Dat verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:41 schreef Zomerzon01 het volgende:
En vrouwen zeggen altijd tegen elkaar dat ze elkaars kapsel mooi vinden. Hoeft niet te betekenen dat ze dat ook vinden, maar is meer uit beleefdheid.
Mijn echte vriendinnen doen dat gelukkig ook.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:45 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop.
Als een man een andere man vraagt "wat vind je van mijn kapsel" dan zal het antwoord luiden: "ben je homo of zo?"
Alleen een echte vriend zou wel een eerlijk antwoord geven als het kapsel lelijk staat.
QFT.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:41 schreef Zomerzon01 het volgende:
En vrouwen zeggen altijd tegen elkaar dat ze elkaars kapsel mooi vinden. Hoeft niet te betekenen dat ze dat ook vinden, maar is meer uit beleefdheid.
Ik denk dat dat er ook aan ligt hoe het haar er uit ziet en gedragen wordt. Als je dan heel dun haar hebt en al grijs en kalend begint te worden dan ziet het er niet uit. Maar als je nog een volle bos mooi haar hebt vind ik daar niks mis mee.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:50 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
QFT.
In het begin vinden ze dat korte haar maar niks, maar het is wel handig met de kinderen.
En wees eens eerlijk. Vrouwen van boven de 40 met heel lang haar is ook wel weer ordinair.
Het argument voor modetrend kan ik bij 20+ nog wel voorstellen, die zijn er immers gevoelig voor.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:50 schreef Zomerzon01 het volgende:
Maar sommige vrouwen vinden dus echt dat ze er dan knapper op worden.
En misschien een beetje een soort van modetrend ofzo. Er zijn ook beroemdheden die dat ineens doen. De meningen of dat mooi is zijn daarover verdeeld.
Ben je zo homofoob dat alleen al het idee van wakker worden naast een dame met kort haar misschien door jouw slaperige brein geassocieerd wordt met 'slapen naast een gast' dat per definitie kort haar voor ALLE vrouwen niet meer kan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:
ach ja... ik heb wel eens vrouwen afgewezen omdat ze kort haar hadden.. i'm sorry maar ik hoef niet wakker te worden en even denken dat ik naast een vent in bed lig.
Nee ben niet homofoob, maar ik vind het gewoon echt afschuwelijk lelijk.. of moet ik het maar mooi vinden omdat jij het wel mooi vind?.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben je zo homofoob dat alleen al het idee van wakker worden naast een dame met kort haar misschien door jouw slaperige brein geassocieerd wordt met 'slapen naast een gast' dat per definitie kort haar voor ALLE vrouwen niet meer kan?
Hoe kortzichtig ben je dan?
Het ziet er gewoon niet uit!quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben je zo homofoob dat alleen al het idee van wakker worden naast een dame met kort haar misschien door jouw slaperige brein geassocieerd wordt met 'slapen naast een gast' dat per definitie kort haar voor ALLE vrouwen niet meer kan?
Hoe kortzichtig ben je dan?
Nee is je goed recht hoorquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:08 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Nee ben niet homofoob, maar ik vind het gewoon echt afschuwelijk lelijk.. of moet ik het maar mooi vinden omdat jij het wel mooi vind?.
IK ben van MENING dat een vrouw met kort haar MOOIER zou zijn als ze lang haar had.
maar hey als jij er geen problemen me hebt, be my guest ik houd het liever bij vrouwen met lang haar
Dus als een dame jou afwijst omdat ze vindt dat gel echt niet meer kan anno 2013, vind je dat ook heel normaal?quote:
Iedereen heeft zijn smaak toch?, ik ben ook afgewezen omdat ze vonden dat ik te veel spieren had (ben niet aan het opscheppen voordat mensen gaan zeggen "kijk hem stoer doen").quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee is je goed recht hoorIk vind het alleen frappant dat je een vrouw zou afwijzen alleen maar omdat ze kort haar heeft, ik bedoel hoeveel vrouwen die jij kent hebben altijd dezelfde haarstijl? En dat het een factor is kan ook nog begrijpen, maar niet een bepalende factor.
Als ik kijk naar de vriendinnengroep van mijn ex (leeftijd rond 27-28 jaar, meeste nog zonder kinderen) dan waren de onderlinge verhoudingen juist altijd erg vriendelijk en ondersteunend. Ik kreeg misschien niet alles mee maar ik heb eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat er afgunst in het spel was of sprake van groepsdruk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:19 schreef female81 het volgende:
Misschien speelt aardig gevonden willen worden door andere vrouwen wel een rol? Het gevoel 'een van hen' te willen zijn, onder vrouwen erg belangrijk. De rest heeft het overwegend kort, en jijzelf vervolgens ook.
Vrouwen kunnen elkaar nogal controleren en onder de duim houden, en met kort haar lijk je al snel veel minder 'bedreigend'.
En je hebt ook aardig wat vrouwen die het afknippen omdat ze zogenaamd serieuzer over willen komen. 'Ik ben geen meisje meer, ik ben nu een volwassen vrouw, en daar hoort kort haar bij'. ()
Ikzelf, zo'n beetje op een leeftijd beland dat het erg gebruikelijk is om het af te knippen, moet er niet aan denken, trouwens. Wát korter (lees: halflang), als dat op latere leeftijd beter staat: prima. Écht kort: nee.
Niet altijd, maar vaak door hormonen heb je prachtige haren (dikker en voller) tijdens de zwangerschap en na de bevalling vallen al die overige haren ineens uit, dus dan zit je met dunne sprietjes op je hoofd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef eight het volgende:
[..]
heb gekregen en vanwege het dunner wordende haar (is dit altijd?) genoodzaakt zijn om een kort kapsel te nemen.
Klinkt logisch alleen begrijp ik nog steeds niet waarom de meeste ervoor kiezen om het haar kort te houden zodra het wel weer mogelijk is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet altijd, maar vaak door hormonen heb je prachtige haren (dikker en voller) tijdens de zwangerschap en na de bevalling vallen al die overige haren ineens uit, dus dan zit je met dunne sprietjes op je hoofd.![]()
Dat komt vaak overigens wel weer goed maar veel vrouwen laten daarom dus hun haren kort knippen na een zwangerschap.
Het is wat het is, sommige mensen zijn nou eenmaal oppervlakkigquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus als een dame jou afwijst omdat ze vindt dat gel echt niet meer kan anno 2013, vind je dat ook heel normaal?
Ik hoop ZO dat jouw vriendin/vrouw Alopecia krijgt! Dan pas zal je je lesje leren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:08 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Nee ben niet homofoob, maar ik vind het gewoon echt afschuwelijk lelijk.. of moet ik het maar mooi vinden omdat jij het wel mooi vind?.
IK ben van MENING dat een vrouw met kort haar MOOIER zou zijn als ze lang haar had.
maar hey als jij er geen problemen me hebt, be my guest ik houd het liever bij vrouwen met lang haar
quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik hoop ZO dat jouw vriendin/vrouw Alopecia krijgt! Dan pas zal je je lesje leren.
hey bedankt hequote:Op vrijdag 15 november 2013 21:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik hoop ZO dat jouw vriendin/vrouw Alopecia krijgt! Dan pas zal je je lesje leren.
Het is makkelijk, zeggen ze.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:24 schreef eight het volgende:
[..]
Klinkt logisch alleen begrijp ik nog steeds niet waarom de meeste ervoor kiezen om het haar kort te houden zodra het wel weer mogelijk is.
Ik vind jou gewoon ontzettend triest omdat je je partner zou verlaten als ze lijdt aan Alopecia (= kaalheid).quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:48 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
hey bedankt he
Dus omdat ik vrouwen met kort haar niet aantrekkelijk vind wens je de vrouw waarmee ik zou zijn iets toe?..
ga je nu ook hopen dat er in alles wat ik eet paling zit omdat ik dat ook niet lekker vind of zo?
Hoe oud ben je eigenlijk?, je komt namelijk echt over als zo een jonkie van 13 die het niet kan hebben dat iemand anders een andere mening/smaak heeft.
Dit.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet altijd, maar vaak door hormonen heb je prachtige haren (dikker en voller) tijdens de zwangerschap en na de bevalling vallen al die overige haren ineens uit, dus dan zit je met dunne sprietjes op je hoofd.![]()
Dat komt vaak overigens wel weer goed maar veel vrouwen laten daarom dus hun haren kort knippen na een zwangerschap.
Je krijgt er commentaar op?quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn haar is nog steeds lang, terwijl iedereen in mijn omgeving kort draagt. Moet eerlijk zeggen dat ik de druk tot afknippen wel voel.
Ik ben met mijn krullen veel meer tijd kwijt nu het langer is. Ik doe maar weinig aan styling en producten, noch als het lang is, noch als het kort is, maar er gaat nu veel meer tijd en werk zitten in borstelen en proberen de boel niet te erg te laten klitten gedurende de dag. Ook duurt drogen veel langer (en met een föhn ziet het er niet uit). Ik denk in elk geval dat het afhankelijk is van zowel je haartype als kapsel wat meer tijd/moeite kost.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:03 schreef Gwywen het volgende:
Ik kan het nooit laten om in topics over dit onderwerp te posten.
Zelf heb ik nooit begrepen waarom vrouwen op een zeker moment hun haar kortknippen. Nou had ik misschien het geluk dat mijn haar na de bevalling mooi bleef, maar van alle meiden die bij mij op zwangerschapsgym zaten was ik na drie maanden de enige die het nog lang had.
Het argument "makkelijker" heb ik het vaakst gehoord en het minst begrepen, omdat ik met mijn lange haar nauwelijks werk heb (ik was het 's avonds en de volgende ochtend is het droog), terwijl je met kort haar volgens mij veel meer tijd en producten nodig hebt om te stylen.
Soms heb ik het gevoel dat vrouwen op een bepaalde leeftijd hun haar afknippen vanwege een gevoel van onafhankelijkheid, geen meisje/sekssymbool meer willen uitstralen.
Dan zoek je toch gewoon een andere vriendin? Makkelijk zatquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Jij bent niet geschikt voor een relatie.quote:Op zaterdag 16 november 2013 12:11 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dan zoek je toch gewoon een andere vriendin? Makkelijk zat
Jij bent toch degene met autisme en een 100% afkeuring?quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:20 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Jij bent niet geschikt voor een relatie.
Inderdaad, vreselijk goor!quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat ik nou niet snap? Dat zo veel mannen gel gebruiken. Zo vies.
Okay dat kan!, maar wat als je je helemaal niet voelt aangetrokken tot je partner?, kan jij dan nog een relatie hebben?, ik kan dat in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 16 november 2013 07:18 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik vind jou gewoon ontzettend triest omdat je je partner zou verlaten als ze lijdt aan Alopecia (= kaalheid).
Accepteren is niet moeilijk hoor. het is hun haar, hun leven.quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:32 schreef vera166 het volgende:
Vrouwen doen niet alles om in de smaak te vallen bij mannen... Als ze het zelf mooier vinden dan is dan hun zaak, en hun haar.
Moeilijk om te accepteren misschien maar is nou eenmaal zo![]()
Sommige vrouwen gaan er wel op vooruit. Halle Berry is er een goed voorbeeld van![]()
![]()
![]()
Eeuwig gezeik op vrouwen met kort haar.. laat toch lekker. Sommige vrouwen zullen een man ook niet eens zien staan terwijl hij heel stoer roept dat ie haar zou afwijzen vanwege haar haar..![]()
Inb4 vera heeft kort haar.
Tegenstrijdig,dikker maar toch sneller..quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:08 schreef djkoelkast het volgende:
De buit (man, kinderen) is binnen, dus kun je lekker 'jezelf' zijn. Met andere woorden: dik worden, kort vlot kapsel zodat je sneller de deur uit kunt...
Ja tuurlijk, heb je groot gelijk in. Maar vrouwen die niet met mannen daten die een kleur hebben vind ik ook dom en raar. Maar dat zijn inderdaad gewoon voorkeuren etc.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:10 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Accepteren is niet moeilijk hoor. het is hun haar, hun leven.
Vind het alleen echt zonde als vrouwen mooi lang vol haar hebben en ze dan ineens even "wild" willen doen en het dan zo kort knippen dat ze op me puberende buurjongen lijkt.
oh en "stoer" roepen?, nee het is gewoon smaak.. ik zou nooit een vrouw met kort haar daten net zoals dat er vrouwen zijn die bijvoorbeeld geen mannen daten met een kleurtje.
heb jij kort haar?
Dit ook inderdaad. Een van mijn beste vriendinnen heeft altijd kort haar gehad. Niet omdat ze dat zo wil, ze wil niets liever dan een mooie volle bos lang haar, maar het kán gewoon niet bij haar. Alles langer dan haar oren wordt een zielig bosje en dat ziet er een stuk slechter uit dan het korte haar dat ze nu heeft.quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Daarnaast gaat de kwaliteit van het haar sowieso met de jaren achteruit. Ik heb heel erg lang haar gehad, echt tot op mijn kont. Maar het zag er op een gegeven moment gewoon niet meer uit; onverzorgd, strengen.. En dan is de enige oplossing dagelijks stylen en toch nog een staart of vlecht (die steeds dunner wordt). Nu dus idd kort, maar wel een vrouwelijk model. Het ziet er nu verzorgd uit en het kost me echt totaal geen moeite om het in model te brengen; ik heb zoveel slag in mijn haar dat er even met natte handen door heen gaan voldoende is. Scheelt me minimaal een half uur per dag. Grappig wel dat anderen denken dat ik dagelijks uren met mijn haar bezig ben![]()
Mijn schoonmoeder heeft nog lang haar. Echt, geen porem. Het ziet er vies en onverzorgd uit terwijl ze juist erg schoon is op zichzelf.
Mannen denken dat de keuze is: Mooi lang haar of pittig kort. In de praktijk is het dus; Lelijk onverzorgd (vies) uitziend lang haar of verzorgd kort.
Mijn Oma was een uitzondering. Tot aan haar dood had ze prachtig vol lang haar dat ze in een knot droeg.
Hoezo vind je dat dom en raar?, in een relatie moet er op zowel een emotioneel als fysiek aspect een klik zijn, ik zelf heb dat ik dus bijvoorbeeld nooit donkere vrouwen date of met kort haar.. ik praat wel gezellig en zo hoor daar niet van.. maar ik zal nooit denken van "oeh ze is leuk".quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:19 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, heb je groot gelijk in. Maar vrouwen die niet met mannen daten die een kleur hebben vind ik ook dom en raar. Maar dat zijn inderdaad gewoon voorkeuren etc.
Ik heb lang bruin haar
Ik kan me heel goed voorstellen dat je iemand vanwege zijn/haar uiterlijk totaal wel of niet interessant vindt. Daarom lijkt het me ook best moeilijk als je met iemand bent die jouw type is, en die ergens halverwege de relatie ineens meent te moeten veranderen in een totaal ander type.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:49 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Hoezo vind je dat dom en raar?, in een relatie moet er op zowel een emotioneel als fysiek aspect een klik zijn, ik zelf heb dat ik dus bijvoorbeeld nooit donkere vrouwen date of met kort haar.. ik praat wel gezellig en zo hoor daar niet van.. maar ik zal nooit denken van "oeh ze is leuk".
Daten?
BAM dat zijn wel een paar goede vragen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:58 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je iemand vanwege zijn/haar uiterlijk totaal wel of niet interessant vindt. Daarom lijkt het me ook best moeilijk als je met iemand bent die jouw type is, en die ergens halverwege de relatie ineens meent te moeten veranderen in een totaal ander type.
Hoe reageer je daarop?
Natuurlijk is uiterlijk niet het belangrijkste (nemen we dan maar even aan) maar met een radicale verandering van het uiterlijk hangt vaak ook een (al dan niet definitieve) ommekeer in het innerlijk samen. Pas je dan nog wel bij elkaar? Zijn de dingen waarom je hem/haar leuk vond, nog wel actueel?
Wat moet je anders doen met je haar? kop kaal skeren?quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inderdaad, vreselijk goor!
En ook die verschrikkelijke kapsels met die opgeschoren zijkanten.
Als mijn vriend ineens zijn borsthaar afscheert, dan zou het niet eens in me opkomen of we niet meer bij elkaar passen. Ik vind een kale borst een enorme afknapper. En zo haat ik lang haar bij veruit de meeste mannen. Maar als hij het laat groeien, dan verandert dat zijn persoonlijkheid niet dus ik zou er denk ik niet eens bij stilstaan.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:58 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je iemand vanwege zijn/haar uiterlijk totaal wel of niet interessant vindt. Daarom lijkt het me ook best moeilijk als je met iemand bent die jouw type is, en die ergens halverwege de relatie ineens meent te moeten veranderen in een totaal ander type.
Hoe reageer je daarop?
Natuurlijk is uiterlijk niet het belangrijkste (nemen we dan maar even aan) maar met een radicale verandering van het uiterlijk hangt vaak ook een (al dan niet definitieve) ommekeer in het innerlijk samen. Pas je dan nog wel bij elkaar? Zijn de dingen waarom je hem/haar leuk vond, nog wel actueel?
Vera heeft kort haarquote:Op zaterdag 16 november 2013 08:32 schreef vera166 het volgende:
Vrouwen doen niet alles om in de smaak te vallen bij mannen... Als ze het zelf mooier vinden dan is dan hun zaak, en hun haar.
Moeilijk om te accepteren misschien maar is nou eenmaal zo![]()
Sommige vrouwen gaan er wel op vooruit. Halle Berry is er een goed voorbeeld van![]()
![]()
![]()
Eeuwig gezeik op vrouwen met kort haar.. laat toch lekker. Sommige vrouwen zullen een man ook niet eens zien staan terwijl hij heel stoer roept dat ie haar zou afwijzen vanwege haar haar..![]()
Inb4 vera heeft kort haar.
quote:Op zondag 17 november 2013 01:02 schreef Jv1994 het volgende:
Ik ken ook echt een bloedmooi meisj van 18jaar die haar haar kort heeft geknipt, echt zo ontzettend zonde gewoon Maarja als zij er gelukkig mee is..
Reageer dan gewoon niet of iig niet op die manier als je het niks vind, het is niet dat ze het nog kan veranderen ofzo.quote:Op zaterdag 16 november 2013 03:41 schreef Braddie het volgende:
Vind het echt een verschrikkelijke trend.
Sommige meiden / vrouwen staan een kort kapsel prima, maar de meeste die gaan er flink op achteruit.
Vanmiddag ook weer.. Bloedmooie meid die zichzelf opeens een kapsel had aangemeten niet veel langer dan mijn haar
Iedereen natuurlijk " Wauw wat staat het je goed " " Oh, het staat je echt super... wat ben je er mee vooruitgegaan"
En ik " Waarom?... je had echt prachtig blond haar, waarom heb je het zo kort geknipt?! " En mijn reactie werd verwijderd
quote:
Nouja ik ging uit van vrouwen die dan ook echt Zeggen "als ik met een donkere kerel thuis kom hoef ik nooit weer te komen van mn vader". Sorryquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:49 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Hoezo vind je dat dom en raar?, in een relatie moet er op zowel een emotioneel als fysiek aspect een klik zijn, ik zelf heb dat ik dus bijvoorbeeld nooit donkere vrouwen date of met kort haar.. ik praat wel gezellig en zo hoor daar niet van.. maar ik zal nooit denken van "oeh ze is leuk".
Daten?
hahaa was grapje matti mij maakt het ook niet uit moeten ze zelf wetenquote:Op zondag 17 november 2013 02:21 schreef vera166 het volgende:
[..]
Neeeee ik vind het zelf ook niet mooimaar kan me niet boeien als andere vrouwen het afknippen. Er zijn genoeg andere mooie vrouwen. Ze verpesten het dus vooral voor zichzelf en als dat hun niet boeit is het goed ja
(Fixed)quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:54 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Jij bent toch degene met autisme, diabetes en een 100% afkeuring?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
quote:Op zondag 17 november 2013 15:41 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Het argument 'je kan geen lang haar meer dragen vanaf je 45e' is onzin, er zijn zat mooie kapsels voor vrouwen rond die leeftijd waarvoor je geen lang haar hoeft te hebben.
Ik prijs mijzelf gelukkig als mijn toekomstige vrouw rond haar 50e onderstaande kapsels prefereert over zo'n tokkie kapsel van 4 cm.Daar kan ik me op latere leeftijd, als m'n haar te dun wordt om het écht lang te dragen, wel wat bij voorstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nog steeds niet echt kort & pittig.![]()
IK hoop zo erg dat jouw vriendin een pigment ziekte krijgt waardoor ze zwart wordquote:Op zondag 17 november 2013 09:37 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik val dus niet op zwart. Vind zwarten verschrikkelijk lelijk! Heb nog NOOIT een zwarte gezien die ik mooi vond! Zowel vrouw als man niet (biseksueel). Daarbij zijn zwarte vrouwen hysterisch, niks voor mij.
Nou kunnen mensen niet spontaan zwart worden (gelukkig maar), maar je begrijpt me vast wel...
Oh ja?, ik wist niet dat jij wist hoe mijn relaties waren.. wel knap dat je meteen aan een post kan zien hoe iemand is.quote:Op zondag 17 november 2013 11:51 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
(Fixed)
Ja, maar zelfs IK ben nog geschikter voor een relatie dan hij.
Vind je dit zelf ook niet een beetje kansloos?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 november 2013 15:41 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Het argument 'je kan geen lang haar meer dragen vanaf je 45e' is onzin, er zijn zat mooie kapsels voor vrouwen rond die leeftijd waarvoor je geen lang haar hoeft te hebben.
Ik prijs mijzelf gelukkig als mijn toekomstige vrouw rond haar 50e onderstaande kapsels prefereert over zo'n tokkie kapsel van 4 cm.Dat zijn dus geen 'korte pittige kapsels', dat is gewoon 'halflang haar'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad overigens verre te prefereren als je als vrouw wat ouder wordt.
Zowel te kort als te lang is dan doorgaans gewoon lelijk.VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
Hij mag toch wel voorkeuren hebben? Of maak je het dan meteen uit?quote:Op zondag 17 november 2013 21:16 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben iig blij dat mijn vriend me neemt zoals ik ben, ook met gemillimeterd hoofd.
Waarom heb jij een kort kapsel?quote:Op zondag 17 november 2013 23:36 schreef Seven. het volgende:
Het is wel opvallend dat het fenomeen lang haar = vrouwelijk in bepaalde culturen niet echt aan de orde is. Zo valt het me op dat vrouwen in Afrika doorgaans kort haar hebben en dat de mannen doorgaans niet zoveel moeten hebben van lang haar omdat het daar geassocieerd wordt met nep haar.
Ik vind kort haar mooier staan bij mezelf en het past bij mijn persoonlijkheid. Mensen zien mij doorgaans als sterk, assertief, intimiderend soms. Toen ik lang haar had, merkte ik dat men hele andere verwachtingen had van mij, en dat ze meer moeite hadden om mijn uiterlijk en innerlijk met elkaar te verenigen. Ze verwachtten een lieve dame terwijl de meeste mensen mij wat beter moeten leren kennen voor ze mijn lieve kwetsbare kant zien.quote:Op zondag 17 november 2013 23:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom heb jij een kort kapsel?
Niet voor mij bedoeld, maar antwoord toch even.quote:Op zondag 17 november 2013 23:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom heb jij een kort kapsel?
waarom moeten vrouwen zich bij jou verantwoorden over hun kapsel eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:34 schreef eight het volgende:
Waarom in godsnaam?
Dit is niet bedoelt als bashtopic maar ik wil serieus de reden weten...
Niets zo lelijk als een oude vrouw met geverfd haar.quote:Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Nemeosis het volgende:
Mijn vriendin zegt dat ze het nooit kort zal knippen, omdat het niet vrouwelijk is. Ze heeft nu mooi lang bruin haar, en als dit op een dag grijs wordt verft ze het. Nu maar hopen dat ze nog steeds zo denkt tegen die tijd
Met slecht geverfd haar. Als het goed gebeurt, zie je het niet eens.quote:Op maandag 18 november 2013 08:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niets zo lelijk als een oude vrouw met geverfd haar.
Echt wel. Ik ben ze wel eens tegen gekomen; van die vrouwen met een oud gerimpeld gezicht en dan geverfd haar. Geen porem. Het klopt gewoon niet. Een omaatje van 70 heeft geen perfect bruin of blond haar.quote:Op maandag 18 november 2013 08:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met slecht geverfd haar. Als het goed gebeurt, zie je het niet eens.
Dat zeg ik, als het goed gedaan is. En dan is het dus niet perfect bruin of blond haar zoals een dertigjarige het heeft.quote:Op maandag 18 november 2013 08:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Echt wel. Ik ben ze wel eens tegen gekomen; van die vrouwen met een oud gerimpeld gezicht en dan geverfd haar. Geen porem. Het klopt gewoon niet. Een omaatje van 70 heeft geen perfect bruin of blond haar.
30-ers, 40-ers en 50-ers zie je inderdaad niet dat het haar geverfd is.. maar met een gezicht van een 70 jarige ziet een baby het nog.
Daarnaast is mooi grijs ook niet lelijk.
[ afbeelding ]
Ik hoef niet bij een vrouw in bed te liggen die zonder lang haar op een vent zou lijken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik snap het ook niet..
ach ja... ik heb wel eens vrouwen afgewezen omdat ze kort haar hadden.. i'm sorry maar ik hoef niet wakker te worden en even denken dat ik naast een vent in bed lig.
Je hebt liever deze in je bed?quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik snap het ook niet..
quote:Op maandag 18 november 2013 11:28 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
Je hebt liever deze in je bed?
[ afbeelding ]
Jij hebt het over verantwoorden, ik niet.quote:Op maandag 18 november 2013 08:28 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
waarom moeten vrouwen zich bij jou verantwoorden over hun kapsel eigenlijk?
Ben wel heel benieuwd naar jouw kapsel. Ik heb een vergelijkbaar haartype en om precies dezelfde reden laat ik het juist lang. Kort is er helemaal niets mee te beginnen.quote:Op maandag 18 november 2013 14:30 schreef lunamatic het volgende:
Ik heb vanaf mijn 15e afwisselend kort en soms wat langer haar gehad. Op dit moment weer redelijk kort.
Ik heb van nature heel erg stijl en glad haar waardoor ik mijn haar als het lang is nooit echt leuk kan doen, omdat het altijd glad langs mijn hoofd valt. Laagjes werkten niet, zelf kreeg ik die met geen mogelijkheid meer zo goed als bij de kapper. Een paardenstaart zakte snel uit, dingen als opsteken lukte alleen met gigantisch veel haarproducten en dan nog zag het er niet goed uit. Hierdoor droeg ik mijn lange haar vaak los en dit maakte dat ik er saai en ouderwets uitzag, vandaar dat ik mijn haar meestal kort draag. Met kort haar zie ik er een stuk beter uit dan met lang haar en mijn vriend vindt dit gelukkig ook.
Het is trouwens onzin dat vrouwen met kort haar niets aan hun kapsel hoeven te doen. Vaak kost het nog redelijk wat tijd om in model te brengen.
Inderdaad kort haar werkt niet altijd mee, maar dat ligt er natuurlijk ook weer aan wat voor kapsel het is. Als het gemillimeterd valt er weinig aan te doen.quote:Op maandag 18 november 2013 14:30 schreef lunamatic het volgende:
Het is trouwens onzin dat vrouwen met kort haar niets aan hun kapsel hoeven te doen. Vaak kost het nog redelijk wat tijd om in model te brengen.
Ik heb even gezocht en het lijkt op het moment vrij veel hier op:quote:Op maandag 18 november 2013 14:57 schreef Tinkepink het volgende:
Ben wel heel benieuwd naar jouw kapsel. Ik heb een vergelijkbaar haartype en om precies dezelfde reden laat ik het juist lang. Kort is er helemaal niets mee te beginnen.
haha ik snap je welquote:Op maandag 18 november 2013 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hoef niet bij een vrouw in bed te liggen die zonder lang haar op een vent zou lijken.
Vrouwelijke vrouwen zijn met kort haar nog steeds heel vrouwelijk. Het staat vaak heel goed bij fijne gelaatstrekken. Lompe vrouwen met een grove bouw en grove trekken laten vaak hun haar lang groeien zodat ze op 200 meter afstand aan een lekker wijf doen denken.
quote:Op maandag 18 november 2013 11:28 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
Je hebt liever deze in je bed?
[ afbeelding ]
Bij een hartvormig gezicht kan het inderdaad heus mooi zijn. Halle Berry vind ik een vrouw die er met kort haar beter uitziet dan met lang.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:43 schreef Noriega het volgende:
Kort haar kan bij sommige vrouwen maar dan moeten ze wel een buitengewoon mooi gezicht hebben. Vrouwen die dat niet hebben is et af te raden.
Absoluut. Ikzelf heb heel lang haar (heb er onlangs een stuk afgeknipt, het komt nu weer tot op mijn kont) maar ik draag het zelden los, omdat ik dat niet echt super vind staan. Het aantal mogelijkheden qua opsteken, vlechten, knotten enz. is daarentegen eindeloos, daar heb ik dan wel weer een hoofd voor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:54 schreef Lienekien het volgende:
Laten we wel wezen: lang haar staat ook echt niet bij elke vrouw.
waarom niet?quote:
Haha, goeie!quote:Op woensdag 20 november 2013 10:24 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
waarom niet?
Het is prachtig haar, wat tot mijn grote verbazing door mannen hier veel belangrijker gevonden wordt dan karakter, gezicht, ogen, lichaam
dat zeg jij als vrouw, maar de kerels hier kotsen van Halle Berryquote:Op woensdag 20 november 2013 11:50 schreef Gwywen het volgende:
Lang mannenhaar is niet mooi wanneer ze het als een vrouw dragen, dat is het verschil. Daarom is kort vrouwenhaar ook niet mooi als ze het als een man gaan dragen. Vrouwelijk kort (ik blijf "Halle Berry" zeggen, Audrey Tautou trouwens ook) is heus mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is toch ook de vraag van TS in de OP?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:04 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
dat zeg jij als vrouw, maar de kerels hier kotsen van Halle Berry
Een complot denk ik. Misschien wel van kapperszaken om meer te verdienen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:38 schreef datismijnmening het volgende:
Ik snap het ook niet, is het een soort opstand?
Omdat ik niet met een man in bed wilquote:Op woensdag 20 november 2013 10:24 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
waarom niet?
Het is prachtig haar, wat tot mijn grote verbazing door mannen hier veel belangrijker gevonden wordt dan karakter, gezicht, ogen, lichaam
Waar maak jij je druk om ..quote:Op woensdag 20 november 2013 20:15 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Omdat ik niet met een man in bed wil
quote:Op woensdag 20 november 2013 21:28 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Waar maak jij je druk om ..
Je wordt elk weekend aangevallen, benaderd, en betast door Grote groepen vrouwen ...
Als je lang haar hebt?quote:Op woensdag 20 november 2013 21:28 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Waar maak jij je druk om ..
Je wordt elk weekend aangevallen, benaderd, en betast door Grote groepen vrouwen ...
Het valt mij op dat wel heel veel kerels hier een stereotyp ideaalbeeld van een vrouw/lekker wijf hebben, en dan een vrouw aantrekkelijker vinden naarmate die daar meer op lijkt. Tieten slank haar afvinken, en dan hebben we schoonheid gevonden. Mij komt dat als puberaal over, het zou er iets mee te maken kunnen hebben dat velen weinig met echte vrouwen te maken hebben gehad.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:04 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
dat zeg jij als vrouw, maar de kerels hier kotsen van Halle Berry
Precies, ik heb het gevoel dat het type 'ew kort haar' reacties voornamelijk van wat onervaren jongetjes komen. Ik ben dan geen man, maar er zijn genoeg sexy vrouwen met korter haarquote:Op woensdag 20 november 2013 21:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mij komt dat als puberaal over, het zou er iets mee te maken kunnen hebben dat velen weinig met echte vrouwen te maken hebben gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit soort haar vind ik altijd wel sexy vallen:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
Hoezo moet dat van onervaren jongetjes komenquote:Op woensdag 20 november 2013 21:41 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Precies, ik heb het gevoel dat het type 'ew kort haar' reacties voornamelijk van wat onervaren jongetjes komen. Ik ben dan geen man, maar er zijn genoeg sexy vrouwen met korter haar
quote:Op donderdag 21 november 2013 05:51 schreef rosepetals het volgende:
Er zijn ook wel genoeg sexy vrouwen met kort haar, maar ik vind lang haar wel altijd mooier. Ook bij Halle Berry..
Maar als het niet je ding is moet je het ook niet doen, je haar lang dragen.
Maar tussen echt kort of lang-kortzit ook wel weer een verschil.
Dit vind ik ook best kort maar wel mooi:
[ afbeelding ]Ja maar dat is kort-langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit soort haar vind ik altijd wel sexy vallen:
[ afbeelding ]dat is nog mooi! natuurlijk is lang lang het mooist naar mijn mening..
maar DIT vind ik echt ECHT verschrikkelijk:
ken serieus een paar meiden die zo een kapsel hebben
en dit is ook fokking lelijk:
Waz met jou!
Dat vind ik ook niet zo mooi. Al kon die middelste er weinig aan doen natuurlijkquote:Op donderdag 21 november 2013 06:02 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ja maar dat is kort-langdat is nog mooi! natuurlijk is lang lang het mooist naar mijn mening..
maar DIT vind ik echt ECHT verschrikkelijk:
[ afbeelding ]
ken serieus een paar meiden die zo een kapsel hebben
en dit is ook fokking lelijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hahaha ohhh shitquote:Op donderdag 21 november 2013 06:27 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet zo mooi. Al kon die middelste er weinig aan doen natuurlijk
Maar stom genoeg vind ik het bij Pink wel passen, kort haar. Ik kan me haar niet voorstellen met lang haar, heeft ze dat ooit gehad?
Ik hoop dat hij van mama isquote:Op donderdag 21 november 2013 06:31 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Viel me nu pas op.. heeft dat kind serieus een Iphone?
Ja toch?!, ik ben gewoon van mening dat lang haar altijd beter zal staan bij een vrouw dan kort haar.. ook al zijn er vrouwen die met kort haar er niet verkeerd uit zien, zal ook bij hun lang haar BETER staanquote:Op donderdag 21 november 2013 06:33 schreef rosepetals het volgende:
Hee dat staat haar best goed
[..]
Ik hoop dat hij van mama is
Eens..quote:Op donderdag 21 november 2013 06:37 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ja toch?!, ik ben gewoon van mening dat lang haar altijd beter zal staan bij een vrouw dan kort haar.. ook al zijn er vrouwen die met kort haar er niet verkeerd uit zien, zal ook bij hun lang haar BETER staan.
Tegenwoordig weetje het niet meer he.. kindjes van 8 met een blackberry die opscheppen over ping..
Nee dat is waar, niemand MOET iets doen.. ik zou alleen bij me zelf denken van "wat jammer dat ze geen lang haar laat groeien" maar verder bemoei ik me er niet mee. Het is trouwens ook niet dat ik in de bus zit en zo een meid met kort haar kijkt naar me dit ik ineens dit doequote:Op donderdag 21 november 2013 06:42 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Eens..
Maar nogmaals, als iemand daar het type niet voor is, zeg ik niet dat ze tóch haar haar lang moet laten groeien.. Als jij je beter voelt met kort haar, lekker kort dragen..Gezond haar is wel het mooiste.
Mochten vrouwen zich beledigd voelen door mijn gebazel..
Dat valt best wel mee bij mijn omgeving gek genoeg hoor. Ik hoor dat wel vaker maar ik herken mij en mijn omgeving daar helemaal niet van in. Maar meestal gaat het zo.... Roddeltantes hebben rondeltantes om hun heen....en nerdjes hebben nerdjes om zich heen etc.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:48 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Mijn echte vriendinnen doen dat gelukkig ook.
Maar ik ken genoeg vrouwen die in elkaars gezicht heel vriendelijk doen en als iemand zich dan omdraait de roddels je om de oren vliegen...
Zo gaat dat met vrouwen onderling.
Bij sommigen staat het fantastisch zoals bij glennis grace.quote:Op zondag 24 november 2013 09:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wat ik erg lelijk vind zijn die kapsels met lang haar en dan aan de zijkant een stuk gemillimeterd.
Glennis Gracequote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Bij sommigen staat het fantastisch zoals bij glennis grace.
1. Heb jij je naam veranderd? Je heette toch MrSalazar?quote:
Heb dan lang haar gehouden, maar dat zat in die kindertijd wel altijd in de eeuwige staart. Kleintjes hangen in je haar, je bent altijd druk, weinig tijd. Dus dan maar die staart in, ook niet spannend zeg maar.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:02 schreef eight het volgende:
[..]
Het argument voor modetrend kan ik bij 20+ nog wel voorstellen, die zijn er immers gevoelig voor.
Maar je ziet dit al decennia bij vrouwen zodra ze aan kinderen gaan beginnen dus dat is weer geen modetrend.
Ik geloof er niets van dat vrouwen dit doen omdat ze vinden dat ze er knapper op worden. Ook al zijn smaken verschillend, op wat uitzonderingen na is dit verre van waar.
Dit ook idd, onder de invloed van hormonen kan je haar gewoon naar zijn grootje gaan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:12 schreef mingling het volgende:
Een van de redenen zou kunnen zijn dat na een paar zwangerschappen het haar bij vrouwen veel dunner wordt dan ervoor. Ik ervaar het nu zelf ook. Toch zou ik nooitvoor een heel kort kapsel kiezen. Maar iik begrijp wel dat sommige vrouwen dat wel doen, vooral vrouwen die eerst al niet echt een dikke bos haar hadden kan het er soms heel raar uitzien. zelfs met kale plekken en zo.
Ik wel en dat zijn ook de enige twee keren dat ik mijn haar kort heb laten knippen, er was gewoonweg niks meer van over.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit ook idd, onder de invloed van hormonen kan je haar gewoon naar zijn grootje gaan.
Dat heb ik gelukkig niet gehad. Maak me wel zorgen om de menopauze die eraan komt, dat schijnt ook een potientele haarvergaller te zijn.
Vooral het uitspoelen kost best wat tijd, zeker de conditioner. Het drogen kost nog meer tijd, ik was mijn haar dan ook alleen in de avond als ik niet meer weg hoef, dan is het de volgende ochtend droog (wel wat eerder, maar dan slaap ik).quote:Op maandag 18 november 2013 15:16 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Inderdaad kort haar werkt niet altijd mee, maar dat ligt er natuurlijk ook weer aan wat voor kapsel het is. Als het gemillimeterd valt er weinig aan te doen.
Wat ik trouwens ook niet snap zijn meiden die beweren dat ze een uur nodig hebben om hun haar te wassen en er per wasbeurt een halve fles shampoo en conditioner doorheen jagen.
Ja oke, je hebt inderdaad iets meer shampoo nodig, maar je bent geen Rapunzel.
Op het randje.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Vooral het uitspoelen kost best wat tijd, zeker de conditioner. Het drogen kost nog meer tijd, ik was mijn haar dan ook alleen in de avond als ik niet meer weg hoef, dan is het de volgende ochtend droog (wel wat eerder, maar dan slaap ik).
Maar mijn haarkomt dan ook over mijn broekriem heen, tot op mijn kont. Moet wel weer wat vanaf want ik ga er steeds op zitten, is onhandig met paardrijden en de onderkant wordt er erg lelijk van.
Het grappige is dat mijn man mij graag met korter haar zou zien. Hij vindt dat hele lange haar maar een beetje grefo (zijn woorden).
Dus als ik het binnenkort laat knippen denk ik dat ik het rond de onderkant van mijn schouderbladen laat knippen, of nog wat korter dan dat, maar niet pittig kort.
Afgezien van het hoofd is Glennis Grace wel oke...quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:08 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
1. Heb jij je naam veranderd? Je heette toch MrSalazar?
En hoezo zo spottend over glennis grace?
ik lees dit vaak, maar dat is toch onzin? Stel dat die vrouwen dit ECHT denken... Toch raar? Je wilt je toch JUIST mooi maken voor je partner?quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:08 schreef djkoelkast het volgende:
De buit (man, kinderen) is binnen, dus kun je lekker 'jezelf' zijn. Met andere woorden: dik worden, kort vlot kapsel zodat je sneller de deur uit kunt...
herkenbaarquote:Op zondag 17 november 2013 00:19 schreef Seven. het volgende:
ik heb in 30 jaar tijd 2 jaar lang haar gehad, ik werd er gek van. Elke dag minstens 10 minuten prutsen, borstelen, drogen, veel meer shampoo nodig hebben, knappende elastiekjes, beschadigd haar, overal lange haren vinden, putjes leegtrekken. Bah. Kort haar is ff flink met de handdoek drogen, wax erin en beetje rommelig maken, nooit langer dan 2 maanden wachten met naar de kapper gaan, da's alles. \
wtfquote:Op donderdag 3 maart 2016 05:29 schreef -Hakuna- het volgende:
Dit is momenteel mijn haarlengte. En ik mag met mijn 50 jaar niet klagen.![]()
Foto is vanavond genomen.
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag de dag trouwens een zo'n top knotje zoals kerels dat hebben (alleen ik draag het altijd los). Met de lengte op de bovenkant kan ik echt alle kanten nog op. Ofwel ff wat gel om het rommelig te maken, ofwel redelijk strak door het achter mijn oren te doen. En als ik uitga, dan doe ik er een berg rommelige krullen in met mijn stijltang. Maar de onderkant van mijn haar is wel echt superkort met de tondeuse op de langste stand.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik lees dit vaak, maar dat is toch onzin? Stel dat die vrouwen dit ECHT denken... Toch raar? Je wilt je toch JUIST mooi maken voor je partner?
[..]
herkenbaarMaar beide is er wel wat van te zeggen. Toen ik kort haar was ik wel veel langer bezig om het in model te krijgen. Maar had geen last van knopen in het haar en dat het zonder conditioner niet doorheen te komen is met de kam. Lang haar is wel weer veel sneller in model. Een staart erin en je bent al good to go. Dus beide is het in die zin praktisch
Het topic is uit 2013.quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:41 schreef Strugglemaster het volgende:
Je in 2016 met dit verschijnsel bezighouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |