Sjongejongejongejonge ...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als je een perfecte match bent met een autist dan heb je wel grotere zorgen dan het niet hand in hand lopen met 1.
Hier gestopt met lezen. Beetje sneu.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:44 schreef Anderdier het volgende:
Dus sinds kort ben ik aan het daten met een autist.
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als je een perfecte match bent met een autist dan heb je wel grotere zorgen dan het niet hand in hand lopen met 1.
Waarom een autist pakken als er genoeg normale mensen zijn? Is een hoop ellende. De afkeer van lichamelijk contact is één ding, het gebrek aan communicatie later in de relatie misschien nog anders.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:44 schreef Anderdier het volgende:
een situatie die alleen maar frustraties en onbegrip gaat opleveren?
Volgens mij hoeft een autist niet per definitie een afkeer van lichamelijk contact te hebben, maar als ze sex 'vies' vindt denk ik dat er iets meer aan de hand is dan alleen autisme.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom een autist pakken als er genoeg normale mensen zijn? Is een hoop ellende. De afkeer van lichamelijk contact is één ding, het gebrek aan communicatie later in de relatie misschien nog anders.
Uit ervaring met verschillende partners weet ze dat ze sex een vervelende bezigheid vind.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:48 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Sjongejongejongejonge ...
TS, heeft deze persoon andere relaties gehad? Heeft zo iemand niet behoefte aan duidelijkheid? Al besproken?
wanneer heb ik gezegd zelf normaal te zijn?quote:Op donderdag 14 november 2013 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom een autist pakken als er genoeg normale mensen zijn? Is een hoop ellende. De afkeer van lichamelijk contact is één ding, het gebrek aan communicatie later in de relatie misschien nog anders.
Hmmm. Gek genoeg ging ik uit van een man ...quote:Op donderdag 14 november 2013 00:03 schreef Anderdier het volgende:
Uit ervaring met verschillende partners weet ze dat ze sex een vervelende bezigheid vind.
Wat een bullshit en gegeneraliseer. De ene autist is de andere niet. Ik heb Asperger, mijn vriendin ook. De eerste paar keer daten 'bevroor' ze letterlijk toen ik haar omhelsde, omdat ze de aanraking niet aangenaam vond van iemand die ze niet goed kende. Toen ze me dat uitlegde had ik er begrip voor, en na de vierde date accepteerde ze mijn omhelsingen en hand in hand wandelen (wel altijd aan links, dat dan weer wel :p )quote:Op donderdag 14 november 2013 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och, ik vond bier vroeger ook vies..quote:Op donderdag 14 november 2013 17:31 schreef Huppeltje het volgende:
Ik denk dat je niet van iemand die seks vervelend en vies vind kan verwachten dat hij het ooit leuk gaat vinden (of zij).
Als ik iets vies en vervelend vind, ga ik dat niet leuk vinden omdat iemand anders dat vind. Ook niet een beetje.
Ik vind het nog steeds viesquote:Op donderdag 14 november 2013 17:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Och, ik vond bier vroeger ook vies..
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
PDDNOS is een samenraapsel van symptomen binnen ASS. Iemand heeft wel ASS, maar is niet in het hokje Asperger of Klassiek te duwen. Dus komt er een label PDDNOS tevoorschijn.quote:PDD_NOS hebben daar al veel minder last van volgens mij.
En zie hier dat iedereen anders is! Gelukkig maar.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:38 schreef Fluoxetine het volgende:
[..]
PDDNOS is een samenraapsel van symptomen binnen ASS. Iemand heeft wel ASS, maar is niet in het hokje Asperger of Klassiek te duwen. Dus komt er een label PDDNOS tevoorschijn.
Het kan best dat een PDDNOSser wel het symptoom vertoont niet van aanrakingen te houden.
Ik heb overigens Asperger, maar ben gek op knuffelen.
Het is gewoon heel moeilijk om niet in hokjes te denken. Ook niet-autisten mogen graag hun omgeving categoriseren. Daar is niets mis mee als je open staat voor andere meningen en invalshoeken.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En zie hier dat iedereen anders is! Gelukkig maar.
Vandaar dat ik niet zo dol ben op hokjes en je beter naar de persoon kan kijken. Al kwam mijn reactie voort uit de observatie van Asperger en het moeite hebben met fysiek contact
Als je het zo zegt ga ik het ook bijna vies vindenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:36 schreef Huppeltje het volgende:
Sjah als je het heel autistisch bekijkt is het een hoop gedoe met lichaamssappen en aanrakingen
Dat is waar, alleen kom ik ze niet zo veel tegen, mensen die wel categoriseren maar nog steeds open staan voor andere meningen.. Veel, heel veel mensen zijn vastgeroest in hun blik op de wereld en mensen, en misschien is dat wel omdat men vastzit in hun meningen en patronen.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:24 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
Het is gewoon heel moeilijk om niet in hokjes te denken. Ook niet-autisten mogen graag hun omgeving categoriseren. Daar is niets mis mee als je open staat voor andere meningen en invalshoeken.
En inderdaad, mijn ervaring als aspie is dat tussen twee willekeurige auti's net zoveel verschil kan zitten als tussen een auti en nt'er.
Ik zei ook niet dat veel mensen openminded zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:28 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is waar, alleen kom ik ze niet zo veel tegen, mensen die wel categoriseren maar nog steeds open staan voor andere meningen.. Veel, heel veel mensen zijn vastgeroest in hun blik op de wereld en mensen, en misschien is dat wel omdat men vastzit in hun meningen en patronen.
Veel mensen zijn niet zo open en vrij van vooroordelen als je denkt. En dat is ook niet vreemd, maar juist menselijk. Niet gewenst, maar wel vrij normaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |