Ik ben nu aan het terug kijken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:04 schreef jatochneetoch het volgende:
Staat allemaal in de regionale krant.
Hoe kan men beginnen met werkzaamheden terwijl er een bezwaar ingediend is.quote:
En blijft die weg daar permanent liggen of is het voor bepaalde tijd?quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:14 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Hoe kan men beginnen met werkzaamheden terwijl er een bezwaar ingediend is.
En hoe zit het met de waarde van het huis? Ek komt nu immers een weg langs het huis waar werkverkeer langskomt.
Bij mijn weten permanent.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En blijft die weg daar permanent liggen of is het voor bepaalde tijd?
Dank je.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:35 schreef Wespensteek het volgende:
De reeds genomen beslissing is geldig en dus kunnen de buren beginnen al lopen ze risico. Als er onherstelbare schade dreigt kunt u een voorlopige voorziening (of schorsing) vragen bij de rechter.
http://www.rijksoverheid.(...)van-de-overheid.html
http://www.bezwaarschrift(...)rlopige-voorziening/
Beetje overdreven inderdaad, maar huis ligt lager dan een dijk, de wal komt van de dijk gelijkgetrokken het weiland door!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:15 schreef Fe2O3 het volgende:
35 METER hoog? O_o
Ze zijn de deltawerken aan het verlengen?
Het spijt mij voor de onduidelijkheid. Mijn ouders zijn lichamelijk niet in orde en dat geeft in deze situatie extra stress.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:29 schreef Ivo1985 het volgende:
Er is bezwaar gemaakt, daar is nooit inhoudelijk op gereageerd en alleen een excuusbrief op gekomen? En je laat het er dan verder bij zitten en wacht af?
1: zoek uit of het bezwaarschrift destijds op tijd was ingediend.
Indien ja: 2: eis van de gemeente tekst en uitleg waarom er nooit inhoudelijk is gereageerd op het bezwaarschrift én dat er alsnog serieus naar de bezwaren wordt gekeken.
en 3: Overleg met een jurist verdere stappen.
Indien het antwoord bij één 'nee' is, dan kun je waarschijnlijk niet zo veel meer doen want dan is de vergunning gewoon rechtsgeldig én definitief omdat er officieel nooit bezwaar is gemaakt
Hier heb je mogelijk een kans om toch iets te kunnen doen. Zo'n wal zal namelijk van invloed zijn op de afvoer/aanvoer van water. Immers regenwater dat valt stroomt van de dam af richting het erf van de ouders wat wateroverlast kan veroorzaken. Naast de vergunning hebben de buren te maken met het burenrecht en een dergelijke constructie meteen naast het erf van de buren kan onrechtmatig zijn.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:08 schreef No.name.for.me het volgende:
Er is eind 2012 bezwaar gemaakt en de gemeente heeft hier nooit op gereageerd.
Na contact met een advocaat heeft de gemeente wel een excuusbrief gezonden voor het niet reageren op het bezwaar.
Gisteren zijn ze begonnen met het maken van een wal van 35 meter hoog naast het huis van mijn ouders, deze wal moet een uitrit worden van verkeer.
Denk dat dit richting rechter gaat.
Dan moet die dus nu heel snel in actie komen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:22 schreef No.name.for.me het volgende:
Ze hebben ook een advocaat/jurist
Ik heb de link doorgegeven en zal nog een terugkoppeling geven hierover.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan moet die dus nu heel snel in actie komen.
Dat was op basis van de oude informatie, als er geen vergunning is aangevraagd staan meerdere wegen open. Hij zal dit allemaal wel weten overigens en als hij het niet weet moeten ze een andere advocaat inschakelen..quote:Op woensdag 13 november 2013 11:40 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik heb de link doorgegeven en zal nog een terugkoppeling geven hierover.
Dat dusquote:Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
Hij zal dit allemaal wel weten overigens en als hij het niet weet moeten ze een andere advocaat inschakelen..
Geen probleem, mijn fout.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat was op basis van de oude informatie, als er geen vergunning is aangevraagd staan meerdere wegen open. Hij zal dit allemaal wel weten overigens en als hij het niet weet moeten ze een andere advocaat inschakelen..
Die 35 is overdreven, maar je moet je voorstellen dat je vrijstaand woont, beneden aan een dijk/hoofdweg. Voor je de tuin met dan de dijk/hoofdweg, naast je tuin en dan op 30 meter buren, achter weiland en de andere zijde weiland.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:57 schreef Diepvriez het volgende:
..toch ben ik stiekem benieuwd waar ze dit wal van 35m aan het plaatsen zijn. Overigens ben ik het wel met TS eens en zou ik zaak van maken.
Dit inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2013 12:38 schreef T_Killer het volgende:
Je geeft aan dat het bedrijf geen vergunning heeft voor het aanleggen van de dijk/weg. Dan moet je een handhavingsverzoek indienen, want dan is het bedrijf illegaal bezig met het aanleggen van de dijk/weg.
Het lijkt mij trouwens niet voor de hand liggen dat zo'n een impactrijk initiatief zonder vergunning wordt gerealiseerd...er zal dus wel al eens een vergunning voor verleend zijn.
Het blijkt om een bedrijf te gaan van iemand die zelf een hogere functie bekleedt in de gemeente!quote:Op woensdag 13 november 2013 12:38 schreef T_Killer het volgende:
Je geeft aan dat het bedrijf geen vergunning heeft voor het aanleggen van de dijk/weg. Dan moet je een handhavingsverzoek indienen, want dan is het bedrijf illegaal bezig met het aanleggen van de dijk/weg.
Het lijkt mij trouwens niet voor de hand liggen dat zo'n een impactrijk initiatief zonder vergunning wordt gerealiseerd...er zal dus wel al eens een vergunning voor verleend zijn.
Nice, de krant bellen is dan een goede optie. Paar mooie foto's van de oudere ziekelijke ouders en de enorme bult vlak bij hun huis.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:40 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Het blijkt om een bedrijf te gaan van iemand die zelf een hogere functie bekleedt in de gemeente!
Dan ben je wel klaar hé.
Heeft de advocaat al wat gedaan?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:49 schreef No.name.for.me het volgende:
Krant heeft al foto's gemaakt. Telefonisch hebben ze al hun verhaal gedaan. Maar goh wat baal ik dat ik aan de andere kant van het land zit.
Klopt, dat is hetzelfde als bij deze gemeente. Ik zal morgen even vragen wat die advocaat gedaan heeft. Maar deze zit er al die tijd al op. Kennelijk maakt dat geen verschil. Wat ik wel weet is dat het vanmorgen/middag de werkzaamheden stil lag. Of dat ermee te maken heeft?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heeft de advocaat al wat gedaan?
Vb. gemeente:
https://www.vlagtwedde.nl(...)gen-voor-ondernemers
Vooral als je erbij vertelt dat het een (hoge) gemeenteambtenaar betreft die dit blijkbaar zonder vergunning doet...de krant zal daar graag iets over schrijven. Die smullen van zo'n verhaal.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nice, de krant bellen is dan een goede optie. Paar mooie foto's van de oudere ziekelijke ouders en de enorme bult vlak bij hun huis.
Advocaat heeft wederom een brief gezonden, afschrift heb ik gelezen en het is duidelijk dat er nooit een bekendmaking/aanmelding is geweest. Maar omdat mijn ouders ( via )hiervan hoorde hebben ze in 2012 al bezwaar gemaakt, ook hierop is nooit een reactie gekomen. Bij meermalen navragen moesten ze maar wachten op de bekendmaking. Zelfs in oktober was er bij navraag nog niets bekend.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heeft de advocaat al wat gedaan?
Vb. gemeente:
https://www.vlagtwedde.nl(...)gen-voor-ondernemers
1. Is het werk stilgelegd?quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:14 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Advocaat heeft wederom een brief gezonden, afschrift heb ik gelezen en het is duidelijk dat er nooit een bekendmaking/aanmelding is geweest. Maar omdat mijn ouders ( via )hiervan hoorde hebben ze in 2012 al bezwaar gemaakt, ook hierop is nooit een reactie gekomen. Bij meermalen navragen moesten ze maar wachten op de bekendmaking. Zelfs in oktober was er bij navraag nog niets bekend.
Dat kan toch niet.
1 Nee die bult is er al.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
1. Is het werk stilgelegd?
2. Hebben jouw ouders schade?
Ja, klopt betonplaten komen er.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
Maar wordt er nog steeds aan de uitrit gewerkt, dus de bult groter gemaakt of verhard of wat dan ook?
Waarom heeft de advocaat dan geen verzoek tot handhaving bij de gemeente ingediend zodat men het werk gaat stilleggen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:41 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ja, klopt betonplaten komen er.
Gisteren leek het dat ze stopte maar dat bleek niet het geval.
Is al gedaan, word genegeerd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom heeft de advocaat dan geen verzoek tot handhaving bij de gemeente ingediend zodat men het werk gaat stilleggen?
Wordt het verzoek genegeerd door de gemeente of de stillegging door de buurman?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:00 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Is al gedaan, word genegeerd.
Klopt van geen kanten dit.
Gemeente en buurman.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wordt het verzoek genegeerd door de gemeente of de stillegging door de buurman?
Ik raak de weg een beetje kwijt. De advocaat heeft al enige tijd terug een verzoek tot handhaving gedaan, ik neem aan aangetekend en per post, bij de gemeente. Toen heeft de gemeente toch een reactie gestuurd?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:15 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Gemeente en buurman.
De brief van gisteren /vandaag is het tweede verzoek van die advocaat richting gemeente en handhaving richting het aanleggen van die uitrit zonder vergunning.
Buiten al de eerdere acties richting gemeente e.d. van mijn ouders.
Ik weet dat mijn ouders niets gemist hebben want ze zijn misschien lichamelijk niet meer fit maar de bovenkamer werkt nog prima.
Die eerste reactie was op de brief van mijn ouders, waarop nooit is gereageerd door de gemeente. Excuusbrief. Ik heb mijzelf mislezen advocaat heeft telefonisch contact gehad met de gemeente met het verzoek te handhaven en nu dan weer een brief. Aangetekend.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik raak de weg een beetje kwijt. De advocaat heeft al enige tijd terug een verzoek tot handhaving gedaan, ik neem aan aangetekend en per post, bij de gemeente. Toen heeft de gemeente toch een reactie gestuurd?
Klopt je kunt geen bezwaar maken als de gemeente geen beslissing heeft genomen.quote:Na de eerste brief van mijn ouders, diverse telefoontjes en zelfs een persoonlijke afspraak, is verteld dat ze moesten wachten tot er een bekendmaking kwam in het regionale blad. Dat konden ze een "echt" bezwaar sturen/maken.
Klopt dus had de advocaat niet moeten bellen maar meteen aangetekende brief sturen met verzoek tot reactie binnen twee weken.quote:Men moet op dit moment dus handhaven lijkt mij?
Dan is alles voor mijn ouders nog wel op tijd. Want in oktober hebben ze nog navraag gedaan omdat er tot op heden toe geen bekendmaking was geweest. Gemeente reageerde ook ontkennend.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt je kunt geen bezwaar maken als de gemeente geen beslissing heeft genomen.
[..]
Klopt dus had de advocaat niet moeten bellen maar meteen aangetekende brief sturen met verzoek tot reactie binnen twee weken.
Als men dan nog niet reageert kan hij een dwangsom eisen van de gemeente.
Ik mis eigenlijk de buurman in het hele verhaal, heeft die helemaal niets laten weten mbt de werkzaamheden?quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:01 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Dan is alles voor mijn ouders nog wel op tijd. Want in oktober hebben ze nog navraag gedaan omdat er tot op heden toe geen bekendmaking was geweest. Gemeente reageerde ook ontkennend.
Van de week werden ze vroeg in de ochtend wakker van bulldozers en kranen. Dan is het schriftelijke verzoek een paar dagen later verzonden. Ze hebben van de week allebei gebeld met de gemeente. Pff. Dank je voor het meedenken.
Door het extra lijntje wat ik ben,is er af en toe wat ruis![]()
We wachten af en ik laat het weten hier.
Nee, nooit.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk de buurman in het hele verhaal, heeft die helemaal niets laten weten mbt de werkzaamheden?
Nee hoeft niet, ik wacht het vervolg wel af. De gemeente zal nu eerst de kastanjes wel uit het vuur halen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:19 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Nee, nooit.
Ik wil je best per PB de locatie doorzenden, maar zet het liever niet openbaar.
Verzondenquote:Op zaterdag 16 november 2013 11:49 schreef T_Killer het volgende:
Raar verhaal, ik zou wel graag locatie per pm ontvangen als je dat wilt geven.
De werkzaamheden zijn van de week begonnen. Ik moet dit even goed nalezen, heb het ook doorgezonden.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:11 schreef T_Killer het volgende:
Oke ik heb het even bekeken. Voor de plek waar het talud wordt gelegd waarover de weg moet gaan lopen vigeert een beheersverordening (een soort bestemmingsplan) voor het buitengebied van je gemeente.
De bestemming is 'agrarisch met waarden', en de aanleg van wegen binnen die bestemming is verboden, mits er een omgevingsvergunning voor wordt aangevraagd (art 6.6.1 sub a van de regels die ik stuurde).
Daarnaast is het verboden om de grond op te hogen met meer dan 20cm binnen die bestemming zonder een omgevingsvergunning (art 6.6.1 sub f van de regels).
De werkzaamheden die er worden uitgevoerd zijn dus vergunningsplichtig volgens het bovenstaande.
Echter,
In artikel 6.6.3 sub c staat dat de vergunningsplicht uit artikel 6.6.1 niet van toepassing is wanneer de werkzaamheden al zijn vergund met een omgevingsvergunning voordat de beheersverordening is vastgesteld. Dat was juni 2013.
Je gaf aan dat de werkzaamheden al voor deze tijd zijn begonnen. Het is dus van belang om erachter te komen of er voor het in werking treden van de beheersverordening (juni 2013 dus) al een omgevingsvergunning is afgegeven voor de aanleg van het talud en de aanleg van de weg.
Ik heb de locatie ook even met Streetview bekeken. Het talud wordt 4-5m hoog, en niet 35 zoals je eerder aangaf.
Dat is het, in 2012 hoorde ze van andere buren wat de plannen waren. Hierop is mijn vader al in actie gekomen. Uiteindelijk is er steeds gezegd dat hij pas ECHT bezwaar kon maken als er een officiële bekendmaking was. Ze hebben namelijk de krant en het buurtblad in de gaten gehouden. Zal mij hen kennende ook niets verbazen als ze deze nog hebbenquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:59 schreef T_Killer het volgende:
Ah, in het geval dat de werkzaamheden afgelopen week zijn begonnen is het mogelijk dat de vergunning is verleend op basis van de beheersverordening buitengebied. Een vergunning voor de werkzaamheden zijn namelijk verplicht volgens art 6.6.1 van die beheersverordening (zie mijn vorige post).
Ik zie op de website van de gemeente echter geen aanvragen of verleende omgevingsvergunningen op de locatie vanaf juni 2013 tot nu.
Dit klopt.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:02 schreef No.name.for.me het volgende:
Dat is het, in 2012 hoorde ze van andere buren wat de plannen waren. Hierop is mijn vader al in actie gekomen. Uiteindelijk is er steeds gezegd dat hij pas ECHT bezwaar kon maken als er een officiële bekendmaking was.
Ik zou ze zeker iedere week de lokale krant in de gaten laten houden. Goed dat ze dat nu al doen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:02 schreef No.name.for.me het volgende:
Ze hebben namelijk de krant en het buurtblad in de gaten gehouden. Zal mij hen kennende ook niets verbazen als ze deze nog hebben![]()
Daarom schreef ik eerder, dat er voor ons gevoel iets stinkt.
Dat weet ik niet, kan per gemeente verschillen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:51 schreef No.name.for.me het volgende:
Stel,
"Ik vraag een vergunning aan en er is geen bezwaar tegen, krijg ik dan een terugkoppeling van de gemeente. "er is geen bezwaar ingediend, u heeft toestemming om uw werkzaamheden uit te voeren"
Of krijg je geen terugkoppeling?
Dit is even een vraagje tussen door.
Naarmate je verder in het verhaal komt en er meer boven tafel komt, krijg ik ook meer informatie.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:36 schreef k_man het volgende:
Eerder zei je dat er nooit een vergunning is aangevraagd. Niet alleen verleende vergunningen, maar ook vergunningsaanvragen worden gepubliceerd, dus dat zou terug te vinden moeten zijn - tenzij de gemeente dat ook verzuimd heeft.
Als de aanvrager wel heeft aangevraagd, maar de gemeente heeft er niks mee gedaan, dan zou het zo kunnen zijn dat de vergunning nu van rechtswege verleend is, aangezien fatale termijnen overschreden zijn.
Dat zou eerst een vies spelletje zijn van de ondernemer... helemaal omdat hij ook een hoge functie heeft in de gemeentequote:Op vrijdag 22 november 2013 12:36 schreef k_man het volgende:
Als de aanvrager wel heeft aangevraagd, maar de gemeente heeft er niks mee gedaan, dan zou het zo kunnen zijn dat de vergunning nu van rechtswege verleend is, aangezien fatale termijnen overschreden zijn.
Topquote:Op vrijdag 22 november 2013 12:45 schreef k_man het volgende:
Dan zou de ondernemer op z'n minst een ontvangstbevestiging moeten kunnen tonen.
Als je de vergunning via internet aanvraagt krijg je direct een bevestiging. Als je het ouderwets op papier doet, zou je ook een bevestiging toegestuurd moeten krijgen. Als je geen bevestiging krijgt en er vindt geen publicatie plaats, dan is je aanvraag waarschijnlijk kwijtgeraakt. Bij de gemeente, of de post of waar dan ook.
Dat vermoeden heb ik ook. Maar dan is de gemeente uiteindelijk verantwoordelijk?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:45 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Dat zou eerst een vies spelletje zijn van de ondernemer... helemaal omdat hij ook een hoge functie heeft in de gemeente
Die bult ligt er nu wel.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:28 schreef T_Killer het volgende:
Heb je al een handhavingsverzoek ingediend?
Wat voor werkzaamheden zijn er inmiddels uitgevoerd?
Welke link?quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:35 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Die bult ligt er nu wel.
Ik heb begrepen is dat het werk stil ligt.
En de advocaten in conclaaf zijn.
Toevoeging, jouw link heeft goed geholpen.![]()
De link in de PB.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:54 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Welke link?
Btw, als optie B heb je altijd nog een prachtverhaal voor de media. Een hoge ambtenaar van de gemeente (zou he-le-maal mooi zijn al ie manager Vergunningen of Ruimtelijke ordening oid is) die illegaal een talud met weg voor zijn eigen bedrijf aanlegt. Ik denk dat de lokale media daar wel van smult.
Wat ik me wel afvraag hoe een hoge ambtenaar bij de gemeente er een bedrijf naast kan hebben. Heeft ie 2 full time banen?
Of betreft het een raadslid/wethouder?
Ik heb even wat meer duidelijkheid, het betreft iemand die een functie heeft in de landbouwcommisie.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:54 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Welke link?
Btw, als optie B heb je altijd nog een prachtverhaal voor de media. Een hoge ambtenaar van de gemeente (zou he-le-maal mooi zijn al ie manager Vergunningen of Ruimtelijke ordening oid is) die illegaal een talud met weg voor zijn eigen bedrijf aanlegt. Ik denk dat de lokale media daar wel van smult.
Wat ik me wel afvraag hoe een hoge ambtenaar bij de gemeente er een bedrijf naast kan hebben. Heeft ie 2 full time banen?
Of betreft het een raadslid/wethouder?
Het bedrijf is dus ook fout bezig door al te beginnen. Als het werk is stilgelegd is dat verder niet zo'n probleem. In elk geval dus bezwaar maken en zelf goed laten uitzoeken, maar er was al een advocaat ingeschakeld dus dat komt vast wel goed.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:44 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik heb even wat meer duidelijkheid, het betreft iemand die een functie heeft in de landbouwcommisie.
Misschien was het allemaal wat onduidelijk, maar mij vader is niet gezond en dit kost erg veel stress.
Ik kreeg net een telefoontje van hem, er komt een VERGUNNINGAANVRAAG in de krant.
Maar hij kan pas bezwaar maken als de vergunning is verleend.
Zelf weet ik ook niet hoe dit allemaal werkt, maar ik blijf erbij dat er iets niet klopt.
Men is al begonnen met werkzaamheden.
Dan pas vraagt men een omgevingsvergunning aan.
Vervolgens als deze is verleend kan men pas bezwaar maken.
Dat is de normale gang van zaken.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:44 schreef No.name.for.me het volgende:
Vervolgens als deze is verleend kan men pas bezwaar maken.
Werk ligt stil.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het bedrijf is dus ook fout bezig door al te beginnen. Als het werk is stilgelegd is dat verder niet zo'n probleem. In elk geval dus bezwaar maken en zelf goed laten uitzoeken, maar er was al een advocaat ingeschakeld dus dat komt vast wel goed.
De data weten we al. Heb wel het idee dat er zelfs een beroep nodig is. Zoals het nu allemaal gaat.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is de normale gang van zaken.
Goed het plaatselijke krantje in de gaten houden dus. En stel je op de hoogte van de termijnen.
Zorg dat je dan goed beslagen thuis komt want dat valt vaak tegen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:42 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
De data weten we al. Heb wel het idee dat er zelfs een beroep nodig is. Zoals het nu allemaal gaat.
En hier een linkje plaatsen van het kranten/tv artikeltje.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:10 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou op zekers de media even inschakelen hierover.
Veroorzaakt dat talud ook overlast bij regen bijvoorbeeld omdat er meer water richting de tuin van jouw ouders komt of loopt er nog een goede sloot tussen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:33 schreef No.name.for.me het volgende:
Want de talud ligt er al. Dat was voor hun het belangrijkste!
Ik weet niet precies of dat overlast gaat veroorzaken. Het is een slootje van ongeveer een meter.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veroorzaakt dat talud ook overlast bij regen bijvoorbeeld omdat er meer water richting de tuin van jouw ouders komt of loopt er nog een goede sloot tussen?
De tegenpartij had opnieuw een vergunning bij de gemeente aangevraagd, deze is inmiddels goedgekeurd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:54 schreef T_Killer het volgende:
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen geweest No.name.for.me? Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Dit heb ik net doorgegeven, bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:44 schreef hottentot het volgende:
Hier nu ook wel benieuwd na het topic gelezen te hebben.
TS als je nog steeds gedonder met de gemeente hebt, het is verkiezingsperiode stuur het verhaal dan ook even naar de oppositiepartijen
Nee, dat is niet vreemd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:58 schreef No.name.for.me het volgende:
Ik ben geen deskundige, maar het is wel heel vreemd dat de vergunning toch is verleend ondanks dat de tegenpartij al was begonnen.
Als het een uitgebreide omgevingsvergunning betreft wel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:37 schreef FF het volgende:
Waarom is er door de gemeente niet gewezen op de mogelijkheid tot het indienen van een zienswijze?
Na de vergunningsaanvraag kan men eerst een zienswijze indienen en na de verlening kan men een bezwaar indienen.
Ben benieuwd naar de gemeente waar het om gaat.
Bij de gemeentequote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:00 schreef No.name.for.me het volgende:
Het is inderdaad een rechtsbijstand advocaat.
De mail was met anderhalve zin klaar, geen uitleg niets.
Weet jij misschien bij wie de planschade ingediend moet worden, de gemeente of bij de commissie van de ruilverkaveling.
Nog even publiekelijk, mijn ouders zijn zeer content met jouw uitleg.
Dank je wel.
WABO 3.7quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:56 schreef T_Killer het volgende:
Waarschijnlijk is dit een oude aanlegvergunning (huidige wabo art 2.1 lid 1 sub b), maar op de publicatie op de website van de gemeente kon ik dat niet zien.
Kijk eens of je nog een beroep kunt doen vrije advocaatkeuze als je meer vertrouwen hebt in een andere advocaat:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:00 schreef No.name.for.me het volgende:
Het is inderdaad een rechtsbijstand advocaat.
Bedankt voor jouw reactie Wespensteek, er is inmiddels een gesprek geweest met deze advocaat. Er is verbetering gekomen in de situatie. Indien nodig zal mijn vader zeker gaan voor jouw optie van vrije advocaat keuze.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kijk eens of je nog een beroep kunt doen vrije advocaatkeuze als je meer vertrouwen hebt in een andere advocaat:
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/
Bedankt voor jouw reactie, ik heb het al doorgegeven aan mijn vader. Ik leer veel bij zoquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:03 schreef T_Killer het volgende:
Ik weet niet of het verplicht is. Het lijkt me ook plausibel dat je niet zelf direct op de openbare weg hoeft te ontsluiten als je overeenkomt om via een naastgelegen perceel te ontsluiten middels een recht van overpad te vestigen op de uitrit van dat naastgelegen perceel of iets dergelijks.
Ik ben wel bang dat je niet zult slagen in de beroepszaak tegen de verleende aanlegvergunning. Ik heb de stukken die je hebt doorgestuurd bekeken. Het lijkt erop dat de aanvraag past binnen de beheersverordening. Er wordt melding gemaakt van enkele beschermde diersoorten in het gebied, maar deze zijn op dermate grote afstand van de locatie van de inrit gelegen dat dit verder geen gevolgen heeft.
Je zou nou de beroepszaak kunnen doorzetten en argumenten gebruiken zoals het niet noodzakelijk zijn van de uitrit of slechte situering van de uitrit zo vlak naast het perceel van je vader.
Vervolgens wel zeker een verzoek tot vergoeding van planschade indienen.
Succes verder.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:49 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Bedankt voor jouw reactie, ik heb het al doorgegeven aan mijn vader. Ik leer veel bij zo![]()
Verder zal ik binnenkort in dit topic nog de uitslag of tussenstand doorgeven/schrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |