abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133239372
Dus sinds kort ben ik aan het daten met een autist. De dates zijn super gezellig en we zijn op veel gebieden een perfecte match.
Belangrijkste punt waarop wij exacte tegenpolen zijn is echter op het gebied van fysiek contact.

• Ik vind het heerlijk om hand in hand te lopen, tegen elkaar aan te hangen op de bank en lekker te 'knuffelen' in bed.
• Mijn date zorgt er voor altijd de handen vol te hebben, gaat niet naast me op de bank zitten, maar op een stoel en heeft me verteld hoe vervelend en vies sex is.

Wat zijn hier de ervaringen met lichamelijk contact in een relatie met een autist?
Is bijvoorbeeld een compromis mogelijk die voor beide partijen een aangename relatie oplevert of is dit een situatie die alleen maar frustraties en onbegrip gaat opleveren?
  woensdag 13 november 2013 @ 23:46:21 #2
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133239457
Als je een perfecte match bent met een autist dan heb je wel grotere zorgen dan het niet hand in hand lopen met 1.
we dan
  woensdag 13 november 2013 @ 23:48:30 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_133239560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als je een perfecte match bent met een autist dan heb je wel grotere zorgen dan het niet hand in hand lopen met 1.
Sjongejongejongejonge ...

TS, heeft deze persoon andere relaties gehad? Heeft zo iemand niet behoefte aan duidelijkheid? Al besproken?
  woensdag 13 november 2013 @ 23:50:37 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_133239652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:44 schreef Anderdier het volgende:
Dus sinds kort ben ik aan het daten met een autist.
Hier gestopt met lezen. Beetje sneu.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_133239797
quote:
:D
  donderdag 14 november 2013 @ 00:00:29 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133239992
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:44 schreef Anderdier het volgende:
een situatie die alleen maar frustraties en onbegrip gaat opleveren?
Waarom een autist pakken als er genoeg normale mensen zijn? Is een hoop ellende. De afkeer van lichamelijk contact is één ding, het gebrek aan communicatie later in de relatie misschien nog anders.
The End Times are wild
  donderdag 14 november 2013 @ 00:03:50 #7
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_133240102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom een autist pakken als er genoeg normale mensen zijn? Is een hoop ellende. De afkeer van lichamelijk contact is één ding, het gebrek aan communicatie later in de relatie misschien nog anders.
Volgens mij hoeft een autist niet per definitie een afkeer van lichamelijk contact te hebben, maar als ze sex 'vies' vindt denk ik dat er iets meer aan de hand is dan alleen autisme.
pi_133240109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:48 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Sjongejongejongejonge ...

TS, heeft deze persoon andere relaties gehad? Heeft zo iemand niet behoefte aan duidelijkheid? Al besproken?
Uit ervaring met verschillende partners weet ze dat ze sex een vervelende bezigheid vind.

quote:

[..]

wanneer heb ik gezegd zelf normaal te zijn?

Misschien moet ik toch maar verder zoeken. Iemand vinden die op mijn eigen manier raar is. Waar is de FOK!-datingtopic ook alweer?
  donderdag 14 november 2013 @ 00:04:36 #9
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_133240131
Het is geven en nemen in relaties.
Ook hierin. Het is lastig, maar ergens moet je een offer maken...
  donderdag 14 november 2013 @ 00:05:15 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_133240153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:03 schreef Anderdier het volgende:
Uit ervaring met verschillende partners weet ze dat ze sex een vervelende bezigheid vind.
Hmmm. Gek genoeg ging ik uit van een man ...

Mja. Je moet je afvragen wat je zelf wilt uiteindelijk. En je kan haar niet veranderen, dat staat vast.
  donderdag 14 november 2013 @ 00:11:06 #11
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_133240331
quote:

[..]

Wat een bullshit en gegeneraliseer. De ene autist is de andere niet. Ik heb Asperger, mijn vriendin ook. De eerste paar keer daten 'bevroor' ze letterlijk toen ik haar omhelsde, omdat ze de aanraking niet aangenaam vond van iemand die ze niet goed kende. Toen ze me dat uitlegde had ik er begrip voor, en na de vierde date accepteerde ze mijn omhelsingen en hand in hand wandelen (wel altijd aan links, dat dan weer wel :p )

Ik wil zelf niets anders dan knuffelen met mensen, mensen die me op de schouder gaan kloppen is weer een ander verhaal.
  donderdag 14 november 2013 @ 04:28:16 #12
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_133242711
Ik heb ook moeite met fysiek contact, en hoewel ik seks niet vervelend of vies vind, kost het me wel enorm veel energie en heb ik een laag libido.

Maar als zij nu al aangeeft dat ze dat soort dingen niet prettig vindt, zal dat niet veranderen. Jij moet dus nu voor jezelf beslissen of je hiermee kan leven. Want veranderen kun je het niet.

Ik neem ook nooit initiatief tot lichamelijk contact met mijn man. Ik duik in elkaar als hij me onverwacht aanraakt. Hij heeft dat geaccepteerd, en vraagt soms om een knuffel of aanraking. Dat is voor mij dan een stuk makkelijker te verwerken.

Ideaal is het niet voor neurotypische mensen, maar er is goed mee om te gaan als je niet teveel verwacht, en de ass-partner moeite doet om aan behoeften van zijn/haar partner te denken, en erin tegemoet te komen.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_133257525
Ik denk dat je niet van iemand die seks vervelend en vies vind kan verwachten dat hij het ooit leuk gaat vinden (of zij).

Als ik iets vies en vervelend vind, ga ik dat niet leuk vinden omdat iemand anders dat vind. Ook niet een beetje.
pi_133257598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:31 schreef Huppeltje het volgende:
Ik denk dat je niet van iemand die seks vervelend en vies vind kan verwachten dat hij het ooit leuk gaat vinden (of zij).

Als ik iets vies en vervelend vind, ga ik dat niet leuk vinden omdat iemand anders dat vind. Ook niet een beetje.
Och, ik vond bier vroeger ook vies.. ;)
pi_133257637
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Och, ik vond bier vroeger ook vies.. ;)
Ik vind het nog steeds vies :P haha

@ts je zou kunnen vragen of diegene het ooit wel eens gedaan heeft. Wie weet is het meer het idee. Sjah als je het heel autistisch bekijkt is het een hoop gedoe met lichaamssappen en aanrakingen :p zo klinkt het ook al een stuk minder leuk.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:06:17 #16
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_133258421
quote:
_O-
pi_133259127
Neem hier eens een kijkje (misschien ook een tip voor je date):

http://www.autsider.net/forum/ (Autsider forum, een forum voor mensen met autisme)
http://www.autsider.net/forum2/ (Autsider partner forum, een forum voor partners van mensen met autisme)
pi_133259181
Asperger zeker?

PDD_NOS hebben daar al veel minder last van volgens mij.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133259303
quote:
PDD_NOS hebben daar al veel minder last van volgens mij.
PDDNOS is een samenraapsel van symptomen binnen ASS. Iemand heeft wel ASS, maar is niet in het hokje Asperger of Klassiek te duwen. Dus komt er een label PDDNOS tevoorschijn.
Het kan best dat een PDDNOSser wel het symptoom vertoont niet van aanrakingen te houden.

Ik heb overigens Asperger, maar ben gek op knuffelen.
pi_133260444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:38 schreef Fluoxetine het volgende:

[..]

PDDNOS is een samenraapsel van symptomen binnen ASS. Iemand heeft wel ASS, maar is niet in het hokje Asperger of Klassiek te duwen. Dus komt er een label PDDNOS tevoorschijn.
Het kan best dat een PDDNOSser wel het symptoom vertoont niet van aanrakingen te houden.

Ik heb overigens Asperger, maar ben gek op knuffelen.
En zie hier dat iedereen anders is! Gelukkig maar.

Vandaar dat ik niet zo dol ben op hokjes en je beter naar de persoon kan kijken. Al kwam mijn reactie voort uit de observatie van Asperger en het moeite hebben met fysiek contact :@
  donderdag 14 november 2013 @ 19:24:17 #21
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_133261056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

En zie hier dat iedereen anders is! Gelukkig maar.

Vandaar dat ik niet zo dol ben op hokjes en je beter naar de persoon kan kijken. Al kwam mijn reactie voort uit de observatie van Asperger en het moeite hebben met fysiek contact :@
Het is gewoon heel moeilijk om niet in hokjes te denken. Ook niet-autisten mogen graag hun omgeving categoriseren. Daar is niets mis mee als je open staat voor andere meningen en invalshoeken.

En inderdaad, mijn ervaring als aspie is dat tussen twee willekeurige auti's net zoveel verschil kan zitten als tussen een auti en nt'er.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  Moderator donderdag 14 november 2013 @ 19:26:24 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_133261141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:36 schreef Huppeltje het volgende:
Sjah als je het heel autistisch bekijkt is het een hoop gedoe met lichaamssappen en aanrakingen
Als je het zo zegt ga ik het ook bijna vies vinden ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_133261203
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:24 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

Het is gewoon heel moeilijk om niet in hokjes te denken. Ook niet-autisten mogen graag hun omgeving categoriseren. Daar is niets mis mee als je open staat voor andere meningen en invalshoeken.

En inderdaad, mijn ervaring als aspie is dat tussen twee willekeurige auti's net zoveel verschil kan zitten als tussen een auti en nt'er.
Dat is waar, alleen kom ik ze niet zo veel tegen, mensen die wel categoriseren maar nog steeds open staan voor andere meningen.. Veel, heel veel mensen zijn vastgeroest in hun blik op de wereld en mensen, en misschien is dat wel omdat men vastzit in hun meningen en patronen.

Veel mensen zijn niet zo open en vrij van vooroordelen als je denkt. En dat is ook niet vreemd, maar juist menselijk. Niet gewenst, maar wel vrij normaal.
pi_133261532
Je kunt er nog niet zoveel van zeggen hoe dit verder gaat.
Misschien doet ze er lang over om te wennen aan jouw aanrakingen, misschien gaat het wel nooit over.
Jij moet ervoor kiezen of je de poging wilt wagen of niet.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:40:48 #25
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_133261756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:28 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat is waar, alleen kom ik ze niet zo veel tegen, mensen die wel categoriseren maar nog steeds open staan voor andere meningen.. Veel, heel veel mensen zijn vastgeroest in hun blik op de wereld en mensen, en misschien is dat wel omdat men vastzit in hun meningen en patronen.

Veel mensen zijn niet zo open en vrij van vooroordelen als je denkt. En dat is ook niet vreemd, maar juist menselijk. Niet gewenst, maar wel vrij normaal.
Ik zei ook niet dat veel mensen openminded zijn. ;)
Helaas kom ik dit dagelijks tegen. Maar dat maakt een stukje zoals jij hierboven ergens post, waarin je laat weten dat jouw beeld misschien niet klopt, juist extra prettig. Ze zijn er tóch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')