de kleine bootwerker van Becky O+ Zoveel eet mijn peuter van 3,5 nog bijna niet!

Ik ben vast mensen vergeten, maar dan alvast voor iedereen *O*/ :* (* doorhalen wat niet van toepassing is)
pi_133304543
Shandaly monsterpost! En wat een lieve Femke-spam met een trotse grote broer!
pi_133310250
Wat is Femke lief! (En Lars ook natuurlijk) O+

Verder kan ik daar natuurlijk nooit tegenop Shandaly!

Maar ik heb netjes alles gelezen, alleen weet niet waar te beginnen..
Dus doe t zo.. O+ / :* / *O*

Slaapupdate (speciaal voor LE, lief dat je er naar vroeg)
T is nu al een week lang een sessie rond 22.00 en een sessie rond 2.30. Wel zijn we nog +/- anderhalf tot twee uur bezig voordat Ow weer rustig is. Maarja t is zo'n enorme verbetering met wat het was. Vriendje en ik gaan gewoon rond 21.00 al naar bed en slapen dus zeker 6 uur per nacht nu :) (Ow wordt dan rond 6.00 weer wakker)
Dus ik vind ook dat ik niet meer mag klagen. En ik kan er weer over praten zonder in t negatieve te blijven hangen.

We waren uitbehandeld bij de osteopaat (en overdag slapen is echt helemaal verbeterd). We hebben besloten om in januari het weer bij de ka neer te leggen. We hebben namelijk wel echt t gevoel dat hij 's nachts zich benauwder voelt, hij ademt heel oppervlakkig of juist heel zwaar. Verder hoest hij zichzelf meestal wakker en zit hij iedere ochtend onder het snot. Dus misschien is een verwijzing naar de knoarts toch geen slecht idee..

Verder is m'n vent deze week echt tof en vrolijk!
pi_133310348
Shandaly! Monsterpost 8-) En die foto is zooo lief! Lars is trouwens ook goed veranderd in die 6 maanden zeg O+

Mag ik even een *O* voor Isa? Ze heeft om 23:00 uur de laatste voeding gehad en was om 5:35 wakker en dronk toen maar 100 ml *O* Officieel dus geen nachtvoeding gehad vannacht!!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_133310397
Shandaly wat een scheetjes, mijn aandacht wordt stiekem getrokken door Lars die toch zo verandert en tegelijk hetzelfde blijft!

Loj, misschien een open deur, maar gebruik je al liters neusspray (baby zoutoplossing)? Want dat mag je tot in het oneindige gebruiken zoveel als je wilt. F is al bijna zijn hele leven verkouden en we gebruikten het dus bijna voor elke voeding. Vooral de laatste even goed sprayen voor de nacht. Telkens als we stoppen zit hij binnen de kortste keren vol en zonder speen wordt F niet relaxed (en met kan hij niet ademen dan). Ik heb soms ook het idee dat er misschien holtes open gaan waardoor hij lekkerder ligt.
Toevallig gaat het nu al twee dagen goed zonder, sssht...
Vermoedelijk probeer je dit allang en helpt het niet, maar voor het geval dat zeg ik het maar even!
De huisarts zei dat veel baby's bijna hun hele eerste jaar verkouden zijn.

Spirit spirit whoot whoot!!!! *O*
Komende nacht wordt ze vast dertig keer wakker :N
(Fokjinx O+)
pi_133310524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:32 schreef Phaidra het volgende:
XM ik heb je spoiler gemist, maar ik begrijp de strekking. Dikke knuffel voor jou, Duuf en Noor :*. Dapper dat je eraan gaat werken.
Mag ik ff +1 doen hierop?

Zooooo Shandaly :o wat een post
Kijk die grote broer nou O+ met zn zusje O+

Loj wat fijn dat het slapen overdag goed gaat! En dat jullie zo samen door de nachten komen. Goed idee om toch naar de ka terug te gaan.

Spirit lekker hoor *O*

Oh help ik ben een emotioneel wrak vandaag. De Sint komt vandaag aan en ik heb een kindje om het mee te vieren O+ :'( O+
hij slaapt waarschijnlijk tijdens de intocht en hij snapt er geen drol van maar toch
pi_133310558
Ohnee, wij gaan net fietsen als t op tv is! :'( en zelf komt hij hier pas 5 december een keer aankakken.
pi_133310578
Fieder je eerste Sinterklaas met kind! O+ Ik kan inmiddels zeggen dat Sinterklaas toch wel de tofste feestdag is als je kinderen hebt. Die verwachtingsvolle snoetjes als hij aankomt, de spanning als de schoen wordt gezet, de ingewikkelde vragen ('Hoe is Sinterklaas geboren?' 'Had hij toen ook al een baard?' 'Was dat niet lastig als hij aan de borst moest bij zijn moeder?'), en Het Ultieme: pakjesavond! *O*
pi_133310604
Shandaly, wat een lieve foto's O+
pi_133310629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:15 schreef L-E het volgende:
Fieder je eerste Sinterklaas met kind! O+ Ik kan inmiddels zeggen dat Sinterklaas toch wel de tofste feestdag is als je kinderen hebt. Die verwachtingsvolle snoetjes als hij aankomt, de spanning als de schoen wordt gezet, de ingewikkelde vragen ('Hoe is Sinterklaas geboren?' 'Had hij toen ook al een baard?' 'Was dat niet lastig als hij aan de borst moest bij zijn moeder?'), en Het Ultieme: pakjesavond! *O*
_O- _O- _O- Die vragen!!!
  zaterdag 16 november 2013 @ 08:38:19 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133310674
Hier hebben we er net 120mg pcm ingeduwd. Vanochtend dronk ze 120 bij de eerste voeding, nog minder dan de dagen hiervoor toen ze nog 140-150 dronk... Nu afwachten of ze over een uurtje wil drinken en zo ja, hoeveel. Nog minder dan gisteren kan gewoon echt niet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133310698
quote:
:D

Ik ga straks ook, maar dan in Hellevoetsluis. Bij ons komt hij volgende week pas en dan zijn we er niet.
Ik ga trouwens wel alleen met peuter. Rosalie heeft er niks aan en vaak is het heel lang wachten.

Ik heb Rosalie donderdag avond weer een klysma moeten geven. Bij het persen was het heel hard huilen met pijn en paniek in haar oogjes :'( zelfd mijn moeder huilde mee. Echt zo zielig. Was ook echt een harde bal weer.
Gelukkig gistermiddag bij mijn vriend had ze ook weer gepoept en vanmorgen om 06.00 had ze een verrassing :r
Echt alles onder.
Mouwen van dr romper waren toch veel te kort en was een stom model, dus die heb ik zo mrt de luier de kliko ingegooid. Daar ga ik geen moeite meer voor doen. Rest ligt in een sopje.
Ik hoop echt dat dit gaat veranderen.

En dan hieraan gerelateerd nog een vraag (Spees?): Stopt rijstewafel?
pi_133310732
En omdat het alweer een tijdje geleden is:

zaterdag 16 november 2013 @ 09:07:21 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133310855
Ach arme lieve Rosalie O+ lijkt me echt heel naar danic :{

Shandaly, jemig!!! _O_ En ik bedacht me gisteren dat ik alweer 4 maanden aan het werk ben, dat is dus meer dan de helft van E's leven :o Eigenlijk werd ik daar wel een beetje sip van... maarja doe je weinig aan he :')

Fieder, ik vind het ook zo geweldig! O+ Krijg straks wat vriendinnen met kindjes op bezoek (bijna 2 en bijna 3 jaar) en dan gaan we pepernoten bakken en de intocht kijken O+ E snapt er niks van, maar toch voor de foto's dan he oO<
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:09:28 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133310868
Overigens was ze vandaag om half 6 wakker geloof ik, dus echt een verbetering tov de rest van de week, maar ik ben tamelijk stuk nu :O Had me verheugd op lekker uitslapen met zn tweetjes in het grote bed, maar helaas is E verkouden en was ze daardoor klaarwakker...
pi_133310922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:45 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ben Spees dan wel niet, maar ik heb wel de ervaring van bij Sofie dat rijstewafel stopte bij haar.
*poef* nu is het weg
pi_133310988
Wat een ontzettend leuke foto Danic, maar wat naar van de klysma. Echt, arm klein meisje, pfffff. ;(

XM weer een spannend dagje ook, maar het eerste kwart zit erin!

quote:
Die vragen! _O- Daar kijk ik zooooo naar uit!
pi_133311017
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:45 schreef danic het volgende:

[..]

:D

Ik ga straks ook, maar dan in Hellevoetsluis. Bij ons komt hij volgende week pas en dan zijn we er niet.
Ik ga trouwens wel alleen met peuter. Rosalie heeft er niks aan en vaak is het heel lang wachten.

Ik heb Rosalie donderdag avond weer een klysma moeten geven. Bij het persen was het heel hard huilen met pijn en paniek in haar oogjes :'( zelfd mijn moeder huilde mee. Echt zo zielig. Was ook echt een harde bal weer.
Gelukkig gistermiddag bij mijn vriend had ze ook weer gepoept en vanmorgen om 06.00 had ze een verrassing :r
Echt alles onder.
Mouwen van dr romper waren toch veel te kort en was een stom model, dus die heb ik zo mrt de luier de kliko ingegooid. Daar ga ik geen moeite meer voor doen. Rest ligt in een sopje.
Ik hoop echt dat dit gaat veranderen.

Ik denk dat je dit allang hebt geprobeerd, maar voor de zekerheid gooi ik m er nog even in: karavam cevitam laxo? Sinds we dat aan saar geven, heeft ze zelden nog zoveel last met poepen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:29:52 #21
259886 pessie
pi_133311024
Je meisje danic O+ en wat sneu van dat poepen. Mbt rijstewafel. Het zou me niet verbazen, er zitten amper vezels in namelijk.

Nog even over sinterklaas. Peuter mag zijn schoen zetten en nu realiseerde ik me dat iknniets voor Lauren heb voor de schoen. Is dat gek? Op pakjes middag krijgt ze wel cadeautjes. (We gaan het de zondag ervoor vieren, lekker. S middags)
pi_133311031
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:29 schreef pessie het volgende:
Je meisje danic O+ en wat sneu van dat poepen. Mbt rijstewafel. Het zou me niet verbazen, er zitten amper vezels in namelijk.

Nog even over sinterklaas. Peuter mag zijn schoen zetten en nu realiseerde ik me dat iknniets voor Lauren heb voor de schoen. Is dat gek? Op pakjes middag krijgt ze wel cadeautjes. (We gaan het de zondag ervoor vieren, lekker. S middags)
Ik denk dat Lauren het geen ramp vindt, maar misschien is het wel gek voor je peuter dat zusje niets krijgt?
pi_133311077
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:29 schreef pessie het volgende:

Wij hebben wel iets kleins gekocht voor kyan. Een boekje ofzo.
Geen mogelijkheid om vandaag nog even langs de wibra/zeeman/action te gaan?
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:38:20 #24
259886 pessie
pi_133311119
Ik realiseerde me inderdaad dat het misschien gek is voor peuter. Maar even langs het dorp vandaag.
pi_133311155
Ik heb wat oude boekjes voor je meisjes ingepakt om in de schoen te stoppen. Meer voor M dan voor de meisjes inderdaad.

Rosalie O+ en wat sneu.

Hier echt het dieptepunt van de dramanachten gehad vannacht. Eerst zieke dreumes een paar keer uit bed gehad in de avond, toen maar pcm gegeven en toen sliep hij. Meisjes waren om 22:30 uur wakker dus op zich redelijke tijd voor late avondvoeding. Ik lag zelf net in bed en toen begon M te spoken, dus rond middernacht zat ik met hem beneden, om 01.00 uur begon D, om 02.00 uur J, om 03.00 uur M weer en na die tijd begonnen de meisjes en hielden ze niet meer op, ze wilden helemaal niks. Ik was ten einde raad want ook al bek- en bek af dus man heeft ze mee naar beneden genomen. Daar vielen ze op de mat in slaap :? Dus toch weer naar bed en uiteindelijk rond 5 uur zijn ze weer gaan slapen.

Soms sta ik dan op het punt om een all inclusive naar de zon te boeken. Voor 1 persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')