abonnement Unibet Coolblue
pi_133271696


Bitcoin mining. Een leuke bezigheid die kan leiden tot uit de hand gelopen hobbie's.

Mining is genereren van (data) blocks. Als jouw pc als eerste een block "gevonden" heeft zal het zijn bevinding het netwerk rondsturen. Na verificatie van het netwerk word je hiervoor beloond met 25 bitcoins + alle transactiekosten uit het geminde block. Hierna gaat het netwerk verder met het zoeken naar het volgende block.

Met de steeds hoger wordende difficulty is het niet onverstandig om in een pool te minen. Ander kan je namelijk erg lang bezig zijn om een block te vinden.

In een pool werk je in een groep samen om een block te vinden, waarbij de verdiende Bitcoins verdeeld worden onder de leden. Hierdoor heb je een stabiel inkomen van Bitcoins.

Bitcoin is een virtuele munteenheid. Voor meer informatie:
https://en.bitcoin.it/wiki/Main_Page

Discussies over economisch gerelateerde zaken graag in dit topic:
http://forum.fok.nl/topicchain/last/1416

In dit topic gaan we er van uit dat je al weet wat bitcoins zijn. Post hier al je bevindingen. Bijvoorbeeld wat is de beste value for money, welke tweaks gebruik je om het maximale uit je hardware te krijgen. Of show hier je mining rig. :D

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar Bitcoins?
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar Litecoins?
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Op bovenstaande sites kun je een inschatting maken van de prestaties van je hardware. Dit kun je omrekenen naar een aantal coins per dag/week/maand, denk hierbij er aan dat vanwege schommelende prijzen en moeilijkheid het resultaat kan veranderen na verloopt van tijd. Uitrekenen kan bijvoorbeeld hier: http://dustcoin.com/

Software gerelateerde zaken kunnen hier uiteraard ook besproken worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Maxbet op 04-12-2013 23:23:54 ]
pi_133271815
Ik heb vandaag m'n 30 GHash/s Asic Miner ontvangen, helaas nog 112,12 euro aan inklaringskosten moeten betalen. Gelijk even in Excel berekend wat de profitability is, uitgaande van een difficultystijging van 15% kwam ik op de volgende grafiek:

pi_133276132
Is Litecoin different from Bitcoin?
Dus is Litecoin een totaal andere currency (dus is het niet bijvoorbeeld een hoeveelheid bitcoins), en is het veelbelovend?
pi_133337364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:26 schreef _superboer_ het volgende:
Ik heb vandaag m'n 30 GHash/s Asic Miner ontvangen, helaas nog 112,12 euro aan inklaringskosten moeten betalen. Gelijk even in Excel berekend wat de profitability is, uitgaande van een difficultystijging van 15% kwam ik op de volgende grafiek:

[ afbeelding ]
Doe liever een plaatje van je machientje en vertel of ie het doet ;p.
Plug en play of uren zitten klooien om naar je mining pool te connecten?
pi_133354963
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 10:42 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Doe liever een plaatje van je machientje en vertel of ie het doet ;p.
Plug en play of uren zitten klooien om naar je mining pool te connecten?
Plug en Play :) Draait > 30 Ghash/s, maakt alleen veel te veel lawaai... Ga dus op korte termijn een andere fan er in bouwen en waarschijnlijk de kast open laten. Ik las dat dat veel lawaai en temp scheelt.
pi_133368914
Heb er wel spijt van dat ik in 2009 niet ben begonnen met minen. Of ieder geval wanneer het in de kinderschoenen stond. Ik vond het toen nog te dubieus omdat zulke handel meestal ook gebruikt door oplichter bende en frauderen mrt gegevens . Bijvoorbeeld een niet-bestaande munt of koers.

Mensen die aan dit hebben meegedaan namen een risico. Ik heb gegokt en verloren :).

Is het nog rendabel om te beginnen?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133369189
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 09:38 schreef Greyson het volgende:
Heb er wel spijt van dat ik in 2009 niet ben begonnen met minen. Of ieder geval wanneer het in de kinderschoenen stond. Ik vond het toen nog te dubieus omdat zulke handel meestal ook gebruikt door oplichter bende en frauderen mrt gegevens . Bijvoorbeeld een niet-bestaande munt of koers.

Mensen die aan dit hebben meegedaan namen een risico. Ik heb gegokt en verloren :).

Is het nog rendabel om te beginnen?
Niet echt, er komt waarschijnlijk over een jaartje ofzo een andere variant van Bitcoins. Je moet gewoon zorgen dat je daar bij bent.
pi_133369627
Litecoins…
Die heeft wel potentie denk ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133372443
Zal me hier ook maar eens even melden.

Ben een paar weken terug begonnen met 3 USB erupters. Dat ging echt te langzaam, dus die heb ik weer verkocht. Nu zijn er 7 erupter blades onderweg, dus hopelijk mine ik aan het eind vd week met 70 GH/s. Die blades ga ik ook weer verkopen, 1 voor 1, vanwege stijgende difficulty.
pi_133374034
Wel grappig om te zien, ik heb in Bitcoin Mining topic #1 even het eerste gedeelte teruggelezen. Als velen van jullie de bitcoins die zij in de beginperiode per maand binnenharkte hebben bewaard dan zijn deze nu Factor 50/60 waard. De bitcoin was toen nog maar 10$ waard en ik las dat men toch wel over de 100 euro per maand kon gaan.

Zijn er nog mensen die er al vanaf het begin fanatiek bijgebleven zijn ook al was het toen maar wisselgeld?

Zelf kan ik me wel voor mijn kop slaan, kwam hier al een paar jaar terug mee in aanraking alleen toen zou ik hem de gehele nacht voor 1 euro moeten laten aanstaan. Had ik maar.....
- Met zuidelijke groet -
pi_133374505
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef De-Hamster het volgende:
Wel grappig om te zien, ik heb in Bitcoin Mining topic #1 even het eerste gedeelte teruggelezen. Als velen van jullie de bitcoins die zij in de beginperiode per maand binnenharkte hebben bewaard dan zijn deze nu Factor 50/60 waard. De bitcoin was toen nog maar 10$ waard en ik las dat men toch wel over de 100 euro per maand kon gaan.

Zijn er nog mensen die er al vanaf het begin fanatiek bijgebleven zijn ook al was het toen maar wisselgeld?

Zelf kan ik me wel voor mijn kop slaan, kwam hier al een paar jaar terug mee in aanraking alleen toen zou ik hem de gehele nacht voor 1 euro moeten laten aanstaan. Had ik maar.....
Haha, ik ook. Eerst een jaar geleden ongeveer, maar ik vond het maar een raar systeem en de instapdrempel is best hoog. Toen in mei of zo wat serieuzer gekeken, maar weer niet doorgezet. Toen keek ik in oktober en zag wat voor rendement ik had gehad als ik in mei was ingestapt, en toen ben ik er maar voor gegaan. Nog net op tijd geloof ik, want nu is het echt aan het exploderen.
pi_133380483
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef De-Hamster het volgende:
Wel grappig om te zien, ik heb in Bitcoin Mining topic #1 even het eerste gedeelte teruggelezen. Als velen van jullie de bitcoins die zij in de beginperiode per maand binnenharkte hebben bewaard dan zijn deze nu Factor 50/60 waard. De bitcoin was toen nog maar 10$ waard en ik las dat men toch wel over de 100 euro per maand kon gaan.

Zijn er nog mensen die er al vanaf het begin fanatiek bijgebleven zijn ook al was het toen maar wisselgeld?

Zelf kan ik me wel voor mijn kop slaan, kwam hier al een paar jaar terug mee in aanraking alleen toen zou ik hem de gehele nacht voor 1 euro moeten laten aanstaan. Had ik maar.....
Herkenbaar, maar ik vond toen in mijn ogen te dubieus. Laat nou dit net het hele probleem zijn. Ook met de komende virtuele "munten".

Je kunt door zo'n systeem hard genaaid worden mocht het hele aandeel "nep" zijn.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133381515
Heeft het nu nog zin om bitcoin te kopen? Iets zegt me dat hij gaat klimmen tot 1500 - 3000 dollar en de gewone man alleen nog maar met verschillende nullen achter de komma gaat handelen.
pi_133392948
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef De..Kraaien..van..Plezier het volgende:
Heeft het nu nog zin om bitcoin te kopen? Iets zegt me dat hij gaat klimmen tot 1500 - 3000 dollar en de gewone man alleen nog maar met verschillende nullen achter de komma gaat handelen.
Als je denkt dat dat gebeurt dan heeft het zin om bitcoins te kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _superboer_ op 20-11-2013 19:27:11 ]
pi_133394490
Was deze niet gekoppeld? :?
జ్ఞ‌ా
pi_133398611
Zie ik het nou goed of snap ik er niks van? Vorige week was 1 bitcoin +- 400 euro, nu is het meer dan 500 :?

En zien jullie een toekomst in Litecoins?

[ Bericht 11% gewijzigd door Peunage op 18-11-2013 23:48:43 ]
pi_133400709
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD?theme=light

Volgens mij snap je er niks van, congress in amerika heeft deels goedkeurend signaal afgegeven voor bitcoins en china ziet er ook veel potentie in = stijgende koers want veel vraag.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:25:23 #18
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_133416403
De OP is behoorlijk outdated. :P
pi_133439946
Krijg morgen trouwens 3 asic usb miners met capaciteit van 300 per stuk. Ben benieuwd.
pi_133440167
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:35 schreef Byte_Me het volgende:
Ben een paar weken terug begonnen met 3 USB erupters. Dat ging echt te langzaam, dus die heb ik weer verkocht.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef videonatic het volgende:
Krijg morgen trouwens 3 asic usb miners met capaciteit van 300 per stuk. Ben benieuwd.
uhu!
pi_133440206
toeval, ik heb ze aan 2 mensen verkocht :P
  woensdag 20 november 2013 @ 11:24:46 #22
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_133440537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef videonatic het volgende:
Krijg morgen trouwens 3 asic usb miners met capaciteit van 300 per stuk. Ben benieuwd.
Mhash, Ghash, Thash?
pi_133440630
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:24 schreef lipjes het volgende:

[..]

Mhash, Ghash, Thash?
USB Errupters doen ca. 300Mhash/s.
pi_133441010
Ik ga het zien.
pi_133441635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef videonatic het volgende:
Ik ga het zien.
ik hoop niet dat je 20 euro per stuk betaald hebt, daar gaan ze meestal voor op marktplaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')