abonnement Unibet Coolblue
pi_136019043
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:30 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Let op, dit zijn nicd batterijen. Tegenwoordig hebben de betere li-ion batterijen. Nicd wordt sneller lui en heeft last van geheugen effect.

ah, hier heb ik wat aan. Prima tip. Kijk ik nog even verder
pi_136019193
Dubbelpost

c_/

[ Bericht 86% gewijzigd door koffielepel op 27-01-2014 19:45:32 ]
met een koekje
pi_136019473
edit: laat maar, ik reageerde dubbel op jouw dubbelpost omdat ik dacht dat mijn reactie niet overgekomen was
pi_136019591
Dat model heb ik al 10 jaar maar dan als 14, 4 volt en 2, 5 ampere oid, zwaar apparaat maar loeisterk, vooral mee ijzer geboord en nog steeds erg goed
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_136019889
*O*



Weer een fijn apparaatje erbij! :7 Gelijk maar een goed lange slang bijgekocht, heerlijk werken zo. Geen ronddwarrelende bende meer. 8-)
pi_136024463
Gaat ie z'n laminaat schuren, mafkees :9

Mooi spul en inderdaad stofafzuiging is wel fijn. Wat ik dan weer irritant vind is die 1400 watt herriebak ernaast terwijl je een 200 watt schuurmachine hebt. Beetje buiten proporties 8)7

Maar ja, je moet wat :W
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles maandag 27 januari 2014 @ 21:40:01 #182
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136026799
Gewoon met de kruimeldief...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136027642

PZ 1 x 80 om precies te zijn. Eigenlijk niet nodig, maar het alternatief was ¤ 5 verzendkosten betalen voor de rest van de bestelling.
pi_136028878
Haha, hij stond uit. (Joh?) wilde ff laten zien dat ie ook prima te gebruiken is als stofzuiger in de lastige hoekjes. :p haardrogen kan 'ie ook maar nog geen ervaring mee.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 22:15:43 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136029273
Holenbeer, als sporadisch gebruiker is 18V wellicht overkill. Ligt er trouwens aan wat je er mee wil, heb je naast de accuboor ook een klopboormachine voor het zwaardere werk?


Als je die hebt zou ik gewoon voor een 12V accuboor gaan. Ik mende dat in de blauwe Bosch machines accu's van Panasonic worden gebruikt, die gelden als de betere.

Als je geen klopboormachine hebt, zou ik die eerst kopen. Die zijn ook verkrijgbaar met accu.


Ik heb zelf onderstaande machine, die bevalt me prima
http://www.toolmax.nl/bos(...)i-ion-in-l-boxx.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_136029588
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Holenbeer, als sporadisch gebruiker is 18V wellicht overkill. Ligt er trouwens aan wat je er mee wil, heb je naast de accuboor ook een klopboormachine voor het zwaardere werk?

Als je die hebt zou ik gewoon voor een 12V accuboor gaan. Ik mende dat in de blauwe Bosch machines accu's van Panasonic worden gebruikt, die gelden als de betere.

Als je geen klopboormachine hebt, zou ik die eerst kopen. Die zijn ook verkrijgbaar met accu.

Ik heb zelf onderstaande machine, die bevalt me prima
http://www.toolmax.nl/bos(...)i-ion-in-l-boxx.html
grappig, hij vind een dewalt van 111 euro mogelijk overkill en je komt met een dubbel zo dure aanzetten. voor 111 euro gewoon die van dewalt kopen kun je alles mee doen, is hij kapot bestel je een nieuw onderdeel en over 10 jaar ook nog.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_136030014
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:09 schreef 4wood het volgende:
Haha, hij stond uit. (Joh?) wilde ff laten zien dat ie ook prima te gebruiken is als stofzuiger in de lastige hoekjes. :p haardrogen kan 'ie ook maar nog geen ervaring mee.
Je "kent" me toch :+

@Holenbeer: ik zou NOOIT NiMh, NiCd en dat soort accus kopen. Altijd Li-Ion. Lichter, laadt sneller, geen geheugen effect en lange levensduur.

Ik gebruik al jaren een Black&Decker met klopfunctie 14,4V en de accu is nog perfect, 20 minuten laden en weer gaan. Wordt echt verdrietig als hij stuk gaat.

Zelf ook fijne ervaring met Panasonic. Bosch heeft naar mijn mening een irritante snelheidsregeling.

Praxis ofzo heeft ook een leuke actie volgens mij nu. Makita machine met 2 accu's, koffer, toeters en bellen... zag er goed uit, ¤168 ofzo.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 22:28:41 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136030122
@densmee
Ik zei niet dat hij die moest kopen maar misschien wil hij persé 18V?

Die L box maakt hem duurder, bovendien zitten hier 2 lithium accu's bij ipv 1 NiCd


Nu ik wat verder heb gekeken zeg ik, doen die DeWalt! Is maar een paar tientjes duurder dan een 12V Black and Decker.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_136030932
bedankt allen:

Een klopboormachine heb ik niet zelf, maar omgeving wel. Voor de verhuizing en de eerste weken (de momenten dat je lampen, kapstokken en weet ik veel wat wil ophangen in beton) zit dat wel goed. Daar hoef ik geen accuboor voor te gebruiken.

Waar ik hem wel voor gebruik is voornamelijk het gemak bij het uit- en in elkaar zetten van meubels, (voor)boren in hout, het schroeven in beton (voorgeboord met de klopboor). Ik weet nog niet exact hoe hard het beton is in mij nieuwe appartement (gebouwd in jaren 70/80). Wanneer ik sporadisch daar in kan boren met een accuboor zal ik het geweldig vinden, maar ik besef me dat die dingen er eigenlijk niet geschikt voor zijn, helemaal niet in mijn prijsklasse.

Ik had in mijn hoofd een budget van zo'n 75 tot 100 euro. Ik zou het geweldig vinden dat wanneer ik de accuboor een half jaar of meer niet gebruik, dat wanneer ik hem dan eens nodig heb ik hem oplaadt en hij het moeiteloos doet en blijft doen. Een Nicd batterij lijkt me daar wat minder geschikt voor.

Betreft voltage voldoet 14.4 of 12 waarschijnlijk ook wel. Ik kwam alleen die DeWalt tegen en zoals ik al zei, in mijn hoofd is dat een echt kwaliteitsmerk voor professionals. die paar euro boven het budget wil ik er dan wel voor neerleggen, maar besefte niet wat de gevolgen van een ncid batterij waren. Ik kijk gewoon verder.

en Ludorf, bedankt voor jouw suggestie. Blauwe Bosch zou ik wel willen, maar is voor nu te ver boven budget. Daarnaast zou ik het toch te weinig gebruiken. Zo'n ding is voor echte mannen, niet voor kantoorklerkjes zoals ik ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Holenbeer op 27-01-2014 22:49:36 ]
pi_136031479
Beton uit de jaren 70/80 is gemiddeld knoerthard.

Sowieso ga je in beton niks betekenen met een accuboor, zelfs niet met een klopboor vaak.

Als het puur voor het schroeven is en boren in hout dan heb ik zelf sinds een maand of wat de Bosch PSR 2 nogwat 10.8 Volt schroef/boormachine.

Pracht ding, klein en oersterk.. 2 accu's erbij en alle toeters en bellen. Ik had hem voor ¤50 op MP, nieuw. Nieuwwaarde ¤229 met die hele koffer erbij enzo.

Als je het nooit gebruikt kan je ook heel geschikt gewoon Gamma huismerk kopen voor, werkt ook prima. Die hebben geregeld mooie acties. Ook Praxis heeft momenteel tot 70% opruiming op elektrische tools. Workx gaat eruit ofzo ook geloof ik?

Vrienden van me gaan ook verkassen en ik zal ze ook huismerk aanraden of gewoon een actie ergens. Ze klussen toch nooit behalve wat meubeltjes monteren, gaatje in wat hout ofzo. Als ze echt aan de bak moeten hebben ze mij altijd nog met boorhamer, klopboor, sterke accuboor, schroefmachine...

Gaat erom dat je goed nadenkt welke materialen je in wilt, hoeveel kracht en hoe vaak. Je kan zelfs voor 2 tientjes bij de Ikea tegenwoordig dingen halen die het "ook doen" voor een bepaald nut. En je hebt top of the bill. Maarja...
Laat die handjes wapperen!
pi_136031805
Ik zou nog eerder een Gamma huismerk machine met Li-ion accu kopen dan die DeWalt met Ni-CD accu. Heb een soortgelijke machine in mijn handen gehad een tijdje geleden, wat een rotzooi. Snel leeg, laad langzaam op en verliest snel vermogen.
Als je echt een goede wil moet je naar de vakhandel gaan en een van de professionele lijn kopen, van Bosch blauw, Makita of DeWalt bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik lekker voor een 14,4 volt Makita gaan, heb ik ook en bevalt uitstekend (komt weg van de Bouwmaat).
Bouwmarktkwaliteit is niet hetzelfde als de professionele kwaliteit, ook al draagt de machine hetzelfde merk. Let hier dus op :)
pi_136031913
ik loop binnenkort de praxis, gamma of karwei wel eens binnen om wat te neuzen. Moet toch nog verf halen en die bouwmarkten werken wel verdomd vaak met actiebonnetjes bij aankopen. Kan dan vast wel iets voor een mooi prijsje op de kop tikken. (heb overigens nog c1000 bonnen voor korting bij de karwei).

Usernaamvergeten: Als ik eerlijk ben hoef ik geen professionele kwaliteit, hoe graag ik het ook zou willen :P

maar kortom, het zal wel goedkomen met bouwmarkt spul. Dank voor jullie meningen
pi_136041536
Ik heb een Makita HP457DEWX7 18V met klopfunctie om lichtere boorwerkzaamheden te doen en een Bosch boorhamer voor het harde betonwerk (jaren '50 woning) Dus is ook wel nodig...

Heb er erg veel plezier van en goed gereedschap is echt nodig, vooral als je alles zelf wilt doen en kan doen.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_136187935
Vandaag bij baptist geweest om te kijken naar invalzagen,
even de festool ts55r en de mafell mt55 bekeken.
Mafell is een heel stuk duurder, maar wat een mooie zaag waar echt serieus goed over nagedacht is.

nog even rondkijken maar ik ben bang dat het de mafell gaat worden binnenkort
:9~ :9~ :9~ :9~
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:42:07 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136194934
Mooie zaag! Vanwaar juist de keuze voor mafell?
pi_136195275
De opties die erop zitten zoals de voorrits functie, zwaardere en snellere motor, verstek verstelling en -1 tot +48 º kunnen zagen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 1 februari 2014 @ 08:33:58 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136197857
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:00 schreef densmee het volgende:
Vandaag bij baptist geweest om te kijken naar invalzagen,
even de festool ts55r en de mafell mt55 bekeken.
Mafell is een heel stuk duurder, maar wat een mooie zaag waar echt serieus goed over nagedacht is.

nog even rondkijken maar ik ben bang dat het de mafell gaat worden binnenkort
:9~ :9~ :9~ :9~ [ afbeelding ]
_O_ Mafell _O_
  zaterdag 1 februari 2014 @ 08:34:53 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136197865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:53 schreef densmee het volgende:
De opties die erop zitten zoals de voorrits functie, zwaardere en snellere motor, verstek verstelling en -1 tot +48 º kunnen zagen
Je hoeft maar enkel aan de voorzijde een knop om te draaien om in het verstek te zagen. Terugslagbeveiliging mocht het zaagblad klemmen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 08:38:08 #199
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136197879
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:00 schreef densmee het volgende:
Vandaag bij baptist geweest om te kijken naar invalzagen,
even de festool ts55r en de mafell mt55 bekeken.
Mafell is een heel stuk duurder, maar wat een mooie zaag waar echt serieus goed over nagedacht is.

nog even rondkijken maar ik ben bang dat het de mafell gaat worden binnenkort
:9~ :9~ :9~ :9~ [ afbeelding ]
Die is trouwens bij toolnation 100 euro goedkoper.
pi_136210673
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 08:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Die is trouwens bij toolnation 100 euro goedkoper.
klopt maar ik zie zoiets graag van te voren, en ik moest toch bij de baptist zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')